Volledige versie bekijken : Autostoel
Jess
12 October 2010, 20:01
Wij gaan binnenkort eens kijken voor een autostoel.
We zijn op zoek naar een goed niet te dure autostoel zonder al te veel tralala aan!
We hebben er 2 van nodig!
Wie heeft ervaring met welke stoel?
Jess
12 October 2010, 20:06
Zelf dacht ik aan de maxi cosi priori SPS stone.
Heb hem op de site www.kinderstoeltje.be (http://www.kinderstoeltje.be) gezien, iemand ervaring met deze stoel? En met de levering van op deze site?
rienemieke
12 October 2010, 21:42
ja ik heb daar ervaring mee!
mijn ouders hebben zo'n stoel en is een goeie stoel!
en de site?
ik heb daar 2 keer een stoel bij besteld echt goeie service!!!!
snoezel
13 October 2010, 09:54
amai, 100euro...
daar zou ik precies toch ook niet over twijfelen.
wij hebben een romer king
wel niet met de isofix.
als ik isofix in mijn auto had zou ik dat wel genomen hebben.
in mijn ventje zijn auto zit dat nu
en de autostoel groep 2 hebben we zo genomen.
die stoel geeft dus echt geen krimp hé.
terwijl je met de gordel toch nog altijd die stoel kan bewegen hé.
bejes
13 October 2010, 20:50
Hallo,
Ik ben ook opzoek naar 2 autostoelen,die autostoel van 99euro ziet er inderdaad heel interssant uit hoor! Is dit te betrouwen en hoe komt het dat het zo goedkoop is hij komt van 189euro toch? Groetjes
rienemieke
13 October 2010, 22:20
ja hoor die is echt te vertrouwen!
waarom zijn die zo goedkoop?
awel dat zijn modellen van vorig jaar of kleuren die uit het gamma gaan of van winkels die falliet zijn gegaan!
kimmieke
14 October 2010, 07:48
Hier twijfelen we tussen de axiss of een toby (maxi-cosi)... Niet simpel!
Wij waren voor een autostoel gaan kijken toen Leander 8 maanden was, de verkoopster heeft het ons afgeraden om hem al in een autostoel te zetten, hij was er nog te "klein" voor! Leander is wel groot voor zijn leeftijd, maar tis ne "magere" en daardoor weegt hij nog geen 9 kilo.
Dus nu moeten we wachten tot m 9 kilo is (weegt nu 8.2 ongeveer), ik denk dat m dan bijna 1 jaar is vooraleer hij in een autostoel mag!
bejes
14 October 2010, 08:24
Ja dat staat er overal op dat ze 9kg moeten wegen en 9 maanden moeten zijn. Maar Manon weegt al 9kg en zit nu met haar winterjasje helemaal gekneld in die maxi-cosi. Daarmee dat we aan het kijken zijn achter een autostoel maar tis niet dringend maar ik vind het allesinds een goede site. groetjes
tiger
14 October 2010, 09:39
Wij hebben de axiss besteld, mogen hem dit weekend gaan afhalen.
Als tweede stoel hebben we een tijdje geleden in de carrefour eentje in promotie gekocht.
Ik moet voor mijn mama ook nog eentje hebben, dacht ook aan de priori.
bejes
14 October 2010, 14:42
Ik kijk net terug op die site en nu kost hij in plaats van 99euro 119euro ook raar hè. Ik ga hem dan maar in paradisio kopen daar staat hij aan 129euro en dan kan ik hem al eens zien. Maar toch vind ik het raar!
cocelinetje
15 October 2010, 10:41
Wij hebben de Priori gekocht en we zijn er héél tevreden van :) De stoel kan wel niet draaien, maja.. Wij hebben onze autostoelen ook gekocht in Paradisio :)
sunshine
15 October 2010, 11:24
Hier twijfelen we tussen de axiss of een toby (maxi-cosi)... Niet simpel!
Wij waren voor een autostoel gaan kijken toen Leander 8 maanden was, de verkoopster heeft het ons afgeraden om hem al in een autostoel te zetten, hij was er nog te "klein" voor! Leander is wel groot voor zijn leeftijd, maar tis ne "magere" en daardoor weegt hij nog geen 9 kilo.
Dus nu moeten we wachten tot m 9 kilo is (weegt nu 8.2 ongeveer), ik denk dat m dan bijna 1 jaar is vooraleer hij in een autostoel mag!
Wij hebben de tobi en ik ben er wel tevreden van, maar zou hem toch niet meer herkopen, als Tuur echt moe is duurt het heel lang voor hij in slaap valt omdat hij er te recht in zit.
tiger
16 October 2010, 09:45
Gisteren de reclame van carrefour aangekregen. Er zijn nu autostoelen van tex baby.
Mijn mama zou er zo graag eentje kopen. Wat denken jullie? Zijn deze veilig genoeg?
Voor het gemak is het niet zo heel belangrijk, hij gaat daar geen uren in de auto doorbrengen, enkel kleine ritjes.
janneman
16 October 2010, 12:28
We gaan binnenkort ook de autostoel moeten boven halen,want tuur weegt bijna 9 kilo...
Ka zei dat ik de autostoel op ligstand moet zetten ,niet zitten,voor zijn rugske dat is nog niet stevig genoeg.....
mini
16 October 2010, 13:19
Srry maar ze mogen er zeker niet in vóór hun 6 maand ook al wegen ze al 9 kilo hoor. Ligstand ofniet, sommige autoverzekeringen trekken hun handen er vanaf als je iets tegenkomt. Reden: kind zat niet in juiste autostoel naargelang de leeftijd.
En da staat ni in uw polis. Ook al ben je in je recht.
Ik zou het eerlijk gezegd niet op m'n geweten willen hebben dat m'n kind iets voorheeft of blijvend last van z'n rugje omdat hij/zij te vroeg in een gewone autostoel zit/lag. :o
kimmieke
16 October 2010, 15:14
Ja, ze zeggen idd dat de maxi-cosi nog het veiligste is, zolang ze er niet met hoofdje van boven uitsteken.
janneman
16 October 2010, 18:19
tis de ka die zei dat je verzekering je niet dekt als je kind meer dan 9 kilo weegt en in een maxi-cosi zit!
Ik ben daar ook ni voor zenne....
mini
16 October 2010, 18:41
euhm dan kent uw KA er eerlijk gezegd er ni veel van :o
het gewicht maakt niks uit, 't is de leeftijd waar de verzekering naar kijkt.
Vooral omda een baby van 4 maand onmogelijk alleen kan zitten, toch ni voor ruime tijd. En dat is toch een belangrijke vereiste voor een autostoel
idep
16 October 2010, 21:34
Ik heb wel al 'grote' autostoelen gezien die geschikt zijn vanaf de geboorte, van '0kg' dus bij wijze van spreken. Ze staan zelfs in Dreamland, ze worden verkocht onder de noemer groep 0+/1. Misschien is dat een mogelijkheid?
Trinity
17 October 2010, 22:31
De maxi cosi kan je gebruiken tot 13 kg. De volgende stoel vanaf 9 kg. Volgens mij maak je dus best een balans tussen leeftijd en gewicht. Is je kindje al over de 9 kg, maar kan het nog niet zelf zitten, dan zou ik persoonlijk zeker voor de maxi cosi gaan. Ben je zeker dat er geen communicatiefout is gebeurd met de ka? Misschien had die in gedachten de overgang van reiswieg naar maxi cosi (wordt officieel ook een autostoel genoemd he)?
snoezel
18 October 2010, 07:54
mc is inderdaad tot een kilo of 13 hoor...
k heb bij kobe ook heel lang moeten wringen om hem er nog in te krijgen.
rond acht maand en een weekje of zo heb ik het dan wel opgegeven want hij begon zich recht te trekken en heel die mc verschoof mee :(
tiger
18 October 2010, 08:41
Wij hebben Jarne gisteren eens in zijn autstoel gezet (hier gewoon binnen). Echt super schattig, maar hij is er toch nog een beetje klein in hoor.
Ik had het de stoel op de ligstand gezet en dat ging heel goed, Jarne zit ook al goed recht. Maar de hoofdsteun stond op het laagste en dat was nog een beetje te hoog.
Jarne trekt zich ook constant recht in de maxi cosi en is er niet content. Nu hebben we zo een box-spiraal aan de hendel gehangen en is het al veel beter :-)
bejes
18 October 2010, 19:27
Ik heb net een autostoel besteld maar nu moet ik het geld overschrijven en geven ze mij een nederlands rekeningnummer. Iemand ervaring daarmee? Groetjes
sunshine
18 October 2010, 19:47
Ja ik heb dat ook moeten doen (is het via kinderstoeltje.be?), via een europese overschrijving betalen (IBAN en BIC) en je krijgt het heel vlug hoor! Binnen de 3 dagen dacht ik.
bejes
18 October 2010, 20:06
Ja het is via die site ik heb de IBAN gebruikt maar die BIC niet moest dat?
Wat doen ze als je niet thuis bent? Groetjes
Kimmy
9 November 2010, 13:43
hier stond reclame die ik nu dus eventjes terug verwijderde :)
reclame? :)
Testaankoop blijft toch 1/2/3 stoeltjes afraden (scoren slechts op hun crashtests en zo) omdat wat goed is voor een klein ukkie'tje onmogelijk ook goed kan zijn voor een peuter...
snoezel
9 November 2010, 14:41
kimmy: t is effectief wel weer reclame...
uit jouw berichtje kan ik het nu wel niet meer verwijderen :D lol!
straks aan kingka vragen om ck te bannen!
tiger
12 November 2010, 12:16
Vanaf morgen gaat jarne in de autostoel!!
Deze morgen nog een laatste keer de maxi cosi gebruikt.
Jesterke*
27 November 2010, 09:08
@ tiger,
hoe zie je dat ze al klaar zijn voor de autostoel?
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.