Volledige versie bekijken : babycook recepten
zoemeke
6 October 2010, 11:56
Hallo ladies,
Binnen een tweetal weekjes ga ik beginnen met groentenpap. Nu heb ik hier een babycook en ik weet dat er receptjes hiervoor bestaan. Heeft iemand misschien leuke receptjes die je in de babycook kan maken? T'is misschien wel handig als we hier zo een verzameltopic van maken. Ik denk namelijk wel dat er heel wat mama's zijn met zo'n babycook. Misschien heeft iemand het babycook receptenboek wel en wil die hier wel wat leuke en lekkere receptjes plaasten.
mini
6 October 2010, 11:59
ik heb het receptenboek, maar eigenlijk nooit gebruikt :o
'k gebruik de babycook dan ook niet, ik maak nu dagelijks vers mee voor Fien als we het onze klaarmaken. :)
Hier ook nooit gebruikt :D... het boekje dus, de babycook wèl. En je rolt er eigenlijk zelf wat in, ik probeerde echt vanalles uit.
Wat hier een succes is:
witlof/aardappel met peer of appel (en vis/vlees vanaf 6m)
knolselder/aardappel
erwtjes/avocado/aardappel (en een eitje vanaf 6m)
wortel/aardappel en stukje appel
pompoen/aardappel
ratatouille (courgette, aubergine, tomaat, paprika)
spaghetti bolognaise :D
zoemeke
6 October 2010, 16:46
@ bo : is het voor een bepaalde reden waarom je soms appel of peer bij een groentenpap doet? Lijkt me nu niet zo lekker ;-)
Enkel voor de smaak hoor. Kindjes eten nu eenmaal graag iets wat zoet is è. Witlof kan wat bitter zijn en een klein stukje appel of peer erbij vinden ze meestal wel lekker.
Zelfde met de wortelen, en ik doe dat niet altijd hoor, maar heel af en toe. Wij eten toch ook eens appelmoes? :D Is hetzelfde.
Je vindt veel lekkere receptjes in dat boekje van K&G, en je zal zien dat er vaak ook eens fruit wordt toegevoegd aan de groentepap. Kwestie van ook wat af te wisselen.
Hier gaat het er trouwens met veel smaak in hoor :D
snoezel
6 October 2010, 17:24
eens ik alles eens geprobeerd heb (om de kans op allergiën uit te sluiten)
maak ik meestal grotere hoeveelheden.
en dan kan je zo lekker vanalles combineren.
maar geregeld hou ik het ook gewoon simpel dat ze toch de gewone smaak blijven kennen ook.
vanaf zaterdag beginnen we weer aan de patatjes :)
ilseken
6 October 2010, 17:25
Ik doe dan wel bijna alles met babycook.
Bij ons zijn volgende recepten een succes.
wit van prei met aardappel en vanaf 6M kip of kalkoen
venkel met aardappel en kabeljauw
appelmoes en aardappel en kip
witloof aardappel en américain puur
Eigenlijk lust onze kabouter wel alles hoor.
Saar
8 October 2010, 14:47
Veel ervaring heb k nog niet met onze babycook want we zijn nog maar een anderhalf weekje bezig met groentepap!
Wat hier al wel goed in de smaak valt is
- Aubergine/venkel/aardappel
- Pompoen/appel/aardappel
Zoemeke, heb je bij kind en gezin geen receptenboekje gekregen?
Daar staan ook heel veel receptjes in.
zoemeke
8 October 2010, 16:59
@ saar : ik heb wel zo een boekje gekregen waar info in staat ivm vaste voeding. Daar kan je in terug vinden wat ze mogen hebben op welke leeftijd, maar echte receptjes staan daar niet in volgens mij.
mini
8 October 2010, 21:36
Er zijn twee boekjes bij k&g: één met uitleg omtrent de voeding en één met receptjes
Zeker naar vragen, ze hebben mij destijds ook maar één boekje gegeven. Ik ben het nadien gaan vragen omdat ik het gezien had bij een kennis en daarna heb ik het gekregen
Petatje
9 October 2010, 14:59
ik ben ook vandaag gestart met groentjes. Heb het vandaag op wortel gehouden.
Ik heb de receptenboek maar tot 6 maand staat er weinig in.
Enkele fruithapjes en dan verder 3 receptjes.
fruit:
Perzik-Perenmoes
Peren-aardbeimoes
Banaan-aardbeimoes
groenten:
Wortelsoep: 1 wortel en 1 aardappel koken met waterstand 3,mixen en gewoon water toevoegen tot het papje lopend genoeg is om met een fles te drinken. Voor babytjes die lepel maar raar vinden.
Crèmesoep met pompoen: 100g pompoen en 2 eetlepels opvolg melk. de pompoen koken met waterstand 3,mixen met de melk en eventueel wat kookvocht toevoegen zodat het weer uit een fles gedronken kan worden.
Crèmesoep van sla: rode sla (radicchio) of groene babysla samen met een kleine aardappel laten koken (waterstand 2) (kookvocht mag je NIET gebruiken) mixen met opvolgmelk.
ga wel receptjes proberen dus laat hier af en toe wel horen hoe het was.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.