Volledige versie bekijken : Duur zwangerschap
Nes
2 December 2008, 19:16
Ik ben nu dus 5 maanden (20 weken) zwanger. Ze zeggen dat je op 9 maanden moet bevallen. Ok, maar als ik nu die 5 maanden + 4 maanden doe (wat 9 maanden geeft) zou ik moeten bevallen in begin april. Nu ben ik uitgerekend voor 22 april. Dus zijn we langer dan 9 maanden zwanger?! Dus eigenlijk 9 maanden en 2 weken. Klopt dat nu? Want ik vind dat echt wel raar hoor.
Ben ik nu wel dergelijk 5 maanden zwanger of eigenlijk maar 4 maand en 2 weken????
lies
2 December 2008, 19:24
je bent 40 weken zwanger, te tellen vanaf 2 weken voor de bevruchting.
20 weken is geen 5 maand é. Het is 20*7 dagen = 140 dagen. Aan maanden van 30,5 dagen gemiddeld ben je dus 4,6 maand zwanger. Halfweg dus!
Nes
2 December 2008, 19:32
Ja amai zunne, ik ga in weken beginnen zien hoor want zo word het ingewikkeld. 'Hoeveel maand ben je' krijg ik soms als vraag, als ik dan zo moet beginnen tellen. Wiskunde is niet mijn vak. Merci voor de uitleg, misschien wel een domme vraag geweest maar ik kon er even niet meer aan uit.
ka80
3 December 2008, 13:37
Helemaal geen domme vraag,... ik zit ook wat te knoeien met de weken en maanden.
Eigenlijk zijn we een volle 9 maanden zwanger en bevallen we op het einde van de 9e maand, als ik het goed begrijp. Nu bv in mijn geval, begin ik nu ongeveer mijn 6e maand maar binnen 2 weken kan ik niet zeggen dat ik 6 maanden en een half ver ben. Want nu, op dit moment, heb ik mijn 5e maand net volbracht, dus binnen twee weken zit ik eigenlijk aan 5 maand en een half, terwijl mijn 6e maand juist begonnen is. Snap je het? Ik kan het ni zo goe uitleggen,...
lotjen
3 December 2008, 16:49
Daim,neen dat snap ik niet!
Voor het gemak leg ik het altijd uit in weken,want anders raak ik er zelf ook niet aan uit :)
Veel liefs Lotte
Kimmy
3 December 2008, 17:34
Helemaal geen domme vraag,... ik zit ook wat te knoeien met de weken en maanden.
Eigenlijk zijn we een volle 9 maanden zwanger en bevallen we op het einde van de 9e maand, als ik het goed begrijp. Nu bv in mijn geval, begin ik nu ongeveer mijn 6e maand maar binnen 2 weken kan ik niet zeggen dat ik 6 maanden en een half ver ben. Want nu, op dit moment, heb ik mijn 5e maand net volbracht, dus binnen twee weken zit ik eigenlijk aan 5 maand en een half, terwijl mijn 6e maand juist begonnen is. Snap je het? Ik kan het ni zo goe uitleggen,...
als je vijfde maand voltooid is, begin je aan je zesde maand, é, maar idd 2 weken later is je zesde maand nog niet voltooid en zit je nog maar aan 5 en 1/2 maand
vergelijk met je leeftijd: als je 25 bent geworden, begin je aan je 26e levensjaar maar je bent na zes maanden uiteraard nog maar 25 en 1/2 en niet 26 en 1/2
de zwangerschapsduur is 9 maanden en een week, ofwel 40 weken ofwel 280 dagen, we bevallen dus "in het begin van de 10e maand", wij rekenen altijd gemakshalve dat een maand 4 weken is maar eigenlijk is 4 weken maar 28 dagen!
voor het gemak: als iemand je vraagt hoe lang je zwanger bent, zeg dan gewoon x weken, die mensen moeten dan maar zelf uitrekenen hoeveel maanden dat zijn ;)
ka80
3 December 2008, 18:49
Inderdaad, zo is het!
snoezel
4 December 2008, 11:35
maar voor mannen is dat heel moeilijk hoor :)
ik telde gewoon (was uitgerekend voor de 25ste) de 25ste kwam er een maand bij...
dus 25 juli was ik 8 maand...
dat vond i!k het gemakkelijkste.
Nes
4 December 2008, 18:38
Ik kies nu voor het te zeggen in weken, das het simpelste.
:)
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.