Volledige versie bekijken : teveel slapen: kan dat?
Kimmy
28 September 2010, 10:25
dag meisjes,
Timmie maakt zich zorgen omdat Helena volgens hem zoveel slaapt. Hij maakt zich eigenlijk nooit zorgen en nu doet hij het dus over iets waar ik zelf nogal gerust in ben...
Kunnen peuters "teveel slapen"??
Helena gaat naar de crèche en slaapt daar (volgens het heen-en-weer-boekje) meestal van 12u-15u.
Bij ons gaat ze in bed tussen 18u45 en 19u30 en wordt wakker tussen 7u en 8u. Soms, zoals afgelopen zondagnacht slaapt ze plots echt KEI-veel: 14u aan een stuk!! (maar we waren naar zee gegaan).
In het weekend slaapt ze af en toe uit (hoe weet ze toch dat het dan weekend is?!): toen Anneke8 met haar ventje bleef slapen 2 weekends geleden had Timmie om te lachen aan Helena gezegd bij het in bedje leggen "goed lang slapen, é, dat tante Anneke ook goed kan slapen want zij is ook zwanger" en toen sliep Helena effectief van 19u tot 9u :) (ik zeg het maar, é, mss is het gewoon vragen het enige wat men niet doet terwijl dat de oplossing is ;)).
Vanmorgen heb ik haar weer moeten wakker maken, om 7u45 moest ik toch écht wel beginnen voortmaken (normaal begin ik te werken rond 8u à 8u15)... maar ik kon het niet eerder over mijn hart krijgen een slapende Helena te wekken.
Ik redeneer gewoon dat ze in de crèche vast niet even goed slaapt als thuis en dat ze dat inhaalt. Ze doet ook al van 13 maanden maar één dutje meer per dag en da's mss niet super veel?
Ze is niet ziek of zo en is heel actief en vrolijk: ze wandelt niet gewoon, ze doet aan wedstrijdrennen :), ze klimt overal op, op speeltuintjes moeten we zelfs niet meer helpen, gaat ze zelf 100 keer de miniglijbaan op en af... mss daardoor ook moe?
Ik ben eigenlijk gewoon blij met het feit dat ze 15u slaapt per dag, dat ik in het weekend min of meer kan uitslapen af en toe...
Mrs O.
28 September 2010, 11:05
You lucky lady !!!! onzen Otis was er vanochtend weer om 6u40 :)
Otis lsaapt ook veel hoor: bij de onthaalmoeder doet hij 1 dutje van 12-15u, en als hij thuis is doet hij 's ochtends een dutje tss 10-12u/12u30 ongeveer en dan nog van 16.30 - 18.30 ongeveer... Tegen 19u30 drinkt hij zijn flesje en om 20u bed in...
En dan slaapt hij gemiddeld tot 7u... Dus otis slaapt ook best wel veel ze...
Desondanks hij niet alleen stapt (grmbl - ben jaloers als ik u speeltuinverhalen hoor, want otis ligt gewoon te jammeren op de glijbaan en dan moeten we hem pakken) is hij thuis en bij de OM heel actief, en daardoor slapen ze zoveel dnek ik...
Ik zou je niet ongerust maken hoor, u gewoon héél gelukkig prijzen hihi
snoezel
28 September 2010, 12:22
kobe heeft hier ook lang een middagdut gehad van 3uur, soms zelf 4 hoor.
en 's nachts is het meestal het wijzertje rond. de ene keer wat langer, de andere keer wat korter.
ik vind het dus heel normaal :)
Bo
28 September 2010, 13:35
Ik zou er echt niet van wakker liggen. Er zijn nu eenmaal kindjes (en mensen... mijn man is er zo 1 :D) die gewoon veel slaap nodig hebben en dus veel en lang slapen.
Prijs u maar gelukkig ;) Onze Laurens lijkt iets te veel op zijn moeder wat dat betreft. Geen langslaper dus... ik mag al héél blij zijn als meneer in totaal 2-3u slaapt overdag (in stukken è) en s'nachts 10 a 11u maximum. En die zit geen seconde stil overdag.
domi2
28 September 2010, 13:42
Nee hoor, teveel kan niet
Je mag je gelukkig prijzen met zo'n slaapkopje :):)
sunshine
28 September 2010, 14:01
Ik wil ruilen! :D
lotjen
28 September 2010, 16:47
Ik heb ook met periodes hier hetzelfde met ons madam. Als er tandjes op komst zijn,of als ze veel nieuwe dingen leert kan ze 's nachts gemakkelijk 14uur slapen,en dan overdag nog een kleine 2uur!
Geniet er nu maar van,met je tweede spruit op komst,dan kan je een beetje uitrusten,en heb je als Helena wakker is een vrolijke peuter in huis rondrennen!
@Mrs O:Hanne loopt ook nog niet,en die is bovendien als de dood voor alles van glijbanen,schommels enz. Die is zelfs al aan het trunten als we nog maar in de buurt van de speeltuin komen :rolleyes:
mini
28 September 2010, 17:10
Idd, dat merk ik hier ook hoor bij Fien, als ze iets nieuws leert, dan slaapt die gewoon langer en meer. En ze is nog geen peuter ;)
Trinity
28 September 2010, 22:35
dan ga ik Tibeau morgen allemaal nieuwe dingen leren :D
Denk niet dat ze te veel kunnen slapen, als ze in de wakkere momenten vrolijk en actief zijn. Eigenlijk ben ik een beetje jaloers :D
lieke
29 September 2010, 14:12
Prijs u gelukkig zou ik zeggen...geen zorgen in maken, gewoon laten gebeuren zou ik zo zeggen en hopen dat het zo blijft:)!!!
groetjes
winnie
29 September 2010, 15:11
Ik zou me ook geen zorgen maken, ons Elinetje gaat slapen rond 19.30-20u en slaapt het klokje rond tot 7.30-8u. Als ze thuis is doet ze vaak nog een dutje van 45min in de voormiddag en na haar patatjes gaat ze nog eens een 2-tal uur slapen.
Mrs O.
30 September 2010, 07:43
@ lotjen: Hanne en Otis zijn dan precies een ideal match :) hihi... alé ja, mekander stimuleren zouden ze dan ook ni echt doen denk ik LOL
Machteld
30 September 2010, 08:29
Kimmy,
zou je echt geen zorgen maken hoor...gewoon van genieten!
Mare die slaapt goed, maar eerder zoals Laurens van Bo - niet echt lang 's nachts dus al is het al wel wat gebeterd. Overdag heeft ze nooit echt goed geslapen en nu al helemaal niet meer alhoewel dat ze het echt nodig heeft.
Ik hoop dat jullie 2de kindje ook zo goed slaapt dan, want anders zal het even wennen worden voor jullie! Wel zalig dat je nog zo goed kan rusten tijdens de zwangerschap toch?
Ons zoontje die lijkt nu het omgekeerde te doen: overdag veel slapen en 's nachts weinig. Wat een ideale combinatie die kindjes van ons...:mad:
Vrienden van ons hun dochter die is van de ene dag op de andere trouwens overgeschakeld van 2 dutjes per dag, naar geen enkele meer...Het kan allemaal snel veranderen, dus gewoon laten slapen hoor, tis een teken dat ze het nodig hebben e?
Kimmy
30 September 2010, 12:18
vanmorgen lag ze weer nog heerlijk te slapen om half acht..
ik had wel wat tijd en heb haar laten doen maar om acht uur moest ik haar toch wel wekken! gewoon gordijntjes open gedaan en dan wordt ze toch nog vrolijk wakker
ze zat eigenlijk al in bed van iets voor 19u gisteren
ik ben wel blij dat ze zo goed slaapt maar soms in de week is het wel spijtig dat ik haar bijna niet zie, é... tegen dat we thuis zijn moet ze eten, evt in bad en in bed!
winnie
30 September 2010, 12:43
Kimmy, ik begrijp je volledig. Ik ben s morgens al weg om 7u, dan slaapt ze nog, en s avonds is het vaak rond 18u30 eer ik thuis ben (lang leve de files!) Als we dan eten blijft er niet veel tijd meer over om nog eens leuk te spelen. Maar gelukkig zijn er de weekends waarin we heel wat goed kunnen maken :)
idep
30 September 2010, 13:32
Amaai daar zou ik direct voor tekenen! Hier slaapt Lukas (2jaar oud) met veel geluk van 20u tot 6u... meestal is het 21u-5u30 (+ een paar keer wakker worden 's nachts). Als je dochtertje voor de rest een actieve peuter is, dan heb je gewoon een kindje dat veel slaap nodig heeft denk ik? Ik zou me zeker geen zorgen maken. Geniet ervan!!!
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.