PDA

Volledige versie bekijken : Energiepijl staat op -10

Mrs O.
1 December 2008, 15:49
Hi Ladies,

Even een vraagje: ik weet dat het normaal is om tijdens een zwangerschap moe te zijn en allerhande kwaaltjes te hebben, mr toch even een rondvraagje nr tips hoe jullie hiermee omgaan...

Het is nu net weekend geweest en heb vandaag op kantoor al weer een vrijdaggevoel... Ben heel het weekend wat ziekjes geweest: maag, darmen, massa's hoofdpijn en slecht geslapen... dus echt gerecupereerd ben ik ni...Nu is het maandag en ik zit hier gewoon weg te kwijnen aan mijn bureau van vermoeidheid of ik weetniwa...

Ik probeer massa's fruit te eten, water te drinken, dutjes doen, mr niks helpt...ik blijf doodop ik ben echt super overgevoelig / kort naar de buitenwereld toe, soms op het grovve af zelfs (terwijl ik normaal gezien echt een 'zonneke' ben, ni gestoefd of zo, echt waar)..; wat ni echt aangenaam is voor de mensen die hier op kantoor langskomen... heb veel minder geduld, en als sociaal begeleider vr jonge werkzoekenden is dit niet echt DE eigenschap he :)

Ik ben al aant nadenken om nr HA te gaan en me paar daagjes thuis te laten schrijven (foei ik weet het), mr ik vind dat dan weer zo erg vr mijn collega, want we zijn maar met 2 op ons kantoor...

zijn jullie ook zo moe (geweest) en wat deden jullie hiertegen?
of moet ik gewoon op mijn tanden bijten en de vermoeidheid proberen te negeren??

sorriez vr het gezaag...

lotjen
1 December 2008, 18:20
Heyla Mrs O,
ik begrijp wat je bedoeld,en het is zeker niet foei om je een paar dagen thuis te laten zetten. Je gezondheid,en die van de baby natuurlijk
zijn van het grootste belang! Ik ben 2 weken geleden ook een paar dagen "uit" geweest,had net dezelfde symptomen,en op order van de
de gyne dan veel gerust. Niet mee inzitten en lekker een beetje aan jezelf denken!!!
Liefs

lies
1 December 2008, 19:32
hey Mrs O.,

zeker vooral aan jezelf denken nu, en rusten als het nodig is...laat u zonder schuldgevoel thuisschrijven.
ik weet uit mijn vorige zwangerschap niet hoe het voelt werken en zwanger zijn, want het was toen net zomervakantie. Maar zelfs dan was ik doodop...

Nes
1 December 2008, 22:33
Als je kan thuisblijven, waarom niet dan, denk aan jezelf en de baby. Veel is er niet aan te doen, enkel rusten. Ik heb toen veel geslapen maak ik ben blijven werken.
Nu een week of 2 terug gaat het al een heel stuk beter. Maar nu krijg ik het andere zwangerschapssymptoom: de kuisziekte. Mijnen man word er zot van. En mijn ma zegt dat ik het een beetje te heb.

Kimmy
2 December 2008, 12:30
hey Mrs. O.,

ik weet niet of het is omdat we tegelijk zwanger werden of zo maar ik heb identiek hetzelfde. Ik voel me een vod en laat me af en toe teveel gaan denk ik (in zetel zitten nietsen, vroeg slapen, uitslapen, ...). Vreselijk gevoel, é, helemaal niet het "leven op een roze wolk gevoel"!! Ik voel me echt een subbedutje, een truntje, een zwakkeling, terwijl ik dat normaalgezien ook niet ben. Ik heb bijna zelfmedelijden.

Ik vrees dat we hierdoor moeten, weliswaar moeten rusten maar ook moeten durven ons eetpatroon en onze levensstijl ontleden. Ik spreek voor mij als ik zeg dat ik zeker teveel suikers eet, wat nefast is voor het energiepijl, dat ik te weinig groenten en fruit eet (alhoewel ik mezelf soms voorlieg) en zeeeeker te weinig beweeg!! Tis een soort negatieve spiraal, é, je voelt je moe en gaat liggen maar daardoor voel je je nog vermoeider en futlozer, ...

Ik ben blij dat ik niet de enige ben want ik voelde mij echt al redelijk ten einde raad....

Laat je die daagjes voorschrijven om alles eens op een rijtje te zetten en een schema op te stellen om terug het energiepijl van voordien te bereiken?

liefs
Kimmy

Mrs O.
2 December 2008, 14:11
hey kimmy en rest of the ladies

hier groetjes van de 'vod' uit brussel :)
pffff... zit dus weer opt werk he... ik weet ni hoe ik het doe om wakker te blijven, mr het lukt voorlopig...

Gisteren heeft de vermoeidheid zijn tol geeist en zijn tim en ik om 1u 's nachts vlammende ruzie beginnen te maken... ben ontploft (bijna letterlijk) omdak ni kon slapen door zijn immens gesnurk...hoe dom is da???
het is compleet uit de hand gelopen (heb in midden vd nacht in mijnen auto gezeten op parking vr de deur - een uur lang) met veel geween van mijn kant en veel getier van zijn kant ...

Gelukkig daarnet het via telefoon bijgelegd :) want heb hier vanmorgen een uur aan mijnen buro zitten wenen , doodop en megatriest want vanmorgen kreeg ik enkel beeld zonder klank...

Ik ga proberen aan mijn humeur te werken, en hij aan de dingen die mijn humeur negatief beïnvloeden... :)

Ik moet gewoon meer relax zijn, want al dat gestress is echt ni goed voor mijn kindje... voel mij echt slechte mama :(
Als ik zo blijf verder freaken gt da een zeer nerveus kind zijn peis ik...

Qua eten kimmy, overdag eet ik trouw mijn bokes, mandarijntjes, appel en yoghurt, en snoep ik niet... maar 's avonds durf ik me wel al is een 'zwaardere' maaltijd klaarmaken waar ik dus blijkbaar ni meer tegen kan... en een snackje 's avonds laat voor de tv kan al helemaal ni meer: eergisteren chips gevonden en potje bij mij gezet op salontafel (vreet vreet) wat geen goed idee was...
Vanavond is het pasta carbonara als avondeten... ik hou mijn hart al vast :)

beweging is ook probleem.. mr vanavond ga ik met een 6 maand zwangere vriendin nr de naailes, en dan gaan we te voet, dus dat gt deugd doen :)

soit, ik ga beetje verder vegeteren aan mijn bureau, geen afspraken vanmiddag dus ga wss beetke recup nemen...

doeiiiiiiiiiii

Kimmy
2 December 2008, 14:29
hey Mrs. O.,

oei, oei, da klinkt echt vreselijk, die nacht van jou...

gelukkig hebben jullie het al weer bijgelegd, é!! Ik versta dat hoor, ik word ook zot van gesnurk en andere kleine dingen die mij vroeger nog niet eens ergerden en durf dan ook buitensporig reageren en pas nadien denken dat ik eigenlijk een bitch ben geweest ;).

Je mag niet denken dat je een slechte mama bent!! Echt, echt niet!! Je denkt er toch aan om eventjes thuis te blijven om je stressgehalte te laten zakken, doe dat misschien eventjes, ik denk dat je er deugd van gaat hebben want je leeft echt op het randje op dit moment, é.

Hopelijk heb je fijne avond met Tim en voel je je morgen stukken beter!!!

liefs
Kimmy

Mrs O.
2 December 2008, 14:41
hey kimmy

heb zonet voor morgen dagje verlof ingeboekt :)
goed uitrusten, da gaat deugd doen...

xxx

taschkevdv
2 December 2008, 15:46
Amai wat een nacht :)

bij ons is het de hond dat het in ene keer uithangt.ze is nu 7 maand en het is precies sinds ik zwanger ben dat ze het echt uithangt.ze gaat 's nachts normaal zonder problemen in haar bench.nu gaat ze er wel in maar ligt ze te janken.'s nachts kan ze het ook in één keer krijgen dat ze is begint te janken pff frusterend en de laatste dagen heeft ze 's morgends gegarandeerd haar boodschappen gedaan in de bench!!we weten echt niet wat haar probleem is!

Mr. O geniet van je dagje verlof he!!

groetjes

Mrs O.
2 December 2008, 15:51
merci tashke :) kheb er nog is extra een uur recup bijgenomen dus ik ga NU nr huis jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuj

xxx

mini
2 December 2008, 15:53
groot gelijk, Mrs O. ;)
Geniet van je deugddoende dagske verlof ;)

ka80
2 December 2008, 18:17
dat heb ik ook! Ik kan me echt vastpinnen 's nachts op geluiden en dan moet mijn man zich ocharme nog maar omdraaien of ik word er al zenuwachtig van.

De vermoeidheid daarentegen gaat wel beteren hoor, je zal wel zien! Veel moed dames!
groetjes
Ka

Nes
2 December 2008, 19:04
Ja, ik ken dat, die laaiende ruzies met je ventje, wij hebben dat ook. Ik ben minder moe maar ik slaap wel nog veel, maar zo voel ik me echt goed. Ja, anders eten, ik dacht dat ook. Maar ik kan het gewoon niet. Ik zeg altijd morgen is het gedaan en telkens lukt het niet en laat ik me verleiden door een koekje of chocolade. En als ik mijn gyne moet volgen dan moet ik gewoon op regime!!!!! En dat tijdens de zwangerschap, nee dank u, ik kan het niet, echt niet. Van haar zou ik niet mogen snoepen of een half koekje ofzo, vlees grillen (geen olie of boter), geen sausjes, geen cola ofzo, ... Dat heb ik echt nog nooit gedaan en ik voel me der echt niet goed bij!!! Oei wat moet ik nu doen? Want drie kilo bijgekomen is al veel voor haar.
Ha Mrs O, jij bent ook van Brussel? Tof, welke kant? Ik ben van Elsene.

Mientje
2 December 2008, 19:09
Amaai, Mrs. O, wat een nacht zeg! Uw dagje verlof zal zeker deugd doen.
Raar hé, hoe zo 'n zwangere vrouw verandert?
Zelf heb ik nog niet veel last. Heb soms steken in mijn buik (vooral 's avonds). Waar ik wel last van heb, zijn mijn borsten. Man, ik word er soms 's nachts wakker van als ik mij op mijn ene zij leg, precies dat ze er dan gaan afvallen. Ik word ook wel veel wakker de laatste paar dagen, wat ik ervoor niet had.

Ik probeer echt wel op mijn eten te letten, vooral omdat ik nog niet getest ben voor toxoplasmose. Maar durf wel weinig te eten omdat ik niet exact weet wat wel en niet mag. Heb wel wat zitten neuzen op internet maar vind het nogal onduidelijk.
Ik zal blij zijn als ik naar de gyne ben geweest.

Groetjes,

Mientje

Mrs O.
3 December 2008, 17:59
hey nes

werk in bxl, woon in vilvoorde... ligt er net buiten he :)
werk in schaarbeek aan Daillyplein, op de leuvensesteenweg...

I loooooooooove brussel...
Waar woon je in Elsene?

Btw: dagje verlof was super, wel slecht geslapen tot een uur of 4, mr dan lekker gepit tot 11u, vanmiddag nr ikea geweest met mijn ma en tim... nu rhuis id zetel aant relaxen... aaaaaaaaaaaaaaaah :)

Morgen wel weer gn werken, mr ja...

xx

Nes
4 December 2008, 18:40
Ik woon in de omgeving van het kerkhof. Maar gelukkig zie ik dat niet van bij mij thuis. En ik ben ook dol op Brussel.

Mrs O.
5 December 2008, 09:36
Ah is een leuke buurt he, een vriendin van mij heeft daar ook tijd gewoond... als ge zo iets nr beneden gt nr de GB of wat is het dan nr links, dan passeert ge een zalige crèmerie en dan iet verder op ene hoek het ge een vietnamees restaurant aan e pleintje zo, awel boven da vietnamees restaurant !! ik had er ook bijna gewoond, mr uiteindelijk niet doorgegaan...

Leuke buurt vind ik, alleen rampzalig qua parkeerplaats :)

Nes
5 December 2008, 11:31
Ha dat weet ik zijn ja. En zoals je zegt is de parkeerplaats echt wel een ramp. Wij zijn soms een half uur bezig om een plaatsje te vinden maar swoit, ik hou van de buurt en je hebt alles bij de hand.