PDA

Volledige versie bekijken : Juni 2011- mama's

Pagina's : [1] 2 3

Bibi84
27 September 2010, 14:07
Zo ik zal het topic van de juni-mama's openen.

Heb afgelopen zaterdag bloed laten trekken bij de ha. Morgenmiddag mag ik bellen voor de resultaten. heb ook gevraagd voor het progesteron gehalte te checken dus ik hoop dat deze keer eens alles gaat blijven zitten.
Maar ergens heb ik toch wel een goed gevoel tot nu toe.
7 okt mag ik al voor de tweede keer naar de gyné, dan zou er een hartje moeten kloppen.
Nog 10 daagjes wachten.

Ik hoop dat er hier nog vele mogen volgen en dat ik niet lang alleen blijf :)

xxxx

M'tje
27 September 2010, 14:13
Proficiat, ben echt blij voor je! Geniet, geniet, geniet...

Bibi84
27 September 2010, 14:17
Genieten is nog niet echt aan de orde. Ik probeer maar de angst is net iets groter denk ik.

Indy
27 September 2010, 14:22
mijn duimen staan recht! ik hoop dat het goed blijft gaan!!!
succes en alvast een voorzichtige proficiat

elsken
27 September 2010, 14:24
bibi84 een dikke proficiat en idd genieten is zelf bij mij nog niet altijd aan de orde, ik denk dat ik dat maar echt zal kunnen als ik het voel bewegen en dan nog, stel dat ik het een dag niet voel tja dan zal ik ook weer panikeren.
naar het schijnt zegt mijn vriendin is het normaal dat je tot je 6maand panikeert, haar gyn heeft dat gezegd omdat zij ook al een bbz en een mk heeft gehad.
vanaf 6maand heb je zoiets van eindelijk genieten.
dus nog even geduld maar ik hoop heeeel hard uit de grond van mijn hart dat alles goed blijft gaan met jou en je toekomstig babytje.

xxx

Liefde is...
27 September 2010, 14:27
Ik duim mee voor een wondermooie baby!!

Genieten zal idd niet zo makkelijk zijn. Ik heb het er zelfs héél moeilijk mee.. Maak me veel ongeruster over alles en ik heb dan nog niet meegemaakt wat jij hebt meegemaakt ondertussen!

Maar toch.. We duimen voor een mooi en krachtig kloppend hartje!

Bibi84
27 September 2010, 14:42
allez nogal een geluk dat ik niet alleen ben dan met mijn angst.

Oooh ik ben serieus verkouden moet constant hoesten mijn neus begint dicht te gaan en ik mag totaal niet innemen, zelfs gene vickx smeren maar ja alles voor een gezond babytje.

elsken
27 September 2010, 14:53
he bibi84 je hoort dat veel hoor als je zwanger bent dat je verkouden bent of wordt.
maar idd alles voor de gezondheid van ons kindje he :-).
weet je ik ben zelden ziek en plots op 9w het begin van een longontsteking awel ik kan u verzekeren dat je dan echt denkt van waarom nu, dus ik begrijp je.
neen vickx is heeel slecht je moet de bijsluiter eens lezen. je kan misschien badolie kopen in het kruidvat met eucalyptus dat doe ik in mijn bad, niet alleen goed voor ons velleke want olie is altijd goed maar het zet u neus ook open hoor. Natuurlijk niet gans de bus erin he maar een paar druppeltjes en je zal het wel voelen.
dat kan geen kwaad hoor.

Belle
27 September 2010, 20:05
Het is je van harte gegund! Ik duim dat alles goed blijft gaan!

zoemeke
27 September 2010, 20:43
OMG, zijn er al juni-mama's in spe ?! Ik was eigenlijk wel een juli-mama maar onze Noah is in juni komen piepen. Amai dat gaat hier snel. Super dikke proficiat aan jullie !!! Geniet ervan meisjes want die 9 maanden zijn zo snel om, ook al lijkt het nu van niet.

snoezel
27 September 2010, 20:59
zoemeke: ik dacht juist hetzelfde.
een jaartje geleden zat ik in spanning te wachten of we prijs gingen hebben :)

voor de verkoudheid.
stodal siroop mag je wel nemen en het helpt!
want zo blijven hoesten is ook niet aangenaam hé

dikke proficiat trouwens :)

Petatje
28 September 2010, 09:21
dikke proficiat Bibi.
juni kindjes zijn leuk :D

Bo
28 September 2010, 09:30
Mijn duimen staan ook omhoog voor je!!!
Enne, juni is een mooie maand (ben zelf van juni :D)

Over t genieten.... heel eerlijk, ik kan het deze zw-schap precies ook niet. Pas nu stillekes aan kan ik de knop omdraaien. Dus t is wel normaal denk ik. Positief denken meid en t komt vast goed!
X

Bibi84
28 September 2010, 12:53
hey dames,

ik heb net gebeld naar de ha mijn hcg is 409. Toch mooi hoog voor 4w2d.

En mijn progeteron is 21 maar geen idee of dit goed is of niet volgens de ha wel.

xxxxx

Bo
28 September 2010, 13:19
Klinkt goed in elk geval! Ik denk dat het wel goed zit... :)

janneman
28 September 2010, 14:19
amaaaaaaai al terug juni mama's.......vandaag is het da op dag dat ik zeker was dat ik zwanger was....:) hihi tgaat allemaal toch snel zenne:)
geniet van jullie zwangerschap,want de tijd vliegt!!!!!!

Iemand 6 juni als D-day???Was bij mij zo maar tis 13 juni geworden!

rienemieke
29 September 2010, 20:52
hopelijk kan ik mij hier ook komen bijvoegen!
nog een paar dagen wachten!!

Bibi84
30 September 2010, 13:40
ik hoop het ook voor je !!!

Kimmy
30 September 2010, 15:47
hopelijk kan ik mij hier ook komen bijvoegen!
nog een paar dagen wachten!!

hu zijn we al weer een cyclus verder
amai de tijd vliegt

ik duim zoooo hard met je mee Rienemieke! hoe gaat het met je meid?

xxx

Bibi84
5 October 2010, 15:25
Mijn verkoudheid is helemaal vanzelf overgegaan. Dit is nog nooit gebeurd, gezien ik astma heb, zet zich normaal onmiddellijk alles vast maar nu wonder bij wonder voel ik mij terug pico bello:)

Afgelopen zaterdag ben ik wel misselijk geweest en heb ik moeten overgeven. Ik denk eerder dat dit iets was van verkeerd te eten want sindsdien heb ik ook nergens last van gehad.

Ik vind het hier toch maar ongelofelijk stil. Ik hoop dat er snel juni mama's bijkomen!!!

Voor de rest nog steeds niet veel symptomen. Wel pijnlijke borsten. Denk niet dat mijn borsten zo hebben aangevoeld tijdens de vorige zw dus dat zal wel een goed teken zijn hoop ik.

Nog twee daagjes en dan krijg ik hopelijk een kloppend hartje te zien. En morgen naar de accupuntuur. Hoop dat die naaldjes steekt om de innesteling te bevorderen.

xxxx

Prutske5
5 October 2010, 15:46
Ik duim hier alvast mee dat je een mooi kloppend hartje mag zien!

en die symptomen zoals die misselijkheid bv, die zijn bij mij pas rond week 8 begonnen, maar het is geen noodzaak he, belangrijker is inderdaad dat het kleintje zich goed innesteld en dat het goed mag groeien!

Liefde is...
5 October 2010, 15:50
De juni-mama's zijn in aantocht denk ik hoor.. :)

Ik duim ook mee voor een mooie echo en een stevig kloppend hartje!!

Witteke
5 October 2010, 15:51
Hier wordt ook meegeduimd! :)

Mij
6 October 2010, 08:11
Ik mag mij stilletjes aan ook als juni-mama aanmelden...
Gisteren naar huisarts geweest voor bloed te laten trekken... vandaag om 11 uur mag ik bellen... SPANNEND... als bloed ok is ga ik mij toch beetje zekerder voelen..

Volgens de huisarts zou ik dan moeten bevallen rond 10 juni..

bibi1
6 October 2010, 08:16
Nog een klein 3 uurtjes tandenbijten mij! En dan ga je het zeker weten!!!!

mamiwens
6 October 2010, 10:58
Joeppieeeeeeeee! Ik ben zwanger :)! Ben zo gelukkig! Gisteren avond samen met mijn vriend een test gedaan en ja hoor was positief!

Fieke
6 October 2010, 11:00
Tgaat hier precies een drukke maand worden!
Proficiat aan alle nieuwe zwangeren!

mamiwens
6 October 2010, 11:00
Ik mag mij stilletjes aan ook als juni-mama aanmelden...
Gisteren naar huisarts geweest voor bloed te laten trekken... vandaag om 11 uur mag ik bellen... SPANNEND... als bloed ok is ga ik mij toch beetje zekerder voelen..

Volgens de huisarts zou ik dan moeten bevallen rond 10 juni..

OOOOh wat leuk en spannend :)! Wanneer weet je het zeker? Laat het ons weten ;) Alvast van harte gefeliciteerd

Mij
6 October 2010, 12:51
Telefoontje van de huisarts was geruststellend.. de waarden kwamen perfect overeen met de weekjes dat ik zwanger ben..
Dus nu kunnen we toch al eventjes gerust ademhalen!

Mij
6 October 2010, 12:52
En nog een hele dikke proficiat mamiwens! ! ! Super gevoel hé die positieve test!!

Liefde is...
6 October 2010, 13:20
@ Mij & mamiwens
Nog eens een dikke proficiat!! Nu kunnen jullie beginnen aftellen naar het bewonderen van jullie kleintje!!

Geniet er van!

mamiwens
6 October 2010, 13:23
En nog een hele dikke proficiat mamiwens! ! ! Super gevoel hé die positieve test!!

Ja het is echt geweldig :) Alleen het voelt zo raar aan haha, ik denk elke keer weer van IK WORD GEWOON MOEDER! hihi echt raar maar ik ben super blij! Mijn vriend werd helemaal gek van blijdschap haha Gehuild, mij helemaal onder gekust en er kwamen super mooie worden en zinnen uit zijn mond. Hij zei: Je bent de mooiste moeder die er is! Je wordt de beste moeder! enz. enz. Wasss zooooo lieffff :) Hij wilt het alleen aan iedereen vertellen maar ik vind het veelste vroeg ervoor. Hoop dat kleintje zich goed vast bevestigt heeft

Bibi84
6 October 2010, 13:47
oooh hoe leuk ik ben niet meer alleen :).

Proficiat dames!!!

M'tje
6 October 2010, 14:02
Proficiat juni mama's!

Nog een maandje en de juli-mama's zullen eraan komen, ik was er ook zo eentje, idd gek hoe snel alles gaat!

Geniet ervan hè!

Mij
7 October 2010, 12:55
Een vraagje... wanneer kunnen jullie voor het eerst terecht bij je gynaecoloog. Ik belde vandaag en ze zeiden me dat de eerste keer een afspraak gemaakt wordt tussen de 8 en 10 weken zwanger. Dus ik moet nog tot 3 november wachten. Ik had gehoopt iets sneller te mogen komen.. of is dit normaal?

Verder heb ik niet echt kwaaltjes maar ben ik vooral heel moe. Herkennen jullie dit?

Jyotsna
7 October 2010, 13:05
da's normaal hoor Mij. bj ons laten ze ook pas vanaf 8 weken komen. Ik was 8w3d bij de eerste echo.
aftellen duurt lang, maar eigenlijk gaat het veel sneller dan je denk hoor

Liefde is...
7 October 2010, 13:35
Bij mij hebben ze me eerst een datum gegeven eind september maar dat lukte voor mij niet en dan hebben ze een afspraak gegeven midden september..

Uiteindelijk was mijn eerste afspraak op 6 weken en 4 dagen..
De 2de afspraak was ik 8 weken en 6 dagen ver..
En nu is het wachten tot 12 weken en 3 dagen..

Bibi84
7 October 2010, 14:20
@mij ik denk dat dit normaal is hoor. De eerste zw mocht ik ook pas op controle toen ik 8 weken was zoiets.

Nu kan ik straks al voor een twee keer gaan, nu ja wel gezien mijn voorgeschiedenis.

Ooooh ik ben aant aftellen tot kwart voor 7. Nogal een geluk dat ik moet werken tot 6u en dat de tijd hier omvliegt.

xxxx

bibi1
7 October 2010, 15:23
@ mij

Als je geen miskraamvoorgeschiedenis hebt, dan laten ze je niet vroeg komen.
Ik ben zelf pas mogen gaan in mijn 12de week! En geloof me, dat is dan toch wel effe wachten en enige jaloersheid naar meiden die dan al voor de tweede of derde keer mogen gaan...

Maar als alles goed is, dan ben je happy-happy-happy!!!!

kimmieke
7 October 2010, 18:13
Hallo,

Ik kom me hier ook toevoegen!! Ik hoop dat er deze maand nog veel mogen bijkomen!!

Pannesloreintje
7 October 2010, 18:48
Proficiat aan de juni mama's! :)

@ mij: ik weet precies hoe je je voelt... Ik ben nu 8 weken ver en moet nog 6 dagen wachten tot ik de eerste keer naar de gynaecoloog kan. Ik zou je wel willen zeggen dat de tijd voorbij vliegt, maar als je er op wacht... Succes! :o

rienemieke
7 October 2010, 19:33
Hallo,

Ik kom me hier ook toevoegen!! Ik hoop dat er deze maand nog veel mogen bijkomen!!

dikke proficiat!!!!

hopelijk kan ik mij hier ook snel toevoegen!!!!!

Mij
7 October 2010, 19:37
Proficiat Kimmieke!!!

Zelf heb ik vandaag naar de huisarts gebeld.. ik had echt buikpijn gisteren al een beetje en vandaag helemaal met diarree (sorry voor onsmakelijkheid) maar volgens de huisarts is alles normaal en moet ik mij geen zorgen maken...

Ik zal toch blij zijn als ik voor eerst echo heb en alles eens kan laten checken of het ok is :o

En ik die dacht da zwanger worden stresserend was.. hmmm... 't begin van eens zwangerschap is toch ook ni niks.. maar we zijn nog wel steeds ontzettend blij ook!

Pannesloreintje
7 October 2010, 20:23
@ Mij: ik herken zoveel van mij in jou... ;)
Nee, maar echt. Van zodra ik wist dat ik zwanger was, kreeg ik vreselijk veel pijn in mijn liesstreek. Ik dacht meteen aan een BBZ, maar die pijn is over gegaan.
Mijn darmen deden ook vervelend (nog steeds een beetje) en ik had ook erge rugpijn (menstruatiepijnen). Maar zoals jij zegt, ik zal ook pas echt gerust zijn wanneer de eerste echo achter de rug is.
Ik had me mijn zwangerschap toch ook wat idyllischer voorgesteld... Maar dat zal misschien nog komen.
Ik hoop dat je je vlug beter voelt!

Bibi84
8 October 2010, 09:14
proficiat Kimmieke.

De juni mama's beginnen hier toch al wat te groeien.

Gisteren mijn tweede echo gehad. Het hartje klopte. Super gewoon.

Het beebje is 3.2 mm 'groot' hihi en stemt perfect overeen met 6 weken. Alles is dus op schema.

28 okt mag ik al terug voor een volgende controle. Dat zijn nog maar 3 weekjes. Te hopen dat die snel voorbij zijn.

xxxx

Mij
8 October 2010, 09:22
super Bibi ! ! ! Dat moet heerlijk zijn het hartje te horen kloppen! Ik duim voor jou dat alles verder goed gaat!

Bij mij is het nog even wachten tot eerste echo.. en momenteel voel ik mij goed en heb ik van niets last.. soms vervelend zelfs dat je niets voelt dan lijkt het of ik niet zwanger ben...

Als ze nu eens een middel hadden om zelf te kunnen checken of je nog goed zwanger ben hé... ;) Dat zou een hele geruststelling zijn. Langst andere kant vind ik het ook allemaal wel iets speciaals.. geduld is een mooie deugd zullen we maar denken

Bibi84
8 October 2010, 09:47
we kunnen toch samen aftellen naar de volgende echo. Jij moet een weekje later geloof ik he op 3 nov?

Dat gaat omvliegen hoor. Ik voel mij ook prima. ook niet echte symptomen. Beetje vermoeid en pijnlijke borsten, de ene dag al wat meer dan de andere en ik krijg mijn broeken al niet meer dicht hihi maar dat vind ik niet erg dat het buikje maar snel komt :)

xxxx

kyanoke
8 October 2010, 09:48
bibi ben heel blij voor u zenne, tel mee af met u tot eind okt :-)

mamiwens
8 October 2010, 10:59
goedenmorgen dames :)

Hoe is het? Hoe voelen jullie je? Ik voel me echt super raar :(. Ik heb last van mijn buik, hartstikke moe en mijn voeten en enkels doen pijn :(. Ik vind alles zo raar en eng. Heeft iemand hier ook last van? Ik heb echt nergens zin in! buaaa

Liefde is...
8 October 2010, 11:52
@ mamiwens

Normaal hoor dat je je raar voelt :)
En pijn in die buik heb ik ook gehad en daar heb ik nu nog zelfs last van.. De voeten en de enkels heb ik geen last van gehad maar het in niets zin hebben wel..
De voorbije weken blijft hier ook alles staan.. Maar dat zou ook weer overgaan..

Geniet er nu vooral maar van van dat kleintje in je buik.. Ook daar moet ik nog steeds elke dag aan wennen...

kimmieke
8 October 2010, 17:45
Hoi mamiwens,

Ik voel me ook wat grieperig precies! Nergens zin in, raar gevoel in mijne buik, darmen overhoop... Maar dat is normaal hoor, na 12 a 13 weken gaat dat meestal over, bij mijn eerste zwangerschap was dat toch zo, en daarna kon ik echt beginnen te genieten!

Mij
8 October 2010, 18:46
Naarmate de dag vordert heb ik ook zo wat dat grieperig gevoel... Ik heb op het einde van de dag zo een gevoelige buik (precies opgeblazen gevoel) en ook zo wat druk van boven op mijn buik...

Maar dat nemen we er graag bij.

kimmieke
9 October 2010, 09:54
Vandaag voel ik me supergoed, ergens last van! Is dit wel normaal??

kimmieke
9 October 2010, 09:55
Vandaag voel ik me supergoed, ergens last van! Is dit wel normaal??

Nergens last van bedoel ik :-)

sunshine
9 October 2010, 10:54
Waw Kimmieke 'k zie het nu pas, dikke proficiat!

Ik ben wel wat meer moe dan anders, maar 't valt in vergelijking met Tuur nog heel goed mee en 'k heb ook veel honger.

boeleke2704
9 October 2010, 13:24
Dikke proficiat aan de nieuwe toekomstige mama's!!!
Bibi84, zo blij dat ik bij jou zo'n goeie nieuwtjes zie :) Dat kloppende hartje geeft een hemels gevoel hè!!! Hopelijk kan je nu snel beginnen te genieten hè meid, is je zo gegund!
En al enkele mam's die spruitje nr 2 verwachten! Leander en Tuur zie ik dat er een broertje of zusje bijkrijgen, spannend!

Geniet er allemaal maar fijn van!!

lily
10 October 2010, 14:47
Kimmieke!!! Superleuk nieuws seg ... kmoest blijkbaar dringend komen bijlezen hier!!! Een dikke proficiat meid!!! xxx

kimmieke
10 October 2010, 21:11
Dankuwel lily!!!

xxx

kimmieke
11 October 2010, 10:03
Kmag straks al naar de gyne, die afspraak stond al 2 maand vast, maar nu ben ik zwanger. Maar da kan geen kwaad he? Kweet ni of hij al een echo gaat doen, ik denk van niet, want op 5 weken is er nog niets te zien he?

Liefde is...
11 October 2010, 10:07
Nee, denk dat ze dan nog niet zoveel zien eigenlijk..

Prutske5
11 October 2010, 10:46
Bij mijn 1e zwschap ben ik ook te vroeg geweest. Ze zagen nog niet zoveel, nog zeker geen hartje bv, maar ze zagen wel al of het op de juiste plek zat.

Mij
11 October 2010, 15:51
Ik zou blij zijn mocht ik al naar de gyne gaan maar ik moet nog even geduld hebben. Wel raar want ik moet deze week stoppen met werken omdat ik als leerkracht direct op zwangerschapsbescherming moet. En soms overvalt mij de angst dat het allemaal wat snel is omdat ik nog niet heb kunnen 'zien' via echo dat ik effectief zwanger ben...

Voor de rest voel ik mij super goed en heb ik van niets last.. misschien wat meer vermoeid maar dat is ook het enige...

kimmieke
11 October 2010, 19:34
Alles was prima bij de gyne, wel een echo gehad, vruchtzakje zat mooi op zn plaats.
Over twee weekjes mag ik alweer terug gaan.

Liefde is...
11 October 2010, 20:36
@ Kimmieke
Super dat het mooi op zijn plaats zit :-) nu nog 2 spennende weekjes wachten :)

@ Mij
Ik had hetzelfde gevoel toen ik werd thuisgezet voor moederschapsbescherming.. Ik had ook het gevoel: wat als het hier niet goed zit?? Maar probeer er niet te veel aan te denken. Probeer al genietend toe te leven naar je eerste echo.. ( makkelijk gezegd hoor ;) )

Bibi84
12 October 2010, 13:41
volgens mij blijf je heel je zwangerschap bang zou het niet?

Eerst is het tot de 12 weken, dan weer voor de volgende testen en echo's en dan tot de bevalling.

Ik kijk toch ook uit naar de volgende echo. nog 16 daagjes pff klinkt nog zo lang he.

Vorige week heb ik wel pijn gehad aan mijn baarmoeder. ik voelde wel dat die aant rekken was. En kreeg ook serieuze steken in mijn zij nu ja niet echt zij precies of ik pijn had aan mijn buikspieren kan het niet uitleggen maar dat deed echt pijn nu is dat allemaal over. Geen idee wat dat geweest is.

Vandaag nogal misselijk, niet overgeven maar wel last van mijn maag en duizelig. Och ja maar we nemen het er allemaal graag bij.

xxxx

Fieke
12 October 2010, 15:28
Ik denk dat je idd heel je zwangerschap ongerust blijft!
Gezien mijn verleden ben ik ook nooit helemaal gerust!

Maar ja, we moeten toch proberen van een beetje te genieten eh!
Veel succes iedereen!

Kimmy
12 October 2010, 16:00
volgens mij blijf je heel je zwangerschap bang zou het niet?

om maar te zwijgen van de periode erna, als je boeleke er effectief is ;)

het is zoals Fieke zegt kwestie van er te leren mee omgaan en toch af en toe te durven oprecht genieten!!

kimmieke
12 October 2010, 17:13
Bloed laten trekken en mijn HCG was 4771...zit wel goed hoop ik!

Fieke
12 October 2010, 18:19
Das toch een hele goeie waarde voor het aantal weken dat je zwanger bent!
Een hele dikke proficiat!

sunshine
12 October 2010, 18:59
Bloed laten trekken en mijn HCG was 4771...zit wel goed hoop ik!

Dat is heel goed hoor, op dat blaadje van mijn bloeduitstag staat: tss. 500 en 5000: 5 weken zwanger. Dus echt wel veel! :)

kimmieke
13 October 2010, 21:11
Hey juni-mama's,

Het is hier zo stillekes? Alles nog in orde met jullie?

In het mei-topic hebben ze een lijstje aangemaakt met daarin de data wie wanneer op controle mag bij de gyn.

Zullen wij ook zo een lijstje aanmaken, zodat we elkaar kunnen steunen en spannend mee aftellen met elkaar?

Kimmieke 25/10 korte echo (controle of het hartje klopt)

Liefde is...
13 October 2010, 23:10
Mooie waarde Kimmieke!!
We kunnen samen aftellen naar de 25ste :)
Ik mag dan ook ons kleintje nog eens gaan bewonderen op het 'beste toestel' van het ziekenhuis zoals mijn gyn het zegt :)

Bibi84
14 October 2010, 14:11
Goed idee Kimmieke.

Zal alvast starten

Bibi84.....3e echo......28 okt.

Bibi84
14 October 2010, 14:11
oei had niet verder gelezen. had niet gezien dat je al gestart was met een lijstje

kimmieke
14 October 2010, 19:11
kimmieke....2e echo...25 okt.
Bibi84.....3e echo......28 okt.

kimmieke
14 October 2010, 19:13
@ liefde is: kunnen we samen aftellen!!! Jouw beebje krijgt dan een nekplooimeting zeker?

rienemieke
14 October 2010, 20:47
kga hier toch al wa meer meekomen babbelen ;)

kwas vandemorgen fameus mottig dus ik vermoed dat het wel snor komt!

ik ben uitgerekend voor 18 juni normaal als ik goe geteld heb en als ik van mijn normale cyclussen uitga maarja dat weet je nooit hé na een miskraam!

rienemieke
14 October 2010, 20:48
oh ja heb nog wel ni naar den gyn gebeld
kzal het maar zo snel mogelijk doen zeker!
maar kwil eigenlijk eerst zeker zijn!

Liefde is...
14 October 2010, 21:23
Inderdaad Kimmieke, ik moet dan al voor de nekplooimeting gaan en ik ben er best al zenuwachtig voor hoor!

Niet te geloven dat dat ik morgen al 11 weken ver ben.. en dat binnen 14 dagen het 1ste trimester van mijn zwangerschap ook al voorbij is..

De tijd kruipt en vliegt tegelijkertijd precies..

Kimmy
15 October 2010, 11:40
De tijd kruipt en vliegt tegelijkertijd precies..

ik heb nét hetzelfde gevoel, al heel de zwangerschap lang!
vreemd gevoel, é...
toch proberen genieten tussendoor ;)

Kimmy
15 October 2010, 11:40
oh ja heb nog wel ni naar den gyn gebeld
kzal het maar zo snel mogelijk doen zeker!
maar kwil eigenlijk eerst zeker zijn!

spannend, Rienemieke, ik hoop zoooo hard dat alles dit keer in orde is!!

Mij
15 October 2010, 12:59
Ik ga mij terug trekken uit deze goep... ik heb gisteren de meest vreselijke dag uit mijn leven gehad.. op de spoed gezeten maar het heeft niet mogen zijn en mijn zwangerschap is omgedraaid in een miskraam.. Mijn man en ik zijn er kapot van maar krijgen heel veel steun van onze ouders.. Nu heb ik nog heel wat pijn maar ik hoop dat dat ook snel voorbij zal zijn en dat we verder kunnen en misschien weer nieuwe hoop krijgen...

Toch nog een grote duim voor alle zwangere voor juni!!! Ik denk aan jullie en ik hoop dat alles goed gaat! X mij..

Prutske5
15 October 2010, 13:29
Ach meid, het spijt me zo voor je... :(
Het doet zo veel pijn, ik weet het. Neem je tijd, praat erover zoveel je kan en probeer dit zo een plaatsje te geven

dikke knuffel

Kimmy
15 October 2010, 13:54
het heeft niet mogen zijn en mijn zwangerschap is omgedraaid in een miskraam..

wat een rotnieuwtje, Mij!!
hier wordt met je meegeleefd en voor je geduimd...
hopelijk zien we je snel terug bij het onderdeel "zwangerschap"!!
liefs
Kimmy

rienemieke
15 October 2010, 19:52
dag dames!!

heb vandaag terug bloed laten nemen!
maandag voormiddag ( zal rond een uur of elf zijn dat ik bel) mag ik bellen voor den uitslag!
ben is benieuwd!!!

lunabeer
16 October 2010, 06:51
Nog een juni 2011 mama die zich komt bijvoegen....
Al is het met een héél bang hartje...verward:(
13/10 eerste positieve test gedaan, dan meer snel bloed laten afnemen en
jawel, zwanger....:)

heb intussen wel elke dag een testje gedaan :o,
gewoon omdat ik het niet kan geloven en
omdat ik voortdurend bang voor MK....
Daarbovenop zit ik met een nare hoest, keelpijn en serieuze verkoudheid ... Ik denk de hele tijd maar dat het daardoor mis zal lopen....

Ik weet me geen raad, wil het vertellen, en vragen stellen aan vriendinnen, maar daarvoor is het nog veel te vroeg...
op 25/10 mag ik voor eerste bezoek aan gyn....
ben benieuwd....

Liefde is...
16 October 2010, 10:56
Proficiat lunabeer!!
En maak je geen zorgen, ik had toen ik die eerste positieve test had ook een verkoudheid.. Hoesten, snotteren en keelpijn.. Toevallig denk ik :)

Maar het is idd afwachten met een bang hartje. Iedereen begrijpt dat hier voor de volle 100%
We tellen mee af naar 25 oktober!! Ik mag dan ook nog eens langs de gyn en ook als is het voor mij de derde keer al.. ik maak me ook nog steeds zorgen dat het verkeerd zou lopen..

Probeer toch een beetje te genieten!! :)

M'tje
17 October 2010, 00:24
Lunabeer

Ik was ook ziekjes toen ik net ontdekte dat ik zwanger was! En 't resultaat ligt hier nu in mijn armen te knurren ;-) No worries dus...

Emely
17 October 2010, 10:21
Hoi,

Voorzichtig ga ik mij ook aansluiten! Ik ben wat afwezig geweest van het forum, na mijn operatie had ik het moeilijk om nog over zwangerschap en dergelijke te praten, plus we zitten midden in de verhuis, ik had veel aan mijn hoofd...
Maar gisteren heeft de dokter mij verteld, dat we met zijn drietjes intrek mogen nemen in ons nieuwe huisje!!

Het is nog pril, en ik ben nog voorzichtig met het nieuws, maar ik probeer zoveel mogelijjk te genieten, van hetgene die voor ons zo onmogelijk leek...

Een heeel dikke proficiat aan alle toekomstige mama's!!

Groetjes Emely

M'tje
17 October 2010, 21:24
Dikke proficiat Emely.. Probeer inderdaad maar zoveel mogelijk te genieten!

rienemieke
17 October 2010, 22:10
welkom aan Lunabeer ( zijn voor dezelfde dag uitgerekend!)
en natuurlijk ook welkom aan Emely!

genieten is de boodschap!

ikzelf weet morgen meer over mijn bloedwaarden! hopelijk fameus gestegen!

lunabeer
18 October 2010, 12:11
Rienemieke, zelfde datum? da's leuk!
jij misselijk of andere kwaaltjes? Ik nog niet echt? Is dat normaal?

Ik probeer ervan te genieten, vooral omdat we het nog een beetje voor ons willen houden is dat geheimzinnig doen tussen mij en m'n vriend wel leuk, niemand die iets weet...:)

Ik vrees toch dat het snel zal opvallen...:(
Normaal moest ik deze week kijkoperatie laten doen voor mijn eiertak, maar dat gaat dus nu niet door...
Iedereen denkt nog van wel, en vraagt er dus constant achter....
Ga nu toch een goeie smoes moeten bedenken waarom operatie niet kan doorgaan : iemand ideetjes?:)

Wil echt zeker tegen niemand iets zeggen tot eerste echo gebeurd is en dan zien we maar.... Ik durf gewoon niet te vroeg iets zeggen....

kyanoke
18 October 2010, 12:39
lunabeer toch erg he dat je gynecoloog nu langdurig ziek is en afwezig is tot december?

Liefde is...
18 October 2010, 12:41
@ Emely: Dikke proficiat!

@ Lunabeer: Geen kwaaltjes is normaal hoor.. Ik heb er ook amper eigenlijk maar maak me daar soms ook nog wel is ongerust over..

Als smoesje.. Pff Ik zou het niet weten.. Gewoon doen alsof het toch is doorgegaan? Of is dat geen optie?
Of euh uitstel omdat de dokter die dag andere prioriteiten heeft en het daarom uitgesteld moet worden..

Suuces alvast om iets te verzinnen ;)

Bibi84
18 October 2010, 13:25
dikke proficiat aan de nieuwe mama's.

Ik heb ook nog steeds geen echte kwaaltjes hoor. Wel mottig zo van tijd tot tijd maar niet dat ik moet overgeven.

En ik ben ook serieus verkouden geweest aan het begin van mijn zw.

Voor de rest niks nieuws hier, alleen aant aftellen tot het volgende gyne bezoek.

Nog 10 daagjes begint toch al te minderen.

xxxx

rienemieke
18 October 2010, 17:35
goeienavond!

hier deze voormiddag gebeld naar ha en mijn bloedwaarden zijn goed gestegen van dinsdag naar 92 en op vrijdag 392 dus dat is super zei de ha!!!
want ja het verdubbelt normaal met den dag dus das goed hé!

ah ja heb de school al ingelicht en nu ist afwachten of ik mag blijven werken of niet, want ik ben kleuterleidster bij de 2.5kes!
donderdag om kwart na 2 heb ik een afspraak!
hoop zo dat ik mag thuis blijven!!!

lunabeer
19 October 2010, 06:16
lunabeer toch erg he dat je gynecoloog nu langdurig ziek is en afwezig is tot december?

Kyanoke, wat bedoel je, mijn gynecoloog is niet afwezig tot december?

Rienemieke, je bloedwaarden zijn inderdaad serieus gestegen...
proficiat!

@allemaal,
Nemen ze normaal in de eerste weken meerdere keren bloed om dit op te volgen? Of enkel als je dit zelf vraagt....
Ik weet enkel mijn beginwaarde, van op de dag dat ik positieve test had....
:confused:

Groetjes en nog eens proficiat aan allen!

sunshine
19 October 2010, 11:21
Proficiat Rienemieke! (en de rest ook natuurlijk)

Ik heb wel kwaaltjes, heel veel last van bandenpijn, had ik bij Tuur helemaal niet, en ook ochtenmisselijkheid, is tegen de middag wel over (bij Tuur was het een hele dag, dus ik klaag niet :D)

@Lunabeer: ze nemen enkel meerdere keren bloed als je waarde laag was, of als je eerder een miskraam hebt gehad ofzo. Je niet ongerust maken ;)!

Kimmy
19 October 2010, 12:38
@allemaal,
Nemen ze normaal in de eerste weken meerdere keren bloed om dit op te volgen? Of enkel als je dit zelf vraagt....

bij mij niet in elk geval
ik heb zelfs geen van de 2 keer geweten wat de hcg waarde was...
ze zeiden gewoon "u bent zwanger" en ik begon te juichen en vergat daar telkens naar te vragen :)

Bibi84
19 October 2010, 13:27
@ sunshine

Die bandenpijn heb ik ook wel veel eigenlijk, maar ik dacht dat het nog te vroeg was voor al bandenpijn te hebben en dat het ja van iets anders kwam ofzo.

ben eigenlijk wel blij dat jij dit ook voelt hihi.

sunshine
19 October 2010, 18:50
@ sunshine

Die bandenpijn heb ik ook wel veel eigenlijk, maar ik dacht dat het nog te vroeg was voor al bandenpijn te hebben en dat het ja van iets anders kwam ofzo.

ben eigenlijk wel blij dat jij dit ook voelt hihi.

Bij Tuur had ik dat maar rond 4-5 maanden, maar 't voelt helemaal hetzelfde nu, dus denk dat het dat wel is. Raar hé hoe je vanalles voelt, en eigenlijk niet precies kan zeggen wat het is ;)

Liefde is...
19 October 2010, 19:59
Hey dames

Hier ook die bandenpijn!! En al van erg vroeg in de zwangerschap hoor..

Ik denk toch dat het bandenpijn is want ik heb er natuurlijk nog geen ervaring mee..
De laatste week neemt het ook alleen maar toe heb ik de indruk.. De ganse dag door heb ik er zowat last van.. En dan vraag ik me soms ook af of het allemaal wel normaal is :confused:
Voel me zoals een ballon die elk moment kan stuk springen ;)

rienemieke
20 October 2010, 18:23
oh ja eerste echo op vrijdag 5 november !!!
spannend!!!!

lunabeer
20 October 2010, 18:52
Hallo allemaal,

Uiteindelijk toch een excuus verzonnen :D, uitstel operatie tot volgende maand wegens "extra onderzoeken", want wil voorlopig niets zeggen van zwangerschap, tegen niemand, tot na volgende maandag... (eerste echo)
Zet streepjes op m'n kalender...
Heb al wel mijn lip moeten afbijten, want ik vind het enorm moeilijk om te zwijgen tegen mijn moeder....
En het "liegen" op m'n werk ging me ook niet makkelijk af, ik kan gewoon niet goed liegen en mensen die me kennen zullen dit snel doorhebben...
Ik kan me niet voorstellen om het nog tot 12 weken stil te houden....
Ik hoop dat de tijd tot dan vliegt....

Hebben jullie dit ook....? Groetjes

Lunabeer

rienemieke
20 October 2010, 19:22
Hallo allemaal,

Uiteindelijk toch een excuus verzonnen :D, uitstel operatie tot volgende maand wegens "extra onderzoeken", want wil voorlopig niets zeggen van zwangerschap, tegen niemand, tot na volgende maandag... (eerste echo)
Zet streepjes op m'n kalender...
Heb al wel mijn lip moeten afbijten, want ik vind het enorm moeilijk om te zwijgen tegen mijn moeder....
En het "liegen" op m'n werk ging me ook niet makkelijk af, ik kan gewoon niet goed liegen en mensen die me kennen zullen dit snel doorhebben...
Ik kan me niet voorstellen om het nog tot 12 weken stil te houden....
Ik hoop dat de tijd tot dan vliegt....

Hebben jullie dit ook....? Groetjes

Lunabeer

ik zit ook met dat probleem!
ik ben nl kleuterleidster dus op school weten ze het al
morgen valt het verdickt blijven werken of moeten stoppen voor de veiligheid en dan moet ik het nog 2 weken kunnen verdoezelen dat ik niet aan het werk ben moest ik thuis geschreven worden door de arbeidsgeneesheer!

oh ja het tshirtje voor Noor is toegekomen
hoe we het gaan vertellen!
Noor wordt 2 jaar op 11 november!
en dan gaat ze het volgende tshirt aan hebben:
een broer of zus
kan mij niet schelen
zolang ik de baas maar kan spelen!:devil:

ben eens benieuwd naar de reacties!
mijn ouders verwachten het ergens wel
de rest zo niet denk ik!:rolleyes:

Liefde is...
20 October 2010, 19:35
Hier ook thuis omdat ik kleuterleidster ben dus mijn ouders wisten het meteen.. De rest van de familie hebben we het verteld op 9 weken nadat de 2de echo er ook goed uit zag..

Het verzwijgen tot 12 weken leek me onmogelijk als je de hele tijd thuis zit en je regelmatig familieleden tegen het lijf loopt :rolleyes:

rienemieke
20 October 2010, 19:48
Hier ook thuis omdat ik kleuterleidster ben dus mijn ouders wisten het meteen.. De rest van de familie hebben we het verteld op 9 weken nadat de 2de echo er ook goed uit zag..

Het verzwijgen tot 12 weken leek me onmogelijk als je de hele tijd thuis zit en je regelmatig familieleden tegen het lijf loopt :rolleyes:
ja een weekje kan ik het nog wel verdoezelen
door ze gewoon naar mijn ouders te doen smorgens gelijk ik anders doe!
en de week erna ist vakantie
en dan de volgende week verjaart ze die donderdag ( 11 november) en op die dag ( donderdag gaat ze naar mijn ouders) is het verlof en Noor haar feestje dus moet het maar 1 weekje niet meer verzwijgen hé!
dat gaat me nog wel lukken hoop ik!:rolleyes::D

lunabeer
21 October 2010, 13:39
Hallo alemaal,Hoe voelt bandenpijn eigenlijk juist....?Kan iemand het omschrijven?Ik heb vaak in de liesstreek een soort van stekend gevoel....Gaat wat op en af, is niet constant....Beetje verward, nog geen idee wat het allemaal is....x Lunabeer

rienemieke
21 October 2010, 18:37
pfff kzalt ni moeten verdoezelen!
kmoet blijven werken
immuun tegen cmv!!!! dus blijven werken maar wel tot 6 maand
en dan word ik thuisgezet, omdat ik dan teveel moet tillen en heffen!
ksta bij de allerkleinste
maar als we naar toilet gaan en moet poepen vegen moet ik wel handschoenen aandoen!
maar thuis schrijven nee das ni nodig
kben een beetje teleurgesteld!

sunshine
21 October 2010, 19:08
@Rienemieke: jammer, zou ook wel wat teleurgesteld zijn, dat is toch zwaar hé met die kleintjes als je zwanger bent.

@Lunabeer: die steekjes in je lies kan inderdaad banden pijn zijn. Bij mij is dat eerder een scherp snijdende pijn, soms in mijn lies maar meestal hoger.

rienemieke
21 October 2010, 19:17
idd gaat heel zwaar zijn!
pfff kzie er al tegenop eigenlijk
mijn directie schrok wel dat ik moet blijven werken!
ze zei we gaan het u wel zo gemakkelijk mogelijk maken! kmag het hopen!

Liefde is...
21 October 2010, 19:59
@ Lunabeer
Ik voel meestal steekjes en vanalles aan de linker- en rechterkant van mijn onderbuik. Tussen mijn liezen en de hoogte van mijn navel zowat..
Moeilijk eigenlijk om uit te leggen maar best wel lastig vind ikzelf.

Als je het vaak voelt maak je je wat zorgen en wanneer he het dan weer niet meer voelt maak je je terug zorgen :rolleyes:

@ Rienemieke

Wat rot seg!! Je gaat er toch stilletjes van uit dat je kan thuisblijven hé.. Nochtans een collega van me was ook immuun tegen cmv en is bij elke zwangerschap wel thuisgezet.. Afhankelijk van welke arbeidsgeneesheer waarschijnlijk. Veel succes in je klasje maar het zal sowieso zwaar worden met die kleintjes..
Als het niet meer gaat, denk dan aan jezelf en je baby en blijf thuis hé!

kyanoke
22 October 2010, 07:28
ik dacht dat kleuterleidster altijd werden thuis gezet, tja heb ook moeten werken tot mijn 6 maand en werk in een rusthuis op een dementerende afdeling waar ik te maken heb met agressieve mensen en mensen die we uit bed en in bed en op de wc moesten zetten, tis toch allemaal gelukt.

kimmieke
23 October 2010, 16:11
Hoi juni-mama's,

Hoe gaat het met jullie? Ik ben ondertussen al goed misselijk, en ontzettend moe!!!!
Ik kan gewoon de ganse dag in bed liggen, maar das een beetje moeilijk met Leanderke hier in huis.
Morgen mag ik naar de gyne voor mijn tweede echo, ben zo zenuwachtig! Khoop dat we een kloppend hartje gaan zien!

Mieke
24 October 2010, 11:52
pfff kzalt ni moeten verdoezelen!
kmoet blijven werken
immuun tegen cmv!!!! dus blijven werken maar wel tot 6 maand
en dan word ik thuisgezet, omdat ik dan teveel moet tillen en heffen!
ksta bij de allerkleinste
maar als we naar toilet gaan en moet poepen vegen moet ik wel handschoenen aandoen!
maar thuis schrijven nee das ni nodig
kben een beetje teleurgesteld!

Ik vind dit toch weer gek hoor. Volgens de artsen die ik al raadpleegde (mijn ha en gyné) kan je dus niet immuun zijn voor cmv. Als je al eens cmv gehad hebt ga je het nooit meer zo hard krijgen en loop je (en je embryo) minder gevaar, maar er kan wel een opflakkering gebeuren. Ik wil je niet bang maken hoor, want je kan die infectie ook opdoen buiten je werk hè. Maar het blijft toch lastig dat elke arts iets anders zegt hè.

janneman
24 October 2010, 13:16
hey rienemieke,

Dat is raar,ik was ook imuun tegen cmv,maar niet voor toxoplasmose en ik moest thuis blijven en werk als kinderverzorgster in de instapklas........
Da's wel raar hé!!!
Wel echt stom voor jou zenne!!

rienemieke
24 October 2010, 13:20
ja idd echt stom
zeker omdat ik bij Noor ook thuiszat en toen was ik ook al cmv immuun,
en hij zei zelf immuun is niet beschermend grrrr!

mini
24 October 2010, 17:29
Idd, immuun is niet beschermend, vrij raar dat je dan toch moet gaan werken.
Ik ken iemand die immuun was, maar toch een opflakkering heeft gehad tijdens haar tweede zwangerschap. :confused:

PETRA
24 October 2010, 19:33
Oh nee, zo vervelend voor jou. Dat kan toch niet, zo'n tegenstrijdigheden allemaal.

sunshine
25 October 2010, 16:54
Hier begint de vermoeidheid ook toe te slaan en 'k voel me ook niet al te best als ik iets gegeten heb... En emotioneel dat ik ben, enorm... Heeft nog iemand dat? Ik zou voor alles (de meest belachelijke dingen eerst) beginnen wenen.

Bibi84
25 October 2010, 17:02
bij mij is het net andersom sunshine als ik niet eet voel ik mij niet goed.

Afgelopen zaterdag was ik aant strijken en werd ineens niet goed. De zweet brak mij uit, kreeg het heel warm en werd duizelig, precies of ik ging flauwvallen en had braakneigingen.

toen ik een appel gegeten had was het ineens over. heb dit echt zo met momenten dat ik ineens niet goed word.

Voor het overige voel ik mij prima eigenlijk. Nu ook wel moe. heb een korte nacht gehad in vergelijking met het weekend toen heb ik elke nacht 11u geslapen.

En Kimmie hoe was je echo??

Ik heb mijne donderdag. Ben zoooo ongeduldig. Als die dan goed is, dan was ik goed vertrokken volgens de gyné. dus nog 3 nachtjes slapen

xxx

rienemieke
25 October 2010, 19:39
hier smorgens ook goed mottig tot ik iets gegeten heb en dan is t over!
en fameus moe ben ik ook
en humeurig!!!!
ocharme tventje vooral smorgens!!!

kimmieke
25 October 2010, 20:00
Hoi bibi,

Echo was prima, een kloppend hartje gezien...Dus ben even gerustgesteld!
Over 5 weekjes terug voor de nekplooimeting.
En voor de rest sleur ik me de dag door, ganse tijd misselijk, en doooodddmoe.

Spannend bibi, nog 3 daagjes! Ik duim!!!!

Liefde is...
25 October 2010, 20:39
Oooh super Kimmieke!!

Nu nog ff nagenieten van de echo.. Ik ben dat ook volop aan het doen ;)

kimmieke
26 October 2010, 10:51
Fijn dat bij u ook alles in orde was liefde is!!!

sunshine
26 October 2010, 11:48
Ben beetje jaloers dat jullie al allemaal een echo gehad hebben, ik moet wachten tot ik 12 weken ben.

@Kimmieke: zwaar hé, zo moe zijn met nog een kindje. Ik ga toch blij zijn als dat doodmoe zijn wat mindert...

Bibi84
26 October 2010, 13:54
Ja 12 weken is wel lang, waarom niet een eerste echo op 8 weken ongeveer?

Bij mij is het door de voorgeschiedenis dat ik zo vaak moet gaan. langs ene kant vind ik dat heel leuk maar langs de andere kant is het niet zo fijn om een 'specialleke' te zijn zoals mijn ha zegt.

Toch ben ik aant aftellen nu amai nog twee daagjes.

Als donderdag alles goed is hoop ik dan ik eindelijk eens kan beginnen genieten ervan zonder ongerust te zijn. Ik geniet nu ook wel maar toch hoewel ik minder bang ben als de vorige keren.

Jyotsna
26 October 2010, 15:46
ik mag ook gaan donderdag bibi :) spannend he :) om welk uur mag jij gaan?

begrijp het wel dat je geen specialleke wil zijn, maar toch beter een goede opvolging nu he. is het de vorige keren bij jou altijd al heel vroeg in de zwangerschap al misgelopen? (of heb je het daar liever niet over, snap ik wel hoor)

@sunshine, vreselijk zeg dat je zo lang moet wachten. Maar jullie zullen dan wel een supermooie echo in de plaats krijgen he ;)

Liefde is...
26 October 2010, 21:31
Veel succes donderdag Bibi84 en Jyotsna!!

bibi1
27 October 2010, 10:36
[QUOTE=sunshine;102393]Ben beetje jaloers dat jullie al allemaal een echo gehad hebben, ik moet wachten tot ik 12 weken ben.

QUOTE]

Ik herken het gevoel sunshine. Ik heb effectief moeten wachten tot ik 12 weken was voor ik naar de gynae mocht.
Maar als je daar dan naar het schermpje aan het turen bent, dan valt alles van je af hoor! Geniet van dat moment, want het is snel voorbij.
Ik mag nu ook pas terug op 20 weken, dus daar zit 2 maand tussen...
Het hangt van gynae tot gynae af. Maar iedereen is het er roerend over eens, de 12-weken echo is wel de mooiste van allemaal. Dus geniet ervan!!!

Bibi84
27 October 2010, 14:24
@ Jyotsna

De eerste twee keer is het misgegaan op 8w en paar dagen en de derde keer vrijwel onmiddellijk 5w ofzo. Dus ik ben super blij dat ik deze week succesvol gehaald heb :) en dat ze morgen voorbij is dan ben ik al 9w!!!!

ik mag om 18.45 uur gaan. Moet werken tot 18.00 uur dus dat sluit mooi aan. Normaal vliegt de dag goed voorbij hier op het werk maar ik vrees dat het morgen een eeuwigheid gaat duren.

Hoe laat mag jij gaan?

Jyotsna
27 October 2010, 15:30
super joh, al 9 weken. Komt helemaal goed!

ik mag om 13u30, dus ik hoop ook op een lekker drukke voormiddag op 't werk zodat de tijd vliegt :)
en dan kan ik het vrijdag hier op 't werk ook aan iedereen vertellen, zodat ze niet denken dat ik terug goed aan 't bijkomen ben van het vele eten (was net 18kg afgevallen) ;)

kyanoke
27 October 2010, 16:09
bibi ik blijf supporteren voor u zenne :-)

Anneke8
27 October 2010, 18:30
bibi84: ook ik supporter voor je! Ik hoop op een hele ontlading morgen en duim hard rond 18u45! Vergeet niet te genieten eh

lunabeer
28 October 2010, 06:43
Dames,

Ik wens jullie allemaal nog vééél succes met de juni-baby's...
Bij mij is het weeral uitgedraaid op een miskraam...
Ik denk dat het niet voor mij weggelegd is, ben nu al meer dan 4 jaar bezig en het heeft weer niet mogen zijn....
Ondanks alles bezag de gyn het positief, maar ja, daar ben ik vet mee hé...
Allemaal nog veel succes, geniet ervan...

Lunabeer

Liefde is...
28 October 2010, 08:06
Oh Lunabeer, :( wat rot voor je!

De hoeveelste keer is het misschien dat je dit weer moet meemaken?
Geef het niet op hé meid! Ooit zal het wel voor jou weggelegd zijn maar het zal blijkbaar niet makkelijk worden..

Geef het een plaatsje, verwerk het, en als jullie beslissen om het toch nog te proberen wens ik jullie alle succes toe! xxx

Kimmy
28 October 2010, 08:58
och, lunabeer wat een slecht nieuws...
veel sterkte hoor!! x

kimmieke
28 October 2010, 09:25
Veel sterkte lunabeer...

Bibi84: Ik duim voor straks! Laat iets weten hé!

Prutske5
28 October 2010, 09:36
Lunabeer... :(
Veel sterkte meid

Jyotsna
28 October 2010, 10:34
heel veel sterkte lunabeer!
knuf xx

Anneke8
28 October 2010, 13:58
Hoe vreselijk lunabeer.
Ik hoop dat het toch nog voor je weggelegd is.
Neem in alle geval de tijd om dit met zn twee te verwerken, want dit kan enorm aan je knagen, zeker na zolang proberen.
Veel moed!

stamperke
28 October 2010, 14:12
lunabeer heel veel sterkte meid.
neem de tijd om het een plaatsje te geven!

dikke knuf

Bibi84
28 October 2010, 16:48
Heel veel sterkte lunabeer. Weet maar al te goed wat je doormaakt nu jammer genoeg.

Bedankt iedereen voor de duimen en het supporteren hihi.

Oh nog iets meer dan een uur en dan heb ik gedaan met werken, dan ventje thuis halen en richting gyné.

en Jyotsna hoe was jouw echo????

Liefde is...
28 October 2010, 20:52
Ik kom hier al eens uper benieuwd kijken..
Ik hoop zo dat alles dik in orde is met jullie kleintje Bibi84!!!

kyanoke
29 October 2010, 07:17
bibi was alles oke bij de gyneacoloog toch?

Witteke
29 October 2010, 08:58
Veel sterkte Lunabeer. We denken aan je!

Bibi84
29 October 2010, 13:53
hey hey,

Het was super gisteren de echo!!!

Het hartje klopte mooi en beebje was gegroeid van 3.2mm naar 2.4 cm en dit op maar 3 weken!!

Vond het echt geweldig gisteren.

Heb ook mijn afspraak gekregen voor de 12w echo die is echter 3 weekjes op 18.11 en volgende week vrijdag moet ik bloed gaan laten prikken voor de tripletest.

Kijk zo uit weer naar de volgende echo want dan is het beebje toch al volgroeid he.

En de gyne had er een goed in. Ik was goed vertrokken nu zei hij. Nog 3 weekjes en dan ben ik eindelijk eens de 3 maand voorbij!!!!

Bibi84
29 October 2010, 13:54
oei ben iets vergeten te typen: de gyne had er een goed oog in hihi

Prutske5
29 October 2010, 14:09
Ooh Bibi, dat is geweldig nieuws!! super gewoon!! http://www.babyplaza.be/community/images/icons/icon14.gif

geniet ervan en ik wens je een zaaalig weekend toe!

Liefde is...
29 October 2010, 14:12
Oooh super Bibi!!!

Ben zo blij voor je! :)

We kunnen samen aftellen, ik mag ook weer terug op 18/11 :)

Bibi84
29 October 2010, 14:19
oh liefde is ik hoop dat die drie weken snel omvliegen!!

Maar dat zal wel he.

En die pijnen wat is voel echt soms dat ms gevoel alleen heviger was allemaal normaal kan dit tot 20w blijven voelen. de baarmoeder wat rekt.

En dat ik niet goed werd tijdens het strijken is volgens de gyne normaal. hij moest erom lachen dat ik er zo verwonderd van was. Dit komt door de hormonen en de warmte van het strijkijzer. Die link zou ik dus nooit gelegd hebben maar ja weten we dat ook weer natuurlijk.

En ik begin nu ook pas last te krijgen van sneller vettig haar. maar ik ben blij met die paar kwaaltjes was ik heb.

Jyotsna
29 October 2010, 14:48
wel, ik werd dus ook altijd mottig als ik aan het strijken was... ik wist ook niet dat er een uitleg voor was :glasses:

Anneke8
29 October 2010, 15:27
das geweldig nieuws bibi!
Ik ben zo blij voor jou!

Liefde is...
29 October 2010, 15:39
Ja het is steeds aftellen naar het volgende gyn-bezoekje hé.
Die pijn is idd normaal. Ik kreeg ook de uitleg dat het tot 20 weken kan duren..
Mijn vriend zegt steeds wanneer ik erover klaag dat ik pijn heb dat het alleen maar een goed teken is :)

Ik heb er trouwens meer last van als ik in de dag heel wat heb rondgelopen enzo..
Het strijken is het eerste wat ik daarvan hoor :) Ik heb er zelf geen last van alleen de zin om te strijken ontbreekt ;)

Ik ben niet zeker of ik de volgende keer een echo zal krijgen. Tegen dan ben ik 16 weken en het was controle voor bloeddruk, hartslag van kleintje,...
Ik hoop natuurlijk dat ik wel een echootje krijg.. Dan ben je altijd toch wat geruster hé..

sunshine
29 October 2010, 16:22
Super bibi!

rienemieke
31 October 2010, 13:21
hallo hier ben ik ook nog eens!

pfff amai heb hier een fameuze oorontsteking!!!!
man man nu weet ik waarom die kleintjes daar zo vanaf zien als ze dat hebben!
man zo pijnlijk!!!

voor de rest alles bonne!
mag nu vrijdag naar de gyn!!!
whiieeee spannend! blijft toch iedere keer weer spannend!

Bibi84
2 November 2010, 15:03
hey,

ik heb deze middag weer met een bang hart op spoed gezeten.

Had deze morgen wat bruinverlies en was dus in volle paniek.

Nergens voor nodig. Met het beebje is alles in orde. Heb het hartje ook gehoord deze keer en het beebje bewoog goed. Het was op en neer aant springen en met zijn hoofdje aant bewegen. zo mooi om te zien.

Hadden zondag betrekking gehad en het kon zijn dat het daarvan was dat ik een beetje bruinverlies had omdat het baarmoederslijmvlies extra gevoelig is en bij betrekking naar buiten kan komen ofzoiets ofwel van iets zwaars te heffen zou dit ook kunnen gebeuren.

Dat bruinverlies kan dus wel vaker voorkomen zei de assistent maar moest mij nergens ongerust over maken.

Volgens de echo was ik zelfs een paar dagen verder en was ik 10w1d ipv 9w5d maar dat zal ik met de 12w echo pas zeker weten.

Ons beebje was ook alweer 9mm gegroeid op maar 5 dagen. Het was nu al 3.3 cm.

Ben zo blij als die komende twee weken voorbij zijn!!!!

Liefde is...
2 November 2010, 19:22
Dat zal wel even schrikken geweesst zijn..
Maar super dat alles in orde is en dat jullie kleintje op en neer aan het springen was :)

Zo ben je weer eventjes gerust gesteld hé..

Nog eventjes en we mogen weer naar de gyn!

rienemieke
2 November 2010, 20:57
pfff nog 3 dagen dan de 1ste keer naar de gyn!!!!
kijk er al naar uit!

vandaag gaan shoppen
heb al maar enkele tshirts gekocht ( ja al fameuze buik en moet het nog 1 weekje verzwijgen, op Noor haar verjaardag gaan we het vertellen!)
en ook al groter bh's moeten kopen ;)

rienemieke
4 November 2010, 08:32
waar zijn de andere juni mama's?

hoe gaat het met jullie!!
whieee nog 1 dagje en ik mag voor de eerste keer naar de gyn!!!!!!

Kimmy
4 November 2010, 08:54
joepie Rienemieke, nog even ongeduldig aftellen :)

hoe laat moet je?

rienemieke
4 November 2010, 09:44
kwart voor tien! dus heel vroeg alle geluk want Noor moet mee!
en soms lopen de wachttijden op bij mijn gyn en nu gaat het meevallen want hij start maar om negen uur!

Bibi84
4 November 2010, 13:53
En Rienemieke hoe was je echo??

Wanneer beginnen de andere juni-mama's met het zoeken van een onthaalmoeder of creche?

Ik heb wel geluk mijn beste vriendin gaat onthaalmoeder worden vanaf januari en ze bewaart mij een plaatsje. Ik vertrouw mijn kindje met plezier aan haar toe.

xxx

Bo
4 November 2010, 13:55

Wanneer beginnen de andere juni-mama's met het zoeken van een onthaalmoeder of creche?

Ik heb wel geluk mijn beste vriendin gaat onthaalmoeder worden vanaf januari en ze bewaart mij een plaatsje. Ik vertrouw mijn kindje met plezier aan haar toe.

xxx

Best zo snel mogelijk. Maar jij hebt het echt getroffen! Super dat je je kindje bij je beste vriendin kan achterlaten! Lijkt me echt tof, en het vertrouwen is ook meteen.

rienemieke
4 November 2010, 20:31

xxx

geen idee hoe mijn echo was want die is pas morgen haha!:D
volgende week gaan wij in de crèche zeggen dat ze het plaatsje dat eigenlijk vrij komt van Noor in september dat ze dat mogen bijhouden voor het brusje van Noor!
kben eens benieuwd naar de reactie!:D

Kimmy
5 November 2010, 08:34
volgende week gaan wij in de crèche zeggen dat ze het plaatsje dat eigenlijk vrij komt van Noor in september dat ze dat mogen bijhouden voor het brusje van Noor!

da's ook wel perfecte timing ;)

succes, é, nog één uurtje!

Bibi84
5 November 2010, 09:47
oei dan had ik het verkeerd begrepen.

veel succes in ieder geval en geniet ervan.

Ik ben deze morgen al bloed gaan laten nemen voor de tripletest.

Nog 2 weekjes en dan weer op echo. nogal een geluk dat een korte week is volgende week heb maandag verlof, donderdag feestdag en vrijdag verlof en dan volgende donderdag is het zover!!!!!

Als alles dan goed is ga ik het op fb zetten en mag iedereen het weten:devil:

rienemieke
5 November 2010, 12:34
goeiemiddag!

echo was goed!
een weekje minder ver dan gerekend maar wel gedacht!
twas moeilijk om te kunnen berekenen na het mk van september!
dus nu voor 23 juni uitgerekend!

heb een kloppend hartje gezien en gehoord!
dus kben super blij
heb al mijn afspraken al gekregen tot eind juni!
volgende is 8 december!

Kimmy
5 November 2010, 14:01
och, dat zal deugddoen é Rienemieke, na die MK!!

is Noor braaf geweest bij de gyné? Was je man mee eigenlijk?

rienemieke
5 November 2010, 20:21
ja hoor noor is superbraaf geweest bij de gyn!
ze heeft heel den tijd aant zingen geweest van in het bos daar staat een huisje!
de gyn vond het heel schattig!
ja hoor Mario was er bij!
die gaat altijd mee!

Mientje
5 November 2010, 21:15
Hey Rienemieke, wat een opluchting hé als je dat hartje hoort. Nu ben je toch gerustgesteld en kun je beginnen genieten.

xxx

rienemieke
5 November 2010, 21:35
idd nu kan ik beginnen genieten! ;)
genieten van het moe zijn genieten van de mottigheid haha!

nee nee ksnap wat je wil zeggen!
en genieten zal ik zeker doen!

baloutje
8 November 2010, 13:28
Dag Bibi ik zit niet zoveel meer op het forum maar ik zie dat je zwangerschap goed verloopt ik vind het super voor je dikke zoen
XX

rienemieke
11 November 2010, 22:08
voilà het nieuws is bekend in de familie en ideren was blij!!!!

Kimmy
12 November 2010, 18:18
fijn Rienemieke!!
een opluchting, é, als het eruit is en iedereen kan meeleven!!

Fame
12 November 2010, 19:00
ooooh fijn dat het van je hart is Rienemieke, lijkt me echt spannend.....
de juli mama´s moeten nog even wachten.... maar voor de juni mama´s breekt de tijd aan om het grote nieuws te verspreiden :)

Valerie87
14 November 2010, 00:26
Hey hallo,

Ik ben blij dat ik me hier mag bijvoegen bij de Juni 2011 - mama's.
Ik ben uitgerekend voor 29 juni 2011. Ik vind het plezant om er met andere mensen over te praten. Omdat de meeste mensen die ik ken het nog niet weten. Ik ben zaterdag naar de gyn geweest en daar voor de eerste keer het hartje van ons spruitje gehoord. En 2 gevoels mensen dat we zijn, zijn we daar alletwee in tranen uit gebarsten. Zijn er nog mensen die ik hebben meegemaakt (dat wenen hé ;)).

En voor de mensen dat het hun 2de,..... aan wat kan ik me nog verwachten :)

kyanoke
14 November 2010, 09:18
valerie wat kan je nog verwachten, niks anders dan heel mooie momenten tijdens de volgende echo, de geboorte, de mooiste dag uit je leven en dan wordt je gewoon verliefd op je babytje!!!

Valerie87
14 November 2010, 10:37
Ik geniet echt van elk moment. Behalve van het misselijk zijn en het braken. Daar heb ik de laatste tijd echt wel last van. Maar dat neem ik er gewoon bij. Als het maar niet de resterende 33 weken blijft duren.

stamperke
14 November 2010, 10:41
als ik het hartje hoorde van ons 2de spruitje werd ik wel een beke emotioneel,normaal ween ik nog nie vlug met een "vreemd" persoon erbij maar daar ging et nie om mij in te houden hoe hard ik ook probeerde.anders kan je heel mooie momentjes verwachten,en echt genieten en nog een keer genieten.het is gewoon super om de eerste schopjes te voelen etc...

Bibi84
14 November 2010, 17:05
dank je wel Baloutje. Nog enkele daagjes en dan eindelijk de 12 weken.

Ben hier enkele daagjes niet meer komen lezen.

Proficiat aan de nieuwe juni-mama's.

nog 4 daagjes tot de 12w echo!!!!

Ben maar weer eens aant aftellen :)

kimmieke
15 November 2010, 10:33
Oh zo fijn Bibi! Die onzekere 12 weken bijna voorbij!!
Geniet maar van je echo! Tis een hele leuke echo, je kan dan echt al alles mooi zien!

Liefde is...
15 November 2010, 16:22
Ik tel mee af naar donderdag Bibi!!

Hoe laat moet jij gaan? Ik om 16u30..

Bibi84
15 November 2010, 21:52
voor een keer moet ik eens niet 's avonds gaan maar fijn 's morgen om 10.15 uur al.
Tis wel in het ziekenhuis dat ik moet zijn nu, niet bij de gyne thuis.

Ik hoop dus dat het daar niet gaat uitlopen en dat we niet te lang moeten wachten.

Nog 3 daagjes hihi.

Ik hoop dat alles ok is en dat ze mss al iets van het geslacht kunnen zien.

xxxxx

Fieke
15 November 2010, 21:53
ik hoop dat je echo heel goed is!
Het geslacht zal misschien wel nog wat vroeg zijn denk ik!

Maar de 12 weken echo, is echt wel een van de mooiste!
Dan zie je echt een mini mensje! :)

Liefde is...
16 November 2010, 14:18
Lekker vroeg dus! Reken toch maar op wat vertraging maar 's morgens zal da wel meevallen hé..

Bij ons heeft ze naar het geslacht gekeken omdat we er achter vroegen en heeft ze toch gegokt hoor! Ze zei er ook wel bij dat ik nog geen kleertjes moest gaan kopen want dat het toch wel erg vroeg was en ze zich soms toch wel eens vergist..

Maar ja kan het altijd eens vragen :)

Bibi84
18 November 2010, 13:52
tis hier toch maar stil bij de juni mama's.

Ik ben eindelijk 12weken!!!:):):)

nu kan ik toch al wat meer genieten.

De echo was goed, nekplooi was goed, tripletest was ook heel goed.

Ben heel gelukkig vandaag.

De andere echo's heb ik ook al vastgelegd; De volgende is op 14.01.2011.

nu hopen dat ik mijn ventje kan overtuigen om een 3D echo te maken tussenin hihi

xxxxx

stamperke
18 November 2010, 13:57
oh bibi super dat het allemaal in orde is met je kleine spruit.en nu kan je idd al meer gaan genieten é,zalig gewoon.
hier heb ik da dus ook met m'n ventje,ie is nie echt te overtuigen om een 3D sessie te laten doen,mja...mss kan ik en ook nog op andere gedachten brengen maar vrees ervoor :p

Liefde is...
18 November 2010, 14:31
Super dat alles in orde is Bibi!! Je bent echt goed vertrokken nu hé :)
Geniet er van!

Hier is mijn vriend ook niet zo voor de 3D-echo.. En ik weet het eigenlijk nog niet zo goed... Heb er al een paar keer foto's van gezien en het is wel leuk om dat gezichtje te zien.. Maar heb er noooit een wow-gevoel bij gehad eigenlijk..

Bibi84
18 November 2010, 14:35
awel om heel eerlijk te zijn wil ik die gewoon om het geslacht al te weten omdat ik zoooooo lang wil wachten tot die 12w.

Ik vind dat ook wel mooi dat gezichtje enz maar zou toch zooooooo graag willen weten wat het wordt. Niet dat ik een voorkeur heb maar ben heel erg nieuwsgierig

stamperke
18 November 2010, 14:40
wij hebben al 3 foto'tjes in 3D van bij de gyné en vinden da beiden wel heel schoon,die bolle kaakskes en da neuske krijg er kriebels van als ik er nog maar aan denk.m'n vriend zei ook tegen mij dat het gewoon was dat ik wilde zeker zijn van het geslacht,heb dan gewoon gezei da et daar nie voor was,mja ie kent mij ook een curieuzeneus dak ben en hij zou liever wachten tot volgende woensdag.heb em nu maar zijn gedacht gegeven :)

Maro
18 November 2010, 15:17
hey bibi,
das super goed nieuws dat alles in orde was met je beebje ;)
Kben blij voor u en nu kan je beginnen genieten van je zwangerschap :)
Wij gaan volgende week woensdag bij de gyne 3D echo krijgen, we mochten kiezen of we 3D echo wouden of een gewone echo en na lang zagen heb ik mijn ventje dan toch kunnen overtuigen voor die 3D echo kdenk wel dat is leuk is om te zien :p
Met 3D echo zal je het geslacht natuurlijk rapper zien...

Maro
18 November 2010, 15:19
hey stamperke,
jij moet ook de 24 ste op echo :d
we kunnen samen aftellen, ik ben alweer een beetje aan het stressen voor de echo zoals altijd :rolleyes:
Om welk uur moet jij gaan?
grtz xxx

stamperke
18 November 2010, 15:32
hey hey,

pff...zwijg er mij van,is pas woensdag maar ben toch echt al een beke ant stressen :(
hier mogen we voor een keer vroeg in de morgen wij mogen rond 10u gaan.ben er wel nie vies om anders weer zolang wachten eer we nieuws hebben en eer we ons klein boontje zien :).kunnen idd samen aftellen,spannend é ;).
oelaat moeten jullie gaan?

Maro
18 November 2010, 16:20
hey hey,

pff...zwijg er mij van,is pas woensdag maar ben toch echt al een beke ant stressen
hier mogen e voor een keer vroeg in de morgen wij mogen rond 10u gaan.ben er wel nie vies om anders weer zolang wachten eer we nieuws hebben en eer we ons klein boontje zien .kunnen idd samen aftellen,spannend é
oelaat moeten jullie gaan?

Ja die woensdag lijkt nog zo ver af,pfff
Ja idd heel spannend ;)
Wij moeten al om half negen s'morgens gaan, ik heb het meestal het geluk dat de echo's s'morgens zijn.
Kdenk dat ik de nacht van dinsdag of woensdag weer ni ga kunne slapen :rolleyes:.
We zullen ongeveer samen iets late weten op de forum.
Kzal woensdag eens aan je denken als ik in de wachtzaal ben ;)
Ik duim mee voor een goeie 20 weken echo, alles zal wel in orde zijn.
Ik weet nog dat ik voor die 20 weken echo mij zodanig zenuwachtig gemaakt had dat mijn bloeddruk veel te hoog stond.
Mijn gyne vroeg toen aan mij of ik me druk had gemaakt om iets en kzei tegen haar dat ik enorm gestrest had voor die 20 weken echo waardoor ze zei dat ik me niet zorgen moest maken omdat ze bij de vorige echo alles al had gecontroleerd,ik dacht op die moment dak het ging krijgen.
Ze had me da wel kunnen zeggen dat het al gecontroleerd was khad me dus dagen zorgen gemaakt voor niks.
Dus normaal gezien zien ze al veel voor die 20 weken echo.
Hopelijk is het rap woensdag voor ons en kunnen we mekanders echo's bekijken ;) kzal ze dan proberen in te scannen.
Groetjes xxx

stamperke
18 November 2010, 16:28
Ja die woensdag lijkt nog zo ver af,pfff
Ja idd heel spannend ;)
Wij moeten al om half negen s'morgens gaan, ik heb het meestal het geluk dat de echo's s'morgens zijn.
Kdenk dat ik de nacht van dinsdag of woensdag weer ni ga kunne slapen :rolleyes:.
We zullen ongeveer samen iets late weten op de forum.
Kzal woensdag eens aan je denken als ik in de wachtzaal ben ;)
Ik duim mee voor een goeie 20 weken echo, alles zal wel in orde zijn.
Ik weet nog dat ik voor die 20 weken echo mij zodanig zenuwachtig gemaakt had dat mijn bloeddruk veel te hoog stond.
Mijn gyne vroeg toen aan mij of ik me druk had gemaakt om iets en kzei tegen haar dat ik enorm gestrest had voor die 20 weken echo waardoor ze zei dat ik me niet zorgen moest maken omdat ze bij de vorige echo alles al had gecontroleerd,ik dacht op die moment dak het ging krijgen.
Ze had me da wel kunnen zeggen dat het al gecontroleerd was khad me dus dagen zorgen gemaakt voor niks.
Dus normaal gezien zien ze al veel voor die 20 weken echo.
Hopelijk is het rap woensdag voor ons en kunnen we mekanders echo's bekijken ;) kzal ze dan proberen in te scannen.
Groetjes xxx

bij ons heeft ze het allemaal al gecontroleerd eigenlijk,ook het rugske heeft ze drie maal nagekeken en ze zei da ze 100% zeker was dat het helemaal dicht is,maar toch,de vorige keer zeiden ze ook da alles prima was tot dan met de 20tig weken echo,daarmee hier hebben we acht last van stress,soms ben ik gewoon nie te genieten omdat ik er echt wel mee zit.maar weet je we blijven echt wel positief en ook met zo een Engelbewaarderke als ons klein spookske moet da ook gewoon goed komen.
goh ma da zou ik ook wel nie graag hebben da ze het al hadden gecontroleerd en da ze dan niks zeggen erover.
meestal is het van mij omgekeerd en is m'n bloeddruk echt wel te laag.goh zal proberen van zo vlug mogelijk iets te komen neerzetten maar denk da et toch maar in de namiddag zal zijn,tenzij ik nog tijd heb eer we dan gaan shoppen voor ons spruitje.maar kijk er echt naar uit om de echo'tjes te zien van jullie hummeltje,ben dan ook nie curieus é hihi.

Maro
18 November 2010, 16:41
bij ons heeft ze het allemaal al gecontroleerd eigenlijk,ook het rugske heeft ze drie maal nagekeken en ze zei da ze 100% zeker was dat het helemaal dicht is,maar toch,de vorige keer zeiden ze ook da alles prima was tot dan met de 20tig weken echo,daarmee hier hebben we acht last van stress,soms ben ik gewoon nie te genieten omdat ik er echt wel mee zit.maar weet je we blijven echt wel positief en ook met zo een Engelbewaarderke als ons klein spookske moet da ook gewoon goed komen.
goh ma da zou ik ook wel nie graag hebben da ze het al hadden gecontroleerd en da ze dan niks zeggen erover.
meestal is het van mij omgekeerd en is m'n bloeddruk echt wel te laag.goh zal proberen van zo vlug mogelijk iets te komen neerzetten maar denk da et toch maar in de namiddag zal zijn,tenzij ik nog tijd heb eer we dan gaan shoppen voor ons spruitje.maar kijk er echt naar uit om de echo'tjes te zien van jullie hummeltje,ben dan ook nie curieus é hihi.

Ja begrijp da wel dat je dan nog wat schrik hebt.
Maar ik denk wel dat je kindje zal gezond zijn.
Hopelijk is het rap woensdag voor ons allebei.
Ik heb altijd zo schrik als ik naar de echo moet gaan en zo zenuwachtig dat ik daarvoor ben.Ik zeg dan altijd na de echo als alles goed was nu ga ik gerust zijn en ga ik genieten van mijn zwangerschap maar als de echo dan weer dichter bijkomt begin ik weer te paniekeren en te stressen :rolleyes:
Bij mij zal het ook al in de namiddag zijn dat ik iets kan laten weten want kheb na de echo nog vannalles te doen.Ik kijk er ook naar uit om de echo's van jullie kindje te zien ;) das altijd plezierig als je van iemand anders eens de echo's kan zien.
Ben heel benieuwd hoe die 3D echo er bij ons zal uitzien,ben eigenlijk benieuwd hoe het gezichtje er zal uitzien.
Grtz xxx

stamperke
18 November 2010, 16:45
Ja begrijp da wel dat je dan nog wat schrik hebt.
Maar ik denk wel dat je kindje zal gezond zijn.
Hopelijk is het rap woensdag voor ons allebei.
Ik heb altijd zo schrik als ik naar de echo moet gaan en zo zenuwachtig dat ik daarvoor ben.Ik zeg dan altijd na de echo als alles goed was nu ga ik gerust zijn en ga ik genieten van mijn zwangerschap maar als de echo dan weer dichter bijkomt begin ik weer te paniekeren en te stressen :rolleyes:
Bij mij zal het ook al in de namiddag zijn dat ik iets kan laten weten want kheb na de echo nog vannalles te doen.Ik kijk er ook naar uit om de echo's van jullie kindje te zien ;) das altijd plezierig als je van iemand anders eens de echo's kan zien.
Ben heel benieuwd hoe die 3D echo er bij ons zal uitzien,ben eigenlijk benieuwd hoe het gezichtje er zal uitzien.
Grtz xxx

ken da,das ier ook zo,maar denk dat da normaal is,genieten doej wel ma ge zult ma helemaal op u gemak zijn als ge da kleintje echt in uw armen gaat in,en ook ne ker dat het geboren zal zijn is er altijd wel iets waar ge u zorgen om zal maken.maar genieten moet ook nog kunnen é.
die 3D echo'tjes zijn echt wel tof,bij het onze ziej echt al die bolle kaakjes en da bol neusje,so in love :p.en dan da handje daj al zo goe kan zien,navelstrengske ook etc...echt super super.
tellen letterlijk en figuurlijk af é naar woensdag,zal er weer nie genoeg van krijgen hihi ;)

Maro
18 November 2010, 17:08
ken da,das ier ook zo,maar denk dat da normaal is,genieten doej wel ma ge zult ma helemaal op u gemak zijn als ge da kleintje echt in uw armen gaat in,en ook ne ker dat het geboren zal zijn is er altijd wel iets waar ge u zorgen om zal maken.maar genieten moet ook nog kunnen é.
die 3D echo'tjes zijn echt wel tof,bij het onze ziej echt al die bolle kaakjes en da bol neusje,so in love .en dan da handje daj al zo goe kan zien,navelstrengske ook etc...echt super super.
tellen letterlijk en figuurlijk af é naar woensdag,zal er weer nie genoeg van krijgen hihi

Ja er zijn momenten dat ik echt wel geniet van mijn zwangerschap en zeker als de baby schopt en mijn buik op en neer gaat :)
Maar als die echo in de buurt komt dan krijg ik altijd wat schrik,ja da zal wel normaal zijn,ik denk dat iedereen dat wel wa heeft.
Ja ik zal blij zijn als mijn kindje gezond en wel op de wereld is maar het is zoals je zegt dan zijn het andere dingen waar ik me zorgen zal om maken :rolleyes:. Eigenlijk is dat al een beetje een moederinstinct ,die bezorgheid om het kindje.
Da moet schattig zijn als je op die 3D echo's dat allemaal ziet,en heel leuk :) Ja ben echt benieuwd hoe dat eruit ziet 3D echo want je ziet veel meer met 3D echo dan de gewonen echo denk ik.
Ja hier hetzelfde tel ook letterlijk en figuurlijk af naar woensdag, en als het dan zover is dan vliegt die echo zo rap voorbij dat je spijt hebt dat die beelden van je babytje alweer gedaan zijn en dat je weer een maandje moet wachten om het weer te kunnen bewonderen op het scherm.
Ik zou nu wel graag is weten hoeveel mijn babytje al weegt want de gyne zegt daar nooit niks over en kdurf het dan ook weer niet te vragen :rolleyes: maar kga het nu wel is vragen want kvind dat toch ook wel belangrijk om te te weten...

stamperke
18 November 2010, 17:14
Ja er zijn momenten dat ik echt wel geniet van mijn zwangerschap en zeker als de baby schopt en mijn buik op en neer gaat
Maar als die echo in de buurt komt dan krijg ik altijd wat schrik,ja da zal wel normaal zijn,ik denk dat iedereen dat wel wa heeft.
Ja ik zal blij zijn als mijn kindje gezond en wel op de wereld is maar het is zoals je zegt dan zijn het andere dingen waar ik me zorgen zal om maken :rolleyes:. Eigenlijk is dat al een beetje een moederinstinct ,die bezorgheid om het kindje.
Da moet schattig zijn als je op die 3D echo's dat allemaal ziet,en heel leuk :) Ja ben echt benieuwd hoe dat eruit ziet 3D echo want je ziet veel meer met 3D echo dan de gewonen echo denk ik.
Ja hier hetzelfde tel ook letterlijk en figuurlijk af naar woensdag, en als het dan zover is dan vliegt die echo zo rap voorbij dat je spijt hebt dat die beelden van je babytje alweer gedaan zijn en dat je weer een maandje moet wachten om het weer te kunnen bewonderen op het scherm.
Ik zou nu wel graag is weten hoeveel mijn babytje al weegt want de gyne zegt daar nooit niks over en kdurf het dan ook weer niet te vragen :rolleyes: maar kga het nu wel is vragen want kvind dat toch ook wel belangrijk om te te weten...

bij ons de vorige keer da we moesten gaan weegde ons kleintje 116gr:D.maar was ook de eerste keer da ze da nu had gezei.bij ons eerste zei ze daar ook nooit iets van eigenlijk en moe zeggen dan stond ik er eigenlijk ook nooit bij stil,maar zeker nie laten van vragen wi aot ge da wil weten.en die 3D echo is idd heel super,en ge ziet et idd ook wel beter is meer gedetaileerd raar gezei,maar is wel zo é.hier vandaag ook voor de eerste keer buikje zien op en neer gaan langs de linker kant,ooh zo geweldig,krijg er de kriebels van als ik er opnieuw aandenk haha

Maro
18 November 2010, 20:01
Ja das plezierig hé als je de baby begint te voelen.
Ik voel de baby elke dag schoppen en ze reageerd ook al als ik met mijn vriend praat dan begint ze te schoppen :)
En elke dag worden die schoppen heviger naar mate ze groter word.
Ja nu zalt gaan beginnen dat je baby zal schoppen,bij mij was da ook rond 19 weken ongeveer dat ik duidelijk de schoppen voelde daarvoor voelde ik meer plofjes en kriebelingen.
Mijn vriend heeft eergisteren eindelijk onze baby voelen schoppen hij was er van verschoten hoeveel kracht dat zo'n babytje al heeft :o
Ja kzal blij zijn als ik die 3D echo kan zien,kijk er zo naar uit.Das toch leuk hé als je u babytje zo ziet bewegen op dat schermpje dan smelt mijn hartje direct weer...

stamperke
18 November 2010, 20:05
Ja das plezierig hé als je de baby begint te voelen.
Ik voel de baby elke dag schoppen en ze reageerd ook al als ik met mijn vriend praat dan begint ze te schoppen :)
En elke dag worden die schoppen heviger naar mate ze groter word.
Ja nu zalt gaan beginnen dat je baby zal schoppen,bij mij was da ook rond 19 weken ongeveer dat ik duidelijk de schoppen voelde daarvoor voelde ik meer plofjes en kriebelingen.
Mijn vriend heeft eergisteren eindelijk onze baby voelen schoppen hij was er van verschoten hoeveel kracht dat zo'n babytje al heeft :o
Ja kzal blij zijn als ik die 3D echo kan zien,kijk er zo naar uit.Das toch leuk hé als je u babytje zo ziet bewegen op dat schermpje dan smelt mijn hartje direct weer...

das zijn magische momentjes nu,zal wel content zijn da m'n vriend ze ook een keer kan voelen,iedere keer dat ik haar voel dan zeg ik het hem wel omdat hij ook een beetje weet dan wanneer ze beweegt,maar eigenlijk veel heeft hij daar wel nog niet aan voor de moment.laat de mama maar nog een beke genieten hihi:D.das wel super voor uw vriend dat hij het ook voor de eerste keer heeft gevoeld,zal een fier geweest zijn!ja toch iedere keer als je da klein wezentje ziet zijn die kriebels en vlinderkes daar trug,nog een beke en dan kunnen we kennis maken met onze kleintjes.

Maro
18 November 2010, 20:26
das zijn magische momentjes nu,zal wel content zijn da m'n vriend ze ook een keer kan voelen,iedere keer dat ik haar voel dan zeg ik het hem wel omdat hij ook een beetje weet dan wanneer ze beweegt,maar eigenlijk veel heeft hij daar wel nog niet aan voor de moment.laat de mama maar nog een beke genieten hihi.das wel super voor uw vriend dat hij het ook voor de eerste keer heeft gevoeld,zal een fier geweest zijn!ja toch iedere keer als je da klein wezentje ziet zijn die kriebels en vlinderkes daar trug,nog een beke en dan kunnen we kennis maken met onze kleintjes.

Ja maar ik deed da ook altijd,als ik mijn kleintje voelde zei ik dat tegen mijn vriend en liet ik hem voelen,hij voelde het dan wel niet maar kvond da leuk om met hem te delen.
Ja ge hebt gelijk,dat eerst de mama er maar is van geniet ;) bij mij heeft het tot 25 weken geduurd eer hij het gevoeld heeft dus kheb lang alleen kunnen genieten :o maar mijn vriend is wel geen geduldige als ze na een paar minuten niet beweegde gaf hij het al op.
Ja hij was heel fier toen hij ze voelde en ik ook want das zo tof als u partner het ook voeld.
ja idd ik heb da ook altijd als ik da zie op da schermpje dan zou ik bijna wenen van geluk :p
Ja idd nu beginnnen de weken te vliegen,kzal blij zijn als we eindelijk kennis kunnen maken met onze kindjes :)

stamperke
18 November 2010, 21:27
Ja maar ik deed da ook altijd,als ik mijn kleintje voelde zei ik dat tegen mijn vriend en liet ik hem voelen,hij voelde het dan wel niet maar kvond da leuk om met hem te delen.
Ja ge hebt gelijk,dat eerst de mama er maar is van geniet ;) bij mij heeft het tot 25 weken geduurd eer hij het gevoeld heeft dus kheb lang alleen kunnen genieten :o maar mijn vriend is wel geen geduldige als ze na een paar minuten niet beweegde gaf hij het al op.
Ja hij was heel fier toen hij ze voelde en ik ook want das zo tof als u partner het ook voeld.
ja idd ik heb da ook altijd als ik da zie op da schermpje dan zou ik bijna wenen van geluk :p
Ja idd nu beginnnen de weken te vliegen,kzal blij zijn als we eindelijk kennis kunnen maken met onze kindjes :)

van ons Engeltje heb ik haar 1 keer heel goed gevoeld en als ik m'n vriend zijn hand dan op mijn buik legde stopte ze ermee,was een pestkopke just lik de papa,jammer da ie da nie meer heeft kunnen voelen.maar kijk er echt naar uit om het ook wel te delen ermee,da geeft dan nog meer een voldaan gevoel naar de papa toe.goh da geduld hebben is ier ook nie zijn sterkste kant maar ie heeft er nog altijd meer of ikke.njah das ier ook zo en normaal ga je mij nooit zien wenen voor een vreemd persoon mja...das toch iets anders é.goh zeg wel en ne keer da we goed nieuws krijgen dan kan het echt helemaal beginnen.

Maro
18 November 2010, 22:34
van ons Engeltje heb ik haar 1 keer heel goed gevoeld en als ik m'n vriend zijn hand dan op mijn buik legde stopte ze ermee,was een pestkopke just lik de papa,jammer da ie da nie meer heeft kunnen voelen.maar kijk er echt naar uit om het ook wel te delen ermee,da geeft dan nog meer een voldaan gevoel naar de papa toe.goh da geduld hebben is ier ook nie zijn sterkste kant maar ie heeft er nog altijd meer of ikke.njah das ier ook zo en normaal ga je mij nooit zien wenen voor een vreemd persoon mja...das toch iets anders é.goh zeg wel en ne keer da we goed nieuws krijgen dan kan het echt helemaal beginnen.

Ja spijtig dat hij jullie klein meisje niet heeft kunnen voelen toen en spijtig dat het slecht afgelopen is de vorige keer maar jullie dochtertje zal allesinds u tweede kindje nu goed beschermen.
Ja normaal gezien ween ik ook niet voor een vreemd persoon maar tees is iets anders je weet dat da u kindje is dat je op da scherm ziet en als ik da zie word ik altijd zo emotioneel :rolleyes:
Maar ik denk dat je woensdag wel goed nieuws zult krijgen en dan kan je idd beginnen genieten van je zwangerschap en van u kleintje ;)
xxx grtz

Prutske5
19 November 2010, 09:24
De echo was goed, nekplooi was goed, tripletest was ook heel goed.

Ben heel gelukkig vandaag.

De andere echo's heb ik ook al vastgelegd; De volgende is op 14.01.2011.

nu hopen dat ik mijn ventje kan overtuigen om een 3D echo te maken tussenin hihi

xxxxx

Bibi! dat is echt goed nieuws he, ben zo blij voor je!!

Je hebt dan net als ik geen 16w echo, maar ik moest in de plaats daarvan op consult bij een vroedvrouw (is standaard in het UZGent) Is er bij jou dan helemaal niets gepland in de tussentijd, want 2 maanden is wel erg lang he! Ik zou denken dat ze jou dan toch beter zouden opvolgen?

Ik ben ook voor een pretecho geweest omdat het me anders veel te lang duurde :o Het was maar een sessie van 10 minuutjes (geslachtsbepaling) maar het heeft me wel deugd gedaan!! Ben echt veel geruster nu, dus gebruik dat dan maar als excuus he, hihi

@stamperke en Maro, die echo volgende week woensdag moét gewoon goed zijn want dan ben ik jarig :D

kyanoke
19 November 2010, 09:34
ben blij voor u bibi, nu be je eindelijk op weg naar een echt babytje!

Bibi84
19 November 2010, 17:02
Ja idd eindelijk he. Nu begin ik er ook echt van te genieten. heb het zelfs op mijn facebook gezet :)

@ Prutske. Ik moet nog gewoon op controle gaan in week 16 maar moet die afspraak nog maken.

Dan ga ik bij de gyné thuis en niet in het ziekenhuis. Heb een lijstje meegekregen. alleen de echo's die moesten in het ziekenhuis vandaar dat ik die afspraken al heb vastgelegd.

Heb ook een afspraak met de vroedvrouw gemaakt en een afspraak voor een rondleiding in de verloskamer enz. maar das pas in maart.

De gewone controles daar moet ik nog voor bellen dat ga ik volgende week doen.

xxxx

Bibi84
19 November 2010, 17:05
oh en ze hebben alleen in het begin goed opgevolgd, toen moest ik om de 2-3 weken op controle. Nu ben ik goed vertrokken en ben ik terug een "normale" zwangere. De extra echo's krijg ik nu niet meer.

Ik ga wel ook nog steeds naar de accupuntuur die blijft mij ook opvolgen en ook geruststellen.

Prutske5
19 November 2010, 17:18
He bah, een 'normale' zwangere, hihi ;)

geweldig toch he... ben zo blij voor je, echt!

maar bon, in december dus geen echo, alleen gyne controle...grr :D

sunshine
23 November 2010, 19:19
Hoe is het met de andere juni-mama's in spé?

Bij mij mag die eerste echo nu echt komen, ik tel alle dagen af, nog een week... Voor de rest ben ik heel moe en verschrikkelijk emotioneel. Ik kan amper iets lezen, horen of zien zonder dat ik emotioneel word. Echt enorm.

rienemieke
23 November 2010, 19:21
hier alles oke!
denk ik toch hihi
moe moe moe
emotioneel ook soms een wrak!

en binnen 2 weken heb ik mijn 2de echo!

kimmieke
24 November 2010, 11:27
Hier ook alles ok! De vermoeidheid is hier ook nog wel, en nu nog wat ziekjes erbij.

Maandag mag ik voor de 3de echo, dan ben ik net 12 weken. Toch elke keer weer spannend!
Ik luister wel om de paar dagen met de angelsound, om te horen og ik het hartje nog hoor, dan ben ik wat geruster!

Wanneer is je echo sunshine? Dan kunnen we mee aftellen!

Bibi84
24 November 2010, 13:46
Dat moe zijn heb ik ook nog.

Ik ben ook flink verkouden nu te hopen dat het snel over is.

Hier geen echo meer tot 14.01.2010. Nu klinkt dat nog zooooo lang maar met de feestdagen in het vooruitzicht zal dat wel omvliegen denk ik.

xxx

sunshine
24 November 2010, 15:35
We zijn precies allemaal moe (en ziek, 'k ben ook verkouden) :D

@Kimmieke: bij mij is het woensdag (om 9u20), eindelijk, 't is de eerste bij mij, 't wordt echt tijd. Geniet van je echo maandag! Om hoe laat moet je gaan?

kimmieke
25 November 2010, 12:26
Amai sunshine, dan is geduld wel heel erg op de proef gesteld!

Maar dan ga je wel dadelijk al een mooie echo hebben he!
Want eerlijk, op mijn twee vorige echo's was eigenlijk bijna niks te zien. Bij de eerste alleen een vruchtzakje, en op de tweede echo zag ik een garnaaltje met een kloppend hartje ( alleen dat laatste was zeer leuk)

Ik mag maandag om 18u gaan. Kmoet wel alleen gaan want mijn vriend kan niet mee jammer genoeg!

rienemieke
25 November 2010, 19:38
dag dames alles oke met jullie?

ik mag 8 december naar de gyn!
hopelijk is ook alles in orde!

pff ik zie zo er tegen op om elke dag te gaan werken hé!
tis zwaar!
ben kleuterjuf bij de allerkleinste en meot blijven werken tot mijn 6de maand omdat ik cmv positief ben!
maar pff tis toch zwaar
nu zeker omdat ik na de herfstvakantie een peuter er heb bijgekregen die doof is, motorisch en mentaal ook een enorme achterstand heeft!
moet hem elke seconde van de dag in de gaten houden!
niet vol te houden!
maar kmoet wel!:confused:

mini
25 November 2010, 19:43
Amaai rienemieke, echt wel raar dat je toch aan het werk moet blijven hoor.
Ik ken meerdere mensen die cmv positief zijn, met kinderen werken en direct thuiszitten vanaf de bekendmaking.

rienemieke
25 November 2010, 19:45
ja idd zeer raar maar het zij zo!
maar moet wel plastic handschoenen aandoen als ik een kakabroek heb of een pipibroek
oh ja en de neuzen afkuisen ja 1 keer in de voormiddaag en 1 keer in de namiddag zei die arbeidsgeneesheer!
ik heb daar eens meegelachen!!!!:mad:

kimmieke
26 November 2010, 10:44
Kan je hier niet tegeninkomen Rienemieneke??
Ik zou het eens met je directie bespreken, want cmv positief of niet, het is toch enorm zwaar om met al die kleine peuters te blijven werken.

Misschien eens naar je eigen huisarts gaan?

rienemieke
26 November 2010, 19:37
Kan je hier niet tegeninkomen Rienemieneke??
Ik zou het eens met je directie bespreken, want cmv positief of niet, het is toch enorm zwaar om met al die kleine peuters te blijven werken.

Misschien eens naar je eigen huisarts gaan?

nee wat arbeidsgeneesheer beslist is beslissend daar kan directie niets aandoen!

ik kan wel aan huisarts of gyn vragen om mij thuis te schrijven maar dan val ik na een maand op ziekenkas ( omdat ik nog ni benoemd ben!)
dus ik wil het zolang mogelijk trekken!:rolleyes:

Liefde is...
26 November 2010, 21:12
Toch gek hoor.. Ondertussen ken ik er al 2 die immuun waren voor CMV en niet immuun voor toxo en die toch allebei werden thuis gezet...

Wat zegt je vakbond ervan?

rienemieke
26 November 2010, 21:15
Toch gek hoor.. Ondertussen ken ik er al 2 die immuun waren voor CMV en niet immuun voor toxo en die toch allebei werden thuis gezet...

Wat zegt je vakbond ervan?

arbeidsgeneesheer beslist daar komen zij niet intussen dan!

kimmieke
26 November 2010, 21:17
En opnieuw bij de arbeidsgeneesheer een afspraak maken?
Want bij Noor, was je toen ook al positief voor CMV?

Liefde is...
26 November 2010, 21:22
Wat een klucht seg!!

Soms begrijp ik de gang van zaken toch niet helemaal in het onderwijs..
De ene wel thuis, de andere niet...

Ik wens je alvast véél succes meid!! Ik weet hoe zwaar het kan zijn want ik sta bij dezelfde leeftijd.. Heb je voldoende ondersteuning in de klas?
Anders zeker even met je directie overleggen hé..

En blijkbaar heeft die arbeidsgeneesheer niet veel kaas gegeten ivm neusjes afvegen.. 1 keer in VM en NM :rolleyes:
Je kan anders een snottebellenbadje verzamelen dan met de rest dat tot op hun kin hangt.. man man man!

rienemieke
26 November 2010, 21:30
En opnieuw bij de arbeidsgeneesheer een afspraak maken?
Want bij Noor, was je toen ook al positief voor CMV?

ja hoor bij Noor ok al cmv positief, maar toen lang hun wetgeving anders!!!!

rienemieke
26 November 2010, 21:33
Wat een klucht seg!!

Soms begrijp ik de gang van zaken toch niet helemaal in het onderwijs..
De ene wel thuis, de andere niet...

Ik wens je alvast véél succes meid!! Ik weet hoe zwaar het kan zijn want ik sta bij dezelfde leeftijd.. Heb je voldoende ondersteuning in de klas?
Anders zeker even met je directie overleggen hé..

En blijkbaar heeft die arbeidsgeneesheer niet veel kaas gegeten ivm neusjes afvegen.. 1 keer in VM en NM :rolleyes:
Je kan anders een snottebellenbadje verzamelen dan met de rest dat tot op hun kin hangt.. man man man!

ik heb 3 halve dagen in de week de kinderverzorgster, maar normaal gezien moest ik ze vanaf nu delen omdat we met 2 klassen zitten!
maar op vraag van de zorgcoördinator ( zeer meelevende dame:cool:) ( omwille van mijn doof kindje met andere problemen ook)
moet ik ze niet delen maar is ze helemaal voor mij alleen, tenzij er in de andere klas een kakabroek is, maar dat is maar een kwartiertje dan hé!
en de kinderverzorgster is heel blij dat ze niet naar daar moet maar bij mij mag blijven ten eerste omdat ze niet wilt dat ik alles doe door de zwangerschap! en ten tweede ze komt ook niet echt overeen met de andere juf, ze is nieuw en onze kv heeft dan altijd wat tijd nodig om haar aan te passen en de nieuwe juf is maar tot maart en dan ben ik thuis!

Liefde is...
26 November 2010, 21:38
Toch al goed dat ze bij jou in de klas mag blijven voor die 3 halve dagen!!

Nog even en het is kerstvakantie.. Hopelijk komen er niet teveel kindjes meer bij nu.. Want dat zijn toch ook weer vermoeiende dagen die eerste dagen dat ze er zijn hé..

rienemieke
26 November 2010, 21:43
Toch al goed dat ze bij jou in de klas mag blijven voor die 3 halve dagen!!

Nog even en het is kerstvakantie.. Hopelijk komen er niet teveel kindjes meer bij nu.. Want dat zijn toch ook weer vermoeiende dagen die eerste dagen dat ze er zijn hé..

na de vakantie krijg ik er minstens 8 bij!!!
kheb er nu al 18!

Liefde is...
26 November 2010, 21:53
Pfff... En na krokus wss nog eens een paar erbij..

Ik bewonder u!!

rienemieke
26 November 2010, 21:55
Pfff... En na krokus wss nog eens een paar erbij..

Ik bewonder u!!

ja na krokus nog enkele bij maar dat is dan maar voor een weekje want moet nog 1 week werken na krokus en dan ben ik thuis!
en nog een bijkomstig iets, 90% van mijn kinderen zijn anderstalig!
heb van de 18 kinderen nu 3 die nederlands praten!

Liefde is...
26 November 2010, 22:01
Mja.. Ik ken het.. bij mij ook allemaal anderstalig met uitzondering van 1 of 2 meestal...
Het is telkens terug van 0 beginnen precies bij zo'n instapmoment..
En vooral het hysterisch krijsen en stampen op die momenten is vermoeiend!!

Echt véél respect.. Je bent er niet mee geholpen natuurlijk hé..
Zet u op tijd maar even op een stoeltje en vraag om even te helpen als het wat moeilijker gaat..

Ik heb een tijdje een bureaustoeltje gehad op wieltjes in de klas omdat ik veel last had van mijn rug en zo kon ik toch even blijven zitten en rolde ik van hier naar daar of gebruikte ik het ook om de jasjes te helpen aandoen en dichtdoen.
Misschien iets dat ook helpt voor jou..

sunshine
29 November 2010, 11:41
@Kimmieke: Geniet ervan vanavond! ;)

kimmieke
29 November 2010, 12:56
Danku sunshine!!! Kben toch wel enorm zenuwachtig!!!

Kijken ze vandaag ook al na of het ruggetje mooi dicht is?
En of het maagje zich vult?
Nekplooimeting en kijken of het neusbeentje er is, is dat standaard bij een 12 weken echo?

Kheb zoveel vragen, en het is nog eens niet zolang geleden dat ik zwanger was van Leander, en ik weet het al allemaal niet meer!!!

sunshine
30 November 2010, 09:52
Ondertussen zal je wel al weten wat ze doen tijdens een 12 weken echo ;). Ik weet het eigenlijk zelf niet meer goed, open ruggetje en nekplooimeting denk ik, maar voor de rest geen idee.
Ik hoop dat alles in orde was!

Liefde is...
30 November 2010, 10:00
Hoe was de echo Kimmieke?

Bij mij keken ze toen de nekplooi na, het neusbeentje, en of het maagje gevuld was..
Voor te zien of het een open ruggetje had was het nog te vroeg zei ze me toen. Ze zei wel dat hij een mooie rechte ruggengraat had maar dat dat geen garantie was ivm open rug.

Bibi84
30 November 2010, 13:39
Wij hebben afgelopen zondag toch al onze eerste babyaankopen gedaan.

We hebben een maxicosy gekocht, deze was in promotie bij babydump, een slangenkussen, starterspakket van avent en een sterilisator voor in de microgolfoven van avent.

Is mss wel al een beetje vroeg dat we dit gekocht hebben maar het was allemaal in de aanbieding en redelijk goedkoop dus vandaar dat we deze buitenkans niet hebben laten liggen.

Awel bij mij is die 12-weken voorbijgevlogen. Het was daar aan de lopende band in het ziekenhuis. Alle organen waren goed en nekplooi was ook goed maar vraag mij niet wat ze juist gecontroleerd hebben want had ook geen tijd voor een vraag te stellen ik stond terug buiten voor ik het goed en wel wist. Eigenlijk wel jammer.

En kimmieke hoe was het bij jou?

stamperke
30 November 2010, 15:14
bij ons op 12 weken,heeft ze het maagje,nierkes,bovenlipje en ja natuurlijk onmiddelijk ook het rugske en het hartje had ze ook nagekeken en ze zei dat het allemaal in orde was en dat we mochten zeker zijn dat het rugje ook helemaal dicht was dees keer.en idd met de 20tig weken echo was het idd allemaal in orde en hebben we dan ook de neusgaatjes en de oogjes gezien :p

sunshine
1 December 2010, 10:37
Ik heb ook mijn echo gehad :D en alles was ok :). En toch besef ik nog altijd niet dat ik zwanger ben...

kimmieke
1 December 2010, 11:02
Hoi,

Hier was de echo ook prima in orde! Al een heel mini mensje!
Ben blij dat uw echo ook prima was sunshine! En kheb ook schoon echokes van zn benen en voetjes, zn handje,...

Binnen 2 weken heb ik een afspraak bij echobaby in lommel, dan gaat ze een geslachtsbepaling doen! Want de volgende echo bij de gyne is pas over 8 weken.

sunshine
1 December 2010, 11:11
Leuk zo'n pretecho! Bij Tuur heb ik dat niet laten doen, nu twijfel ik nog :). Wij hebben wel al terug een echo binnen 6 weken (heel rap in vergelijking met Tuur, toen zat er 9 weken tussen), dus dan gaan we normaal het geslacht ook weten. Ik ben wel heel benieuwd want ik had het gevoel dat het een meisje is en toen ik de echo zag, was mijn gevoel direct: 'maar nee dat is een jongen'. Hehe, we zien wel.
Houden jullie het geslacht geheim?

kimmieke
1 December 2010, 16:43
Hier zal ik het geslacht wel verklappen! Ik heb een enorm voorgevoel dat het een jongen gaat zijn!

rienemieke
2 December 2010, 20:04
ik tel af naar volgende week woensdag!!!!!

Valerie87
2 December 2010, 21:49
En ik naar volgende week dinsdag 18.45.
Want het is nu een maand geleden dat ik het hartje nog heb gehoord.
Verlang er echt achter om het nog eens te horen.
Ik heb de laatste dag ook zo een raar gevoel in mijn buik. Maar kan ook gewoon van de stress zijn.
En moe dat ik ben heb nachten van 10 á 11 uur en kan in de nammidag nog gemakkelijk 3 uren slapen.

Zijn er nog die dit hebben.

kimmieke
3 December 2010, 10:10
Ja hoor, vermoeidheid is heel normaal!

En dat raar gevoel in uw buik, voelt dat een beetje aan als buikpijn?
Want daar heb ik sinds gisteren last van...
Mijn buik staat wat gespannen en echt wel buikpijn, deze nacht ook dikwijls wakker geworden van buikpijn, zou dit bandenpijn zijn?

Valerie87
3 December 2010, 10:40
Ja, een gespannen buik. Is dit normaal. Is nog maar mijn eerste keer.

sunshine
3 December 2010, 11:21
Ik was ook zo moe bij Tuur, nu ben ik ook wel moe, maar ik slaap ook maximum 5u per nacht (lang leve een slecht slapertje), dus voor mij is het wel mooi meegenomen dat ik niet zo doodmoe ben.

En ik voel al beweging :D. Niet vaak, maar 't begint. Ik verlang er al naar dat ik het heel duidelijk voel.

Rienemieke en Valerie, ik duim volgende week voor een mooie echo! Geniet ervan!

Liefde is...
3 December 2010, 11:26
Die buikpijn is normaal hoor!

Ik heb het al vanaf 6 weken en ik heb er nu nog altijd last van...

kimmieke
3 December 2010, 12:49
Amai sunshine! Kben jaloers dat gij al beweging voelt!
Bij Leander was is 19 weken denk ik vooraleer ik iets voelde, dus tzal nu ook nog ff wachten zijn denk ik!

rienemieke
3 December 2010, 19:12
elaba!!

die buikpijn heb ik ook enorm veel last van, maar hopelijk geen slecht teken!
ik vermoed bandenpijn, volgens een vriendin, die ook vroedvrouw is, en zwanger van haar 2de is de bandenpijn bij een 2de nog erger als bij een 1ste!