Volledige versie bekijken : slaapzakjes
snoezel
27 November 2008, 11:07
iemand toevallig al in de c&a bij de babyspulletjes gaan snuisteren?
hebben ze daar slaapzakjes met lange mouwen?
k moet een nieuwe hebben...
rienemieke
27 November 2008, 13:21
hey
vorige week is bij c&a geweest en kheb daar slaapzakken met lange mouwen zien hangen ook bij prè maman!
draagt kobe er een met lange mouwen?
ons Noor draagt er eentje zonder mouwen maar ligt wel nog onder dekens!
snoezel
27 November 2008, 20:31
onze kobe slaapt enkel in zijn slaapzak.
nu is die nog zonder mouwen maar omdat het toch kouder word wil ik er met mouwen.
hij is een ramp met zijn lakens. die kruipt daar helemaal in en dan tegen de spijlen van zijn bed :O
daarstraks bij c&a gweest en ze hadden ze enkel in het roze...
not done dus voor onze kobe hé!
Nes
29 November 2008, 12:40
Ik weet dus niet wat ik moet voorzien. Toen ik tegen mijn ma zei dat ik alleen met slaapzakjes wou werken begon die te lachen. Die zei dat dat te koud is. Dat ik altijd met een slaapzak en een dons heb geslapen. Ze zei me ook dat ze de eerste dagen toch niet fel bewegen. Wat nu?
En tot welke leeftijd slapen ze normaal in dat babybedje? Als ze daarna dan onder de dons kunnen is het ok he. Maar zoek niet voor niets te kopen. Kost allemaal al veel geld he.
snoezel
29 November 2008, 15:09
onze kobe die wou in het begin niet in zijn bed dus heeft die in zijn draagmand geslapen onder een fleece dekentje en een lakentje. in het begin bewegen ze nog niet veel dus is dit goed te doen. (uit die eerste slaapzakjes groeien ze toch direct en het kost toch allemaal iets hé)
nu vanaf dat hij een maand was ligt hij in zijn eigen kamertje en in een slaapzakje!
hij heeft geen extra dekentjes want hij is een echte ramp met zijn lakens. hij draait daar helemaal in en dat is echt levensgevaarlijk.
nu jij bevalt in april dus met een slaapzakje alleen ga je het zeker redden hoor!
wij hadden dus lakentjes en 1 fleece dekentje voor op zijn bed dat we nu niet gebruiken.
maar dat is absoluut niet verloren hé.
Nes
30 November 2008, 16:20
Hey bedankt voor de raad Snoezel want ik vind het niet gemakkelijk om die lijst met spulletjes om te kopen samen te stellen. Je hebt daar zoveel vragen omtrend he.
Kimmy
1 December 2008, 09:35
ik geloof dat ik ergens las dat ze onder de één jaar helemaal geen dons mogen gebruiken, alleen dekentjes? (ik dacht ivm wiegendood)
snoezel
1 December 2008, 10:32
ja, inderdaad, geen donsdekens...
Nes
1 December 2008, 22:36
Ja dat heb ik ook gelezen. Hoewel mijn ma me daarjuist vertelde dat ze me in het begin ook enkel een slaapzakje aandeed en dat ze me dan altijd ijskoud terugvond in bed en ze verplicht was me in te stoppen met een dons.
Raar he, ja zal maar eentje voorzien zekers. Als het dan te klein is voor op bed, is het goed voor in de zetel.
L@yla
1 December 2008, 23:50
hoi
ik wil even mijn kennis delen,idd echt geen dons voor 1 jaar het is supergevaarlijk!
heb net een heel werk afgeleverd over wiegendood, het is bv perfect mogelijk om een fleecedeken met daarboven nog enkele lakentjes een goed warme pyjama en een slaapzak, nuja ik ken er wel die het gedaan hebben en als je het heel goed vastmaakt onder de matras is het wel te doen! vele groeten en begin je al iets te voelen? spannend
gr
layla
Nes
2 December 2008, 18:53
Ja ik weet het? Komt het omdat fleece lucht doorlaat? Misschien een domme vraag ik weet het. 'K heb een slaapzakje voorzien met mouwen die je eraf kunt doen. Handig denk ik.
Trinity
11 June 2009, 20:52
K heb mij juist laten vertellen dat een donsdeken veiliger is dan een laken+deken.... , omdat ze zich gemakkelijker inrollen in lakens (zoals kobe blijkbaar deed).
Ik vind hier zelfs geen lakens....iedereen gebruikt donsdekens. K zit weer met ne voet in de belgische en ene voet in de deense gewoontes, lastig.
Nu, ik wou slaapzakjes gebruiken (die kan ik via netwinkels wel vinden, vooral in zweden), maar die zijn vaak zonder armpjes. Maar kan dus niet extra lakentje gebruiken als het te koud wordt. Hebben jullie mama's deze winter enkel slaapzakjes gebruikt?
En wat gebruiken jullie in een wiegje?
Nora slaapt voor de moment nog in haar slaapzak (zonder mouwen) met daarop een dun dekentje. Dat steek ik wel langs elke kan goed onder de matras zodat ze het niet kan lostrekken. Als het in de slaapkamer warmer word dan 22 graden dan slaapt ze alleen in haar slaapzak. Je moet zo eens testen en af en toe bij de het verschonen van de pamper 's nachts de temperatuur nemen. Zo weet je vlug of ze het te warm of te koud hebben. De eene baby is niet de andere. Ook niet aan de handjes voelen! Altijd aan de armpjes.
snoezel
13 June 2009, 20:21
trinity: hier mag je geen donsdekens gebruiken voor 1 jaar of zo.
als ze daaronder geraken maken ze meer kans op wiegedood.
Trinity
14 June 2009, 09:18
Wel snoezel, het is doordat ik dat hier gelezen heb dat ik zo lastig loop. Als ik hier daar iets van zeg, dan bekijken de mensen mij alsof ik van Mars kom en dan is het antwoord: ja, t is hier kouder he. Ok, dat is waar, buiten, maar niet binnen he. En ons ma ook: "ge moet u aanpassen aan de cultuur hier". Op den duur twijfelt ne mens zo fel, niet te doen.
Maar je ziet hier en daar al eens een slaapzakje hangen, dus denk wel dat ik mij dat toch ga aanschaffen. En dan moet ik in België maar eens zien voor eentje met mouwen voor de winter. Die slaapzakjes "0-6 maand", kan je dat echt van dag 1 gebruiken, of nog iets te groot? Want dan is een lodger wrap misschien de oplossing voor in het begin (eindelijk gevonden op een zweedse website halelujah). En zal een dun dekentje voorzien, ben eer eentje aan het haken :)
Bedankt beide voor het advies. K zou verloren lopen moest ik dit forum niet hebben hihi.
snoezel
14 June 2009, 09:55
wij hebben hier het slaapzakje beginnen gebruiken vanaf onze kobe in zijn eigen bedje lag.
dus toen hij in zijn draagmand naast ons in de kamer lag nog niet.
denk dat dat van een week of zes was.
wij hebben een slaapzak met mouwen gekocht toen en ik heb die er terug af kunnen halen. onze kobe die kroop daar met zijn armpjes in.
dus hier gewoon slaapzakjes zonder mouwen.
in de winter was het hier 16 graden op zijn kamer en toen was het winterslaapzak zonder mouwen, lakentje en fleece dekentje.
nu in de zomer, een zomerslaapzak en een lakentje (onze kobe heeft liefst van al een lakentje, hij neemt dat vast in zijn ene hand en zijn andere hand zijn twee vingertjes in zijn mond)
Ik zou doen waar jij je goed bij voelt! Het is jouw baby en ok je moet je een beetje aanpassen maar met dat doe je toch wat je wil. Jij thuis in jouw huis vind ik ! Nora slaapt in slaapzakjes vanaf haar geboorte. Die tot 6 maanden zijn dan gewoon iets te lang maar bovenaan zijn ze ok hoor.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.