Volledige versie bekijken : zwanger en werken
Kimmy
16 September 2010, 14:03
hallo allemaal,
ik ben in deze zwangerschap zoooo moe, niet te doen!
soms durf ik wel eens klagen over mijn werk en dat het zo zwaar is in combinatie met zwanger zijn, nu vroeg ik me af: hoeveel werken de andere zwangere dames??
ik werk zo'n 40 à 45 uur per week, ben meestal weg van huis van 8 tot 18u (hier op kantoor vinden ze dat ik midden in de dag verterk maar helena slaapt om 18u45-19u en ik wil nog een beetje van haar genieten elke dag, het lukt al vaak genoeg een keertje niet)
x
Kimmy
16 September 2010, 14:04
oei, kingka, helemaal in de verkeerde sectie gezet!!
hoe zet ik dit onder het juiste onderdeeltje? bloos!
snoezel
16 September 2010, 14:15
alsjeblief :)
tiger
16 September 2010, 15:17
Kimmy, ik had ook last van constante over-vermoeidheid en migraine, de hele zwangerschap lang. Dat gecombineerd met een job waarvoor ik van 6u tot 18u van huis weg ben, heeft ervoor gezorgd dat ik in het midden van mijn zwangerschap een tijdje op de ziekenkas heb gestaan. Dat heeft deugd gedaan!
Voor de tweede helft van mijn zwangerschap heb ik geprobeerd mijn verlof niet samen op te nemen, maar iedere week 1 dag in te zetten, om zo 4/5de te werken. En ik ben dan ook 1 maand voor mijn bevalling al thuis gebleven, omdat ik het gewoon niet meer aankon.
Iedere zwangerschap is anders, en als je echt veel last hebt van vermoeidheid moet je echt naar je lichaam luisteren en laat die collega's maar zagen !
Het is toch normaal dat je je dochterje 's avonds ook graag even ziet he!!
Sweetdreams1987
16 September 2010, 15:35
Hey meid ,
Ja ik werk fulltime in de verzorging in een rvt.
Helemaal iets anders dan wat jij doet wel.
Ik sta in shiften , soms afwisselen vroege en lates...
Bv : vroege , late , late , vroege , vroege , vroege , late.
Ik heb ook geen vast aantal dagen.
Met als gevolg...
Toen ik eind vorige maand uit verlof kwam had ik dus :
4 dagen werken , 2 dagen thuis , 7 dagen werken , 1 dag thuis , 3 dagen werken , 1 dag thuis en nu begin ik morgen aan mijne laaste dag van terug 3 dagen werken.
Echt ni vol te houden , en niet alleen als je zwanger bent ze.
Ik kon geen aangepast werk krijgen dus ik word van het werk " verwijderd " op mijn 6maand.
Dus ja morgen is mijn laatste dag werken en die komt geen dag te vroeg ze !!!!
Bo
16 September 2010, 15:45
Hetzelfde liedje hier ;) 24w en ik blijf moe...
Mijn dagen wisselen ook enorm, al ben ik zelfstandige (kan gelukkig hier en daar wat schuiven en doen) De meeste dagen werk ik van 8 - 18u. Een paar keer per week heb ik nog een afspraak na mijn uren opstaan, dus na 18u en dat duurt meestal nog een uurtje en dan spoei ik mij naar huis om de kleine toch nog even te kunnen zien. Ik werk 6/7 trouwens, enkel zondag ben ik thuis.
Met de feestdagen in t vooruitzicht... kijk ik tegen dagen van minstens 13u werken aan en dit min 1 maand aan 1 stuk door 7/7, dus van 7 a 8u - 20u dan naar huis voor de kleine en dan nog terug naar de zaak tot een uur of 23-24u afhankelijk van de drukte, soms langer. Tof è :rolleyes: en dat dan hoogzwanger aaaaaaaaargh!
Elke_
16 September 2010, 21:44
Hey,
Hier was het niet zozeer het werk zelf wat te zwaar werd, maar wel de trajecten.
Ik werk in Brussel en was dus altijd van 7u 's morgens weg en thuis rond 19u.
In het begin van de zwangerschap wel enkele keren naar Parijs gemoeten met de Thalys, 's morgens vertrekken, enkele uren vergadering en 's avonds tegen 22u terug thuis. Stikdood was ik dan als ik thuiskwam dus heb na mijn 25 weken geweigerd om daar nog naar toe te gaan.
Op 35 weken heeft de gyné mij verplicht thuisgezet, op dat moment vond ik het een ramp, maar achteraf gezien heeft het me toch deugt gedaan om enkele weken extra te rusten.
Trinity
16 September 2010, 22:47
Ik kan niet werken bij een zwangerschap, omwille van de chemicaliën. En zou het ook niet gekunnen hebben van de vermoeidheid denk ik.
Je niet van je stuk laten brengen door je collega's hoor. Is normaal dat je Helena ook wil zien. Ben zelf ook op de baan van 6u20 tot 18u45, de laatste dagen tot 9u30. Het is echt een kamp soms: familie vs je werk. Gelukkig kan ik volgende maand verder werken aan mijn doctoraat in Kopenhagen, geen 4 uur pendelen meer :D
Kimmy
17 September 2010, 09:00
Gelukkig kan ik volgende maand verder werken aan mijn doctoraat in Kopenhagen, geen 4 uur pendelen meer :D
fijn voor je Trinity!
veel succes daarmee trouwens...
Snoetje
17 September 2010, 11:12
Hoi,
hier worden werkweken gedaan van zo'n 40 - 42 uur. voordeel is wel dat mijn pendelen zich beperkt tot 15 min wandelen dus meestal ben ik van huis vanaf 8u15 tot 17u30. Eventueel 's avonds thuis nog een uurtje maar dan ben ik in alle geval al thuis
maar de vermoeidheid ja das toch echt niet te onderschatten. begin deze week moest ik naar utrecht in de namiddag en dat betekende dat ik weg was van 16u tot 1u 's nachts. ik kan je verzekeren dat ik dan echt wel gevoeld heb dat ik zwanger ben.
mijn werk is dan nog vaak vrij piekgevoelig dus zo'n rustig dagje op kantoor is er niet vaak bij. bijgevolg voel ik mij soms ook doodmoe en verlang ik naar meer rust ;-)
domi2
17 September 2010, 11:21
Hier ook zelfstandig, dus weinig rusten he... tussendoor kan ik wel eens zitten maar is dan voor computerwerk te doen, enkel donderdag ben ik gesloten maar die dag is dan voor huishouden en inkopen te doen dus veel rusten zit er die dag ook niet in.. hoop het zo lang mogelijk uit te houden zo....
youngmom
20 September 2010, 21:18
Ik heb het 'geluk' als kinderverzorgster te werken in een kinderdagverblijf. Dus vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was moest ik stoppen met werken. Soms is het echt wel verveling geblazen maar het is soms wel goed. Zo kan ik genoeg rusten en toch het huishouden doen. En is ook handig dat je jongens nu ze naar school gaan ook naar huis kunnen na school ipv naar de opvang.
Na mijn bevalling ga ik als onthaalmoeder starten. Zo ben ik thuis met de ukkies en kan ik daar ook kindjes opvangen en ondertussen nog was huishouden doen. En dan ben ik thuis als de jongens van school komen...
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.