PDA

Volledige versie bekijken : rugpijn

taschkevdv
26 November 2008, 14:38
een vraagje.ik ben eigenlijk helemaal nog niet zover in men zwangerschap maar heb al ongelofelijke rugpijn!!is dit normaal??

groetjes

Kimmy
26 November 2008, 14:50
hey, ik vrees van wel, ik heb dat gisteren aan de gyné gevraagd en het is perfect normaal: van helemaal in het begin worden je bekken voorbereid op de bevalling door alles iets "softer" te maken zodat het kindje er makkelijker door zou kunnen!
een normaal maar daarom niet aangenaam kwaaltje dus..
voor de rest ongemakken Taschke?
liefs
kimmy

taschkevdv
26 November 2008, 14:53
heb je er ook last van?
euhm voor de rest alleen wat pijnlijke borsten, echt misselijk ben ik niet echt alleen had gisteren een warme chocomelk gedronken amai dat doen we gene tweede keer meer dacht dat ik heel de meir ging onder....:)

voor de rest soms wat krampen of steken in onderbuik.
jij kwaaltjes?

Surprise
26 November 2008, 15:11
Hallo,

Ik ben nu 6 weken en 5 dagen zwanger en heb ook last van mijn rug en krampen in mijn buik, ben constant oververmoeid.
Bij mijn vorige zwangerschappen was ik héééééél erg ziek maar hout aanraken tot nu toe heb ik nu op een paar kwaaltjes na niet te veel klachten.
Ben wel al 5.5kg bijgekomen en 13 cm in buikomtrek dus je ziet al goed dat ik zwanger ben.

Gillian

taschkevdv
26 November 2008, 15:23
ik ben al 300 gram afgevallen :)
is er een middeltje tegen de rug?
ben is beneiuwd of je het bij mij snel zal zien :)

Surprise
26 November 2008, 15:47
Het enige middeltje wat ik je echt kan aanraden is een warmwater kruik in je rug leggen en je partner laten masseren.
Voor de rest niks het is nu eenmaal een kwaaltje wat we erbij moeten nemen.
Maar ik moet de 8ste december terug naar de gyneco zal dan eens informeren of hij me iets kan aanraden.:)

taschkevdv
26 November 2008, 15:52
awel dat is goed.want weet echt niet goed hoe dat ik op men stoel moet gaan zitten.je zou wel een dafalgan mogen nemen zei men vriendin....

Surprise
26 November 2008, 15:56
Ja dat mag wel eens maar zou dat eerst aan je arts vragen, is beter van niet te veel medicatie te nemen.
En maak je maar geen zorgen je zult binnekort wel zien dat je zwanger bent.
Het komt zelfs vaker voor dat er in het begin van een zwangerschap eerst wat gewicht afgaat en dan pas bijkomt.

taschkevdv
26 November 2008, 16:03
ja nee daarmee dat ik eigenlijk wacht tot ik echt niet meer kan.als ik voel dat ik niet meer aankan :) zal ik miss wel iets nemen.
ja we zijn nog maar in het begin he dus ja geduld hebben :)

Kimmy
26 November 2008, 16:59
heb je er ook last van?
euhm voor de rest alleen wat pijnlijke borsten, echt misselijk ben ik niet echt alleen had gisteren een warme chocomelk gedronken amai dat doen we gene tweede keer meer dacht dat ik heel de meir ging onder....:)

voor de rest soms wat krampen of steken in onderbuik.
jij kwaaltjes?
hey Taschke,

van mijn rug heb ik ook ongelooooflijk veel last... Toen ik 11 kg zwaarder woog had ik ook altijd erg veel last van kniepijn en rugpijn, door het vermageren was het weg maar nu is het er in alle hevigheid terug... Ik had in die vermagerkuur ook mijn borsten naar een normale omvang (zijnde omvang waarbij ik bh's kon kopen in gewone winkels, zaaaaalig :)) kunnen brengen maar die zijn nu als allereerste gigantisch gegroeid, djue voor mij, joepie voor mijn ventje ;)
ik weet nog dat ik de eerste weken elke avond tussen 19u en 20u eventjes een half uurtje steken had in mijn onderbuik, daarna was dat weer gedaan... dat was raar omdat het altijd op hetzelfde tijdstip begon (mss omdat ik me dan ontspande in de zetel?)

mijn allergrootste kwaaltje, dat eigenlijk een werkelijke kwaal is en waar niemand mij eigenlijk voor waarschuwde op voorhand is de gigantische vermoeidheid. Mijn oogleden vallen 's avonds werkelijk toe en daar kan ik niets aan doen!! maar ik zeg het: ik neem er alles met de glimlach bij want hoe bijzonder is het dat er een minimensje in je woont :)!!

liefs
Kimmy

taschkevdv
26 November 2008, 17:05
ja dat is wel waar.al bij al wil je het er toch maar bijnemen omdat het tenslotte ook "maar" 9 maand zijn en je krijgt dan iets fantastisch in de plaats he.

Nes
26 November 2008, 22:11
Ivm rugpijn, ik heb dankzij mijn zwangerschap al een lumbago opgelopen :-(. En idd, niet teveel medicatie, liefst niets. Idd, warmwaterkruik of een kersenpittenkussen en geen hoge hakken meer (max 3 cm). Ivm met op je stoel te zitten, je benen nooit meer kruisen, naast elkaar en lichtjes open (ja 'k weet het). Zwemmen en massage door je ventje. Meer kan je niet doen. En niet meer of 45 min huishoudelijk werk per dag.

Kimmy, die vermoeidheid zal stilletjes aan weggaan meisje. Profiteer ervan want vanaf de 6de maand is ze der weer hoor.

Surprice, 5,5 kg op 6 weken tijd is enorm hoor!!! Let op je gewicht. Je moet weten dat je in totaal maar 9 à 12 kilo mag bijkomen he en dat de meeste de laatste maanden komen. Ja, ik weet dat het niet gemakkelijk is, ik zit met hetzelfde probleem. Ik krijg elke keer onder mijn voeten van de gyne over mijn gewicht en ik ben in 4 maand en een half maar 3 kilo bijgekomen. Ik moet ook beginnen opletten maar das echt niet gemakkelijk. Teveel bijkomen is niet goed voor jou, noch voor de baby. Maar je mag niet op regiem gaan he!!!!!!!

Surprise
27 November 2008, 08:29
Hallo,

Het ligt eigenlijk niet aan mijn eten dat ik zoveel bij kom heb mijn gyne gebeld omdat ik me toch een beetje zorgen begon te maken hierover maar blijkt dat dit in het begin van een zwangerschap wel eens voorkomt moest alleen mijn bloeddruk in de gaten houden als die OK blijft dan hoef ik niet eerder naar hem toe anders wel.
Bij mijn oudste ben ik 25 KG bij gekomen maar dat ging gelijdelijker ( Heb 9 maanden overgegeven dag en nacht) en de jongste met overgeven en bloedingen en uitdrogen 5 ziekenhuis opnames toch ook nog 14 KG .
Dus zal het er maar weer bij nemen want ben deze keer nog niet aan het braken !
Ik moet wel zeggen weet niet of dit in de gene kan liggen maar in onze famillie is 14 KG echt het minimum wat we bijkomen , zitten meestal allemaal rond de 20 KG.

Grtjs

Nes
29 November 2008, 13:33
Oei, surprise, dan heb jij precies geen gemakkelijke zwangerschappen!!! Ik denk dan wel dat dat een familie aangelegenheid is. Zolang de kilo's er dan maar gemakkelijk afgaan he! :) . Ik kan het de laatste week niet houden, die snoepen, ik heb het er echt moeilijk mee. En nu ik zo een deprie week achter de rug heb gehad heb ik me toch lekker laten gaan. 'K moet me herpakken want anders gaat het niet goedkomen denk ik.
Gisteren nog een blokkage gehad aan mijn rug. 'K zat daar schoon op den WC. :lol
Grts

ka80
5 January 2009, 19:20
Hallo, ik haal dit onderwerp nog eens naar boven want ik zit naast mijn uitputtend slaapprobleem van 3u slaap per nacht ook met een rugprobleem. Gisteren kon ik namelijk niet meer stappen, ik kon onmogelijk gewicht zetten op mijn rechterbeen of ik verging van de pijn. Zo erg dat ik niet kon stoppen met wenen van de pijn (ter info: ik ween wel meer en sneller dan normaal). De symptomen lijken zeer sterk op een "Ischias". Heeft iemand hier een ervaring mee? Ik zou nog altijd de valium kunnen bovenhalen die de dokter me voor het slaapprobleem had gegeven maar ga dat niet doen. Vandaag gaat het iets beter maar heb nog steeds pijn.

Weten jullie wat zou kunnen helpen? (kersenpitkussen is leuk maar helpt ni, zwangerschapskussen is ook geweldig maar stopt de pijn niet)

Heeft iemand al voor zo'n probleem accupunctuur geprobeerd? Of osteopathie? Ik moet iets doen want ik heb nog 3 maanden te gaan en wat ik gisteren had wil ik nooit meer opnieuw meemaken!!

alvast bedankt!
groetjes allemaal

lady bug
5 January 2009, 20:10
ik heb de laatste tijd ook steeds meer last van rugpijn. morgen heb ik mijn eerste sessie bij de kine. hopelijk helpt het wat. ik zit al met een aangeboren rugafwijking en ben ondertussen al wel wat pijn gewoon, maar nu werd het te pijnlijk. en het is beter dat ik nu al geregeld naar de kine ga, dan het te lang uit te stellen en niet meer uit mijn bed kunnen

Nes
5 January 2009, 21:21
Ik moet zeggen dat mijn rugpijn nu minder is dan in het begin van de zwangerschap. Ik hoop maar dat dat zo mag blijven!!! Ja ok, af en toe heb ik wel wat last van mijn bekken maarja. Die pijn is voor de moment wel dragelijk en is met scheuten, dus niet constant.
Ik hoop dat jij geholpen bent met je kine lady bug. Daar jij al een slechte rug hebt zou ik dat ook doen hoor.

lotjen
5 January 2009, 21:23
Hey Ka,
zo bizar,ik heb een poosje geleden net hetzelfde meegemaakt,ik kon helemaal geen gewicht zetten op mn ene been,als
ik dat deed schoot er een enorme pijnscheut door mn rug,mn vriend heeft me terug naar de zetel moeten dragen.
Ik ben ermee naar de dokter moeten gaan,en die vertelde dat het bij mij lag aan teveel recht te staan,je bekken
die het gewicht niet meer zo'n lange tijd kan dragen.
Het enige wat je kan doen is preventief te werk gaan,genoeg pauzes nemen,en gaan neerzitten...
En sinsdien heb ik er geen last meer van!
Liefs Lotte

Nes
5 January 2009, 21:28
Hey lotjen, ik heb dat gehad in het begin van de zwangerschap. Ik mocht toen geen hakken meer dragen en rusten, zoals je zegt regelmatige pauzes. Ook mocht ik niet meer dan een half uur huishoudelijk werk per dag doen. Ik heb dat een tijdje gedaan en nu is het beter. Hakken mag ik volledig vergeten want als ik dat nog maar een half uurtje durf te dragen dan heb ik weer hetzelfde voor. En naar het schijnt zou ik ook met een hernia zitten die af en toe de kop eens zal komen opzetten. Die pijnscheut zoals jij beschrijft lotjen zou een blokkage zijn geweest bij mij.