PDA

Volledige versie bekijken : Misgelopen zwangerschap

Annelies
26 November 2008, 10:40
Hallo allemaal,

ik ben nog maar nieuw op dit forum, maar heb hier en daar al veel gelezen.
Ben zo tot de conclusie gekomen dat er veel andere vrouwen in het zelfde schuitje zitten als ik zelf, vandaar dit nieuwe item.
even mijn verhaal.

ik ben al bijna 6 jaar samen met mijn vriend, hij is 11 jaar ouder dan ikzelf. hij 36 ik 25, hij heeft al twee kindjes uit een vorige relatie, een meisje van 12 en een jongen van 9.
Sinds 2 jaar is het verlangen gegroeid voor een kindje van ons 2. Na een 1,5 jaar nog steeds niets, zijn we dan in de fertiliteitskliniek in Gent beland.
Daar hebben we veel onderzoeken gedaan. Bleek dat mijn linker eileider niet optimaal functioneerd, waardoor ik in aanmerking kwam voor ivf.
De laatste testen waren in mei 2008 gedaan, mijn eerste gesprek voor verder afspraken was op 4 aug. Bleek toen dat ik al spontaan zwanger was,
iedereen blij natuurlijk.
maar op 11 aug kreeg ik te horen dat het hartje niet meer klopte. Ons kindje was niet meer.
Ik moest een curretage ondergaan op maandag 25 aug, maar op 23 aug is het vruchtje vanzelf afgekomen.
Ik kwam ondertussen niet meer in aanmerking voor ivf, aangezien ik wél zwanger kon worden.
Begin oktober bleek dat ik terug zwanger was, maar 2 dagen na de positieve test, was het terug een miskraam.

Sindsdien doe ik niets meer van tellen of meten of wat dan ook, maar we blijven natuurlijk wel nog steeds "klussen".
Hopelijk met binnenkort positief resultaat.

Ik weet dat het niet voor iedereen even gemakkelijk gaat om zwanger te worden. Maar die vrouwen moeten weten dat ze niet alleen zijn, en dat er nog vele anderen zijn die hun steunen.

ik duim voor iedereen die in een soortgelijke situatie zit

Veel liefs
Annelies

mini
26 November 2008, 11:06
Ik heb ook een misgelopen zwangerschap. Ik heb vastgesteld met een thuistest op 23 oktober dat'k zwanger was. We waren beiden door het dolle heen. Kort nadien mocht'k al langs gaan bij de gyné. De vermoedelijke bevallingsdatum was voorzien voor 1 juli 2009.
Helaas kreeg'k op 15 november een bloeding, we zijn onmiddellijk naar't spoed vertrokken. Waar we 4 lange uren hebben moeten wachten op de gyné van wacht. Daarna zei die op een redelijke brute manier dat ons vruchtje geen hartslag (meer) had. Op 17 november heb'k een curretage gehad. Het gevoel nadien, wil ik nooit meer meemaken. Je kan het omschrijven met een leeg gevoel, maar het is 10-tallen keren erger. :/

Volgende week, woensdag 3 december moet ik ter controle naar m'n gyné. Hopelijk kan hij me vertellen dat alles goed is gegaan en dat ze geen slecht nieuws hebben. Ze hebben namelijk weefsel afgenomen tijdens de curretage, om te zien waar het is misgegaan tijdens de zwangerschap. Nu moeten we gedurende twee cyclussen wachten om terug te beginnen aan kindjes. Lijkt me zo oneerlijk op dit moment. Maar als'k dan andere verhalen lees, mogen m'n ventje en ik, onszelf gelukkig prijzen dat we snel zwanger werden. Ik was namelijk in augustus gestopt met de pil en zwanger in oktober. :)

Nu heb'k wel wat schrik opgedaan door de vele verhalen te lezen (van lotgenoten), en daaruit blijkt dat velen toch ni zo gemakkelijk meer zwanger worden. :/
Ik weet het, ik ben mss eventje aan't panikeren voor iets dat nog ni direct nodig is... Maar 'k moet het toch even kwijt.
Mijn eigen gyné vertelde wel dat een curretage dient om een zwangerschap in de toekomst te bevorderen.
In ieder geval, we zien wel.
'k was wel geschrokken toen ik m'n familie en paar van m'n vrienden inlichtte dat'k een miskraam had, hoeveel mensen er blijkbaar hetzelfste hebben meegemaakt. Er heerst nog altijd een taboe rond een miskraam. En dit is iets waar je, je totaal ni hoeft om te schamen. Integendeel, net op zo'n moment heb je behoefte aan mensen die hetzelfste hebben meegemaakt.

Annelies
27 November 2008, 08:31
hey mini,

ik heb dat inderdaad ook ontdekt dat er al velen hetzelfde hebben meegemaakt.
Mijn gyné zegt dat 1 op 5 vrouwen een vroegtijdige afbreking van de zwangerschap heeft. Ik vind dat verschrikkelijk veel!!!!
Ikzelf heb geen curretage gehad, en mocht direct voort proberen voor kindjes.
ik hoop dat het deze maand terug gelukt is en dat het mag blijven.
Ik wil dit alles niet nog eens meemaken!!!

ik denk wel dat het vervelend is dat je nu 2 maanden moet afwachten. Ik zou het daar ook moeilijk mee hebben.
ik duim voor jou dat alles in orde is van het weefselonderzoek, en dat het na die 2 maanden weer snel mag gaan

lieve knuffels
Annelies

lies
27 November 2008, 16:38
hey mini,

ik heb dat inderdaad ook ontdekt dat er al velen hetzelfde hebben meegemaakt.
Mijn gyné zegt dat 1 op 5 vrouwen een vroegtijdige afbreking van de zwangerschap heeft. Ik vind dat verschrikkelijk veel!!!!
Ikzelf heb geen curretage gehad, en mocht direct voort proberen voor kindjes.
ik hoop dat het deze maand terug gelukt is en dat het mag blijven.
Ik wil dit alles niet nog eens meemaken!!!

ik denk wel dat het vervelend is dat je nu 2 maanden moet afwachten. Ik zou het daar ook moeilijk mee hebben.
ik duim voor jou dat alles in orde is van het weefselonderzoek, en dat het na die 2 maanden weer snel mag gaan

lieve knuffels
Annelies
Het hangt zelfs af van leeftijd, schijnt. Ik zit ondertussen in de categorie één op drie à vier.
Maar idd: vreselijk veel.

Mini, dat van minder snel zwanger worden na een MK is blijkbaar niet altijd, hoor: ik heb veel vriendinnen die er eentje hebben gehad, en ondertussen hebben ze allemaal gezonde baby's of zijn ze zwanger.

Annelies
27 November 2008, 19:02
Hey Lies,

we gaan ongeveer op hetzelfde moment weten of we eventueel zwanger zijn?
2 daagjes verschil! Laat ons hopen, goed nieuws voor ons allebei. En alle anderen natuurlijk.

Voel jij al iets nu? kwaaltjes? of is dat nog te vroeg?

xxx

mini
27 November 2008, 22:23
Ja de gyné van wacht zei ook iets van 1/4 tegen mij.
Betreffende het weefselonderzoek; 'k heb nu gehoord van iemand dat in 80% van de gevallen, het weefselonderzoek geen duidelijkheid schept, wat de oorzaak is waarom het misgegaan is.

lies
27 November 2008, 22:39
Hey Lies,

we gaan ongeveer op hetzelfde moment weten of we eventueel zwanger zijn?
2 daagjes verschil! Laat ons hopen, goed nieuws voor ons allebei. En alle anderen natuurlijk.

Voel jij al iets nu? kwaaltjes? of is dat nog te vroeg?

xxx
Volgens mijn obsessieve grafiekjes heb ik nu 72% kans op zwangerschap, op basis van de symptomen. Maar ik hecht daar niet te veel geloof aan, het is vooral leuk speelgoed :) .
Ik ben wat meer moe dan anders, heb af en toe wat krampen, mijn temperatuur is nog steeds hoog en ik ben een ochtend misselijk geweest deze week.
Maar al die "symptomen" kunnen ook teveel werken zijn en een aankomend griepje ofzo.

ik ga testen op zaterdag 6 december. Als ik nog niet ongesteld ben, dan natuurlijk.

Annelies
28 November 2008, 09:47
hey Lies,

als ik uitreken moet ik 7 dec ongesteld worden! Ik ga dan wel nog een dagje wachten om te testen.
ik heb totaal nog geen kwaaltjes gevoeld! ik had van de morgen een beetje bloedverlies. dus ik denk weeral het ergste.
ik wil het gewoon zo graag, maar ja we zien wel.

ik zou het wel leuk vinden mochten we toch beiden zwanger zijn. laten we toch maar duimen!!

xxx

lady bug
28 November 2008, 09:56
mss is het wel innestelingsbloed. niet altijd het ergste denken hé. nog een dikke week en je weet weer iets meer

lies
28 November 2008, 19:39
ik duim ook alvast heel hard. Het is lastig, de laatste weken: mijn hele omgeving is zwanger, blijkt. Terwijl ik eigenlijk "eerst aan de beurt" was, als alles goed was gegaan.
Een vriendin was uitgerekend voor zelfde week als ik. Ze heeft nu een mooi buikje en weet sedert vorige week het geslacht. Dat is behoorlijk confronterend...

Annelies
29 November 2008, 09:05
hey,

ik begrijp je volledig. Ik was al enkele maanden aan het proberen om zwanger te worden, toen mijn broer kwam zeggen dat hij en zijn vriendin zwanger waren. al na 2 keer proberen. Ondertussen is Senne al geboren en al bijna 10 maanden oud.
En bij mij nog altijd niets!!! Maar ja het komt wel, hopelijk vroeger dan laat.

Fieke
30 November 2008, 20:39
Ik weet hoe het voelt, zowel mijn schoonzus als mijn zus werden snel zwanger en ik niet!

Je moet proberen daar niet teveel over te piekeren, gewoon gaan!
Ik zet me nu voor 100% in op mijn behandeling!
Volgend jaar word ik mama, wat ik er ook voor moet doen!

L@yla
1 December 2008, 09:30
hoi allen,
ik begrijp wat je bedoelt, het is idd niet gemakkelijk als iedereen in je omgeving maar zwanger word,bij ons is het ook zo mijn twee beste vriendinnen,eentje moet nu in januarie bevallen en de anders is voor in mei,ik gun het hen wel enorm maar het is soms wel heel confronterend!
maar ja we moeten vooruit e dames!
fieke veel succes!
gr
layla

Annelies
2 December 2008, 11:48
hey

fieke ik wens je heel veel succes met je behandeling, hopelijk lukt het goed en heb je niet te veel last van de hormonen pilletjes.

xxx