Volledige versie bekijken : wat past er bij Helena?
Kimmy
1 September 2010, 15:32
ik vind dat we het ons niet zo makkelijk maakten met ons eerste kindje Helena te noemen
zowel voor een meisje als voor een jongen vind ik het niet evident hierbij een passende naam te vinden
suggesties? mensen die koppels kennen met een Helena en nog een ander kindje :)
lotjen
1 September 2010, 15:45
Voor een meisje vind ik Cilou heel mooi en voor een jongen Daan.
Helena is nu toch niet echt zo'n moeilijk naam om te combineren,ik kan me gelijk geen naam bedenken die ermee vloekt :)
Je weet dus al wat het wordt ?
Kimmy
1 September 2010, 15:56
jip we weten het sinds maandagavond!!
ik vind Helena precies toch een bepaald "genre" en namen klinken er snel "te modern" bij vind ik maar mss zit het in mijn hoofd :)
PETRA
1 September 2010, 17:42
ik ken een ruben en helena.
ik vind ook niet direct namen die echt vloeken hoor.
Als je niet te modern gaat past bijna alles.
Tibo en Helena was het eerste dat in mij opkwam. Verder vind ik Tim, Robin, Jonas en Alexander er wel goed bij passen.
Voor een meisje: Emelie, Hanne, Emma,... maar meisjesnamen vind ik sowieso al moeilijk eigenlijk.
Snoetje
1 September 2010, 18:00
Hoi,
ik ken een broer en zusje die helena en tristan heten.
vind ik ook wel mooi :)
mini
1 September 2010, 18:04
Jozefien, Josien, Marthe,...
Pieter-jan, Vic(tor),...
Fien
1 September 2010, 18:34
Pieter-Jan staat bij ons op de gedeelde eerste plaats met Louis/Lowie.
Noah, Sam en Mathias vind ik ook mooi bij Helena passen.
Meisjes: Lisa, katrijn, Ella, Loes, Emily (hier raken we zelf nooit uit denk ik :))
Bo
1 September 2010, 20:55
Ik ken een Philippe en Helena.
Hier had mijn man Helena ook laten vallen voor als t hier een meisje was, dus mss is Laurens ook een optie :D ;)
Verder vind ik er best veel namen bij passen hoor. Wat ik ook heel mooi vind, is Jozefien of Pauline. Het zit wel echt in de lijn van wat wij zelf ook graag horen en dat is mss wel wat klassieker van stijl.
mini
1 September 2010, 21:04
Wij hebben voor Fien gekozen nadat m'n ventje Jozefien van mijn lijstje schrapte. Dus eigenlijk is het zowa een afkorting geworden. :)
Mientje
1 September 2010, 22:08
Ik ken een Rosalie en een Helena. Maar dat is nu niet mijn ding.
Trinity
1 September 2010, 22:49
Bij mij kwamen meteen 2 jongensnamen op: Tibeau (hehe) en Alexander / Xander. Grappig genoeg dus hetzelfde als Petra :) Marijn
Voor een meisje vind ik het moeilijker. Francesca/Siska was, en is nog steeds, de favoriet voor ons (ok, na Lola voor mij) en vind ik ook wel passen bij Helena. Elizabeth, Emily, Isabelle, Renée?
Maar ik begrijp je wel. Helena is een fijne, elegante naam.
domi2
2 September 2010, 09:01
Mijn nicht heeft drie kindjes, helena, lisa en mona....
Vind dat echt super namen en allemaal dezelfde stijl...
snoezel
2 September 2010, 09:55
denk dat er ook wel redelijk veel bij helena gaat.
voor een meisje: charlotte, emma, lotte, ...
voor een jongen: kobe, thibeau, jasper, ruben, ...
ik ga precies dus voor de "gewone" vlaamse namen
lieze
2 September 2010, 17:30
:)Ik ken ook een Helena met broer Alexander...wel populair blijkbaar
_liesje_
2 September 2010, 21:33
Is niet makkelijk é die naam?
Helena en Estelle vind ik wel klinken? Louise, Lauren, Pauliene (vind ik mega mooi, maar ventje niet)... Vind dan wel alleen maar mooie namen als je elke klinker mooi uitspreekt. Hij niet zo van de "platte" uitspraken *bloos*
Voor een jongetje, hmmm... :) Helena en Louis? ( heb nog een andere mega naam,die er écht bij zou passen! maar die mag ik écht niet zeggen :p )
Ga je het verklappen, of moeten we wachten om te weten welke namen jullie gekozen hebben?
ravy
2 September 2010, 21:40
elanore, elanora.. en alexander en laurens succes he x
Miss N
3 September 2010, 00:14
Ik vind Isabel en Eliane erg goed bij Helena passen.
Voor een jongen Christiaan en Alexander.
snoezel
3 September 2010, 07:57
zag gisteren kaatje en kamiel op tv en kaat zou eigenlijk ook wel heel mooi met helena gaan, niet?
snoezel
3 September 2010, 16:35
kimmy: ik ben ermee bezig hoor :cool:
daarjuist bij mijn opa een kaartje gezien.
was van zusje Elena en broertje Felix
kimmieke
5 September 2010, 09:53
Helena en Mona-lies
Helena en Ella-marie
Ik hoor graag dubbele namen :-)
Voor een jongensnaam moet ik nog eventjes zoeken!
Mrs O.
5 September 2010, 21:02
hey kimmeke, ik ga der is over nadenken...
spontaan kwam er in me op : Céleste en Babette :) waarom weet ik niet
voor jongen mss Nathan???
ka80
5 September 2010, 21:37
Céleste en Babar bedoelt ge zeker!
Ik kwam spontaan op:
Helena en Maxim
Helena en Lauranne
Als je nu het geslacht eens zegt he Kimmy, dan kunnen wij ons beter focussen en u beter helpen met de zoektocht naar een bijpassende naam, is dat geen goed idee?
Ne mens kan al eens proberen he.
mini
5 September 2010, 22:19
Ik stem in met Ka80, als we het geslacht weten, kunnen we ons beter focussen :D
Kimmy
6 September 2010, 10:42
aha, visserkes :)
nee, ik zeg het geslacht niet
maar jullie zijn wel engeltjes met jullie massale reacties waar ik écht al iets mee ben!!!
x
_liesje_
6 September 2010, 11:45
O zeg, dan ga je ook niet vertellen tussen wat je nog twijfelt???
twee jongensnamen en twee meisjesnamen al toch verklappen??? :D
Kimmy
6 September 2010, 15:49
O zeg, dan ga je ook niet vertellen tussen wat je nog twijfelt???
twee jongensnamen en twee meisjesnamen al toch verklappen??? :D
goed geprobeerd maar eu... neeje er lezen dichte vriendinnetjes mee van mij é :)
_liesje_
6 September 2010, 15:50
Maar alé zeg :D
Toeme toch é...
en hoe lang moet je nog ;)
Kimmy
6 September 2010, 15:55
nog maar 4,5 maanden :p
Trinity
6 September 2010, 20:54
en jij wil ons zo lang laten wachten? Afschuwelijk haha :D
Trouwens, kwam vandaag op de naam Johanna en Karoliene. Jaja, ik ben er ook mee bezig hihi.
snoezel
8 September 2010, 15:20
jasmine :)
Kimmy
9 September 2010, 10:41
jasmine :)
jasmijn is jarenlang de naam geweest die tim en ik wilden geven als we ooit een dochter hadden!! toevallig dat je jasmine zegt dus :)
oebbe
9 September 2010, 18:24
Helena - Dina
Zijn vriendinnen van me en zijn tevens zussen van elkaar.
Kimmy
10 September 2010, 08:52
Helena - Dina
Zijn vriendinnen van me en zijn tevens zussen van elkaar.
Helena haar derde naam is Dina!! (naar mijn mama: "nadine" maar dan beetje vermoderniseerd)
vind ik idd een prachtige naam
insaf
10 September 2010, 09:24
voor een jongen kan ik niet direct iets vinden maar voor een meisje vindt ik wel dat Emelina en Lynna goed bij elkaar passen
rienemieke
10 September 2010, 18:54
terug in het genre van Helena of totaal iets anders?
Yulissa
Jasmine
Nylana
Maya
Kimmy
11 September 2010, 19:44
terug in het genre van Helena of totaal iets anders?
Yulissa
Jasmine
Nylana
Maya
moet wel passen inderdaad!
ik vind yulissa, nylana en maya wel mooi maar toch te speciaal voor ons!
Anneke8
11 September 2010, 20:35
ik heb dit topic net gevonden kimmy, dus voor mij moest je tot nu toe nog geen schrik hebben :angel:
je hebt hier al enorm leuke namen als tip gekregen... ik zou er wel een aantal van willen claimen :p
super dat je ondertussen het geslacht kent! Je kent me eh, alles is goed, als het maar gezond is. Ik ga echt niet zitten letten of je je misspreekt ofzo. Ik ben gewoon superblij dat alles in orde is.
Dikke kus kimmy!!!
_liesje_
12 September 2010, 00:10
ik heb dit topic net gevonden kimmy, dus voor mij moest je tot nu toe nog geen schrik hebben :angel:
je hebt hier al enorm leuke namen als tip gekregen... ik zou er wel een aantal van willen claimen :p
super dat je ondertussen het geslacht kent! Je kent me eh, alles is goed, als het maar gezond is. Ik ga echt niet zitten letten of je je misspreekt ofzo. Ik ben gewoon superblij dat alles in orde is.
Dikke kus kimmy!!!
Wat een super vriendin lijk jij mij ;)
Mrs O.
12 September 2010, 18:22
waarom zijn er zo weinig suggesties voor jongensnamen??? heb ik hier weer iets gemist of denken jullie gewoon allemaal dat het een meisje zal zijn?? :)
ka80
12 September 2010, 22:02
Anneke, proficiat met je zwangerschap!!
Mrs O, ik denk dat het een jongetje is eerlijk gezegd. (stom om dat te denken wat ik weet er natuurlijk helemaal niets van) hier nog eens een paar jongensnamen:
Helena en Maxime (vind ik echt wel klinken)
Helena en Simon
Helena en Andreas
Helena en Hektor
x
Kimmy
13 September 2010, 09:08
Wat een super vriendin lijk jij mij ;)
dat is zo hoor Liesje, ik kan me er geen betere indenken, en nu zijn we samen zwanger, héérlijk is dat!!
Kimmy
13 September 2010, 09:10
waarom zijn er zo weinig suggesties voor jongensnamen??? heb ik hier weer iets gemist of denken jullie gewoon allemaal dat het een meisje zal zijn?? :)
ik merkte het ook al op :)
zelf heb ik ook altijd veel makkelijker meisjes- dan jongensnamen kunnen verzinnen die ik mooi vind eigenlijk
Kimmy
13 September 2010, 09:12
Mrs O, ik denk dat het een jongetje is eerlijk gezegd. (stom om dat te denken wat ik weet er natuurlijk helemaal niets van)
tot nu toe zijn er nog niet veel mensen die zich uitspraken in de één of de andere richting
ik vind het fijn om het geslacht geheim te houden :) die speculaties zijn zalig...
bij Helena heb ik me ooit "versproken" in die zin dat ik het over "zijn kamer" had, gewoon gemist omdat ik nog niet gewoon was dat het een meisje zou zijn... die mensen waren dus overtuigd dat het een jongetje zou zijn
tiger
13 September 2010, 09:18
Ik heb mij zo ook 'verkeerd' versproken, in mijn laatste week.
We waren over de voeten van ons kleintje bezig. Ik heb super kleine voeten (35), mijn man hele grote voeten (46). Dus er zei iemand ja, gemiddeld is da ne 40, dus da valt wel mee he. Ik antwoord daarop: voor een vrouw is da wel groot he!
Ik weet niet waarom ik dat antwoorde, want totaal niet voor expres, maar iedereen was er dus van overtuigd dat we een meisje gingen krijgen :-)
Kimmy
13 September 2010, 12:26
ha, tiger, da's een goeie
tja, mensen denken altijd in alles iets te kunnen lezen, ook als je erop bedacht en je er net niets mee bedoelt :)
hilarisch soms
_liesje_
13 September 2010, 14:28
Ik vond het altijd grappig als mensen het bij ons niet wisten... (toevallig dan !) en dan komen ze af é...
-Het is een meisje want uwe neus is verdikt??? eum, pardon??????????????
-Het is ne jongen, want u huid is niet gaaf (eum, die is nooit gaaf geweest! :p spijtig genoeg...)
Fieke
13 September 2010, 18:18
Ik zal eens wat jongensnam sugereren!
Helena en Matthis
Helena en Jarne
Helena en Kobe :D
En dan meisjesnamen
Helena en Laura
Helena en Lisa
Helena en Louise
Mrs O.
13 September 2010, 19:13
ik denk ook jongentje ka80, waarom weet ik het niet... :)
Ik weet Kimmy haar vorige favoriete jongensnaam van bij de eerste zwangerschap, maar ga deze niet verklappen, moesten ze nog altijd dezelfde naam verkiezen voor een jongetje, je weet maar nooit :)
moesten bij OOIT een 2de kindje hebben, denk ik wel dat ik het geslacht zou zeggen, het was een té grote missie de eerste keer en heb me dus ook fantastisch veel versproken, vooral nr het einde toe...
Fieke
13 September 2010, 20:30
Eerlijk, ik kende mezelf!
Ik verspreek me 5 keer in 1 zin :o:rolleyes:
Dus ja, wij hebben er bewust voor gekozen om het dan maar te vertellen!
En zelfs nu we de naam beslist hebben.
Wij praten thuis over ons '....'
Ik heb me al dikwijls betrapt dat ik het zou gaan zeggen,
en probeer dan ineens nen draai te geven,
tot nu toe is er toch nog niemand die het gehoord heeft! :devil:
Dus ja, tis wel nog 5 maand eh
ka80
14 September 2010, 13:22
moesten bij OOIT een 2de kindje hebben, denk ik wel dat ik het geslacht zou zeggen, het was een té grote missie de eerste keer en heb me dus ook fantastisch veel versproken, vooral nr het einde toe...
hahaha, ja dat weet ik nog!! zoals wanneer je de echo had waar je het geslacht te weten bent gekomen en zei "showen die boel!!" Ik had een beetje moeite me in te beelden dat jullie een meisje hadden die "de boel" aan het showen was, haha!
Anneke8
14 September 2010, 13:22
dat is zo hoor Liesje, ik kan me er geen betere indenken, en nu zijn we samen zwanger, héérlijk is dat!!
hoe lief kimmy en liesje!!! Mijn hartje maakt hier sprongetjes.
En het is inderdaad zalig om samen zwanger te zijn Kimmy!
We zullen int weekend eens fantaseren over namen :D
Kimmy
14 September 2010, 17:13
hahaha, ja dat weet ik nog!! zoals wanneer je de echo had waar je het geslacht te weten bent gekomen en zei "showen die boel!!" Ik had een beetje moeite me in te beelden dat jullie een meisje hadden die "de boel" aan het showen was, haha!
ik dacht aan nét hetzelfde voorval
maar Mrs. O en ik hadden dan ook wel stiekem aan elkaar al gezegd wat het geslacht zou zijn dus ik wist het al en dacht ook "lap, verspreking" :)
Trinity
14 September 2010, 23:10
:-D ik moest hier ook meteen aan denken. ja Mrs. O, sommige dingen blijven toch hangen he haha.
lotjen
17 September 2010, 22:16
die kwam ook bij me op,en toen er geraden werd nr jongen/meisje voor Mrs.O in het topic babbelbox,zei zo goed als iedereen jongen...
Ik gok op een meisje voor Kimmy...
Kimmy
20 September 2010, 17:01
die kwam ook bij me op,en toen er geraden werd nr jongen/meisje voor Mrs.O in het topic babbelbox,zei zo goed als iedereen jongen...
behalve ik want ik zat mee in het complot om de misspreking "recht te zetten"
haha
Mrs O.
20 September 2010, 20:21
haha das waar, ons kimmy bleef maar op een meisje 'gokken', waarvoor nog altijd dank lieve kimmy :) hihi
Kimmy
21 September 2010, 10:24
haha das waar, ons kimmy bleef maar op een meisje 'gokken', waarvoor nog altijd dank lieve kimmy :) hihi
you're welcome
wat gok je van mij nu? deze keer ga ik het je niet zeggen, é, want ik kan er niets voor in "ruil" krijgen ;)
snoezel
21 September 2010, 12:32
ik vind dat moeilijk om dat te gokken
ik gok ook meestal verkeerd :D
we zullen de 9de je eens goed bekijken en dan gokken zeker :D
ik hoop natuurlijk wel dat fieke zich eens misspreekt bij mij :)
Fieke
21 September 2010, 18:58
ik vind dat moeilijk om dat te gokken
ik gok ook meestal verkeerd :D
we zullen de 9de je eens goed bekijken en dan gokken zeker :D
ik hoop natuurlijk wel dat fieke zich eens misspreekt bij mij :)
Daar zou ik toch niet teveel op hopen!
Als jij mij nu tijdens je zwangerschap Diede haar naam had gezegd,
dan had jij het nu ook mogen weten! Maar ja, je wou niet eh! :devil:
Mrs O.
22 September 2010, 11:26
you're welcome
wat gok je van mij nu? deze keer ga ik het je niet zeggen, é, want ik kan er niets voor in "ruil" krijgen ;)
Tis niks :-) ik vergeef het u hihi
Kimmy
30 September 2010, 16:06
ik ben er nog steeds niet aan uit
er zijn hier wel héél goeie dingen de revue gepasseerd waarover tim en ik veel gediscussieerd hebben maar we zijn er nog niet
nog suggesties???
mini
30 September 2010, 17:50
Als je nu het geslacht zou verklappen, dan zou het voor ons ook véél gemakkelijker zijn om een naam te zoeken hé. :D
(ik kan maar proberen hé :D)
_liesje_
30 September 2010, 21:18
of zeggen tussen welke namen het gaat??? zowel jongen als meisje dan :p
winnie
30 September 2010, 21:56
Mijn vriendin heeft haar zoontje Elias genoemd, dat vond ik ook ontzettend mooi voor een jongetje
En voor een meisje denk ik nog aan Mara, Eline (natuurlijk :) ), Elise
Trinity
30 September 2010, 22:02
mini, ik had juist hetzelfde gedacht haha. Dan kunnen we efficiënter zoeken he :D
PETRA
1 October 2010, 19:55
Misschien idd wel handig om eens een wat feedback te geven op de suggesties zodat we weten welke richting je uit wil.
denk dat er ook wel redelijk veel bij helena gaat.
voor een meisje: charlotte, emma, lotte, ...
voor een jongen: kobe, thibeau, jasper, ruben, ...
ik ga precies dus voor de "gewone" vlaamse namen
Snoezel, ik wou dit al de hele tijd nog eens zeggen: jij had de naam voor ons zoontje (en dus onze smaak :)) goed ingeschat destijds!
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.