PDA

Volledige versie bekijken : triple test

Mrs O.
21 November 2008, 14:43
Hoi iedereen

Ben eergisteren op controle geweest bij gyné voor nekplooimeting, en die was ok: 1.8 mm... ben diezelfde dag voor bloedafname geweest voor een triple-test en nog wa extra dingen...
Voor diegenen dat dit alles is hebben laten doen, hoe lang moet je ongeveer wachten op de resultaten??? int ziekenhuis hebben ze er ni op geantwoord... en ben het aan de gyné vergeten te vragen: was zo blij van ons totoke te zien dak alles ben vergeten, ook attest vr mijne werkgever :)

Wat waren jullie resultaten bij triple test???? kwestie van een idee te hebben? want dat is een soort kansberekening he??

groetjes

Annelies

ka80
21 November 2008, 14:46
haha!!! ik juist hetzelfde, ik was ook men attest vergeten te vragen!!

Momentje he, ik ga mijn echo's enzo halen en geef je meteen antwoord.

Mrs O.
21 November 2008, 14:58
oh hoe lief :) merci ka...

ka80
21 November 2008, 15:00
Op 11 weken en 2 dagen was de nekplooimeting van mijn babietje: 1,12 mm (tot 3 mm is het goed) Jouw waarde is dus supergoed. Zelfs al moest het meer dan 3 mm zijn dan wil dit nog niet direct zeggen dat er een probleem is.

Voor de bloedtest van de 2e trimester, dat heeft bij mij 6 dagen geduurd voor ik het resultaat had. (ik woon niet in België, dus ik weet niet hoe het daar zit voor zo'n zaken, sorry) Ze zeiden dat het tot maximum 10 dagen kon duren hier, was dus toch vrij snel.

Mijn kansberekening was: 1/2860 en zolang je boven de 1/250 zit is het goed. Deze bloedtest heb ik wel pas gedaan op 15 weken en 5 dagen. Heb jij die nu al gedaan?

Voila, hopelijk heb je er iets aan.
Groetjes

Kimmy
21 November 2008, 15:15
hey Mrs. O.,

ik deed de bloedtest vorige week maandag en de dokter zei me dat het tot 4 weken (!) kon duren vooraleer ik een uitslag had. ik weet niet of dit voor elk labo zo is natuurlijk, é...

fijn dat het zo goed was bij de gyné!! Kon je toto z'n vingertjes en teentjes tellen? was het idd al veeeel duidelijker dan de eerste echo. Enne... hoe zit het met het feit dat je met een volle blaas moet gaan? ik kan dat namelijk totaaaal niet verdragen, een volle blaas :)

liefs
Kimmy

lady bug
21 November 2008, 15:21
ik mocht de week na mijn bloedafname bellen voor de uitslag. ik heb geen flauw idee meer wat het exact van waarde was, maar het was in ieder geval heel goed. ik moest me geen zorgen maken.
en dat doe ik absoluut niet hoor.

Mrs O.
21 November 2008, 15:24
merci ka80: ja ik heb de test nu al laten doen, gyné zei : ge kunt vanmiddag nog gaan... dus dat was duidelijk he :)
Idd, jouw waarden waren goed he... hopelijk zijn de mijn ook zo... ma ja, tis op zich 'maar' een kansberekening he... echt definitief is het nooit... maar kan wel geruststellend werken

@ kimmy: ik kon idd zijn vingertjes tellen !! en twaren er 5 !! :) heb dit keer nog een inwendige echo gehad (was mr net 11 weken voorbij he) en toen we de eerste seconden beeld zagen van toto was hij net met z'n armpje aant zwieren, dus we zagen zo'n handje wuiven... te schattig gewoon !!!! precies zo: dag mams en paps...
Volgende keer (22/12) moet ik ook met volle blaas gaan, alé volle blaas, mag niet nr toilet gaan net ervoor...

ik wil graag fotootje vd echo hier zetten mr weet niet hoe dat moet... iemand???

Mrs O.
21 November 2008, 15:25
thnx lady bug :-) ik ga volgende week woensdag bellen denk ik... Ik maak me ook niet echt zorgen hoor, mr ja... wou dat we al juni waren :-)

ka80
21 November 2008, 15:29
Graag gedaan Mrs O!

5 vingertjes!!!! Maar dat is niet genoeg!!! :)
Mijn echo is zo lang geleden nu (11 weken) , ik zou echt niet weten hoe hij er nu uitziet! Ben blij dat alles goed gegaan is voor jullie met de echo.

Ik hoef niet met een volle blaas te gaan maar dat drukt de baby wat naar boven en geeft zogezegd betere resultaten. Ik verdaag ook echt geen volle blaas.

Kan je niet goed helpen met de echo op de forum te zetten,... hopelijk heeft iemand anders raad.

xxxx

Nes
21 November 2008, 16:00
Ik heb ook ongeveer 5 dagen moeten wachten op het resultaat. Alles was heel goed. Een percentage weet ik wel niet.

Mrs O.
26 November 2008, 16:15
Hoi iedereen,

net nr mij gyné gebeld voor uitslag triple test, en de kansberekening is ongeveer 1/10.000 zelfs kleiner dus we mogen gerust zijn :)

Eén ding: mijn HA zei dat ik beschermd was tegen toxo, nu zegt de gyné: opletten voor toxo.. ikke huh???????

Blijkbaar is mijn waarde vr toxo 9.7 en beschouwen ze je van 10.0 officieel immuun... Dus ik zit er net onder... Dus hij heeft mij gezegd om toch wa op te letten.... echt eh... ik zit hier al 2 maand lekker op bijna niks te letten id veronderstelling 'ik ben immuun', en nu ineens ni meer...

Soit, vanaf nu opletten dan he :)

taschkevdv
26 November 2008, 16:18
aah amai das ook tof nieuws :-s zal dan ook zeker maar wat opletten he.seg toffe dokter :)

Mrs O.
26 November 2008, 16:34
mijn HA is een vrij 'chill out' lady, waardoor ik ze normaal gezien zo super vind, mr dees is idd minder...

Nu ik panikeer ni ze, mijne gyné zei ook van: ja tis wel eigenlijk als 'imuun' interpreteerbaar... en moet nu gewoon wa opletten met rood vlees zei hem

Mr vermijd zoiezo al (desondanks zogezegde immuniteit) américain, lamsvlees, salami, rauwe kazen, etc... schaaldieren eet ik ook niet (heb nochtans zo'n zin in mosselen) vant weekend bij den italiaan ook al den overheerlijken tiramisu ingeruild vr een ijsje :-)
enkel de rauwkost heb ik al fameus aan gezondigd...

taschkevdv
26 November 2008, 16:38
ja ik heb die dingen ook nog niet gegeten ondertussen.tiramisu mag dat niet? we waren gisteren met de dienst gaan eten en het nagerecht was tiramisu maar aangezien ik daar niet zot van ben heb ik er maar één mini hapje van gedaan....

Surprise
26 November 2008, 16:46
Hallo,

Om een foto van je echo te plaatsen kun je naar http://imageshack.us/ gaan foto uploaden dan Thumbnail for forums (1) knippen en plakken in je bericht en hij staat erin .
Ik heb het in mijn berichtje bij stel je voor staan je kunt eens gaan zien of zo is wat je wilt.

Grtjs, Gillian

Kimmy
26 November 2008, 17:13
goed nieuws toch, é, dat jullie gerust mogen zijn!

wel geluk dat jij sowieso al wat voorzichtig was ivm toxo. Ik denk niet dat groentjes de ergste risicofactor zijn, hoor, trouwens, als je iets verkeerd zou hebben gedaan in de laatste maanden zou het nu niet 9,7 maar een veeeeel hogere waarde zijn. Totaal niet mee inzitten en gewoon vanaf nu beetje voorzichtiger zijn... Ik zou het inderdaad wel ook veel erger hebben gevonden om eerst te horen dat het in orde was om nadien te moeten horen dat dit niet helemaal klopt!!!! Ik vermoed wel dat de kans heeeeel klein is, je dokter zal dat risico niet lopen, é, maar toch...

nu samen aftellen naar 22 en 23 december ;)

liefs
Kimmy

Mrs O.
26 November 2008, 17:17
idd, ik maak me er niet teveel zorgen over ze...
mijn megacute kater zulu zal ik nu wel minder 'mommylove' kunnen geven... ocharme, hij gt zich weer verwaarloosd voelen...
ik mag dan van tim amper ad kat komen he, is keigrappig...

snoezel
26 November 2008, 21:26
bij mij was de kans ook minder dan 1 op 10000!
leuk om horen hé!

Nes
26 November 2008, 21:59
Ik weet dat je scampi's mag eten en een broodje krab ook. Ik had daar ook eens zin in en heb naar mijn ha gebeld om het te vragen en ja hoor, geen probleem. Hij zei me wel geen groenten te eten, ookal is het thuis!! Tenzij ik heel zeker weet dat ze uit een afgesloten serre komen en ik ze was met een speciaal zout. Dus, ik eet geen rauwe groenten meer. En fruit, enkel als je de schil kan verwijderen.
Ik zou me ook geen zorgen maken hoor, je moet zowiezo elke maand je bloed laten trekken voor controle op toxo. Ik maakte me daarjuist wel zorgen, ik zat smakelijk een wijnblaadje te eten gevuld met rijst. Ik nam de tweede hap en dan pas realiseerde ik me of ik wel wijnbladeren mag eten. Ik weet namelijk niet of die gekookt worden op voorhand. Ja, hopelijk heb ik niets verkeerds gedaan.
IVm kaas, alles wat warm word gemaakt mag je eten. Tiramisseu weet ik echt niet, chocomoes mag niet.
En idd, het is beter een kat niet aan te raken (dat zei m'n ha ook) of toch direct daarna je handen goed te wassen.
Ik heb echt zin in die verse kaasjes van Danone en ik weet niet of ik dat mag eten.