Volledige versie bekijken : vraagje
hoi,
ik heb eens een vraagje.
ik ben nu al aan dag 20 en mijn temperatuur is nog steeds niet omhoog :(
mijn vorige ms heb ik maar 2 dagen gehad maar wel heel hevig maar kan het toch zijn dat ik mss zwanger ben :s
of dat er geen eisprong komt? of dat ik gewoon een lange cyclus tegemoet ga?
op den duur begin je van alles te denken é :s
en als mijn temperatuur omhoog zou gaan is die dag dan mijn eisprong of is dan twee dagen geleden mijn eisprong geweest.
zal blij zijn als ik donderdag naar de gyn kan die zal ook wel antwoorden hebben op al mijn vragen.
Wheelee
22 August 2010, 16:59
vervelend he meid, die onzekerheid. Mss een testje om zekerheid te krijgen?
Ik hoop dat je in ieder geval donderdag meer antwoorden krijgt.
xx Wheelee
Anneke8
23 August 2010, 09:59
hey jen, ik heb op je gereageerd in het NODseptember topic.
Hopelijk ben je er iets mee.
Ik hoop in alle geval dat je donderdag heel wat wijzer wordt. Mss best ook eens aan je gyne vragen wat hij/zij van temperaturen vindt.
Ik moet wel zeggen dat vorige maand (ik ben toen anderhalve week voor mn ms beginnen temperaturen) mijn temp drastisch daalde op de dag dat mn ms doorkwamen. Dus er klopt toch wel iets aan de theorie.
En moest je zwanger zijn zou je temp hoog blijven, dus als je je basale tempteratuur van voor deze maand kende, kan je dat ook wel vergelijken lijkt mij.
Bibi84
23 August 2010, 13:09
Ik heb gelezen dat als je temperatuur gestegen is, je eisprong al geweest is. Staat in de zwangerschapsbijbel.
Vandaar dat ik dat temperaturen ook niet zo goed begrijp, tenzij je echt vanaf dag 10 ofzo om de andere dag klust dat je zeker bent dat er altijd iets van zwemmertjes in je zit maar anders als je pas gaat klassen als je temperatuur stijgt, ben je toch al te laat of niet??
xxxx
@ bibi ja heb ook aant kijken geweest op internet en er staat overal precies iets anders ivm dat temperaturen :s dus niet echt een goei methode denk ik
maar twee maand geleden heb ik dat ook eens gedaan en dan steeg idd mijn temp 14 dagen voort geteld en toen had ik mijn regels dus dat klopte echt wel maar nu is mijn temp gewoon altijd rond de 36 graden en 2 maanden geleden steeg mijn temp naar de 36.7.
wou dit deze maand gewoon nog eens doen omdat ik dan aan gyn kon vertellen wanneer ongeveer mijn ms gingen komen maarja niet dus :(
Anneke8
23 August 2010, 14:19
ik zou het toch ni meteen opgeven hoor. Als je donderdag naar je gyne kan, dan moet je gewoon nog 3 dagen je temp meten.
Als je een late eisprong hebt deze maand, kan het nog eh.
Je moet rekenen dat je temp je maar een beeld geeft van 2 dagen terug. Dus op de 19e zou je, als het klopt, nog geen eisprong hebben gehad.
Heb je enig zicht op je cervixslijm? Dit kan je al wat bekijken bij het afvegen. Je hoeft het niet meteen 'bij de bron' te gaan halen.
ik heb eigenlijk nog niet gedaan met cervixslijm. is dit het gewone witverlies want op de moment heb ik niets van witverlies.
alvast bedankt :)
lente
23 August 2010, 17:13
hoi ik las net over witverlies??ik snap er ook niks meer van , heb soort spierpijnkrampen onderin de buik, geen ongikrampen, en wat slijmverlies,met af en toe roze/roestbruin??test zegt negatief, maar wel vaak plassen nog 4 dagen voor nod..ik ken dit niet iemand een idee??uhmm......misschien zet ik dit hier verkeerd, ben vandaag nieuw en moet nog ffies uitzoeken hoe het werkt hier,groetjes lente
Anneke8
24 August 2010, 10:19
hey jen,
hoe was je temperatuur vandaag?
Cervixslijm kan je op twee manieren vaststellen.
Ten eerste door gewoon te bekijken wat er aan je toiletpapiertje hangt bij het afvegen of eventueel in je slipje te vinden is.
Als dat niet lukt, kan je de tweede methode proberen. Hierbij ga je met een of twee vingers in je vagina tot bij je baarmoedermond. Als je daar toch bent, kan je evengoed je baarmoedermond eens inspecteren. Tijdens je vruchtbare periode zou die hoog liggen en zacht aanvoelen (als je lippen of oorlel). Voor en na je vruchtbare periode ligt die lager en is hij hard (als het topje van je neus). Het vraagt wel enige oefening voor je hoog of laag echt kan inschatten. Daarnaast staat die een beetje open als je vruchtbaar bent (als je het 'mondje' kan vinden ten minste), voor de rest zit die dicht.
Je zal ook wel voelen dat er rond je baarmoedermond wat slijm zit. Je kan ofwel trachten dit tussen je vingers mee te nemen en dat bekijken, of je kan eens in je baarmoedermond proberen knijpen en dan wat slijm meenemen dat eruit zou komen. Ik doe meestal het eerste, omdat dat knijpen zo vreemd lijkt.
Ik ben hier nu mee bezig sinds vorige cyclus en ik heb gisteren echt gevoeld dat hij heel hoog lag en dat hij zacht was en open stond.
@lente: ik heb wat jij beschijft nog niet meegemaakt, maar hopelijk kan iemand hier je wel helpen. Post die vraag misschien eens in het topic van NOD augustus, aangezien je je eerste NOD in augustus zou hebben. Misschien zijn er daar meiden die hetzelfde voelen als jou momenteel.
In alle geval welkom en veel geluk gewenst!
heykes,
ik had gisteren avond eens getemp en toen was hij 36.5 zoals hij dus eigenlijk zou moeten zijn maarja had ik beter niet gedaan want deze morgen was hij gewoon 35.9. dus nog steeds niets vind dit echt raar :s. zal echt blij zijn als het donderdag is.
stel je voor dat er deze maand geen eisprong ofzo komt dan hebben we bij wijze van spreke heel de maand voor niks om de 2 dagen geklust. niet dat dat erg is é maar normaal doen wij dat eerlijk gezegd niet ik had gezegd van deze maand zullen we er eens helemaal voor gaan en nu doet mijn lichaam dit weer pff :(
als je zwanger bent blijft je temp dan ook aan die 36.5 heel je zwangerschap of maar even anders kan het daardoor mss zijn dat ik geen eisprong heb é. maarja ga nu voor die 2 dagen toch ook geen testje meer wagen dat zal gyn wel doen donderdag moest hij ook denken dat het kan é :)-
Anneke8
24 August 2010, 13:27
Je moet je temp wel altijd op hetzelfde tijdstip nemen en men raadt aan om dit te doen bij het ontwaken, voor je opstaat of iets doet.
Normaal gezien blijft je temp de hele zwangerschap hoog dacht ik.
Nog twee dagen afwachten en dan weet je meer hopelijk.
Ik heb mn dagelijks onderzoekje weer gedaan en vandaag blijkt nog een vruchtbare dag. Wij proberen er ook zoveel mogelijk voor te gaan deze maand. Dan zijn we eens zeker dat we in de juiste periode klussen. Plus mijn libido ligt een heel stuk hoger in de vruchtbare periode.
Nu denk ik dat het ideaal is om de dag van de eisprong te klussen, dus ik heb weeral zin om vandaag te klussen terwijl we gisteren dat ook al deden. Ik kan het nogal moeilijk van me afzetten, zeker als je al zo hard je best hebt gedaan.
jaja meet hem normaal ook altijd 's morgens voor ik opsta hoor :) dus daarom nog steeds niets.
ik snap wat je bedoelt van het niet van je af kunnen zetten je hebt al heel de maand je best gedaan dus wil je zeker geen kansen laten liggen é is bij mij ook zo.
ik blijf gewoon klussen tot ik mijn regels doorkrijg deze maand hihi :)
heb terjuist ook eens gekeken naar mijn cervixslijm en is doorschijnend en rekbaar ben je dan vruchtbaar?
Anneke8
24 August 2010, 13:36
yep dan ben je vruchtbaar.
Ik moet zeggen dat de volgende site voor de mensen met een niet gevoelige maag wel heel leerzaam is.
Het is een meisje die elke dag van de maand een foto heeft genomen van haar baarmoedermond en het slijm errond en haar gevoel op die dag heeft neergeschreven. Daardoor kan je goed volgen hoe het eruit kan zien.
Ik geef het je maar mee: http://www.beautifulcervix.com/cervix-photo-galleries/photos-of-cervix/
Ik ga toch blijven klussen tot ik merk dat het slijm weer witter wordt en de baarmoedermond weer hard wordt en zich sluit. Hopelijk kan mijn man blijven volgen :D en raakt hij niet uitgeput.
Prutske5
24 August 2010, 13:59
hihi, coole site :D
zelf ben ik nooit zover geraakt (letterlijk dan :p)
dus hebben we om de 2 dagen gewoon goed ons best gedaan (wel ook ovulatietestjes gebruikt) tot daaaagen na de eisprong.
Ik wens jullie heel veel succes!
bezemie
24 August 2010, 14:11
heel visueel ;-) leuke info
Hum, nu denk ik dat ik geen eisprong heb gehad, niet echt 'wit'verlies gehad, en ook geen eisprong gevoeld ...
t wordt weer aftellen, nog 6 dgn. en dan aftellen nr gyne bezoek eind sept.
Anneke8
25 August 2010, 09:29
wel bezemie, ik moet zeggen dat het nu de eerste maand is dat ik dat allemaal wel heb en voel. Ik denk dat ik misschien eindelijk helemaal ontpild zou kunnen zijn.
@jen: nog een dagje en je kan naar de gyne en dan zal je meer weten. Hoe was je temp vanochtend? En wanneer donderdag mag je eigenlijk naar de gyne gaan?
heykes,
nog steeds niets hier blijft schommelen tussen 35.9 en 36.1 terwijl het 0.3 graden ongeveer hoger moet gaan dan die 36.1 want tussen 35.9 en 36.1 zit mijn normale temp. ja zal echt blij zijn als het morgen is :) wel pas om 16.45 maar moet in voormiddag werken dus tijd zal wel snel voorbij gaan denk ik hoop ik ;)
vind het nu toch maar beetje raar hoor maarja zullen morgen wel horen wat het is
mercikes voor de intresse :)
Liefde is...
25 August 2010, 10:40
Ik heb ook de manier gebruikt door mijn cervixslijm te controleren..
Daardoor wist ik wanneer ik in de vruchtbare periode zit en denk ik ook wel dat ik telkens mijn eisprong gevoeld heb.
Mij leek het handiger dan te temperaturen want daar ben ik niet zo consequent in :)
De voorbije maand hebben we vanaf mijn maandstonden gedaan waren tot nu de ene dag wel en de andere dag niet geklust en kijk ik heb een positieve test in handen!
Nu nog wachten op het resultaat van het bloedonderzoek!!
Ik duim voor jullie mee meisjes!
Anneke8
26 August 2010, 11:30
Jen,
vandaag eindelijk naar de gyne. Hopelijk krijg je daar een zicht van waar je nu ongeveer zit.
Ik denk dat mijn eisprong eergisteren was, maar mijn temp is vandaag toch nog niet drastisch gestegen. Ik zou zelf zo wel een echo-machine willen om af en toe eens te kijken hoe het daar vanbinnen zit.
ja idd hoop echt dat ik vandaag meer weet want vind het echt maar raar.
en zo een echo machien zou idd wel handig zijn hihi :)
als je eisprong eergisteren was dan komt het ongeveer uit met je dagen is wel goed é :) en hopelijk is het zo ver voor jou deze ronde é ;)
normaal over paar dagen mijn regels al en als ik nu mijn eisprong nog ni heb gehad gaat dat nog kei lang duren pff :(
hoi,
ben net terug van de gyn. niet zo een goed nieuws eigenlijk op mijn linker eierstok zit een kist en mijn rechter eierstok werkt niet goed :s er zit ook vocht in mijn buik.
daardoor dat mijn cyclussen ook wat in de war zijn.
drie maanden geleden met die 36 dagen was idd een miskraam denkt hij.
nu moet mijn ventje zijn zwemmertjes binnenbrengen en op de 3de dag van mijn regels moet ik mijn bloed laten trekken.
dan na weekje nog eens afspraak maken en zien hoe het allemaal zit ook of die kist enzo al weg is.
pff zouden we nu ook in die medische mallemolen terecht komen:s ik hoop van niet :(
Anneke8
26 August 2010, 18:14
oei jen, das idd minder
Ik hoop dat alles toch in orde komt. Maar als het natuurlijk niet zou gaan, kan je dat beter vroeg dan laat weten denk ik zo.
Veel sterkte want tis toch niet simpel om zo'n nieuws te krijgen
mercikes anneke8. ja idd beter vroeg dan laat dan kunnen ze er iets aan doen é.
hoop dat nu snel men ms komen :) dan kunnen we verder é
Belle
27 August 2010, 09:05
Hoi Jen,
Niet zo leuk! :(
Ik ben gisteren ook naar de gynae geweest. Bij mij zat er ook nog vocht/bloed in de baarmoeder van de miskraam (14/8). Hij zei dat het bij de volgende ms normaal gezien weg zou zijn.
En zo'n cyste: kan het je geel lichaampje niet zijn van je eisprong? Dit heb ik ooit gehad toen ik 17j was en dat verdwijnt vanzelf. Ik was toen redelijk in paniek maar het is vanzelf in orde gekomen!
Ik hoop dat jullie snel gerustgesteld worden!
Knuf.
Belle
Anneke8
27 August 2010, 09:54
Mijn temperatuur is vandaag gestegen met ongeveer 0,3 °C.
Oef, met jouw verhaal te horen Jen, moest ik ineens aan mijn PCOS denken van vroeger, dus ik begon ook al wat te vrezen.
Gisteren weer een vreselijk emotionele dag achter de rug. Ik ben 's avonds beginnen wenen. Een verkeerde blik van mijn man was al voldoende.
En daarbij had ik de hele tijd steken, rechts onderin mijn buik. Ik zat maar te denken: dit kan ook een teken zijn dat er iets mis is met mij.
Ik was behoorlijk van slag, terwijl ik dit anders niet zou zijn.
Ik denk dat ik dit nog het moeilijkste vind van alle kwaaltjes.
bij mij zij hij ook dat er wat vocht in mijn baarmoeder zat of in mijn buik weet het eigenlijk niet zo goed maar ik vrees dak vorige keer ook mk heb gehad dus dan zou dat wel kunnen é. ik kan blijkbaar wel zwanger worden maar het vruchtje blijft ni na 6 weken dus voor ik begin te testen is het altijd al weg :(
de gyn zei een ciste maarja meer weet ik ook niet hij zei dat da kwam dat een blaasje niet goed opensprong ofzoiets en dat da dan blijft groeien. maar normaal gezien gaat dat vanzelf wel weg hoor moest dat nu binnen maand ofzo nog ni zijn dan gaan ze het wel weghalen. en is door mijn eileiders gaan enzo.
@anneke je moet je niet te veel ongerust maken er zal bij jou wel niets mis zijn ;) bent nog maar aan ronde 4 dus maar zou ook niet wachten met gyn tot 1 jaar heb ik nu ook ni gedaan en alle geluk é. maar begrijp wel dat je ongerust bent hoor na zo iets te lezen. had da soms ook als ik hier iets las ;)
Jyotsna
27 August 2010, 11:04
En daarbij had ik de hele tijd steken, rechts onderin mijn buik. Ik zat maar te denken: dit kan ook een teken zijn dat er iets mis is met mij.
Ik was behoorlijk van slag, terwijl ik dit anders niet zou zijn.
Ik denk dat ik dit nog het moeilijkste vind van alle kwaaltjes.
steken heb ik ook hoor. vorige maand ook. Vroeger had ik bijna nooit steken/krampen als ik naar de grote wc moet, maar na mijn eisprong heb ik dat wel, kan echt krom gaan staan van de steken dan. De weken voor mijn eisprong heb ik dat niet. Raar, maar ja, we nemen dat er maar bij he.
ik zou je ook niet te snel ongerust maken hoor Anneke, vroeger had je die kwaaltjes wss ook, maar was je er niet op gefocust ;)
Anneke8
27 August 2010, 12:13
ik weet dat ik nu overongerust ben hoor jen. Dat zal wel met mijn hormonen te maken hebben. Die voel ik nu enorm qua emoties.
Maar ik ben ook op mijn hoede omdat ik de pil ben beginnen nemen omwille van PCOS. Ik ben nu met de pil gestopt maar heb me niet meteen laten controleren. Ik weet dus niet of ik die PCOS nu nog heb of niet.
Ik richtte mij nu op de lengte van mijn cyclus en dacht dat het in orde was. Maar als je dan leest dat dat nog niet zeker is, ja dan gaat er veel door mn hoofd.
Ik ga, gezien mijn verleden, zeker niet wachten tot een jaar. Twee jaar geleden waren mijn cystes, dus na 10 jaar met de pil, eindelijk helemaal weg.
Ik ga dus niet wachten tot mijn eierstokken misschien terug bomvol staan.
Ik hoop alleen zo hard dat het nu weg is en dat alles natuurlijk kan zonder al die zorgen. Ik wou dat dat voor jou ook kon, voor iedereen.
Dankje Jyotsna, het doet toch al goed om te horen dat er nog iemand zo'n steken heeft.
Ik heb die de vorige maanden ook wel gehad, maar niet zo erg als nu, vandaar dat ik me toch zorgen maakte.
En ik blijf het herhalen, die hormonen maken dat op die moment een huizenhoog probleem, terwijl ik daar anders nogal nuchter over kan denken.
ja idd als je dat al eens hebt gehad dan snap ik dat wel binnen twee maandjes ofzo eens gaan é gewoon om te checken of alles in orde is kan nooit geen kwaad ;-)
Jyotsna
27 August 2010, 13:17
bij mij zijn er ooit ook al cystes operatief weggenomen, ik denk zo'n 15j geleden. Dat heb ik wel ff laten nakijken bij de gyn toen we aan kinderen gingen beginnen, of er niet terug cystes waren. Gelukkig geen enkele cyste te zien, dat was al een geruststelling.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.