Volledige versie bekijken : Warm of minder warm
Nes
19 November 2008, 22:32
Ik moet dus in April beval en zoek dus gebruik te maken van de solden om alles aan te kopen of toch zoveel mogelijk. Nu zit ik met een vraagje, die slaapzakken en pyjama's, mag ik voor in april die dikkere nog nemen die nu in de winkels hangen of zou ik al zomer pyjama's en slaapzakken nemen??? Ik weet het eigenlijk niet goed. Want als ik het me goed voorstel mag de kamer op zich ook al geen te lage temperatuur hebben.
Zou ik met 6 papflessen toekomen als je rekende dat ik zeker de eerste drie maanden borstvoeding zou willen geven.
Das toch allemaal niet zo eenvoudig hoor. Amai.
mini
20 November 2008, 10:07
Betreffende die slaapzakken en pyjama's, 'k zou er echt ni teveel in ene keer kopen, want de kindjes groeien daar enorm snel uit. Koop bij voorkeur een dunne pyjama en als het te koud is, voor je kindje, dan kan je nog altijd gebruik maken van een slaapzakje hé.
Die papflessen, gohja... 'k denk dat Snoezel daar beter op kan antwoorden :)
sunshine
20 November 2008, 10:50
Ik zou voor in april nog winter pyjama's kopen, 't kan dan toch nog vrij fris zijn hé, en zo'n baby'tje moet goed warm hebben. :-)
Kimmy
20 November 2008, 11:44
ik heb wel eens gelezen dat het een misopvatting is dat kindjes "goed warm moeten hebben", als ze zweten en dus té warm hebben, is dat blijkbaar ook niet echt goed...
ik vrees dat het idd nog moeilijke tijd wordt, of is dat iets waar je je zorgen over maakt op voorhand maar wat dan wel losloopt? Snoezel? Rienemieke? :)
rienemieke
20 November 2008, 12:20
de kamertemperatuur moet zo'n 18 à 20 graden zijn!
nu doen wij ons Noor een dikke pyjama aan met slaapzak een dikke een deken en een laken!
maar ik zou voor april zowel dikke en dunne pyjama's voorzien en sowieso een slaapzak! de meeste kindjes slapen daar graag in, hebben ze een heel cosy gevoel in hé!
ons noor slaapt beter met slaapzak als zonder slaapzak!
kingka
20 November 2008, 20:58
Dag Nes,
Zoals Rienemieke al zei, kamertemperatuur van 18 graden is ideaal. Trouwens best een thermometertje op de kamer voorzien en opletten met de chauffage op een afgesloten babykamer (beter niet aanzetten als de baby er slaapt).
Met 6 flessen kom je toe, reken dat als ze 5-6 voedingen per dag nemen je 1 keer per dag moet steriliseren. Beter nog 2 flessen gaan bijhalen als je echt niet toekomt, 't is niet dat het allemaal zo goedkoop is dat je van alles teveel moet kopen. Wij komen met 6 glazen flessen gemakkelijk toe, we steriliseren 1 keer per dag.
't is inderdaad allemaal niet zo simpel
veel plezier met het kiezen van de baby uitzet,
kingka
snoezel
20 November 2008, 21:39
ik heb het meeste plezier van gewone katoenen pyjama'tjes. neem ze best wel met lange mouwen en lange benen. ik heb er hier een paar met korte en ik doe die hem niet aan. je wil je kindje altijd warm genoeg aankleden.
die hele dikke pyjama'tjes daar zweet onze kobe nogal in.
hij slaapt enkel met een slaapzakje aan. hij wroet enorm en geraakt altijd onder zijn lakentjes.
wij hebben twee slaapzakjes (die was je toch geregeld) zonder mouwen en handjes aan want hij sabbelt graag op zijn handjes.
nu ik zou niet teveel kleedjes op voorhand kopen hoor.
wij hebben een heleboel kleedjes gekregen. ik moet in de volgende maat niks gaan kopen en denk dat ik dan nog sommige kleedjes niet ga aan kunnen doen...
koop enkel kleedjes in maat 56 en enkele in 50. daar zijn ze zo uit en als je kindje echt een kleintje is kan je nog snel de grootouders of de papa om kleedjes bij sturen!
Nes
21 November 2008, 15:11
Ha, bedankt voor jullie reactie. Ik zal van elks 2 stuks kopen he en zo slaapzakken die je kan aanpassen van maat. Ik dacht ook aan maat 56. Want ik ken iemand die eens maat 50 gekocht heeft en bij de geboorte kon haar baby der zelfs niet meer in. Ik weet ook dat lakentjes het eerste jaar niet goed zijn wegens verstikkingsgevaar, ik ga dus voor slaapzakken gaan. Hoewel ik ook denk dat dit wel van het kindje afhangt.
In slaapzakken heb je daar geen winter en zomerslaapzakken in?
En de papflessen ik ga der dus 6 nemen en 2 grotere. Zo heb ik de acht.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.