PDA

Volledige versie bekijken : Zoveel vragen...

boomer
15 August 2010, 22:48
Wij proberen al een tijdje zwanger te geraken in het grootste geheim (familie zit namelijk te zeuren om een kindje en we willen de druk niet nog verhogen door het te vertellen...) In april ben ik kortstondig zwanger geweest, na 6 weken ben ik het vruchtje verloren... Daarna ben ik meteen bij de gynaecoloog geweest voor een onderzoek. Ze vertelde me dat alles er 'ok' uit zag en dat ik me geen zorgen hoefde te maken om opnieuw zwanger te worden.
Nu heb ik ontdekt dat mijn partner bloedgroep A+ heeft en ik A-... Ik heb gehoord dat dit een gevolg kan hebben voor het kindje. Kan dit ook de reden zijn van mijn miskraam? Wat kan ik doen om dit eventueel te vermijden?
Ik ben opnieuw een paar dagen over tijd en begin me weer zorgen te maken...:(

boeleke2704
16 August 2010, 08:42
Hoi Boomer,

mijn zus heeft ook een negatieve bloedgroep. Ik geloof dat zij toen ze zwanger was daar idd wel voor opgevolgd werd. In princie kan het geen kwaad maar als jouw bloed en dat met je kindje in contact komt, begint het een strijd tegen elkaar. Maar daar zijn oplossingen voor hoor. Eens je zwanger bent, meteen tegen je gyne zeggen en die doet in de loop van je zwangerschap wel het nodige!!

Maar denk niet dat dit tot je MK geleid heeft hoor. Want in het begin is er nog geen bloedband tussen moeder en 't kleine boontje. Maar om helemaal gerust te zijn misschien gewoon eens naar je gyne bellen? Of even bij de HA langs? Die zijn goed genoeg op de hoogte over zo'n dingen en dan moet je je niet onnodig zorgen maken.

Veel succes alvast!!

Mieke
16 August 2010, 13:58
Dit heeft geen invloed op het zwanger worden. Je krijgt wel rond de 7de maand dan inenting en na de bevalling ook nog maar eigenlijk is dit zelfs maar nodig om er voor te zorgen dat als je voor een tweede kindje gaat je dit niet gaat afstoten. Ik heb ook A- en ben perfect zwanger geraakt.

boomer
22 August 2010, 11:29
thx :) Ondertussen contact gehad met ha en die heeft me ook gerust gesteld...