Volledige versie bekijken : stoppen met de pil december
Nikki1982
18 November 2008, 11:38
Hallo
Zijn er nog mensen die einde november of begin december stoppen met de pil of die mss nu onlangs gestopt zijn?
Groetjes
taschkevdv
18 November 2008, 12:29
ik ben eind september gestopt....
Kimmy
18 November 2008, 16:22
Dag Nikki,
Welkom op het forum!
Spannend, é, stoppen met de pil!
ik ben ook van 1982 en voelde mijn klok net als jij tikken :)
succes
Kimmy
Nikki1982
18 November 2008, 16:37
ik ben eind september gestopt....
Oh wat leuk!! Niet teveel last gehad met het stoppen van de pil? Ik zal alvast voor je duimen ;)
Nikki1982
18 November 2008, 16:39
Hallo Kimmy
Ja idd ik vind toch dat dit een mooie leeftijd is hé :)
Ach je hebt altijd wel redenen om te twijfelen maar dat wil ik nu niet meer doen, men hart roept er nu echt wel om hehe.
Was je snel zwanger? Als ik vragen mag natuurlijk.
Groetjes
Sweetdreams1987
18 November 2008, 17:32
Hey ,
ik ben ook juist gestopt, 31oktober mijn maandstonden gehad en nadien de ring niet meer gebruikt.
Ik heb bijna geen last, soms steken in mijn buik , en enkel vorige zaterdag ineens kei veel hoofdpijn gehad en nadien misselijk...
-x-
Nala'tje
18 November 2008, 20:57
ik ben in september gestopt
groetjes
Nikki1982
19 November 2008, 09:44
Hoe verliep jullie cyclus na het stoppen eigenlijk? Als ik vragen mag natuurlijk hehe
Groetjes
chikaka
19 November 2008, 12:22
Hoi Hoi,
Ik ben gestopt met de pil in september... Mijn eerste cyclus duurde 41 dagen. Dus nu bezig aan ronde twee. Indien ik een normale cyclus zou hebben ( 28 dagen) dan zou ik nu aanstaande zondag ongesteld moeten worden...
mini
19 November 2008, 12:28
hou er toch maar rekening mee dat je terug een lange cyclus kunt hebben :)
Je lichaam is nog aan het ontpillen. Ma véél succes in ieder geval!
'k was eind augustus gestopt, september (op aanraden van de gyné) beke rustig gehouden, oktober was ik al zwanger, na zeven weken had'k een miskraam (afgelopen weekend) :/
Pas binnen twee maand mogen we er weer volledig tegenaan gaan :(
lotjen
19 November 2008, 12:39
Je moet er zeker rekening mee houden dat na het stoppen van de pil je lichaam redelijk uit balans is,
geef het wat tijd om terug in zn plooi te vallen. Maar dan aan de andere kant moet ik zeggen dat ik na een
eerste cyclus van tegen de 60 dagen,van de tweede ronde wel zwanger was...
Liefs Lotte
chikaka
19 November 2008, 13:06
Ik hou er zeker rekening mee dat het nog niet direct bingo zal zijn :)
Ben al enkele dagen misselijk (vooral na koffie drinken een sigaretje te roken) en ook al enkele dagen koorts. sinds gisterenavond enorm veel pijn in mijn onderrug dus ik denk dat ze deze keer redelijk rap gaan komen die duiveltjes...
Nikki1982
19 November 2008, 13:41
Aan iedereen heel veel succes! Ik heb zopas mijn laatste strip uitgenomen en voel ook al dat de duivels onderweg zijn, wat een afzien alweer mja hihi.
Ik dacht het wel, dat het lichaam heel ontregeld zou zijn, dus het is afwachten hoe mijn cyclussen gaan zijn, heb nu al een voorgevoel dat ik lang ga moeten wachten, weet niet hoe het komt.
Alles op zijne tijd en de natuur zijn gangetje laten gaan hé. Ik hoop dat jullie allemaal vlug prijs hebben en we kunnen mekaar misschien wat op de hoogte houden en steunen?
Groetjes
Sweetdreams1987
19 November 2008, 13:41
Hoe verliep jullie cyclus na het stoppen eigenlijk? Als ik vragen mag natuurlijk hehe
Groetjes
Ik zit der nog in , in mijn eerste cyclus sinds ik ben gestopt :D
Kimmy
19 November 2008, 15:15
Hallo Kimmy
Ja idd ik vind toch dat dit een mooie leeftijd is hé :)
Ach je hebt altijd wel redenen om te twijfelen maar dat wil ik nu niet meer doen, men hart roept er nu echt wel om hehe.
Was je snel zwanger? Als ik vragen mag natuurlijk.
Groetjes
in de derde ronde... ik heb heel veel geluk gehad dus, ben me daar goed bewust van!
succes
Kimmy
Kimmy
19 November 2008, 15:17
Groetjes
bij mij: 28 dagen, 32 dagen en dan na ongeveer 34 dagen negatieve test en 4 dagen later positieve
Kimmy
19 November 2008, 15:18
och, Mini, serieus? Dat wist ik niet, dat je eerst effe moet rusten nu :(
da's echt wel extra rottig voor je, hé meisje!
zal bij jou dus zijn: 2009 en nieuwe lei!!!!!
x
veerle
19 November 2008, 15:30
HI
Ik ben ook van 1982 en 7 maand geleden gestopt met de pil...
Elke maand een regelmatige cyclus gehad van 28 dagen behalve in juli
toen waren de ms er 2 dagen later wss door de vliegreis...
XXX
XX
X
mini
19 November 2008, 15:33
och, Mini, serieus? Dat wist ik niet, dat je eerst effe moet rusten nu :(
da's echt wel extra rottig voor je, hé meisje!
zal bij jou dus zijn: 2009 en nieuwe lei!!!!!
x
Ja op da vlak is't wel rottig, want 'k zie zo op tegen de feestdagen :(
De familie, vrienden, ze gaan elkaar weer het beste wensen en weer gaan we mogen horen: "En wnnr beginnen jullie aan kindjes?!" :(
Zal extra hard zijn deze keer :(
taschkevdv
19 November 2008, 19:13
hey nikki
heb niet zoveel ast gehad van het stoppen met de pil.alleen heb ik nu wel terug meer puistjes :(.ach ja.voor de rest is het wel hetzelfde.men eerste cyclus was 29 dagen, dus hetzelfde al met men pil.nu moet ik normaal vrijdag ongesteld worden, maar aangezien ik men eisprong precies een dag later heb gehad denk ik dat het deze maand 30 dagen zal zijn....
veerle
19 November 2008, 21:10
hi mini,
ik zie daar ook wat tegen op die feestdagen en de vraag wanneer wij eens kids gaan maken.. terwijl we
al volop bezig zijn :s
en ik zie vooral ook tegen dec en januari omdat er dan in onze vriendenkring 3 babys geboren moeten worden
ben heel blij voor die koppels daar niet van.... Maar, ik denk toch dat het voor
mij wat moeilijk gaat zijn om weer zo van 'oh lief en ah schattig" te gaan zeggen
terwijl ik vanbinnen me afvraag wanneer het eens bij ons prijs zal zijn....
ALS het ooit prijs gaat zijn bij ons...
Beetje depri ben k vandaag na het krijgen van de ms :s
xxx
xx
x
Evelyn
19 November 2008, 21:40
Hey, ik ben 1 november gestopt met de pil. Op 10 nov waren de duiveltjes weg, maar een kleine week later heb ik nog 2 dagen oud bloed verloren...Verder heb ik helemaal geen last van het stoppen met de pil eigenlijk...Ik heb wel een zwakke rug en heb de laatste dagen enorm veel zeer. Dat zal wel toeval zijn zeker? De pil is toch geen pijnstiller he ;-)
Nala'tje
19 November 2008, 21:40
hey veerle, ik snap hoe jij je voelt.
ben dan mss nog niet zolang bezig( 3e ronde), maar vandaag negatief getest;
bij mij ook heel veel baby's al geboren en er zijn er nog 2 die binnenkort moeten bevallen.
je wordt telkens weer met je neus op de feiten gedrukt he...
weet dat je niet alleen bent en stort hier je hart uit!
groetjes
chikaka
20 November 2008, 08:17
Dag Evelyn
Ik ook heb enorm veel pijn aan mijn onderrrug en dit al gedurende een drietal dagen maar ik denk dat dit bij mij een teken is dat mijn ms op komst is...
Nikki1982
20 November 2008, 09:16
Hey Veerle en mini, ik wens jullie veel sterkte dames. Ben wel pas gestopt maar kan me indenken dat het niet fijn is. In mijn omgeving krijgt ook iedereen kindjes enz en dan kriebelt het hé. Laat de moed ni zakken en blijven hopen hé...
Ik hoop trouwens voor iedereen hier dat er positief nieuws uit de bus valt. Heb net na het stoppen beetje oud bloed verloren precies en dat was het, dus ms zullen nog moeten komen zeker? Maar pijn gehad, sjeezes ni normaal...
Men heel bekken voelde verdoofd, heb met de warmwaterkruik tegen de rug geslapen hihi.
Groetjes
mini
20 November 2008, 10:04
Nikki, mogelijk heb je wat bloed verloren door je eisprong die je gevoeld hebt. Of mogelijk was dat bloed van de innesteling.
In ieder geval, de moed opgeven als het negatief is. Integendeel ;) Volle moed aan de volgende ronde beginnen :)
veerle
20 November 2008, 12:53
hi dames,
we hebben ons voorgenomen om de komende maand niet meer naar de vruchtbare dagen te kijken
we doen gewoon ons ding zonder ons op een zwangerschap te focussen!!
en het zal dit jaar toch niet meer zijn dus op naar een beter en meer vruchtbaar 2009!!
xxx
xx
x
Nikki1982
20 November 2008, 16:13
Hey mini en veerle
Inderdaad een positieve gedachtengang is altijd beter. Nu ik moet wel toegeven als je eraan denkt dan lukt t ni zeggen ze, maar ik denk dat je dat per ongeluk ook onbewust doet beetje.
Maar t constant uittellen en de druk errondom denk ik ook dat ni zo best is.
Nu is de periode wel ideaal om romantische avonden te plannen met de partner enz dus ja wie weet voor december ofzo hé en 2009 ;)
Groetjes
isabelga
20 November 2008, 17:36
Hey Veerle,
dat is misschien een goed idee! Gewoon jullie ding doen. zonder je er echt op te focussen. Ook al zal het (zeker in een vrouwenhoofd) wel in je gedachten zitten. Je weet wanneer je ms moeten komen, je weet je vruchtbare dagen... De meeste mannen tellen zo niet mee denk ik ... En wie weet? Het kan dan wel eens direct prijs zijn. vrijen wanneer je wil, zonder gedachten in je hoofd ...
Hou ons op de hoogte
Kimmy
20 November 2008, 18:09
zo heb ik het bij mijne man gedaan, é! ik zei hém gewoon niet wanneer ik vruchtbaar was in de derde maand (hoewel ik het zelf wel wist, ik voelde mijn eisprong nogal goed) en toen was het dus prijs, voordien voelde hij zich nogal "verplicht"...
Nikki1982
21 November 2008, 09:47
Ja dat is een bepaalde druk op de mannen hé, ik denk ook dat je dat beter kan verzwijgen. Maar ik denk wel voor de mensen die allanger proberen dan is iedere maand er beetje teveel eraan en die teleurstellingen constant, ik zou me iets op heel anders "proberen" te focussen.
Misschien die aan een huis bezig zijn of iets anders, studies ofzo, proberen daar voorlopig mee bezig te houden en het is meestal op zo'n momenten dat het gebeurt.
Allee ja dat denk ik toch :-)
veerle
22 November 2008, 09:23
hi dames,
het is inderdaad niet zo makkelijk om aan iets anders te denken en er niet mee bezig te zijn...
Hoewel ik van mezelfal vond dat ik er niet echt mee bezig was... Het is niet zo dat ik er hele dagen aan denk
of mee bezig ben hoor maar idd in je achterhoofd zit dat altijd :s
veerle
22 November 2008, 09:25
oei, mijn vorige tekst was nog niet af :)
Ik had het de afgelopen maand al vrij druk met tupperware dus ik had
ook zo iets van ja, nu gaat het wel lukken omda ik er nie veel mee bezig was..
Volgens mij kunnen we er niet veel aan veranderen!! Moeder natuur zal moeten beslissen!!
xxx
xx
x
Sweetdreams1987
22 November 2008, 12:20
Ik ben dus 29oktober gestopt met de ring 31oktober mijn ms gekregen tot ongeveer 5november,
normaal zou ik dus rond de 29ste trg mijn ms moeten hebben of goed nieuws :D
nu gisteren in de voormiddag kreeg ik steken in mijn buik en een beetje bloed maar voor de rest van der dag niets meer,
en nu derjuist merk ik dat ik precies een beetje een donkere afscheiding gehad maar niet echt ms.
Pff ik vind het maar raar ze !!!
-x-
Evelyn
23 November 2008, 11:22
Sweetdreams...ik ben 1 november gestopt met de pil en ik heb net hetzelfde gehad...één dag oud bloedverlies...Het zal dan wel "normaal" zijn zeker...Geen zorgen om maken :-)
Sweetdreams1987
23 November 2008, 12:53
Sweetdreams...ik ben 1 november gestopt met de pil en ik heb net hetzelfde gehad...één dag oud bloedverlies...Het zal dan wel "normaal" zijn zeker...Geen zorgen om maken :-)
Ook al is het dan al 2 weken geleden dat ge u ms hebt gehad en da ge pas binnen een week terug u ms moet krijgen?
grt
Nala'tje
23 November 2008, 13:02
het sweetdreams, toen ik net gestopt was heb ik dat ook gehad, een of twee dagen bloed verlies, en de week daarna zijn mijn ms gewoon dorgekomen
groetjes
Mrs O.
23 November 2008, 19:44
Ook al is het dan al 2 weken geleden dat ge u ms hebt gehad en da ge pas binnen een week terug u ms moet krijgen?
grt
ik had dat ook, gestopt midden juli met nuvaring, ms gekregen 4 dagen erna en 2 weken erna nog eens mijn maandstonden...
Denk dat eerste ms 'kunstmatige' waren opgewekt dr nuvaring die van 2 weken erna 'natuurlijke'... ik heb er mij toen niet veel zorgen rond gemaakt... na 28 dagen had ik dan terug mijn ms, en de cyclus erna was ik al zwanger...
Ik ben beginnen tellen vanaf Ze maandstonden , de 'natuurlijke'... en direct goe geteld ook :)...
Dus zou je er niet teveel zorgen overmaken x
Nikki1982
24 November 2008, 10:17
Ik ben dus 29oktober gestopt met de ring 31oktober mijn ms gekregen tot ongeveer 5november,
normaal zou ik dus rond de 29ste trg mijn ms moeten hebben of goed nieuws :D
nu gisteren in de voormiddag kreeg ik steken in mijn buik en een beetje bloed maar voor de rest van der dag niets meer,
en nu derjuist merk ik dat ik precies een beetje een donkere afscheiding gehad maar niet echt ms.
Pff ik vind het maar raar ze !!!
-x-
Hey Sweetdreams
Ik ken er zelf nog niet veel van, misschien is het een innestelingsbloeding? Ofwel inderdaad oud bloed... Maar natuurlijk hopelijk 't eerste hé hihi.
Hou ons op de hoogte hé, indien ze doorkomen of niet ;)
Groetjes
annabel
22 December 2008, 16:55
Hallo!!!
Mijn naam is Annabel en ik neem donderdag mijn laatste pil!! Ik ben 24jaar en mijn vriend en ik zijn al 11jaar samen, we hebben juist een huis gekocht dus vonden we het nu een goed moment om aan kindjes te beginnen.
Ik weet dat ik nog jong ben maar ik heb altijd al heel vlug dat moedergevoel gehad! Ik ben al achter omnibionta pronatal geweest (mijn gyneco had me dat voorgeschreven, dat is fomiumzuur zeker..) dus we zijn er volledig klaar voor.
Ik ben echt eens benieuwd hoe lang het zal duren voor we zwanger zijn want overal hoor en lees je verhalen van koppels die maanden hebben moeten proberen en dat schrikt me wel wat af.
Aan iedereen op dit forum veeeeeel geluk met zwanger worden!!
xx Annabel
taschkevdv
22 December 2008, 17:05
hey annabel
alvast welkom! je zegt ik ben nog jong.... ik ben nog jonger ik word volgende maand 23jaar.dus ja, ik heb zoiets als je er klaar voor bent ben je er klaar voor he.:)
ik wens je in ieder geval al veel succes....en zeker ni teveel focussen he.:)
groetjes
annabel
22 December 2008, 17:17
Hey,
Ja er staat inderdaad geen leeftijd op.. ik heb vandaag gelezen dat het er niets toe doet of je er nu veel mee bezig bent of niet. Het psychologische aspect zou geen rol spelen in de bevruchtig. Wel als je bv al lang aan het proberen bent maar dat is meer stress. Maar ja ze schrijven zoveel.
Is het normaal dat mijn vriend wat 'prestatieangst ' heeft? Hij zei me dat hij het niet hoeft te weten wanneer ik stop met mijn pil. Hij vind dat we er alletwee klaar voor zijn en dat ik maar stop als de tijd rijp is. Ik denk dat er anders precies wat teveel druk op zijn schouders ligt.
Ik ben een echte schorpioen wat wil zeggen als ik mijn gedachten op iets gezet heb dat ik dat dan liever gisteren had dan vandaag. Ik wil al heel lang kindjes maar mijn vriend vond ons nog wat te jong dus nu na een jaar is ook hij er klaar voor. Ach we zien wel.
Ik heb nog een klein vraagje: wat is nod?
xx
isabelga
22 December 2008, 17:54
Hey annabel! welkom om het forum!
De leeftijd doet er niet vell toe vind ik, als je er klaar voor bent, moet je er voor gaan!
Hopelijk kom je snel met goed nieuws!
Isabelle
sunshine
22 December 2008, 17:57
NOD=Niet Ongestelde Dag
taschkevdv
22 December 2008, 18:03
ja mijn vriend had ook "prestatieangst".ik zei hem dan ook niet meer wanneer de vruchtbare dagen want dan wist hij dat het moest gebeuren he...
ja nod is dus niet ongestelde dag dus de eerste dag na dat je normaal ongesteld moest worden.
veerle
22 December 2008, 18:28
hi dames,
mss moet ik mijn man dan ook maar
eens niks zeggen over mijn vruchtbare dagen :)
dat helpt mss :)
Ik ben ook al van de koffie afgekickt want dat zou ook niet
goed zijn als je probeert zwanger te worden... lang leve de warme choco :)
xxx
xx
x
annabel
22 December 2008, 18:28
Ik had nog een vraagje: het kan misschien ongelooflijk dom klinken maar is het echt waar dat je na het vrijen 5minuten met je benen omhoog moet liggen?! Want eerlijk gezegd vind ik dat wat een mood killer... en een beetje belachelijk.
Ik hoop dat ik hier ook vlug mij goede nieuws kan posten.!Zo een forum is wel handig hé je kan toch met mensen praten die dezelfde interesse hebben zonder dat je familie en vrienden iets weten. Ik heb er wel nood aan om over dingen te vertellen maar we hebben er bewust voor gekozen om niets tegen onze vrienden en familie te zeggen dat we gaan beginnen aan kinderen. Anders vragen ze iedere maand of ik al zwanger ben en daar hebben we allebei geen zin in.
Heeft iedereen last van ontpillen? Want ik neem al 8jaar de pil.
groetjes!
veerle
22 December 2008, 18:34
hi annabel,
dat van de benen omhoog geen idee of dat helpt nog niet getest!!! ;)
Van ontpillen heb ik geen last gehad tot hiertoe nam ongeveer 10j de pil.
Wel had ik 6 maand een regelmatige cyclus en de 7e maand kreeg ik
ineens mijn MS een week tevroeg...
Dat ontpillen, is bij elke persoon anders de ene heeft er veel last
van en de andere niks!
xxx
xx
x
taschkevdv
22 December 2008, 19:05
sja tis idd wel grappg maar wat ik deed was dus na het vrijen een kussen of 2 onder mijn poep leggen :) en toch 5 of 10 minuten blijven liggen :).sja of dat het ding geweest is dat het heeft gedaan denk ik niet maar he toch :).
ik heb ook 8 jaar de pil genomen.heb ook niet echt last gehad van het ontpillen want het was al raak in de 2de ronde.
jolien
22 December 2008, 19:21
hey
ik heb ook een kussen onder mijn poep gestoken en 5 min blijven liggen, was wel zwanger? weet niet of het echt helpt maar kan geen kwaad hé, hoop dat het nu ook gelukt is.
groetjes
http://www.babyplaza.be/tools/tickers/ticker-cyclus.php?id=3961 (http://www.babyplaza.be/tools/tickers/index.php)
mini
22 December 2008, 21:50
ik had ook een kussen onder m'n poep gestoken en 'k was zwanger, toeval of niet, 'k weet het niet. :D
annabel
23 December 2008, 08:22
Hey iedereen!
Dan ga ik het zeker ook proberen! Het kan niet echt kwaad om dat te doen hé... :)
Ik kan al niet wachten tot ik kan stoppen met mijn pil...die laatste dagen duren precies zo lang.
Maar ik heb me voorgenomen om er niet teveel mee bezig te zijn. Soms heb ik wel schrik dat we geen kinderen zouden kunnen krijgen maar dat is wel normaal zeker dat je daarover denkt.
We gaan gewoon heel goed ons best doen en moeder natuur haar werk laten doen ;)
Dikke zoenen en go for it ladies!
Nanne
25 December 2008, 13:22
Hey,
Ik heb ook al positieve reacties gehoord ivm benen in de lucht. Toeval of niet, het is het proberen waard hé.
Ik ben op 27 nov. gestopt met de pil, op 1 dec. had ik mijn maandstonden tot 4 dec. Daarna had ik wat last van tussenbloedingen. Vorige week last van pijnlijke borsten en steken in de onderbuik. Ontpillen dacht ik.
Nu vandaag heb ik bloeding gekregen, mijn maandstonden dus. Klopt dit dat mijn eerste cyclus dan maar 25 dagen is? Is mijn cyclus dan niet snel weer in werking na 8 jaar pilgebruik?
Vele groetjes, veel succes voor iedereen en een vrolijk kerstfeest
annabel
25 December 2008, 13:44
Vrolijk kerstfeest aan iedereen!
Vandaag neem ik mijn laatste pil!!! Zo spannend hé....en dan gaan we voor het grote werk ;)
Ik hoop ook dat ik niet teveel last heb van dat ontpillen en mijn cyclus vlug terug normaal is. Maar ik denk dat dat voor iedereen anders ligt.
Ze zeggen altijd dat je er niet teveel mag aan denken maar als je daar met je benen omhoog ligt dan denk je er toch zowieso aan..
Ik hou jullie op de hoogte! :)
Dikke kussen
veerle
28 December 2008, 13:43
hi dames,
ik schrok wel dat er zoveel dames zwanger waren na een kussen onder hun poep te steken
dus, ik heb het nu ook gedaan :)
deze maand na elke klus een kussen onder mijn poep en dan zullen we
op het einde van de maand zien of het bij mij ook geholpen heeft!!!
:-)
xxx
xx
x
taschkevdv
28 December 2008, 14:59
hey veerle
ja ik had het ook maar gedaan met het gedacht je weet maar nooit :).ik verschiet er ook van dat het toch redelijk wat dames zijn :).dus just try it and good luck!! :)
Mientje
28 December 2008, 17:05
Hallo,
Ik had ook gelezen dat dit zou helpen en heb het dan ook steeds toegepast. En dus ook met succes hé (als het er natuurlijk iets mee te maken heeft).
Ge kunt het maar proberen.
Groetjes,
Mientje
L@yla
28 December 2008, 19:12
hoi,ik probeer het al 9 maanden en bij ons heeft het nog niet geholpen,
hopelijk bij julie meer succes, veerle ik gok op deze maand ik duim voor je en natuurlijk ook voor alle anderen
gr
layla
veerle
28 December 2008, 19:37
hi dames,
het kussen en de benen omhoog zal wel een fabel zijn maar, ik ga het toch doen,
het zal wel voor hilariteit in de slaapkamer zorgen denk ik :)
L@yla, ik hoop echt dat het de komende maand voor ons allebei raak gaat zijn, we
zitten al van in het begin in hetzelfde schuitje en het zou leuk zijn om ook gelijk onze
zwangerschap te beleven! ;-)
Ik duim alvast voor je (en natuurlijk voor
veerle
28 December 2008, 19:38
oeps tekst was nog niet af :s
...en natuurlijk voor al de andere dames die graag een bol buikje
willen in 2009!!
Koude groetjes!!
xxx
xx
x
annabel
6 January 2009, 17:47
Hallo iedereen,
Ik ben nu van verleden week vrijdag gestopt met mijn pil en nu vandaag ben ik een beetje rood bruin bloed verloren. Is dit normaal? Krijg ik nu nog eens mijn maandstonden en verandert het tijdstip van mijn eisprong dan?
Ik vroeg me af..mijn mama was van haar 4 kinderen allemaal van de eerste keer zwanger. Ze stopte met de pil en de maand nadien was ze zwanger. Zou dit erfelijk zijn?
Bedankt dat ik bij jullie terecht kan?! :)
groetjes
mini
6 January 2009, 17:52
Naar mijn weten is het niet erfelijk. :)
Anders had ik ook een vergrote kans om niet zwanger te worden. (m'n ouders hadden namelijk moeilijkheden om zwanger te worden)
Dat rood-bruin bloed die je verloren hebt, kan ontwenning zijn van de pil.
Je zegt dat je sedert vrijdag gestopt bent met de pil; bedoel je dan: vrijdag laatste pil ingenomen of moest je normaal gezien vrijdag terug beginnen?
snoezel
6 January 2009, 17:55
hey annabel,
denk het spijtig genoeg ook niet.
mijn mama was ook snel zwanger en ik eigenlijk ook, maar mijn zusje dan weer spijtig genoeg helemaal niet :s
annabel
6 January 2009, 18:05
Vrijdag had ik normaal gezien terug moeten beginnen met de pil. Ik heb wel geen buikpijn of het gevoel dat ik mijn regels moet krijgen.
Is mijn eisprong dan nog op hetzelfde tijdstip of brengt dit niets in de war?
Bedankt voor de snelle reactie! :)
veerle
6 January 2009, 18:28
hi annabel,
je lichaam kan nog ontpillen en je cyclus kan nu anders lopen dan met je pil.
Ik had de eerste 6 maand een cyclus van op de kop 28dagen en vorige maand kwamen de ms
4 dagen vroeger..
Je zal nog ontdekken dat een vrouwenlichaam iets vree raar is :d
xxx
xx
x
mini
6 January 2009, 18:29
*reken reken* :D
Dan had je waarschijnlijk ten laatste op 28 december je MS, die eveneens je eerste dag van je cyclus is.
Dit geeft het volgende:
Begin van de cyclus was op 28 Dec 2008, berekening voor een cyclus van 28 dagen.
Volgende eisprong op 10 Jan 2009.
Vruchtbare periode van 06 Jan 2009 tot 13 Jan 2009 (vruchtbaarheidsvenster).
Het zou dus wel eens je eisprong kunnen zijn, die dan wel enkele dagen vroeger is dan gepland.
Sommige vrouwen hebben bij hun eisprong een klein beetje bloedverlies.
veerle
6 January 2009, 18:55
ja mini, dat getuigt van super goeie
vrouwenlichaamkennis :d
mini
6 January 2009, 19:09
haha, ja, ik ben vanaf de moment da we besloten om voor kindjes te gaan, vanalles gaan opzoeken op internet. Zodanig dak weet wat er precies gebeurt met een vrouwenlichaam. :D
Lang leve dit en andere forums ;)
Maar dees is toch één van de fijnste, iedereen kent zowat iedereen hier en 't is hier nog gezellig ;)
veerle
6 January 2009, 19:39
hihi das ook zo ik ga wel s op andere forums lezen maar ik post
allen hier wat. Net zoals je zegt je 'kent' iedereen :)
xxx
xx
x
mini
6 January 2009, 19:43
Echt actief ben ik slecht op twee forums :) (maar ik gaan reclame maken voor die andere, respecteer namelijk het werk dat Kingka en Snoezel doen ;))
Op de andere ga ik lezen om meer over: het zwanger worden, de zwangerschap,... te 'leren'
veerle
6 January 2009, 20:05
ik vind alleen op dit forum mijne draai :-)
ga soms ook wel lezen op andere maar verkies toch deze site!
Ik ga eens wat tv kijken en zien wat de dag van morgen brengt hier op
vlak van ms enzo ...
tot morgen!!!
xxx
xx
x
mini
6 January 2009, 20:09
ok, 'k denk dat'k hetzelfste ga doen, binnen klein uurke komt m'n ventje thuis en nog wa samen tv zien en ons beddeke in. Zal morgen weer vroeg dag zijn.
Normaal werken we beiden in dezelfste ploeg, maar heb deze week een bijkomende opleiding. Gelukkig is't maar een weekske. ;)
einalem
7 January 2009, 13:53
:-) ik kan me daar helemaal in vinden, k heb ook al het nodige surfwerk achter de rug, maar deze site nodigt het meeste uit!!!
veerle
7 January 2009, 21:54
hi mini,
heeft je man deze week de middagpost?
die van mij ook altijd pas rond 22.30 en dan ben ik al terug moe :)
idd einalem, deze site vin ik ook het leukste ;)
xxx
xx
x
Doortje
8 January 2009, 12:14
mijn man is ziek en daardoor hebben we niet veel kunnen klussen :( aangezien in mijn eisprong nooit voel
is het gokken dat we die weinige keren dat we geklust hebben juist zaten... maar ja ziek is ziek he hoe dan ook
denk dat het niks is deze maand.
lieve groetjes doortje
mini
8 January 2009, 19:00
Ja hij heeft de namiddag. Als wij de namiddag hebben dan moeten we werken van 13u tem 21u. Maar is al snel 21u30 voor we thuis zijn. :)
Nikki1982
9 January 2009, 17:30
Hallo allemaal
Hoe is het met iedereen? Na 50 lange dagen, heb ik eindelijk mijn ms gekregen!!!
whiiiiii
xxx
mini
9 January 2009, 18:12
Véél succes bij de nieuwe ronde :)
veerle
9 January 2009, 19:30
hi nikki1982,
Hoop dat je snel prijs mag hebben en dat het niet
zolang als bij mij moet duren!!
xxx
xx
x
Nikki1982
12 January 2009, 08:22
Hey Veerle
Ga je toch ni overwegen om eerder naar de gyne te gaan of die ovulatietestjes eens proberen? Want dit gaat echt op je gemoed werken hé, vind dat zo erg voor je dat je erop zit te wachten!
xxx
veerle
12 January 2009, 12:45
hi nikki 1982
mijn collega heeft dezelfde gyne als ik. en zij heeft ook lang moeten proberen en de gyne
had toen gezegd voor het jaar proberen doen we nog niks. Dus denk ik niet dat het in mijn geval
anders zal zijn.
Ik ga nu deze maand wel die ovulatietesten eens halen of bestellen. En er eens 'werk' van maken :)
dwz vanaf mijn ms door zijn om de dag klussen tot op einde van de maand!
Als het dan niks is ga ik volgende maand eens naar mijn ha om te zien wat hij zegt..
xxx
xx
x
mini
12 January 2009, 12:51
ovu testen zou ik zeker halen mocht het lang duren bij ons. :)
Baat het niet, dan schaadt het niet. :)
veerle
12 January 2009, 12:58
hi mini
had jij niet zo en site waar je die kon bestellen?
Worden ze snel geleverd?
xxx
xx
x
mini
12 January 2009, 13:06
Ja ik heb ne site waar ge die kunt bestellen :D
klik (http://www.matcare.be/mat-care-ovulatietest-c-30_40.html)
'k Weet nog van die zwangerschapstesten dat'k die de donderdag besteld en betaald heb... en tegen de woensdag had ik die in de brievenbus (in een witte anonieme envelop) :)
L@yla
12 January 2009, 15:25
hoi veerle,
ik heb ze gewoon int kruidvat gehaald, ze zijn relatief goedkoop en werken heel goed! t mag beginnen komen e meid...
hier is vandaag het eerste spruitje geboren een meisje jade, k hoop dat ik nog zwanger ben voor mijn andere vriendin bevalt want ik ben heel gelukkig voor hen maar t is toch efkes slikken
gr
layla
lotje
12 January 2009, 16:46
hoi,
ik ben gestopt van oktober en begin het wachten al beu te worden...
groetjes Lotje
mini
12 January 2009, 17:01
hey lotje,
Oktober is nog niet zolang hé... als je weet dat het gemiddeld 6 maanden duurt voor je zwanger bent.
lotje
12 January 2009, 17:15
nee, ik weet het wel iedereen zegt me dat het nog zo vroeg is maar iedereen in je omgeving word precies snel zwanger (en k ben eerlijk gezegd al snel een doemdenker) dus dan hoop ik ook dat het bij mij snel gaat maar kmoet nog wel een beetje geduld hebben vrees ik..
nog iemand goede tips misschien?
groetjes
mini
12 January 2009, 17:42
tips om zwanger te worden?
Nee die zijn er niet denk ik :) Je kan wel al beginnen met foliumzuur te nemen.
Mocht je dan zwanger zijn, dan heb je direct de juiste vitaminen voor jouw baby'tje.
En ja, soms lijkt het alsof je hele omgeving opeens zwanger is/wordt.
Maar wees gerust, niet iedereen is zwanger vanaf de eerste maand :)
lotje
12 January 2009, 17:45
hoelang ben jij al gestopt dan mini?
grtjs
mini
12 January 2009, 18:10
gestopt eind augustus
september kalm gehouden op aanraden van de gyné (beter om één cyclus af te wachten)
oktober had'k een positieve test
november miskraam op 7weken3dagen -> curretage (normaal gezien 2 cyclussen wachten :/)
december 1ste maand 'wachten' + groen licht gekregen van de gyné voor januari (geen 2 cyclussen moeten wachten, oef :))
dus bij mij was het na twee rondes al prijs, maar helaas is dit verkeerd gelopen
Ik ben nu opnieuw beginnen tellen na m'n miskraam. :)
lotje
12 January 2009, 18:27
amai das dan ook niet leuk om mee te maken natuurlijk..
de natuur kan soms raar zijn.. we zullen maar veel 'oefenen' he :-)
grtjs lotje
lies
12 January 2009, 18:41
Ik ben nu opnieuw beginnen tellen na m'n miskraam. :)
voel je nog iets, eigenlijk? Je zei dit weekend dat je last had van je buik....
any news?
mini
12 January 2009, 18:50
nog steeds last van de buik. :/
En deze namiddag opeens last van een vieze smaak.
Maar ik hoop er niet teveel op, we zien wel :)
Doortje
12 January 2009, 19:57
Nog paar daagjes geduld he Mini... ik ben ook aan het aftelen ik moet nog 3 dagen tot NOD
Heb nergens last van zelfs geen enkel kwaaltje dat erop kan wijzen, dus ik vrees er weer voor deze ronde.
We zien wel he.
lieve groetjes Doortje
mini
12 January 2009, 20:17
ik zal toch voor u duimen! ;)
kimbyenstijn
13 January 2009, 04:52
hey,
ik ben juist gestopt in december dus nog ma pas :)
Ben benieuwt hoelang het ga duure.
Groetjes kimby
katrientje
13 January 2009, 09:00
Ha Kimbyenstijn,
Jullie zijn van Langdorp? Ik ook :-)
Ik heb Aarschot staan in mijn profiel omdat anders veel mensen niet weten wat ik bedoel.
Waar woon je ergens precies?
Groetjes!
taschkevdv
13 January 2009, 10:30
hey mini
Ik ben nu een meer dan een week na men miskraam, maar ik heb nog last een een opgezwollen buik precies en die is steenhard.als ik te bruut ga zitten ofzo heb ik ook wel wat pijn vanonder in men buik.was dit bij jou ook zo? of is het misschien anders omdat je een curretage hebt laten doen?
greotjes
L@yla
13 January 2009, 12:47
hoi mini,
ik heb ook zoveel last van buikpijn, zou dat iets zijn toch t is al een paar dagen en gaat maar niet over, vooral s morgens en als ik s avonds in mijn bed lig, wie weet
gr
layla
mini
13 January 2009, 13:52
Jaja L@yla, hopelijk heb je prijs deze maand. :)
Hier nog steeds last van m'n buik, was zelfs beke misselijk toen ik opstond om 4u. :/
Maar dat kan zijn omdat ik terug ergens m'n ritme moet zoeken als ik de vroegen heb. :)
@ taschkevdv: ik had na m'n curretage nergens last van. Geen harde buik, noch pijnlijk. Eerste dag wel een beke, maar da zal wel door die ingreep geweest zijn. Moet je niet op controle gaan, om te zien of je lichaam goed hersteld en het vruchtje volledig verdwenen is?
2 weken na m'n curretage moest'k ter controle, zien of er niets was achtergebleven en de baarmoedermond terug hersteld was.
taschkevdv
13 January 2009, 14:04
mini
nee er is niet gesproken van terug op controle te komen.ik ga nog even afwachten en als ik binnen een week nog zoveel pijn heb zal ik de ha is contacteren....
sunshine
13 January 2009, 14:50
Ik zou eigenlijk geen week wachten. Ik denk niet dat dat echt normaal is dat je zoveel pijn hebt. Ik zou eens bellen en vragen wat je moet doen.
mini
13 January 2009, 14:50
Zeker doen!
Want iemand vanop een ander forum heeft ongeveer hetzelfste meegemaakt. Had ook een spontaan mk, nadat haar maandstonden te lang wegbleven ging ze ter controle bij de gyné.
Die zag dat het vruchtje niet volledig weg was. Ze heeft toen een curretage gehad, door die curretage had ze een felle bloeding die niet onmiddellijk minderde. Toen ze langs ging ter controle bij de gyné (na een 5tal weken) zag die dat er nog steeds 'resten' waren. Dus een tweede curretage.
Ze wacht nu nog steeds op haar maandstonden. :/
kimbyenstijn
13 January 2009, 20:44
hey katrientj,
Wij wonen ergens aan het gijmelhof.
En jij?
groetjes
kimberly
katrientje
13 January 2009, 22:06
Hoi Kimbyenstijn,
Wij dicht aan Irish Pub in langdorp ( als je net de brug overgaat om naar Aarschot te rijden)
Doei!
kimbyenstijn
14 January 2009, 00:10
hey katrientj,
Ammaai dat is niet ver.
groetjes
kimberly
katrientje
14 January 2009, 12:58
Je ziet, de wereld is klein hé!
Groetjes!
kimbyenstijn
14 January 2009, 18:43
Ja precies wel he.
groetjes
Ratje
15 January 2009, 18:06
Hey,
Ik ben gestopt begin december 08, heb nu pas sins gisteren mijn maandstonden was al bang dat ze gingen weg blijven.
Ik hoop dat het wel rap zo zal zijn verlang er al naar om dat zalig gevoel in mijn buikje te voelen. Het is het eerste kindje en we kijken er al naar uit.
Weet soms iemand trukjes voor rapper zwanger te worden :-)
mini
15 January 2009, 18:13
trucjes zijn er niet echt :)
Eerder klussen om de twee dagen en véél geduld hebben :)
annabel
18 January 2009, 19:35
Hallo iedereen,
Nog niemand goed nieuws te melden? :)
Ik heb sinds een week last van erg gevoelige tepels maar ik denk dat het eerder van het ontpillen is. Af en toe heb ik wel eens een beetje een misselijk gevoel maar niet om te zeggen dat mijn eetlust ervan weg valt.
Ik denk dat het niets zal zijn deze maand want mijn vriend is erg ziek geweest en dan had hij natuurlijk niet erg veel zin om te 'klussen'.
Maar ik heb wel ergens gelezen dat je vruchtbaarder bent de eerste twee weken als je stopt met je pil. Dus misschien is het wel zo. Ik moet normaal gezien volgende week dinsdag mijn MS krijgen dus we zullen wel zien zeker...
Wanneer kan je eigenlijk testen?
Groetjes aan iedereen!
mini
18 January 2009, 19:47
Als je precies één dag overtijd bent, zou ik zeggen. Dus voor jou (op dag 29 ;))
Tenzij je een extra gevoelige test hebt, (sommige van die testen, geven al een positief resultaat vier tot zes dagen voor je nod al positief)
Maar geloof me, het is soms moeilijk om niet te testen op voorhand :D Ik spreek uit ervaring :D
veerle
18 January 2009, 20:22
hoi,
hier geen nieuws, we klussen nu wel om de 2dagen en dat proberen we tot het einde van de maand
vol te houden!! komt goed nu mijn man 2 weken de vroege heeft en maar 1 week de late :) anders
slaap ik al als hij thuis komt en kunnen we niet klussen! Mijn man zei ook niet erop hopen maar toch
hoop doet leven hé ;)
xxx
xx
x
annabel
24 January 2009, 09:45
Hallo iedereen,
gisterenavond heb ik dus de bevestiging gekregen dat ronde 1 mislukt is. We zijn dus niet zwanger... Ik had hier eigenlijk wel op gerekend want mijn vriend is ziek geweest tijdens mijn vruchtbare periode. Maar toch hoop je stiekem altijd wel een beetje. Niet getreurd op naar ronde 2 dus !! Ik hoop dat het dan wel raak is want ik zou graag een schorpioenkindje hebben...
Ik heb nu wel mijn maandstonden al gekregen na 24dagen. Ik was al vergeten hoe het voelde om terug je echte maandstonden te hebben. Niet zo leuk bleek achteraf ;) Ik heb 8jaar de pil genomen en dan heb je bijna niets van bloedverlies maar nu... dat hoort allemaal bij het vrouw zijn hé. Maar wij hebben dan ook het geluk dat we kunnen zwanger zijn en ik denk dat dat wel het zaligste gevoel is dat een mens kan meemaken.
Overal waar ik nu kijk is iedereen precies zwanger!? Of is dat omdat ik vroeger niet zo bewust op lette.
Aan iedereen veel klusplezier gewenst dit weekend! Want het moet plezant blijven hé ladies :)
xx
Kelly
24 January 2009, 10:27
Bij mij is dat net omgekeerd... Ik had nu lichtere maandstonden dan in al die jaren dat ik mijn pil nam. Ik denk dat iedereen anders reageert...
mini
24 January 2009, 11:42
Ik had zwaardere MS de eerste maand na het stoppen met de pil. De maand nadien was ik zwanger :)
Vorige maand, eerste MS na m'n miskraam en curretage waren die echt héél hevig en langdurig (bijna 8 dagen) :/ (maar de gyné had me hiervoor verwittigd)
Ook deze maand waren deze van lange duur (7 dagen) maar ze waren al een pak minder. Dus 't is aan't beteren :D
Laurence
24 January 2009, 16:55
Bij mij duren mijn ms ongeveer 2 à 3 dagen, maar wel 2 keer per maand. Ni zo leuk dus.
mini
25 January 2009, 12:33
Volgens m'n gyné, zou het wel beteren bij mij... is gewoon omdat m'n lichaam in de war is door die curretage :)
Laurence
25 January 2009, 12:53
Ik zit momenteel echt in de put.
Zit voor niets te wenen. Ben zodanig gestrest voor de uitslag dan ik geen weg meer kan met mezelf. Zelf mijne man wordt nerveus van mij :(
Zit vooral met de schrik dat hij mij gaat zeggen dat het momenteel niet mogelijk is om zwanger te worden :( Elke nacht nachtmerries is ook ni top.
Kzou er zo graag met mijn beste vriendin over praten, maar mijne man wilt ni. Hij zegt dat ik geduld moet hebben en dat het wel niets zal zijn. Makkelijk gezegt voor hem denk ik dan.
De laatste tijd is er ook ni veel geklutst. Steeds ruzie voor de stomste dingen eerst.
Nu is hij aan het slapen, maar ik zie ertegen op om hem binnen 1 uur wakker te maken, want ik weet toch dat we weer ruzie gaan hebben:( Ook al geen al te leuk vooruitzicht
mini
25 January 2009, 12:58
Ai, Laurence :/
Ik weet nog dat ik vroeger ook héél onregelmatig was, héél korte cyclussen.
Had amper een week dat'k geen MS had :/
'k Heb toen de pil moeten nemen. 'k Denk dat het normaal gezien drie maand was.
Maar aangezien ik toen in kennis geraakte met m'n ventje, ben ik die pil blijven nemen. :)
Lottebol
25 January 2009, 13:47
Laurence, meisje toch...
Als jij nood hebt om erover te babbelen, moet je dat doen. De situatie weegt duidelijk heel zwaar op jou en je relatie.
Kan het zijn dat je man niet wil dat je er met hem over spreekt? Misschien is hij ook heel bang, maar kan hij de confrontatie niet aan. Misschien maakt hij zich inderdaad nog niet teveel zorgen en begrijpt hij jouw angst niet.
Iedereen heeft zijn eigen manier om om te gaan met situaties. Voor hem is dat misschien zwijgen en afwachten, maar daarom hoeft dat voor jou niet zo te zijn.
Als praten werkt voor jou, dan moet je dat doen. Je moet in de eerste plaats voor jezelf zorgen zodat je sterk genoeg bent om de toekomst aan te kunnen, om je relatie gezond te houden...
veerle
25 January 2009, 14:03
laurence, meid toch, ...
wat als je nu eens met je beste vriendin praat, zonder
dat je man dat weet? Als jij je daar beter bij gaat voelen
moet je dat zeker doen.
Mijn beste vriendin weet ook dat we aan proberen zijn maar heb ook niet
tegen mijn man gezegd dat ze dat weet. En na een babbel met haar voel ik
me weer beter...
xxx
xx
x
L@yla
25 January 2009, 15:32
hoi laurence,
ik zou zeggen doe waar je je goed bij voelt, als jij nood hebt om met je vriendin te praten moet je dat zeker doen, je hebt de laatste tijd al genoeg moeten verwerken dat je mss beter niet opkropt,
ik wens je het beste, ook met je relatie maar wees gerust, iedereen heeft wel eens van die periodes dat je voor het minste ruzie maakt!
vele groetjes en kop op
layla
lies
25 January 2009, 17:47
hey mini
Ik ben nu een meer dan een week na men miskraam, maar ik heb nog last een een opgezwollen buik precies en die is steenhard.als ik te bruut ga zitten ofzo heb ik ook wel wat pijn vanonder in men buik.was dit bij jou ook zo? of is het misschien anders omdat je een curretage hebt laten doen?
greotjes
hey tasch
ik had dat ook. de eerste dagen geen last, en dan na een week ofzo heel veel pijn. ik heb toen mijn skinny jeans maar efkes gelaten voor wat ie was en losse kledij gedragen en dat hielp.
bij mij heeft het een week of vier geduurd voor alles achter de rug was na mijn curretage.
ik ben trouwens veranderd van gyne omdat mijn vorige niet goed opvolgde. ik was al twee keer op controle geweest bij mijn nieuwe gyne voor mijn eerste afspraak lag bij de oorspronkelijke na de curretage. op dat moment had ik al een infectie en een zware antibiotica-kuur achter de rug. niet te lang wachten met dokter, dus!
bejes
28 January 2009, 22:29
Hallo,
ik ben eind december gestopt met mijn pil en heb vandaag mijn maandstonden gekregen,(jammer genoeg niet zwanger maar had misschien wat vlug geweest hè) maar het blijkt nu dat ik een cyclus heb van 32dagen, ik heb wel heel erg veel pijn veel meet dan toen ik mijn pil nam maar je moet er iets voor over hebben. groetjes
Lottebol
29 January 2009, 07:58
Bejes, ik zit zowat in dezelfde situatie als jij (gestopt met de pil eind december, eerste cyclus 35 dagen), alleen heb ik nu veel minder pijn dan toen ik de pil nog nam... Heel vreemd. Ik denk dat het nog ontpillen is, want voor ik begon met de pil was mijn ms een tijd van heel veel pijn en nu... enkel in de voormiddag een pijnstiller, meer heb ik niet nodig.
bejes
29 January 2009, 08:15
Hallo Lottebol,
Ja 35 dagen is wel lang hè maar ik denk vanaf jij u ms krijgt is alles inorde en heb je werkelijk wel een eisprong gehad dus kan je zeker zwanger worden tis misschien nog niet regelmatig en zal beetje moeilijk zijn om u vrichtbare periode uittereken maar denk wel dat goed zit bij jou er zijn er die 52dagen hun ms niet meer krijgen na het stoppen met de pil. Groetjes
Lottebol
29 January 2009, 08:40
Ja, ik weet het. Ik was best wel tevreden met die 35 dagen. Dat valt heel goed mee voor een eerste cyclus.
Hopelijk normaliseert mijn hele hormonenstelsel zich nu snel... Ik zie wel.
annabel
3 February 2009, 18:45
Hallo iedereen,
Ik heb eigenlijk nog een vraagje en weet niet goed waar ik ermee terrecht kan dus probeer ik het maar eens op dit forum.
Het is misschien wat raar maar telkens als mijn vriend en ik gedaan hebben met vrijen loopt er redelijk vlug terug wat slijm/sperma uit mijn vagina.
Ik weet dat nog vrouwen dit hebben maar zou het dan kunnen dat er niet genoeg sperma naar binnen gaat om zwanger te worden? Of heeft dat er niets mee te maken?
Ik ben zo blij dat dit forum bestaat!!
Bedankt voor alle goede raad die ik hier al gekregen heb! :)
We zijn ondertussen al bezig aan ronde 2 (hopelijk hebben we deze maand prijs...) Ze zeggen altijd dat je er niet teveel mee mag bezig zijn maar iederee maand hoop je toch altijd hoor zeker als je hier je meest vruchtbare dagen uitrekend dan 'klus je toch juist om zwanger te worden!?
Dikke kussen!
veerle
3 February 2009, 19:46
hoi annebel,
het is idd zo bij de meeste vrouwen dat er wat terugloopt.. kan naar het schijnt geen kwaad ivm zwanger worden.
Maar, ik blijf na het klussen een 10 tal minuten liggen met een kussen onder mijn poep :d
deze maand elke keer gedaan eens zien of het iets heeft opgebracht ;)
Je bent er inderdaad sowieso mee bezig zeker als je zeker weet wanneer je eisprong er is. Best is geen rekening
te houden met je banner en gewoon om de 2 à 3 dagen te klussen. Zo beperk je ook de 'druk' van het 'moeten' klussen
in je vruchtbare periode :)
xxx
xx
x
Trinity
3 February 2009, 19:47
Hej annabel,
Na het vrijen niet rechtstaan, kwartiertje blijven liggen met kussen onder de poep. Kan helpen om beetje gebruik te maken van de zwaartekracht he :-)
Veel succes deze maand!
Trinity
3 February 2009, 19:49
Veerle was mij precies juist een minuutje voor :-)
annabel
10 February 2009, 19:09
Hallo iedereen,
Mijn lichaam doet vreemd...! Ik ben nu al 2maand gestopt met de pil. Sinds een paar dagen heb ik last van buikpijn en pijn in mijn onderrug. Het is zo een stekende buikpijn aan mijn linkerzij precies. Ik heb het gevoel dat ik mijn maandstonden moet krijgen maar dit is pas voor over een week. Ik heb ook veel witte afscheiding, ik voel het soms echt lopen zoals bij je maandstonden.
Zouden dit tekenen kunnen zijn van een zwangerschap?
Can anybody help me?
Groetjes
Coconutjah
11 February 2009, 12:05
Hey annabel,
Had dit bij mijn 1ste rondje ook maar was van het ontpillen..deze keer heb ik dezelfde klachten als jou...denk dan ook van mss is het raak maar het kan natuurlijk ook da je of we :) nog steeds aan het ontpillen zijn...is voor zot van te worden é! Duim in ieder geval voor je...wie weet!
xx
tess1307
16 February 2009, 17:44
hey annabel en coconutjah,
nummer drie komt erbij :-) ik ben ook half december gestopt met de pil eigenlijk al ronde twee dus. Mijn lichaam doet ook nog beetje raar en mijn cyclus is nu nog onduidelijk. ik ben eigenlijk een dag of twee overtijd maar heb negatief gestest. hebben jullie raad voor mij wanneer ik best nog eens test en met welke test?
groetjes xx
Coconutjah
16 February 2009, 18:31
Hey tess,
Mijn ticker klopt niet echt, ben eigelijk ook een dag overtijd en geen idee wanneer ik moet testen!? Vorige cyclus was 26 dagen...
Heb mij eens laten vertellen dat die van het kruidvat het gevoeligste zijn..maar als da waar is!? Voel ook vanalles maar weet niet wat..moet woensdag ook naar gynaeco gewoon voor controle...niet omdat ik overtijd ben ofzo..
Liefs....iemand die je niet echt kan helpen!
mini
16 February 2009, 18:31
je test het best binnen een 4tal dagen opnieuw, merk is niet zo bepalend denk ik.
annabel
16 February 2009, 18:34
Hey iedereen,
Ik ben vandaag mijn eerste dag overtijd!!!! :) Ik vind het echt super spannend, een beetje te spannend eigenlijk?!
Ik durf eigenlijk niet testen van schrik dat het resultaat negatief zal zijn dus ga ik nog wachten tot ik een week overtijd ben ofzo. Want ik ben ook pas gestopt met de pil eind december dus weet ik nog niet echt hoelang mijn cyclus is. Heb al 1keer mijn MS gekregen en dit op 24 dagen.
Ik heb wel altijd het gevoel in mijn buik alsof ik mijn MS moet krijgen maar dat gevoel heb ik nu al een week ofzo. Kan het dat je dat gevoel nog steeds hebt terwijl je zwanger bent. Het is zo een zeurend gevoel in mijn buik.
Ik hoop nu elke keer dat ik naar het toilet ga dat er geen bloed te zien is...
Ik leef nu pas echt mee met de mensen die al lang bezig zijn om een kindje te krijgen elke maand die onzekerheid. Ik wordt er nu al gek van en we zijn pas in ronde 2.
Dus @ tess ik zou pas testen als je een week overtijd bent en als de test negatief is toch maar even je bloed laten nemen want ik ken veel mensen van wie de test negatief was maar die toch zwanger waren.
Dus fingers crossed!
xx
Koke
16 February 2009, 18:48
@Coconutjah, Annabel, Tess: ik zie dat jullie alle3 al overtijd zijn: Ik duim voor jullie!!!
Hou ons op de hoogte hé!?
tess1307
16 February 2009, 20:40
hey,
Ja het is echt spannend hé.. wij zijn met zijn drietjes al overtijd :-) Bedankt voor het advies om mijn bloed te laten trekken want ging echt wel op die testen vertrouwen dat het negatief was. Stel je voor zeg.. Ik heb wel geen enkel gevoel dat ik eventueel zwanger ben. Niet misselijk, echt niks dus ja. Weet ook niet of je echt iets moet voelen..
Maar ik test dus binnen een viertal dagen nog eens opnieuw.. ik hou jullie zeker op de hoogte hoor. Spannend ook voor jullie hé annabel en coconutjah
xxx
Laurence
17 February 2009, 07:28
Spannend.
Zeker en vast iets laten weten hé
Coconutjah
17 February 2009, 10:20
Nog steeds geen teken van de duiveltjes...moet me inhouden, als ik morgen test is te vroeg é?
xx
mini
17 February 2009, 10:22
je kan eigenlijk al testen vanaf je eerste nod, maar hoe langer je wacht, des te meer kans het resultaat positief is. (hoor wie het zegt :D, ik test eigenlijk altijd te vroeg :D)
Coconutjah
17 February 2009, 10:25
Heb mijn ticker maar aangepast...heb zoiets van,het is rondje 2 en kan zijn dat ik nog steeds aan het ontpillen ben.
Wou wachten tot vrijdag maar weet niet of ik dat kan uithouden! Heb mijn eisprong gehad 1 februari, ben ik bijna 100% zeker van! Wat denk jij mini?
xxx
mini
17 February 2009, 10:47
Als je je eisprong op 1 feb hebt gehad, dan zou je NOD 14 dagen nadien zijn, dat was dus 15 feb. In principe kan je nu al testen, maar ja mss beter om nog eventjes te wachten. :) Als je het geduld hebt natuurlijk (tot op heden al meer dan mij, zo te zien ;))
'k Zou nog 2 dagen wachten als'k u was :)
Dan zit je aan dag 31, 't is mogelijk dat je MS wat langer wegblijven deze maand. :)
Zie maar naar mij.
M'n vorige cyclus was er één van 27 dagen, deze maand opeens 31, vier dagen verschil.
'k Zou donderdag testen, want als je positief test, dan kan je onmiddellijk naar de HA en bloed laten afnemen, met een beetje geluk heb je dan het resultaat voor het weekend ;)
Coconutjah
17 February 2009, 10:57
Ga dan toch maar wachten...merci voor de goeie raad..morgen moet ik op controle naar de gynaeco..mss aan hem eens vragen?
Hoop dat ze dan toch tenminste tot morgen wegblijven want zou me wat ongemakkelijk voelen moesten de duiveltjes er zijn!
xx
mini
17 February 2009, 11:09
je kan het vragen aan je gyné! zeker doen!
tess1307
17 February 2009, 16:04
hey,
vandaag zijn de rode duiveltjes daar voor mij. kreeg gisterenavond plots een knagend gevoel in de onderbuik en wist meteen hoelaat het was!! geen paniek.. we gaan naar ronde drie hé.. nu weet ik toch al iets meer hoe lang mijn cyclus is dus normaal een 31 dagen. we zien wel hé.. hoplijk heb jij meer geluk coconutjah.. laat het weten hé!!
xxx
tess1307
17 February 2009, 16:05
hey mini,
het wordt spannend volgende maand bij ons want onze ticker ziet er compleet hetzelfde uit behalve 1dagje verschil :-) hou me op de hoogte hé :)
xx
Koke
17 February 2009, 16:30
Hoi Tess, jammer dat de duiveltjes er zijn! Ik wens je veel succes voor de volgende ronde, mss 3de keer goeie keer?
Coconutjah
17 February 2009, 17:41
Bedankt Tess...
Kop op é meid!!Op naar de volgende ronde..wens je alvast heel veel succes en dat het snel zo mag zijn!!
Veel liefs..xx
Doortje
17 February 2009, 17:57
@Coconutjah wat spannend ! Ik moet zeggen ik herken me wel in jou verhaal, had eisprong op 31 jan,
en heb getest toen ik 1 dag overtijd was op 15 feb en had een positieve test !
Mijn symptomen waren: zeurend gevoel in de buik en grote druk op blaas, was ook niet misselijk ofzo.
Wel goed van je dat je zoveel geduld hebt, dat had ik helemaal niet.
Veel succes en goed moed gewenst aan iedereen, ook aan diegene waar de duiveltjes zijn langsgekomen.
Lieve groetjes Doortje
annabel
17 February 2009, 18:23
@ tess: spijtig dat je duiveltjes erdoor gekomen zijn maar ik duim voor je in ronde 3!!! :)
Bij mij is er nog steeds niets te bekennen maar ik durf nog niet te testen. Als ik ze zaterdag niet heb ga ik een test kopen want het kan ook gewoon zijn dat mijn cyclus wat langer duurt hé.
Ik heb wel niet echt het gevoel in mijn buik dat ik mijn MS moet krijgen en ik heb wel veel witverlies. Is dit een teken dat ik kan zwanger zijn?
Ik droom er echt van om zwanger te zijn. Het moet zo zalig zijn om leven in je te voelen... :) maar ik moet even terug met mijn voetjes op de grond komen en gewoon afwachten zeker!
Ik hou jullie op de hoogte ;)
groetjes en veel geluk deze maand
Coconutjah
17 February 2009, 18:28
Hey Doortje,
Weet niet wat ik allemaal voel de laatste tijd, er zijn wel dingen die me doen nadenken maar het kan ook van het ontpillen zijn é..zit ook pas in rondje 2..hoeveelste rondje zat jij?
xx
Ratje
17 February 2009, 19:20
Hey dames,
Ik ben ook gestopt in december.
Ik ben nu ook al een weekje overtijd en nog steeds mijn ms niet, heb vorige zaterdag ne test gedaan maar het was negatief,
ik heb ook wit verlies, ik weet niet wat ik moet denken.
weet jullie soms geen raad?!?
Groetjes
schatje
17 February 2009, 19:30
ik ben in juni gestopt en heb altijd 28 dagen gehad vanaf het begin.
voel ook echt mijn eisprong
bejes
17 February 2009, 19:54
Hallo Ratje,
Waarom ga je niet eens naar de ha? Dan weet je het direct hoef je niet meer te twijfelen! Ben wel heel erg benieuwd ik ben ook sinds december gestopt met de pil. Groetjes
Ratje
17 February 2009, 19:59
Hey bejes,
Ja ik zal dat eens doen, maar het is precies of ze moeten elk moment komen alé da denk ik toch..
ga morgen eens bellen naar de ha. ben benieuwd wat ze zal zeggen.... ( je bent aan het ontpillen :-( )
Ik hou je zeker op de hoogte.
Groetjes
bejes
17 February 2009, 20:05
Ja een week voor ik mijn ms had vorige maand voelde ik ze al komen ze zijn lang uit gebleven maar uiteindelijk waren ze er toch maar toch schijnt het ook dat je ook zo een gevoel kunt hebben omdat je baarmoeder haar aan het zetten is dus ja... Met een bloedtest doe je niks mis en je weet het dan te minste Groetjes
Ratje
17 February 2009, 20:07
Ja da is waar
bedankt voor het advies.
Groetjes
Koke
17 February 2009, 21:24
Hey schatje, dat moet fijn zijn, zo'n regelmatige cyclus. Ik zie dat je al in ronde 8 zit? Hopelijk hoef je niet té lang meer te wachten hé.
We lopen (tenminste als mijn cyclus regelmatig is) gelijk: ik heb ook 1ste NOD binnen 6 dagen. Spannend...
mini
17 February 2009, 21:42
Hey Tess, leuk om iemand te hebben die ongeveer dezelfste NOD heeft als mij :)
We kunnen elkaar steunen ;)
tess1307
18 February 2009, 01:45
spannend voor iedereen die bijna zover is. allemaal veel goeie moed!!! Bedankt voor alle fijne reacties voor mij. Ik wanhoop nog niet want het is nog maar ronde drie hé.. Vanaf het zover is zijn jullie de eerste die het horen.. samen met mini ga ik ervoor deze maand :-)
xxx
Ratje
18 February 2009, 20:04
Hey bejes,
Ik heb vandaag nog maar eens een test gedaan en het was terug negatief, niet zo leuk natuurlijk.
Ik snap er echt niks van.
Ze zullen er dan wel doorkomen zeker.
Groetjes
bejes
18 February 2009, 20:21
Hallo,
echt vreemd tja het zal het ontpillen zijn zeker moest je ze maandag nog niet hebben zou ik toch eens naar de ha gaan. Mijn vriedin teste met een goedkope test negatief maar was toch zwanger hoor tja... Groetjes
_liesje_
19 February 2009, 18:17
hey ratje,
ja is mss het beste dat je kan doen! die weten wat er is, maar ja zoals bejes zegt, kan ontpillen zijn...
xxx
Ratje
19 February 2009, 19:31
Hey bejes, liesje,
Ja een vriendin zei het ook omdat ik het met een goedkopere heb gedaan.
zei is ook gestopt met de pil ongeveer samen met mij maar zij had een spiraaltje en ze heeft vandaag een test gedaan en ze denkt dat ze zwanger is er is een licht roze streep te zien.
Pfff je hebt dan direct zo een dipje hé.
xxx
_liesje_
19 February 2009, 22:26
dat kan ik goed geloven, maar als je je laat testen, heb je tenminste zekerheid, en kan je vol goede moed aftellen naar je volgende eisprong...
x
bejes
19 February 2009, 22:27
hallo liesje,
En voel je ze al aan komen u ms of heb je al kwaaltjes van misschien wel een zwangerschap? groetjes
_liesje_
19 February 2009, 22:33
awle, nee!!! heb geen kwaaltjes voor de ms... best wel vreemd...
heb enkel zin in appelsienen :-s maar denk dat dat tussen mijn 2 oren zit hoor :-D jij?
x
bejes
19 February 2009, 22:38
Hallo,
Ja ik heb al redelijk wat pijn in mijn buik gehad en ruik heel rare dingen maar denk da die dingen er echt wel zijn :) en pijn in mijn borsten maar ja van da ruiken kan tussen mijn oren zitten maar buik pijn en borst pijn heb ik wel echt want loop er wat ambetant van :). Ben heel erg benieuwd nog 3dagen en we weten het bij u. wanneer ben jij ook al weer gestopt met de pil? x
_liesje_
19 February 2009, 22:40
amai amai spannend!!!! wie weet samen :-)
ik ben gestopt deze maand, is bij mij dus echt nog wel maar de eerste ronde...
zou eigenlijk te mooi zijn om waar te zijn é, maar ja afwachten!
hoop toch dat er snel nog iemand van ons, de anderen blij kan maken...
jij was al een maandje eerder gestopt é?
x
bejes
19 February 2009, 22:44
Ja ik was in december gestopt en had dus ook een cyclus van 28 dagen gerekend maar er waren er blijkbaar 32 dus dacht al van ben overtijd maar twa niet zo maar heb wel altijd gevoel gehad van een week ervoor had ik al erge krampen ik wist nochtans heel goed dat ze er gingen zijn heb veel pijn ook gehad zonder de pil maar ze waren na kleine 3dagen al weer weg. Maar had gehoopt om tegen juni zwanger te kunnen zijn dan ben ik in de zomermaanden nog niet zwaar maar als je er zo aan begint tja dan mag het nu al zijn maar november vind ik niet zo mooie maand moest ik nu zwanger zijn zou voor 8november zijn en mee die allerheiligen en al er voor vind da lijk niet zo... maar ja het neemt niet weg dak heel blij zou zijn hè Groetjes
_liesje_
19 February 2009, 22:48
héla héla, 8 november is nochtans een schitterende dag om geboren te worden hoor!!!!! moest je zwanger zijn, is het voor op mijn verjaardag! :-)
moest ik nu zwnager zijn, is het 1/11, dat is niet zo leuk é... :-)
hoort ons hier bezig, we zijn nog ni eens over tijd :-D
dromen is zo mooi....
bejes
19 February 2009, 22:52
Ja :) je moet ook kunnen dromen hè het kan soms echt heel vlug gaan hoor. maar kan helaas lang duren ook. wij hebben telkens om de 2dagen geklust maar niks ander bijzonders gedaan ik heb niet stil gelegen ofzo erna of met een kussen onder mij . Groetjes
_liesje_
19 February 2009, 22:55
nee daar begin ik voorlopig nog niet aan, ik vind dat het allemaal toch nog een beetje natuurlijk moet blijven... zoalng we er zelf nog maar plezier aan beleven é!!!
ik ga nog een waske omhoog hangen, en dan kruip ik in mijn beddeke...
een fijne werkdag morgen!!!
slaapwel
kleinke
20 February 2009, 21:19
hela, ik denk dat het maar een fabeltje is dat het helpt als je een kussen onder jou legt. bij mij helpt het ni in ieder geval...
_liesje_
20 February 2009, 22:23
hey kleinke,
denk dat er wel veel zo van die dingen zijn hoor... :-)
maar ja, met t proberen doe je niet zo'n kwaad é
xxx
kleinke
21 February 2009, 11:25
daarom da we het geprobeerd hebbe he :-)
en het is eigenlijk wel een grappig zicht voor de partner, wij hebbe er toch al veel om gelachen
annabel
22 February 2009, 09:08
Deze morgen zijn mijn duiveltjes erdoor gekomen :(
Ik was 6dagen overtijd en liep al met mijn hoofd in de wolken te dromen dat ik wel eens zwanger kon zijn. Maar niet dus...
Het was wel nog maar ronde 2 hé dus dat zou mss wat te vlug geweest zijn. Op naar ronde 3 dan maar... hopelijk lukt het dan.
xx
ilseken
22 February 2009, 11:37
hoi annabel,
vind het jammer voor je. Maar je bent nog maar aan ronde 3 dus niet wanhopen hoor. Je lichaam heeft wat tijd nodig om zich aan te passen. als ik zo eens rond hoor proberen de meesten toch rond de zes maanden hoor. Desalnietemin hoop ik toch ook van zo snel mogelijk zwanger te zijn. Ik zou zo graag een baby'tje hebben nog in 2009.
tess1307
22 February 2009, 13:40
hey annabel
Jammer voor jou maar inderdaad we gaan met volle moed naar ronde drie hé.. alhoewel ik wel moet zeggen dat het dan wel lang duurt tot je die eisprong hebt. Eens de eisprong voorbij begin je alweer te dromen hé.. en voel je allerlei dingen die er niet zijn :) Ik zit nu ook in ronde drie.. Derde keer goede keer hé :D Ik zou nochtans ook wel een babytje willen in 2009
xx
annabel
22 February 2009, 19:05
Hey,
bedankt iedereen, ;)
idd eenmaal die eisprong voorbij is voelt je lichaam precies volledig anders aan en is het al alsof je zwanger bent.
Maar mijn gyneco heeft ook gezegd dat het bij de meeste koppels tussen de 4 en de 8 maanden duurt voor ze zwanger zijn.
Spannend dat we alledrie in ronde drie zitten :) mss zijn we zelfs samen zwanger! Ik zou heel graag voor de zomer zwanger zijn want het moet zalig zijn om je beginnende bolle buikje te kunnen tonen aan iedereen. Tijdens de winter is het bijna altijd bedekt, maar ja de natuur kunnen we daarin niet pushen hé zij beslist wanneer het gebeurt!
Je eisprong is dat altijd twee weken voor je volgende maandstonden? Want vorige maand had ik een cyclus van 24 dagen en nu van 29 dagen. Ik denk dat mijn lichaam nog wat aan het zoeken is naar de juiste formule :)
Groetjes xx
Koke
22 February 2009, 20:41
Hey allemaal,
Vandaag ook hier de duiveltjes aangekomen :(
Maar wel mooi op de 28ste dag zoals voorzien, dus dat maakt het wel iets makkelijker voor de volgende cyclus ;) Hopelijk blijf ik zo regelmatig!!!
V'ke
22 February 2009, 23:47
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het forum :)
Ook ik ben eind december gestopt met mijn anti-conceptie. (Ik nam NuvaRing, geen pil) En we laten de natuur nu zijn werk doen. Best spannend!
Groetjes
L@yla
23 February 2009, 00:22
hoi v'ke welkom en veel succes met het zwanger worden
&
annabel je zegt dat heel mooi na de eisprong is het altijd precies of je zwanger bent je voelt zoveel he ik heb ook dat probleem nu probeer ik minder na te denken bij wat ik voel...
veel succes ook
gr
layla
Ratje
23 February 2009, 13:05
Hey,
Ik heb dan maar vandaag bloed gaan laten testen want de ms zijn er nog steeds niet, mag deze avond al bellen voor de uitslag.
Pfff ben eens bennieuwd wat het zal zijn mijn twee testen waren negatief dus ik denk dat het nu ook wel negatief zal zijn.
groetjes
bejes
23 February 2009, 13:10
Hallo Ratje,
Wat stom zeg dat ze er nog steeds niet zijn al die onzekerheid! Maar vanavond zal je meer weten hè laat zeker iets weten ben heel erg benieuwd.
Groetjes
annabel
23 February 2009, 16:46
@ ratje: ik duim met je mee hoor en 2 negatieve testen wil niets zeggen. Een vriendin van mij heeft 3 negatieve testen gehad en de bloedtest bleek dan toch positief te zijn. Dus alles kan nog :)
Laat iets weten hé!
Ratje
23 February 2009, 18:34
Hey,
uitsag van de dokter niet zwanger, de ms moeten er doorkomen :-(=(
mijn hormonen waren hoog.
ale dan maar wachten hé.
taschkevdv
23 February 2009, 19:45
hey ratje
ooh dat is wel jammer he...ik duil voor de volgende ronde!
V'ke
23 February 2009, 23:37
Wat wil de afkorting NOD eigenlijk zeggen? *bloos*
annabel
24 February 2009, 08:54
@ ratje: op naar de volgende ronde met veel moed! We duimen allemaal mee dat het dan wel lukt. Het kan zijn als je juist stopt met de pil dat je dan iets langer moet wachten voor je MS erdoor komen.
@ v'ke: NOD = niet ongestelde dag ik was in het begin ook niet mee met al die afkortingen :)
groetjes
elsken
24 February 2009, 09:04
@ratje : volgende ronde beter. Ze zeggen dat je eigenlijk 3 maanden geduld moet hebben omdat je lichaam moet ontpillen. Je moet niet vragen wat dit allemaal met ons lichaam doet als we zo moeten ontpillen eerst.
Maar bij sommige lukt het ook na de eerste ronde meteen dus ja je ziet elke persoon is anders.
Ik heb de eerste maand na het stoppen van mijn pil zelf geen MS gehad en de maand daarna gewoon en de maand daarna 32 dagen dus ook ambetant want hoe weet je wanneer je dan vruchtbaarder bent dan anders.
Maar vooral de moed niet opgeven het lukt jullie zeker wel
Ratje
24 February 2009, 12:43
Hey,
Nu nog de ms afwachten en dan kunnen we naar de volgende ronde hé.
Geduld is niet mijn sterkste kant maar het zal niet anders kunnen zeker.
bedankt voor de goede steun dat ik hier vind da is wel belangrijk hé
Bedankt allemaal.
_liesje_
24 February 2009, 21:58
hey ratje, jammer voor je!!!
volgende ronde , zie dat je ook aan je eerste ronde zit? of was je al langer bezig?
ben nu 2 dagen overtijd maar ja, kan ontpillen zijn. afwachten...
xxx
veerle
25 February 2009, 19:41
hey ratje,
das niet zo leuk nieuws hé maar op naar een betere, volgende ronde ;)
zelf was ik vorige maand ook 8 dagen overtijd :s en ik hoopte ook heel erg
dat het eindelijk raak was maar het was ook nikske.
Het is lang niet bij iedereen snel prijs!! succes in de volgende ronde ;)
xxx
xx
x
Ratje
26 February 2009, 18:28
Hey,
Juist de ms doorgekomen, op naar de volgende ronde.
Hopelijk met beter nieuws dan vorige rode hé.
xje
Nala'tje
26 February 2009, 19:14
hey ratje, jammer!!!
nu vol moed naar de volgende ronde!!!
patsy
28 February 2009, 20:06
hallo nikki1982,
ik ben begin december gestop met mijn pil.
ben nu bijna aan het eind van mijn cyclus en ben ongeduldig aant afwachten. kverlang nu al 2 jaar naar een kindje maar mijn vriend was er niet klaar voor, en nu hij er eindelijk wel klaar voor is kan het nie vlug genoeg gaan. ik kan aan niets anders meer denken. ( erg hé)
en ik ben nieuw op dit forum en ben nog een beetje een dummy
wat betekent bijv. nod ??
groetjes patsy
kleinke
28 February 2009, 23:09
NOD is Niet Ongestelde Dag, dus de dag dat uw ms (maandstonden) zouden doorkomen
er zijn hier wel meer afkortingen maar ge zult wel rap kunne volgen hoor
welkom op het forum en veel geluk met het zwanger worden
Lottebol
1 March 2009, 09:37
Hoi Patsy
Ik ken dat... ik heb ook anderhalf jaar moeten wachten tot mijn ventje groen licht gaf om te stoppen met de pil. En als het dan zo ver is, kan het inderdaad niet snel genoeg gaan... Bij mij is dat ongeduld wel beter nu. Ik zit in de derde ronde en nu ben ik kalmer. Het nieuwe onbekende is er een beetje af. Door de verhalen hier te lezen, heb ik antwoorden gekregen op mijn vragen en sta ik met mijn voetjes op de grond. Het kan even duren voor je zwanger bent. Dat heb je nu eenmaal niet echt in de hand.
In ieder geval heel veel succes meid en probeer je toch maar niet te hard te focussen, want dan is de teleurstelling maar ook de verrassing groter... Relax max!
(Ach ja... die afkortingen. Je leert het wel. Hier is er nog eentje: ha= huisarts.)
Groe(n)tjes!
patsy
1 March 2009, 15:56
hoi kleinke en lottebol,
kdenk dat het niets zal zijn.
maar mijn gyneacoloog heeft dat wel gezegd dat ik niet te vlug mag hopen , maar het is sterker dan mezelf.
we zullen moeten afwachten he .
groetjes patsy
kleinke
1 March 2009, 18:23
het blijft altijd spannend of de ms gaan doorkomen maar hoe langer je bezig bent, hoe langer je wacht eer ge test. zo is da bij mij toch.
de eerste ronde heb ik verschillende keren gestest en altij negatief :(
de volgende ronde wachtte ik langer om te testen.
ik ben wel altij onregelmatig geweest, nu is het regelmatiger maar ik ben dan ook al een tijdje bezig.
ik zie dat je bijna je NOD hebt, veel succes
patsy
2 March 2009, 10:19
dank u kleinke,
ik ben gestopt me pil begin december en ben ook altijd onregelmatig geweest maar toen ik gestopt ben wast van eerste keer regelmatig.
patsy
2 March 2009, 10:57
ik ga er allezins vanuit dat ik niet zwanger ben.
heb geen zwangerschapsverschijnselen, geen misselijkheid, geen opgezwollen borsten enz...
heb wel veel uitslag gekregen in mijn gezicht , en ze zeggen mij dat dit hormonen kunnen zijn.
is dit waar ?
kleinke
2 March 2009, 11:21
ik heb terug acne gekregen vanaf ik gestopt ben met de pil, dus denk wel dat het de hormonen zijn.
ik heb hier nogal mensen over bezig gehoord als ik mij ni vergis.
de eerste keer dat je je ms krijgt nadat je gestopt bent met de pil is het regelmatig, da komt dan nog door de pil. vanaf dan kan het veranderen.
was bij mij toch zo, eerste keer normaal maar de 2e keer had ik al een cyclus van 47 dagen. de langste duurde 54dagen!
uw lichaam moet ontpillen en dan kan het raar doen zenne
Ik had vroeger nooit acne of uitslag op m'n schouders. :/ Maar sedert dat'k gestopt ben met de pil... :o
En 't kan ni echt zijn dat de pil ervoor gezorgd heeft dat'k da nooit heb gehad, want 'k ben pas met de pil begonnen toen ik 19 was. (M'n pubertijd was al voorbij ;))
taschkevdv
2 March 2009, 11:46
ja ik heb ook sinds ik ben gestopt met de pil veel meer last van acne :( mja dat nemen we er maar bij zekers :)
Nikki1982
2 March 2009, 16:00
Hallo patsy
Ik had idd hier geschreven december, maar ik ben midden november gestopt met de pil. Mijn cyclus vlot alleen niet zo goed, eerste cyclus was 51 dagen en nu zit ik op dag 53. Mijn vriend wilt dat ik naar de gyne ga, maar ik vind dit persoonlijk nog te vroeg. In begin was ik ook zo opgetogen maar nu heb ik soms het gevoel dat het me gestolen mag worden :-s gewoon omdat ik beetje teleurgesteld ben in mijn lichaam. Ik kan op dit moment enkel maar afwachten....
Mijn symptomen met stoppen van de pil (oktober gestopt met roken) ook meer kleine puistjes en vaker opgeblazen gevoel in de buik. Eerste cyclus heb ik veel afgezien van rug- en buikpijn, dit is nu niet zo het geval, toch veel minder. Enkel sinds t weekend last van kribbigheid hihi :-)
xxx
tess1307
2 March 2009, 16:31
Hey allemaal..
Dan mag ik wel even van geluk spreken.. Mijn ventje wou maar al te graag een kindje dus die heeft meteen groen licht gegeven :-) En ook ik ben gestopt begin december dus ja.. mijn cyclus is wel regelmatig. Al twee keer 31 dagen dus dat is wel leuk. Nog een tipje om te weten wanneer je eisprong is want dat is soms moeilijk om te weten als je cyclus niet klopt. Normaal is je vaginaal witverlies dan zeer doorschijnend en slijmerig.. En ik kan het dan echt zien. Veel betrouwbaarder dan een bereking hé.. Je lichaam vertelt het je meestal..
Hoop voor jullie dat het snel wat betert die cyclus.. verder volhouden hé..
xxx
patsy
3 March 2009, 19:30
hey allemaal,
mijn nod is 5 maart. het wordt dus afwachten
spannend...
mijn eerste 2ms waren regelmatig. de eerste 30dagen en de 2de 28dagen , laten we hopen dat dat zo blijft e ;)
patsy
4 March 2009, 16:04
ik heb een dringende vraag,
zijn de zwangerschapstesten van de kruidvat zelf betrouwbaar?
Mrs O.
4 March 2009, 16:10
tuurlijk... denk dat ze anders al lang uit de handel genomen waren ze :)...
ik heb er van delhaize gebruikt en van DI , goedkope... en die werkten toch ze...
patsy
4 March 2009, 16:20
heb net test gedaan en hij was positief, ik ga nog niet te vroeg juichen en wachten tot ik een bloedtest heb laten doen
Kimmy
4 March 2009, 16:23
kleine juich mag wel al hoor, patsy: "juuuuij" - het is namelijk zo dat merken verschillen maar dat één ding universeel is: vals positief komt bitter weinig voor!!
dus: nu al proficiat maar ik versta dat jij wacht op de bloeduitslag om het te vieren ;)
naomi83
4 March 2009, 16:24
Proficiat Patsy.
Groetjes
patsy
4 March 2009, 16:27
dank u .
moet je voor die test nuchter zijn?
Mrs O.
4 March 2009, 16:34
neen die mag je op elk moment vd dag laten nemen...
positieve test is positiece test hoor... zeker 2 d voor je NOD al resultaat, das héél goed :)
PROFICIAT !!!
Nala'tje
4 March 2009, 19:08
proficiat patsy!!! een streep is een streep!!!!
Lottebol
4 March 2009, 20:43
Zwanger in je eerste ronde? Waw...
Proficiat! Het is je zo hard gegund.
Knuf!
Hey Patsy! Een dikke proficiat met je positieve test. De bloedtest zal dit enkel maar bevestigen denk ik.
Amai, super dat je al zo vroeg testen hebt. Ik heb nog 4 dagen te gaan maar het begint ook al te kriebelen om te testen. :-)
Trinity
4 March 2009, 21:22
Een dikke proficiat!!! Ik wou eerst ook niet te fel juichen, t besef kwam wat later :) maar positief is positief zelle!
kleinke
4 March 2009, 22:38
proficiat patsy
Hey patsy, een dikke proficiat hé!!
patsy
5 March 2009, 09:21
dank u wel iedereen,
mag vanavond naar hd bellen en dan weet ik echt zeker.
had nooit gedacht dat het zo snel ging gaan, hopelijk moeten jullie ook nie meer te lang wachten.
ilseken
5 March 2009, 10:22
amai direct van de eerste ronde
Proficiat!!!
Hey patsy, wat zei de ha gisteren?
Nikki1982
6 March 2009, 11:03
Proficiat meid!!! Wat leuk seg!!
patsy
6 March 2009, 18:28
de ha zei "jullie zijn zwanger"
Proficiat
Hoeveel stonden jouw waarden?
patsy
7 March 2009, 10:22
hey mini , daar hebben we niet naar gevraagd , want ik was op me werk en mijn vriend heeft gebeld naar ha.
Coconutjah
7 March 2009, 12:15
Proficiat Patsy....
xxx
Kriebels
7 March 2009, 20:34
Dikke proficiat, meid!
annabel
8 March 2009, 09:19
PROFICIAT Patsy met je zwangerschap! Geniet ervan :)
Hoi,
Ik ben nieuw op dit forum.Allemaal fijn dat we over hetzelfde kunnen babbelen.
Sinds december ben ik ook met de pil gestopt.Niemand weet er van alleen mijn
schoonzusje.we gaan de natuur zijn gang laten gaan. Zijn we snel zwanger heel erg
leuk en anders doen we gewoon verder. We hebben niet echt druk op onze schouders
en dat is een heel fijn gevoel.Nu had mijn schoonzusje nog een ovulatietest aan me
gegeven.Ik heb hem in de kast liggen.Maar werken deze dingen eigenlijk en zijn er
misschien mensen die met een positieve ovulatitest zwanger zijn geworden?
Welkom lien!
Betreffende de ovulatietest, ik heb hiermee geen ervaring :)
Wel is geweten dat het bij sommige mensen werkt en bij anderen dan weer niet.
In ieder geval, véél succes ;)
Nala'tje
9 March 2009, 18:00
welkom lien en veel succes
tess1307
9 March 2009, 18:34
Welkom lien,
Ik zou zeggen alvorens die ovulatietesten te gebruiken begin gewoon met het noteren van je cyclus.. dan weet je of je regelmatig bent of niet.. Je eisprong valt altijd 14 dagen voor je MS. Als je regelmatig bent is zo een ovulatietest meestal overbodig.. Heb je een schommelende cylcus dan kan je dat wel eens gaan gebruiken.. bij sommigen werkt het wel en dan weet je inderdaad beter wanneer je moet gaan klussen met je ventje hé..
Ikzelf heb er geen ervaring mee.. Ik tel gewoon mijn dagen en hou mijn cyclus bij en we zien wel.. mocht het binnen een paar maanden nog niks zijn dan zal ik ze misschien ook eens gebruiken.. Maar hopelijk is dat niet nodig!!
In alle geval veel succes met het zwanger worden.. Ik zit in dezelfde situatie als jij.. enkel een paar vriendinnen weten het en helemaal geen druk.. Is wel leuk inderdaad.. Je kan hier altijd terecht voor een babbeltje!!
xxx
patsy
9 March 2009, 19:19
hallo lien ,
en welkom op het forum. veel succes met zwanger worden .
groetjes patje
kleinke
9 March 2009, 20:28
welkom lien
veel succes met het zwanger worden
annabel
10 March 2009, 18:15
Hallo Lien welkom op dit forum! :)
Ik heb mijn eisprong normaal gezien zondag gehad en ik denk wel dat mijn vriend en ik op het juiste moment geklust hebben. ;)
Sinds twee dagen heb ik erg gevoelige tepels en veel afscheiding. Zou dit kunnen zeggen dat ik zwanger ben?
Ik hoop het echt maar het zal afwachten worden...
Groetjes xx :)
kleinke
10 March 2009, 18:58
hey annabel,
ik heb ook gevoelige tepels, ik hoop dat dit een teken is maar je weet het nooit zeker tot je NOD
ik moet nog een paar dagen wachten voor ik kan testen, spannend zenne
ik heb ni teveel hoop zoda de teleurstelling ni te groot is
groetjes x
annabel
10 March 2009, 19:34
Ik snap wat je bedoelt ;) Ik maak me ook nog niet teveel illusies want het lichaam is iets raar. Vorige maand voelde ik ook precies dat ik zwanger was, was 6 dagen overtijd maar het was ook niets...
Het beste is gewoon afwachten denk ik maar soms voel ik me dan zo onzeker hé. Allerlei vragen dwalen dan door mijn hoofd. Wat als we geen kinderen kunnen krijgen? enz...
Maar we zijn slechts in ronde drie, dus er is nog hoop :) en ik heb nog nooit zo gevoelige tepels gehad en af en toe wat steken in mijn buik dus fingers crossed. (voor ons allebei)
xx
Sedert vandaag ook hier en af toe een steekje in de buik en gevoelige tepels. Maar ik blijf met m'n beide voetjes op de grond! Wil geen teleurstelling :)
Kriebels
10 March 2009, 20:20
Ook ik heb last van zeer gevoelige tepels... daarnet was het zo erg dat ik mijn bh moest uitdoen. Er zaten wat vlekjes op mijn bh en kleine velletjes op mijn borsten. Kan dit komen door het ontpillen? Of mag ik wat hoop koesteren?
kleinke
10 March 2009, 20:51
daar kan ik je geen antwoord op geven kriebels.
zelf heb ik dat nog niet gehad, vlekjes op bh en kleine velletjes op mijn borsten
laat ons hopen dat het is gelukt voor jou x
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.