Volledige versie bekijken : wanneer testen?
Nala'tje
17 November 2008, 16:54
hey dames,
ik ben nu aan mijn derde cyclus bezig,
en mijn vorige 2 hadden een verschil van 8 dagen.
de eerste was 34 dagen. zou dit kunnen zijn door het stoppen met de pil? (alle, nuvaring in mijn geval)
de tweede was slechts 26 dagen.
nu heb ik dus eigenljk geen idee wanneer mijn nod is...
morgen zit ik op dag 26 en is het dus de dag dat ik de vorige cyclus mijn regeld heb gekregen.
wanneer moet ik nu mijn ms verwachten?
ik hoop natuurlijk dak er helemaal geen krijg, maar heb geen symptomen dus denk dat het niets zal zijn deze maand.
ook had ik de eerste twee cyclussen, in de tweede helft, enorm last van pijnlijke tepels, en nu heb ik dat niet meer. zou dit betekenen dat mijn lichaam 'ontringt' is?
liefs, nala
lotjen
17 November 2008, 19:32
Hey Nala,
ze zeggen dat je je langste cyclus moet nemen,+1 dag. Waarschijnlijk om teleurstelling te voorkomen vermoed ik...
Hopelijk is het deze ronde dan prijs!!!
Liefs Lotte
Nes
17 November 2008, 22:05
Ja dat klopt, ik had een zeer onregelmatige cyclus en als ik teste was dat de langste ronde plus 4 dagen. En het is idd wel om de teleurstelling te voorkomen hoor. Ik zou wachten tot dag 36 à 37. Ik weet het is lang, maar ik wachte altijd tot dag 40. En de maand dat ik zwanger was had ik het eens niet door want ik verloor bloed. Dus voor mezelf was ik niet zwanger maar uiteindelijk bleek dus van wel. Raar he zo een lichaam soms. Dus Nala'tje, ga niet teveel af op symptomen!!!!!! De ontpilling en de zwangerschap hebben veel gemeenschappelijk dingen. Ik had dat afgeleerd. Help niet
Succes
Nala'tje
19 November 2008, 18:53
hey dames,
kon het toch niet laten om al een testje te doen...
en rarara... negatief natuurlijk :-(
pfffffffffff had het wel gedacht maar ergens hoop je natuurlijk toch nog van wel..
ff balen nu...
nu wachten op de duiveltjes, hoop da ze er snel komen
liefs van een balende nala
taschkevdv
19 November 2008, 19:02
heykes bij mij ook hoor nala'tje.heb getest met zo een test waar je vroeger mee kan testen en was heel duidelijk negatief.ach ja next time beter zekers.
Nala'tje
19 November 2008, 19:38
ja zo moeten we wel denken he :s
ach ja, een dag balen mogen we onszelf gunnen he :)
pffffffffffffff
groetjes
mini
19 November 2008, 19:59
heykes bij mij ook hoor nala'tje.heb getest met zo een test waar je vroeger mee kan testen en was heel duidelijk negatief.ach ja next time beter zekers.
Bij m'n zwangerschap had'k 4 dagen op voorhand getest met zo'n test als die van u...
Test was negatief... 4 dagen later doe ik nieuwe test en die was positief (dag van m'n NOD)
Wie weet heb je dus een cyclus die iets langer is en zodanig heb je te vroeg getest ;)
Nala'tje
19 November 2008, 21:37
ik heb ook zo'n test gebruikt waarmee je vroeger kan testen (medismart of zoiets)
kheb ook helemaal niet het gevoel zwanger te zijn maar wou het zeker weten.
mini ik hoop da het bij ons ook zo is met deze testen, da we binnen een paar dagen toch positief testen,
wie weet... en anders hoop ik da de ms snel komen zodat we opnieuw kunnen beginnen.
groetjes
taschkevdv
20 November 2008, 20:21
hey mini
ja we kunnen maar hopen he :) maar voel me helemaal niet zwanger ofzo......maar wou het idd zoals nala'tje gewoon zeker weten.stel je voor seg dat ik zaterdag toch positief test dat zou de mooiste verjaardags kado zijn dat men ventje kan krijgen :).ach ja we zien wel :).
nala'tje ik duim voor jou he!!
Nala'tje
20 November 2008, 20:22
taschke ik duim ook voor jou hoor!!!
bij mij nog geen ms maar hab al een cyclus gehad van 34 dagen dus da wil nog niets zeggen
groetjes
mini
20 November 2008, 20:30
ik zal duimen voor jullie ;)
taschkevdv
20 November 2008, 20:31
ja ik moet die van mij morgen normaal krijgen......thatatata spannend :).hopelijk is het morgen nog een druk dagje op het werk dat ik niet teveel lig na te denken en dat het dan maar rap zaterdag is :).ZONDER BLOED :)
taschkevdv
20 November 2008, 20:32
thx mini!very nice of you ;)
L@yla
20 November 2008, 22:36
ik duim ook mee voor iedereen! en ook voor mezelf natuurlijk, veel witverlies, krampen,gevoelige en pijnlijke borsten maar ja niet teveel hopen want dat zijn ook symptomen van een aankomende nod natuurlijk!
succes iedereen
gr
layla
taschkevdv
21 November 2008, 11:22
hey l@yla
voor jou ook de duimpjes omhoog hoor :)
groetjes
Nala'tje
21 November 2008, 16:44
hey layla,
ik duim ook mee!
ik heb nu helemaal het gevoel alsof ik mijn ms heb, maar dan zonder bloeding; ik ben even moe, heb dezelfde rugpijn, heb krampen en ben een beetje prikkelbaar... allemaal dingen die ik normaal heb als ik men ms heb. raar he? :-(
groetjes
veerle
22 November 2008, 09:19
hey layla,
om 1 of andere reden heb ik het gevoel dat jij
deze maand prijs hebt!! Ik hoop natuurlijk dat
mijn gevoel juist is ;)
xxx
xx
x
taschkevdv
22 November 2008, 10:34
hey nala'tje
bij mij idd ok zo.moe, steken en prikkelbaar.nu heb ik al 2 testen gedaan en 2 keer een heeeele lichte streep.pff weet het niet moet ik er nu van uitgaan dat het zover is?ben nog altijd niet ongesteld maar wel buikpijn enzo.
groetjes
sunshine
22 November 2008, 10:48
Volgens mij wel hoor. Ik denk niet dat je ook maar iets van een streep kan zien als je niet zwanger bent. Ik zou bloed laten trekken bij mijn huisarts, dan weet je het zeker.
taschkevdv
22 November 2008, 11:52
allé 3de testje gedaan :).deze keer één van het kruidvat dat is met een mim en plus.er is een plusje tevoorschijn gekomen :) weer niet heeeel duidelijk maar toch wel zichtbaar :).toch voor alle zekerheid men bloed laten trekken de maandag.... dit op de verjaardag man men ventje had geen kadootje maar zo een testje is het beste wat hij kan krijgen :).maar wat zijn die krampen dan? een innesteling?
sunshine
22 November 2008, 12:43
:-). Ik ben blij voor je! De krampen kunnen een tijdje duren hé, je baarmoeder bereid zich voor, er veranderd vanalles hé. Normaal is de innesteling gepasseerd, dat gebeurt binnen de 9 dagen nadat het 'gemaakt' is ;-).
xxx
veerle
22 November 2008, 17:34
hi taschke!!!
wss ben je wel zwanger, bij mijn vriendin was dat het streepje ook licht maar dat maakt niet uit
streep is een streep ;) hangt er nr schijnt vanaf wanneer je test ze had s avonds getest en dan zou het lichter zijn dan als je s morgens test...
Ben echt blij dat je ventje een mooi verjaardagskado krijgt mijne wou voor z'n 30e verjaardag ook een
baby maar ik heb hem dat niet kunnen geven!!
Geniet ervan meid!!
xxx
xx
x
veerle
22 November 2008, 17:36
SUNSHINE,
Ben jij nu ook al 12 maand aan het proberen??
Krijg jij nu niet de mismoed? Bewonder u dan wel heel erg
ik denk aan opgeven en starten nu ronde 7 iedereen in de
omgeving wordt zwanger behalve ik :'(
word der echt depri van :s
xxx
xx
x
taschkevdv
22 November 2008, 17:54
hey dank u veerle.ja zal echt pas zeeeeeker zijn als den dokter het mij zegt.:) maar ja drie testen....zal toch wel grote kans zijn he :)
mini
22 November 2008, 18:49
hey taschkevdv, allereerst een dikke proficiat. En een streep is een streep, laat da duidelijk zijn ;)
En Veerle geef de moed ni op :)
Weet dat bij sommige vrouwen het meer dan 6 maand duurt tegen da die vuile hormonen van de pil uit je lichaam zijn.
Mrs O.
22 November 2008, 19:22
lijkt mij toch ook duidelijk hoor tachke... proficiat !!! :-)))
streep is streep en pluske is pluske... u r pregnant my dear !!
:)
Nala'tje
22 November 2008, 19:53
hey taschke,
das supernieuws!!!!!
ben echt blij voor je en hoop dat ik er ook bij mag zijn deze maand :-)
groetjes
Nala'tje
23 November 2008, 12:23
heb vanmorgend nog eens een test gedaan: ook negatief :-(
pfffffffffff
groetjes
taschkevdv
23 November 2008, 15:11
allemaal alvast bedankt voor de gelukswensen :) eerst was ik echt gelukkig, maar nu is het vooral bezorgheid van ja het is maar te hopen dat het allemaal in orde enzo is he.maar dat is wel normaal denk ik he.morgen na de dokter se.
lies
23 November 2008, 18:04
streep is streep, schijnt het. Dus: proficiat!
J&T
23 November 2008, 19:52
Hallo iedereen,
Mss kan iemand mij helpen?
Ik heb al een week regelpijn en heb zo wat bruinverlies, ik neem nu al 1 week mijn pil zorgvuldig in, maar de week ervoor had ik een paar dagen mijn pil vergeten. Ben naar de dokter geweest enzo, mss dat ik zwanger zou zijn maar hij zei van niet. Zou ik toch zwanger kunnen zijn?
Groeten J
Mientje
23 November 2008, 20:21
Hey Taschkevdv,
Ook van mij proficiat. Denk dat het normaal is dat ge u nog wat zorgen maakt, ik zou ook zo zijn hoor maar ben er zeker van dat dat niet nodig is.
Uw ventje zal heel tevreden zijn met zo 'n verjaardagscadeau.
Veel succes nog
Groetjes,
Mientje
sunshine
24 November 2008, 10:22
@ Veerle
Ja 't gaat nu in december twaalf maanden zijn. Soms denk ik wel eens scheelt er iets? Maar ik denk wij niet regelmatig genoeg 'klussen' om vlug zwanger te zijn. Met dat idee probeer ik het wat te relativeren. Nu ik met oveulatietesten bezig ben, weet ik het ook zeker of we het op de juiste moment doen. En dat was bv. vorige keer al niet het geval. Nu wel, dus hopelijk ben ik binnen twee weken zwanger :-). Maar ik ben er dus inderdaad wel mee bezig hoor, dat het al zolang duurt...
L@yla
24 November 2008, 10:36
taschke!
een heel dikke proficiat idd een streep is een streep dus er is geen twijfel mogelijk!
@ veerle :meid geef de moed niet op he,je bent heus niet de enige in de wereld die er langer dan 6m over doet kijk naar ons, nes, sunshine,ik kan je maar één goede raad geven probeer er echt iets minder mee bezig te zijn en wees een beetje positiever over het alles,het is niet slecht bedoeld maar het is duidelijk zo dat het lichaam niet meewerkt bij stress... ik heb het al vaker gehoord en het is al vaker bevestigd dat wanneer je je zinnen op iets anders zet het daar plots is,ik duim in ieder geval voor je mee...
hier nog altijd geen nod,wel veel krampen en veel witverlies,rugpijn,gevoelige borsten dus het kan alletwee zijn he!
nu deze morgen een testje gedaan:negatief! maar ja we zien wel anders op naar de volgende he:)
Kimmy
24 November 2008, 11:14
wooehoeew!! Taschke!!!
ik ben zo blij voor je...
een vals positief is zo goed als onmogelijk dus het feit dat je een plusje zag betekent dat je het zwangerschapshormoon in je hebt, é.
als ik dus binnen drie-vier maanden in hoboken ergens een andere bolle buik zie zal ik denken dat jij het bent :)
succes hoor meisje!!
liefs
Kimmy
katrientje
24 November 2008, 11:58
Ja en zie hoe mijn vriend en ik sukkelen!
Wij zijn al een jaar bezig en hebben dan nog eens medische problemen...
Maar toch, ik begrijp het heel goed dat jullie het moeilijk hebben...
Veel sterkte!
xxx
poepie
24 November 2008, 12:19
hey ,
een dikke proficiat taschke!!
Ik heb al van vorige week pijn in mijn buik en onderrug,gevoelige tepels en duizelig pff kweetnie wat er scheelt, khoop dat het zover is? moet deze week normaal mijn regels hebben dus hopen é? Soms word ik echt zot in mijn gedachten é hihi:(... zo die onzekerheid. Als het deze maand niet zover is denk ik dat we met ovulatietesten gaan beginnen. Eers denk je er nie zoveel aan tot dat je je eisprong moet hebben en dan is aftellen naar die regels pff of naar .... groetjes xxxx
poepie
24 November 2008, 12:32
heeft er iemand raad ????
groetjes xxx
veerle
24 November 2008, 13:13
hi dames,
ik weet het moet mijn zinnen op wat anders zetten maar da is makkelijker gezegd dan gedaan eh :-)
we zullen wel zien zeker?! Ik weet dat ik eigenlijk nog niet mag klagen als ik mezelf vergelijk met katrien mag ik
nog van geluk spreken eigenlijk. Maar toch, ik begin zo te denken van wie weet zijn er bij ons ook medische problemen en kunnen we niet natuurlijk zwanger worden. Zullen wel zien hoe het allemaal loopt
maar voor mij mag het nu toch stilaan komen...
Layla; ge gaat zien da k gelijk heb dat het bij u deze maand prijs is ;)
xxx
xx
x
chikaka
24 November 2008, 13:14
Dag Poepie,
Ik heb ook al gedurende een week zeer in mijn onderrug, krampen en misselijkheid (zelfs koorts). Vorige week had ik enorm last van witverlies Het is de tweede maand dat ik gestopt ben met pil en eerste cyclus was 41 dagen. Indien ik deze maand een normale cyclus zou hebben, dan was dit gisteren... Ik denk er ook constant aan, zijn het nu de ms die aankomen of is het bingo.. Afwachten is de boodschap
grxxtz
katrientje
24 November 2008, 13:23
Veerle,
Ik zou toch eens grondige onderzoeken laten doen hoor, dan weten jullie tenminste waar jullie staan...
Of hebben jullie dat al gedaan?
xxx
Nikki1982
24 November 2008, 15:21
Hallo Veerle
Heb je ook al eens geprobeerd met zo'n ovulatietest?
Allee ik ben hier nog een groentje maar ik zie dat precies velen dat doen...
Groetjes
poepie
24 November 2008, 15:57
hey chikaka
bij mij is net hetzelfste, ook de tweede maand gestopt met mijn pil. mijn eerste cyclus was 32dagen dus dat is nu donderdag normaal? mijn temperatuur is ook tussen 36.9 en 37.1 dusja pff. en ook vorige week witverlies gehad ! Ik herken me volledig in jouw situatie ook! tis ook duimen voor jouw é
groetjes xxx
chikaka
24 November 2008, 16:18
Inderdaad duimen maar ik probeer er niet zo veel aan te denken,wel makkelijker gezegd of gedaan :)
Het is gewoon een beetje vervelend dat ik geen regelmatige cyclus heb na stoppen met pil. Mijn vriend is niet veel thuis dus op het juiste moment klussen zal er niet echt veel inzitten voor ons...
Mijn temperatuur schommelt ook tussen 36.9 en 37.2 Het pijn in mijn onderrug is ondertussen al sterk afgenomen, gelukkig want was wel niet echt plezant.
Vroeg me gewoon af, indien je temperatuur tussen 36.9 en hoger ligt of dan je eisprong heeft plaatsgevonden..
poepie
24 November 2008, 16:47
ja das inderdaad gemakkellijker gezegd dan gedaan. ja normaal is je temperatuur 0.3 graden meer als je je eisprong krijgt of gekregen hebt. heb ik gelezen hé....
tis inderdaad soms vervelend maar verder proberen is de boodschap hé
blijven duimen!! groetjes xxx
taschkevdv
24 November 2008, 16:58
ik had eigenlijk niet echt symptomen dus was er eigenlijk van overtuigd dat het niet zo was.alleen kreeg ik het op bepaalde momenten super warm terwijl ik het normaal altij koud heb.ook dacht ik dat het niet raak ging zijn omdat we eigenlijk helemaal niet veel geklust hadden.was momenteel ff ni bezig met zwanger worden, allé in het achterhoofd wel he ma had ook niet zoveel zin in seks.de dag dat ik mijn eisprong dan voelde hebben we wel geklust en miss 2of3dagen erna nog is, maar echt niet veel tot grote spijt van men ventje :) maar wil maar bedoelen dat het dan toch niet zeker om de 2 à 3 dagen persé moet zijn he....
chikaka
24 November 2008, 16:59
hèhè dan denk ik dat mijn eisprong heeft plaatsgevonden, ik heb dit echter niet gemerkt.
Er wordt hier ook gepraat over glashelder, rekbaar witverlies en dit duidt op een eisprong. Kan het zijn dat je even na de eisprong last hebt van normaal witverlies?
groetjes
poepie
24 November 2008, 17:42
elke vrouw is anders, de ene voelt het de andere niet , ik voel het niet mijn eisprong maar heb dan wel witverlies dusja , iedereen kan zo verschillend zijn... soms slaan mijn gedachten tilt deze maand pff hihi
groetjes xxx
veerle
24 November 2008, 18:43
hi katrientje,
nee, we hebben ons nog niet laten testen. Omdat er nog mensen zijn in onze omgeving
die er langer over gedaan hebben vindt mijn man dit nog niet nodig. Zo met ovulatietesten heb ik ook nog
niet gedaan. In eerste instantie hebben we gezegd we gaan stoppen met de pil en wel zien hoe het loopt
maar, afgelopen maand heb ik echt geteld en gedaan. Deze maand gaan we echter gewoon doen
waar we zin in hebben vruchtbare periode of nie. Al valt mijn vruchtbare periode wel in mijn verlof ;)
Ik zal der altijd toch wel op één of andere manier mee bezig zijn denk ik.
Katrien,Hoelang was jij bezig voor je je had laten testen??
xxx
xx
x
poepie
24 November 2008, 19:08
alvast heel veel succes veerle groetjes xxx
Mientje
24 November 2008, 21:41
Hey,
Ik heb ook steeds een regelmatige cyclus gehad van 24 d. Na het stoppen met de pil had ik eerst nog een cyclus van 24 d, dan 28 en nu zit ik aan dag 45 en zit ik nog steeds te wachten op mijn ms. Ik heb ondertussen al wel 2 testen gedaan en deze waren steeds negatief. Sinds dit weekend heb ik nu wel enorm veel last van mijn borsten. Dus hoop ik dat ze er zitten aan te komen. Ik was wel van plan om deze week naar de dokter te gaan maar nu denk ik dat ik misschien toch best nog even wacht.
Mijn man zegt ook dat ik er te veel mee in mijn hoofd zit en het best allemaal zijn gang kan laten gaan. Maar dat is toch moeilijk hoor. Ik vind het vooral frustrerend omdat ik nu helemaal niet aan mijn cyclus aan uit kan.
Ik geef het nog tot donderdag en dan zal ik maar eens op dokterscontrole gaan.
@ Veerle: ik snap dus dat je je zorgen maakt (je zit dan ook al een paar rondes verder dan ik). Het is zeker nog niet verontrustend aangezien de meeste toch wel tussen de 6 en 12 maanden moeten proberen. Maar ik zou in uw plaats ook op controle gaan, gewoon olm jezelf gerust te stellen.
xxx
Mientje
katrientje
24 November 2008, 21:59
Dag Veerle,
Ik was vroeger als ik jonger was heel onregelmatig. Ik ben in februari gestopt met de pil en had na 3 maanden nog steeds men regels niet. Ben toen naar dokter geweest en ze heeft bloed getrokken. Daarin zag ze dat ik inderdaad nog steeds geen eisprong gehad had. Ik heb toen geen seconde getwijfeld om naar de gyné te gaan. Daar heeft ze gezien aan mijn bloeduitslag en echo dat ik PCOS heb, dus bijna geen eisprong. We zijn toen gestart met Clomid maar na een aantal verhoogde dosisen, kreeg ik nog steeds geen eisprong. Toen ben ik doorgestuurd naar fertiliteitscentrum. Daar hebben ze mijn vriend getest en ook daar was niet alles in orde. We waren aangewezen voor inseminatie. We zijn beginnen stimuleren met menopur spuiten maar ook daarmee kreeg ik geen eisprong!! Dus zijn we overgegaan naar IVF waar we in januari mee starten....
Wete, ik begrijp uw man dat hij dat niet nodig vindt maar STEL nu dat er iets scheelt, bij eender wie, dan zijde daar toch liever snel bij??
Of heeft uw man schrik om zijn trots te krenken? Want mannen en hun mannelijkheid!!
Nee ik zou uw man toch de belangen hiervan voorleggen en preventief testen, dan zijn jullie beiden gerust.
En zie ons: het lukt niet natuurlijk, maar met veel geluk zijn we na precies 1 jaar zwanger!
Laat ons hopen
Nog iedereen veel succes
xxxx
sunshine
25 November 2008, 10:53
Ik ben zooooooo misselijk, maar dat kan gelijk nog niet hé, mijn eisprong is pas gepasseerd... Ik heb misschien iets verkeerd gegeten :-).
mini
25 November 2008, 11:16
De week voor m'n NOD had'k enorm last van m'n buik en precies m'n darmen. 'k dacht toen ff aan buikgriep of nja op bepaald moment aan maagontsteking (omdak daar al paar keer mee te kampen heb gehad :/)
En bleek toen dat'k zwanger was.
veerle
25 November 2008, 19:06
Hi Katrien
Ik ga mss toch eens langs bij de huisdokter als hij zegt dat ik me nog geen zorgen moet
maken maakt het me dan toch geruster. Mss eens voor alle zekerheid bloed laten nemen.
Ik heb nu wel een regelmatige cyclus van 28 dagen ze zeggen ook dat je beter niet regelmatig kan
zijn dat je dan sneller zwanger bent..
En mijn man? die vindt dat we pas na 12 maanden proberen testen moeten laten doen hij zegt
dat ik me zorgen maak om niks...
XXX
XX
X
poepie
25 November 2008, 19:26
hey,
heb van vandaag mijn regels, dus op naar ronde 3
aan iedereen heel veel succes !! groetjes xxx
veerle
26 November 2008, 18:34
hi poepie,
veel goeie moed!!
volgende maand beter, dan gaan we voor
een spetterend eindejaar!!
xxx
xx
x
poepie
27 November 2008, 17:28
mercietjes veerle.. ik hoop het ook!!!
groetjes xxxx
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.