PDA

Volledige versie bekijken : rijstvlokken

janneman
9 August 2010, 18:34
hey,

Onze Tuur heeft lopende stoelgang en drinkt novalac allernova ar.
vermits hij hier mee geholpen is voor zijn reflux wil de ka het niet veranderen en stelt ze voor om rijstvlokken in zijn melk te doen.
Nu staat er op die doos van nestlé cereals van 4-6 maanden.zitten wel geen gluten in.....iemand ervaring mee? Tuur is bijna 2 maanden.

xxx

joke
9 August 2010, 20:30
Hey Janneman,

Grappig; onze zoontjes lijken net hetzelfde voedingsschema te hebben :)
Wij doen Olvarit rijstvlokken bij in zijn melkje (ook allernova AR). 2 schepjes van het schepje van de allernova voor een fles van 180 ml. Ze zijn wel wat gezoet met vanille...
Maar hier gaat dat dus héél goed; is de opvolger van Bambix trouwens, hetgeen we vroeger gebruikten...

janneman
10 August 2010, 07:54
hey Joke,

ja inderdaad ze lijken op elkaar:)
Vanaf hoeveel maanden nam Senne dit?Want Tuur is nog juist geen 2 maanden......
Doe jij dit ook voor zijn stoelgang???Of meer voor de reflux?
Ga straks naar apotheker om het te gaan halen.....:)

joke
10 August 2010, 12:24
Denk dat wij op ongeveer 2 maanden begonnen zijn, voordien was het nog wat experimenteren met zijn melk :) Bij ons is het idd voor de reflux; voor het in te dikken maar denk wel dat het ook goed is voor de kaka want Senne gaat héél vlot sinds we dat erin doen (nu wel terug even minder maar das door de aanpassing aan de patatjes...)
Als je die Olvarit zou nemen, die hebben ze gewoon in de supermarkt, hoef je dus niet naar de apotheker te gaan!

boeleke2704
10 August 2010, 12:26
Hei Janneman,

onzen Henri neemt al rijstvlokjes in zijn papjes sinds hij 6 weekjes was. Kan geen kwaad!! Heb het ook vaak gevraagd bij KA en K&G. Het zijn maar enkele schepjes die erin moeten hè, vandaar.
Dus haal het maar en gebruik maar met een gerust hart hoor?

janneman
10 August 2010, 12:41
boeleke,

dus jij hebt die gebruikt waar op staat 4-6 maanden zonder gluten?

@JOKE:ik hoop dat hij hiermee gewone kaka gaat hebben en geen lopende ni meer.....

joke
10 August 2010, 12:47
@Janneman; nee, de structuur is hier zeker normaal, is echt niet lopend! Dat laatste hadden wij aan de hand met Nutriton; was drie keer per dag herkleden. En toen we weer begonnen zijn met Olvarit was het direct terug normaal. 't kan nu wel zijn dat Tuur er een weekje aan gaat moeten wennen, hé, dus nog geen paniek als het niet direct betert, hoor!

janneman
10 August 2010, 12:50
ah ben benieuwd want zo'n pampers is niet zo tof hé!! en het wasmachien weet dan ook wat doen:)
dus hopen dat het iets helpt.....

janneman
10 August 2010, 15:36
voila se eerste melk met rijstvlokken gegeven,hij vond die vanille lekker:)
benieuwd of er binnen een paar dagen al een verbetering is .......

janneman
10 August 2010, 19:06
doen jullie dat in alle flessen?

joke
11 August 2010, 13:15
Hier wel in alle flessen, anders gutst het er meteen weer uit :)

Jess
11 August 2010, 19:35
Hey Janneman,

Jij geeft ook novalac é, ik geef novalac ar en vroeg me af of je dit mocht indikken omdat die melk pas indikt in de maag... Ik ging het vandaag aan de ka vragen maar ben het vergeten, moest zoveel vragen over de patatjes...

janneman
12 August 2010, 08:21
hey jess,

ja dat mocht omdat Tuur hele lopende stoelgang heeft(rugske is bijna elke keer vuil)
Ik hoop dat het helpt......natuurlijk is dat ook goed voor de reflux hé.Sinds ik het gebruik drinkt hij terug zijn flesjes leeg:)

boeleke2704
12 August 2010, 08:52
Hei Janneman,

sorry dat 't even duurde eer ik weer kwam antwoorden. Yep, ook die vanaf 4 maanden (bestaat maar 1 versie van denk ik).
En ook hier in alle flessen!!

Heb je al veranderingen gemerkt aan z'n stoelgang?

janneman
12 August 2010, 09:10
neen nog geen verandering maar ja vandaag is dag 2 dat hij het volledig krijgt.....ik hoop dat het betert want het wasmachien draait op volle toeren.....:)