Volledige versie bekijken : Papa's koffertje en kamerknabbeltjes
dorien_951
4 August 2010, 20:46
Mijn ma wist me te vertellen dat ik best ook een papa's koffertje maakte voor de bevalling.
Want een bevalling kan lang duren en aangezien mijn echtgenoot zoals een gezond baby'ke om de 2 à 3 uur honger heeft, zou ik op die moment zijn honger-gezaag en honger-geklaag best kunnen missen.
Omdat ik volgens mijn ma die moment het alleen-recht heb op klagen en zagen :D
Maar wat steek ik dan voor hem in dat koffertje. Een flesje cola en een schoofzakje (boterhammekes) en wat ventenlectuur (P magazine)?
Hadden jullie ook zo'n papa's koffertje en vonden jullie het wel fijn dat papa daar rustig zat te eten en boekjes te lezen, terwijl je de pijnlijkste en vermoeienste dag van je leven had?
Is het nodig om op de kamer drank en snackjes te hebben voor het bezoek? (hoewel ik absoluut geen bezoek wil) Zo ja, wat moet ik daaronder verstaan?
mini
4 August 2010, 20:54
M'n man had een rugzak bij (bij de tweede keer dak werd ingeleid). Daarin zat; wat lectuur, z'n laptop, knabbels en drankje.
Verder had ik nog een t-shirt en pull bij, samen met wa deo, zodat hij zich eventueel wa kon opfrissen mocht het een lange bevalling worden.
tiger
5 August 2010, 07:47
Hier ook proper t-shirt, deo, leesboek, puzzelboek, flesje drinken.
Geen eten, hij heeft mijn ontbijt gekregen en is nadien nog wat snoep uit de automaat gaan halen.
mini
5 August 2010, 08:47
Juist ja, hier kregen ze ook ontbijt, middageten, koffie en jah... bijna avondeten.
Maar dat heeft hij aan z'n neus voorbij zien gaan omdat het opeens een KS werd.
snoezel
5 August 2010, 08:52
ik had de eerste keer zijnen boek mee
de tweede keer nikske :)
maar hij is een krant in het winkeltje beneden gaan halen :)
kyanoke
5 August 2010, 09:23
dan heb ik niet gedaan zenne, mijn man is blijven slapen van zondag op maandag en dacht zich maandag morgend gedoucht te hebben op mijn kamer en dan maandag middag heeft hij mijn warm eten opgegeten omdat ik dan juist de epidurale kreeg en mocht toch niet meer eten, en voor de rest stond er nen tv op de verlossingskamer waar we samen naar gekeken hebben. der is hier int zh ook altijd een cafetaria en nen drank en snoepautomaat
Liesje_x
5 August 2010, 10:00
hier zit in de 'bevallingstas' voor papa:
de humo, doos koeken, CD's (werd aangeraden door het ziekenhuis, voor als het lang duurt, dat je het toch een beetje 'gezellig' kan maken :D), proper T-shirt
Wij hebben thuis een bak klaarstaan met drankjes voor het bezoek (wat frisdrank (cola, cola light, fruitsap) enkele flessen schuimwijn en ook alcoholvrije 'schuimwijn' (niet te zuipen, maar soit, 't is voor de sfeer hé, en de familie moet van ver moeten komen bij ons, dus best nuchter terug naar huis...)
M'n man gaat dit wel pas na de bevalling ophalen , net als het doopsuiker...
Barbara
10 August 2010, 14:20
Hier hadden we de humo mee (die ik ook nog gelezen heb tussen de weeen door :)), en 's morgens hadden we de krant gekocht, die we bijgehouden hebben als aandenken voor Wannes. Verder had ik wat koekjes mee maar eigenlijk heeft hij alleen cola gedronken uit de automaat en een broodje uit de automaat gegeten, 's ochtends ontbijt van de kliniek gekregen. Ik denk wel dat hij 's nachts scheel zag van de honger want de bevalling duurde van 6u20 tot 21u50 en om 2u mocht ik pas naar mijn kamer :). Ik had ook reserve t-shirt, ondergoed en toiletgerief voor hem mee, want hij is dan om 2u niet meer naar huis gereden.
Barbara
10 August 2010, 14:21
En voor bezoek: we hadden voor de dichte familie een doos champagne, voor het ander bezoek flessen schuimwijn en fruitsap. Als knabbel hadden we chips en koekjes (zo een assortiment van koekjes).
tiger
10 August 2010, 14:26
Voor het bezoek had ik ook cava en fruitsap voorzien. Frisdranken kon het bezoek zelf uit de automaat halen.
Daarnaast hadden we ook nootjes, tuc-koekjes en chips (denk ik).
Mijn ventje heeft dat wel allemaal pas de dag nadien meegebracht.
De dag van de bevalling zelf zijn de ouders en broer & zus langsgekomen en hadden we dus niets, maar mijn broer (de peter van jarne) had zelf een paar flessen champagne en plastieke champagne glazen bij.
rienemieke
11 August 2010, 22:00
ik had voor papa mee:
proper tshirt
lu prince koeken
drinken krijg hij op het verloskwartier
en voort bezoek
champagne
fruitsap
cola/cola light/fanta
bier
en als versnapering
een leuk mandje met wat suikerbonen in!
patje
12 August 2010, 13:41
Ik had niks klaargezet voor mijn viend om mee te doen... achteraf gezien moogt dit wel want tijdens de afwachting op een volledige ontsluiting zaten wij daar ons dood te vervelen :D. Mijn vriend zei nog: "goh, ik had beter mijn laptop mee had, kon ik nog wat werken ;). Nu ja, dagen ervoor was ik te veel bezig met ons beebje die moest komen dan aan het denken om mijn vriend bezig te houden tijdens het wachten hahaha.
Na de bevalling is mijn vriend: 4 flessen schuimwij, cola/cola light gaan halen voor het bezoek. Van versnappering hebben wij niks voorzien.
isabelga
29 August 2010, 11:46
ik ga toch ook een rugzakje klaarzetten voor mijn ventje. ik had daar eerlijk gezegd nog niet op gedacht.
Een doos koeken, wat frisdrank, een Deo, een tandenborstel, een proper tshirt...
Dat hij er toch wat deftig uitziet als zijn familie komt!
Hij kan dan de krant kopen als hij wil lezen! (is zo geen boekenfanaat)
lieke
29 August 2010, 13:42
Als ik dit topic lees, dan krijg ik zo al wat zenuwen.... :) Ik wilde in de week aan het koffertje beginnen, maar heb het nog nie gedaan.Lijkt me weer wat snel,...
Bij ons eerste zwangerschap had ik voor de papa ook wat propere kleding in de koffer gestoken, wat toiletgerief, een boek, nitendo ds,.... eten heeft hij tijdens mijn arbeid gekregen in het ziekenhuis. Ik ga da nu ook weer doen, dat hij toch ook zijn verzet heeft als ik lig te puffen.
Ik zal toch stiekem wel blij zijn als het zover is...
youngmom
20 September 2010, 21:02
Bij zowel de eerste als tweede bevalling kwam het sneller dan verwacht en hadden wij niets bij. Bij mijn eerste bevalling hadden we niet verwacht dat het zo vroeg zou komen (31weken). Tweede bevalling hadden we wel iets klaargezet maar aangezien alles met een spoedkeizersnede moest is mijn vriend recdhtstreeks van zijn werk gekomen. Nu had hij ook wel geen tijd gehad om te lezen ofzo...
Wij hadden klaargelegd en zullen nu ook weer klaarleggen:
- Een tijdschrift
- Wat koekjes
- Wat drank
- Laptop van mijn vriend
Voor het bezoek hadden wij eigenlijk enkel paar flessen champagne en fruitsap. We hadden gevraagd niet op bezoek te komen in het ziekenhuis. Enkel de grootouders en meters en peters zijn langs geweest... Ideaal om op het gemak te wennen en te genieten van de kindjes die eerste dagen!
vasoramasa
21 September 2010, 06:23
hier geen papa koffertje, hij vind dat allemaal niet nodig.
enkel regelmatig zijn kopje koffie (dat gaven de vroedvrouwen hem wel ;))en dan is hij content, van de zenuwen krijgt hij toch geen hap door zijn keel :D.
voor het bezoek hadden we cola, fruitsap voorzien en het ventje bracht elke dag een grote thermos verse koffie van thuis mee (onze beide families zijn echte koffieleuten :D)
dorien_951
21 September 2010, 10:11
We hadden gevraagd niet op bezoek te komen in het ziekenhuis. Enkel de grootouders en meters en peters zijn langs geweest... Ideaal om op het gemak te wennen en te genieten van de kindjes die eerste dagen!
Dat hadden wij ook gezegd en gehoopt :( Maar ik heb TE VEEL bezoek gehad. Altijd was er wel iemand... ik heb totaal geen rust gehad en ook niet echt kunnen genieten van mijn mannetje.
Wij hadden de kaartjes vrij laat opgestuurd en geen kamer nummer bij gezet maja buiten de schoonmoeder gerekend zekers...
youngmom
21 September 2010, 13:45
@dorien_951: Wat jammer voor jullie zeg!
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.