Volledige versie bekijken : April 2011 mama's
Tinkerbell
30 July 2010, 20:38
Hoi iedereen!
Gisteren een zwangerschapstest van het kruidvat gedaan... positief! Vandaag naar de dokter voor mijn bloedtest gebeld... 100% zwanger!
Waarschijnlijk is het voor 7 april ongeveer.
Zijn er nog toekomstige mama's die in april moeten bevallen? :)
Liesje_x
30 July 2010, 20:44
Proficiat Tinkerbell!
Geniet van je zwangerschap!
Groetjes
Sweetdreams1987
30 July 2010, 20:57
Amai de 1ste voor april al se !!!
Dikke proficiat meid !
Prutske5
30 July 2010, 21:41
hier ook nog eens een dikke proficiat!!
goed slapen vannacht é :)
een hele dikke proficiat!
_liesje_
30 July 2010, 23:54
Ja watte zeg, we zitten al aan april! Niet te doen toch...
Geniet van deze erg fijne tijd, hopelijk heb je een droomzwangerschap...
Dat geldt trouwens voor alle dames die nog mogen volgen!!!
Heydiho
31 July 2010, 09:06
Hoi iedereen!
Gisteren een zwangerschapstest van het kruidvat gedaan... positief! Vandaag naar de dokter voor mijn bloedtest gebeld... 100% zwanger!
Waarschijnlijk is het voor 7 april ongeveer.
Zijn er nog toekomstige mama's die in april moeten bevallen? :)
Hoi Tinkerbell,
Ik kan niet geloven dat we al 1 jaar verder zijn, vorig jaar was ik nu net waar jij stond. Ons Anika is op 06/04/2010 geboren!!
Ik wens je alvast een hele dikke proficiat !!
Als jou kleintje geboren word is die van mij al 1 jaar!! amai !!! Gaat zo snel !!
Geniet ervan!
groetjes
kiwieke
3 August 2010, 08:49
Hallo,
Proficiat met u zwangerschap!
Ik ben uitgerekend voor 4 april 2011.
Groetjes,
Kim
boeleke2704
3 August 2010, 11:00
Waw, zitten we al terug aan de april-mama's??!!!
Ik was er ook eentje... (uitgeteld 27/04) Maar onze kleine man is blijven zitten tot Mei!
Spannend, geniet ervan meiden!!
baloutje
3 August 2010, 13:59
Amai terug april zeg
t is precies zo kort geleden net zoals gisteren toen ik zo fier als een gieter mijn zwangerschap aankondigde ! Mijn zoon is ondertussen al 3 maanden ! Geniet ervan meiden want het gaat allemaal zo verdomd vlug hé t zijn de mooiste momenten in mijn leven ! De spanning om zwanger te worden, het zalige gevoel zwanger te zijn en te beseffen dat er een leventje in je groeit en dan le moment supreme je kindje ter wereld brengen en de eerste moment dat je elkaar in de ogen kijkt gewoon zalig wat er dan door je lichaam gaat is onbeschrijfelijk als je het zelf niet hebt meegemaakt! K ou zeggen ga ervoor meiden en koester elk moment. Veel succes
Fien
4 August 2010, 14:52
MANMANMANMANMAN AMAIAMAI!!!! Ik heb net een positieve test gedaan! Kan het niet geloven! Een dikke vette streep en geen ochtendurine, kan niet vals zijn eh?!!
En zo rap na mijn mk ppffffff... Ben zo blij maar zo bang!
Heb net even uitgerekend en als alles klopt zou het voor 11 april zijn. Moet straks naar ha voor hcg en heb ook al naar gyné gebeld, mag er op 10 aug al zijn!
kyanoke
4 August 2010, 14:59
dikke proficiat fien, hopelijk is je hcg in orde, maar waarom zo vroeg naar de gynecoloog, je gaat nog niks zien op de echo vrees ik. ik had na men miskraam een afsrpaak op 9 weken.
charythepooh
4 August 2010, 15:02
je kunt iets zien op de echo vanaf 1500 hcg, dus ongeveer 6 weken. da komt wel goed! proficiat fien, in tijde was barbara ook direct terug zwanger na haar mk, en ze heeft nu zo'n prachtig kereltje! geloof erin!
Fien
4 August 2010, 15:05
tja dat dacht ik ook... Ben er zeker van dat ze nog niet veel kunnen zien maar het was zijn voorstel en het is er altijd ontzettend druk dus ik pak maar wat ik kan krijgen, beter een keertje te veel of te vroeg.
Elfje83
4 August 2010, 15:10
HEY FIEN
Dikke proficiat !!!! :p
Whiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii :D Proficiat!!!!!!!!
Machteld
4 August 2010, 15:40
Proficiat dames! Wat gaat het snel seg...
Voor ik het weet zitten we alweer aan september...:D
Geniet er met volle teugen van, want het is echt de moeite waard!
Liesje_x
4 August 2010, 15:43
Proficiat aan de nieuwe zwangeren!
Prutske5
4 August 2010, 16:45
wow Fien, chique zeg!! Dikke proficiat!! :)
Fien
5 August 2010, 19:18
dankjulliewel meiden!!
Heb ondertussen toch maar mijn afpsraak bij gyne verzet. Op 30/08 zouden we als alles goed gaat een mooi hartje moeten horen. Deze keer voel ik er mij wel heel anders bij, veel rustiger. Ik heb minder pijn in mikjn onderbuik. Dat had ik vorige keer heel erg en het stelt mij nu wel wat gerust.
Ik vind ook dat mijn hcg wel een mooi getal weer geeft :)
Dus enkel nog Tinkerbell voor april? Ik hoop dat er nog volgen!
stamperke
5 August 2010, 19:22
zal mij hier al voorzichtjes komen bijplaatsen :).
hopelijk mag et nu echt wel beter verlopen.
knufje
stamperke
5 August 2010, 19:23
dankjulliewel meiden!!
Heb ondertussen toch maar mijn afpsraak bij gyne verzet. Op 30/08 zouden we als alles goed gaat een mooi hartje moeten horen. Deze keer voel ik er mij wel heel anders bij, veel rustiger. Ik heb minder pijn in mikjn onderbuik. Dat had ik vorige keer heel erg en het stelt mij nu wel wat gerust.
Ik vind ook dat mijn hcg wel een mooi getal weer geeft :)
Dus enkel nog Tinkerbell voor april? Ik hoop dat er nog volgen!
fien een dikke proficiat meid.
geniet er ook maar van:D.
knufje
kyanoke
5 August 2010, 19:23
je hcg is dik in orde zenne en eind augustus zul je al een babyke kunnen waarnemen
Fien
5 August 2010, 19:27
oh Kyanoke zo mooi hoe je dat zegt (typt) :). Ppfff lekker emo wezen de komende weken!
@Stamperke: jij ook nog eens een dikke proficiat. Ik snap perfect dat het soms met een dubbel gevoel is maar we gaan dat goed doen eh!
stamperke
5 August 2010, 19:33
oh Kyanoke zo mooi hoe je dat zegt (typt) :). Ppfff lekker emo wezen de komende weken!
@Stamperke: jij ook nog eens een dikke proficiat. Ik snap perfect dat het soms met een dubbel gevoel is maar we gaan dat goed doen eh!
zullen zeker ons best doen é meid.
geeft toch een super gevoel é,weten dat er een klein beze'ke ant groeien is:p.maandag bloed laten nemen en dan bellen voor een eerste afspraak!!
knufje
Fien
5 August 2010, 20:02
Ja 't is echt heel speciaal. Ik kan mij zo moeilijk concentreren op mijn werk!
Heb jij al kwaaltjes?
Hier enkel wat kleine mskrampjes, af en toe wat vlagen van misselijkheid en geeeuuuweeeennnn, wel 30 keer op een dag :)
Fieke
5 August 2010, 20:40
Hey Fien, een hele dikke proficiat!
Tis en blijft toch altijd prachtig nieuws eh!
Alle april mama's veel succes!
stamperke
5 August 2010, 20:46
Ja 't is echt heel speciaal. Ik kan mij zo moeilijk concentreren op mijn werk!
Heb jij al kwaaltjes?
Hier enkel wat kleine mskrampjes, af en toe wat vlagen van misselijkheid en geeeuuuweeeennnn, wel 30 keer op een dag :)
ja kan da geloven meid :)
goh eigenlijk nie speciaal,gewoon moe en rond 04u a 05u kom ik wakker en kan ik nie meer slapen,maar nog nie misselijk ofzo,maar van ons Dochtertje had ik ook niks van last,wel etzelfde als bij jou dat ms gevoel.
knufje
Sweetdreams1987
5 August 2010, 21:17
Proficiat aan alle nieuwe mama's !!!
elsken
6 August 2010, 08:17
Dikke proficiat aan de april mamma's.
Het gaat inderdaad vlug allemaal
xxx
Fien
7 August 2010, 14:21
Het is hier nog redelijk rustig...
Fien
7 August 2010, 21:40
Hier weer die typische mskrampjes die soms pijnlijk zijn, had dit de vorige keer en heb er wel wat schrik van :(.
Ik weet dat dit bij vele voorkomt, maar toch...
Morgen gaan we drie daagjes uitwaaien aan de kust, het zal deugd doen!
Fieke
8 August 2010, 21:07
Geniet maar van die drie daagjes aan zee!
En ms krampjes, daar heeft iedereen wel een beetje last van!
bibi1
9 August 2010, 09:35
Ik schrijf me ook bij op de aprillijst! Ben uitgeteld voor 4 april.
Het doet toch wel raar moet ik zeggen.
Hoe vertellen jullie het aan de wederhelft?
Proficiat aan alle mama's in spe!
Fien
10 August 2010, 14:14
Dank u Fieke! De zeelucht heeft idd deugd gedaan, kan niet slecht zijn voor het friemelke in mij buik.
Proficiat Bibi! Ik heb het meteen mijn man laten weten toen hij thuis kwam van de winkel, had de test op tafel liggen. Vond dat hij het ook direct moest weten als aanstaande papa.
Ben al vreselijk aan't aftellen naar de eerste echo... 20 dagen lijkt nog zo lang!
Belle
10 August 2010, 20:29
Hallo,
Proficiat aan alle aprilmama's!!
Wij zijn net terug van een maand vakantie en hebben daar een kleintje gemaakt. :D
Onze kleine scampi is uitgeteld voor 8/4/11. Onverwachts maar zeker gewenst en heel welkom.
Vandaag echter nogal wat rood bloedverlies na het fietsen. :(
Vanavond heb ik terug bloed laten nemen en morgen weten we of HCG verder gestegen is.
Dat wordt nog een hele lange nacht. Pfff! :confused:
stamperke
10 August 2010, 20:48
Hallo,
Proficiat aan alle aprilmama's!!
Wij zijn net terug van een maand vakantie en hebben daar een kleintje gemaakt. :D
Onze kleine scampi is uitgeteld voor 8/4/11. Onverwachts maar zeker gewenst en heel welkom.
Vandaag echter nogal wat rood bloedverlies na het fietsen. :(
Vanavond heb ik terug bloed laten nemen en morgen weten we of HCG verder gestegen is.
Dat wordt nog een hele lange nacht. Pfff! :confused:
proficiat meid.
proberen van je niet teveel op te jagen,makkelijker gezei dan gedaan maar
alles zal wel in orde zijn,met je scampi'ke:).
duim hier alvast met je mee meid
knufje
Fien
10 August 2010, 20:50
Hey Belle, welkom op het forum en proficiat met je zwangerschap! Duimen dat het innestelingsbloed is!
Prutske5
11 August 2010, 09:29
ik kom me ook aanmelden, mét diene :D da niet van mijn gezicht af te krijgen is..
Inderdaad Fien, het is een zalig gevoel, maar ik ga toch blij zijn als we een paar kapen verder zijn.
Volgende week 20/8 ging ik zowiezo naar de gyne gaan, dan kan ze nu eens nameten of die progesteron zijn ding aan het doen is want mijn BMslijmvlies was te dun. En de eerste officiële echo ligt vast voor 31/8, dan zouden ze een hartje moeten kunnen zien. En dan is er nog die 8w kaap, waar we vorige keer gestruikeld zijn he, en dan de 12 weken, en dan...
We gaan er wel doorkomen he, met hoeveel zijn we hier nu eigenlijk al? Straks eens tellen :)
Belle, heb je al nieuws? ik hoop dat je waarden goed gestegen zijn!!
Prutske5
11 August 2010, 09:36
We zij al met 7!!! :)
tijd voor een lijstje he
Prutske5...............21 april 2011
stamperke
11 August 2010, 09:45
stamperke........17 april 2011
lady bug
11 August 2010, 10:02
stamperke........17 april 2011
beval maar de 17de april, das mijn verjaardag. een schoner cadeau zou ik ni kunnen krijgen :D
Tinkerbell
11 August 2010, 10:06
Tinkerbell...........7 april 2011
Prutske5..............21 april 2011
stamperke...........17 april 2011
:D
Fien
11 August 2010, 10:11
Oh het is hier supergezellig vind ik :D!
Ik vermoed dat het 11 april is maar ben niet zeker aangezien ik meteen na mijn mk zwanger ben geworden (heb wel een bloeding gehad 3 weken na mijn mk maar volgens gyne en ha kon dit geen maandstonden zijn :confused:, moet jullie niet vertellen hoe raar een lichaam kan doen eh).
Fien..................11 april 2011
Hoe is het met jullie kwaaltjes?
Ik ben de zondag heel de voormiddag misselijk geweest, echt mottig. Sindsdien eigenlijk niet meer... Vind ik wel raar. Ik mag morgenavond nog eens naar de ha voor bloed te prikken en ik hoop dan maar dat mijn hcg goed stijgt!
Prutske hier is het ook bang afwachten tot die kaap van 8 weken, voor ons al een hele mijlpaal omdat ik er de vorige keer ook niet geraakt ben.
Prutske5
11 August 2010, 10:12
beval maar de 17de april, das mijn verjaardag. een schoner cadeau zou ik ni kunnen krijgen :D
ik zal het onthouden :p
maar de 16e zijn we 1 jaar getrouwd, das ook schoon é!!
och, wanneer dat het komt is al gelijk, als het maar zijnen tijd uitdoet en gezond is :)
Tinkerbell
11 August 2010, 10:16
Niet echt kwaaltjes hier.
Wel wat gevoelige borsten, een beetje moe en precies wat extra honger maar verder niks.
Gisteraviond had ik wel wat bruinverlies, maar dat is nu voorbij. Ik ben dan maar meteen gaan surfen en ik zag dat het bij de meesten niet echt iets is om wakker van de liggen. Voorlopig ben ik dus gerust (hoewel ik er toch altijd aan zit te denken!)
Waar ik ook nog mee zit is dat de huisarts mij geen hcg waarden heeft doorgegeven toen ik voor mijn uitslag belde... (zo'n 2 weken geleden). Nu heb ik dus echt geen idee of die ok zijn he en daar zit ik wel mee.
Ik zal blij zijn als ik binnen een kleine 2 weken naar de gyn kan gaan. Ik zal pas helemaal gerust zijn als ik een hartje hoor kloppen. :(
Prutske5
11 August 2010, 10:22
Prutske hier is het ook bang afwachten tot die kaap van 8 weken, voor ons al een hele mijlpaal omdat ik er de vorige keer ook niet geraakt ben.
ja meiske, ik heb het gezien. maar we zijn hier inderdaad met een toffe bende en we sleuren mekaar er wel door he!!
Alles komt goed, da moet :D
hier ook morgen nog eens bloed laten trekken, joepie
De vorige keer had ik 17 dagen bruinverlies, nu ook, maar het is aan het minderen door diene utrogestan blijkbaar. Ik denk dat het vorige keer is misgelopen door dat progesterontekort :(
maar nu denk ik dus ook, bruin is oud bloed, dus no worries!
ons ne keer in volgorde zetten sie
Fien..................11 april 2011
Fien
11 August 2010, 10:24
Voila! Alleen maar positieve energie uitstralen :D
Prutske5
11 August 2010, 10:28
yep!! alleen nog houden zo nu é ;)
nog geen nieuws van Belle?
Belle
11 August 2010, 10:54
Hier ben ik weer.
Net gebeld naar de huisarts en de waarden zijn van 239 naar 81 gezakt. :(
Vrijdag nog eens bloed laten nemen. Ze vermoedt een innestelingsprobleem.
Momenteel is het vruchtje er nog dus we wachten bang af.
Het bloeden is wel gestopt. Nu enkel nog bruin verlies zoals de laatste dagen van de maandstonden.
Niet leuk.
Prutske5
11 August 2010, 12:00
oh Belle, het spijt me zo voor je :(
die innesteling toch he, verdomme toch :mad:
Mocht er nu een mirakel gebeuren, ik wens het je echt toe!
stamperke
11 August 2010, 12:36
den 17de zien ik best wel zitten,zolang et idd maar gezond is.
en moest ik bevallen op 15 april zou ik het een beke raar vinden,dan is het juist 1 jaar na Emelina'tje zou er moeten om doen zeker:).
maar we weten nooit é.
@ Belle,
meid toch,zo een nieuws verwacht je echt niet é.
veel sterkte meid.
knufje
Fien
11 August 2010, 12:44
Veel sterkte Belle!
Fieke
11 August 2010, 17:36
Veel sterkte Belle!
Fien
12 August 2010, 08:34
Straks nog eens naar de ha om bloed te prikken. Weet niet hoe het komt maar word er zenuwachtig van als ik er aan denk... Tot nu toe heb ik altijd vrij positief kunnen denken, heb ik genoten en ben supergelukkig geweest maar nu slaat de schrik toch weer toe :(.
Het komt misschien door mijn gekke kwalen; vorige week ben ik een paar keer serieus misselijk geweest terwijl ik dit deze week bijna niet meer heb. Dit is toch gek niet? De vorige keer had ik ook zo kwaaltje die op en neer gingen.
Pfff moeilijk...
Belle
12 August 2010, 09:17
Positief blijven denken en genieten, Fien!
Wij blijven ook positief.
Het blijft natuurlijk spannend tot je de kaap van 12w bereikt hebt maar ze maken mij toch wijs: een ontspannen mama, krijgt een ontspannen baby dus ...
Komt allemaal goed!
Fien
12 August 2010, 09:22
Dankje Belle!
Hoe is het nu met jou?
insaf
12 August 2010, 11:38
Hoi Fien, ik zie hier net dat je zwanger bent???? Een dikke proficiat meid ik ben echt superblij voor jou
Fien
12 August 2010, 11:43
:D Dank u Insaf!! Het is allemaal snel gegaan, zit soms nog wel wat met schrik omdat mijn mk nog niet zo lang geleden is maar over het algemeen voel ik mij vrij rustig.
Ik lees nog steeds met jullie mee in januari :), en wat gaat het daar snel!!
Belle
12 August 2010, 14:51
Hey Fien,
Ik heb nog steeds bruin verlies en moet morgen dan weer bloed gaan laten trekken.
We hebben ons er al bij neergelegd dat het niets wordt.
We zijn beide wel realistisch op dat vlak maar er zijn natuurlijk wel enkele traantjes gevloeid. We wachten af. Anders kunnen we vol goede moed blijven oefenen. :)
Fien
12 August 2010, 16:01
Goed dat je er realistisch onder blijft Belle, neem natuurlijk niet weg dat het idd een verdrietige situatie is. Mijn gyné zei vorige keer; we gaan een curretage doen zodat jullie zo snel mogelijk terug in gang kunnen schieten, en kijk :).
Vanmiddag toch weer serieus wat last van gehad van mskrampjes, het een moment feller als het ander. Ik hoop toch dat die fase rap gepasseerd is!
insaf
12 August 2010, 16:47
hey fien, ik begrijp dat je nog altijd met die schrik zit maar ik denk wel dat dat normaal is...Ik heb eigenlijk ook is goe ademgehaald op men 12 weken maar nadien kreeg ik bloedingen maar ze weten niet vanwaar het komt maar zolang alles goe is met ons babytje is goe...Ik duim echt voor jou mee en laat ons af en toe eens iets weten hoe het gaat met jou.
Fien
12 August 2010, 18:55
Voila bloed geprikt! Ik mag vanavond om 22u30 bellen, mijn ha is toevallig van wacht en als ze dan ook nog toevallig achter haar pc zit kan ze het mij dan al vertellen. Anders is het voor morgenvroeg... bibberbibber...
@insaf: kan mij voorstellen dat het schrikken is die bloedingen maar de baby is ok en dat zal wel heel geruststellend zijn. Geniet er maar lekker van en ik spring zeker af en toe binnen in het januaritopic :)
Prutske5
12 August 2010, 21:26
Vanmorgen ik ook snel even naar de HA voor bloed, maar omdat het van eersgisteren geleden was, wilde ze eerst niet :rolleyes:
Ze zei dat het dan nog een lage waarde zou zijn en dat ik me dan nog ongeruster zou maken. Maar bon, ze heeft het dan toch maar gedaan :p
Ik verwachtte me aan een verdubbeling van 33, of iets meer als dat zou kunnen he. Jawadde, 146!!, ik was blij dat ik zat, hihi
Dus, vanaf nu ga ik proberen van me geen zorgen meer te maken, dat bloed was er en is nu weg, lang leven de utrogestan, en ons klein verlofke van volgende week zal ons deugd doen...
Belle meisje, ik wens je nog heel veel sterkte, ik denk aan je...
Fien
12 August 2010, 22:25
pompompompom... HCG 5533 :D:D:D
Elke_
12 August 2010, 22:43
Fien,
Das super nieuws!!
Proficiat aan alle nieuwe toekomstige mama's. Geniet ervan, want voor je het beseft zijn je 40 weken bijna voorbij...
kyanoke
12 August 2010, 22:51
fien en prutske mooie hcg stijgingen, komt allemaal goed
boeleke2704
13 August 2010, 09:24
Dikke proficiat meisjes!!
Ik stond vorig jaar in jullie schoentjes :)
En kijk nu, m'n kleine frommelaapke is al 'n goei 3 maandjes en ligt hier boven al flink in z'n bedje te knorren! Z'n 1e tandjes zijn zelfs al aan het duwen...
Geniet van alle momenten meisjes!
Ik ken de onzekerheid, ben vaak in 7 haasten naar de HA gereden om toch weer eens het hartslagje te horen! Geen misselijkheid meer, oh jee, zou alles nog wel goed gaan? Bloeddruk de hoogte in van me op te jagen ;) maar ons klein spookje deed het prima!
Het is een zalige periode, waar ik nog steeds met 'n big smile aan terugdenk. Het lijkt lang te duren (is vaak ook zo ;) ), maar als je erop terug kijkt VLIEGT het om! Soms voelt het alsof ik gisteren nog maar te horen kreeg dat ik zwanger was en kijk, 'plots' kan ik al enkele maandjes van m'n schatteke genieten.
Ik wens jullie allemaal een hele mooie zwangerschap toe en in april/mei (;)) een vlotte bevalling!
Ik kom hier af en toe eens meevolgen, beetje nostalgie, hihi!
Belle
13 August 2010, 09:27
@ Fien en Prutske: Goed zeg! Dat komt helemaal in orde! Geweldig!
Ik moet om 11u weer bloed laten trekken. En daarna ga ik met een vriendin het stad in!
Ik weet eigenlijk niet wanneer ik de uitslag ga hebben.
Gisterenavond hadden we het beiden toch weer moeilijk. Gelukkig steunen we elkaar en kunnen we er goed over babbelen. Mijn vriend was heel verrast op het moment dat we zwanger bleken te zijn en zei toen: ik ben er nog niet klaar voor! Hij zegt nu dat hij er helemaal voor wil gaan als het fout gaat. :) Het is ne schat!
Schoonmoeder is op vakantie aan zee voor de eerste keer sinds 18 jaar (!) en belde juist: Alles in orde met u? Ik kreeg het nog niet over mijn hart om het te zeggen want ze geniet zo van haar welverdiende vakantie. Langs de andere kant voelt het niet goed om te liegen.
Fijn dat ik hier mijn ei kwijt kan. Ik vind het super!
Hoe maak je een tikker aan enzo? Ik ben echt nog een leek.
Tja, nu kan ik nog waarschijnlijk een tikker aanmaken. Ben vandaag juist 6 weken en uitgeteld voor 8 april.
Fien
13 August 2010, 09:39
@Belle, tof dat je het hier naar je zin hebt :). Als je naar de startpagina van de website gaat zie je links in de kolom 'tickers' staan, aanklikken en de rest wijst zich vanzelf uit.
Ik heb na mijn miskraam toch ook lang verdriet gehad. Mijn man is er heel realistisch onder gebleven en achteraf maar goed ook, dat was een steun voor mij. Als hij was mee gegaan in het grote verdriet was ik er nog lang niet uit.
@Boeleke: leuk om je reactie te horen! En amai, doet deugd dat ik niet alleen ben die met momenten zo onzeker is. Bij veel steekjes of minder misselijk ben ik al terug gespannen, lang leve de 12 weken!
Belle
13 August 2010, 09:51
Het is gelukt! :)
Prutske5
13 August 2010, 10:04
pompompompom... HCG 5533
sjieke dinges!! dat moet ik onthouden voor over een dikke week :p
fien en prutske mooie hcg stijgingen, komt allemaal goed
Dikke proficiat meisjes!!
Ik stond vorig jaar in jullie schoentjes :)
En kijk nu, m'n kleine frommelaapke is al 'n goei 3 maandjes en ligt hier boven al flink in z'n bedje te knorren! Z'n 1e tandjes zijn zelfs al aan het duwen...
Geniet van alle momenten meisjes!
Ik ken de onzekerheid, ben vaak in 7 haasten naar de HA gereden om toch weer eens het hartslagje te horen! Geen misselijkheid meer, oh jee, zou alles nog wel goed gaan? Bloeddruk de hoogte in van me op te jagen maar ons klein spookje deed het prima!
Ik kom hier af en toe eens meevolgen, beetje nostalgie, hihi!
merciekes Kyano en Boeleke! ik begin het nu stilaan te geloven, na diene 'schok' (hihi) en mijn stress momenten... die hier ook wel niet gaan beteren, ik ken mijn eigen :D
en ja, dienen bloeddruk (gisteren 15/8 :rolleyes:), dat hart dat maar blijft bonken, 's nachts wakker om 3 - 4 uur en niet meer slapen, misselijk als ik daar dan lig te draaien en te keren, precies ne knoop in mijn maag. Honger als een paard en toch bijna niks binnen krijgen. Jawadde, dat had ik vorige keer allemaal niet!!
ooh, ik wou dat we al vele verder stonden!!!
@ Fien en Prutske: Goed zeg! Dat komt helemaal in orde! Geweldig!
Ik moet om 11u weer bloed laten trekken. En daarna ga ik met een vriendin het stad in!
Ik weet eigenlijk niet wanneer ik de uitslag ga hebben.
Gisterenavond hadden we het beiden toch weer moeilijk. Gelukkig steunen we elkaar en kunnen we er goed over babbelen. Mijn vriend was heel verrast op het moment dat we zwanger bleken te zijn en zei toen: ik ben er nog niet klaar voor! Hij zegt nu dat hij er helemaal voor wil gaan als het fout gaat. Het is ne schat!
Fijn dat ik hier mijn ei kwijt kan. Ik vind het super!
Hoe maak je een tikker aan enzo? Ik ben echt nog een leek.
Tja, nu kan ik nog waarschijnlijk een tikker aanmaken. Ben vandaag juist 6 weken en uitgeteld voor 8 april.
Ooh Belle, dank je, ik duim voor je meiske, ergens hoop ik dat ze vorige keer de stalen verwisseld hadden of zo !! Goed dat jullie er met z'n twee nog zo positief tegenover staan en dat jullie zo goed met elkaar kunnen praten! Ga straks maar eens goed weg, dan kan je je zinnen een beetje verzetten.
Wat je schoonmoeder betreft, daar is nog tijd voor he. Ik vind het zo lief van je dat je haar nu op de eerste plaats zet...
Wat die ticker betreft, ahaa! het is al ni meer nodig zie ik, je hebt em al!!!
geniet van je dagje uit!!
kyanoke
13 August 2010, 10:14
belle als je hcg waarde zakt is dit geen goed nieuws hoor, volgens mij en ben daar bijna zo goed als zeker van ben jij een miskraam aant doen
Belle
13 August 2010, 18:53
We hebben de uitslag. Hcg is 45.
Maandag volgt de curretage.
Jammer dat ik deze leuke bende moet verlaten maar ik kom zeker nog eens een kijkje nemen en volg jullie verhalen.
Rationeel weten we dat het beter is maar emotioneel valt het natuurlijk zwaar.
Een hele rollercoaster van gevoelens. Even plots als we zwanger waren, zullen we nu terug met ons tweetjes zijn.
Zodra we mogen, gaan we nu voor een 'gepland' baby'tje. :)
Aan alle april-mama's: geniet van jullie zwangerschap!
stamperke
13 August 2010, 19:25
We hebben de uitslag. Hcg is 45.
Maandag volgt de curretage.
Jammer dat ik deze leuke bende moet verlaten maar ik kom zeker nog eens een kijkje nemen en volg jullie verhalen.
Rationeel weten we dat het beter is maar emotioneel valt het natuurlijk zwaar.
Een hele rollercoaster van gevoelens. Even plots als we zwanger waren, zullen we nu terug met ons tweetjes zijn.
Zodra we mogen, gaan we nu voor een 'gepland' baby'tje. :)
Aan alle april-mama's: geniet van jullie zwangerschap!
vind et jammer voor jullie meid.
wil jullie heel veel sterkte toewensen in die moeilijke periode
dikke knuf
Fien
13 August 2010, 20:32
Sterkte Belle! Kom gerust je hart hier luchten!
Knuf
Prutske5
13 August 2010, 20:53
Het spijt me zo Belle...
Ik wens je heel veel sterkte toe voor de komende dagen
Fieke
13 August 2010, 21:18
veel sterkte belle!
Fien
14 August 2010, 08:25
Vannacht ben ik wakker geworden van felle ms krampen en steekjes :(, zo fel dat ik niet wist hoe ik moest gaan liggen. Ben dan naar wc gespurt om te kijken of ik geen bloed verloor maar gelukkig niet! Na nog geen 5min was het dan ook over... Gisteravond rond 23u had ik er ook serieus last van maar niet zo fel als vannacht.
Nu heb ik sinds vanmorgen een heel zwaar gevoel in mijn buik... Mijn man zegt dat dit toch net goed is maar ik word toch heel ongerust van die ms krampen...
Nog iemand die dit zo fel voelt?
janneman
14 August 2010, 08:48
hey,
ik had dat ook in het begin.....maar dat zijn bandenpijnen,je baarmoeder die zich aan het zetten is......als je er toch niet gerust in bent bel je best eens naar je gyné of naar je huisarts...:)
Fien
14 August 2010, 09:42
Ja de ha had vorige keer al gezegd dat het het uitrekken van de baarmoeder is. Maar ik blijf het toch akelig vinden, vooral die echte menstruatiepijn in het midden van mijn onderbuik...
Gelukkig voel ik mij deze voormiddag weer beter... ik heb toch liever andere kwaaltjes maar ik zal maar niet te veel klagen zolang ik geen bloedverlies heb :rolleyes:
Elfje83
14 August 2010, 10:20
Fien echt niet ongerust over maken, ik had dat ook en met sommige momenten echt wel fel dat ik even moest wachten met wat ik bezig was.
Maar dat is allemaal heel normaal, ook had ik dikwijls kort erna in eens witverlies maja dat weet je dan niet, en liep ik altijd naar de wc en zo opgelucht als het maar wit was he.
Het heeft allemaal met aanpassing van u lichaam te maken, zolang je geen rood ziet is bijna altijd alles goed, zei de gyn toen aan de telefoon aan mij.
Fien
14 August 2010, 11:31
Dank u Elfje :o
Prutske5
14 August 2010, 12:59
Ik ook ze Fien, juist nen baksteen in mijne onderbuik en ook nog eens ne knoop in mijn maag, maar ik ben wel een week minder ver :confused:
en nu moet ik mij geforceerd gaan ontspannen naar de ardennen voor een paar dagen zonder pc :rolleyes:
we zullen wij maar een beetje proberen te rusten he meid, en proberen van ons niet op te jagen :D
Fien
14 August 2010, 18:52
Eh Prutske :D, twee stresskonijnen bij elkaar! Gaat hier nog wat geven :)
Ik ben vorig weekend ook een paar daagjes naar de kust geweest, dacht ook dat het geforceerd zou zijn maar het heeft echt deugd gedaan! Even helemaal weg. Geniet er maar van!
Fieke
14 August 2010, 21:44
en elfje heb je het geslacht al kunnen zien op de echo?
stamperke
15 August 2010, 18:19
hier begint er al een buikje te zijn,had nie verwacht dat dit al zo vroeg ging zijn :)
lang wegstoppen voor de buitenwereld zal ik waarschijnlijk nie kunnen.
ik ga zelfs nie veel meer naar een shoppingcenter hier in de buurt omdat er daar een paar vriendinnen werken van ons en dat ik nie wil da ze et al gaan rond vertellen :p.
van wie zie je ook al een buikske :).
Fien
15 August 2010, 18:54
Hier is enkel 's avonds een boller buikje te zien, maar kan nog met gemak al mijn broeken aan. Mijn gevoelige maag en darmen zullen er wel voor iets tussen zitten.
Voorlopig hebben we het alleen verteld aan ouders en broers... Voor de rest willen we eigenlijk zwijgen tot 12 weken MAAR we zitten wel met een probleem.
De komende weken zijn er veel feestjes gepland door onze vrienden (trouw, verjaardag,...) en aangezien ik nogal een feestbeest ben (was) gaat het opvallen dat ik geen glaasje drink en opeens bob ben.
Komt er nog eens bij dat mijn beste vriendin een aantal weken geleden te horen heeft gekregen dat ze waarschijnlijk nooit spontaan zwanger kan geraken en via ivf is ook nog maar de vraag, ze zitten volop in onderzoeken. Bij mijn vorige zwangerschap had ik haar meteen ingelicht en ze had het er heel moeilijk mee, wat ik natuurlijk volkomen begrijp. Had haar dan gevraagd het stil te houden maar omdat ze het er zo moeilijk mee had, heeft ze er toch met verschillende mensen over gerpraat... Bijgevolg dat deze ons kwamen feliciteren en een week later moesten we hen vertellen dat het mis is gegaan.
Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen, smoesjes verzinnen voor die feestjes, ziek,...? Het gaat haar zeker opvallen!
Of eerlijk zijn en haar weer vragen tegen niemand iets te vertellen? Dit gaat moeilijk zijn voor haar... en willen voorlopig echt niet dat anderen het al weten.
Ik weet echt niet hoe ik het moet aanpakken...
stamperke
15 August 2010, 19:00
hier heb ik het in momenten moeilijk met mijn gewone broeken,soms kan ik het verdragen en dan andere momenten totaal nie en moet ik zelfs mijn knop openzetten en da had ik zelfs van ons meisje niet :).maar het is toch nog te vroeg voor zwangerschapskledij hihi,heb nu kledij gekregen van mijn vriend voor mijn verjaardag in september en ook in die kleren zie je het al duidelijk,haha.
goh meid das idd wel ambetand é,je wil het haar wel vertellen maar ook het feit dat je bang bent dat je vriendin het trug aan een paar mensen zal vertellen is wel normaal.
wij hebben het verteld aan onze ouders broer en schoonzus en aan 1 vriendin.
maar ook hier wachten we om het aan iedereen te vertellen.
je moet doen waar je u het best bij voeld en moet je nog efkes wachten als het dat is wat jullie willen.het zal niet makkelijk worden om het te vertellen maar je vriendin zal wel content zijn voor jullie..
knufje
Fien
16 August 2010, 17:54
@stamperke: ik hoop dat je gelijk hebt, dat ze content zal zijn, ben benieuwd hoe de situatie zal uitdraaien...
Hier slaat de misselijkheid toe! Ik heb ongeveer ieder uur honger en als ik dan iets eet ben ik daarna misselijk. We nemen het er graag bij!:)
Fien
18 August 2010, 13:01
Wat is het hier rustig! Hoe is het met de andere april-mama's???
Tinkerbell
18 August 2010, 13:25
Hier alles ok! :D
Maandag hebben een eerste echo gehad... echt super! Er was nog niet ZO heel veel te zien, maar toch hebben we de embryo al gezien, in de baarmoeder (dus al geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap) en vooral... we hebben het hartje al zien kloppen! Geweldig!
Mijn volgende echo is begin september (rond 10 weken) en daarna begin oktober (rond 13 à 14 weken). Zal meteen eens bellen voor een afspraak se!
Verder niet echt misselijk, wel gevoelige borsten, veel honger en vaak zin in dingen die goed afsmaken en hartelijk zijn zoals spaghettisaus, chips, ... :o
Fien
18 August 2010, 19:14
Fijn dat alles ok is Tinkerbell!!! En niet te veel last, kan niet beter eh :)
Hier wisselen alle kwaaltjes zich af... het ene moment ben ik vreselijk misselijk, dan heb ik enorme honger, ggeeeuuwweenn en nogal moe overdag. Spaghettisaus kan mij de laatste dagen ook meer smaken:)
Wel blijf ik last hebben van die ellendige mskrampjes en ik blijf er mij ongemakkelijk en ongerust bij voelen, ook al hoor ik van verschillende kanten dat het niet veel kwaad kan zolang er geen bloedverlies is.
Zal toch blij zijn als het 30 augustus is, hier tellen we af!
stamperke
18 August 2010, 19:31
hier ook nie misselijk eigenlijk,s'avonds wel enorm moe en veel zin in zoetigheid,probeer er nie teveel aan toe te geven ma de ene moment lukt precies beter dan de andere momenten,vanavond pasta gegeten en moe zeggen da bevalt me precies nie,blijf er precies opnieuw eten :(.
bibi1
19 August 2010, 09:23
Zo te horen heeft iedereen zo wel haar kwaaltjes.
Ik voel me 's avonds zo opgeblazen en ongemakkelijk.
Niet het gevoel dat ik moet overgeven ofzo, maar dan kan ik mijn broek toch echt niet meer dicht houden!
Voor de rest geen speciaal goestingskes. 's Middags kan ik ook wel altijd een dutje gebruiken, maar dat gaat niet altijd hé. Maar het is niet zo dat ik moe-moe ben.
Als ik zo hoor zijn jullie precies al een paar keer naar de gynea geweest voor 12 weken. Ik kan pas de eerste keer gaan wanneer ik 12 weken ben! :(
Waaraan kan ik me dan juist verwachten?
Fieke
19 August 2010, 09:44
Hey,
sommige gyn's laten je idd pas komen als je twaalf weken bent!
Maar dan is er wel al veeeeeeeeeel meer te zien!
Dan zie je echt het hartje kloppen en je kan het ook horen!
Bovendien zie je dan echt al een hoofdje, een buik, armen, benen en voetjes! Dat zie je op een eerste echo op 8 weken ofzo allemaal nog niet!
Elke gyn heeft wat zijn eigen methode!
Er zijn er zelfs die maar 3 echo's doen op een hele zwangerschap!
Hangt af van gyn tot gyn!
Fien
19 August 2010, 19:00
Hey bibi, meestal ligt het ook aan het feit of je al een 'voorgeschiedenis' hebt. Moeilijk zwanger worden, miskramen,...
Bij mijn vorige zw mocht ik normaal ook pas op twaalf weken gaan maar ik voelde mij daar zo verschrikkelijk ongemakkelijk bij!
Gelukkig heb ik een goeie gyne nu en hij zei dat ik best rond 8 weken kwam als ik opnieuw zwanger zou worden.
Ik hoop dan ook zo hard op een kloppend hartje want zo ver zijn we de vorige keer niet gekomen!
Vanmorgen... manmanman... Het heeft 40 minuten geduurd vooraleer ik effectief naar het werk kon vertrekken! Ik kreeg de hele tijd opstoten van misselijkheid dat ik naar de wc moest rennen en dan kwam er toch niks. Ik denk zo wel een 7 keer. Uiteindelijk toch maar vertrokken maar een grote (zonder gaten wel te verstaan) plastieke zak in de auto, weet maar nooit :rolleyes:.
En op het werk heeft zich dat verhaal nog even verder gezet. Vanmiddag ging het dan wat beter maar kreeg ik last van een overweldigende vermoeidheid. Terug thuis gekomen ben ik meteen in mijn jogging gekropen, op de zetel gaan liggen met een fleecedekente en 20 min keihard geslapen. Mijn ventje heeft voor het eten gezorgd :o
Kan toch bijna niet anders dan dat het goed zit????
Fieke
19 August 2010, 19:24
Die misselijkheid en moeheid daar moet je helaas wat aan wennen!
Ik heb ook al een collectie plastieke zakjes overal :s
Je weet maar nooit!
En veel rusten eh! Mijn man moet ook veel doen in het huishouden,
en deed dat nu anders ook wel al, maar toch nu meer dan vroeger!
stamperke
19 August 2010, 19:41
denk dat ik hier gauw een zw-broek zal mogen proberen.mijn gewone broeken zitten soms nie zo goe meer,et enige waar ik mij goe in voel en da is ofwel m'n pyama ofwel kleedjes,lang wegstoppen voor de vrienden zal dus nie lukken :),maar toch zullen we proberen om et efkes nog weg te foefelen :p.
Prutske5
19 August 2010, 20:16
het gaat hier precies heel goed!! :)
wij zijn net terug van een Ardennen 5-daagse, man man, afzien in de regen... Het was nu ook wel ongelukkig gepland he. Dinsdag wist ik dat het gelukt was, donderdag kreeg ik een 2e hcg bevestiging en zaterdag 'moest' ik 'ontspannen' op vakantie
amai mijnen buik :eek:, ver rijden tot daar, daar dan veel kilometers gedaan, en vandaag naar huis. Zelfs mijn ventje is er moe van! We hadden daar een B&B, dus overdag rusten was er niet bij. Ik ben dus wel moe, maar hoe moe juist, dat zal mijne zetel hier de komende dagen wel uitwijzen, hihi.
Normaal gezien mocht ik morgen naar de gyne voor mijn cyclus bespreking, maar aangezien dat nu niet meer nodig is moet ik wachten tot 31/8 voor een echo. Maar ze stelden me aan de telefoon toch gerust, moest het mis gaan, dan zouden zelfs die utrogestan pillekes een bloeding niet tegengaan. maw, geen verlies is in principe goed nieuws...
Eten is hier ook met voorkeur iets dat goed afsmaakt, zou elke dag spaghetti kunnen eten, mjammie!
stamperke
19 August 2010, 20:21
het gaat hier precies heel goed!! :)
wij zijn net terug van een Ardennen 5-daagse, man man, afzien in de regen... Het was nu ook wel ongelukkig gepland he. Dinsdag wist ik dat het gelukt was, donderdag kreeg ik een 2e hcg bevestiging en zaterdag 'moest' ik 'ontspannen' op vakantie
amai mijnen buik :eek:, ver rijden tot daar, daar dan veel kilometers gedaan, en vandaag naar huis. Zelfs mijn ventje is er moe van! We hadden daar een B&B, dus overdag rusten was er niet bij. Ik ben dus wel moe, maar hoe moe juist, dat zal mijne zetel hier de komende dagen wel uitwijzen, hihi.
Normaal gezien mocht ik morgen naar de gyne voor mijn cyclus bespreking, maar aangezien dat nu niet meer nodig is moet ik wachten tot 31/8 voor een echo. Maar ze stelden me aan de telefoon toch gerust, moest het mis gaan, dan zouden zelfs die utrogestan pillekes een bloeding niet tegengaan. maw, geen verlies is in principe goed nieuws...
Eten is hier ook met voorkeur iets dat goed afsmaakt, zou elke dag spaghetti kunnen eten, mjammie!
prutske,
goed om horen dat alles prima gaat é.
ge kunt nen dag eerder dan ik na de gyné zo spannend :p.
pasta's moet ik eigenlijk nie teveel gaan eten blijf er dan eigenlijk nen ganse avond eten eigenlijk,vind da nu ook nie echt intressant :).
anders ook hier alles prima,eigenlijk nie zoveel moe,maar ne keer dak mij begin te nesteln in m'n bedje dan duur et ook nie lang eer ik in droomland zit.
Prutske5
19 August 2010, 20:39
hihi, och ja, ik blijf zowiezo alles eten tot in mijn bed, dus dan kan het maar beter iets zijn wa mij smaakt é :D
ik ga morgen nog maar eens naar de HA om bloed te laten prikken (kan het niet laten :o), maar ik heb een excuus want in de kliniek hebben ze me dat aangeraden en ik moet toch een nieuw voorschrift hebben voor mijn vettige pillekes :p
heb hier nu trouwens ook een gemakkelijke broek aan, mijn buikske is nog hetzelfde als tevoren (lees: zowiezo ni al te mager) , maar gevoelig!! dat had ik vorige keer helemaal niet.
stamperke
19 August 2010, 20:45
hihi, och ja, ik blijf zowiezo alles eten tot in mijn bed, dus dan kan het maar beter iets zijn wa mij smaakt é :D
ik ga morgen nog maar eens naar de HA om bloed te laten prikken (kan het niet laten :o), maar ik heb een excuus want in de kliniek hebben ze me dat aangeraden en ik moet toch een nieuw voorschrift hebben voor mijn vettige pillekes :p
heb hier nu trouwens ook een gemakkelijke broek aan, mijn buikske is nog hetzelfde als tevoren (lees: zowiezo ni al te mager) , maar gevoelig!! dat had ik vorige keer helemaal niet.
zou ook nog een keer bloed willen laten nemen maar zal nog wachten tot we op 01/09 hebben moeten gaan,de ha zei dat het allemaal in orde was dusja,ik zou ier eerder gaan omdak rapper panikeer na etgene van Emelina'tje geweest.
hier meer zin in zoetigheid etc...maar probeer er toch nie teveel aan toe te geven:D
probeer wel nog altijd mijn water te drinken en tot nu toe lukt dat eigenlijk nog heel goed.
ier zit ik nie makkelijk in mijn gewone broeks,kan zelfs ook mijn riem nie verdragen.ma vo nu al zw-broeken te dragen vind ik het otch nog veeell te vroeg zunne.
is beter als ze het aanraden van in het ziekenhuis dat je het idd dan best laat doen é,en zo zijt ge dan ook weer meer op uw gemakske.
ik denk als ik onder de vrienden kom ze dreckt vragen of we opnieuw zwanger zijn,m'n vriend zei dak ma moe zeggen da et nog babyvet is.
en vo mijne kop doek da nie,das nie zo dan ga ik da wel nie gaan zeggen,ben daar een vieze in
Prutske5
19 August 2010, 20:58
neen, dat zou ek nu ook niet doen, zeggen dat dat babyvet is... :(
Maar als ge gewoon losserer t-shirts begint te dragen valt dat ook nog zo ni op he.
Een echte zwbroek ga ik hier ook nog lang niet aandoen, maar die dat ik liggen heb ga ik nu wel eindelijk verkorten. Vorige keer heb ik dat nog niet gedurfd, en het is ni goed uitgedraaid... , maar nu zet ik er de schaar in zene :p
stamperke
19 August 2010, 21:04
neen, dat zou ek nu ook niet doen, zeggen dat dat babyvet is... :(
Maar als ge gewoon losserer t-shirts begint te dragen valt dat ook nog zo ni op he.
Een echte zwbroek ga ik hier ook nog lang niet aandoen, maar die dat ik liggen heb ga ik nu wel eindelijk verkorten. Vorige keer heb ik dat nog niet gedurfd, en het is ni goed uitgedraaid... , maar nu zet ik er de schaar in zene :p
hier zou dit opvallen van die lossere t-shirts,ze zouden nog meer vragen stellen :p.
da heb je met die topkes en trui'kes dien een beke strak zitten,hihi.
verschiet er eigenlijk van dat we het nu al zo goed zien eigenlijk,mja...besant nie zunne,ben er best fier op.
hihi...groot gelijk,waarom zou je ze nie verkorten die broek,waarom heb je het niet gedurfd de vorige keer?
Prutske5
20 August 2010, 12:05
tja, en een dikke vest gaat met dit weer ook niet é :D
gisteren avond zei m'n ventje ook dat hij dacht iets te zien, maar da kan ni, bij mij toch ni :p
vorige keer durfde ik die niet inkorten met t gedacht van 'zie dat het slecht afloopt'... Dus, één van dees dagen, de schaar erin!
Pfft, keelpijn dat ik heb, deze morgen lag mijne koffie eruit toen ik mijn tanden aan het poetsen was... smakelijk! lol
stamperke
20 August 2010, 12:09
tja, en een dikke vest gaat met dit weer ook niet é :D
gisteren avond zei m'n ventje ook dat hij dacht iets te zien, maar da kan ni, bij mij toch ni :p
vorige keer durfde ik die niet inkorten met t gedacht van 'zie dat het slecht afloopt'... Dus, één van dees dagen, de schaar erin!
Pfft, keelpijn dat ik heb, deze morgen lag mijne koffie eruit toen ik mijn tanden aan het poetsen was... smakelijk! lol
hier zie jet echt al goe voor die weken dak nog maar ben,denk zelfs da we minder ver zitten dan we eigenlijk hadden gedacht,kwestie van een beke te mistellen denk ik,mja ga et nog nie veranderen eerst afwachten :p
doen zou ik zeggen,zet er maar de schaar in mieke,groot gelijk.
ah oeps nie echt de combinatie daj wil hebben zeker nie bij het tandenpoetsen:rolleyes:.hier gelukkig nog niks van zoiets mee gemaakt.verzorg u ma goe uw keelke.
alleen m'n (.)(.) die beetje beginnen te jeuken,kan/mag eigenlijk nie klagen,is ma dak zie da mijn buikske groeit ma anders zou vergeten dak zwanger ben.
Prutske5
20 August 2010, 12:18
aja, die was ik al vergeten...
vorige keer was ik denk ik een 10tal dagen overtijd alleer ik het wist en toen was het door de pijn aan mijn borsten dat mijne frank gevallen was.
gisteren lag ik op mijn zij en ineens voelde ik terug zo wat pijn en ik dacht 'joepie!!'
tttt, zo onnozel :D
stamperke
20 August 2010, 12:23
aja, die was ik al vergeten...
vorige keer was ik denk ik een 10tal dagen overtijd alleer ik het wist en toen was het door de pijn aan mijn borsten dat mijne frank gevallen was.
gisteren lag ik op mijn zij en ineens voelde ik terug zo wat pijn en ik dacht 'joepie!!'
tttt, zo onnozel :D
goh onnozel is da nie vind ik:D,zo zijt ge meer op uw gemak,ier is da eerder omgekeerd als ik niks voel dan ben ik rustiger.
van ons meisje wist ik het maar aan 5 weken,en da was ook door mijn rug dak et wist.
en nu aan 3 weken en een beke.
ma als we tellen van de eerste dag van de laatste ms dan komen we uit op 17 april,ma den ha zei iets van 3 weken als ik op 9/08 had gebeld zullen moeten afwachten zeker é.hopelijk is da nu nie slecht mja...
Prutske5
20 August 2010, 21:34
hmm, hij dacht mss aan 17 juli, dan was het iets van een 3 weken geleden toen je belde op 9/8? pfft, 1 september is nog lang he...
ben vanmorgen naar de HA geweest, had zowiezo nog een voorschrift nodig he. daarjuist gebeld en mijn hcg staat op 3146 en mijn progesteron op 22,1! hieperdepiep!! *zot*
stamperke
20 August 2010, 21:38
hmm, hij dacht mss aan 17 juli, dan was het iets van een 3 weken geleden toen je belde op 9/8? pfft, 1 september is nog lang he...
ben vanmorgen naar de HA geweest, had zowiezo nog een voorschrift nodig he. daarjuist gebeld en mijn hcg staat op 3146 en mijn progesteron op 22,1! hieperdepiep!! *zot*
hihi,ben content voor gij wi dat het allemaal in orde is,ge verdien et:).
wij hebben geteld van de 10 juli en dan kom je uit op 17 april mja de vorige keer dachten we ook dat het voor 1/08 ging zijn en ze kwam ook uit bij 14/08,daarmee maak er mij geen zorgen in.goh...idd precies of die dagen rekken et zo lang é,hihi geduld is ook mijn sterkste kant nie wi mja...:D.
heb wel het gevoel dat het allemaal goed zit.
Prutske5
20 August 2010, 22:02
awel, hier ook, da voelt nu helemaal anders dan vorige keer. Wel raar daje da gevoel kan hebben he (ben hier nu ondertussen hout aant vasthouden, mijne kop, hihi)
bizar dat die data zo kunnen verschillen he, hier komt het vrij goed uit, maar ik reken niet van de eerste dag van mijn ms, maar van 14 dagen voor de eisprong
stamperke
20 August 2010, 22:08
ja das idd raar,eer ik die zw-testen had gedaan en da klinkt mss raar maar had ik kriebels in m'n buik en da zijn diezelfde kriebels die ik had van als ik Emelina'tje in m'n armen had...raar é en dan wist ik gewoon dat het raak was :).
ben er zeker van dat het allemaal goed zal verlopen voor jullie en da moag ook wel.
daarmee afwachten zeker,maar hoop gewoon 1 ding en dat is dat het niet voor 15 april is want da zou ik echt niet zien zitten eigenlijk.
moest het mogelijk zijn zou ik toch wel vragen dan of het iets vroeger zou kunnen.
Prutske5
20 August 2010, 22:21
och meiske toch, ik krijg er de tranen van in mijn ogen
Emelina gaat er zeker over waken dat alles goedkomt, en dienen datum, het is er precies echt om te doen he, maar ik ben er zeker van dat ze dat in de kliniek wel gaan begrijpen. probeer, probeer er ni teveel mee in uw kopke te zitten, alles komt goed
dikke knuf
stamperke
21 August 2010, 09:18
moe wel zeggen als we uitkwamen bij de 17de april dan moest ik efkes slikken wi,m'n ouders en broer zouden da tof vinden voor de 15de ma ik zie da echt nie zitten mja...
m'n vriend zei ook met de eerste moment van ja we hebben daar eigenlijk nie aan gedacht dat het kon voor april,maar wie had er da gedacht dat het na 3 maand ging lukken en zeker van Emelina hebben we 13 maand moeten proberen.mja...kijken er heeeellll erg naar uit wi en het bijzonderste is dat et een geoznd boontje zal zijn.
ja da was raar van die kriebels een paar dagen voor ik die zw-test had gedaan heeft er nen vlinder op m'n vriend zijn schouder gaan zitten en den dag erna kwam er 1 bij mij zitten,hmmm...:)
Fieke
21 August 2010, 10:22
das mooi van die vlinder!
Weet je, we kunnen samen aftellen ik mag op 1 september ook terug naar de gyn!
En ik hoop dat we dan beiden goed nieuws krijgen!
*Ik ben namelijk super nieuwsgierig of er nu een jongen of een meisje in mijn buik zit*:o
Fien
21 August 2010, 10:44
@Prutske: mooie waarden eh, ziet er goed uit voor jou!! :)
Ik had dat goed gevoel ook meteen toen ik had getest. Toen zei ik nog tegen mijn man, deze keer zit het goed. Ik ben daar van overtuigd gebleven maar nu krijg ik toch weer twijfels...:(
Die akelige mskrampen gaan maar niet over. Heb ze een paar keer per dag en het is echt in het midden van mijn buik. Geen trekkerig gevoel maar echt een stuwend gevoel.
Ben wel de heel week misselijk geweest maar vandaag niks. Geen mottig gevoel, helemaal niks...
Zou dat kunnen, de ene dag misselijk en de andere dag niks?
Ik heb zo positief kunnen denken maar de onzekerheid neemt met de dag toe:(
Wel heb ik al twee keer gedroomd dat we een mooie dochter bij ons hadden :)
Prutske5
21 August 2010, 11:53
zo schoon! en een vlindertje dan nog wel! *kiekevel* word er stil van...
Hé Fien, dank je! die van jou zagen er toch ook prima uit op 12/8?
Ik steek hier nu wel utrogestan op, dus voel me daardoor ook wel ietekes geruster :o , maar dat trekken en duwen heb ik hier ook. Gewoon blijven denken dat het goed is dat je iéts voelt he, hoe ambetant ook :cool:
Hier is het eigenlijk vooral 's avonds in bed dat ik da voel, maar ook wel in de auto, precies een baksteen, urrgh
Al die dingen die we voelen of juist niet voelen, zijn bij iedereen anders he. We kunnen niet anders doen dan afwachten en hopen, heel veel :)
stamperke
21 August 2010, 12:09
das mooi van die vlinder!
Weet je, we kunnen samen aftellen ik mag op 1 september ook terug naar de gyn!
En ik hoop dat we dan beiden goed nieuws krijgen!
*Ik ben namelijk super nieuwsgierig of er nu een jongen of een meisje in mijn buik zit*:o
zo spannend meid,da we maar vlug 1 september zijn hihi.
denk dat het voor jullie een meisje zal zijn,weet het natuurlijk nie zeker maar heb precies zo een gedacht :p.
hier heb ik echt het gevoel dat het dees keer een zoontje zal zijn,natuurlijk nog veel te vroeg om het nu al te weten,maar ben er meer en meer zeker van dat het zo zal zijn,raar é...
Fien
21 August 2010, 12:26
@Prutske: we kunnen idd niet meer doen dan wachten en hopen. Nog een dikke week en ik weet eindelijk meer!
@Stamperke: fijn dat je je zo goed voelt! Die vlinder is een mooi voorteken :), dat komt helemaal goed!
stamperke
21 August 2010, 21:02
heb mij vandaag nie kunnen houden en heb nen buikband besteld met tekst pas op ik shop :)
en dan zal ik nog 1 bestellen met swarovzski kristallen op met twee handjes en dan nog nen specialen vo de hollidays :p,ventje zal zot komen.
Prutske5
21 August 2010, 21:07
hihi, ferm!! :D
stamperke
21 August 2010, 21:12
kon me nie meer beheersen hihi,was sterker dan m'n eigen:p.
hebben zijn/haar eerste beerke gekregen van m'n ma die meter zal worden,vond da zo lief...
Fien
21 August 2010, 21:30
Ooh stamperke fijn!!! :D
Ik heb hier ook al wat spulletjes liggen. Toen ik in november vorig jaar aankondigde aan mijn schoonzus dat we aan het proberen waren heeft ze het niet kunnen laten om met kerst al wat kadootjes te geven: kleine adidasschoentjes, een tutje, sokjes, een een avent-papflesje. Iemand anders zou het misschien als een druk ervaren maar ik vond het geweldig :D. Ze leeft helemaal mee!
Ik koester nu alles, samen met nog een tutje uit de vorige zwangerschap, in mooie kleurrijke doos. Ik hoop die doos binnekort definitief open te kunnen laten!
stamperke
21 August 2010, 21:34
ooh vind da zo tof van je schoonzus,al die spulletjes zo koddig.vind da echt geweldig dat uw schoonzus zo met jullie mee leeft :)
heb ook al staan zien na die adidasschoentjes maar nog geen meegenomen.
heb overlaatst een tutje gekocht met papa's nr 1 op ik ging en moest da tutje mee hebben,der stond maar ééntje goei excuus hihi :p.
hier ook nog al die kleerkes en tutjes etc...van ons meisje maar daar kom ik nie aan,alles moet opnieuw gekocht worden alé als het een dochtertje zal zijn (ik denk eerder een zoontje).kan die box'n nie open doen om haar kleertjes eruit te halen.
hoop ook voor je dat die doos (jes) mogen openblijven
Fien
21 August 2010, 21:40
Mooi dat je het zo koestert Stamperke! Zou ik ook zo doen denk ik... Van die herinneringen zijn belangrijk en wie weet, doe je het ooit wel eens terug open om er met een glimlach naar te kijken en het een mooi plaatsje te geven. Alles op zijn tijd ;)
stamperke
22 August 2010, 08:44
m'n vriend zou het graag gebruiken maar ik kan/wil het nie.ma zoals je zegt alles op zijn tijd,zo komt het ook wel in "orde".
begin hoe soms van die draaiingskes te hebben zijn er nog die da hebben,nu had ik da van mijn andere zwangerschap ook eigenlijk :)
Prutske5
22 August 2010, 17:24
Hier nog eentje met zo een doosje :)
maar sinds daarstraks kan ik al een hele doos vullen :o Gisteren kwam mijn ventje thuis met de boodschap dat vrienden van hem vandaag op een rommelmarkt gingen staan met hun babyspulletjes. Vorige keer zou ik dat niet gedurfd hebben, maar nu... we zijn thuisgekomen met ne resem bodykes, pijamakes, 2 badcapes, 2 luierkussens, een bad op onderstel... 't was precies de normaalste zaak van de wereld
draaiingskes heb ik ook wel, maar das eerder van de progesteron dat ik moet bijnemen. verder eigenlijk niet zoveel last enkel die buikpijn soms, zoals nu, alles wordt precies naar beneden geduwd.
nog 9 dagen ;))
Fien
22 August 2010, 19:14
Amai Prutske!! Al die spulletjes :D, ook een goed voorteken eh.
Van duizeligheid heb ik geen last.
Ik heb eigenlijk vandaag nergens last van, behalve extreme vermoeidheid. Ik ben vorige week bijne iedere dag misselijk geweest, mij behoorlijk mottig gevoeld. Gister is dan uiteindelijk de misselijkheid 's avonds nog komen opdagen maar ik heb niet het gevoel dat ik vandaag nog misselijk ga zijn.
Zijn er nog dames die misselijk zijn geweest in hun zwangerschap maar niet iedere dag??
Fien
23 August 2010, 17:46
OK, heb er lang over gepiekerd maar ik ga vanavond toch nog eens bloed laten trekken. Vandaag heb ik mij kiplekker gevoeld, lichamelijk dan. En dat vind ik toch maar raar... :(
stamperke
23 August 2010, 19:58
Fien,
zou nog nie panikeren,het is niet omda je nu niks voel ofzo dat er daarom iets mis is met je zwangerschap,maar als je meer geruster zal zijn door uw bloed te laten nemen dan moet je dat ook maar doen meid.
hier komt het erop neer als ik tel vanaf de eerste dag van mijn laatste ms kom ik degelijk uit op 15 april!!!!.
moeten natuurlijk afwachten tot we bij de gyné zijn geweest maar dat zie ik dus wel nie zo zitten op die dag zelf,dan is het kop 1 jaar geleden van ons poppemieke.
Prutske5
24 August 2010, 13:13
Fien, neen, zeker niet panikeren hoor, ik denk dat het wel mag kunnen van af en toe eens een dagje te hebben zonder mottigheid :)
Maar goed voor jezelf dat je toch naar de HA geweest bent gisterenavond. Mag je straks bellen voor de resultaten?
Ik voel me goed zolang ik lig, dan voel ik vanalles in mijn buik. Maar wanneer ik rechtsta... jawadde, mottig, t heeft gene naam...
Stampertje, ik zou die datum gewoon bekijken als een vlinderteken van hierboven... denk wel dat de kans ook zeer klein is dat je dan ook op die datum zou bevallen. Was het Lotjen niet die sprak over 4%?
Maar praat er volgende week over met je gyne, ze zal je wel heel goed begrijpen
stamperke
24 August 2010, 13:58
prutske,
ja zou mij ook verwonderen dat het kop die dag zou zijn mja...
bespreek het lieven van op voorhand als het toch voor die datum moest zijn dat we mss iets kunnen afspreken dan,ze zullen da wel verstaan zeker?
is eigenlijk stom dat ik daar een beke op panikeer é,veel kun je er eigenlijk nie aan veranderen,wist dat ik toch ging panikeren ma nie op zoveel,pff...kom soms onozel van m'n eigen :)
Prutske5
24 August 2010, 14:09
Is heeel normaal meiske dat ge daarover panikeert, daar moet je je niets van aantrekken. Niemand anders staat in jouw schoenen en niemand kan dat aanvoelen zoals jij en je ventje. komt daarbij nog de schrik en bezorgdheid van elke zwangere vrouw...
Nee echt, praat er de 1e sept maar over en ze zal het zeker verstaan en hopelijk wat kunnen geruststellen
dat het maar rap woensdag is he!!
stamperke
24 August 2010, 14:13
ja zeg wel pff...die week duurd precies zo lang.goh m'n ventje heeft daar precies iets minder last van dan ik zelf,heb et em gezei da ik het er moeilijk zou mee hebben moest het voor dan zijn uitgerekend en die deed daar precies een beetje "raar" over,mja...is mss ook omdat het nog nie helemaal verwerkt is etc...echt ben er zeer gelukkig mee maar genieten kan ik nog niet voor de moment maar da zal zijn tot we het hebben gezien en gehoort volgende woensdag en dat we het dan eigenlijk geloven.over wa nen mens al nie zit te denken zeg pff...
Prutske5
24 August 2010, 14:30
oorspronkelijk was ik uitgerekend voor 31 augustus, nu gaan we op dienen dag mss het hartje van ons 2e prutske zien.
Wel helemaal niet te vergelijken, maar ik ga toch efkes slikken...
Mijn ventje, tja, diene denkt daar zo niet meer aan. Laat het tenminste niet blijken. Maar zoals ik al zei, het is niet te vergelijken met jullie verlies...
Wat ook wel is, wij denken onmiddellijk na bij t minste wat we voelen of niet voelen, en wij zitten dan ook nog met die hormonen. Ventje zit hier alleen met een zaag op zijn dak :D
oh, ik hoop zo dat wij hier allemaal goed nieuws gaan krijgen volgende week!!
stamperke
24 August 2010, 14:37
het is idd nie zoals van ons geweest maar het is toch ook een verlies voor jullie geweest,het was toch ook een kleintje.van m'n vriend is da ook zo ie toon et nie veel maar is er daarom niet minder mee bezig.daarom is het nog niet minder erg meid.ie moest gaan voetballen dees weekend en ie zag daar een kindje met een soort van harnaske aan zijn beentje en dan zei ie ook wel da ie het dan nog moeilijk had en onmiddelijk moest gaan denken aan Emelina'tje en dan moet ge wel efkes gaan slikken en kraakte m'n hartje toch als ik het hem hoorde zeggen.
zal ier duimen voor allemaal da we goei nieuws krijgen en blijven krijgen zunne
njah...van da gezaag haha ken da ook iere :),tgohja...kunnen et ons permiteren en op ons hormonen steken nu :p.
Fien
24 August 2010, 15:25
Yup ik mag vanavond bellen tussen 18u en 19u. Het verdwijnen van de mottigheid is nu toch al meer als een dagje, ben van zondag niet meer misselijk geweest. Wel heel erg moe, onvoorstelbaar! En op 't werk komt iedereen mij even vertellen hoe bleek ik er wel niet uit zie.
Ik zal mij daar nu maar aan vasthouden en net zo ongeduldig als jullie aftellen naar volgende week :)
En wat die venten bereft: hier ook zo eentje. Mijn schoonmoeder had laatst aan hem gevraagd hoe ver ik nu was en op hoeveel weken ik mijn mk de vorige keer had... Allez ja om te vergelijken of ik nu al verder was en ... hij wist het niet!!!! Blijkbaar is hij daar anders mee bezig. Mannen denken heel abstract: zwanger = zwanger en punt.
Heb hem dan even duidelijk gemaakt dat dit toch belangrijke dingen zijn!!
insaf
24 August 2010, 16:06
hey fien, ik begrijp je wel hoe je je voelt je wil je misselijk voelen zodat je je toch nog zwanger voelt. Maar ik had dat toen ook ik was een paar weken niet misselijk en vergat soms dat ik zwanger was en dacht ik ben toch liever misselijk hoor en geef toch liever over dan weet je dat je zwanger bent...En sinds dat de misselijkheid weg is komt er iets anders om je zorgen over te maken ik ben tot 13weken misselijk geweest en dan totaal niks meer en nu voel ik ons beebitje af en toe en van de week heb ik hem pakt ongeveer 4dagen ni gevoeld en da was ook ff panikeren dacht ik ook van oooww die beweegt hier niet meer...En zo kunnen we blijven doorgaan...Maar ik begrijp echt wat je voelt...ik kom hier nog af en toe eens piepen om te zien hoe het met je gaat en dat zal ik vanavond ook doen om te weten wat je resultaten zijn.
Fien
24 August 2010, 17:29
Dank u Insaf :o
Ik hou jullie op de hoogte
stamperke
24 August 2010, 17:36
hier duim ik dat ik alles goed mag zijn fien,zal het zeker ook komen lezen.
Belle
24 August 2010, 18:12
Ik duim ook en begrijp je volkomen.
Wanneer ik terug zwanger ben, zou ik ook 'liefst' misselijk blijven tot je de baby voelt. Waarschijnlijk zullen we ons 9 maanden zorgen maken maar vertrouw op de natuur!
Fien
24 August 2010, 19:13
Oh dank u ladies voor de reacties!! Ik word er helemaal week van :rolleyes:
In mijn ticker staat mooi mijn hcg te prijken!
Kan het eigenlijk moeilijk geloven dat het zo hoog is, ik hoop dat ha zich niet vergist heeft :D
stamperke
24 August 2010, 19:23
oh fien meid ben echt content voor gij dat het allemaal in orde is en idd heel schoon nummerke die daar staat :p.en nu genieten!!
Belle
24 August 2010, 20:59
:eek:
SUPER!!!
Nog een paar daagjes en dan kan je je kleintje op de echo zien!
Lekker relaxen nu!
Prutske5
24 August 2010, 21:51
Huppekee!! goed he meiske :D doe zo voort!! :p
Fien
24 August 2010, 22:11
Merciekes allemaal!!!
Hier krijg ik tenminste begrip! Had daarstraks tegen mijn schoenmoeder gezegd dat ik nog eens bloed had laten trekken omdat ik ongerust was.
Ze antwoord dan dat ik toch maar eens moest stoppen met met mij ongerust te maken, dat ik er te veel mee bezig ben ik er maar van moet uitgaan dat alles goed zit, negatieve gedachten zijn niet goed voor het kleintje :alien-grrr:
Ze praat mij al mee schuldgevoelens aan!
Oh ik word helemaal gek van die opmerkingen. Dat is net hetzelfde als je al een tijdje bezig bent met zwanger worden en ze zeggen dat je er niet te veel mee bezig mag zijn... grrrr....
insaf
24 August 2010, 22:21
ooh fien blij da ik ben echt waar die is enorm gestegen uw hcg...Ik zou zeggen geniet ervan en doe alles rustig aan en laat je schoonmoeder maar zeggen het ene oor in en het andere er weer uit ze weet niet hoe jij voelt e... Geniet ervan meid
Prutske5
24 August 2010, 22:34
oh Fien meid, probeer je van die commentaren niet te veel aan te trekken! Dat je ongerust bent is toch heel normaal en zeker nu in je 7 weken...
ik zou in het vervolg niet teveel aan hare neus hangen.
als jij ongerust bent is dat inderdaad niet goed voor je kleintje, maar wij hebben nu ook verschillende mogelijkheden om ons gerust te laten stellen die zij toen niet hadden he ;)
gewoon nog eventjes genieten van die mooie hcg waarde en dromen van een super mooie echo volgende week!
Fien
25 August 2010, 19:43
Hey meiden, jullie hebben gelijk hoor. Ik heb er mij gister nog even in opgejaagd maar vanaf nu: ene oor in en andere eruit en ik ga ze zeker niet meer zoveel vertellen!!
Gaat bij jullie de tijd ook ze tergend langzaam voorbij tot die eerste echo??
Pppff, moet echt zorgen dat ik overdag goed bezig ben want zou de klok zo willen verder zetten.
Voor de rest voel ik mij eigenlijk wel goed. De vermoeidheid gaat niet weg maar dat vind ik niet zo erg. Blijf het wel gek vinden dat die misselijkheid zo opeens verdween, maar wie weet, duikt ie zo opeens weer terug op...
stamperke
25 August 2010, 20:04
goh fien hier ook da probleem,vind de tijd enorm traag voorbij gaan.zit hier de dagen letterlijk af te tellen hihi.
Prutske5
25 August 2010, 20:12
Hier ook! zelfs m'n ventje zei deze middag 'nog 6 nachtjes slapen', zo lief!
ik weet niet wat dat hier is, in de namiddag begint dat, moe, mijnen draai niet vinden, kokhalzend aan het eten beginnen (maar er komt niets uit, sorry :o) en bijna janken voor niets.
en dan eten, heb me net nog 2 kaaskroketten gebakken...
stamperke
25 August 2010, 20:15
oooh das idd lief van uw ventje :p!
heb da ier ook van da eten,nu vandaag viel het eigenlijk nog mee in het begin veel zin in zoet en nu als ik iets zie van chocolade ofzo dan moet ik er precies nie meer van weten haha.begin al moe te worden in de namiddag en dan geraak ik er echt nie meer vanaf maar slapen doe ik nie,maar val wel als een blok in slaap in ons bedje.
tja da janken hihi hormoontjes :),zal wel overgaan meis.
Prutske5
25 August 2010, 20:30
ja he, ik voel mij echt schuldig tov hem vantijds, met al mijn gezaag...
zo raar he, vorige keer was ik ook wel moe, maar dat was het ongeveer, ben toen zelfs afgevallen. Dat gaat nu niet echt lukken denk ik :D
stamperke
25 August 2010, 20:34
hihi de kilo'kes gaan der wel af achter de bevalling :).
nu genieten,heb je zin om iets te eten doe da maar lekker.
goh denk niet daj u schuldig moeten voelen meis,jullie weten van wat het is é.
komt allemaal wel goed wi.
hier heb ik het geluk bij de vorige zwangerschap ook nie mottig geweest behalve dan ook dat moe zijn en daar ben ik enorm content mee en nu m'n (.)(.) dien wa beginnen te jeuken ma is ook nie overdreven :).
bibi1
26 August 2010, 10:58
Wij moeten toch ook nog even wachten tot de eerste echo (nog 27! dagen). En ik heb het gevoel dat ik het pas echt ga geloven als ik het met mijn eigen ogen zie!
Prutske5
26 August 2010, 11:52
goh Bibi, ik kan geloven dat je dan op hete kolen moet zitten...
Hoe voel jij je eigenlijk, misselijk, pijntjes?
vanmorgen op de weegschaal was er hier ene kilo af, yiiihaaa :D
elsken
26 August 2010, 12:15
Ho fientje meid schoonmoeders ik ken er ook alles van.
Het best is idd het ene oor in en het andere uit.
Geniet maar meid je hcg staat idd mooi hoog.
xxx
Liefde is...
26 August 2010, 20:09
Hoi dames
Allereerst proficiat met jullie zwangerschap!
Ik ben uitgerekend voor 1 mei volgens mijn berekening dus maar de kans dat het april wordt is natuurlijk ook wel hoog.
Dus ik kom even wat vragen aan de al wat meer ervaren mama's in spe :)
Heb last van buikpijn, steekjes, soms als ik opsta uit de zetel een steek naar mijn lies toe. Het komt en gaat hoor maarja...
Hadden of hebben jullie hier ook last van?
Prutske5
26 August 2010, 20:45
hier allereerst nog eens een dikke proficiat!!
en kom maar gerust hier mee volgen hoor ;)
je niet ongerust maken meiske, je baarmoeder is zich aan het zetten. die steken die je soms (veel :)) voelt zijn de zogenaamde bandenpijnen, de spieren rond de baarmoeder die beginnen te trekken
voor zover ik er een expert in ben natuurlijk...:p
bibi1
27 August 2010, 10:04
goh Bibi, ik kan geloven dat je dan op hete kolen moet zitten...
Hoe voel jij je eigenlijk, misselijk, pijntjes?
vanmorgen op de weegschaal was er hier ene kilo af, yiiihaaa :D
Ik ben avondmisselijk ipv ochtendmisselijk. Maar ik kan niet overgeven, als ik dat misschien eens kon, was het ervan af, maar dat gaat dus niet.
Voor de rest walg ik van de geur uit het afwasmachine (hoewel die eigenlijk toch niet zó sterk geurt) en hadden ze mazout getankt voor in de winter. Die walm komt me via de kelder in de gang tegemoet! Ik moet dan echt maken dat ik de deur uit ben!
En natuurlijk ook verschrikkelijk moe hé. Ik zou precies wel een winterslaap kunnen houden!
Heb zelfs nog niks tegen ouders en schoonouders en grootouders gezegd. Ik wacht de gynae af om dan een eerste kleinkind en achterkleinkind te kunnen aankondigen!!!
Hoe hebben jullie het eigenlijk verteld? Want bij ons gaan ze het dus echt wel in Keulen horen donderen zalle!
Fien
28 August 2010, 10:28
@Liefde: Allemaal heel die normaal die steekjes!! Ik heb het heel erg gehad, nu pas begint het te beteren. Ik had heel dikwijls per dag een msgevoel. Nu enkel nog als ik opsta ofzo.
@bibi: Wij hebben de grootouders meteen ingelicht! Onze broers ook. Het is fijn dat ze kunnen mee leven. Ze komen regelmatig langs en vragen hoe het met ons gaat, als ik me dan niet zo goed voel kan ik mijn hart eens ff luchten. We hebben het de grootouders verteld door de test langs hun tasje koffie te leggen. Binnen de minuut hebben ze dan geraden waarvoor dat dat gekke staafje daar lag :D
Dames, ik heb eens een vraagje... Vind het nogal vervelend en schaam mij een beetje maar ik zit er mee... Dus hier komt ie :o
Ik heb sinds ik zwanger ben soms vreselijke jeuk aan borsten. Meestal 's avonds als ik mijn bh uit doe. De laatste dagen zit die jeuk vooral rond mijn tepels. Nu ben ik eergisteren toch eens op inspectie gegaan en zag ik een bobbeltje op mijn rechtertepel, ik had ook echt op dat plekje jeuk.
Heb het aan mijn man laten zien en we dachten aan een muggenbeet. Maar vandaag is het er nog steeds, helemaal niet kleiner en het jeukt echt soms wel erg!
Iemand een idee?
Moet er niet aan denken om hiermee naar de ha te gaan :(:o
stamperke
28 August 2010, 12:28
die bobbeltjes zijn normaal meid,ik heb dat ook maar bij mij jeukt da nie altijd,das maar af en toe maar zou me geen zorgen maken is normaal :).
daarom moet je nie beschaamd zijn daarom zijn we hier é :p
Prutske5
28 August 2010, 12:51
Pfft, hier was het normaal ook pas namiddag-avond eer dat ik me zo wat misselijk voelde, buiten het tanden poetsen :confused: (hihi, mijn moeder had dit blijkbaar ook)
maar vandaag draai ik zo... en mijn schoonvader bezig horen over hoe hij konijn gereed maakt, man, ik lag bijna tegen de grond. Er komt niks uit, maar ik moet maar de ijskast open doen en ik begin al te kokhalzen...
Mijn moeder en de schoonouders hebben we het direkt verteld. Schoonouders wonen naast de deur en zo moet ik me tenminste niet schuldig voelen als ik wil rusten en moet ik ook niets meer verzinnen, om welke reden dan ook. We hebben hen gewoon allemaal tesamen gevraagd of ze het zagen zitten binnen 8 maanden naar t ziekenhuis te komen :)
Broer en zus vertellen we het normaal gezien dinsdag pas, na de echo.
Maar goh, ik ben me zo ongerust aan het maken, zou ni mogen, ik zou beter naar mezelf en men ventje moeten luisteren, maar ik voel vanalles he... Ik heb regelmatig (sinds 3 dagen) echt pijnlijke steken op 1 bepaalde plaats links, ongeveer aan de eierstok. Het trekken en sleuren wat ik tevoren voelde is minder. nog 3 dagen wachten...
Fien, van die jeuk op je borst kan ik niet meespreken (hier beginnen ze wreed veel zeer te doen 's nachts) Maar, als Stamperke dat ook heeft zou ik er mij niet teveel zorgen om maken.
Anders kan je maandag nog naar de dokter gaan als het niet betert? Ik begrijp wel dat je dat niet zitten, maar ja... enfin, ik had vorige keer een hele plek van die fel jeukende bobbels in mijn zij, de ha wist toen niet wat het was :rolleyes:
Fien
28 August 2010, 14:10
@stamperke; fijn om hier raad te vragen :). Het is ook niet echt zo een bobbeltje gelijk de anderen maar echt een dikke bultje, precies een beet. Misschien wel een spinnenbeet bbrrr.... Ik ga het nog even afwachten.
Ondertussen blijk ik met vlagen misselijk, ook eerder 's avonds als 's morgens. En ik kan moeilijk naar 't groot toilet :plain:. Op zich vind ik dit allemaal prima, een teken dat ik nog steeds zwanger ben.
@Prutske: ik heb ook maar aan een kant pijn, rechts. Steekjes, doffe pijn, krampjes,... ik voel altijd wel iets.
We tellen af!!!!!!!
Nog eens een vraagje: Als bij jullie de eerste echo in orde is, laten jullie het dan ook al aan de buitenwereld weten?? De grootouders hebben hier toch al laten verstaan dat het zwijgen steeds moeilijker word. Ik persoonlijk zou nog wel kunnen wachten maar wil het anderen ook niet te moeilijk maken.
stamperke
28 August 2010, 15:26
wij vertellen het maar bij de tweede echo omdat we dan ook aan de 12weken of verder zitten,onze grootouders weten het nog niet alleen onze ouders en broer/zus.
drest moet nog een beetje geduld hebben :p
Fien
29 August 2010, 20:00
Hey ladies!
Hoe is het met jullie??
We moeten morgen al om 8u15 bij de binnenmuisarchitect zijn en we zijn toch wel zenuwachtig :D.
Ook zijn we er nog steeds niet uit of we het vanaf morgen al aan iedereen gaan vertellen... Zal een beetje van het resultaat afhangen.
bibi1
30 August 2010, 08:44
@ fien: binnenmuisarchitect; hilarisch! Daar moet je dus gewoon goedgezind van worden 's morgens, ook al ben je gezegend met een ochtendhumeur!!!!
We gaan het aan ouders/grootouders/ broers/zussen vertellen als we naar onze eerste echo op 12 weken zijn geweest. Ook al onmiddellijk meter/peter vragen. En dan mag iedereen het weten voor mijn part.
Maar nu vind ik het nog ongelooflijk fijn dat het "ons geheimpje" is. Dan krijg je ten eerste al geen "goede" raad van jan en alleman en ten tweede krijg je nog een beetje uitstel van sommige gruwelverhalen over bevallingen. Dat wil ik soms gewoon echt niet weten!
Fien
30 August 2010, 09:42
Het hartje klopt!!!! :)
De vorige keer hebben we zelfs geen hartje gehoord en nu was het flink van de partij! 1.08 cm groot is ons boontje.
Ik ben wel een weekje terug gezet, 7w ipv 8w en daar baal ik wel van. Ben blij dat tot nu toe alles goed is maar het is nu wel een week extra snakken naar die 12 weken. En ik verbaas er mij van dat het maar 7w is... Nu vraag ik mij af het niet te traag groeit ofzo...
Maar de gyne zei dat we positief mochten zijn dus gaan we dat ook doen :)
stamperke
30 August 2010, 09:53
ohh fien das een zalig moment als je het hartje hoord.
super!!!
zou mij nie teveel zorgen maken omdaj een weekje werd teruggezet dat wil zeker niets zeggen.
hier kijk ik ook erg uit naar woensdag dan zien we ons boontje ook voor de eerste keer :p
bibi1
30 August 2010, 10:14
@ fien: super dat je het hartje hebt gehoord! Over dat weekje zou ik niks inzitten zalle!
Prutske5
30 August 2010, 11:33
whaaa Fien, keigoed meiske!!
en inderdaad, niets aantrekken van dat weekje, het hartje klopt flink en das super :)
ik hoop dat we morgen het hartje ook gaan horen... kan het me niet voorstellen, vorige keer heb ik het wel zien flikkeren, maar heel onregelmatig...
wij mogen morgen om 8.40, *nerveus!!* heb deze nacht zo vies gedroomd
pfft, zit er dus blijkbaar wel heel erg mee in mijn hoofd, maar das normaal zeker he
tomorrow, tomorrow, I love you, tomorrow, you're only a day away :D
insaf
30 August 2010, 12:04
hey fien, ben blij dat je het hartje hebt kunnen horen. En geen paniek hoor ik werd ook toen een week teruggezet en dan begin je idd te denke van die groeit mss ni goe dit dat maar nu sta ik zelfs een week verder dan normaal dus maak je ni teveel zorgen geniet van je misseljkheid :D echt waar dat heb ik ook gedaan telkens ik naar de wc liep wreef ik over men buikje en sprak ik ertegen en zei ik van die gekke dingen...Dat noemen ze genieten van elk moment :D :D
Fien
30 August 2010, 15:15
Tnx dames!!!
Dat horen van het hartje doet toch wel iets, het dringt allemaal langzaam door :). Ik had er uren naar kunnen luisteren maar voor de gyne is dit helaas routine dus was binnen twee minuten gedaan!
Dus, Prutske en Stamperke, geniet er morgen en overmogen van!!!! Ik duim keihard!
Ondertussen heb ik de toekomstige opa ingelicht dat alles ok is en hij kwam daarstraks apefier met een kadootje langs!! Een angelsound, joepie :).
Ik heb het meteen uitgeprobeerd maar natuurlijk nog niets te horen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Er staat dat je pas vanaf 12 weken het hartje duidelijk kunt horen maar ik heb toch al gehoord dat er ook zijn die het vroeger horen. Ik vrees dat ik er iedere dag mee zal zitten prullen :D
Prutske5
30 August 2010, 16:01
tof cadeautje :)
heb de mijne besteld vorige week, maar ik wacht er dus nog op. ik heb hier ook ergens van iemand gelezen dat ze het toch al vroeger kon horen, na lang zoeken.
Maar zolang het kleintje nog onder het schaambeen zit, zoals nu bij ons, zou je het nog niet kunnen horen. Aan jou om het tegendeel te bewijzen!!
Bedankt voor de duimpjes!! ik ben zooo curieus, ni te doen :D
stamperke
30 August 2010, 16:19
prutske nog een dagske en dan zie je jullie kleintje yey :p.
hier nog twee daagskes en dan is et ook eindelijk zo ver jiiihaaa!!
hihi voel weer die kriebelkes opkomen,is nie zo lang meer maar toch voeld het zo aan,wat doe je aot ge geen geduld it é!
kyanoke
30 August 2010, 16:58
fien leg da ding opzij en wacht nog en week of 4 en probeer dan nog is. mijn gynecoloog zei als je een hartje hebt dan is de kans tot 5 procent gedaald dat het nog fout kan gaan.
stamperke
30 August 2010, 19:59
wij hebben vanavond gevraagt aan m'n ma of ze meme wilde zijn van ons boontje,ging normaal wachten tot woensdag ma da lukte precies nie meer hihi :p.
wil het al zeggen ma mag nog nie van m'n ventje grmbl...:d
van mijn part mogen ze het allemaal weten maar m'n ventje wil nog iets langer wachten,moest er nog iets gebeuren,maar ik ben van het gedacht er kan altijd iets gebeuren kijk naar ons meisje en we waren al zover.
wat denken jullie??
kyanoke
30 August 2010, 21:03
ja das waar stamperke, iedereen denkt van rap die 12 weken voorbij maar iedere dag in de zwangerschap kan er iets gebeuren of iets misgaan
Prutske5
30 August 2010, 22:22
daar hebt ge gelijk in Stamperke, er kan altijd iets mis gaan. Ok, die 3 maanden is een grote veiligheidsmarge, maar spijtig genoeg helemaal geen garantie.
Ik was vorige keer content dat een paar mensen het van tevoren wisten, ergens maakte dat het gemakkelijker om begrip te krijgen. Maar mijn schoonouders en mijn broer hebben het pas nadien geweten, niet makkelijk...
Dus vanaf morgen mag iedereen het hier weten
nog 8u en 20min..., hoezo geen geduld, lol :D
Prutske5
31 August 2010, 10:47
Het hartje klopt!!
Volgens de gyne ben ik vandaag 6w3d, 3 dagen teruggezet dus, maar DOB blijft 20 april.
ikke very happy dus!!!!!!!!!!!
Nu jij Stamperke, hoe gaat het met de zenuwen en hoe laat mag je morgen gaan? We duimen hier vollenbak :D
stamperke
31 August 2010, 11:35
kan zijn morgenavond dak et mss op fb zal zetten en dan weten ze et allemaal in 1 keer ma dan wel met een speciaal tekstje erbij.da mag dan wel van m'n ventje.
ie zei gisteren dak al mocht blij zijn dak et al mocht vragen an mijn ma,hihi da was precies in et verkeerde keelgat geschoten bij mij heb ker goe mijn gedacht gezei ertegen.et was precies stillekes erna :p.sorry maar waarom zoudn de meter en peter of meter et nog nie mogen weten echt grmbl...
prutske oe was et dees morgen :p!!!!!!!!!
stamperke
31 August 2010, 11:40
ssssssssssssssssttttttttttttttttttttttttttt......d e zenuuwkes komen eraan wi en rapper dan dak dacht yeyeyeyeyeyeye.
zie er zo naar uit om ons boontje op da schermke te zien,goh en morgen ga ik nog moeten kunnen zwijgen tegen m'n metekindje en haar broer,moeilijk moeilijk hihi.
zalig gevoel é da hartje zo horen,zo magisch,ben content da et allemaal in orde is wi meis
Prutske5
hihi, goed!!, ge hebt een berichtje overgeslagen :p
stamperke
ja had et te laat gezien eigenlijk :p.stresssssssss lol
Prutske5
31 August 2010, 11:44
merciekes!!! :)
we hebben het wel nog ni gehoord, alleen maar gezien... er stond geen geluid op haren echo en ze zei ook dat het nog te klein is om tegen die golven te kunnen. Dus moeten we nog efkes wachten he.
kan geloven dat ge zo ongeduldig zijt, man deze morgend, zenuwen dat ik had, ni normaal. Maar da komt allemaal goed, ge gaat dat zien morgen komde daar stralend buiten :D
stamperke
31 August 2010, 11:47
hihi goh hoop et zo wi,ben eigenlijk heel benieuwd naar den datum ook hmm...
maar nog meer voor da klein spookske,en van mijn par mogen ze et dan allemaal weten morgen!hopelijk krijgen we bij diene gyné ook een echo'ke mee da we ermee kunnen pronken na de meme's en pepe's :p.mijn honden komen ier bijna zot met ikke :)
Prutske5
31 August 2010, 11:52
oei, ocharme die beestjes!! :D ons ma zei vroeger altijd tegen mij "freinen trotteke, kalmte kan a redden!" ... heb dat deze morgend tegen mezelf ook gezegd!!
hoe laat moet je daar morgen zijn?
stamperke
31 August 2010, 11:55
hihi peizn da et nie veel ga elpen dadde bij mij :),ben al nen stressbal op m'n eigen.
morgenavond om 16u45,mja ken morgen afleiding dus da zal al een stukske helpen denk ik dan :p
Prutske5
31 August 2010, 12:12
pfft, zo laat meiske :alien-droling:
maar nu snap ek waarom ge morgen nog moet zwijgen tegen uw metekindje :p jayyykksss
wij zeggen het subiet tegen ventje zijn zus als ze passeert en dezen avond trekken we dan naar antwerpen om mijn broer zijn evelopke te geven (foto van test afgeprint) Heb wel ewa schrik voor de reactie van de kindjes, ze zijn 6 en 10, en zijn met die dingen heel hard bezig he.
stamperke
31 August 2010, 12:15
haha idd grmbl...zal moeilijk worden morgen om te zwijgen en ook omda jet eigenlijk best al goe ziet,zal moeten losse kledij dragen en draag da nie gern hihi.
mja slaan er ons wel door haha.
oooh zo tof zullen ook verschieten ma o zo content zijn :p.
ja ze zijn daar ferm mee bezig zunne die kleintjes,weet nog van Gianni oe oud was ie denk een jaar of max 5 en et is al van dan dat et ventje vraagt wanneer dak ga kijken voor een kindje,ondertussen is ie 13 en kijkt ie er nog zo naar uit,zijn ze er veel mee bezig nee :).
ze zullen da wel tof vinden de kindjes geen zorgen.
Prutske5
31 August 2010, 12:41
bwa ja, ge kunt altijd zeggen dat uw darmen uitgezet zijn é, das ni eens gelogen :D
grappig!! hier staat ook al zo een trapperke, een driewielertje en nen tracteur opzij 'voor ons kindje' De kleinste van m'n schoonzus was 3 toen hij dat zei...
oh vraagje, ben dat daarjuist aan de gyne vergeten vragen...
mijn HA zei vorige keer dat ik van vlees enkel gekookte dingen zoals hesp of kippewit mocht eten op de boterham, niks gerookt ofzo. Maar ik heb nu al zolang goesting voor een schel sossis. Zou da mogen??
Liefde is...
31 August 2010, 13:11
Hey dames
@ Prutske: Super dat alles goed gaat met jullie kleintje! Geniet er van!
@ Stamperke: Doen jou honden ook zo gek dan? Wij hebben er hier eentje en die staat bijne de hele tijd bij mij, of loopt achter mij aan. Het is nog een pup maar zijn gedrag is toch wel veranderd sinds ik zwanger ben vind ik.
Voor de rest is alles hier rustig. Vandaag voel ik eigenlijk niet zo veel als de vorige dagen waardoor ik mij dan weer afvraag of alles wel ok is...
Het enige opvallende is dat ik moe ben (geraak precies niet uitgeslapen) en gloeiende wangen :)
Pfff Nog 2 weken vol spanning! :mad:
stamperke
31 August 2010, 13:25
bwa ja, ge kunt altijd zeggen dat uw darmen uitgezet zijn é, das ni eens gelogen :D
grappig!! hier staat ook al zo een trapperke, een driewielertje en nen tracteur opzij 'voor ons kindje' De kleinste van m'n schoonzus was 3 toen hij dat zei...
oh vraagje, ben dat daarjuist aan de gyne vergeten vragen...
mijn HA zei vorige keer dat ik van vlees enkel gekookte dingen zoals hesp of kippewit mocht eten op de boterham, niks gerookt ofzo. Maar ik heb nu al zolang goesting voor een schel sossis. Zou da mogen??
ik moe zeggen ik heb nooit gelaten van gerookte hesp ofzo te eten,mijne gyné heeft daar nooit iets van gezei eigenlijk.denk wel dat da geen kwaad kan da is toch nie rauw ofzo.
stamperke
31 August 2010, 13:27
Hey dames
@ Prutske: Super dat alles goed gaat met jullie kleintje! Geniet er van!
@ Stamperke: Doen jou honden ook zo gek dan? Wij hebben er hier eentje en die staat bijne de hele tijd bij mij, of loopt achter mij aan. Het is nog een pup maar zijn gedrag is toch wel veranderd sinds ik zwanger ben vind ik.
Voor de rest is alles hier rustig. Vandaag voel ik eigenlijk niet zo veel als de vorige dagen waardoor ik mij dan weer afvraag of alles wel ok is...
Het enige opvallende is dat ik moe ben (geraak precies niet uitgeslapen) en gloeiende wangen :)
Pfff Nog 2 weken vol spanning! :mad:
ons chihuahua hangt constant aan mij maar onze jack-russel meer aan m'n vriend normaal ma nu ook meer aan ikke,daarom dat ik ook wist in het begin dat het raak was.bij m'n eerste zwangerschap kwam die altijd naast ik lign en juist aan mijn buik.
nie panikeren als je niks voeld,hier is da ook zo eigenlijk echt iets voelen doe ik nie,van het eerste was da ook zo,gewoon genieten:D.
Fien
31 August 2010, 20:33
@Prutske: keigoed!!!! joepieeeee :D
Hebben jullie dat ook met de dieren?? Hier weet mijn kat van geen ophouden! Mijn man vind dat ik overdrijf maar als ik dat hier lees weet ik dat het niet zo is :). Het is wel een buitenkat maar ze staat continu voor het raam te miauwen en vraagt heel veel aandacht. Ik vind het wel fijn.
Aan onze labrador merk ik niet zoveel, die blijft even knuffelachtig als anders.
Stamperke, weet je al iets??
stamperke
31 August 2010, 20:48
hey Fien,
hier is da ook zo met onze honden da is normaal da ze nu meer bij jou wil zijn :).
nee voor ons is het wachten tot morgen rond 16u45 nog zo lang hihi.
zal zeker iets laten weten en dan et echo'tje erop zetten.
Fien
31 August 2010, 20:49
oeps Stamperke, 't is pas voor morgen :o
Je ziet, ik ben mee ongeduldig in jou plaats :p
stamperke
31 August 2010, 20:54
oeps Stamperke, 't is pas voor morgen :o
Je ziet, ik ben mee ongeduldig in jou plaats :p
hihi da mag,als ge wil geef ik wa zenuuwkes door brr...is erg,gelukkig heb ik morgen een ganse dag afleiding:D.hopelijk gaat het morgen een beke vlug
Fieke
31 August 2010, 21:17
Ik moet morgen ook op echo, zal eens aan jou denken dan!
Om hoe laat moet je gaan?
stamperke
31 August 2010, 22:37
hey Fieke morgen moeten we om 16u45 gaan :).
stamperke
1 September 2010, 08:45
hopelijk vliegt de tijd vandaag een beke :p.
njah...zal vandaag denk ik toch de laatsten dag zijn van de gewone broeken of bijna,moet al goe beginnen trekken om ze eigenlijk nog dicht te krijgen hmm... :).
Dr.Tonnelier is da nen goeie gyné?het is bij hem dat ik moe gaan omdat mijn gyné in zwangerschapsverlof is.
Prutske5
1 September 2010, 12:25
Stamperke, hihi, toch stilaan al ander broeken!! :D
Diene gyne ken ik ni, ik zit in gent he, maar t zal wel meevallen! allee, nog een dikke 4 uur, spannend!!!!!!!!!!!!!!
hier serieus aan t genieten zene, ventje zit te zingen van "hij komt, hij komt, de lieve ooievaar" :devil: en ondertussen moet ik hier moeite doen om niet te... gewoon t gedacht aan boterhammen...
Schoonzus haar reactie was subliem gisteren, ze wilt al babysitten. En mijn broer diene lag dubbel toen hij zijne enveloppe opendeed. Mijn metekindje (de oudste) snapte het niet, maar ze had het toch rap door, ze heeft me vastgepakt en me niet meer losgelaten... dan vroeg ze me of het een jongen of een meisje wordt :D zo lief!!!!
stamperke
1 September 2010, 12:29
hihi eindelijk ma een dikke vier uurkes meer,ier ga ik et goe mogen wegstoppen vo m'n metekindje en haar broer,heb express nen lange trui aan omda ie normaal losser zit mja nee et valt nie op haha.
prutske zo tof da ze kwam vragen wat het ging worden.
natuurlijk da ze content waren wie zou er nie blij zijn met zo een nieuws é :p
Fien
1 September 2010, 13:09
Zalig eh die reacties als je zwanger bent!!
Stamperke, ben der wel zeker van dat het goed zit bij u zenne, als de broeken al niet meer dicht gaan :)
Gisteren heb ik de angel sound uitgetest. Na heel lang zoeken hoorde ik een soort van suizingen, niet echt kloppingen maar wel regelmatig... Toen mijn ventje terug thuis kwam opnieuw geprobeerd om zijn mening te horen en na even zoeken vond ik toch een duidelijke hartslag :).
Ik kon het eerst niet geloven maar mijn man zei dat het toch niks anders kon zijn als een hartje!
Vanmorgen nog eens opnieuw geprobeerd, langer moeten zoeken maar wel weer duidelijk gehoord... gewoon perfect!!!!!!!!
stamperke
1 September 2010, 13:33
ja moe soms al goe trekken om ze dicht te krijgen en als ze dicht is zit ze dan te veel te duwen en ben ik ongemakkelijk :).
oooohhh zo curieus hihi.
hopelijk krijgen we schoon echo'ke mee :p
Fien zo sjiek daj het hartje nu al wur met die angel sound en ook voor je ventje moet het zo zalig zijn é.genieten en ngmaals genieten.zou da ergens ook willen halen ma twijfel er eigenlijk nog over.
Fieke
1 September 2010, 17:24
Ik kwam al een piepen hoe de echo was!
Wij moeten nog wachten tot 20 na 8 deze avond!
Prutske5
1 September 2010, 17:43
hmm, ja, nog niks... ben helemaal niet curieus hoor :p
Fieke, nog 2,5 uurtjes dan, spannend!!
Fien
1 September 2010, 18:21
Ik ben ook helemaal niet nieuwsgierig :p
stamperke
1 September 2010, 21:11
hey hey,
helemaal vol van de zenuwen op weg naar de eerste echo en met ons boontje alles prima in orde,goh wat deed het zo een deugt om dat hartje te zien kloppen,de traantjes voelde ik opkomen maar heb me toch sterk kunnen houden hihi :p.
ons boontje is nu 1 cm groot en de gyné zei dat we konden rekenen op 20 april voor de bevalling.hebben 2 echo'tjes meegekregen en voel me nu al voor de 2de maal een hele fiere mama :)
@prutske heb gevraagt aan de gyné hoe het zat van het vlees etc en die zei alles die gekookt is mag je eten maar van salami etc...best vragen aan de beenhouwer of het dus wel gekookt is en opletten met zachte kazen.
Fien
1 September 2010, 21:20
Amai Stamperke, je weet er de spanning in te houden :D. Terecht dat je fier bent, geniet er maar lekker van!!!
Fijn dat het hier met iedereen zo goed gaat!
Hoe zit het dan eigenlijk met salamibeleg uit de supermarkt??
stamperke
1 September 2010, 21:23
denk dat als je er mee brengt mss best kijken op de verpakking of het erop staat en anders een keer vragen daar.etgene da ie zei van da vlees wist ik ook nie eigenlijk,ben content dak et toch maar gevraagt heb eraan.
hihi i know,ma kon nie onmiddelijk iets komen posten moesten nog naar mijn schoonouders en mijn ouders zijn nog een keer komen piepen naar de echo'tjes :p
en genieten zullen we zeker zo fantastisch en hopelijk blijft het voor iedereen goed gaan dees keer é.
Prutske5
1 September 2010, 21:51
YES YES YES!!! :D
wel zot he, bij mij 6,1mm, gij 1 cm en toch ook den 20ste april zoals ik. bwa ja, op die paar dagen komt het nu ook niet aan he.
ik hoop ook zo hard dat het nu voor ons allemaal goed mag gaan deze keer!!
Daarjuist in de winkel (amai wat een beproeving, al die geurtjes daar... als iemand me daar gezien heeft, sorry, kan er niks aan doen...mijne neus en mijn hersenen zijn dezer dagen echt geen goede vriendjes :o)
heb ik een paar pakjes verpakte salami bekeken, en er stond alleen op 'verpakt onder beschermde atmosfeer', niet gekookt of verhit, no good dus!
En spijtig genoeg blijft er van fijne vleeswaren dan enkel kippewit en gekookte hesp over. Ga later in de week toch eens bij onze beenhouwer langs om te zien waarmee ik ons lijstje nog kan uitbreiden
stamperke
1 September 2010, 21:57
hmmm das wel maar weinig é kippewit of gekookte hesp :( gaan nie veel gewicht bijkomen azo :p
echt ben nog aan het nagenieten hihi...
ja eigenlijk wel ie zei nie dat zeker die dag was ie zei lik iets van neem toch maar 20 april dus kan eigenlijk nog veranderen,moeten nu trug op 29 september om 16u45 en dan de nekplooimeting en dan moeten we korter op elkaar trug voor controles,mij nie gelaten zie dan ons boontje nog zoveel meer hihi :p.
idd hopelijk mag het voor allemaal nu echt helemaal goed gaan dees keer.
Prutske5
1 September 2010, 22:06
oh, maar das wel tof dat je ook zo snel terug mag, fijn he, ik kan ook niet wachten, wou dat ik hier ook zo'n machientje had zoals bij de gyne :p
en dat komt in orde hoor, dat moet gewoon dat we volgend jaar allemaal fier als ne gieter kunnen samen komen met ons voiture!!
geniet nog maar goed na en slaap deze nacht maar als een rozeken, nu dat diene stress weg is é
stamperke
1 September 2010, 22:26
hmm ga zeker goe slapen dees nacht zunne,heb de echo'tjes in m'n fotoalbum gezet voor de curieuzeneuskes onder ons :p.
Fieke
1 September 2010, 22:52
hey stamperke! das geweldig nieuws eh!
De eerste keer dat hartje horen en zien, das magisch eh!
stamperke
2 September 2010, 08:03
das gewoon super,die kriebels bij het zien van het hartje,is is meer dan magisch eigenlijk ook :p
stamperke
2 September 2010, 11:16
daarjuist laten weten aan de grootouders,hadden ze nu totaal nie verwacht maar m'n meme zei aan de telefoon da ze het ons zo hard gunden,slik slik :p.
ben zo content da ze het nu ook weten sie :)
Prutske5
2 September 2010, 12:12
mooie fotokes!!
heel anders dan hier hoor... bij ons is het gewoon een vlekje ;)
de mottigheid en de (.)(.) zijn hier niet te doen en ventje zegt dan nog dat het mijn schuld is. ik had erom gevraagd he, omdat ik vorige keer bijna niets voelde... :p
stamperke
2 September 2010, 12:32
mooie fotokes!!
heel anders dan hier hoor... bij ons is het gewoon een vlekje ;)
de mottigheid en de (.)(.) zijn hier niet te doen en ventje zegt dan nog dat het mijn schuld is. ik had erom gevraagd he, omdat ik vorige keer bijna niets voelde... :p
merci'kes meid:D.de volgende keer daj ga gaan ga je ook al veel meer zien é
is verzekers een beke ambetand van da mottig zijn é,ik hebdaar gelukkig allemaal geen last van.da zal wel overgaan zeker of toch een beke.
Prutske5
2 September 2010, 12:44
ik kijk er zo naar uit!! nog 19 dagskes :D
wel triest, mag niet meer naar fertiliteit, nu moet ik terug naar de 'gewone' afdeling gynaeco
het is hier echt een tweestrijd, de gedachte aan eten doet me slecht worden, maar als ik niet om de 10min iets in mijn mond steek is het helemaal om zeep.
en avondeten (warm), dat gaat erin, en hoe! snappen wie snappen kan!!!
stamperke
2 September 2010, 12:50
hihi letterlijk ant aftellen...
ga al veel veranderd zijn wi :).
hier binnen vier weken op 29september nog zooo lang haha.
awel gisteren had ik da ook dak dringend iets moest eten,ken dan drie yoghurtjes geten omdak er veel zin in had en een goei 15min erna was ek weer de kassen aan het aflopen,alles die op mijn pad kwam is er aan gesneuveld haha cookie monster lol.
ma warm gaat er ier ook goed in kweet nie ofda bij ook zo is ma moet wel eten in drie keer
Fien
2 September 2010, 19:20
Hier is het net omgekeerd. Warm gaat er niet echt goed in maar wel alles wat fris en licht is. Liefst dan ook nog ieder uur iets, anders voel ik mij slap.
En moe!! Manmanman...
Heb nog even op 't net gesurfd en vind toch merendeel terug dat salami geen kwaad kan. Het is dan ook geen rauw vlees, best wel met mate eten (maar dat is met zo veel :confused:).
Als we het echt echt echt niet zouden mogen, zouden ze ons daar toch meer van op attent wijzen zoals preparé. Allez ja, zo redeneer ik.
We worden ook langs alle kanten bang gemaakt denk ik.
Goh jullie mogen allemaal al eerder naar de gyne, zalig! 4 oktober lijkt nog zo lang!
stamperke
2 September 2010, 19:27
mja da denk ik ook wel,zwanger zijn is geen ziekte é maar langs de andere kant vind ik da ze da wel zo maken.ge moogt dit nie ge mag da nie brr...
let wel op mijn voeding maar ge moet toch ook nog een beke kunnen genieten é
Fien hier is da ook zo alles die lekker fris is gaat er ook heel goed in en et smaakt ook zo goed :p.
ik vind 29 september al zo lang,laat staan van 04 oktober.
maar na 29 september zullen wij geregeld op bezoek moeten,dat ze het meer kunnen opvolgen maar liever teveel dan te weinig en zo zien we ons boontje dan ook nog een keertje :)
Fien
2 September 2010, 19:35
Ja keigoed Stamperke dat ze het zo opvolgen!! Heb daarnet naar je echo's gekeken, sschooonnnn :)
Mijne gyné is eigenlijk al een uhuhm ouwe vent, bijna op pensioen zelfs. Wanneer hij de echo's afprint moet hij met een vergrootglas kijken om te zien wat er op staat :D. Dus echt de schoonste beelden print hij niet af want daar heeft hij geen oog voor.
't Is wel een ervaren man, is er ook nog chirurg bij dus dat zit wel goed.
Ik ben ondertussen ook stillekes aan het zoeken naar opvang. Ik zou doodgraag ons friemelke naar een creche brengen maar die we op 't oog hadden schrijft niemand meer in. Hun wachtlijst is zodanig lang dat ze er een stop op moesten zetten. Aangezien we in een klein dorp wonen hebben we niet veel keuze en hoop ik dat we dan toch nog een onthaalmoeder vinden.
stamperke
2 September 2010, 19:43
merci'kes Fien,vind ze ook zo schoon had nie verwacht dat we et zo gingen zien eigenlijk.de vervanging van mijn gyne is ook al iets van oude zal ik maar zeggen ma wel nen toffe man,maar bij ons moet ie nog nie gaan zien met een vergrootglas :p
oei da is al minder dat ge u kleintje nie kunt doen naar de plek da je in gedachten had,das wel moeilijk om eigenlijk opvang te vinden aot ge die lijsten zo bekijkt.
echt wel overdreven van die lange wachtlijsten.
Prutske5
2 September 2010, 21:26
Vanavond heb ik mijn eten toch ook wel in 2 keren moeten opeten, zit precies direct vol, maar mijn smaak is precies ook veranderd? En dat gevoel van om de 10 min iets te moeten eten, dat verdwijnt blijkbaar rond 16h.
Moe begin ik nu ook wel te worden, maar sinds vorige week had ik al wat koorts en keelpijn, en ik heb het gevoel dat dat nu begint door te breken...
Heb gisteren gevraagd aan m'n ventje of we niet moesten kijken voor een crèche, maar hij denkt van niet. Heb momenteel nog altijd geen werk gevonden, en als ik iets vind mag ik toch maar halftijds werken :rolleyes:
Toch maar erg van die wachttijden ze, jawadde...
Fien
4 September 2010, 08:27
Goeiemorgen!
Even laten weten dat ik akelig gedroomd heb :(. Ik was keiveel bloed aan't verliezen en mijn man wou niet dadelijk met mij naar spoed vertrekken, ik moest volgens hem wat afwachten!! Amai, ik was blij dat ik wakker werd!
Ik denk dat het komt omdat ik gister door de dag wat last had van steekjes. Natuurlijk maak ik mij dan een beetje zorgen maar ohohohoh wat moet ik toch nog lang wachten vooraleer ik weet of alles in orde is!
Sorry voor het geklaag :o
Ben zo gelukkig dat de eerste echo perfect was maar soms bekruipt mij de angst toch nog.
Liefde is...
4 September 2010, 11:06
Hoi dames
@ Fien: Ik heb net hetzelfde gedroomd vorige week ergens.. Om 2 uur 's anchts wakker geschrokken en meteen naar 't toilet gelopen om te zien of het niet echt zo was.. Gelukkig niet dus :)
Ik kom trouwens hier nog wat kletsen want in het "mei-topic" is het nog érg rustig!
Pfff het is mijn dagje niet vandaag.. Ben deze morgen wakkeer geworden van hevige buikpijn en rugpijn! Wat was dat...
Het leken zowat mijn darmen dus ben naar de wc geweest maar daar wist ik niet hoe kruipen of zitten..
Mijn rug, maag en darmen of baarmoeder? (Ik kan het niet echt thuisbrengen wat er nu pijn deed) waren precies tegen elkaar aan het protesteren. Pijn dat dat deed! (Moet er wel bij zeggen dat voor ik zwanger was ik vaak als ik last heb van mijn maag en darmen dat mijn rug ook erg veel pijn doet)
Ben dan wat in de zetel gaan liggen met een kersenpitkussen en na een half uurtje ging het wat beter. Heb dan terug wat geslapen en nu heb ik nog wat last in mijn rug en beetje in mijn buik.. Nergens bloedverlies btw!
Maar maak me zó ongerust natuurlijk of alles nog wel ok is daarbinnen.. :confused:
Nog een weekje en half wachten tot ons eerste gyné-bezoek.. Soms kruipt de tijd!
Groetjes
Prutske5
4 September 2010, 19:18
De nacht voor onze 1e echo had ik ook zo'n vieze droom. Ik bloedde niet, maar moest naar Nederland voor een speciaal onderzoek. Daar aangekomen was het aan mij om te vertellen dat ik géén curretage mocht hebben. Maar net voor ik dat kon zeggen maakt mijn ventje me wakker in het echt dus, maar ik moest nog voortdromen want ik moest dat gezegd krijgen he!
Maar ik weet van waar het komt... In februari bleek het hartje niet meer te kloppen en toen hebben ze dezelfde dag een curretage gedaan.
Gelukkig was nu alles in orde!!!
Hier zijn de pijnen in mijn buik aan het minderen, alleen wanneer ik op mijn zij lig, of wanneer ik snel rechtsta, dan voel ik steken. Verder ook ms pijnen, allemaal normaal naar het schijnt hoor. Het feit dat het betert met een kersepitje is zeker al een heel goed teken!!
Probeer je niet te veel zorgen te maken, dan gaat die anderhalve week ook sneller voorbij zijn :)
stamperke
5 September 2010, 18:58
vanaf vandaag zijn het zwangerschapsbroeken :p,mijn gewone broek krijg ik bijna nie meer dicht en als ik ze dan dicht heb dan duwt ze teveel,is wel vroeg vind ik mja...kunnen der maar mee pronken é met ons buikske :)
Fien
5 September 2010, 19:34
Oh ik zal ook zo fier zijn als mijn buikje zichtbaar is!
Het begint hier al wat boller te worden, vooral 's avonds maar ik heb nogal last van constipatie :o.
Voor de rest blijf ik last hebben van die vermoeidheid en met vlagen wat misselijk. Eigenlijk mag ik niet echt klagen.
Oh ja en een hele gekke soort honger :D. Soms krijg ik echt zo een hongeraanval dat mijn handen trillen! En dan heb ik het liefst frietjes!!!!!
Fien
5 September 2010, 20:11
Ohja, ik moet keiveel plassen!!!!! Niet normaal, 's nachts zeker 3x opstaan. Daar word ik wel een beetje zenuwachtig van :rolleyes:
stamperke
6 September 2010, 08:51
da plassen is normaal s'nachts moet ik maar 1x opstaan maar overdag moet ik ook meer naar het toilet.de vermoeidheid is ier nu trug iets meer dan ervoor maar ook nie overdreven eigenlijk.ook wel meer eten dan anders en ook al heb ik geen honger moet ik toch iets eten of zou van mijn stokske draaien,hallo kilo's :p.heb nu de foto'kes op fb gezet omdat ik mijn buikske nu toch wel nie echt meer kan wegstoppen dus nu weten ze het allemaal hihi.
stamperke
6 September 2010, 14:06
pfff daarjuist goe vies gemaakt tegen m'n ventje.
de foto'kes staan op fb en zijn "beste vriendin" stuurde een bericht er naar da et plezant is om het zo te vernemen ofzoiets.dan gebeld na m'n ventje en toch maar deftig mijn gedacht gezei en die trekt nu natuurlijk partij voor die s**t sorry wi,ma kom er al nie mee overeen en als ze dan zelf nog ker gaan zeggen oe da wet moeten doen grmmbbll....
Prutske5
6 September 2010, 19:35
Vandaag is het me niet gelukt, maar vanaf morgen doe is 's middags de achterdeur op slot en probeer ik een dutteke te doen...
Het is van moeten want ik ga er volgens mijn ventje anders aan onderdoor, zo moe, ik wil er alleen niet aan toegeven.
Dat eten mindert hier ook niet ze en ondertussen zo misselijk, geweldig gewoon! not!
Stamperke, voor sommige mensen kan je gewoon nooit goed doen, precies of ze zouden voor t minste geringste alles als eerst en in hoogst eigen persoon moeten weten he. :mad:
Maak je er niet druk over, als zij zo wil reageren moet ze dat zelf weten, maar jullie moeten er tegen mekaar niet vies om zijn, dat is het toch niet waard!
stamperke
6 September 2010, 20:10
Vandaag is het me niet gelukt, maar vanaf morgen doe is 's middags de achterdeur op slot en probeer ik een dutteke te doen...
Het is van moeten want ik ga er volgens mijn ventje anders aan onderdoor, zo moe, ik wil er alleen niet aan toegeven.
Dat eten mindert hier ook niet ze en ondertussen zo misselijk, geweldig gewoon! not!
Stamperke, voor sommige mensen kan je gewoon nooit goed doen, precies of ze zouden voor t minste geringste alles als eerst en in hoogst eigen persoon moeten weten he. :mad:
Maak je er niet druk over, als zij zo wil reageren moet ze dat zelf weten, maar jullie moeten er tegen mekaar niet vies om zijn, dat is het toch niet waard!
hey meid,
vies ben ik nie meer maar met de moment stond ik echt op ontploffen.
man man wat denken ze wel,nu is het haar de vorige keer was het nen vriend van m'n ventje die vies is/was omdat hij het nie persoonlijk heeft gezei ertegen en als het was misgegaan dan kregen we plots een sms dat ze er nie goe van waren blablabla en da vind ik dan echt achterbaks é.
maar nu weet ze et en ier is het volop genieten van m'n buikske:D,en al de rest kan ontploffen nah:).
van het eten is da ier ook zo als het zo blijft doorgaan zullen er veel kilo'kes bijkomen zunne,mja nu lekker genieten en die kilo'kes is voor achteraf denk ik dan.
als ge moe zijt nie tegen vechten en slapen het is omdaj et nodig hebt,hier is da ook zo s'middags rond 15u krijg ik altijd mijn klopke en dan leg ik mij in et zetelke met mijn sarzeke en mijn hondjes en zijn wel alledrie vertrokken voor een half uur een uurke.
Prutske5
7 September 2010, 20:10
foert, den boom in!
that's the spirit ze meiske :D
ik had hier niet veel meer om aan te doen. gemakkelijke broeken, dat ging nog wel, maar bloesjes... alles spant vanboven :o
dus zijn we maar eens gaan neuzen in de paradisio, hihi
stamperke
7 September 2010, 20:18
hihi en iets gevonden naar uw gedacht :)?
hier nen raren droom get dees nacht,amai was kik content dak wakker was
mijn water was gebroken en onze kleintje viel er ook zomaar uit hmmm....dat et nog maar heel lang blijft zitten :p.
Fien
7 September 2010, 20:23
Rare dromen zijn precies ook een zwangerschapskwaaltje :)
Vannacht stond hier heel de straat in brand :rolleyes:
Ik durf hier nog niet echt iets te kopen voor ik mijn 12-weken echo heb gehad. Hoewel de alles goed vorige keer bij de gyne blijf ik met een ongerustheid zitten. Ik zou ontzettend verdrietig zijn moest het nog mislopen!
stamperke
7 September 2010, 20:26
oei das precies ook nie niks diene droom bij jou :).
der kan altijd iets misgaan meid,maar daar mag je nie op denken hoe moeilijk het soms ook is,hier zit ik soms ook met die schrik alhoewel et bij ons op 5 maand half was,maar toch probeer ik positief te blijven en echt te genieten van iedere min van mijn zwangerschap en van mijn buikske :).maar versta je wel hoor;je zal altijd wel een beke ongerust blijven.
Prutske5
7 September 2010, 20:33
brrr wat ne mens allemaal kan dromen...
gelukkig heeft dat prutske het daar veel te goed om er zomaar uit te vallen!!
vrij veel gevonden aan 40 en 70% korting, gewoon simpele bloezekes en een cache-coeurke.
Ventje was erbij, en blij dat em was dat hij was meegegaan! We hebben op ons gemakske onze toer gedaan tussen de voituren en de kamertjes. We waren van plan enkel geld uit te geven aan de voiture en relax, zijn vroeger bedje staat nog hiernaast op zolder, het park hebben we ook al van mijn broer... Maar nu is hij al aan het dromen van een volledig kamertje :rolleyes: hihihi
stamperke
7 September 2010, 20:38
ah hmm...gaan ook ne ker moeten gaan neuzen,ma ier zijn et eigenlijk de broeken die te klein waren en trui'kes heb ik ook nog eigenlijk,mja...toch :p
oooh super é om daar tussen te lopen,wij hebben daar ook de kamer gezien da we normaal gingen kopen voor Emelina'tje en ben der nog altijd verzot van eigenlijk.
Prutske5
7 September 2010, 21:04
Ja he :p enkel spijtig dat het meeste nogal aan de dure kant is, maar ja.... we hebben juist de solden van juli gemist he :D
van dat kamertje, dat kan meegroeien, daar is het hem vooral om te doen he, ineens een bed en een bureau. hij ziet zijne zoon al direkt naar t schoon gaan! lol
Hey Fien! tja die dromen... , gelukkig zijn ze bedrog he, de meesten toch!
vorige keer heb ik niets durven kopen buiten 2 zw jeans, maar die heb ik toen niet durven inkorten :rolleyes:
nu heb ik er een heel ander gevoel bij. Mijn eerste echo was ook heel anders dan toen. In januari groeide ons kleintje niet zoals nu, dat weet ik nu al! En 100% gerust kan je nooit zijn, maar ik heb nu zoiets van 'genieten, dan is alles goed'...
mijn ventje verveelde zich en is nu pannekoeken aan het bakken, hihi denk dat hij zwanger is!!
stamperke
7 September 2010, 21:15
ga toch m'n ventje een keer optrommelen om te gaan zien,mss volgende maandag dan is ie normaal thuis met mijne verjaardag :).
vind da ook wel tof die mee groei kamerkes,maar ik ben daar nog een redelijke moeilijke in kuch kuch...
laat de pannekoekskes jullie smaken zou ik zo zeggen :p
stamperke
9 September 2010, 18:50
heb vandaag eigenlijk op et onverwachts naar paradisio geweest met mijn ouders,ze vroegen of ik geen zin had om mee te gaan en da sla ik natuurlijk niet af :).
ging normaal zaterdag gaan zien voor nen winterjas en ja is al nie meer nodig hihi.
kon mezelf nie houden,had em zien hangen en was precies liefde op et eerste zicht haha,laat de winter maar komen sie :p
Fien
9 September 2010, 19:34
Fijn Stamperke! Ik heb ook nieuwe kleren nodig, dringend! Maar ik denk dat ik beter wat kan wachten tot ik aan zwkleren toe ben :).
Is Paradisio een grote keten bij jullie in de buurt? Ik ken het niet.
Hier begint het buikje precies toch ook wel te komen... hoewel het 's avonds duidelijk meer is als 's morgens. Krijg wel nog stees met gemak mijn broeken toe.
De vermoeidheid lijkt maar niet te minderen. Ik werk voltijds en doe deze job nog niet zo heel lang. Zit dus nog steeds een beetje in een inwerkperiode waar ik al mijn energie in steek. Met gevolg dat ik in het weekend gewoon op ben en hier in huis niet meer veel gedaan krijg. Ik voel er mij best wel schuldig door maar ben wel van plan om tijdens mijn zwangerschap naar mijn lichaam en baby te luisteren.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.