Volledige versie bekijken : geboortelijst.
Nes
14 November 2008, 14:27
Ik zit hier echt met het probleem van geboortelijsten. Jong zeg, ik dacht echt dat dat veel makkelijker ging. Ik was eerst van plan om geen lijst te leggen en alles met de solden aan te kopen en te werken met een pamperrekening. Nu rade mijn moeder me toch aan een lijst te leggen, want er zijn mensen die liever een kadeautje geven. En omdat mijn ma wil vermijden dat ik dingen krijg die ik heel lelijk vind of zoals bij haar het geval, 6 keer hetzelfde kleedje. Vond ze het aan te raden de grote stukken zoals kamer en park tijdens de solden te kopen en de rest op een lijst te zetten. Ik moest haar gelijk geven.
Nu zit ik met het probleem dat ik in Brussel woon en de rest van mijn familie in Oost-Vlaanderen. Nu heb ik naar verschillende winkels gebeld om uitleg. Bij enkele kun je alleen in Brussel om de geschenken wat mijn familie niet zal doen wegens te ver, dus uitgesloten. Dan naar andere, daar kan je ook in een winkel in Oost Vlaanderen om de geschenken maar daar is de lijst niet vast. Dus als mijn ventje voor het verlaten van het ziekenhuis om de overige artikels wil gaan (die ik nodig heb thuis maar niet gekregen) en die niet aanwezig zijn in de winkel, ik die dus niet heb. Wat me dus niet aanstaat en ik dus ook die winkels niet wil.
Weet er iemand een oplossing? Of ga ik zoals ik terug denk, weer naar mijn oude gedacht terug en toch alles zelf kopen?
Een lijst heeft wel het voordeel dat je niet alles moet voorschieten.
Pfff.
lotjen
14 November 2008, 14:53
Heyla,
wij gaan voor een lijst bij dreamland,dan kunnen mensen in al dreamland-dreambaby of colruyt winkels hun cadeau kiezen en afhalen,en ook de lijst via internet bekijken,en via internet bestellen. Voor ons ook noodzakelijk,want onze familie woont niet in onze buurt!En der zijn overal in België wel colruyts en dreamlands,dan kunnen ze niet missen!
Liefs Lotte
Kimmy
14 November 2008, 15:30
ik ging hetzelfde voorstellen! ik heb al altijd gehad dat je het via internet kon bestellen en betalen en dat de mensen het dan zelf konden ophalen...
snoezel
14 November 2008, 15:35
onze lijst lag in londerzeel bij babylon!
de mensen konden dat ook via internet bestellen en eigenlijk heeft bijna iedereen dat zo gedaan.
enkele degene die in de buurt woonden zijn daar langs geweest!
erg gemakkelijk dus.
de spulletjes die wij nodig hadden waren daar allemaal aanwezig.
echt een aanrader!
Nes
14 November 2008, 15:46
Wel dreamland, daar dacht ik ook aan maar het is daar dat ze je dingen niet langs de kant houden en dat je het risico loop niet alles te hebben als je de kliniek verlaat. Ik loop liever dat risico niet.
Londerzeel, waar ligt dat nu weeral? Zou kunnen dat ik daar eens ga kijken als het tegen brussel ligt.
Probleem is ook dat er mensen niet met een pc kunnen werken of zelfs geen hebben.
Snap je, ik vind dat zo moeilijk allemaal.
snoezel
14 November 2008, 17:04
londerzeel is als je van brussel de a12 neemt om naar antwerpen te rijden.
een twintig minuutjes rijden!
mini
14 November 2008, 18:42
Je kan beiden doen?!
Een geboortelijst (mss ni teveel uitbreiden) en een pamperrekening :)
Zo hebben véél mensen het gedaan uit m'n vriendenkring, omdat ze deels met hetzelfste probleem zaten :)
snoezel
14 November 2008, 20:24
wij hadden alleen een geboortelijst en er zijn veel mensen die geld hebben opgestuurd.
dus ja, de volgende keer is het hier ook beide!
ik vond een lijst wel heel leuk. je kan je eens goed laten gaan, alles opzetten wat je leuk vind en nodig hebt.
vooral voor een eerste zou ik het zo opnieuw doen!
sunshine
14 November 2008, 20:51
Bellini in Brakel kan ook online of winkel zelf.
Mrs O.
14 November 2008, 20:51
Wij gn ook voor beide: lijst bij dreambaby en pamperrekening... zo knn de mensen kiezen... meeste van mijn vrienden hebben hun lijst bij dreambaby gelegd, en zijn allemaal supertevreden....
Sweetdreams1987
14 November 2008, 22:08
Mss kunt ge voor de bevalling een feestje geven zodat de mensen die iets gekocht hebben in de winkel dat al kunnen geven?
En da ge dan subtiel duidelijk maakt dat de mensen die u nadien nog iets willen geven bv kleren of knuffels ofzo wel handig zijn.
Zo weet je op voorhand al wat je zeker zelf moet kopen.
Ik moet eerlijk zijn ik vind zo'n pamperrekening een beetje onpersoonlijk,
ik vind het steeds moeilijk om te beslissen hoeveel ik zou zelf zou geven ...
-x-
lies
15 November 2008, 13:55
Waarom geen twee lijsten? Een in Oost-Vl en één in Brussel?
ka80
15 November 2008, 14:55
En waarom niet alles tweedehands kopen en een unicef rekening openen voor kinderen die amper eten hebben, laat staan speelgoed, zodat die ook geholpen kunnen worden?
Dit gaan wij doen, ook al zijn wij allesbehalve rijk. Ik zou ook graag cadeautjes enzo zou krijgen maar ik denk niet dat ons kind iets te kort gaan komen! Maar ieder doet wat hij wil en wat hij het beste vindt,...
groetjes
Laurence
15 November 2008, 18:34
Wij hadden onze lijst bij dreambaby. Heel praktisch, je kon op allerlei manieren iets kopen.
Je bent niet verplicht om iets te kopen wat er nog op je lijst staat. Als iets je niet meer aanstaat, kan je het gewoon veranderen.
Ik was daar heel blij, want alles wat wij al op de lijst hadden gekocht, mochten we terugbrengen. Zelf de kleertjes die ik al had gewassen en gestreken, dekens, zelf de kast die we in elkaar hebben gestoken. (maar die hebben we toch maar gehouden)
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.