Volledige versie bekijken : *** Wishing on a star ***
Sweetdreams1987
12 November 2008, 22:24
Hoi ,
Ik zou eigenlijk graag willen weten hoe lang het ongeveer bij de meeste heeft geduurd om zwanger te geraken...
Ik heb ongeveer 6jaar de pil genomen en nadien 6maand de ring,
hoelang zou het ongeveer duren voor die hormonen uit mijn lichaam zijn,
zodat ik "echt" vruchtbaar ben ?
-x-
L@yla
12 November 2008, 23:45
hoi,
ik denk echt dat het bij iedereen anders is,het hangt er wss gewoon vanaf hoe vlug je lichaam alles beetje verwerkt,ikzelf nam ze bijna 9 jaar en we zijn nu 7m bezig,maar vriendinnen van mij namen ze 4 a 5 jaar en waren de eerste maal al zwanger,ik denk dat er veel factoren zijn die een rol spelen,in ieder geval moeten een lichaam ontpillen,dan heb je kwaaltjes die sterk lijken op een zwangerschap!
hopelijk ben je hier iets mee geholpen
gr
layla
Sweetdreams1987
13 November 2008, 06:15
Mja momenteel heb ik alleen een beetje last van mijn buik.
Maar voor de rest nog niets ...
-x-
Kimmy
13 November 2008, 11:16
ik denk dat je daar geen statistiek van kunt opmaken... ik nam 7 jaar de pil en was na derde keer zwanger
het enige wat ik weet is dat ze je ten strengste afraden om langer dan 10 jaar na elkaar de pil te nemen
succes!
liefs
Kimmy
ka80
13 November 2008, 12:04
Nee, iedereen is anders, sommigen zullen er een jaar over doen na 2 jaar pillen en anderen 1 ronde na 7 jaar pillen. Het aantal jaren pilgebruik of ringgbruik of wat dan ook maakt echt geen verschil uit. Ik zou het anders eens aan je moeder vragen, want ik denk toch wel dat het deels erfelijk bepaald is, waarschijnlijk is haar informatie meer van toepassing op jouw lichaam dan alles wat wij hier gaan neerschijven.
Ik wist niet dat je niet langer dan 10 jaar de pil mocht nemen. Ik heb een vriendin die al 14 jaar de pil pakt, ik zal het haar maar eens zeggen.
Sweetdreams87, ik ben in Merksem geboren en heb mijn middelbaar in Merksem gedaan. Het is daar wel goed he?
welkom en veel geluk!
isabelga
13 November 2008, 12:14
ik heb 10 jaar de pil genomen, maar ben daar vorig jaar mee gestopt (1 week voor ik mijn vriend leerde kennen...) Ik ben gestopt omdat ik me niet goed meer voelde met de pil en omdat iedereen me zei dat het niet zo goed is om die jaren te nemen. ik was heel snel ontpilt en ik heb nog nooit zo een vaste ciclus gehad. 28 dagen perfect! Mijn lichaam voelt zich veel beter nu. Ik heb nu wel ongelooflijke pijn de eerste 2 dagen van de ms. dat is echt kruipen van het bed naar de badkamer.
Sweetdreams1987
13 November 2008, 14:33
Nee, iedereen is anders, sommigen zullen er een jaar over doen na 2 jaar pillen en anderen 1 ronde na 7 jaar pillen. Het aantal jaren pilgebruik of ringgbruik of wat dan ook maakt echt geen verschil uit. Ik zou het anders eens aan je moeder vragen, want ik denk toch wel dat het deels erfelijk bepaald is, waarschijnlijk is haar informatie meer van toepassing op jouw lichaam dan alles wat wij hier gaan neerschijven.
Ik wist niet dat je niet langer dan 10 jaar de pil mocht nemen. Ik heb een vriendin die al 14 jaar de pil pakt, ik zal het haar maar eens zeggen.
Sweetdreams87, ik ben in Merksem geboren en heb mijn middelbaar in Merksem gedaan. Het is daar wel goed he?
welkom en veel geluk!
Mja we willen het eigenlijk nog niets zeggen tegen de toekomstige grootouders,
we willen ze een beetje verrassen,
ook al denk ik dat ze langs mijn kant al wel iets vermoeden!
Ja ik heb altijd al aan deze kanten gewoond, Merksem toen ik een baby was, Luchtbal , Ekeren en nu zelf een app gekocht in Merksem,
ik heb ook hier mijn middelbaar gedaan :D
-x-
mini
13 November 2008, 16:20
Ik heb 4 jaar de pil genomen en na ronde twee was't hier al raak. :D
Nuja... hangt echt af van persoon tot persoon. En 'k denk ni dat erfelijk is, de vruchtbaarheid.
Mijn ouders hebben meer dan een jaar moeten proberen. Toen ze langs zouden gaan bij de gyné, bleek m'n moeder zwanger te zijn van mij :D
Owja... blijkt nog eens dat ik bijna 10 maand ben blijven zitten. 'k Was geen volgroeide baby aan 9 maand :/
Kimmy
13 November 2008, 16:28
10 maand, mini??
djeezes, ik wist niet dat dat KON, help o help :) (please zeg iemand mij dat dit HEEEEEL uitzonderlijk is?)
sunshine
13 November 2008, 16:54
Tuurlijk is dat uitzonderlijk :-), langer dan een week overtijd gaan, leiden ze trouwens in omdat dat niet goed is voor het kindje. Ze gaan niemand een maand laten overtijd gaan zonder grondige reden. Dus geen paniek Kimmy, alles komt goed :-).
mini
13 November 2008, 17:01
ja, ik ben op 10 maand geboren en had het gewicht en grootte van een baby op 9 maand. :)
M'n moeder werd héél goed opgevolgd en der was geen gevaar bij voor zowel m'n moeder als ik :)
Was wel een teleurstelling voor m'n oma :D
'k werd verwacht op 21 juli (op haar verjaardag) en precies een maand later hebben ze m'n moeder ingeleidt.
ka80
13 November 2008, 17:03
Hebben ze niet gewoon verkeerd gerekend? 10 maanden!!!! Dat is de eerste keer dat ik dat hoor!
Ik weet niet met zekerheid of vruchtbaar al dan niet erfelijk is. Ik ken 3 vrouwen (moeder en twee dochters) die alledrie heel erg moeilijk zwanger zijn geraakt. Mijn moeder en ik hebben geen gewone cyclus kunnen afwachten of we waren al zwanger. Mischien is het wel toeval. Veel andere factoren spelen mee, stress, ongezonde levensstijl, mannelijk tekortkomend sperma, dit alles beïnvloedt de situatie voor elke vrouw /koppel, ongeacht de erfelijkheid. Misschien kan je het op voorhand helemaal niet weten. Sweetdreams, daar ben je nu niet echt mee geholpen he? :) in ieder geval, veel moed en "klus"plezier
ka80
13 November 2008, 17:06
sorry, terwijl ik mijn berichtje aan het schrijven was had je al geantwoord, mini. Het kan dus en zo lang je maar geboren wordt he en beter op 10 maanden dan op 7!
groetjes
mini
13 November 2008, 18:27
is ni erg :D
Ja, zo lang het kindje maar gezond is, zeg'k dan :)
Mss is dat één van de redenen waarom dat'k enig kind ben. (Heb'k altijd spijtig gevonden, geen broers of
zussen :() Anderzijds hoor ik van m'n vader dat het niet eenvoudig was om kinderen te krijgen, m'n moeder kreeg geen spontane eisprong.
Maar als'k over de zwangerschap begin van m'n moeder, dan wordt da precies wa ontweken :/ En nochtans nu zou ik het wel wa willen vergelijken.
Ligt mss gevoelig bij m'n pa. (M'n ouders zijn gescheiden toen ik 10 was, en ben opgevoedt door m'n vader. M'n moeder heeft niet meer naar me omgekeken :/ Tot ik ging werken, dan was ze opeens geïnteresseerd in me. Maar ze was toen zwaar ziek en is kort nadien overleden)
Sweetdreams1987
13 November 2008, 19:30
Mja hetgeen dat ik voor mezelf kan uitmaken is ...
Het beste gwn afwachten ,
toch hoop ik stiekem dat ik bij de groep ben die snel zwanger wordt.
We zien echt super hard uit naar een kindje van ons 2,
Ach ja alleen de tijd zal het uitwijzen é ...
-x-
veerle
13 November 2008, 22:37
hi meid,
1 vriendin van mij 8jaar pil, na eerste maand zwanger
andere vriendin 13jaar pil, na 1 maand zwanger...
Nog een vriendin, 10 jaar pil, eerste maand zwanger..
Neef zijn vrouw 10 jaar pil na 9 maand zwanger
Ikke: +:- 10 jaar pil nu 6 maand aan proberen en nog niet zwanger...
Zeer verschillend dus ...
xxx
xx
x
L@yla
14 November 2008, 00:19
hoi veerle
het is idd zo bij iedereen verschillend ik denk gewoon geduldig zijn en ja bij de ene gaat het al iets vlugger dan bij de andere maar het komt wel en ik heb de goeie tip gekregen van mijn tante om te focussen op iets anders,wel makkelijk gezegd maar ik probeer het nu al 2m en het lukt vrij goed,natuurlijk denk ik er iedere dag aan maar minder obsessief of in het begin zei vertelde dat ze 8maand bezig waren echt heel obsessief en toen kwamen de eindejaarsdagen eraan dus even niet meer aan gedacht en hop het was prijs,k hoop dat het hier ook zo is
het zou een mooi verjaardagscadeautje zijn
x
layla
Cillian
14 November 2008, 09:47
Goedemorgen, heb vandaag eindelijk mijn regels gekregen. Zondag 10 augustus 2008 laatste pil genomen en besloten om te stoppen en voor een kindje te gaan. Gisteren was ik dus 9 weken overtijd en nog altijd geen regels, was al eens naar de dokter gegaan en die zei mij dat dat kan dat je hormonen moeilijk op gang geraken en ik daardoor geen regels kreeg maar dat ik gewoon moest wachten. Ondertussen hebben we natuurlijk wel geprobeerd maar blijkbaar niet gelukt want gisteren regels gekregen. Nu ben ik wel gelukkig want heb mijn regels gekregen dus dat is al in orde, nu proberen voor kindje. Hebben nog mensen dit meegemaakt en hoelang duurde het dan voor je zwanger was? Groetjes!
Kimmy
14 November 2008, 10:12
Dag Cillian,
welkom op het forum!
amai, jij hebt wel al héél veel geduld moeten uitoefenen, é... 9 weken overtijd... maar zoals je zelf zegt: gelukkig dat ze er nu zijn doorgekomen zodat jullie eraan kunnen beginnen!
Er zijn hier op het forum zeker mensen die dit ook meemaakten en vervolgens wel gewoon zwanger raakten, hoor.
Ik wens je heel veel succes toe!
Liefs
Kimmy
snoezel
14 November 2008, 11:58
8 jaar aan de pil en na drie maand zwanger :)
Cillian
14 November 2008, 14:38
Kimmy, inderdaad veel geduld en nu waarschijnlijk ook nog een beetje. Ik denk toch dat het te maken heeft met de pil hoor, ik nam hem al 7 jaar. Het heeft toch geen nut van je druk te maken als er problemen zijn, zijn die er om opgelost te worden alléé da hoop je dan toch. Nu hoop ik wel dat ik redelijk rap zwanger zou worden, zou wel een leuk kerstcadeau zijn voor mijn ouders en schoonouders en voor ons natuurlijk ook! Succes aan alle anderen!!!
Mrs O.
14 November 2008, 19:57
8 jaar pil, 1 jaar niks, dan klein jaar nuvaring en na 2 maand zwanger :)
Laurence
15 November 2008, 17:40
zo'n 11 jaar aan de pil en direct zwanger. En dan nog 2 ook.
Sweetdreams1987
15 November 2008, 23:50
amai klinkt wel super !
Pff derstraks voelde ik mij opt werk ineens niet goed...
Hoofdpijn, misselijk en kei benauwd!
Tekens van iets goed of mss omdat ik gestopt ben met mijn ring ...???
Ik zou het niet weten maar ik hoop het eerste ! :D
-x-
Sweetdreams1987
21 November 2008, 17:49
Mja vandaag mijn MS dus gekregen... :(
Ik moet wel zeggen dat ik verschoot hoe kort mijn cyclus deze maand is ,
dervoor was het 28dagen en nu is mijn eerste cyclus 21dagen...
-x-
Nala'tje
21 November 2008, 18:49
hey sweatdreams,
beter een korte cyclus dan een superlange zou ik zo denken,
dan kunnen jullie snel opnieuw beginnen he!
groetjes
Sweetdreams1987
22 November 2008, 12:12
Mja ik begin een beetje te twijfelen of ik wel echt mijn ms al heb ...
Gistere kreeg ik steken in mijn buik en een beetje bloed in de voormiddag,
maar de rest van de dag niets meer en ook geen bloed...
En nu derjuist een beetje een donkere afscheiding.
Pff mijn lichaam is raar aant doen ze!
Sweetdreams1987
29 December 2008, 20:53
hier zijn die rode monsters er weer !
mijn cyclus is echt helemaal overhoop ...
eerst 17dagen overtijd
en nu al na 16 dagen na mijn 1ste MS dag ...
wat de stand brengt op ...
1ste ronde : cyclus 47dagen
2de ronde : cyclus 16 dagen !
-x-
mini
29 December 2008, 21:21
hmmm 16 dagen is wel héél erg kort. Want normaal gezien heb je 14 dagen na je MS je eisprong en nog eens 14 dagen derna uw MS.
Sweetdreams1987
29 December 2008, 21:51
hmmm 16 dagen is wel héél erg kort. Want normaal gezien heb je 14 dagen na je MS je eisprong en nog eens 14 dagen derna uw MS.
mja ik weet het ...
gisteren in bed kei veel last van mijn buik, deze morgend ook,
en nadien ineens bloed en nog steeds sindsdien dus dat verklaart de pijn natuurlijk wel.
mja mijn hormonen zullen nog serieus in de war zijn zeker?
pff ik weet het ook niet meer ze mini ...
-x-
Laurence
30 December 2008, 09:17
Als je volgende cyclus ook zo kort is zou ik toch eens naar de gyné bellen, want 16 dagen is heel kort.
Ik heb nu ongeveer een cyclus van 22 dagen, en zelf dat vind hij te kort.
mini
30 December 2008, 11:57
het kan natuurlijk altijd dat je lichaam wat in de war is door het ontpillen. 'k zou ook nog de volgende ronde afwachten. En dan idd, je HA of gyné opbellen.
ka80
30 December 2008, 12:04
Het zou ook kunnen dat het tussentijdse bloedingen zijn, heb je dat al gehad daarvoor? Of is dit de eerste keer? Is het echt bloed van je regels? Zo 4 dagen aan een stuk of is het minder intens? Ik zou ook nog een andere cyclus afwachten.
Sweetdreams1987
30 December 2008, 14:14
in mijn eerste cyclus heb ik dat nog eens gehad rond de 20ste dag alleen in de voormiddag,
toen had ik een cyclus van 47 dagen.
en nu op dag 16, mja eerst zo donker en nadien meer helder en idd de typische buikpijn bij mij en slechtgezind zijn.
vandaag is dag 17 en ik heb nog steeds een bloeding, niet heel fel maar wel donker.
ik weet het ni meer ze, ma ik ga het wel ff opschrijven want ik heb in het begin van de maand al een afspraak gemaakt bij de gyné, het is wel pas de 19de feb dus nog ff w8
-x-
ka80
30 December 2008, 15:40
Ja, schrijf alles maar op, dat is een goed idee. Het lijkt wel een beetje op tussentijdse bloedingen hoor, het feit dat het donkerder en minder fel is,... Heb dat gehad een aantal jaren geleden en op zich kan het geen kwaad maar is wel heel vervelend, allee laten we hopen dat het dat is en geen ultra korte cyclus. Het komt wel in orde hoor, je cyclus zal wel op plooi komen. groetjes
Sweetdreams1987
31 December 2008, 12:19
dacht dus echt dat ik mijn ms had doorgekregen maar sinds gisterenavond geen bloeding meer,
enkel nog een beetje donkere afscheiding en nu zelfs niet meer.
zijn er meer mensen die tussentijdse bloedingen hebben?
en als ik goed heb gezien zijn die tussentijdse bloedingen juist wanneer ik normaal mijn eissrong zou hebben.
pff raar lichaam van mij !
-x-
L@yla
31 December 2008, 12:58
hoi sweetdreams,
ik heb wel af en toe eens tussentijdse bloedingen, ze zijn idd heel vervelend want je weet nooit wat nu de ms zijn en wat niet he
het komt wel op orde, bij mij was het ook int begin, alhoewel ik er deze maand ook al heb gehad
gr
layla
mini
31 December 2008, 13:19
Soms gaat de eisprong gepaard met bloedverlies. Maar hoe heftig die kan zijn, hangt van persoon tot persoon af. En echt praktisch is het niet. Dus één raad, véél klussen, want de zaadcellen blijven toch enkele dagen overleven in de baarmoeder.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.