Volledige versie bekijken : Avent en spenen
cocelinetje
24 July 2010, 09:17
Hey,
Wij gebruiken sinds kort de Avent-flessen, maar we zijn nog wat op zoek naar de spenen. Lander drinkt nu Sojamelk, ingedikt met nutriton. De melk is toch nog vrij vloeibaar vind ik. Als ik een 1-2-3-speen gebruik (op stand 1) is zijn flesje toch nog op een goede 5 minuten leeg (fles van 240ml) en dat vind ik iets te snel. Hoelang doet jullie kindje over een fles? En welke spenen gebruiken jullie?
Bedankt :)
boeleke2704
24 July 2010, 09:39
Probeer de rubberen 1-2-3 tutten van Chico eens, Cocelinetje. Onze Henri gebruikt die ook (wil geen siliconen...) en die zijn vermoeiender zo lijkt het.
Ze passen op de AVENT flessen.
Hier de 1-2-3 spenen van Avent, Nutrilon 2 ingedikt met granen en dat drinkt hij op stand 2 ongeveer op 10 a 15 min op.
Oink?! da's snel, Fien zit op speen nummer 4 en doet er nog 10 minuten over.
Maar chicco heeft net het nadeel dat het juist sneller loopt, ze zijn soepelere dan de avent.
boeleke2704
24 July 2010, 15:34
Da klopt mini, de rubberen zijn soepeler dan de silicone, maar toch moet hij moeite doen. Ik denk dat het gat bij die 1-2-3 iets kleiner is dan bij die van de AVENT. (als ik het zo met het blote oog bekijk)
Nu, ik kan niet met de silicone vergelijken tijdens het eten omdat Henri die niet wil. Ik vergelijk de snelheid met de 1-2-3- rubberen van Dodie, dus ja... of het dan nog geldt? Uitproberen? Anders andere flessen denk ik, want er passen geen andere tutten op de AVENT... En denk niet dat een ingedikt papje door andere tutten als de 1-2-3 gaan, wel?
_liesje_
24 July 2010, 16:16
Hier geen ingedikte pap, gewone nutrilon 1, gaat door de nummer 2 tut. Vroeger omneo, met 1-2-3-spenen, duurde ongeveer 10 min. Nu doet hij er 20 min over ongeveer.
Hier nog steeds speentje nummer 2.
Duurtijd flesje 210 ml: 10 à 15 min.
Ik heb al speen nr 3 of 1-2-3 geprobeerd, maar daar verdrinkt ze echt in ...
boeleke2704
25 July 2010, 09:27
Hoelang moet een voeding gemiddeld eigenlijk duren?
Want de ene keer is Henri zo gulzig en zit er een serieus vaartje achter en de andere keer dan geraken we niet vooruit...
boeleke2704
25 July 2010, 09:42
Dan zitten we wel goed, op enkele uitschieters na... ;)
Vooral 's morgens als ie lang geslapen heeft, dan zou ie bij wijze van spreken in z'n fles willen kruipen om zo snel mogelijk alles binnen te krijgen.
Maar ja, hoe of wat doe je eraan?
Ik geef dan al maar op 1 van de 123...
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.