PDA

Volledige versie bekijken : NOD december

lies
12 November 2008, 19:29
voor degenen die niet meer in november terechtkunnen. Onder andere ik dus: 6 december is NOD-dag. En sinterklaas, natuurlijk.

Laurence
12 November 2008, 19:46
NOD rond 3 december. Duimen maar dat er dan een positieve test komt.

sunshine
13 November 2008, 09:07
NOD 7 december

Nikki1982
25 November 2008, 15:55
Hallo

NOD 18 december! Nog maar eerste ronde, dus dan kan nog niets gebeuren hé ;)

Groetjes

chikaka
25 November 2008, 17:02
Koekoek

Indien 2de cyclus zelfde als eerste cyclus: NOD 6 december...

Nala'tje
25 November 2008, 19:07
zet me er maar bij, net mijn ms gekregen.

gerekend op de langste cyclus, NOD 29 december

wie weet een neiuwjaarcadeau'tje voor m'n vriend??

groetjes

lies
25 November 2008, 23:29
spannend hoor. ik ben nu DPO 8. En ik ben doodmoe, heb buikpijn bij momenten en was vanmorgen misselijk.
optie a: ik heb iets slecht gegeten en moet meer slapen
optie b: ik krijg goed nieuws binnen een dag of tien.

Nikki1982
26 November 2008, 08:01
Hallo hoeveelste ronde is het voor jullie nu?

Grtjs

lies
26 November 2008, 08:27
moeilijk te zeggen: ik ben al eens zwanger geweest, heb een miskraam gehad, heb dan een maandje moeten overslaan enzovoort.
Maar concreet: voor deze zwangerschap is dit ronde 2.
In totaal zijn we sinds maart aan het proberen. Dus ronde 10 in totaal. Met 3 maand zwangerschap + 2 maand pauze erin.

Nikki1982
26 November 2008, 15:42
Wat erg dat te horen Lies.
Ik hoop dat je vlug zwanger bent en het goed gaat verlopen, ik wens je alvast succes. Ik zie hier veel meisjes staan, ik word al bang gewoon als ik het lees...
Dat moet toch verschrikkelijk veel pijn doen? Voel je meteen dat er iets niet klopt?
Sorry voor de stomme vragen...
Heb gelezen dat je dan heel veel bloed verliest enz....

Maar ik zag dat je misselijk was enz, dus wie weet goed nieuws rond de feestdagen hé!!
Groetjes

Nala'tje
26 November 2008, 17:56
ney nikke1982,
ik ga nu mijn vierde ronde in
groetjes

lies
27 November 2008, 07:49
Wat erg dat te horen Lies.
Ik hoop dat je vlug zwanger bent en het goed gaat verlopen, ik wens je alvast succes. Ik zie hier veel meisjes staan, ik word al bang gewoon als ik het lees...
Dat moet toch verschrikkelijk veel pijn doen? Voel je meteen dat er iets niet klopt?
Sorry voor de stomme vragen...
Heb gelezen dat je dan heel veel bloed verliest enz....

Maar ik zag dat je misselijk was enz, dus wie weet goed nieuws rond de feestdagen hé!!
Groetjes
Dankjewel voor de lieve woorden, nikki.
om op je vragen te antwoorden: ik had niet de indruk dat er iets niet klopte, neen. Achteraf heb je natuurlijk altijd verklaringen: ik heb een uur buikpijn gehad rond wanneer de embryo gestorven is. Maar ik had best vaak buikpijn (innestelling enzo), dus ik heb me geen zorgen gemaakt.
Het vreemde was wel dat het moment dat de echo verscheen dat ik zei tegen mijn vriend: het is niet goed. Terwijl ik daar dus niks van ken. ik zag dat gelijk, heel raar.
Pijn: dat valt wel mee: ik heb geen spontaan miskraam gehad. Curretage is vervelend, maar doet niet echt pijn (volledige verdoving). Ik heb achteraf wel een infectie gekregen en dat was pijnlijker.
En emotioneel pijnlijk, natuurlijk wel.

groetjes

lies

Nikki1982
27 November 2008, 09:35
Nala'tje, dan wordt ronde 4 the lucky number!!! Zal voor je duimen!!

Lies, wat erg dat te horen en idd raar dat je dat toch opviel. Ho meiske ik hoop echt dat het nu raak is en dat alles goed is dan. Ik denk als je dat eenmaal hebt meegemaakt dat je meer schrik hebt enz. Toch positief proberen te denken, hoe zwaar da ook is...
Je gaat op dit moment voor een eerste kindje? Ik hoop dat je met een big smile aan het kerstdiner gaat zitten.
Groetjes

mini
27 November 2008, 09:45
Ik had ook niet door dat er iets mis was. Ik dacht dat'k één van de gelukkige was die amper of niet misselijk was. Af en toe had'k last van wat buikpijn. Maar achteraf gezien, 'k heb de laatste anderhalve week nx gevoeld. :/
Ook toen er een echo werd genomen bij mij op't spoed, had'k ook direct iets van, 't is ni goed, 't is ni voldoende gegroeid, er is geen beweging. M'n ventje probeerde me wel te sussen. Maar de gyné zei zelf toen (en grof!): zeven weken zwanger, geen hartslag, het is dood. 1/4 zwangerschappen loopt zo MAAR ge zijt jong.

'k Ben toen twee dagen nadien bij m'n eigen gyné kunnen gaan. Want ik had geen bloedverlies meer, dus is het een curretage geworden. Daar voel je idd nx van. (volledige verdoving) Alleen had'k zo vreselijk gevoel achteraf. :/ :/ :/

Nikki1982
27 November 2008, 12:17
Amai seg wat was dat voor een onbeschofterik!! Is zoal een moeilijk moment en dan zo'n reactie. Kan ik mij dus in opjagen hé, mja je hebt altijd griezels rondlopen.
Mini moet je nu ook even wachten van je gyne? Das dan gewoon zodat je baarmoeder kan herstellen wss?

Sommige hebben paniek als ze buikpijn hebben maar helemaal niets voelen is precies ook niet goed hé. Vind het erg voor je meid, hoop dat 2009 alle geluk voor je in petto heeft.

lies
27 November 2008, 16:26
Bij ons was het even grof: een behoorlijk nuchtere mededeling, maar dan vooral "wacht even in de wachtkamer, dan leggen we een afspraak voor curretage vast". Dan zit ge daar, juist de grond onder uw voeten weggemaaid, te schreien in een wachtkamer vol dikke buiken en een tiental mensen die tegen elkaar fluisteren "oei, bij die is het precies niet goed".
De curretage zelf is gebeurd door een gyne die ik nog nooit had gezien (de mijne had geen tijd, zo bleek) en ik heb achteraf geen richtlijnen gekregen, noch een dokter gezien. Ben dan maar zelf naar hun kabinet gegaan nadat ik ontslagen ben en ik "moest nergens op letten" en "vijf weken later eens op controle komen". Drie dagen later: koorts en een infectie. Blijkt dat je niet in bad mag na een curretage. En raad eens wat ik drie keer had gedaan, om mij te ontspannen? Juist ja.

Ik ben ondertussen veranderd van ziekenhuis en heb een boze mail gestuurd. Excuses gekregen, maar dat maakt het niet beter. Het is al zo'n rotmoment, een beetje zorg zou wel mogen dan, vind ik.

en mini, idd: het gevoel achteraf is vreemd. Leeg. Letterlijk.

Nikki1982
27 November 2008, 16:51
Goh seg wat zijn dat voor beesten man en helemaal niets informatie geven!
Heb je heel goed aan gedaan dat je verandert bent van zkh en die mail, is toch niet meer normaal allemaal. Voor hetzelfde geld kon het allemaal veel erger zijn geweest.
Moest je nu weer zwanger zijn, ik zou dat ook zeggen in het nieuwe zkh wat je aan de hand hebt gehad zodat ze op voorhand weten waar ze staan...
Wel dames hoop voor u tweetjes dat het deze keer supergoed gaat lukken, ik duim alvast voor jullie!!!

mini
27 November 2008, 22:16
Ik moet idd wachten van m'n gyné. Curretage is afschrapen van de baarmoederwand. Als'k nu zwanger zou zijn, heb'k een vergrote kans dat het weer mis gaat. Omdat het baarmoederslijmvlies te weinig tijd heeft gehad om te herstellen. En de gyné zei dat het best is dat'k twee cyclussen oversla. *zucht*
De curretage is gebeurd door m'n eigen gyné, die heeft me voor de ingreep nog eventjes gerust gesteld.
Na de ingreep, kwam de gyné bij me op de kamer, vertelde me wat mocht en wat niet mocht.
En heeft alles op een bladje geschreven.
Mijn afspraak ter controle is precies 14 dagen na de ingreep. De gyné raadde zelfs aan om de eerste 14 dagen geen seks te hebben. En na die 14 dagen beschermd *ventje ni content, ma pech :P*

Nikki1982
28 November 2008, 16:17
Amai seg, dat houdt wel veel in. Wegschrapen??? Brrr krijg t koud, mja wat moet dat moet natuurlijk. Oh seg vind het echt erg voor jou meid, dat je nu zolang moet wachten.
Zeker als je echt graag iets wilt hé :-s hoop dat die 2 cyclussen vlug zullen om zijn. Moeten jullie nu ook medicatie nemen ofzo of hoeft dat niet meer?

Laurence
28 November 2008, 17:45
Het is goed dat de dokter alles goed heeft uitgelegd. mijn dokter was super bij met alles, enkel hebben wij pas gehoord dat we geen seks mochten hebben, liefst geen bad nemen enz. dat heeft hij mij nooit verteld. ik heb dat te horen geekregen van een vriendin. als ik de laatste keer bijhem ben gegaan,vraag ik hem dat, en dan zegt hij doodgewoon, oeps ben dat vergeten te zeggen

mini
28 November 2008, 21:40
Ja ik hoop ook dat die 2 cyclussen snel voorbij gaan. Alhoewel de eerste cyclus langer zal duren dan normaal. Dit komt doordat: de hcg waarden trg 0 moeten zijn. En daarna heeft je lichaam tijd nodig om terug een eisprong enzo te krijgen.
Maar bij een eerste cyclus zou het baarmoederslijmvlies nog niet volledig hersteld zijn, dus twee cyclussen afwachten é :/

Nikki1982
2 December 2008, 07:51
Goeiemorgen
Mini ik hoop dat de tijd vlug zal omgaan voor je en dat je daarna vlug prijs mag hebben hé!!

Hoe is het met de rest van de dames die hun NOD deze week moeten hebben, voelt mss iemand al iets ofzo hihi ;-)

Liefs

sunshine
2 December 2008, 10:29
Ik heb heel veel last van mijn darmen, maar dat kan ook gewoon een buikgriep zijn :-).

mini
2 December 2008, 13:57
:o ik had da ook. 'k dacht dat'k buikgriep aan't opdoen was ofzo. Bleek ik zwanger te zijn :D

sunshine
2 December 2008, 14:24
:-) Ik hoop dat dat bij mij ook zo is. Er is ook wat veranderd aan het uitzicht van mijn stoelgang (hum), hij is donkerder...

mini
2 December 2008, 15:51
daar heb'k toen ni echt opgelet :P
'k had wel zo'n klagerig gevoel, altijd precies of m'n darmen of buik pijn deden. Verder had'k ni echt symptomen. :)

sunshine
2 December 2008, 15:53
:-). Dat zeurderig gevoel heb ik ook, dus laten we hopen...

lies
2 December 2008, 18:49
Hoe is het met de rest van de dames die hun NOD deze week moeten hebben, voelt mss iemand al iets ofzo hihi ;-)

Liefs
ja hoor. en al twee keer positief getest, ondertussen. ik heb hier nog drie tests liggen, ze moeten op é :)

@ Mini - het komt allemaal in orde. ik ben twee keer ongesteld geworden en nu is het al prijs.

sunshine
3 December 2008, 11:32
Mijn ovulatietest kleurt donkerder dan normaal nu, hij is niet positief, maar er staat wel een duidelijke streep. Hopelijk wil dat zeggen dat ik zwanger ben...

Ik hoop er te veel op denk ik :-s

taschkevdv
3 December 2008, 11:51
hey sunshine
ik duim in ieder geval wel voor je!
zeker ni teveel nadenken want dan gaat het eens zo'n grote teleurstelling zijn he!

veerle
3 December 2008, 19:15
hi dames,

ik ken niet veel van al die testen?!
is een ovulatietest niet om na te gaan wanneer je vruchtbaar bent?!
kan je aan zo een test dan ook zien of je zwanger bent?
ben even niet mee :)

xxx
xx
x

mini
3 December 2008, 19:19
Ja wel ik heb hetzelfste probleem Veerle :D

sunshine
3 December 2008, 22:22
Zo een test kan positief kleuren na de inesteling, dan maak je HCG aan, een ovulatietest kan dat verwarren met LH, wat je aanmaakt vlak voor de eisprong. Dus het kan eventueel erop wijzen dat je zwanger bent, maar het kan natuurlijk ook iets anders betekenen.

Nikki1982
4 December 2008, 08:21
Lies??? Meen je het? Ooooh proficiat meisje, ben zo blij voor u!!

Ik hoop trouwens de meesten dat ze hier goed nieuws hebben.

Ik zou vandaag normaal mijn eisprong moeten hebben, maar voel er eigenlijk niets van.
Bestaat het ook dat er mss vrouwen zijn die de eisprong al een week na hun ms krijgen?
Groetjes

Laurence
4 December 2008, 12:23
Als je nu 2 stepen hebt op je ovutest kan dat inderdaad zeggen dat je zwanger bent.:):):)

sunshine
4 December 2008, 14:43
Ik mag niet teveel hopen hé, maar 'k ben sinds gisternavond echt rot misselijk, vreselijk. En 100 keren naar toilet lopen om te kijken of ik mijn regels nog niet heb want heb echt krampen. Maar 't is zeker te vroeg, 't kan gewoon nog niet. We zien wel hé, ik kan ook gewoon ziek zijn. Ik voel me koortsig ook dusja...

sunshine
7 December 2008, 23:16
Ik heb een test gedaan, eentje van het kruidvat met zo een plus. Er kwam een heel licht en heel fijn verticaal streepje, maar het is bijna niet zichtbaar. Ik ga dinsdagvoormiddag eens hertesten. Ik durf bijna niet hopen...

veerle
7 December 2008, 23:58
ik ken niks van die testen maar,
ik weet wel als het kleurt heb je prijs
ook al kleurt het maar heel licht!!!
ik duim voor je ;)

xxx
xx
x

Laurence
8 December 2008, 06:52
Een streep is een streep zegt men :)

poficiat sunshine

Nikki1982
8 December 2008, 08:26
Proficiat sunshine!!

Laat iets weten als je nog eens test!!

Liefs

taschkevdv
8 December 2008, 08:49
hey sunshine,

toen ik had getest had ik ook maar lichte strepen en normaal een streep is een streep he :).
laat iets weten als je nog is getest hebt he :)

sunshine
8 December 2008, 09:56
Nooit geen kruidvat testen meer voor mij ze. Ik heb vanacht mijn regels gekregen. Keek vanmorgen nog eens op die testen en er staat dus echt wel een lijn hé, 't is geen verbeelding. En mijn regels ook niet, 't is niet een beetje bloed, 't is zoals anders. Zucht.

mini
8 December 2008, 10:20
mss was je wel zwanger sunshine :/ en heb je een miskraam gehad. Een test liegt nooit :/
Veel vrouwen hebben een miskraam zonder dat ze weten da ze zwanger waren. Ze denken gewoon dat hun cyclus wat langer duurt.
Anders kan ik je wel de mat care testen aanraden ;) Die zijn te koop via het internet en worden in een anonieme witte envelop verstuurd. :)

sunshine
8 December 2008, 11:24
Eigenlijk kan een miskraam niet, ik teste vrijdag nog overduidelijk negatief, twee dagen later een licht lijntje, dus dat is gestegen op twee dagen, het zou moeten afgenomen zijn... Ik denk echt dat er wat mis is met die test...

Nikki1982
8 December 2008, 11:40
Maar sunshine, er zijn heel vaak vrouwen die hun maandstonden krijgen en zelfs heel vaak gewoon de eerste maand. Nu weet ik niet meer had je je bloed laten controleren?
Want dat je streep hebt is heel erg raar hoor.

mini
8 December 2008, 12:02
ik had drie à vier dagen voor m'n positieve test ook een negatieve test :)

sunshine
8 December 2008, 13:27
Ik heb mijn bloed niet laten controleren. Alleen een urinetest gedaan.

Ben je dat zeker dat je je maandstonden nog kan krijgen? Want ik dacht dat het de eerste maand nog kon maar dat het dan minder heftig is en met minder pijn, en het dan geen echte menstruatie is, maar de innesteling.

Ik ga er toch vanuit hoor dat ik niet zwanger ben...

veerle
8 December 2008, 15:14
hi dames,

heb ook al wel van iemand gehoord dat ze de eerste maand haar regels
nog gehad heeft..
Mss even langs de ha gaan...voor een test bij hem als je dat nog niet deed...

xxx
xx
x

sunshine
8 December 2008, 15:32
Ik ga vandaag nog mijn bloed laten trekken, 'k ga het dan morgenavond weten, maar ja 't is dan nog niet zeker hé, want zelfs al heb ik nu een miskraam, 'k ga dan nog altijd dat hormoon in mijn bloed hebben hé, dus 'k ga het pas weten de tweede keer dat hij bloed trekt en als het gestegen of gedaald is...

Nikki1982
9 December 2008, 07:41
Maar het ergste mag je nu nog niet denken meid. Voel je dan iets raars ofzo?
Hou je ons op de hoogte? Veel succeas hé!!!

Groetjes

sunshine
9 December 2008, 11:17
Mijn bloed is niet getrokken. Ik moet vrijdag een urinetest doen. Is die positief dan ben ik hoogstwaarschijnlijk zwanger, is die negatief of hetzelfde als zondag dan heb ik waarschijnlijk een miskraam gehad. Dus wat afwachten hé nu. Al denk ik wel het ergste, ik wil gewoon niet hopen, ik vind dat zo raar dat ik mijn regels heb. En ze zijn anders dan anders, het is meer zuiver bloed en het bloed komt traag naar beneden, maar is wel gelijk in hoeveelheid. En ik heb ook minder pijn dan anders wanneer ik mijn regels heb. Maar anders heb ik wel heel veel pijn, nu is het nog juist redelijk. Allé gisteren, want vandaag is de pijn weg. Nu ja. Een miskraam is voor mij toch nog beter dan gewoon mijn regels krijgen, weet ik toch al iets, totaal onvruchtbaar zal ik wel niet zijn...

taschkevdv
9 December 2008, 11:22
ik duim alvast voor je dat je toch positief nieuws kunt krijgen....

veerle
9 December 2008, 16:16
hi sunshine,

ik duim ook mee voor het goede nieuws ;)

xxx
xx
x

sunshine
9 December 2008, 19:25
Ik heb nu al opnieuw getest, kon niet wachten, en hij is al negatief. Dus op naar de volgende ronde...

veerle
9 December 2008, 22:20
hi sunshine,

kop op meid! ik weet dat het niet makkelijk is maar
toch volgende maand starten met een nieuwe lei!!

Is makkelijk gezegd, ik weet het wel want als ik op einde van de maand
weer de ms krijg ben ik ook weer een paar dagen pissed...
Maar toch... hou de moed erin mieke!!
dikke knuffel!!

xxx
xx
x

L@yla
9 December 2008, 23:49
hoi sunshine,
ik las even bij, kop op meid,t is allemaal niet gemakkelijk he

gr
layla

Laurence
10 December 2008, 07:05
Oh nee. moest effe bijlezen. vind het echt erg voor jou.
veel moed

taschkevdv
10 December 2008, 09:48
oooh sunshine dat is jammer he!
ik duim dan dat het volgende maand wel raak mag zijn he!

sunshine
10 December 2008, 10:58
Merci allemaal. 't Gaat wel hoor, volgende maand beter :-).

Nikki1982
10 December 2008, 11:12
Wij zijn hier om je op te beuren. Ik denk dat iedereen dan kwaad en/of verdrietig is omdat het niet gelukt is. Het wachten duurt dan ook zo lang hé, maar zoals de rest zegt, de moed niet opgeven meid!!!

XxX

Kimmy
10 December 2008, 11:19
verdorie sunshine, da's echt spijtig
succes deze ronde!!!!
liefs
Kimmy

Mientje
10 December 2008, 19:18
Hey Sunshine,

Ik vind het heel spijtig voor je. Maar ook ik duim voor de volgende ronde!

Veel succes!

xxx
Mientje

Sweetdreams1987
10 December 2008, 19:50
vandaag bloed laten trekken bij de HA,
ik ben nu al 13dagen overtijd ...
dus wie weet :D
morgen om 18u mag ik bellen voor mijn uitslag.
ik weet de kans is klein ma het is een kans é !

-x-

Nala'tje
10 December 2008, 19:52
hey sweetdreams, ik duim mee!!!!

spannend he!!!!

groetjes

Nikki1982
12 December 2008, 15:42
Hallo meiden!!

@ sunshine: laat je iets weten meid ivm die urinetest?

@ sweetdreams: hoe is het met jou?

Zijn er hier mensen die iets afweten van ovulatietesten? Van dag 10 tot dag 19 had ik getest en telkens negatief, zelfs geen licht streepje... Toen had ik er geen meer, vandaag (dag 23) nog steeds negatief. Op dag 14 niets gemerkt van eisprong en dus negatief ook, op dag 21 veel last gehad. Kan het zijn dat toen pas de eisprong is geweest?
Ja sorry, ik weet niet of iem dit weet?
Groetjes

sunshine
12 December 2008, 15:48
Die tweede urinetest was negatief hé. Ik heb er geen opnieuw gedaan vandaag, kan niet anders dan ook negatief zijn.

Van die ovulatietesten , kan idd dat je pas zo laat je eisprong had, maar kan ook dat die ovutesten bij jou niet werken en het toch al eerder was. Ik heb al gelezen dat ze bij velen niet werken...

veerle
12 December 2008, 22:07
Hi dames,

Ik dacht ook volgende maand met die ovu testen te beginnen maar, ik ga het niet doen
als die bij mij niet werken, zit ik me weer zorgen te maken over niks...
Ik blijf bij 'we zullen wel zien..' ;)

Vandaag heb ik een heel klein beetje bruinverlies gehad wat redelijk raar is.
Dat heb ik nooit gehad .. En als ik dat had was dat een dag of 2 voor mijn ms. En deze moeten
pas woensdag (hopelijk niet) komen. Het zou raar zijn als ik morge vb mijn ms krijg want ik ben zo regelmatig als iets :) Ik weet eigenlijk niet op wat dat bruinverlies kan wijzen.. ook hier zeg ik weer 'we zullen zien...' :s
ga me er geen hoofdpijn over maken morgen gaan we naar duitsland kerstmarkt en ben weer een weekendje vrij dus ik ga nu niet piekeren maar genieten ;)

Voor iedereen een leuk weekend!!

xxx
xx
x

lies
13 December 2008, 09:53
Hi dames,

Ik dacht ook volgende maand met die ovu testen te beginnen maar, ik ga het niet doen
als die bij mij niet werken, zit ik me weer zorgen te maken over niks...
Ik blijf bij 'we zullen wel zien..' ;)

Vandaag heb ik een heel klein beetje bruinverlies gehad wat redelijk raar is.
Dat heb ik nooit gehad .. En als ik dat had was dat een dag of 2 voor mijn ms. En deze moeten
pas woensdag (hopelijk niet) komen. Het zou raar zijn als ik morge vb mijn ms krijg want ik ben zo regelmatig als iets :) Ik weet eigenlijk niet op wat dat bruinverlies kan wijzen.. ook hier zeg ik weer 'we zullen zien...' :s
ga me er geen hoofdpijn over maken morgen gaan we naar duitsland kerstmarkt en ben weer een weekendje vrij dus ik ga nu niet piekeren maar genieten ;)

Voor iedereen een leuk weekend!!

xxx
xx
x
bruinverlies ongeveer 10 dagen na eisprong: kan een een innesteling zijn. ik duim voor je!

lies

lies
13 December 2008, 09:54
Ik heb nu al opnieuw getest, kon niet wachten, en hij is al negatief. Dus op naar de volgende ronde...
wat vervelend voor je, sunshine. Veel moed voor de volgende ronde!

veerle
14 December 2008, 11:52
van het genieten van de kerstmarkt is niks in huis gekomen!
kreeg mijn ms daar in duitsland :'( balen!!!!!!!!
wel raar is dat mijn cyclus nu ineens korter is :s normaal 28 dagen en nu 23..
Niks kerstgeschenk voor ons!
Heb deze maand echt geweend vin het echt moeilijk om elke maand weer
tegenslag te hebben :s

droevige groetjes

xxx
xx
x

lies
14 December 2008, 18:19
goh veerle, wat erg voor je. ik kan geloven dat je droevig bent...
veel sterkte

lies

Nes
14 December 2008, 20:53
Veerle, de moed niet opgeven, ik heb hetzelfde meegemaakt, bij mij heeft het ook 8 of 9 maanden in beslag genomen. En das echt niet veel.
En dat je cyclus ineens veranderd kan normaal zijn hoor, daar moet je je geen zorgen over maken.

veerle
14 December 2008, 22:24
hi nes,

bedankt voor de oppep!
gistere nog met een verpleegster gepraat en ze zei dat ze 7maand geprobeerd had om zwanger te
worden. Ik zei amaai das ook lang (ze weet niet dat wij ook aan proberen zijn) en ze zei maar nee
da valt mee want het lichaam heeft toch tijd nodig om te herstellen na de pil...
Maar toch het duurt wel echt lang had niet gedacht dat ik zo mee zou inzitten..

xxx
xx
x

jolien
15 December 2008, 09:00
Hey Veerle

Is echt spijtig voor jou, hopelijk de volgende keer goed hé. Ik zit nu in mijn vruchtbare dagen. De 1 ronde. Ik kijk al uit wanneer ik mag testen. Bij mij vorige zwangerschap was het direct raak heb wel een miskraam gehad op 7 weken en de tweede keer was het terug raak en negen maanden later ben ik bevallen van een dochter. Heb ervoor wel 7 jaar de pil genomen misschien daarmee dat het eerste een miskraam geworden is. Weet je ongeveer wanneer je uw eisprong hebt?

Groetjes

mini
15 December 2008, 10:42
Wel Jolien, ik heb dit nu ook ergens gelezen, dat als je jaren lang de pil neemt en dan opeens zwanger bent, je ergens een grotere kans hebt op een miskraam, door de hormonen die in je lichaam gebleven zijn :/
Maar ja, mss zoeken we wel een zondebok op die moment hé :)

veerle
15 December 2008, 12:04
HI

ja ik weet ongeveer wanneer mijn eisprong er is.
Maar, we klussen om de dag dus zitte mijn vruchtbare dagen er sowieso bij.
We zullen gewoon geduld moeten hebben en laat dat nu net neit mijn sterkste punt zijn ;)

xxx
xx
x

jolien
15 December 2008, 12:11
Mini jij moet morgen ongesteld worden, ale hopen van niet hé spannend.

Veerle, ja geduld hebben niet gemakkelijk hé, alé is raar hé dat het bij de ene zo rap lukt en dbij de ander niet

groetjes

mini
15 December 2008, 12:21
Ik moet juist ongesteld worden!!!
Dan mag'k aan een nieuw hoofdstuk beginnen. :)
Heb m'n cyclusbanner erop gezet om ergens te weten wanneer ik ongesteld moet worden. Maar aangezien ik vorige maand een curretage heb gehad, zal ik wel een langere cyclus hebben :(
Dat de duiveltjes er maar rap zijn van deze keer :D:D:D

jolien
15 December 2008, 12:30
Oei sorry mini, wist ik niet dat je een miskraam gehad hebt. Hoe ver was je? Heel erg spijtig meid
Alé dan mag je volgende maand opnieuw starten. Veel succes

Groetjes

http://www.babyplaza.be/tools/tickers/ticker-cyclus.php?id=3718 (http://www.babyplaza.be/tools/tickers/index.php)

mini
15 December 2008, 12:40
7w3d :)
We hebben het gelukkig vrij snel een plaatske kunnen geven :)
Want normaal moesten we 2 cyclussen afwachten maar na de controle bij de gyné, vroeg hij hoelang ik wilde wachten om opnieuw zwanger te worden. En toen had'k iets geantwoord in de stijl van: Als'k mag kiezen, dan wil ik helemaal ni wachten, da zou het alleen maar erger maken voor me.
En toen zei het verlossende antwoord: Awel, wacht nu nog deze maand, zodat je je lichaam weer op de plooi komt en dan mag je er weer voor gaan ;)

We zien het meer dan ooit zitten om een kindje van ons twee op de wereld te zetten. :)
We hopen dan ook dat we weer snel zwanger zullen zijn en dat het een zorgeloze zwangerschap wordt :)

jolien
15 December 2008, 14:13
Ik heb ook een miskraan gehad op 7 weken. WIj hebben het ook vlug een plaatske kunnen geven, ik dacht is teken dat er iets niets juist was met het vruchtje. De natuur heeft beslist. Ik had ook 7 jaar de pil genomen. waarschijnlijk daarom. De 2 keer was ik terug zwanger en 9 maanden later een gezonde baby.

ALé is tof dat jullie terug mogen beginnen, nu zal het wel goed zitten. Was je van de eerste keer zwanger?
Veel succes

http://www.babyplaza.be/tools/tickers/ticker-cyclus.php?id=3718 (http://www.babyplaza.be/tools/tickers/index.php)

mini
15 December 2008, 14:54
Tweede maand was ik zwanger, maar de eerste maand hebben we ons bewust wat gedeisd gehouden ;)
Kwestie om m'n lichaam de tijd te geven om een normale cyclus op te wekken :)
Mja ik weet ni wa ik van denk. Ik had een redelijke brute gyné op't spoed zowel in z'n doen als in z'n woorden. En 't was precies alsof ik toen geen afscheid kon nemen of mocht nemen van hem. :/
Mijn hele verhaal staat in 1 + 1 = 3 (http://www.babyplaza.be/forum/viewtopic.php?id=285&p=2)

Cillian
15 December 2008, 15:20
Hey ben 4 dagen overtijd, vrijdag twee weken geleden erg misselijk geweest voor een 3 tal dagen, ook moeten overgeven, gisteren test gedaan en negatief alléé eigenlijk zagen we bijna niets, een heel licht streepje bij de zone die uitwijst of de test gelukt is. Ik denk dat je mij ook bij december mag zetten, wat denken jullie? Morgen naar ziekenhuis om mijn amandelen te laten verwijderen, zou dit kwaad kunnen moest ik toch zwanger zijn?

mini
15 December 2008, 15:31
Cillian bedoel je dat het streepje, dat erop wijst dat de test geslaagd is héél licht was? Of dat je een heel lichte streep zag, naast die dat de test geslaagd was?
Want als je een duidelijk streep zag, die erop wijst dat de test geslaagd is EN een heel licht streepje...
Dan ben je zwanger! :D
Want een streep is een streep!
Maar ik zou het toch doorgeven in het ziekenhuis dat je mogelijk mss zwanger bent, is nodig voor de verdoving en dergelijk é :)

Cillian
15 December 2008, 15:40
In da vakje of je test gelukt is, in het andere zagen we niets. Was nu een test van merk Prediktor en ervoor iets met Life, vond die toch beter en duidelijker hoor. Tja heb verleden maand eingelijk mijn regels gekregen achter 3 maanden niets, gebruikte al ongeveer 6 jaar de pil. Als ik hier de verhalen lees dan zullen we waarschijnlijk nog beetje moeten wachten tot mijn hormonen in orde zijn hé. Alléé veel succes aan iedereen en nu begint het eindelijk echt voor ons wééé...

mini
15 December 2008, 15:44
Aaah ok :)
Ik gebruik altijd testen van mat care ;)
Je hebt er negen voor de prijs van vijftien euro! Met de verzendingskosten kom je denk ik aan 17 euro ;)
En ze zijn betrouwbaar!

Cillian
15 December 2008, 15:57
Heb juist bestelling en betaling gedaan voor die testen van Mat Care, inderdaad goedkoop want nu betaal ik 8 euro per test en ondertussen al een stuk of vijf gekocht dus loopt dan aardig op hé! Alléé bedankt voor de tip!!! Dus dat komt in gesloten omslag toe? Zonder tekentje van baby ofzo, wij wonen namelijk nu opnieuw bij mijn schoonouders, huis gekocht en nu sparen om te verbouwen, en zou toch niet willen dat ze er al iets van weten voor wij weten dat ik zeker zwanger ben.

mini
15 December 2008, 16:06
ja da komt in een witte anonieme envelop toe ;)
Dus maak u geen zorgen :D

jolien
15 December 2008, 19:59
Mini oei zo een verhaal, amaai erge gyneacoloog. Niet plezant zo het te moeten horen.
Ik neem altijd de testen van het kruidvat, heel erg betrouwbaar hoor en kost 6 euro voor 1

Groetjes