Volledige versie bekijken : alcohol als je nog niet zwanger bent.
Nala'tje
11 November 2008, 11:10
het dames,
ik heb een vraagje,
drinken de niet-zwangeren onder jullie al eens een glaasje wijn of bier?
of laten jullie dit ook al zolang jullie aan het proberen zijn?
ik was gisteren bij mijn beste vriendin en het was gezellig dus een glaasje gedronken.
er zijn zoveel vrouwen die helemaal in het begin nog niet weten dat ze zwanger zijn, en die drinken ook nog, roken zelfs nog...
maar weet nu niet zo goed hoe ik me erbij moet voelen.
kan dit veel kwaad?
drinken jullie weleens een glaasje in de tweede helft van de cyclus?
groetjes
sunshine
11 November 2008, 12:15
Ik doe dat ook, maar ik zit ook wel met dubbele gevoelens dan. Maar naar het schijnt moet je al echt veel drinken vooralleer het echt invloed heeft, dus ik denk eigenlijk dat het niet zoveel kwaad kan.
isabelga
11 November 2008, 12:21
een glaasje af en toe is wel toegestaan.
Ik vind dat je moet stoppen met roken als je beslist om voor een kindje te gaan. Dat is niet gemakkelijk, maar voor je kindje doe je dat
Nala'tje
11 November 2008, 14:12
ja ik ben gestopt met roken in juli, en wij zijn aan't proberen sinds september. ging eigenlijk veel makkelijker dan verwacht :-)
heb er zo af en toe wel nog zin in maar da waait dan gewoon weer over :-)
groetjes
isabelga
11 November 2008, 16:43
Stoppen met een goed doel voor ogen! Dat is de beste manier.
Ik ben gestopt sinds oktober ...
veerle
12 November 2008, 19:26
als je met mate drinkt denk ik niet dat het kwaad kan...
Overdaad schaadt altijd ...
XXX
XX
X
lies
12 November 2008, 19:28
mijn vriendin heeft ooit negatief getest. en van frustratie twee dagen zwaar de bloemekes buitengezet. Vijf dagen later: een positieve test. Haar zoon is dik in orde en een slim gezond manneke :)
niet te veel stressen dames, dat is nergens goed voor.
fieke82
12 November 2008, 20:04
De eerste maand dat we gestopt waren met de pil ben ik dan ook onmiddellijk gestopt met drinken, préparé eten en de kattenbak uit te kuisen. Ik was heel erg teleurgesteld dat we niet zwanger waren en we zijn nu toch al enkele maanden aan het proberen dus heb ik zoiets van, ik stop pas opnieuw met alles eens het zeker is. Anders ontzeg ik me al die maanden van lekkere préparé ;-)
Natuurlijk niet overdrijven is de boodschap.
Groetjes,
Fie
Nala'tje
12 November 2008, 20:29
bedankt voor de reacties!!!!
Kimmy
13 November 2008, 11:13
blijkbaar is er in het begin van de zwangerschap nog nagenoeg geen band tussen moeder en kind zodat alcohol nog veel minder kwaad kan (hoewel ik eerlijk moet toegeven ook ooit eens ergens een tegenovergestelde mening te hebben gelezen)
denk maar gewoon zoals Fieke zegt: niet overdrijven!
liefs
Kimmy
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.