Volledige versie bekijken : Wanneer met brood starten?
Als je dat boekske van K&G moet geloven, moet ik dus nu stilaan beginnen met brood te geven s'morgens zodat hij binnenkort die fles ook laat vallen. Maar dat lijkt me nog zo vroeg? Ik heb de indruk dat hij nog veel te veel verslingerd is aan zijn flesje :D Brood eten gaat hier trouwens prima, net zoals rijstkoeken en cracotten en zo. Stukjes eten gaat best al vlot, zijn groentepap bevat nu ook al brokjes en die eet hij probleemloos op. Maar ik geef nooit s'morgens brood eigenlijk, ik ben al blij als hij zijn fles bijna leeg drinkt (lijkt op zijn ouders... ook nooit honger s'morgens ;))
Maar wanneer zijn jullie daar mee gestart of gaan jullie daarmee starten?
Machteld
16 July 2010, 16:38
Goh goei vraag...
Wsl hebben we ook wel die richtlijn van k&g gevolgd, want dat doet toch iedereen bij een eerste.
Maar Mare die drinkt nog steeds een flesje hoor 's morgens...eet er wel een boterhammetje met smeerkaas achter. Ze zou ni content zijn moesten we dat laten. Ze zeggen toch altijd dat ze nog een halve liter melk per dag nodig hebben? Dat zou ni lukken zonder dat ochtendflesje.
Maar mss gewoon is een korstje ofzo geven na zen flesje 's morgens. Mare drinkt dat van haar ook ni op, maar dat boke gaat wel binnen nadien hoor.
Mja, mss eens proberen. Zo doen we het ook als wij eten s'middags of s'avonds en hij heeft al gegeten, dan krijgt hij toch een korstje of een cracotte en dat eet hij ook dan. Hij wil niet met lege handen blijven zitten :D En als hij genoeg heeft, krijgt de hond het met veel gelach ;)
Trinity
16 July 2010, 18:16
wij geven al een dikke maand geen fles meer, omdat de om "klaagde" dat hij zo een honger had in de voormiddag (zij geeft rond 9 uur brood). Nu geven we dan een soort van pap, ik denk dat dat havermoutpap is, met 5 schepjes melk in.
kyanoke
16 July 2010, 18:56
ik ben op 8 maand gestart met boterhammen maar alijd samen met een fles melk
Wat voor een beleg doen jullie dan op hun boterham?
Fien eet héél graag korstjes, maar we willen ook geleidelijk aan overgaan naar een boterhammetje. Ze toont in ieder geval veel interesse in die van ons. :D
Ik had ergens gelezen om appelmoes als beleg te geven. (en waarschijnlijk bedoelen ze dan verse)
Maar wat mag nog?
kyanoke
16 July 2010, 20:31
kiri platte kaas, confituur en heel soms is choco deed ik.
cocelinetje
16 July 2010, 21:08
Oei, ik moet dan dringend eens starten met korstjes te geven :) Ik ben nu pas begonnen met hem een stukje van een betterfoodkoek te geven. Lekker dat ze dat vinden hé.
Trinity
16 July 2010, 23:40
wij geven patee, tonijnsla (tonijn uit blik plus mayonaise van de pot), makreel in tomatensaus (groot succes), erwten gemixt tot puree, geplette banaan eventueel met avocado, smeerkaas. En dit toch al bijna 2 maanden.
De laatste tijd ook af en toe kaas en beetje hesp.
Nala'tje
17 July 2010, 08:36
eline eet 's ochtends haar fles, en ongeveer 30 min later krijgt ze nog een boterham (samen met mama ontbijten). ze eet heel graag gewoon boter erop, smeerkaas en geplette banaan zijn ook een groot succes. kippewit lust ze ook graag.
Eline steekt wel nog steeds niets zelf in haar mond, als ik ze een stuk boterham of koek geef dan speelt ze ermee. als ik ze dan voor de helft op weg help steekt ze het wel in haar mondje. is dit normaal? zou ze niet allang zelfstandig iets uit haar handje moeten kunnen eten?
Oh heer.... ik kan me nu al voorstellen hoe Laurens eruit gaat zien als ik iets van beleg op een boke doe :D Hij eet graag en smakelijk, maar dat is zo'n gesmodder è. Dat wordt vakkundig tot spijs geplet tussen de vingers en het eindigt als een soort knoedeltje in zijn vuistje, maar hij blijft ervan eten :rolleyes: Vaak hangt t tot in zijn haar :rolleyes:
Dus, toch beginnen met een boterhammeke te geven na zijn ochtendfles. Ok. Eens kijken wat meneer ervan gaat vinden!
Hier heb ik in t begin het zelf in zijn handjes geduwd en hem ermee laten spelen en ontdekken, tot hij doorhad dat het best wel ok smaakte allemaal. Hij doet nog altijd zijn mond open als ik hem iets geef (luierik ;)) maar ik leg het voor hem neer en dan doet hij het allemaal zelf, ook al wordt ermee gespeeld, ik laat hem doen en nu lukt dat echt al aardig.
Ongeacht wat je Fien in haar handen geeft, betterfood, stukje brood, stukje appel, banaan,...
alles gaat direct naar de mond. Het gesmodder moeten we er idd bijnemen, maar 't is zo plezant om hen bezig te zien. ;)
Echt hè. Ik kan daar ook zo van genieten :) Alleen dat smerig varkentje wat je daarna moet wassen :D das wat anders hahahaha
dickie
19 July 2010, 16:45
Vanaf wanneer zijn jullie eigenlijk begonnen met het geven van een betterfood of vitabis uit de hand? Of misschien iets anders. Want hier wordt ze bijna gek als ze ziet dat je zelf een koek eet en zij niets krijgt. Ben nu altijd wat bang dat ze ineens een groot stuk afbreekt, dus heb het nog niet gegeven.
Die starters van betterfood zijn redelijk hard, ik ben daar eerlijk gezegd vrij snel mee gestart. Maar ik laat haar dan ook nooit alleen en vanaf dak dacht dat het stuk te groot was, dan nam ik dat af.
Ondertussen zijn we een paar weken verder en eet Laurens heel graag brood. Gewoon zo'n sneetje bruin of grijs brood gaat er echt al vlot in (en grote stukken :rolleyes: en kauwen dat hij doet, zonder tanden dan :D) alleen is meneer precies nogal lui van aard en heeft hij het liefste dat mama het in zijn mond duwt :rolleyes: Als hij het zelf moet doen, duwt hij al gauw heel dat stuk in zijn mond, ipv er stukjes af te bijten/sabberen.
Alleen s'morgens vindt hij een boterham maar niks. Duwt hij resoluut weg. Overdag wel en s'avonds hangt het ervanaf. Gisterenavond een volledige snee bruin brood op. Beleg vindt hij ook nog niks, maar ik denk dat dat snel zal veranderen. T is een moffelkont volgens ons :D
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.