Volledige versie bekijken : huilbui
Kimmy
6 November 2008, 15:38
dag mensen,
ik zit er even zo helemaal door...
ik ben volop aan het zoeken voor opvang maar ik vind mijn goesting niet! Een crèche is zo groot en onpersoonlijk, de onthaalmoeder die ik zag was ronduit boertig (sorry maar het was zo), de onthaalmoeders die ik wil zijn bezet tot midden 2010, ...
ik voel me zo'n slechte mama, ik ben nog maar 10 weken zwanger en ik moet al stressen over het afzetten van mijn kind bij een ander :(
ik freak ook omdat die crèches en zo meestal al om 18u toe gaan terwijl mensen mij zeggen "ja, maar, kim, tis ook niet goed voor je kindje om het daar veel langer te laten, hoor"... waar ik dan nog niet eens bij stilstond, goeie moeder als ik ben :(
echt, ik ben in paniek en ongelukkig en bang :( :(
taschkevdv
6 November 2008, 15:52
hey kimmy
ocharmkes.je bent toch helemaal geen slechte moeder want je bent zo hard aan het zoeken wat het beste is voor je kindje, dan heb je toch zeker geen slechte moeder je wilt alleen het beste voor je kindje.ja ik zou ook liever een onthaalmoeder hebben maar als het niet gaat gaat het niet.die creche dak zei in de oudestraat zou dan voor mij de volgende optie zijn.ben daar al een paar keer geweest en ze zijn daar ook echt wel met je kindjes bezig hoor.je kan daar ook altijd alles vragen.langs de andere kant is je kindje in de creche ook wel gewoon om met veel ander kindjes om te gaan, bij een onthaalmoeder zijn het er maar een paar.dat je strest om je kindje af te zetten bij iemand anders is wel vrij logisch denk ik, ik zou het daar in het begin ook moeilijk mee hebben, maar eens je ziet dat je kindje zig amuseert waarom dan nog bang hebben he?
ni teveel nadenken in ieder geval! ;)
Mrs O.
6 November 2008, 15:55
hela kimmeke
Is normaal da ge effe panikeert he... Maar je moet je zeker geen slechte mama voelen he. En zéker niet ongelukkig en bang zijn, want alles komt in orde, en das niet goed voor je kleintje ook niet...
Het is normaal dat je enkel het beste wilt voor je babytje en als jij je niet goed voelt bij een bepaalde crèche of onthaalmoeder moet je zeker je gevoel daarin volgen... Maar bijna alle kindjes worden door mams of paps ' afgezet bij iemand anders'... dus dat is normaalste zaak vd wereld...
Natuurlijk ga je op een bepaald moment wel is een knoop moeten doorhakken, mr doe zeker niks té overhaast (ok, ik weet je zit met tijdsdruk want vele plaatsen zitten overvol), het is gewoon belangrijk dat je achter je gemaakte keuze staat... want als dat niet zo is, ga je je nog maandenlang zorgen blijven maken...
Ik vind het beetje moeilijk om raad te geven over opvang, want ik heb er zelf geen ervaring mee, en ons kindje zal worden opgevangen dr mijn mama (iets waar ook veel mensen commentaar op hebben mr trek er me niet van aan, ik ben ook dr mijn grootouders opgevangen geweest en was in kleutertuin SUPERsociaal en ook nooit ziek)
Mrs O.
6 November 2008, 15:56
even vergeten: XXX MWAH nog een dikke zoen van mij erbij... u niet slecht voelen he missy
lady bug
6 November 2008, 16:00
hey kimmy,
da zijn die hormonen da weer eens lastig doen. iedereen heeft daar wel eens last van en je bent zeker geen slechte moeder hoor.
wat je wel kan doen is je kindje al bij de onthaalmoeder laten inschrijven voor midden 2010 en ondertussen ook al naar de creche laten gaan. met wat geluk komt er sneller dan voorzien een plaatsje vrij bij de onthaalmoeder en dan kan je het naar daar doen. ondertussen zit het goed in de creche
lotjen
6 November 2008, 18:52
Niet mee inzitten Kimmy,
dat zoeken naar opvang voor je kindje is een echte beproeving,wij zijn zelfs naar een dagmoeder geweest waar
mijn vriend en ik de indruk hadden dat die vrouw gedronken had (we zijn gewoon naar buiten gelopen en kind en gezin
gebeld om dat te melden ). En vanaf dan betrouwde ik geen enkele dagmoeder meer,vandaar dat wij voor een creche hebben
gekozen,een hele grote zelfs,met heel veel personeel,dat iedereen elkaar in de gaten kan houden :D
Niet mee inzitten meiske,je bent toch geen slechte mama als je je kindje naar een creche brengt ofzo,anders zouden er
niet veel goeie moeders zijn hoor!
Succes met de zoektocht nog! Don't worry,be happy!
Smak!
ka80
6 November 2008, 21:16
Hey Lotjen, ik vind dat jij dat heel mooi gezegd heb dus ik ga er niet veel aan toevoegen,...
Voel je maar niet slecht Kimmy, je bewijst net het tegendeel van een zogezegde "slechte" moeder te zijn, juist omdat je het beste wil voor je baby en je je zorgen maakt. Probeer dat idee dus maar van je af te zetten, je gaat dat heel goed doen.
dikke kussen
Nes
6 November 2008, 23:23
Hey Kimmy, ik heb ook zo angstaanvallen. En soms zit ik te huilen en ik weet niet eens waarom. Het zullen de hormonen wel zijn hoor.
En we zullen uiteindelijk wel suppermama's worden. De rest is al gezegd door de anderen.
Zeg, slapen jullie ook zoveel?
snoezel
7 November 2008, 09:28
:) heb hier ook veel gesnotterd hoor!
er gebeurd heel wat in je lichaam hé!
en die moedergevoelens er dan nog eens bij.
bij ons hebben ze op 12weken zwangerschap afgebeld voor de opvang. ik was echt in alle staten en ik heb die madam bijna door de telefoon getrokken :mad:
een weekje later hebben we een onthaalmoeder gevonden waar ik me echt super bij voel!
t zal moeilijk worden om ons koobje de eerste dagen daar af te zetten maar heb het volste vertrouwen in haar!
je zal wel iets vinden hoor... t is allemaal niet gemakkelijk hé
laat je niet teveel op stang jagen door andere mensen. jij wordt mama en je zal dat heus wel goed doen!
iedereen weet het altijd beter (ik denk nog altijd dat ze het niet kwaad bedoelen maar met zijn momenten hé :mad: )
Kimmy
7 November 2008, 10:29
bedankt allemaal...
ik voel me nu al een beetje schuldig om mijn uitbarsting van gisteren maar ik zat echt zo diep!
het zijn inderdaad de hormoontjes die vanalles met je doen, hé, komt daar nog eens bij dat mijn ventje echt heel druk aan het werken is (tot na 23u als ik eigenlijk al moet slapen) én het feit dat ik geen opvang vond (die ik in mijn eentje dan maar moet zoeken) en ja, dan krijg je huilbuien é...
vandaag natuurlijk enorme hoofdpijn van het huilen gisteren maar het komt wel goed, weekend staat voor de deur en ik ga eens goed uitrusten om met frisse moed weer verder te zoeken!
jullie zijn allemaal lieverdjes om mij op te peppen, thx!
liefs,
Kimmy
Nes
7 November 2008, 17:24
Hey Kimmy, dat is helemaal niet erg hoor!!! Wij hebben dat ook hoor. Lucht je hartje hier maar zoveel je wil.
Kimmy
13 November 2008, 15:07
en het is gelukt!!
ik heb een crèche...
man, ik ben zooooo blij, het is echt een supercrèche, ééntje die ik zo graag wou waar veel mensen van zeiden dat het een goede crèche is!
professionele mensen, goeie organisatie, lieve verzorgers, opsplitsing in kleine groepen die elk apart zitten en geen last hebben van elkaar, ...
ik wou eigenlijk wel vanaf september en da's nu november geworden maar we zullen die 2 maanden ook wel kunnen overbruggen zeker.
pffff, pak van mijn hart dat ik daar niet meer mee bezig moet zijn!!!
zo zie je maar: maak jullie geen zorgen, alles komt altijd wel weer in orde.
liefs
Kimmy
taschkevdv
13 November 2008, 15:16
hey kimmy
was van de morgend op den tram nog aan het denken van gaan toch is vragen of ze nu al een creche heeft! en voila :)
welke creche is het geworden? miss een aanrader voor mij he :)
Mrs O.
13 November 2008, 15:17
whiiiiiiiiiii, ben blij voor jou !!!!! Nu kan je op je gemak en met een gerust hart uitkijken nr de komst van je kleintje :)
Kimmy
13 November 2008, 16:35
ik ben nogal opgelucht zu! de mensen rondom mij hadden mij echt in paniek gebracht - en niet eens zo ten onrechte zo bleek...
is wel veel geld, é, zo'n crèche?! Da gaat 5400 EUR per jaar kosten en dan heb je alleen nog maar de opvang. Tja, ik veronderstel dat je ook wel minder op café of restaurant gaat ;) (niet dat ik daarmee aan 5400 EUR per jaar kom haha)
Mrs O.
13 November 2008, 16:49
ja is idd massa's geld...pffff....
ik ben zo blij dat wij onze privé onthaalmoeder hebben (mijn mama :)).. want anders hadden we het echt moeilijk gehad - met de tim die nu een opleiding volgt en dus niks verdient...
Het voornaamste is dat je weet dat je kindje in goede handen is (en daar heb je op zich al het geld vd wereld voor over he)
Wende
14 November 2008, 02:53
Kimmy, dikke kus uit de VS!!!! Komt allemaal goed!
snoezel
14 November 2008, 12:57
t geld dat je betaald voor opvang mag je voor ik geloof dat het 12euro per dag is inbrengen in je belastingen.
nu moet je het natuurlijk eerst betalen maar je krijgt het wel "terug" het jaar nadien hé!
Nes
14 November 2008, 14:15
Ale kimmy, echt leuk voor je. Ja dat kost wel enorm veel geld, ik vind het eigenlijk overdreven. Maarja, we hebben geen keuze he. Ja, achteraf heb je dat wel terug maar je moet het toch maar voorschieten he. En der zijn al zoveel kosten te doen.
Ja en terug naar huilbui, als ik op tv een kleintje zie geboren worden of als m'n fantasie op hol slaat en ik m'n bevalling voorstel dan begin ik te wenen. Gek he.
Kimmy
14 November 2008, 15:28
echt "terugkrijgen" doe je niet é, het vermindert gewoon je belastbaar inkomen waardoor je op een lager bedrag belastingen moet betalen
nu, het is allemaal welkom hoor :)
eigenlijk doet het er niet toe, é, ik zou er al mijn geld voor over hebben!
Nes
14 November 2008, 15:43
Ja ik ook, maar ik zou het liever op zijn of haar spaarboekje zetten.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.