PDA

Volledige versie bekijken : De feestdagen

Nes
5 November 2008, 19:47
Ik zit morgen op het werk met een kaas en wijn middag. Nu vraag ik me eigenlijk af of een glaasje wijn kwaad kan. Ik heb wel al eens een glaasje wijn gedronken, maar dan spookte gans de tijd de vraag door m'n hoofd of ik wel niets verkeerds had gedaan.
Zoals ook met nieuwjaar, een glaasje champagne. Kan dat nu kwaad of niet. Natuurlijk ga ik niet veel gaan drinken. (max. 2 glaasjes bv.)
Iemand raad/ervaring?

kingka
5 November 2008, 21:15
Er zijn al een hoop studies gebeurd... we zijn er zeker van dat overmatig drankgebruik tijdens de zwangerschap schadelijk is voor het ongeboren kind. Maar een of twee glazen is zeker niet overmatig.

Of een/twee glazen af en toe kwaad kan is niet echt bewezen, sommige studies beweren zelfs het tegendeel. Bijvoorbeeld een recente studie van de Universiteit van Londen: http://www.medicalnewstoday.com/articles/127853.php

volgens de onderzoekers van deze studie heb je net minder kans op gedragsstoornissen wanneer je af en toe een glaasje drinkt tijdens de zwangerschap. Dat moeten we natuurlijk weer met een korrel zout nemen maar ik zou me over af en toe een glaasje dus niet teveel zorgen maken.

snoezel
6 November 2008, 08:51
ik heb geen alcohol gedronken tijdens mijn zwangerschap omdat ik me er niet goed bij voelde.
nu ik ben echt wel geen grote drinker hoor! eens een glasje meer voor de gezelligheid (al heb ik het wel gemist tijdens mijn zwangerschap)
een glaasje kan echt geen kwaad!

nu pas wel op met de kaas hé! maar dat zal je wel weten hé?

lotjen
6 November 2008, 19:02
Hey Nes,
ik ben maandag naar de gyne gegaan,en ik vroeg hem dat ook,ik drink heel graag een glaasje champagne,of een glaasje wijn mee
als we ergens zijn,of dat kwaad kon,ik had het dan over max 1 glaasje om de 2 weken.
Mijn gyne zuchte en begon een uitleg dat drank ook een soort soft drug is,en dat het uiteindelijk schadelijk is voor een ongeboren
kindje,en veel blablabla,ik voelde me een monster,ik was mn kleintje nu al om zeep aan het helpen blijkbaar... Gelukkig was mn mama
mee(vriend kon niet) en die heeft hem lekker op zn plek gezet,mwoehaha. Daarna zei hij ook wel dat hij dat tegen iedereen zegt,
omdat niet iedereen het verschil tss een beetje en veel kent ( what ever,hij was gewoon kei-bang van mn ma :D )
Dus met mate,maar het mag...
Veel liefs Lotte

Nes
6 November 2008, 23:28
Hey, kingka, bedankt he. Ik was echt al bang dat ik iets vreselijks had gedaan.

Ik heb dus vandaag een half glaasje champagne gedronken. Het totaal in mijn zwangerschap komt dus op 2 glaasjes en een klets. Ik ben niet iemand die veel of geregeld drinkt, maar zo met gelegenheden. Nu gewoon met kerst nog een glaasje en dan kom ik er niet meer aan.

Oei lotjen, moest mijn gyne zo doen dan zou ik al zitten wenen hebben en me deprie hebben gevoeld. Gelukkig dat je ma meewas!!!