PDA

Volledige versie bekijken : Verzorgingsproducten - materniteit

M'tje
5 July 2010, 20:32
Hey!

Ik heb een klein vraagje i.v.m. de verzorgingsproducten voor de baby. Bij ons in Sint-Lucas in Gent, kan je een set met producten kopen voor 25 euro, maar ik weet niet meer precies wat daar allemaal inzat. Zelf hou ik van de geur van mustella, dus ik denk eraan om mss zelf al de producten te gaan kopen...

Weet iemand van jullie wat in dat pakket zit, of welke producten je echt moet hebben?

Groetjes

M'tje

dorien_951
5 July 2010, 20:43
In Geel verkopen ze ook zo'n pakketjes...

Maar ik neem de gratis staaltjes van Zwidsal mee die ik via de bon bij jbc heb gekregen. En wat badolie extra.

Ik ben er tot nu toe nog niet uit wat ik ga gebruiken er is zooooooooo vééééél.

mini
5 July 2010, 20:54
Ik had mijn producten ook mee.
Maar aangezien ik een KS had en dus ni uit bed kon de eerste dag voor het badje, nam de verpleegster de producten van het ziekenhuis (dus het pakketje). Toen ik zei dat ik m'n eigen producten mee had, kreeg ik als antwoord: ze rekenen dat toch sowieso aan, dus gebruikt ze maar.

lily
5 July 2010, 21:13
Ik had bij de apotheek geïnformeerd welke producten ik best kon gebruiken. Ik had van haar een stalenpakketje van Galenco meegekregen (gratis!). Ze zei dat je best geen te grote verpakkingen koopt in het begin omdat je niet weet hoe ze erop reageren. Ik gebruik nu nog steeds Galenco en ben er heel content van. Ik heb de badolie en de shampoo en showergel Sensitive skin.

Jess
5 July 2010, 21:57
@ M'tje: Ik ben ook bevallen in het st lucas in Gent...
In dat pakketje zat badolie, wasgel, en hydraterende creme van Galenco, dat zijn de gewone dosisen, dan een mini verluier creme en een haarborsteltje!
Ik ben trouwens zeer tevreden geweest van st lucas een super mooie materniteit!!!
Welke gyne heb je?

_liesje_
5 July 2010, 23:21
Hier ook alles van galenco, en super content van!!! Ook "meegekregen" in het ziekenhuis, alles zelfde als Jess, enkel hydraterende creme niet, wel de cold cream, of bedoel je die mss? Is trouwens echt iets super, vooral voor babyacne (dankjewel cocelinetje!!!!)
Aan zee heb ik productjes van Zwitsal staan en ook die zijn super goed, en heb bij Eben geen verschil gemerkt (heb zelf ook niet echt gevoelige huid!)

tiger
6 July 2010, 08:21
Hier ook galenco in het ziekenhuis gekregen, zelfde pakketje als liesje (met de coldcream). Ik was heel tevreden van deze producten. Na een paar weken waren deze producten op en ben ik bij de apotheek de grootste verpakkingen van alles gaan kopen. 1 week later stond ons ventje vol uitslag en zijn we moeten overschakelen op andere producten (stelatopia). Dus zit nu met al die producten van galenco :-( Alsof het allemaal nog niet duur genoeg is. Maar ja, alles voor ons ventje he!

vasoramasa
6 July 2010, 09:23
ik heb ook altijd galenco gehad in de pakketjes.
eens thuis schakelde ik over op zwitsal, vind ik beter.

ja idd die coldcreme van galenco heeft hier ook wel wonderen gedaan tegen de baby acne!

PETRA
6 July 2010, 10:37
hey, ik heb het gratis pakketje van Zwitsal meegedaan (te verkrijgen bij JBC) en ik ben daar wel content van. Ik zou volgende keer enkel badolie extra meenemen. (Thuis gebruik ik nu badolie van louis widmer en die vind ik wel goed, ruikt ook lekker)

vasoramasa
6 July 2010, 10:55
ik heb zo een bon liggen voor een zwitsal pakket bij jbc, wat bevat dat juist allemaal?

xxxxxxxx

ilseken
6 July 2010, 11:41
Ik gebruik mustela en galenco. Wissel eens af kwestie van eens een ander geurtje te hebben. Heb het niet zo voor zwitsal. Ik had dat cadeau gekregen en heb de badolie 1 keer gebruikt en onze Nolan stond vol uitslag nadien. Is het nu van de badolie op zich of zwitsal weet ik niet. Heb het nadien niet meer gedurfd om producten van zwitsal te gebruiken.

Ik had kleine verpakkingen mee van mustela naar ZH. Bij ons kreeg je geen producten.

M'tje
6 July 2010, 16:30
Bedankt voor de reacties, denk dat ik inderdaad gewoon pakketje van ziekenhuis zal gebruiken en daarna kijk of ik dat verder gebruik of overschakel...

@ Jess: mijn gynaecoloog is dr loobuyck, maar hij zal in verlof zijn wanneer ik moet bevallen, dr onghena vervangt hem.. Bij wie ben jij bevallen? Heb ook al veel goeds gehoord over St-Lucas, ben eens benieuwd! Alle ervaringen zijn welkom hoor ;-)

x

Bo
6 July 2010, 17:14
Ik zou niks speciaals meer op voorhand kopen. Ik heb overal zoveel pakketjes gekregen... ik heb nog meer dan genoeg produkten thuis van Galenco en Mustella.
Zelf gebruik ik het liefste Galenco (ruikt t lekkerst vind ik) en ik heb de indruk dat het beter is voor Laurens zijn velleke. Zwitsal krijgt hij uitslag van, en Mustella daar gebruik ik eigenlijk enkel de shampoo voor melkkorstjes van. Maar genoeg produkten dus :rolleyes:

patje
6 July 2010, 17:28
Ik heb van ziekenhuis paar producten van galenco meegekregen (niet echt een pakketje gekregen). Dat waren enkel poepdoekjes (Pampers) en luiercréme van galenco. Verder de roze doos... maar daar zit 2x niks in vind ik. Behalve reclame jah...

Thuis gebruik ik Mustella en ben tevreden. Ruikt lekker en Liam is er goed mee. Eigenlijk, hij is met alles goed :) hij mag alle producten gebruiken.
Zwitsal vind ik ook goed en lekker rieken maar ben Mustella gewoon. Mijn ma brengt er soms mee voor mij daarmee :p. Van Zwitsal heb ik enkel badolie (nu bezig om die op te krijgen) en 1 pak doekjes :D.

mini
6 July 2010, 17:41
De roze doos wordt meestal geplunderd door het ziekenhuis zelf :rolleyes:

PETRA
6 July 2010, 17:55
@vaso : in dat pakketje zit een pak vochtige doekjes, tubeke zinkzalf, klein flesje shampoo, wasgel en bodylotion. Ik vond het wel de moeite voor een gratis pakket.

mini
6 July 2010, 18:20
Ik vond het een heel handig pakket, want we zijn in maart een weekendje weggeweest en 'k vond die tubes ideaal om mee te nemen.
Pakt minder plaats in de valies :D

vasoramasa
6 July 2010, 18:25
thnx weet ik wat ik kan verwachten he, nu enkel bij een jbc geraken:rolleyes:

Jess
6 July 2010, 18:44
@ M'tje: mijn gyne is dr zweers maar ik heb hem niet gehad bij de bevalling het was zondag en hij was niet van wacht...
Ik had voor de bevalling een vrouwelijk gyne weet niet meer hoe ze noemt en dr volkcaert is er ook bij geweest!
Maar zeker geen klachten gehad: super vroedvrouw gehad na de bevalling een uurtje kwalitie time gekregen met ons klein ventje samen!
Mooie kamers, vriendelijk personeel!
Ik gaf flesvoeding en had gedacht dat ze er een beetje over gingen zagen omdat ze borstvoeding zo naar voor schuiven maar er heeft me daar nooit iemand een opmerking over gegeven!!!