Volledige versie bekijken : Papilomavirus
baloutje
29 June 2010, 14:47
Ik ben 2 jaar geleden een bioptie ondergaan omdat ze bij een uitstrijkje slechte cellen hadden gevonden. Bleek dit te gaan om het papiloma virus. Dit is vanzelf weggegaan. Nu ben ik 6 weken na mijn bevalling terug op controle geweest en k heb gevraagd om nog eens een uitstrijkje te doen omdat dit toch om het jaar werd gecontroleerd. Nu heeft blijkbaar het virus terug de kop opgestoken en moet ik morgen weer een bioptie doen pffff k ben echt zo bang dat er iets zou zijn waardoor ik misschien geen 2 de kindje zou kunnen hebben hé! Volgens de doktor zou dit normaal gezien geen probleem kunnen zijn want in t slechtste geval branden ze het weg en dan moet ik wel 6 maanden wachten om zwanger te worden. Wat op zich niet erg is want ik zou toch maar binnen 2 a 3 jaar aan een 2 de beginnen.
K weet dat het stom klinkt maar ben ooit is naar een waarzegster geweest en die heeft dat voorspelt hé en die zei ook dat ik maar 1 kindje zou hebben t zou een zoon zijn en een 2 de zou niet meer lukkken want ik zou problemen hebben met mijn baarmoeder en voor mijn 40 zou alles eruit moeten ! K ben zo iemand die wel geloof echt aan die dingen en nu ben ik zeker bang pffffff k hoop echt dat ze der deze keer echt naast zit want ik heb echt wel nog een kinderwens hoor! Echt bijna alles van wat die verteld heeft is uitgekomen hé
Ik wil je toch even een hart onder de riem steken meid. Ik heb een aantal vriendinnen die dit gehad hebben en bij allemaal is t goed afgelopen. 2 ervan zijn geopereerd en daarbij hebben ze het weggesneden en intussen is van 1 van die meiden haar dochter al 4 jaar. Andere 2 hebben nog geen kinderen maar dat zou geen problemen geven. Het is wel van belang natuurlijk om er vroeg bij te zijn en het goed te laten opvolgen, en dat doe je.
Andere puntje, ik heb me ook laten vertellen door een waarzegster dat je je toekomst ook kan beïnvloeden en veranderen als je bv door een waarschuwing iets anders doet dan normaal. Voorbeeld, er heeft een waarzegster voorspeld dat ik 1 zoontje zou krijgen en daarna nooit meer zwanger zou zijn. Eh, ik ben ondertussen toch per ongeluk zwanger geraakt. Dus, ik geloof wel in het feit dat je je eigen toekomst in handen hebt, hoe stom het ook is. Als ik niet gestopt was met de minipil (door mijn man) was ik misschien nooit meer zwanger geweest. Ook al was t totaal niet gepland en kwamen we uit de lucht vallen.... het had waarschijnlijk zo moeten zijn.
Dus, je bent er in mijn ogen vlug bij. Laat je goed volgen en helpen door de dokters. Dan komt alles vast in orde!
Sterkte! X
sunshine
29 June 2010, 16:39
Misschien dat er waarzegsters zijn die dingen juist zeggen, maar er dan van uitgaande dat alles vast staat, en dat geloof ik niet, want wat voor zin heeft het nog dat wij keuzes en beslissingen maken als dat toch geen invloed heeft. Dus zelfs al ziet men waarheid op een bepaald moment, volgens mij kan dat gerust zijn dat dat op een ander moment geen waarheid meer is.
Niet panikeren, dat komt voor bij veel mensen, en is vaak helemaal niet erg, kan idd gemakkelijk weggebrand worden.
Ik heb ook een paar vriendinnen bij wie het allemaal goed verlopen is en perfect zwanger zijn geworden hoor. Maak je maar niet te veel zorgen! Dit wordt heel goed opgevolgd allemaal.
Hoe kan een waarzegster nu voorspellen wat er in de toekomst gaat gebeuren? Hier in Frankrijk kunnen ze het weer nog niet eens te goei voorspellen en dat gebeurt dan op basis van meetbare meteorologische gegevens!!! Sorry hoor, maar daar kan ik niet bij, dat is volgens mij echt allemaal onzin! Niemand kan de toekomst lezen!!! Moest dat echt zo zijn dan hadden we het allemaal al wel geweten hoor. Er kan zoveel gebeuren in een mensenleven en dat kan een waarzegster allemaal niet zien hoor. Sorry als ik wat cru overkom, ik wil je zeker niet kwetsen maar ik vind het erg dat zo'n mensen de stuipen op het lijf aanjagen voor iets wat ze TOTAAL niet kunnen weten en er nog geld voor vragen ook!!
Wat je kan doen is, na de operatie (als je er eentje krijgt), je laten vaccineren (zijn 3 spuitjes), op die manier ben je zeker dat het niet meer terugkomt en ik heb 2 vriendinnen die zwanger zijn geraakt NA de operatie. Het kan dus zeker wel.
baloutje
30 June 2010, 15:32
Bedankt bo sunshine en ka
Tja ka ergens geloof ik wel in het paranormale maar k heb het ook wel moeilijk met bepaalde dingen die ze zegt. Al moet ik toegeven dat er al heel van uitgekomen is. Eigenlijk ga je daar best niet naar toe want ge ziet moest ik nooit zijn geweest had ik mij daar nooit zo druk om gemaakt. Wat die spuitjes betreft kan dit niet meer . dit kan enkel als je nog nooit betrekking hebt gehad volgend de doktor. Maja ik laat het voldoende opvolgen en straks moet ik gaan voor een bioptie. Dan nemen ze een stukje weefsel weg en dan zullen we wel zien wat de uitslag geeft hé.
K geef mijn 2 de kinderwens NOOIT op maar k wil wel graag nog een paar jaartjes wachten en van jazz nu genieten!
Wat die spuitjes betreft kan dit niet meer . dit kan enkel als je nog nooit betrekking hebt gehad volgend de doktor.
WABLIEFFFF???? Welke dokter is dat??? Nee hoor Baloutje, dit is helemaal niet waar. Het beste is natuurlijk om het vaccin vroeg te zetten, bij meisjes van 14 jaar, voor de eerste betrekkingen omdat ze dan zeker nog niet besmet zijn geraakt. Maar dat wil dan niet zeggen dat je het niet meer kan hebben, dat vaccin!! Ik vind het héél erg raar dat de dokter je dit gezegd heeft. Ik heb het vaccin 2 jaar geleden gehad (op 28 jaar) en ik kan u verzekeren dat ik voor mijn 28 jaar al wel betrekkingen heb gehad hoor.
_liesje_
30 June 2010, 23:42
Hey baloutje,
Ik moet dat vaccin ook nog laten zetten hoor... Kan idd perfect!
Heb toen gewacht, omdat we aan kindjes bezig waren, en wou dat niet riskeren voor een eventueel vruchtje (maar dat wist niemand niet toen) en iedereen maar aandringen... pfff
Hoop voor jou, dat je dan snel een antwoord krijgt op al je vragen, moet niet leuk zijn, zo in onzekerheid zitten é!
Denk aan je..
Geniet nu nog maar van Jazz, en binnen enkele jaartjes huppelt daar nog een ander dropje naast!!!
Dikke zoen
x
baloutje
2 July 2010, 09:48
Ja mijn gyné zei dat maar als dit inderdaad nog kan ga ik mij daar toch nog is op bevragen want dan ga ik dit zeker laten doen hoor!
Ik ben dus geweest voor mijn bioptie.
Buiten het feit dat ik bijna 3 uur heb moeten wachten (gyné had verkeerde afspraak genoteerd). Is alles goed verlopen. Hij heeft gezocht naar een eventueel klein vlekje en gelukkig dus niet gevonden. Dus ze is dan ook geen weefsel weggenomen. Ik moet wel binnen 3 maand terug gaan om opnieuw een uitstrijkje te doen en de kans is groot dat mijn lichaam dit dan zelf heeft overwonnen.
Regelmatig terug controleren natuurliujk want het kan altijd terug de kop op steken.
Welk vaccin is het dan juist dat ik eventueel zou kunnen krijgen? Ik heb er al veel van opgezocht maar kan er nooit genoeg van weten.
Prutske5
2 July 2010, 12:16
Hey Baloutje,
Goed dat die cellen niet meer te vinden waren! Ik hoop voor je dat het zo blijft!
het vaccin dan je zoekt is Gardasil. Ik had er ook een voorschrift van in mijn agenda steken, maar ik ben het nooit gaan halen. :o Als ik me niet vergis waren dat 3 injecties, verspreid over enkele maanden tot een jaar of zo? Maar ik dacht dat het ziekenfonds op latere leeftijd maar tussenkomt voor een klein stukje en ook maar 1x per kalenderjaar. De wintermaanden zijn dus het best voor de portemonee :)
Wel is het zo dat dit vaccin maar beschermt tegen enkele types van het virus en niet tegen allemaal... zo zei mijn toenmalige gyne toch...
Bij mij hadden ze ook afwijkende cellen gevonden. en nu ben ik er eindelijk ook vanaf, yes! heb wel enkele bange momenten meegemaakt toen mijn gyne me vertelde dat ik er nooit vanaf zou geraken doordat mijn immuunsysteem beneden alle peil is. Ik ben toen actimellekes beginnen drinken :D is het nu daardoor of ook door de combinatie met omnibionta, alleszins, we zijn er vanaf, hehe *zucht*
lotjen
2 July 2010, 16:03
WABLIEFFFF???? Welke dokter is dat??? Nee hoor Baloutje, dit is helemaal niet waar. Het beste is natuurlijk om het vaccin vroeg te zetten, bij meisjes van 14 jaar, voor de eerste betrekkingen omdat ze dan zeker nog niet besmet zijn geraakt. Maar dat wil dan niet zeggen dat je het niet meer kan hebben, dat vaccin!! Ik vind het héél erg raar dat de dokter je dit gezegd heeft. Ik heb het vaccin 2 jaar geleden gehad (op 28 jaar) en ik kan u verzekeren dat ik voor mijn 28 jaar al wel betrekkingen heb gehad hoor.
Idem hier baloutje,ik heb het vaccin gekregen op mn 22ste,en daarvoor had ik ook toch ook al mn best gedaan hoor,hihi! (straks kom ik hier slecht over :) )
Hihi Lotjen :)
Het is inderdaad GARDASIL en het beschermt tegen de gevaarlijkste vormen van baarmoederhalskanker. Het is inderdaad niet terugbetaald maar ik vond het toch wel de moeite om het vaccin te nemen. Het zijn 3 vaccins.
Groetjes
ilseken
4 July 2010, 19:47
hey,
Mijn mama werkt aan die studie in het Uz brussel. En idd het is beter van de spuitjes te zetten voor je betrekkingen hebt gehad maar het heeft zeker nog zijn nut om spuitjes later te laten zetten.
Ik heb ze laten zetten als ik 27 was, had ook dat virus en na de drie spuitjes was het gewoon verdwenen! Dus ik zou het zeker doen!!!! Ipv 6 maandelijkse controle, ga ik nu ook enkel jaarlijks. Na de bevalling was mijn uitstrijkje nog steeds goed.
Ik heb dus ook mijn zoontje gekregen na het virus maar wel geen operatie gehad.
Ik weet niet waar je ergens woont maar in het UZ Brussel zijn er mensen die zich enkel daar mee bezig houden en je ook de juiste uitleg verschaffen! Waarschijnlijk heb je dat in andere Universitaire ziekenhuizen ook.
Ik heb dat vaccin ook gekregen. 2 a 3 jaar (26 of 27 was ik toen) geleden en ik had dan ook al betrekking gehad. Mijn gyné zei dat dit dan evengoed nog hielp en rade me aan het te doen omdat ik zwanger wilde worden. Dus zei ze het te doen voor de zwangerschap, om ook de baby te beschermen ofzo. Soit.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.