Volledige versie bekijken : leeft het nog?
Wende
3 November 2008, 14:24
Ik ben wel aan het zeuren, maare ik weet ook niet aan wie ik het moet vragen, ik heb nl het gevoel dat mijn kindje niet meer leeft! Ik voel me ook totaal niet zwanger. Ik voel me niet anders, ben niet ziek! Ik zit hem te knijpen dat ik morgen een dood kindje op de monitor zie......
Now what?
Kimmy
3 November 2008, 14:32
oei, da's een vreselijk gevoel!!
wij kunnen natuurlijk niet voelen wat jij voelt of zo maar ik denk dat je misschien toch voor niets panikeert... Je zal de ultrasound van morgen moeten afwachten...
Wij duimen in elk geval dat alles in orde is met je kindje!
het is niet omdat je niet ziek bent dat je niet zwanger bent, hoor, sommige mensen hebben geluk ;)
sterkte,
Kimmy
sunshine
3 November 2008, 14:33
Kalm proberen blijven. Ik denk dat je ook gewoon heel bang bent omdat je het morgen te zien krijgt. En dan fantaseren mensen vanalles. Probeer rustig te blijven en af te wachten tot morgen. In elk geval heel veel succes!!!!!
mini
3 November 2008, 15:33
Vooral ni panikeren, is zeker niet goed voor je kindje.
En ja geduld hebben, tot morgen... :/
ka80
3 November 2008, 19:22
Hey! Alles gaat goed gaan morgen. Je maakt je volgens mij veel te veel zorgen tijdens je zwangerschap, dat is echt voor niets goed. Spreek erover met je gyne, over je schrik, misschien kan zij of hij je raad geven en je wat minder ongerust doen voelen.
Veel geluk morgen, laat ons weten hoe het gegaan is!
Laurence
4 November 2008, 19:47
Hey wende, hoe is het geweest bij de gyné?
Wende
4 November 2008, 21:38
Ik moet nog..... Er zit 6 uur tijdverschil tussen jullie en mij (woon in de vs)
Maar lief van je dat je vraagt!
Ik laat het je weten ik moetover een uurjte...
Kimmy
5 November 2008, 11:54
en, wende, blij met de nieuwe president? :)
mocht je daar al stemmen?
en natuurlijk: hoe is het geweest bij gyné??
x
Wende
6 November 2008, 14:30
Hallo,
Het was fantastisch!!! We hebben hele mooi fotos meegekregen, heel duideljk ook! De baby was enorm actief, geweldig om te zien, tevens hebben we het hartje gehoord, 170 hartslagen per minuut, was prima!
Ja wij zijn heel blij met Obama!!!! Hoop nu echt dat er dingen gaan veranderen, Amerika heeft dat echt nodig!
Kimmy
6 November 2008, 15:34
ha! ik ben blij voor je wende...
geniet ervan...
liefs,
kimmy
lady bug
6 November 2008, 16:01
leuk hé die eerste echo :)
ik heb de indruk dat iedereen tevreden is met obama.
ka80
6 November 2008, 21:21
Ik denk het ook, hier in Frankrijk is 86% opgelucht en blij dat het Obama is. Moest het McCain geweest zijn en die onnozele tuttebel van een vice-president Sarah Palin zou ik al direct met een postprenatale depressie zitten denk ik.
Groetjes aan iedereen en leve de mooie echo's!!
Nes
6 November 2008, 23:21
Hey, Wende,
Tof he die eerste echo. En nu maar aftellen naar de volgende. Ik zit ook al af te tellen, en het duurt nog zo lang.
Wende
7 November 2008, 00:53
Hahaha ja idd, hie ist groot feest dat Obama gekozen is! En hij had een geweldige speeche!
Mijn man en ik mogen niet stemmen, omdat wij geen "amerikaan" zijn, wij zijn hier op een visa.....
Maar dank jullie wel voor alle berichten! Van het weekend gaan we eindelijk ff rond kijken wat er allemaal te koop is....
Nes
7 November 2008, 17:19
Leeft het nog? Eigenlijk wel een goede vraag!!!!
Het is nu 3 weken geleden dat ik bij gyné ben geweest en ik voel me der totaal niet goed bij!!!! Zeker nu het nog niet beweegt. Ik heb angstaanvallen of het wel allemaal ok is.
Ook het feit dat ik bijna geen pijn meer heb in mijn onderbuik en tepels doet me huiveren. De vermoeidheid gaat dan ook al beter. Dat maakt me allemaal zo bang. Brrrr. En ik moet nog 2 weken wachten voor ik naar de gyne mag. Het enige is dat ik een kilo ben bijgekomen, maarja da wil niets zeggen he.
Een hel is het soms. Waarom moeten wij ons nu alsmaar zorgen maken????
ka80
7 November 2008, 17:25
Hey Nes! Ik heb ook maar maandelijks een controle, daartussen niets. Het is normaal dat je je dan vanalles begint af te vragen maar je zit nu in een vrij rustige periode. Je baby groeit, je voelt hem nog niet bewegen en jij voelt je een pak beter en alle "lastige" symptomes zijn verdwenen. Probeer er maar van te genieten. Binnen een aantal weken zal je hem/haar beginnen voelen en dan kan je geen twijfels meer hebben he. Maak je maar geen zorgen hoor, een baby is heel erg sterk en zit daar zo goed beschermd in je buik.
Hoe gaat het met je rug?
besos
k
Nes
7 November 2008, 17:31
Hey ka80, bedankt voor je berichtje. Ba, mijn rug, als ik 's avond dat kersenpittenkussen gebruik gaat het heel goed en ik mag natuurlijk niet teveel huishouden doen op een dag. Als ik iets meer huishouden doe of dat kussen eens een dag of 3 niet gebruik dan heb ik meer last. 'K ga me zo proberen helpen nu nog in het begin.
En heb jij nog last van je borsten? (ik heb ondertussen al een maatje meer, joepie) Ik dacht dat je dat gans de zwangerschap had zoals ook een pijnlijke onderbuik.
ka80
7 November 2008, 17:35
Nee, mijn borsten doen ook helemaal geen pijn meer. Alleen als ik het erg koud heb, dan trekken die precies wat meer samen dan normaal en dat is dan een beetje pijnlijk maar verder voel ik er helemaal niets aan. Ik heb ook al een maatje meer, vind dat ook een joepie waard, spijtig dat ik ze zo niet kan houden! Mijn rugpijn is een heel klein beetje minder intens sinds een week, ik hoop dat dat voor u ook binnenkort zo is! groetjes
Kimmy
10 November 2008, 13:36
ik begrijp je heeeeel goed, Nes!
bij mij zijn mijn pijnlijke tepels ondertussen ook volledig terug normaal geworden (alleen bij koud weer pijnlijker dan anders en ze zien er ook anders uit, veel dikker, vrouwelijker eigenlijk :)) + bijna geen buikpijn meer (in het begin iedere avond een uurtje afzien) en dan denk ik ook: "oei, is dat omdat het verbeterd is of omdat ik nie meer zwanger ben"!!
normale stress dus... We mogen er ons alleen niet teveel aan overgeven, é!
sterkte.
liefs,
kimmy
Nes
12 November 2008, 12:14
hey, heb hier even een klein momentje om te lezen en even te antwoorden op een paar dingen.
Ik kan echt niet wachten tot volgende week donderdag als ik terug naar de gyne mag!!! Het is nu 5 weken geleden. En als hij/zei goed ligt zouden we normaal het geslacht weten. Ik zei tegen mijn ventje dat ik nooit meer 5 weken wil wachten alvorens terug te gaan. Hij is daar heel gemakkelijk in en wou direct wachten tot na nieuwjaar volgende keer. Ik zei dat ik dat niet wou. Das dan 7 weken wachten, dan ben ik klaar voor het zothuis.
Ook beginnen ons ouders te zagen voor het geslacht, kwestie kleedjes te kunnen kopen. Ik zit echt met een dubbel gevoel daarrond. Mijn ventje zou het niet erg vinden als het alleen de ouders zijn. Maarja, gaan die hun dan weer niet mispraten?
Ikzelf voel me heel goed, behalve dat ik vol pukkels sta.
Grts.
Mrs O.
12 November 2008, 12:29
hoi ladies
ik ben sinds eergisteren niet meer symptoomloos, keigrappig...
heb 2 weken lang echt niks gevoeld, van niks last gehad (vrij verontrustend), en sinds eergisteren heb ik weer last van steekjes in buik (trekkende pijn zo) en gevoelige borsten... soms lijken ze echt te gloeien!!!! Gisteren lag ik in m'n bed, en had het gevoel dat mijn borsten elke seconde groter en groter werden, een hele rare gewaarwording... ook zijn mijn tepels veranderd, bleker geworden en zie je nu aders op mijn borsten lopen...
Verteer sommig voedsel ook echt slecht, waardoor ik dus minder zin heb om te eten en dus ook nog ni ben bijgekomen jeeeeeeeeeeuj... (ben een gemakkelijke verdikker normaal dus had echt wel schrik)
Mijn broeken beginnen ook ongelofelijk te spannen en vanonder aan mijn buik begin ik echt wel 'een verdikking' te voelen...
ik moet nog tot volgende week woensdag wachten om nr gyné te gaan, mr mijn geduld begint echt op te raken... pffffff
I want to see my baby !!!
Nes
12 November 2008, 16:05
Mrs O,
toen ik 10 weken was droeg ik al zwangerschapsbroeken. Ik kon de druk van een gewone broek echt niet meer verdragen en ik werd er ongemakkelijk van.
Mrs O.
12 November 2008, 17:15
ah oef... heb er eentje al gekocht, ga der mij nog wat aanschaffen dan :-)
Kimmy
12 November 2008, 17:53
haha, idd, ik sta ook vol pukkels, was jaaaaren geleden :)
ik kocht inmiddels ook al 2 broeken bij H&M mama (die jeans is echte aanrader!!), da's geen geld én gemakkelijk... (of iemand moest mij tegenspreken?)
ik vind het ook lang wachten op gynébezoekjes (ik tel af naar 25e en ben laatst 28e geweest), mijn huisarts had gezegd: na je gynébezoek bij dokter op 3 maanden kan je de maand erna naar mij komen voor controle en dan pas op de 5e maand terug bij gyné... in het begin zag ik er geen graten in maar nu denk ik: "neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee" :)
tja, we gelijken toch allemaal zo goed op elkaar!!!!
liefs
Kimmy
Nes
12 November 2008, 19:44
haha, ik ga lekker elke keer bij de gyne, zo kan ik mijn kleine schat toch elke maand eens zien :-) Bij de ha is dat niet mogelijk he. Dus Kimmy, het ligt aan jou. Je kan nu ook elke maand op controle gaan bij je gyne. Die doet immers hetzelfde of je ha en met een echo erbovenop. Ik vind het voordeel dan ook dat je je gyne beter kent tegen de bevalling. Je hebt die dan toch al 9 keer gezien ipv 3 keer. Denk erover na.
Ja, ik koop mijn kleren ook bij H&M. Das daar goed en niet te duur vind ik.
ka80
12 November 2008, 21:28
aaaah ik ben jaloers, hier hebben de gyne's helemaal geen echotoestel. Die ligt dan zo wat te voelen van buiten en van binnen of alles ok is maar dat is het dan, daar moet ik het met doen. Ik moet 3 maanden wachten voor de volgende echo om te weten of hij/zij goed gegroeid is. De eerste was begin september, de volgende pas begin december. Ik zou dan ook maar naar de gyne gaan ipv je huisarts, als je er een echo bovenop krijgt. Het moet wel een pak duurder zijn ni?
snoezel
13 November 2008, 12:01
ik had met 7 weken ook al een zwangerschapsbroek aan hoor!
ik vond die met een band tot boven je buik het gemakkelijkste. had er een paar onder de buik en die zakten na een tijd gewoon af...
vooral als je een grotere buik hebt.
ik vond mijn duurdere broeken het gemakkelijkste :rolleyes:
had eentje van noppies en nog eentje maar kan niet op het merk komen. iets met mama erin... queen mum denk ik dat het was. daar zou ik bijna met gaan slapen zijn!
ah ja, iets dat ik ondervonden heb. ik wou geen zwangerschapspyjama kopen want mijn pyjama's hadden toch allemaal rekkers in die broek zitten... die rekkers blijven dus te groot. al mijn pyjama broeken zakken nu af!
isabelga
13 November 2008, 13:09
ja snoezel ... dan moet je maar snel aan een tweede beginnen ... dan kan je terug die pyjama's aandoen ;)
Nes
13 November 2008, 14:24
Hihi, van een pyjama heb ik gelukkig geen last, ik draag enkel het bolvenstuk, ik haat de broek :-) Maar wat in de kliniek? Gewone of speciale?
Mrs O.
13 November 2008, 14:53
iki begin 's avonds als ik ga slapen met ne volledige pyjama... tegen dak goed en wel geinstalleerd ben is mijn broek al uit want ofwel zakt ze af, ofwel kruipt ze omhoog...
Nu ik last heb van 'growing titties and belly' (of het voelt in ieder geval wel zo), kan ik na ff in bed te liggen niks meer aan mijn lijf verdragen ,en speel ik dus ook ergens id vroege nacht mijn bovenstuk uit... Tot groot plezier van de husband als dieje wakker wordt :)
In kliniek ben ik wel van plan alles aan te houden... En hiervoor wil ik een mooie nieuwe pyjama.... :)
Nes
14 November 2008, 14:12
Hy mrs O., ik versta je volkomen, ik heb juist hetzelfde probleem!!! Mijn bovenstuk hou ik normaal aan, behalve dan als ik een zweetbui krijg.
Ik denk dat de kliniek op dit gebied nog een hel zal worden voor mij. Misschien ga ik naar een lang nachthemd ofzo. Dat rolt gemakkelijk op in bed. Ik ga in de solden al eens zien of ik niet echt een leuke pyjama vind.
Mrs O.
14 November 2008, 21:01
zwijg mij van zweetbuien :)
als ik onrustig slaap, vies droom en zo (wat ik nu vrij veel heb), word ik echt nat vant zweet wakker... heb soms echt verschrikkelijke nachten, en andere nachten slaap ik gelijk e rozeke...
Ik ga toch vr de pyjama zenne int ziekenhuis, als ze u zo'n sexy netbroekje geven met mega maandeverband na u bevalling, verstop ik da toch liever zo goe mogelijk :) hihi... da wilt ge u bezoek ni aandoen he :)
Laurence
15 November 2008, 18:38
Inderdaad. Ik vond een pijama toch gemakkelijk.
Aan mij hebben ze op een gegeven moment zelf een pamper durven aandoen.
Ik lag op het verdiep van de oudjes en ze hadden daar natuurlijk geen maandverbanden.
Dus in afwachting hadden ze mij een pamper aangedaan. Grappig hoor, maar op dat moment kan je daar echt niet mee lachten.
Nes
16 November 2008, 01:20
Denk dat ik dan ook maar voor een pijama zal gaan. Zo speciale zekers.
Ja Laurence, ik zou daar ook niet mee kunnen lachen!!! Ze zouden het zelfs nie moeten proberen me dat aan te doen.
snoezel
16 November 2008, 08:22
ik had om te bevallen een nachtkleed mee en heb het niet eens aangedaan.
had een topje met spaghetti bandjes aan en ben daar in bevallen.
voor in het ziekenhuis zelf is het gemakkelijk om een nachtkleed te dragen. toch als je genaaid bent want ze komen dat alle dagen spoelen! en een broek kan daar vanonder ook niet echt deugd doen denk ik dan big_smile
ka80
16 November 2008, 15:56
Ik vraag me af of ik nu helemaal als een compleet ongeïnteresseerde en onvoorbereide zonder kop rondloop,... Ik heb nog helemaal niks gekocht, heb nog geen creche (sta wel op de wachtlijst van de gemeente, meer kan ik niet doen) de kinderkamer is onbestaande, enzoverder. Het rare is dat ik me totaal niet druk maak en dan zeker niet over wat ik ga aandoen in het ziekenhuis. Ik hoop maar niet voor slechte verrassingen te staan!! Ben nu volop bezig een groot feest te organiseren voor de 30ste verjaardag van mijn man (een heel weekend, met 60 man,...) Dat is mijn enigste zorg op het moment, ik zal blij zijn als dat achter de rug is. Dat is precies of ik ben een trouw aan het organiseren op men eentje! :)
Nes
17 November 2008, 18:38
hey ka80 wij hebben juist nog maar de crech, een buggy en een ganse hoop informatie. Voor de rest wachten wij op de solden. Dan gaan we ons eens lekker laten gaan. Mijn gyne rade me ook aan nog niet te zot te doen voor de 6 maanden zwangerschap. Dusja.
Maar met die crech zou ik toch opletten moest ik van jou zijn. Het is wel tijd dat je iets weet he. Ga eens bij andere informeren.
lotjen
17 November 2008, 20:29
Hey Ka,
je bent nu toch al 21 weken ver,heb je je kleintje al voelen schoppen enzo???
Dat is zo iets waar ik naar uit kijk,dat maakt het allemaal veel werkelijker!
Veel liefs Lotte
snoezel
17 November 2008, 21:38
ik stond ook overal op de wachtlijst maar vond dat maar niks.
ik ben op dat gebied nogal eentje dat panikeerd en moest echt weten dat onze kobe ergens terecht kon als ik terug ging gaan werken.
wij hebben toen een om gevonden. nu heb ik een maand geleden bericht gekregen dat ik plaats heb in het kinderdagverblijf van de gemeente! dus ja...
wie weet lukt het bij jou ook wel zo hoor ka80...
eigenlijk moet je je daar allemaal geen zorgen over maken. die zorgen komen er wel als je kindje er is :D
ik heb mij ook veel afgevraagd en veel opgezocht waar ik achteraf van dacht dat het nergens voor nodig was!
ka80
17 November 2008, 22:27
Bedankt voor jullie berichtjes. Ik ga toch eens beginnen rondkijken, want eigenlijk vind ik een wachtlijst ook maar niks!
Ik voel mijn babietje al stampen, echt leuk!! De bewegingen zijn nog vrij zacht maar het beweegt al goed! Binnen een paar weken zul je het ook voelen lotte! Laat het ons weten he!
groetjes
Nes
17 November 2008, 22:58
Zeg, de eerste bewegingen van je baby zo, hoe voelt dat eigenlijk? Want ze hebben me gezegd dat je dat niet voelt als je je hand op je buik legt. Klopt dat? Want mijn man zou dat ook wel graag voelen. Ik denk dat ik in het begin wel zal denken dat het inbeelding is. Of is het echt wel duidelijk? En wanneer beweegt het zoal? Overdag of 's avonds? Grts
snoezel
18 November 2008, 10:07
ik voelde al een paar dagen iets maar dacht eerder dat het mijn darmen waren.
en dan ben je ineens overtuigd dat het je kindje is.
voelt zoals plopjes in je buik. mijn buik is mee beginnen bewegen toen ik 20 weken ver was
wat een zalig gevoel :cool:
Nes
18 November 2008, 19:21
Wat ik wel heb is dat als ik zachtjes druk onderaan mijn buik ik precies iets voel verplaatsen. Ik voel het aan mijn handen. Maar 't zal wel inbeelding zijn denk ik. Ook voel ik precies een hartslag, niet altijd op dezelfde plaats. Gisteren had ik de afstandsbediening op mijn buik gelegd en ook die maakte de beweging van een hartslag. Nu vraag ik me af of dat die van mij is of die van de baby. En ik heb gehoord dat je je baby enkel voelt als je plat op je rug ligt uit te rusten, klopt dat? Oo, ik zou het zo graag voelen.
Ja vrouw zijn heeft dan toch nog een voordeel ;-)
Overmorgen naar de gyné, dat zal tijd worden!!! Het zal dan ook een ganse geruststelling zijn want soms maak ik me toch wel zorgen. Soms vraag ik me af of het wel nog leeft. Misschien stom he.
En Kobe alles ok?
Laurence
18 November 2008, 19:46
Ik voelde ze bijna altijd bewegen. Als ik rechtstond, zat, lag, altijd eigenlijk. Het is wel zo, als jij rustig ergens zit of ligt dat je het beter voelt.
ka80
18 November 2008, 20:56
Hay, dat is jouw hart hoor dat je voelt, mijn buik gaat ook de hele tijd op en neer van mijn hartslagen. Het hartje van je baby klopt lang niet zo hard dat het je buik zou doen bewegen en klopt 2 keer zo snel als jouw hart. Op 20 weken heeft mijn man het voelen bewegen door mijn buik. De bewegingen zijn inderdaad zoals plopjes, kronkelingen. Je zal in het begin twijfelen maar al snel zal je weten wanneer het je darmen zijn en wanneer de baby!
xx
snoezel
18 November 2008, 22:37
met onze kobe gaat het super!
soms eens jengel dagen maar ja, die horen erbij hé :)
t is echt genieten met zo'n prutske in huis!
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.