PDA

Volledige versie bekijken : Nog honger?

junior
23 June 2010, 09:08
Hallo allemaal

Hier ben ik weer met een (dringende) vraag ...
Ons meisje sliep al redelijk snel door. Ze krijgt haar laatste flesje rond half 9, daarna spelen we nog een beetje en daarna gaat ze haar bedje in. Normaal gezien wordt ze rond 7 uur zelf wakker, vaak moest ik haar zelf nog wakker maken.

Maar .... de laatste tijd wordt madam terug 's nachts wakker. Vannacht bijvoorbeeld was het half 4. En da's niet echt aangenaam als u een drukke dag te wachten staat.

Probleem is dat Lore volgens mij wakker wordt van de honger. Deze nacht kregen we haar alleen gesust met een flesje, dat op nog geen twee minuten volledig op was.

Ze krijgt nu vijf voedingen van 180 ml + 6 schepjes. Die flesjes eet ze meestal uit, maar zeker niet altijd.

Bij kind en gezin zeiden ze de laatste keer dat ik de hoeveelheid zeker niet moet verhogen omdat ze nu bijna een liter per dag binnen heeft.
Maar ze heeft dus nog duidelijk honger!

Wat denken jullie? Haar proberen meer te geven overdag (wat volgens mij niet gaat lukken omdat ze nu amper al haar flessen op krijgt)? Of is het beginnen met groentepap een oplossing?

merci voor jullie reacties want ik ben eerlijk gezegd een beetje doodop!

Wat denken jullie?

lady bug
23 June 2010, 09:14
je kan altijd eens proberen om haar laatste flesje wat in te dikken.

tiger
23 June 2010, 10:14
Ik zou ook laatste flesje indikken. En misschien inderdaad al denken aan te starten met groentepap.
Ik las gisteren nog een artikel: hoe zie je dat je baby klaar is voor groentepap?
En daarin stond onder andere ook dat als ze rond 4 maanden snachts terug wakker worden van honger en dus niet meer genoeg hebben met hun melk voeding, dat het dan tijd is om met groentepap te beginnen.
Hopelijk betert het snel terug, want als je aant het werk bent kan je die onderbroken nachten echt wel missen he.

patje
23 June 2010, 12:07
Ik zou ook stilletjes aan beginnen met groentepap of fruitpap. Ze is toch al bijna 4 maand é...

junior
23 June 2010, 14:26
Merci allemaal!
Ik ben vanmiddag Nutriton gaan halen bij de apotheker, ga dat vanavond in haar laatste flesje doen, es zien wat dat geeft.
Ik was eigenlijk van plan pas met groentepap te beginnen na de eerste week van juli. Ik ben dan een paar dagen thuis. Maar als madam zoveel honger blijft hebben zullen we die plannen toch maar vervroegen ...

Little Bee
29 June 2010, 12:12
Ik 'mag' 195 cc geven, serieus als je denkt dat ze honger heeft geef haar dan wat meer hé.. Die van K&G zijn wel gemakkelijk... zo de regels volgen tot in het oneindige.. de ééne heeft wat meer nodig dan de andere. Ik heb even 210cc gegeven en ze dronk dat ook wel op maar nadien gaf ze wat over, ik heb ook al verschillende keren horen zeggen dat als ze teveel hebben het er wel terug uit komt, daarom dat ik nu 195 cc geef...

sunshine
29 June 2010, 16:35
Ja maar van kv mag je niet meer dan 1 liter in totaal geven hoor, dat zou heel slecht zijn voor de niertjes, die kunnen dat niet verwerken. Je moet rekening meehouden dat alles daarin kunstmatig is hé, tot de vitaminen toe, en kunstmatige dingen belasten altijd meer de lever en nieren dan andere dingen, dus boven één liter zou ik echt niet gaan.

jesterke
29 June 2010, 16:55
Maar met dat warm weer vraagt men kleintje sneller en krijg haar niet gesust, wat moet ik dan doen?

sunshine
29 June 2010, 19:48
Kom je aan meer dan een liter, drinkt ze dan echt alles op?

jesterke
29 June 2010, 21:08
ik denk dat ik toch maar aan max 6 flesjes zit van 150 dus niet meer dan een liter, want nu heeft ze haar vorig flesje gehad om half 5 en ze is daarna in slaap gevalle en slaapt nog!
Maar ik merk dat ze langer slaapt eigenlijk bij haar voorlaatste pap dan s nachts, ook al maak ik ze wakker. s nachts geen verschil

Little Bee
2 July 2010, 22:33
Hoe gaat het nu met Solana? Heb je het kunnen 'oplossen' op een manier?

jesterke
4 July 2010, 22:19
hey!

nu krijgt ze haar laatste pap om 24u en slaapt tot 6u soms half 7.
Vindt het gewoon nog vrij laat omdat de mama dan moe is :) ben een ochtendmens, hehe
Hoe ist het met jullie schatjes?