PDA

Volledige versie bekijken : Novalac anti reflux

Jess
20 June 2010, 13:47
We zijn na aanraden van de ka overgegaan van nutrilon omneo naar novalac anti reflux, omdat ze vermoed dat Mathisje een lichte vorm van verborgen reflux heeft!
Nu vroeg ik mij af wat jullie ervaring is met deze melk?
Mag ik gaan hopen op verbetering?
Ze zei ook dat dit voor zijn krampjes beter zou zijn...
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

We gebruiken dit nu van vrijdagavond en heb wel al de indruk dat hij rustiger is, hij slaapt meer en langer overdag... Kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn...
Is dit eigenlijk een meer verzadigende melk????

Koke
30 June 2010, 08:26
Hey Jess,

Wat zijn je ervaringen ondertussen met de novalac? Helpt het tegen de reflux en heeft Mathis nu minder last van krampjes?
Is hij er voldoende verzadigd mee?

Wij overwegen om deze pap ook te gebruiken voor Ruben, omdat hij van de Nutrilon AR de laatste tijd heel felle krampen krijgt en constant windjes laat.

Groetjes

joke
30 June 2010, 08:39
Wij gebruiken deze melk ook en merkten direct verbetering! Voor ons was dit, qua voeding toch alvast, dè oplossing. We dikken ze ook nog wel wat in met Bambix. Maar ook zonder Bambix al véél verbetering merkbaar, moet ik zeggen! (want de eerste weken deden we zonder Bambix)
Hopelijk helpt het ook voor jullie!

Koke
30 June 2010, 09:22
Hey Joke,

Wat gebeurt er als jullie de melk niet indikken met Bambix? Heeft Senne dan vlugger terug honger of komt er dan meer terug? Deze melk dikt toch in in de maag hé? Mag je het dan nog wel extra indikken?

joke
30 June 2010, 12:15
@Koke; nee, honger heeft hij niet want die melk is idd al dikker dan andere. Het is voor het teruggeven dat we het nog net dat beetje extra moeten indikken. En ja, of het zou mogen; pediater heeft het ons voorgeschreven dus zal dan wel ok zijn hé? Ze zei nu wel om eens Nutriton te proberen ipv Bambix. Maar we gaan nu eerst eventjes wachten tot na zijn doop (nu zondag), zodat hij daar alvast niet te veel last heeft. En maandag proberen we het dan eens + medicatie terug wat verminderen (moesten stilaan afbouwen van de hoge dosis die hij nu krijgt; 6 ml!)

Jess
30 June 2010, 22:36
Hier slechts een lichte verbetring gemerkt met de novalac, we gebruiken nu ook medicatie en nu begint het te beteren!
Qua verzadiging heb ik zo een beetje mijn twijfels, soms weent Mathis wel na zijn fles ik denk dat hij dan nog honger heeft maar hij drinkt nu al 150 cc en de ka vond dat al veel... Dus wil ik hem niet nog grotere flessen maken maar mss moet ik ze ook eens een beetje indikken, maandag moet ik terug bij ka ik ga eens vragen of ik ook bambix mag gebruiken?!

Hij laat ook wel nog veel windjes...

Koke
1 July 2010, 21:02
We gaan toch nog even afwachten en Nutrilon AR blijven geven. De voorbije 2 dagen ging het een stuk beter en heeft Ruben goed geslapen overdag. Zijn stoelgang was vandaag ook terug slapper. We kijken het nog even aan en wachten ook even af hoe het evolueert als we met patatjes beginnen (binnen een 2-tal weekjes).

Maar ik hou deze pap in het achterhoofd!