PDA

Volledige versie bekijken : Iemand ervaring met donatie?

Luna
30 October 2008, 12:35
Hallo allemaal,

Het onderwerp is denk ik duidelijk: ik heb een kinderwens, maar geen partner. Heeft er hier iemand ervaring of ideeen rond donors?

groetjes,

Luna

Trinity
7 November 2008, 14:18
Ik heb hier geen enkele ervaring mee, maar misschien dat je gyne je verder op weg kan helpen?

kletsmadam
2 February 2009, 23:51
Ga je eens informeren in een fertiliteitscentrum ;) Zij weten het best hoe er in jouw situatie het best gehandeld wordt. Je zal toch eerst moeten testen wat de beste manier is om je zwanger te laten worden. (inseminatie, IVF of ICSI)
Over de hormonenkuur bij IVF en ICSI kan ik je alles vertellen.

Maar hoe je een donor zoekt en hoe de bevruchting dan in zijn werk gaat, weet ik niet. Ik moest samen met mijn man aanwezig zijn op de punctie van de eicellen. Die dag zijn de eicelletjes dan ook bevrucht. 3 dagen later hebben ze er dan eentje terug gezet.
Ik kan me anderzijds moeilijk voorstellen dat ze dan op die dag een door u gekozen donor laten langskomen ...

Alvast good luck en veel moed!!! Het is je gegund.

Fieke
3 February 2009, 08:39
Ik heb me eens laten vertellen door iemand dat je zelf een donor moet zoeken!
Dan ga je naar de fertiliteitskliniek, en daar zetten ze je op een wachtlijst!
Als er dan nog iemand zich aanbied met een donor, dan worden beide donor's verwisseld!

Ze doen dit om te voorkomen dat je zou weten wie de vader is!

Ik zou zeggen ga eens langs bij je vaste gyn, leg de situatie uit, en hij kan je de opties geven!
Ik zou wel niet over 1 nacht ijs gaan, want tis toch een belangrijke beslissing!

Hou er rekening mee dat je kind later zoiezo zal vragen wie zijn vader is!

Inge1985
12 June 2009, 18:44
Mijn man heeft voor zijn operatie aan zijn teelbal zaad laten invriezen. Dat wordt voorlopig bewaard voor 3 jaar, als we dan niet "bijbetalen" om het te bewaren konden we kiezen wat er mee moest gebeuren, vernietigen, onderzoeken op laten doen, of aan personen doneren die moeilijkheden hebben met zwanger te worden.
Dus je moet denk ik niet zelf een donor zoeken, denk ik hé. Vraag eens raad aan een fertiliteitsziekenhuis.