PDA

Volledige versie bekijken : kan test positief zijn op 9 dagen na eisprong?

Elfje83
7 June 2010, 15:46
hallo

Ik heb dus vandaag 6 dagen voor NOD een testje gedaan omdat ik op 9 maanden geen enkel symtoom had en nu wel.

En zie profiel, een licht maar goed zichtbaar streepje.

Ik ben op de 28ste na de gyn geweest en had ik een eitje van 20mm klaar zitten en ik zou op dat moment in het hoogtepunt van mijn eisprong zitten (bloedtest)

vrijdag ben ik naar de dokter geweest omdat ik steken had en dacht dat ik een blaasonsteking had, die zei dat er bloed bij mijn urine zat. (ik dacht miss innestelingsbloed?)

maar als ik dan reken zou ik vandaag 9 dagen zitten na mijn eisprong en 3 weken en 1 dag zwanger volgens deze site.

Maar kan ik dan al positief testen?

Isabelle B
7 June 2010, 16:04
Hoi Elfje,

Ik zie ook een streppje hoor op die foto. Ik zou dat zelf ook als positief beschouwen. Want indroogstreepjes zijn toch nog lichter + grijs. Deze is wel degelijk roze. Dit zou dan +- 9 dagen na je eisprong zijn, kan dat? Wel, als je je innesteling hebt gehad 3-4-5 dagen na de eisprong, dan is je lichaam 4-5 dagen geleden begonnen met HCG te produceren. duurt normaal enkele dagen voordat het van je bloed naar je urine gaat, dus ja dat zou toch mogelijk kunnen zijn in jouw geval. Misschien best overmorgen nog eens testen :) Maar ik zou zelf heeeel blij zijn met dat licht streepje (want het is er wel degelijk hoor!) Veel succes!

Elfje83
7 June 2010, 16:41
bedankt! ja in het echt is het veel paarser hoor.
maar ik moet om 5u45 bloed laten trekken en weet ik het zeker
dan pas ga ik het geloven denk ik.

ben ook wel super blij! ik denk ook dat ik op 10 of 11 dagen na eisprong zit dat de computer er ene dag langs zat.

cien
7 June 2010, 16:59
ik zou da zeker beschouwen als positief! wacht nog even af tot de bloedtest maar tziet er goed uit

ik heb 1keer ook zo'n streepje gehad en de dag erna zwaar mn ms doorgekregen, ik heb da toen beschouwd als een hele vroege mk want die lijn was toch echt wel roze...

Elfje83
7 June 2010, 17:17
ik word helemaal gek van de zenuwen hoor!!!
helemaal he wwhhhaaa

na 9 maanden, ik hoop alleen dat alles goed blijft gaan..

Isabelle B
7 June 2010, 17:19
Ik duim voor je Elfje, kan me die zenuwen goed inbeelden :-) Nog effe geduld!!

Sweetdreams1987
7 June 2010, 17:35
Volgens mij is die toch ook positief zenne !
Alvast een voorzichtige proficiat gewenst .

insaf
7 June 2010, 17:57
Hoi Elfje, Volgens mij mag je voorzichtig blij zijn hoor...Tenzij je clomid ofzo neemt...Ik nam clomid en was enkele dagen overtijd en ik teste positief maar ik was niet zwanger maar er zat hcg in clomid daarom dat ik positief teste

Elfje83
7 June 2010, 18:21
juist bloed laten trekken en volgens de dokter zou dit wel erg vroeg zijn dat het in de urine te zien was!

maar goed rond 10u weet ik of het echt positief was of niet...

SPANNEND

neen ik neem helemaal niks...

Kathy
7 June 2010, 18:24
Ik zie allezins ook een streepje! Dus...ook een voorzichtige proficiat van mij alvast:-)

Kathy
7 June 2010, 18:25
Laat je nog iets weten vanavond?

Isabelle B
7 June 2010, 18:33
Elfje zou het kunnen dat je al een maand verder bent dan je denkt?

Elfje83
7 June 2010, 18:33
NATUURLIJK !!

ik word er zelf helemaal gek van, dit wachten is nog erger dan elke maand wachten op mijn ms...

ik sta te poppelen om het hier neer te schrijven!

maar het kon zijn dat het misschien niet meer vandaag was maar hij dacht nog juist van wel.

Fieke
7 June 2010, 18:37
alé spannend!

Khoop dat je goed nieuws krijgt!

Elfje83
7 June 2010, 18:37
@ Isabelle B:

neen absuluut niet, de 13de mei heb ik mijn regels gekregen en vrij zwaar en toen had ik dit ook direkt na mijn regels pijn aan borsten en mijn krampen bleven dus testje gedaan maar niks...

de 28ste mei naar de gyn geweest om te zien hoe alles was en had op dat moment een ei van 20mm klaar zitten, en bloed laten trekken
en mijn hormonen sprongen de pan uit dus ik zat er midden in!

savonds dan ook goed geklust dus ik denk dat vrijdag de dag was van dit resultaat, maar goed mijn testje kan vals positief zijn he
daar blijf ik toch even aandenken, gewoon voor strak niet te erg ontgoocheld te zijn

Isabelle B
7 June 2010, 18:41
ok, wel hopelijk was je test wel correct he!! ;) nog enkele uurtjes geduld, ben precies ook nerveus in jouw plaats, haha :)

sunshine
7 June 2010, 18:55
Ik heb ook 6 dagen voor NOD positief getest! En alles was in orde, dus het kan echt hoor, Tuur is het levende bewijs :D

charythepooh
7 June 2010, 19:50
ik had dezelfde lijn tot 2x toe, ook zo roze, en ja hoor, ik was 2x zwanger.... dus proficiat!!!! ;)

Elfje83
7 June 2010, 20:11
ohhh jullie maken mij nog zenuwachtiger !!
ik hoop het echt ook heel erg

ohh help ik ga op van de zenuwen pff
ben al 3x naar de wc geweest ervan...

ik trek mij op moment recht aan mijn ongi pijnen, die constant zeuren en nu precies erger (zal wel ingebeeld zijn hoor) maar ja

nog een dik uur, als die vandaag niet belt slaap ik geen minuut deze nacht vrees ik :D

Prutske5
7 June 2010, 20:47
Ik zie ook een streepke! een voorzichtige proficiat alvast!

hou je het nog uit van de zenuwen? :D

ik duim!

vasoramasa
7 June 2010, 20:56
al nieuws?
weet je ventje al van iets?

xxxxxx

Sweetdreams1987
7 June 2010, 21:00
Nog een uurtje meid :)

Maya
7 June 2010, 21:48
wow ik lees het hier net en je foto gezien! ziet er goed uit se!!!!!
hou ons maar op de hoogte!

Elfje83
7 June 2010, 21:51
HHAAALLLLOOOO ;)

de dokter heeft juist gebeld!
en ja hoor mijn test is positief!!! :D
HGC was 23 wat overeenkomt met een week + een dag of 2!

Ik ben overgelukkig gewoon fantastisch !!
moet wel nog eens bloed laten trekken einde van de week
om te zien of het gestegen is, maar hij vond 23 al goed voor zo pril te zijn

LANG leve de kruitvat testen!! die zijn dus echt super gevoelig :rolleyes:

Maya
7 June 2010, 21:53
super!!!!!!!! geniet er maar van meid!
ik blijf voor je duimen dat alles goed blijft lopen hoor!!!!
dikke dikke profi!

Elfje83
7 June 2010, 22:02
Bedankt!!
Ben super blij!

Ik hoop ook dat alles goed blijft gaan, maar ja daar mogen we niet aandenken. De natuur beslist toch wat die ermee doet he, veel kunnen we zelf niet doen als het ons niet gegunt is

kyanoke
7 June 2010, 22:03
hele dikke proficiat en verander die ticker nu maar, was je ventje content?

Elfje83
7 June 2010, 22:05
Ik heb het nog niet gezegd! :p

Ik durf niet goed, van ja wat als het nog mis gaat hij gaat er kapot van zijn... ik wou wachten tot na 2de bloedname.

en ik wil het op 1000 manieren zeggen maar ik weet niet hoe het chicste is, of romantisch etentje of zondag voor het fam feest of ....

cien
7 June 2010, 22:09
Hoi Elfje, Volgens mij mag je voorzichtig blij zijn hoor...Tenzij je clomid ofzo neemt...Ik nam clomid en was enkele dagen overtijd en ik teste positief maar ik was niet zwanger maar er zat hcg in clomid daarom dat ik positief teste

er zit geen hcg in clomid hoor!
clomid beïnvloed geen ovulatie of zwangerschapstesten, het bevat wel LH maar dit beinvloed na¨5 dagen niet meer dus tegen daje ovulatietest doet is dit niet meer zichtbaar.

als je pregnyl neemt daarintegen, dat beïnvloed je zwangerschapstest gigantisch hard aangezien dit puur hcg is (wordt trouwens gemaakt uit vrouwenurine, jippie!)

Sweetdreams1987
7 June 2010, 22:34
Nogmaals proficiat é meid !

Prutske5
7 June 2010, 22:42
yes, yes, yes, keigoe meiske!

en nu wachten tot het eind van de week om het te zeggen tegen je ventje? gaat dat wel lukken? :D

kyanoke
8 June 2010, 07:24
ja das heel goed als je kan wacht tot zondag, dan ist vaderdag en bedenk iets daarond van volgend jaar zal vaderdag heel speciaal zijn voor u ......

Elfje83
8 June 2010, 08:29
dank u!

ben dolgelukkig, wat ik alleen niet snap is dat ik mijn broeken niet kan dicht doen, kan de druk niet verdragen
ook mijn buikje is fel opgezwollen en kan ik met moeite intrekken
en totaal gene honger, niks ja boeren laten en scheeten sorry :o

dat kan toch helemaal niet op 1 week?

Tinkerbell
8 June 2010, 08:48
Proficiat!

Hopelijk mag ik ook juichen binnen een aantal dagen. Ik ben de laaste keer ook ongesteld geweest op 13 mei dus onze cyclus loopt/liep wat gelijk. ;)

kyanoke
8 June 2010, 09:08
toen ik positief teste in december, dan had ik direct een buikje.
ik kon niet lang verzwijgen dat ik zwanger was hoor.

charythepooh
8 June 2010, 09:26
idem, met mijn bbz, ben ik in die ene week dat ik zwanger ben geweest zw.broeken en zw.beha's moeten halen, ik was helemaal opgezwollen :)

Elfje83
8 June 2010, 10:22
och gij ik dacht echt dat dat aan mij lag,
maar ik kan al bijna een week niet meer goed in mijn broeken

en dicht kan ik helemaal niet verdragen, totaal geen zin om te eten
ik moet het echt erin duwen

en al 3x wc moeten gaan van de zenuwen...

maar ik voel mij dus wel super goed he, ik voel mij alsof ik de wereld aankan, heb bijna niks geslapen was totaal niet moe, en nu ook niet
heb op moment energie teveel

Elfje83
8 June 2010, 10:23
wat wel stom is dat ik pas op 12 weken naar de gyn mag.
stel dat er iets mis is bbz ofzo, dan is het wel lang...

Isabelle B
8 June 2010, 10:25
Hoi Elfje, proficiat!!!! Niet te ongerust zijn, alles lijkt prima tot nu toe he! ;)

kyanoke
8 June 2010, 10:33
elfje je kan altijd al bij iemand prive gaan voor een echo he, er zijn genoeg echobureaus. ik zou dat dan doen op 8 weken.

Elfje83
8 June 2010, 11:25
ja heb juist een afspraak gemaakt en ben dan 8 weken, maja eigenlijk maar 6 dan? of hoe word dat nu bekeken? want ik snap er af en toe nikske van...

ja daar had ik nog niet eens aangedacht dat het vaderdag is zondag!
dat is gewoon iedeaal als ik hem dan kan verassen maar hoe weet ik nog niet ofwel dat ik het gewoon strak zeg want ik kan bijna niet meer van de stress :rolleyes:

Prutske5
8 June 2010, 12:19
kan me voorstellen dat je op bent van de zenuwen meid! ik zou het heeel moeilijk hebben om te zwijgen, maar ja vaderdag is echt wel speciaal he. maar wat als hij dan hoort dat je het al weet van maandag?
ik heb mijn ventje vorige keer een boekje over papa worden cadeau gedaan, en hij snapte het niet! volgende keer w het een 'I love papa' tut denk ik

de 2 weken van ms tot eisprong krijg je er gratis bij :D, dus je afspraak op 6 weken is inderdaad officieel 8 weken...

Elfje83
8 June 2010, 12:37
Prutske, ja daar heb ik ook wat schrik voor zijn reactie ja ma gij wist het toch al...
ja die tut vind ik wel leuk!

ahhh dat is wel leuk die 8 weken dan!

Prutske5
8 June 2010, 12:57
ik denk dat vaderkesdag zowiezo al speciaal gaat worden voor jullie :p, en als je het nu al zegt kan je écht beginnen genieten he :)

xx

Elfje83
8 June 2010, 14:38
ja is ook, ik ga het deze avond vertellen

dat zou toch mooi zijn, want als het misgaat wil ik er toch ook niet alleen voor staan
dus kan ik het beter vertellen en samen naar alles uitkijken he

ienieminie
10 June 2010, 09:15
hallo dames,

ook ik heb een zeer vroege positieve test behaald van kruitvat.
2 weken geleden positief getest.
volgens de berekening zou ik 9 weken zijn.
eerste dag menstruatie 6 april.
heb gister mijn echo gehad.

dat viel gister dus echt wel even tegen,
ben dus 5 weken en 4 dagen zwanger nu.
dus 3 weken terug gezet.
had zelf al verwacht een week jonger te zijn vanwege een zeer onregelmatige cyclus en meestal wel 1 a 2 weken over tijd.

ik weet het zelf al 3 week,
had geen positieve test nodig om te weten dat ik zwanger was,
het word mijn 3e kleine, en bij alle 3 was ik er zo vroeg bij.
(mijn lichaam dus ook) nu met 5 weken al een buik niet normaal,
ben al 2 maten in broek omhoog gegaan. (van 38 naar 42)

nu maar lekker genieten.

groetjes rolanda

Saa
12 June 2010, 18:21
Hoe kan dat dan Rolanda, dat je 5 weken bent i.p.v. wat de berekening zegt?
Ik heb ook een onregelmatige cyclus maar wil dat daarmee zeggen dat je paar weken moet aftrekken van de berekening?

groetjes