Volledige versie bekijken : bijkomen
Stemar
29 October 2008, 12:20
Hoi allemaal,
ik kom net terug van de gynaecoloog en gelukkig is alles ok.
Wat ik wel een beetje vervelend vind is mijn gewicht, ik ben op die 15 weken namelijk al 7 kg bijgekomen :rolleyes:
Bij mijn vorige zwangerschappen ben ik nooit meer dat 12 kg in de ganse zwangerschap bijgekomen.
Hoe zit dat bij jullie?
Kimmy
29 October 2008, 12:23
ik ben momeneel... 1 kg afgevallen...
maar!! je kan écht wel een beginnend buikje zien dat er voordien niet was. Blijkbaar is dit normaal omdat de baarmoeder uitzet!
ka80
29 October 2008, 22:08
Hey Stemar, heeft je gyneacoloog daar iets op gezegd? Over je gewicht? Zou het niet hormonaal kunnen zijn en dat op die manier je metabolisme in de war zit ofzo want 12 kg voor je vorige zwangerschappen is echt niet zo veel he (mooi gemiddelde). Nu 7 kg is nu ook weer niet dramatisch en is waarschijnlijk niet zo erg, of wel? Ik heb er zo geen gedachte van eigenlijk. Ik ben nu op 18 weken 2 kg bijgekomen en mijn buik begint eindelijk een klein beetje uit te zetten. Ik heb er echt geen idee van hoe het zit met dat bijkomen en zou er wel wat meer over willen weten. Snoezel, hoeveel was jij bijgekomen en heb je alles eraf gekregen?
Groetjes
ka
Stemar
30 October 2008, 08:20
Hai Ka80, nee de gyn. heeft daar niks over gezegd, dus denk niet dat het al teveel is, maar toch, naar het einde toe, kom je het meeste bij, dus ik vermoed dat ik deze zwangerschap minimum 15 kg zal bijkomen en ze raden toch aan om niet meer dan 12 kg bij te komen.
Els
30 October 2008, 22:05
Ik ga volgende week aftikken op nog geen 6 kilo bijgekomen, denk ik...
Had het nochtans niet verwacht, ben normaal iemand die best wel snel bijkomt als ik niet een beetje op m'n voeding let...
Kimmy
31 October 2008, 10:36
hey Els,
da's weinig, je kindje zou nochtans wel 2,5 kg zijn lees ik in andere topic!
nu, zoveel te beter, dan moet je ze nadien niet aftrainen :)
x
ka80
31 October 2008, 15:02
WABLIEF?? 6 kg! Dat is niks!!!! Binnen drie weken ben je terug op je normaal gewicht, durf ik voor wedden!
Stemar, raden ze 12 kg aan? Ik dacht dat ze niets aan konden raden omdat dat voor iedere vrouw en zwangerschap anders is en 15 kg is toch niet veel!!! Hier in Frankrijk zeggen ze dat de gewichtstoenamen tussen de 12 en 15 kg ligt dus dan zit jij goed he!
groetjes
Kimmy
31 October 2008, 15:20
in de nieuwsbrief van kind & gezin dat ik voor week 9 kreeg staat:
"De gemiddelde gewichtstoename tijdens een zwangerschap ligt tussen 10 en 15 kg:
baby: 3,3 kg
borsten: 0,4 kg
moederkoek: 0,7 kg
vruchtwater: 0,8 kg
baarmoeder: 0,9 kg
bloed: 1,2 kg
water (oedeem): 1,2 kg
vet: 4,0 kg
TOTAAL: 12,5 kg "
liefs,
Kimmy
ka80
31 October 2008, 16:02
Aha! Dat is interessant! 12,5 kg lijkt mij een mooi gewicht!
bedankt Kimmy
Els
31 October 2008, 18:50
Ik hoop het dat ik snel terug mijn figuur heb ;)
Ik heb al bij al ook maar een klein buikje om hoogzwanger te zijn (sommige mensen denken dat ik nog maar 6 ŕ 7 maand ben!). Ergens vind ik dat wel jammer, maar langs de andere kant: ik heb geen enkel kwaaltje hierdoor. Geen rugpijn, geen bekkenproblemen, kan nog alles doen wat ik wil (bv. poetsen enzo),... Dus das dan weer een groot voordeel!
Mijn eetlust is van in het begin wel niet echt denderend geweest, misschien dat dat er wel iets mee te maken heeft. Hoewel wat ik eet, vaak behoorlijk calorierijk is ;)
Mij hebben ze ook altijd gezegd dat je gemiddeld tussen de 10 en de 15 kg aankomt, maar denk dat dat toch bij iedereen anders is. Mijn vriendin is bij haar eerste kindje maar liefst 23 kg aangekomen! En ik dan weer maar 6...
Nes
3 November 2008, 00:10
Ik begin hier stilletjes bij te komen. Ik denk in twee weken een goede kilo. Hopelijk mag dat nu al. En mijn buikje begint ook al te groeien.
Gisteren had ik echt het gevoel dat die ging openscheuren. Zo gespannen voelde het aan. Ik hoop dat dit normaal is?
Ik heb ook zo een raar geluid uit mijn buik gehoord en precies of er klikte iets in, nu weet ik natuurlijk niet wat dit is. Ik denk maar mijn darmen.
Els
3 November 2008, 14:59
Mijn buikje begon vanaf 14 weken ineens te groeien. Ik had toen ook vaak een heel gespannen gevoel, soms zelfs echt pijnlijk... Dat is je baarmoeder die aan het uitzetten is. Gaat nog wel een tijdje zo door ;)
ka80
3 November 2008, 19:25
AAAAH ik ben 1 kg afgevallen, wat maakt dat ik op 19 weken nog maar 1 kg ben bijgekomen en een mini-buikje heb. Naar't schijnt meet hij/zij al 20 cm!!! Ik vraag me af waar die zich schuil houdt,... Nes, ik heb ook veel gerommel in mijn buik en een gespannen buik soms.
x
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.