PDA

Volledige versie bekijken : Er alleen voor staan

dorien_951
6 June 2010, 15:59
Ik vraag me af of er nog dames zijn die er alleen voor staan.
Met alleen staan bedoel ik niet alleenstaande toekomstige mama's maar mama's die alles in de zwangerschap alleen moeten doen.

Ik ben zo'n toekomstige mama die alles alleen moet regelen en doen: Alleen onthaalmoeder zoeken, papieren inorde brengen, lijst leggen, suikerbonen voorzien, aankopen doen, borrel organiseren, enz...

Ik ben net 30 min geleden terug gekomen van de babywinkel baby-baby zonder enige aankoop natuurlijk. Ik kreeg echtgenoot al na lang zeuren eindelijk mee 2 min binnen moest hij naar de wc met gevolg direct terug naar huis zonder enige aankoop :(

Misschien zie ik alles overdreven en is dit voor vele mama's het lot.

Lottebol
6 June 2010, 17:53
Hoi Dorien,

wat is de reden dat je alles alleen moet doen?
Geen tijd, geen zin, geen interesse?

Ik sta er voor bijna alles alleen voor, maar ik kan mijn ventje dat niet kwalijk nemen. Hij is namelijk met man en macht bezig om ons huis op tijd af te krijgen. (Net voor we ontdekten dat we een kindje krijgen, hebben we een huis gekocht... en daar is nog werk aan)
Ik regel ook alles alleen en soms is dat echt moeilijk.
Ik ben al 4 weken aan't zeuren om de babykamer te kiezen, maar hij wil er maar geen tijd voor maken.
Ook al mag ik mijn zin doen (wat zo zijn voordelen heeft), eigenlijk wil ik dat niet. Ik ben toch niet de enige die een kindje krijgt? Hij toch ook?
We hebben het geluk dat we een goeie relatie hebben en zo'n dingen kunnen bespreken. Soms maak ik me eens kwaad en dan beseft hij wel dat hij af en toe ook voor de baby tijd moet maken.

Ik vermoed dat jouw situatie net iets anders is, dus ik hoop dat je hem toch nog zover krijgt om wat meer betrokkenheid te tonen.
Kan je er met hem over spreken?

Heel veel geluk!!

Lottebol

dorien_951
6 June 2010, 21:13
Ja ik kan er zeker over praten...
Zijn antwoord is meestal ik ken daar niets van, is dat allemaal nodig om met ze'n twee te doen enz... Maja precies of ik ken dat allemaal, ik weet ook niet wat allemaal nodig is, wat je zeker nodig hebt en wat niet.

Wij zijn ons huis ook aan het verbouwen maar laten bijna alles doen dus te kort aan tijd is het niet echt. En ik heb daar ook niet altijd tijd voor.
Enkel de bezoekjes aan de gyn vind hij interessant.

ka80
6 June 2010, 21:17
Hey Dorien, ik heb ook alles alleen moeten doen, zelfs de bezoekjes aan de gyne.
(dat was wel niet altijd zijn fout, die mevrouw liet ons uren in de wachtkamer wachten en mijn man moest terug naar zijn werk). Sinds Nolan geboren is, is mijn man een super papa voor ons kind. Hij is echt fantastisch. Je man is waarschijnlijk een beetje bang voor wat gaat komen maar het komt wel in orde eens de baby er is! x

oebbe
7 June 2010, 15:35
Hey Dorein, bij welke gyne ga jij? Zie dat je van Geel bent, ik ga ook naar de gyne in Geel.... Ikzelf ben van Tessenderlo.

bejes
7 June 2010, 15:42
Hey Dorien,
Ik heb ook alles alleen gedaan hoor. Mijn man is alles zo vlug beu dat ik het gewoon allemaal liever alleen doe. Ik ga me er echt niet druk in maken, ik heb me geamuseerd in alle voorbereidingen voor de baby. Ook de gynè deed ik alleen, de eerste keer is hij mee geweest. Zelf nu de hele opvoeding doe ik alleen. Hij gaat werken en ik ben thuis. Alles wat ik zelf doe, doe ik beter. Ne vent is ne vent è meid ;-)

dorien_951
7 June 2010, 16:41
Hey Dorein, bij welke gyne ga jij? Zie dat je van Geel bent, ik ga ook naar de gyne in Geel.... Ikzelf ben van Tessenderlo.

Bij Vercammen in Bel

dorien_951
7 June 2010, 16:43
Hey Dorien,
Ik heb ook alles alleen gedaan hoor. Mijn man is alles zo vlug beu dat ik het gewoon allemaal liever alleen doe. Ik ga me er echt niet druk in maken, ik heb me geamuseerd in alle voorbereidingen voor de baby. Ook de gynè deed ik alleen, de eerste keer is hij mee geweest. Zelf nu de hele opvoeding doe ik alleen. Hij gaat werken en ik ben thuis. Alles wat ik zelf doe, doe ik beter. Ne vent is ne vent è meid ;-)

Aha dus toch lotgenoten... ik vond het zo vervelend omdat ik dacht dat hij even gedreven was als ik in de voorbereidingen en kopen van baby'kes. Hij was degene die percé een baby'tje wilde, ik kon nog 10 jaar wachten bij wijze van spreken :D

En ja wat ik zelf doe is altijd beter :rolleyes:

zoemeke
7 June 2010, 16:50
Hier heb ik ook dikwijls het gevoel dat ik er alleen voor sta hoor meid. Nu pas begint hij wat over de aankomende baby te babbelen, maar de rest van de zwangerschap was het voor hem nog allemaal een 'ver van mijn bed show' als je snapt wat ik bedoel.
Hij moest wel altijd zijn zegje doen over wat er aangekocht werd, dat vond hij dan wel weer leuk.
Dingen zoals papierwerk, dingen aanvragen, babyborrel,... daar stond ik ook alleen voor. Hij gaat wel mee naar de gynae, maar t'is niet dat hij daar speciaal verlof voor neemt hoor. Hij gaat mee als hij dan net niet moet werken.
Ik heb trouwens tot ik ongeveer 30 weken was niet geweten of hij wel bij de bevalling aanwezig zou zijn. Hij wou niet mee dan, hij kan niet zo goed tegen ziekenhuizen. Heb hem na een info-avond in het ziekenhuis waar ik ons had voor ingeschreven zonder hij het wist toch kunnen overtuigen.
Hier is het meer zo dat hij mij alles in het huishouden alleen laat doen terwijl ik het nu bijvoorbeeld enorm zwaar heb. Die laatste weken zijn niet te onderschatten. Hij zegt dan wel dat ik moet rusten, maar hij legt dan bijvoorbeeld niet de link om de vuile vaat in de vaatwasser te zetten. Dus als ik het niet doe, blijft het staan. Tsja, dan rust je ook niet hé. Mannen,.... Ik krijg er soms toch wat van hoor :-)

PETRA
7 June 2010, 18:51
Als ik jullie zo hoor dan kan ik niet klagen over mijn ventje! Ja, inderdaad hij heeft ook nergens geduld voor maar wij hebben precies de gulden middenweg wel gevonden.

-ik heb geboortelijst op internet aangemaakt en dan later kort even in de winkel met mijn ventje gaan overlopen wat erop stond.
-leuk doopsuikerwinkeltje uitgezocht, dan samen gaan bestellen
-kleertjes heb ik gekocht, daar heeft hij geen zin in(lees verstand van en geduld voor)
-meubeltjes gezocht in tiental winkels en als k mijn gedacht had gevonden ben ik dan met mijn ventje geweest en hij vond t goed!
-naar gyn gaat hij wel altijd mee maar is een heel stipte mens onze gyn en t duurt nooit lang dus kan mijn ventje zijn werk wel onderbreken voor een uurke.

Ik verwacht ook wel dat ik de eerste maanden/jaren veruit het meeste voor ons manneke ga moeten zorgen. Ik vind het wel al leuk dat hij tot t einde van t jaar op dinsdag ouderschapsverlof neemt...

Zolang jullie zelf maar tevreden zijn met jullie regeling is er geen goed of fout denk ik, zolang je weet wat je aan elkaar hebt geen enkel probleem.

Twinkel
7 June 2010, 19:02
Amai, als ik da allemaal hoor mag ik echt van geluk spreken denk ik.

Mijn ventje neemt elke keer vrij als we naar de gyné moeten, hij doet wel geregeld wat overuren dus kan gemakkelijk een dagje vrij nemen.
Hij heeft ook van de week voor mijn uitgerekende datum tot 3 weken daarna verlof genomen.

Wa betreft regelingen, doe ik wel de meeste voorbereiding, maar hij gaat wel altijd mee. Hij is al verschillende keren meegeweest voor de geboortelijst, heeft liever da we samen kleertjes gaan kopen want da vindt hij fijner dan als ik alleen dingen koop,...

Ook doopsuiker en kaartje hebben we samen ontworpen en gekozen. Ik heb wel het meeste gevuld, maar ja, mag niet meer werken dus ben elke dag thuis.

Ook in het huishouden helpt hij nu en dan. Hij zegt ook da iik voldoende moet rusten en heeft er begrip voor als er niet gepoetst is omdat ik een hele middag heb gerust of zo.

Ook qua opvoeding denk ik da ik heel veel steun aan hem zal hebben. Hij ziet er echt enorm naar uit en is heel graag met kinderen bezig. We hebben elkaar dan ook leren kennen als monitor op de kampen van cm en zijn dit tot in de herfst (ja ik was toen al zwanger, maar wist het nog niet) ook gewoon samen blijven doen.

Af en toe heeft hij zijn mindere momenten, maar toch, tis echt een prachtvent.

Indy
8 June 2010, 20:59
Ik heb net als Twinkel precies ook wel een schat van een man.

Hij gaat elke keer mee naar de gyne, maar ik zorg er dan ook wel voor dat mijn afspraken 's avonds zijn zodat hij mee kan. Vorige keer stond hij in de file en was hij echt van aangedaan dat hij er niet op tijd ging geraken. dus heb ik maar wat mensen voorgelaten.

wat de inrichting betreft zijn we eigenlijk nog niet bezig, maar daar wil hij toch ook wel mee over beslissen en kiezen. Maar omdat hij niet goed weet waar /hoe zoek ik al wat dingen op.

Kleren hebben we voorlopig alleen maar voor mij gekocht :) maar zelfs dan gaat hij mee en dan zegt hij "da wel, da ni". wel grappig.

Verder zien we wel hoe het verder loopt, maar hij is een echte schat, en als ik geen zin heb om te koken of boodschappen te doen, doet hij het of gaan we eten.

mij hoor je echt niet klagen... (al heb ik soms emo huilbuitjes omdat hij iets verkeerd heeft gezegd :) maar dat ligt dan meer aan mijn hormonen dan aan hem)

insaf
11 June 2010, 16:32
Hoi ik heb meer ne man dat zo wa bezorgd is...Zoals gistere had ik zin in een goei pak friet en zei hij zou je da wel doen das ni gezond zou je ni gewoon groente eten... En let hij op wat ik eet of ik wel genoeg vitamine inneem soms is da wel lastig maar soms denk ik van ocharme da manneke wil gewoon het beste voor mij en onze baby... En voor de rest zie ik in het weekend de keuken niet dan doet hij bijna alles... Ik heb ook wel een schat van een ventje hoor...savonds voor hij gaat slapen legt hij zen hoofd op men minibuikje dan zegt hij ik wil liever met de baby slapen naast u heb ik al genoeg geslape:) Ah ze kunne soms toch zoooo schattig zijn e :)