PDA

Volledige versie bekijken : Symptomen eisprong

snoopy
29 October 2008, 10:40
Hallo dames,

Ik heb een vraagje.
In mijn vorige cyclus (zo'n 50 dagen geleden) was mijn eisprong duidelijk merkbaar. Heel veel en rechtbaar slijmverlies. Sorry voor de details. Maar ondertussen zijn we door dit forum al wat meer gewend é ;)
Nu ben ik 19 dagen overtijd en volgens mij gyneacoloog zou er een eitje klaarzitten, maar het wil blijkbaar niet springen.
Ik vraag mijn nu af of je iedere maand dezelfde symptomen hebt als je eisprong er is. Of kan het ook zijn dat je een keertje niets voelt of ziet.

Pffffffffffff wachtend op de langverwachte eisprong. Wie had dat ooit durven denken dat we zouden zitten wachten op een eitje dat moet springen. :)

isabelga
29 October 2008, 10:43
Hey Snoopy!
Ik voel mijn eisprong niet elke maand. Meestal heb ik veel witverlies, maar soms ook niets. Ik heb gelukkig een heel regelmatige cyclus, dus ik kan de dagen goed tellen...

lies
29 October 2008, 19:32
temperaturen kan helpen. Mijn temp scheelt een halve graad voor en na de eisprong.

snoopy
30 October 2008, 14:25
bedankt voor de tip :)

veerle
30 October 2008, 20:42
hoi snoopy

echt voelen doe ik niet maar ik heb die dagen wel meer witverlies dan anders.
En aangezien die tickers hier 100% kloppen voor mij (de dag dat ze aangeven dat
nod is beginnen bij mij de regels) ga ik ervan uit dat mijn vruchtbare dagen ook ongeveer
overeen komen met de ticker :)

xxx
xx
x

Lottebol
11 January 2009, 17:15
Hallo

Ik zit pas in ronde 1, ik heb geen ervaring met zwanger willen worden en alles wat erbij komt kijken.
Als ik dit hier allemaal lees, besef ik dat ik nog heel veel van jullie zal leren.

Ik heb 6 jaar de pil genomen en dus 6 jaar geen eisprong gehad. Ik wist niet dat je een eisprong kon voelen of dat er andere symptomen waren die dat aangeven.
Ik heb de afgelopen twee weken heel veel gevoeld en gemerkt dat er voordien niet was, maar ik kan voorlopig niet inschatten wat dat allemaal was.
Met de tijd zal dat wel veranderen. Ik hoop nu snel een "normale" cyclus te krijgen zodat we toch een beetje weten waar we staan.

Groetjes en heel veel geluk aan jullie allemaal!

mini
11 January 2009, 17:30
Hoi Lottebol,

Niet iedereen voelt die eisprong of heeft andere symptomen die wijzen op een eisprong.
Ikzelf ben zo'n iemand :)
Het is beke gokken dus hoe lang de cyclus is en de vruchtbare periode valt. Maar om die niet te missen neem ik die altijd ruim ;)
Het beste is om de twee dagen te klussen. :)

Je bent nu pas in de eerste ronde, je lichaam zal de tijd nodig hebben om te 'ontpillen'.
Dit kan symptomen met zich meebrengen die evengoed kunnen wijzen op een zwangerschap.
Misselijkheid, gevoelige borsten, vermoeidheid,...
Laat je zeker niet ontmoedigen als het niet onmiddellijk 'prijs' is.
Gemiddeld heeft een vrouw zes maanden nodig om te ontpillen en dan pas zwanger te worden.
Pas als je een jaartje verder bent en je bent niet zwanger (geweest) zou ik een gyné raadplegen.

In ieder geval, véél succes en natuurlijk véél plezier tijdens het klussen :D

Doortje
12 January 2009, 13:44
Hey Lottebol,

Ik voel mijn eisprong ook nooit en heb vertoon ook geen symptomen, van ontpillen op zich heb ik weinig last gehad.
Ben nadat ik gestopt was met pil altijd heel regelmatig geweest op één cyclus na.
dus dat hangt echt af van persoon tot persoon. Moet wel zeggen dat mijn ticker op dit forum eigenlijk altijd heel
goed klopt dus daar probeer ik me ook aan te houden.
Veel succes !
lieve groetjes Doortje

wannaBmamma
15 January 2009, 22:10
De eerste keer nadat ik gestopt ben met de pil, was het zoals 'in de boekskes', meer witverlies (slijm) en een eisprong op de dag dat het zou 'moeten', maar een tien dagen daarna wist ik al dat het niks was geworden. De twee vorige keren dat ik een eisprong had moeten hebben, heb ik ook niks gevoeld hoor.

Veel succes met het klussen en hopen dat het snel lukt hé.

Trinity
15 January 2009, 23:40
De eerste maanden na het stoppen met de pil, kon ik mijn eisprong ook niet voelen. Maar later wel, soms deed het zo veel pijn dat ik plat lag in de zetel :-) Het verschilt dus inderdaad enorm van mens tot mens he, in het begin is het echt je eigen lichaam leren kennen.

Greets en veel succes

veerle
16 January 2009, 18:04
Hoi dames,

Ik denk dat ik deze maand maar eens ga temperaturen meten :d
Doe ik dat best 's morgens of 's avonds?
Hoeveel stijgt je T eigenlijk tijdens de vruchtbare dagen? Spreekt men dan
van effectief 1° of meer of minder verschil :s

xxx
xx
x

mini
16 January 2009, 19:40
's morgens, liefst onmiddellijk na het opstaan en in rust :)
je temperatuur stijgt met 0,XX°t

sunshine
16 January 2009, 19:55
't beste is als je nog in je bed ligt ;-).

veerle
17 January 2009, 01:17
ah ok bedankt voor de info dames ga er vanaf morgnvroeg mee starten
in mijn bed :d
en een schoon grafiekske maken se :)

xxx
xx
x

lies
17 January 2009, 11:54
doe dat online veerle, dat is superhandig. en hij bepaalt ook je eisprong voor je dan.

zie http://www.fertilityfriend.com

je kan daar ook allerlei andere symptomen bijhouden (bvb witverlies, ovulatietesten, enzovoort)
bij mij werkte dit heel heel goed

veerle
17 January 2009, 19:08
wil ik deze morgen mijn T nemen bolt de thermometer niet!
word er gek van maandag ergens eentje gaan uithalen :s
typisch

Lies, bedankt voor de tip van de site!!

xxx
xx
x

L@yla
17 January 2009, 19:45
hoi veerle,
ben daar ook eens willen mee beginnen met temperaturen, k had toen hetzelfde voor of jou en ben sindsdien nog altijd niet om een nieuwe geweest:)

gr
layla

veerle
17 January 2009, 19:47
HIHI Layla,

we hebben langer hoe meer gemeen :)
Ik heb me net ovulatietesten online besteld :)

Hoop dat ik ze nog op tijd ga krijgen en anders handig voor volgende maand :)

xxx
xx
x

L@yla
17 January 2009, 19:52
hoi,

ja dat is idd zo, normaal komt dat binnen de 3 dagen toe dus ik denk dat ze wel op tijd zullen zijn, ik duim voor u mee he da weet je:)
zit hier zo alleen, men ventje is een week gaan snowboarden en k mis hem zo , er zijn wel altijd de vriendinnen en we gaan vanavond eens uit maar overdag ben ik thuis en dan mis ik hem toch, ik ga blij zijn als het volgende zaterdag is:)
mss kan ik hem dan wel een mooi cadeautje geven als hij thuiskomt, wie weet, de kwaaltjes zijn er wel maar ik wil nie teveel hopen anders val ik weer van zo hoog... en dat is zoals je weet pijnlijk:(

gr en alleen een leuke zaterdagavond gewenst

layla

L@yla
17 January 2009, 19:53
dat moest zijn : allen he:)

wannaBmamma
17 January 2009, 21:54
Bedankt Lies voor de site, ik ga dat ook eens bekijken.

lies
18 January 2009, 01:43
ik was daar echt heel blij mee, met die site. Zoals ik een paar maand geleden al gezegd heb, hier ergens: ik ben iemand die houvast vindt in statistieken en grafiekjes. Ik haat het vooral aan dat zwangerwordengedoe dat je zo weinig controle hebt op alles: de natuur is de natuur en die laat zich niet forceren. Zo'n dingen frustreren mij en ik merkte dat ik een deel van mijn frustratie kwijtgeraakte door wat ik wel kon controleren te controleren.
Hou mijn cyclus eruit ziet, wanneer mijn eisprong valt, wanneer we kans hebben op bevruchting enzovoort. Dat in kaart brengen, dat maakte mij rustig.

Eigenlijk wilde ik dat er grafiekjes bestonden over het zwanger zijn zelf ook. Dat zou het voor mij gemakkelijker maken.... :)

veerle
18 January 2009, 13:57
hey lies,

dat heb ik ook :s kan er ook niet mee leven dat je zwanger zijn niet zelf in de hand hebt of gewoon
kunt kopen als je er zin in hebt :)

en precies of de natuur het weet en met mij speelt ze laat me zolang wachten :s
:)

xxx
xx
x