PDA

Volledige versie bekijken : Jongens naam

Stemar
29 October 2008, 08:32
Hallo,

door de vlokkentest die ik 3 weken geleden onderging, weten we al met zekerheid dat het een jongen gaat worden.
Nu had ik eerst gedacht dat we een meisje gingen krijgen en hadden we al enkele leuke namen voor een meisje, die we beiden mooi vonden.
Voor een jongen hebben we echter nog niets :(
We zouden graag een mooie korte jongensnaam hebben, die past bij de 3 namen van mijn andere kinderen.
De namen van mijn 3 kinderen zijn
Jens (jongen), Kira (meisje) en Jani (jongen)
Alle suggesties zijn erg welkom :D

katrientje
29 October 2008, 08:43
Ik heb Vic, Daan en Loewy altijd mooi gevonden...

Stemar
29 October 2008, 11:13
Daan vind ik wel mooi klinken, even voorleggen vanavond :P
Nog namen zijn natuurlijk nog steeds welkom :)

snoezel
29 October 2008, 11:42
ik vind kobe heel mooi :D

wat er volgens mij nog bij jullie namen past:
lars, jarne, lucas, ...

Stemar
29 October 2008, 20:25
Kobe is echt wel prachtig, die had ik al heimlijk in gedachten hihi, maar ook Lars en Jarne zijn erg mooi.

L@yla
29 October 2008, 22:29
hoi stemar,
je hebt al 3 heel mooie namen,
mijn broer noemt ook jens jammer want ik vind het heel mooi maar kan natuurlijk later mijn kindje zo niet gaan noemen,
omdat je er 2 hebt met een je en eentje die met een k begint mss terug iets met een k.
iK denk dan bv aan, keano,kim(vind ik mooi voor een jongen:)) en dan wat ikzelf allemaal mooi vin jirre,ferre,fynn en jaro...
hopelijk iets wat je mooi vind zoniet moet ikzelf heel veel kindjes kopen hehe

gr
layla

rienemieke
29 October 2008, 23:27
Rik, Emiel, Dries, Lowie
dit waren mijn favo namen alst bij ons een jongen zou geweest zijn

Stemar
30 October 2008, 07:05
Allemaal weer mooie namen :D
Heb mijn mannetje degene die ik mooi vond gezegd en daaruit hebben we al 2 die we samen mooi vinden, en dat is Lars en Kobe :)
Natuurlijk moeten jullie niet schromen om nog wat ideeën te posten hier ;)

snoezel
30 October 2008, 10:04
whiiiiiiiiii :D
alle twee van mijn suggesties!!!

;) als ik op nog namen kom laat ik het weten hoor!

rienemieke
30 October 2008, 11:57
wat ik ook nog mooi vind is
Dieter, Axel, Mats,Arne, Beau, Rube, Timo, STan, Sam, Tuur, Jules, Elias, Tijs

mini
30 October 2008, 12:03
Matisse hoort ook toch m'n favorieten, de rest is hier al gepost: Lars, Lucas, Daan
Anders vind'k: Wout en Ruben ook wel schoon :)

Mrs O.
30 October 2008, 12:19
wij hebben al een meisjesnaam denken we :), mr voor jongens is het zooooo moeilijk...

Tim wil geen puur Engelse namen, mr doordat hij Engelstalig is is het voor hem vrij lastig om bepaalde (vlaamse) namen uit te spreken :),

We willen leuke alst kan vrij originele mr niet te excentrieke naam, die past bij een afrikaanse familienaam, nl Orao... En tmoet bij e mulatje passen :)
op het (voorlopige) lijstje: Casper en Ferre ... en da ist... Ik heb veel andere favoriete namen, mr die zijn allemaal al afgekeurd...

rienemieke
30 October 2008, 12:42
wij hebben al een meisjesnaam denken we :), mr voor jongens is het zooooo moeilijk...

Tim wil geen puur Engelse namen, mr doordat hij Engelstalig is is het voor hem vrij lastig om bepaalde (vlaamse) namen uit te spreken :),

We willen leuke alst kan vrij originele mr niet te excentrieke naam, die past bij een afrikaanse familienaam, nl Orao... En tmoet bij e mulatje passen :)
op het (voorlopige) lijstje: Casper en Ferre ... en da ist... Ik heb veel andere favoriete namen, mr die zijn allemaal al afgekeurd...
misschien Isa, was een mulatje vorig jaar bij mij int klasje en een schat van een vent!

ikke
4 November 2008, 12:23
wat vinden jullie van Jorn?
moet voor ons zo kort mogelijk zijn, familienaam is nogal lang...
groetjes!

isabelga
4 November 2008, 12:29
ik vind Jorn een toffe naam!
Ik vind het heel belangrijk dat de naam goed bij de achternaam past.
Hier in Italie zijn er zoveel die de naam van de achternaam afleiden: Angela Angelini, Cesare Cesarini, Paola Paoli, ... Ik vind dat echt niet mooi! Gelukkig heeft mijn vriend een achternaam waar geen voornamen van kunnen worden gemaakt!
Ik heb een achternaam van 11 letters en een voornaam van 8! Heel lang!!!! Mijn nichtje 11 en 11 letters!

snoezel
4 November 2008, 13:27
en jij hebt zo'n mooie achternaam isabelle!
als ik in italie zou wonen het zou een allesandro zijn!
vind ik zo mooi maar vond ik voor hier dan weer nx...

isabelga
4 November 2008, 16:55
mijn broer is een Alexander, dus dat gaat niet voor mij ...
In Italie is het niet echt de gewoonte om 'rare'namen te geven aan de kinderen. De meesten staan op de tradities. Denaam bvan de grootouders, tante's, ... Het zou bij mij de een Elsa of een Giorgio worden ...

pinkytje
13 December 2008, 21:26
ik persoonlijk vin de namen Liam ,Luan,keandro best wel leuk
x x x

ka80
15 December 2008, 21:10
Hey Isabelga, jij bent toch geen Italiaanse he, dus ik vind eigenlijk dat je je zeker niet verplicht moet voelen om je kind Giorgio of Elsa of wat dan ook te noemen, omdat de traditie dit wil. Jullie zouden gewoon een naam moeten zoeken die in beide talen gemakkelijk kan worden uitgesproken (en hetzelfde)

isabelga
16 December 2008, 10:16
Hey Ka80. Ik ben zeker niet verplicht. We willen onze (toekomstige) kinderen Italiaanse namen geven, want wij voeden ze in Italie op. De familie in belgie moet zich maar aanpassen aan de Italiaanse namen. Voor een Belg is het trouwens gemakkelijker om een Italiaanse naam uit te spreken dan voor een Italiaan een belgische naam ...

Surprise
16 December 2008, 10:55
Dit waren onze favoriete namen voor ons kindje :

MEISJE :

Ayïscha, Aiïscha,Aaïscha
Anischa
Aaliyah
Alyscha
Chinouk
Savanah
Yahmina
Aanisah

JONGEN :

Thimoty
Quinten
Tristan
Donovan

De namen die we uiteindelijk gekozen hebben waren : KYTHANA & KYANDRO

Beka
6 February 2009, 13:25
aan Isabelga:
Jij bent blijkbaar de geschikte persoon dan voor tips voor ons!
Wij houden nogal vna italië en ook de namen.

Ons 2 kindjes heten Dario en Julia (Julia dat zich makkelijk in andere talen "vertaalt"), wij zijn op zoek voor ons derde kindje naar namen...

Momenteel op lijstje:
- Zora
- Louise (tja, toch vlaams hé)

voor jongen is er probleem!! Mijn man wil Vladimir. Ik heb het er moeilijk mee, maar moet dus met een goed alternatief komen.
Tips?
Vicco , maar is blijkbaar niet gekend? en als je googled is eerste site voor honden.... hm.

oja, ons kat heet "Duca" dus Luca kan ook niet... ;-)

Groetjes,
Beka

sunshine
6 February 2009, 13:46
Vico staat hier wel op de site hoor, ik vind dat zelf een hele mooie naam...

mammiii
6 February 2009, 16:07
van mij word het definitief een zoontje, Maar ik twijfel nog. Alesandro of Xander ,Axl, Louis,Kyano. Nja Het zal wel in me op komen van wnr het zover is.

sunshine
6 February 2009, 16:08
Je hebt wel veel namen hé ;-)

mammiii
6 February 2009, 16:24
Snorry! Maar dat is gwoon omdat het me eerste is snap je,Ben in volle spanning. En khoor dan hier en daar namen, enjaa dan ben je verleidt.Er zijn er tamelijk veel van mijn kennissen die kindjes hebben nu. (twas tmoment dacht ik hehe)

isabelga
6 February 2009, 16:58
aan Isabelga:
Jij bent blijkbaar de geschikte persoon dan voor tips voor ons!
Wij houden nogal vna italië en ook de namen.

Ons 2 kindjes heten Dario en Julia (Julia dat zich makkelijk in andere talen "vertaalt"), wij zijn op zoek voor ons derde kindje naar namen...

Momenteel op lijstje:
- Zora
- Louise (tja, toch vlaams hé)

voor jongen is er probleem!! Mijn man wil Vladimir. Ik heb het er moeilijk mee, maar moet dus met een goed alternatief komen.
Tips?
Vicco , maar is blijkbaar niet gekend? en als je googled is eerste site voor honden.... hm.

oja, ons kat heet "Duca" dus Luca kan ook niet... ;-)

Groetjes,
Beka
Ciao! Dario en Julie vind ik prachtige namen.
Vicco met 2 c's ken ik niet. Vico met 1 c vindik wel mooi!

Luca vind ik een prachtige naam! Zeker niet vergeten dat de naam met 1 c is en de stad met 2! Vele Vlamingen hebben hun zoon (soms ook dochter) Lucca genoemt.

Vladimir ... is niet echt mijn ding ...

leuke Italiaanse jongens namen vind ik: Stefano, Marco, Alessio, Damiano, Elio, Fabio, Filippo, Gaetano, Giosuè, Mirko, Milo, Nicola, Piero, Vito, ...

Voor leuke ideetjes moet je eens op een Italiaanse namensite kijken. Zoek op internet 'Nomi per bambini' (namen voor kinderen)

Groetjes

isabelga
6 February 2009, 17:00
van mij word het definitief een zoontje, Maar ik twijfel nog. Alesandro of Xander ,Axl, Louis,Kyano. Nja Het zal wel in me op komen van wnr het zover is.
wel grote verschillen tussen de namen! Van traditioneel zoals Louis, naar heel speciaal zoals Kyano.

Alessandro is een van mijn favoriete namen, maar mijn broer is een Alexander dus ja ...

snoezel
6 February 2009, 17:13
alessio...
hoe zou dat toch komen dat je dat mooi vind isabelga :)

mammiii
6 February 2009, 17:49
Mja mijn familie en vrienden vinden de naam ''Alessandro'' heel mooi.. maar toch ben ik nog wa eens aan het denken voor iets anders.
Nuja kpeis dat het eerste zal worden maar we zien wel. :)

isabelga
6 February 2009, 18:07
tja Snoezel ... geen idee ... ;)

Ik heb dat altijd een mooie naam gevonden, maar ik wil mijn kind niet Alessio junior noemen ...