Volledige versie bekijken : Krampjes
Hij blijven we het zwaar te verduren hebben met krampjes.
Ik ben nu sedert maandagmiddag overgeschakeld van nutrilon naar nutrilon omnoe. maar ik merk nog maar weinig betering!
De krampjes beginnen meestal een kwartier na de voeding en dat kan tot 2 uur duren dat hij het echt lastig heeft!
In het begin gebruikte ik het water van de aldi ben dan naar spa gegaan maar dat was nog erger en nu zit ik op evian. heb wel de indruk dat hij nu met evian minder lang tussen zijn voedingen laat dan met dat van de aldi toen 5 uur 's nachts nu nog max 4!!!
Zou ik terug overschakelen naar dat van de aldi of afwachten?
Wanneer zou ik betering moeten merken van de andere voeding?
Nog iemand andere tips?
Als Mathis krampen heeft staat zijn buik echt kei hard is dit normaal? Ik probeer dat dan een beetje los te fietsen of te masseren maar dat helpt niet echt!!!
Little Bee
3 June 2010, 09:58
Maakt hij goed stoelgang? Indien niet dan denk ik dat het harde buikje daaraan ligt..
Jacky had in het begin ook zo veel krampjes... Verschrikkelijk, al dat geween en stampen met de benen... Bij ons hiel niet veel (fietsen, masseren) wel denk ik dat ze het 'aangenaam' vond om zo'n kersepitkussentje op haar buikje te leggen.
Wij dronken Nan Sensitive, daarmee is het wel wat beter gegaan en ook 'protectis' druppel..
Wij gebruikten eerst evian en omdat ze zo'n moeite moest doen voor stoelgang gebruiken wij nu chaudfontaine en het is al veel beter.
Ik had het al ergens op het forum geschreven maar mijn eerste KA heeft er een 'theorie' over: die kleintjes moeten het gewoon worden dat de darmen werken, het doet geen pijn, maar een gevoel dat ze niet kennen. De baby zou gewoon de knoop moeten doorhakken en ermee leren leven dat die darmen dat gevoel geven als ze werken... De ene baby hakt de knoop sneller door dan de andere.. Nu, klinkt wat raar, maar ik denk dat het wel kan kloppen.
Het is super lastig maar zoals mijn vriendinnen zeggen (tot vervelens toe) ze groeien er wel uit (maar ondertussen zit je er wel mee..)
Little Bee, de vroedvrouw had hier net dezelfde theorie, dat ze zich erbij moeten neerleggen dat dat nu eenmaal hun darmpjes zijn die werken. Bij Jarne heeft dit toch ook even geduurd, maar ondertussen heeft hij er geen last meer van.
Phoebs
3 June 2010, 12:25
Elise had in het begin ook krampjes, zo erg zelfs dat de KA haar op 4 weken een lactose-intolerantietest heeft laten doen (mijn man is lactose-intolerant). Uiteindelijk was er niets aan de hand en rond 6 weken zijn de krampjes vanzelf verdwenen.
Hij maakt wel goed stoelgang, wel slap maar zeker genoeg! Sedert ik op omnieo zit stink de stoelgang wel meer dan daarvoor...
Dat is normaal denk ik. Laurens zijn kaka stonk ook zo met die Omneo :rolleyes:
Maar ze maken er wel makkelijker ontlasting mee, wel iets vloeibaarder dan met andere melk, maar dat interesseerde mij niet. Hij kon kaka doen en daar was ik al wat blij om vaak.
Die theorie heb ik hier ook gehoord en ik denk dat er idd wel een grond van waarheid in schuilt.
Doorzetten en het betert na een tijdje. Echt. Het is niet leuk nu, maar stilaan merk je dat het minder en minder wordt. Vooral eens ze vaste voeding krijgen, dat was hier de grote ommekeer. Sindsdien nergens meer last van.
boeleke2704
3 June 2010, 17:55
Hier ook eentje die met krampjes zit...
Zo erg hè!! Ik geef BV, eet niks geks naar mijn weten maar soms kan ie echt zo heel fel kressen van de pijn! Dat ik echt ten einde raad ben en zelf ongelukkig wordt door zijn geween, ik ween op slag mee dan!!
's nachts geen erge last van, dan laat ie s een kreet gevolgd door een windje. Maar overdag heeft hij het precies moeilijker. Gek hè!
Was ook al aant denk van naar de dokter te gaan, mijne man was als baby allergisch voor koemelk... misschien dat ons Henrike dat ook heeft en dus reageert als ik iets van koemelk eet of drink?
Gisteren hielp echt niks, het enige: Henri in de MC en mijne man 'zwieren' met dat ding. Je zag hem zo ontspannen!
sunshine
3 June 2010, 20:28
Ja dat kan hoor, ik eet niets met koemelk want daar kunnen ze allergisch aan zijn, wat ook niet goed is, is zuur fruit, appelsienen enzo, en eigenlijk is fruit in het algemeen niet zo goed, drank met gas ook niet, ook geen chocolade en geen bonen. Bij mij reageerde hij het felste op melk en limonade.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.