Volledige versie bekijken : Locaties
Stemar
29 October 2008, 09:23
Hoi allemaal,
ik weet even niet waar ik dit topic kwijt kan, want kan geen rubriek vinden voor algemene vraagjes. Indien het hier niet op zijn plaats staat, mag het gerust verhuisd worden naar de goeie rubriek voor dit.
Ik zou het leuk vinden om te weten of er nog leden hier zijn die bij mij in de buurt wonen en waar ze eventueel gaan bevallen.
Ik ben van Oost-Vlaanderen, namelijk van Zelzate en ik ga bevallen in het St-lucas te Gent.
Groetjes,
Marianne
taschkevdv
29 October 2008, 10:41
ik woon aan den andere kant van Belgie dus kan u der ni mee helpen :)
groetjes
lady bug
29 October 2008, 11:03
ik ben ook van Oost-Vlaanderen, maar van Baasrode. ik ga dus in Dendermonde bevallen.
Kimmy
29 October 2008, 11:22
hey Taschkevdv, ik ben ook van Hoboken (maar ben eigenlijk west-vlaming), da's nu wel niet aan de andere kant van België, é :)
taschkevdv
29 October 2008, 11:52
hehe ja was bij wijze van spreken he :-)
waar in Hoboken woon je ergens dan?
Kimmy
29 October 2008, 12:09
in een superleuke buurt: ken je de genachtenstraat, da's een zijstraat van de steynstraat (vlakbij het schooltje)
jij?
Stemar
29 October 2008, 12:10
Hoboken is idd zo ver niet ;)
Maar dit wil ik dus bedoelen, hier kunnen leden zien, wie bij wie in de buurt woont, en dat is toch eens leuk om af te spreken en ervaringen uit te wisselen, toch? :)
taschkevdv
29 October 2008, 12:33
ik ken de straat niet maar ik weet wel waar het schooltje is, heb er 6 jaar gezeten dus :)
ik woon trouwens in de Steynstraat :)
ja stemar dat is idd wel waar.:)
Stemar
29 October 2008, 12:36
Hoi meis, de straatnaam zou ik hier niet neerzetten, dat kan je nog altijd in een persoonlijk berichtje kenbaar maken aan degene van wie je wil dat het mag weten. Hier kan tenslotte iedereen meelezen, ook gasten ;)
taschkevdv
29 October 2008, 12:50
hehe ja da wel ma tis nogal een grote straat he :)
Kimmy
29 October 2008, 12:52
en ik zei alleen "ken je die straat", dat betekent nog niet dat ik daar woon :p
zeg, taschkevdv, heb jij al voor creche gezien??
groetjes,
Kimmy
taschkevdv
29 October 2008, 13:03
hihi neje das wel juist he :-)
euhm ja je hebt er wel een paar bij ons he,maar ik denk dat ik voor de creche in de oudestraat ga gaan.men metekindje zit daar ook en ziet er precies ook wel toffe creche uit.heb je u al ingeschreven? of weet je waar je gaat?
groetjes
Kimmy
29 October 2008, 13:13
nee, geen flauw idee!
ik woon nog maar sinds augustus in hoboken en ken er dus niets of niemand :)
ik begin stilletjes aan wat rond te kijken...
groetjes
Kimmy
taschkevdv
29 October 2008, 13:17
aah ok ja die van de oudestraat is echt een goede creche! maar zou u der echt wel zo snel mogelijk gaan inschrijven, allé in elke creche! want het zit echt allemaal vol.eigenlijk had je dat al lang gedaan moete hebben.het is echt wel nodig om dit zeker op tijd de doen!tis maar een tip
groetjes
rienemieke
29 October 2008, 13:31
ik ken de straat niet maar ik weet wel waar het schooltje is, heb er 6 jaar gezeten dus :)
ik woon trouwens in de Steynstraat :)
ja stemar dat is idd wel waar.:)
ik heb vorig schooljaar in kompas les gegeven
vanaf januari sta ik in de krugertraat
en op de jan de voslei!
taschkevdv
29 October 2008, 13:35
aaah dat weet ik wel zijn.en tof?
lotjen
29 October 2008, 14:10
Ik woon in Kaprijke,maar ga in Brugge bevallen,omdat mn familie allemaal van Oostkamp en die omgeving is,
Zelzate is dus redelijk dichtbij!
Liefs Lotte
Stemar
29 October 2008, 14:31
Leuk allemaal, we kunnen al een klein lijstje per provincie maken hier :)
Antwerpse :
Kimmy - Hoboken
taschkevdv - Hoboken
Oost-Vlaanderen :
Lady Bug - Baasrode
Lotje - Kaprijke
Stemar - Zezate
@Rienemieke, ben jij ook van Hoboken?
rienemieke
29 October 2008, 14:51
nee ik ben van grobbendonk ( kempen Herentals)
maar ik werk ik hoboken! ik geef les, ik ben kleuterleidster!
Mrs O.
29 October 2008, 15:21
Niemand van Vlaams Brabant??? Alé net niet Brussel..
Ik woon in Vilvoorde City :) binnenkort weer nr de roots in neighbouring town Grimbergen...
Mr op zich alst op afspreken aankomt, ik woon in the middle of everything he :p
centraler kan bijna niet...
Kimmy
29 October 2008, 15:57
ach, da's dan eigenlijk een uitnodiging om tot bij jou te komen? :)
drank moet je al niet kopen, verschillende soorten fruitsapkes is voldoende ;)
taschkevdv
29 October 2008, 16:04
zegt ma wanneer en hoe laat en we staan er ;)
katrientje
29 October 2008, 16:23
Ik ben niet zwanger maar woon in Aarschot, Vlaams Brabant
Zo graag bevallen in H. Hart Leuven
Mrs O.
29 October 2008, 16:23
hihi... da moet zeker is gedaan worden he !!! :) Als we e wa minder moe zijn he kimmy :-p
Idd, duur zalt ni zijn... e wa lekkere fruitsapkes en we zijn content :)
terwijl e goe mojitoke of margaritake zooooo zou smaken... ik ben mijn 'occasionele' alcoholconsumptie aant opsparen tot kerst en nieuw... flink he !!!
Kimmy
29 October 2008, 16:34
"occasionele alcoholconsumptie"?? Bij mij is er nultolerantie opgelegd... Blijkbaar is elke druppel schadelijk en kan dit gezien worden op de echo tot enkele dagen na het "enige glas"!!!
maar ja, mss ben ik een freakske ;)
lady bug
29 October 2008, 16:37
ik moet eerlijk toegeven dat het wel eens gebeurt dat ik 1 glaasje drink. maar dan blijft het wel bij 1 glaasje.
Stemar
29 October 2008, 16:59
Ik ook hoor, af en toe een donkere leffe, maar dan ook maar heel af en toe en ook maar eentje :)
@Katrientje, natuurlijk mag je op de lijst, is voor iedereen hier op het forum, ook voor degene die een zwangerschapswens hebben :)
Lijstje kan weer aangepast worden
Antwerpse :
Kimmy - Hoboken
taschkevdv - Hoboken
Rienemieke - Grobbendonk
Oost-Vlaanderen :
Lady Bug - Baasrode
Lotje - Kaprijke
Stemar - Zelzate
Vlaams-Brabant :
Mrs O. - Vilvoorde
Katrientje - Aarschot
lies
29 October 2008, 19:46
Ik woon bij jou in de buurt, Stemar. En mijn gynae zit in Maria Middelares. Ik ging vroeger naar Sint-Lucas, maar nu dus niet meer.
Laurence
29 October 2008, 19:51
Ik woon in halle. Vlaams brabant dus.
Maar ik heb 20 jaar in sint jans molenbeek gewoons. Een echte brusseles.
ka80
29 October 2008, 21:08
Hello
Ik heb tot mijn 18 in Antwerpen gewoond (Brasschaat) en sinds dan in het buitenland en nu woon ik sinds anderhalf jaar in Bordeaux.
Ik ben het eens met Kimmy: geen druppel alcohol, zelfs niet tijdens de borstvoeding voor mij. Ik ben er ook van overtuigd dat elke druppel schadelijk is maar, wat bedoel je juist met dat je het kan zien op de echo? Een zatte baby?
x
Stemar
29 October 2008, 21:23
Ik woon bij jou in de buurt, Stemar. En mijn gynae zit in Maria Middelares. Ik ging vroeger naar Sint-Lucas, maar nu dus niet meer.
Leuk Lies, dat je van bij mij in de buurt bent.
Hoe komt het dat je niet meer in het Sint-Lucas gaat? Slechte ervaring?
@Laurence, leuk, nog eentje uit Vlaams- Brabant :)
@ka80 haha, zatte baby. Nou , ik heb gedurende mijn lopende zwangerschap 2 donkere leffes (op verschillende dagen) gehad tot nu toe en de dag nadien moest ik in beide gevallen toevallig naar de gynea., maar er was niks te zien op de echo hoor ;).
Fijn Ka80 uit het buitenland :)
Lijst update :
Antwerpse :
Kimmy - Hoboken
taschkevdv - Hoboken
Rienemieke - Grobbendonk
Oost-Vlaanderen :
Lady Bug - Baasrode
Lotje - Kaprijke
Stemar - Zelzate
Lies -
Vlaams-Brabant :
Mrs O. - Vilvoorde
Katrientje - Aarschot
Laurence - Halle
Buitenland :
Frankrijk :
Ka80 - Bordeaux
lies
29 October 2008, 21:59
goh, ik ken veel mensen die heel content zijn in Sint-lucas, maar ik heb jammer genoeg een slechte ervaring gehad. ik heb een miskraam gehad en ben daar niet zo goed behandeld in de procedure die daarop volgde, zowel op medisch als op menselijk vlak. Het is een lang verhaal en dit lijkt me niet de plaats om er uitgebreid over te schrijven. Want zoals ik al zei: veel van mijn vriendinnen zijn daar heel content, en misschien lag het gewoon aan mijn gynaecoloog. Of aan een slechte dag. Of nog iets anders dat ik niet begrijp ofzo. Alleszins: ik was volledig mijn vertrouwen kwijt, en ben dan veranderd. Naar een hele lieve mevrouw, waar ik me heel comfortabel bij voel.
Stemar
30 October 2008, 08:24
Ow meis, wat naar, dat ze je daar zo behandeld hebben. Zeker in jouw situatie moesten ze je met veel lieve zorgen omringd hebben!!
Fijn dat je je nu op je gemak voelt bij je nieuwe gynaecoloog :)
Mrs O.
30 October 2008, 10:14
Ik heb ook nog geen alcohol gedronken ze, en als de mensen mij zeggen: 1 glaasje mag hoor... zeg ik altijd: ik spaar mijn 1 glaasje voor op kerstavond... ma das nog lang hé...
Van vrij regelmatige drinker naar een alcoholvrij bestaan is eigenlijk totaal geen probleem voor mij... Mis het niet echt... en heb er ook geen behoefte aan... Sigaretten daarentegen... ooooh ik mis ze zoooooo, mr ik volhard !!! ben nu al 2 maand gestopt en sinds enkele dagen snak ik weer nr een sigaret, komiek he... mr no way dat ik mijn boeleke ga doen meeroken :)
Alé laurence en katrientje, we zijn alle 3 vd zelfde provincie mr niet echt geburen he :)
lady bug
30 October 2008, 10:27
in begin had ik het er ook helemaal niet zo moeilijk mee. maar hoe verder de tijd vordert hoe lastiger ik het krijg. niet dat ik veel alcohol dronk of zo, maar zo af en toe eens een glaasje.
tis nu niet dat ik alle weken wat drink hoor. maar ik heb de laatste tijd al naar een paar feestjes moeten gaan en dan zeg ik geen nee tegen een glaasje champagne :)
Kimmy
30 October 2008, 10:44
wat bedoel je juist met dat je het kan zien op de echo? Een zatte baby?
x
blijkbaar is het kindje dan veel beweeglijker, da's natuurlijk pas te zien als het iets groter is al
ik neem gewoon liever het risico niet, als er nu nog iets fout zou gaan, zou ik altijd denken "zou het aan dat ene glaasje alcohol gelegen hebben" en ook al is dat dan vast niet het geval, ik zou me doodpiekeren...
ik geef toe dat het leven aangenamer is als je wél af en toe eens een glaasje kan drinken op een feestje of zo maar ik kan zonder, ik heb er zelfs geen trek in!
x
taschkevdv
30 October 2008, 11:08
Kimmy
hoe ver sta je al met je creche?? :)
groetjes
Kimmy
30 October 2008, 11:32
nog niet ver :$
ik heb enkele adressen en telefoonnummers opgeschreven en moet die nu ook effectief wel eens draaien, é!!
ik wil liever naar onthaalmoeder ipv naar crèche maar ja, da zal wel nog moeilijker zijn om binnen te geraken...
ik moet in actie schieten!!
lady bug
30 October 2008, 11:42
ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar wij hebben hier een centrale dienst voor kinderopvang via onthaalouders. ik had er naar gebeld en zij gaven mij verschillende adressen en telefoonnummers van onthaalouders in mijn regio. mss hebben jullie dit ook wel.
taschkevdv
30 October 2008, 12:13
ja idd zeker niet te lang meer wachten!
ja ik zou ook wel liever een onthaalmoeder nemen.misschien moet je dat is bij google intypen: onthaalmoeder hoboken ofzo.je weet maar nooit! :)
aah lady bug dat is ook wel interessant, weet niet of we zoiets hebben eigenlijk.moeten we eens opzoeken dan.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.