PDA

Volledige versie bekijken : vanaf wanneer inleiding?

snoezel
31 May 2010, 16:23
pas op, t kan hier nog allemaal vlot op gang komen hoor...
maak me er ook absoluut nog geen zorgen over!

maar ik vroeg me dus af vanaf wanneer je voor een inleiding kiest?
had een collega aan telefoon en die zei: gewoon zeggen dat je ze niet meer goed voelt vanaf je een dag overtijd bent en dan halen ze die er wel uit.
nu ik denk altijd dat ze het nodig heeft als ze nog in mijn buik zit
en ze zeggen toch dat tussen 37 weken en 42 weken een gewone zwangerschap is.

ik sta niet te springen om aan die 42 weken te geraken
maar eerlijk, ook niet echt voor een inleiding.
laat de natuur graag haar werk doen.

vroeg me af hoe jullie daarover dachten?

groetjes
snoezel

dorien_951
31 May 2010, 16:49
Ik ben nog lang niet daar... maar als mijn 40 weken uit zijn en bébé is rond en gezond kies ik voor een inleiding de reden waarom is zeer persoonlijk.
In de eerste plaats kies ik ook voor wat moedernatuur doet.

Saar
31 May 2010, 17:03
Mijn volgende afspraak bij de gyne is pas op 40w1d, dus dan weet ik pas wat hij gaat doen indien ons kleintje zelf nog niet gekomen is..
Heb al wel gehoord dat mijn gyne mensen gemakkelijk tot 41w laat rondlopen en dan pas begint met inleiden!
Ik hoop dat als ik mijn 40w afspraak nog haal, dat ik dan wel te horen krijg dat ze mij redelijk snel gaan inleiden en niet nog een week laten wachten met die zwangerschapssuiker!

PETRA
31 May 2010, 19:11
Zolang ik het draaglijk vind om zwanger te zijn en de gyn geen reden ziet/zegt voor inleiding zou ik toch afwachten en moeder natuur z'n gang laten gaan...

Mocht ik echt niet meer kunnen dan zou ik het wel overwegen.

janneman
31 May 2010, 21:01
mijn gyné is niet zo voor inleiden zenne,alleen als het moet.morgen heb ik mijn laatste afspraak.....zondag 6 juni is mijn datum.....16 juni is uiterlijke datum......tzal allemaal afhangen van wat ze morgen zegt hé.maar moest ik vragen om in te leiden zou ze dat niet doen ze......

mini
31 May 2010, 22:17
ik was 39w4d toen ik op controle ging, da was op ne maandag. Ik was echt helemaal opgeblazen door het vocht + m'n bloeddruk was iets verhoogd maar nog ni erg.
De gyné vroeg hoe ik het zelf nog zag zitten. Ik zag het toen eerlijk gezegd niet meer zitten, dit voornamelijk omdat ik al dagen ni had geslapen. Ik mocht de woensdag binnen gaan om in te leiden. De gyné vond dak genoeg had afgezien. Helaas na 8 uren arbeid was er nog ni veel verandering in gekomen en werd ik terug naar huis gestuurd.
Ik had een tabletje opgestoken gekregen + baxter met opwekker.
Ik heb twee dagen rondgelopen met op -en afnemende weeën. Ik ben toen één keer terug gekeerd naar het verloskwartier omdat ik dacht dat het vanzelf begonnen was. Helaas daar aangekomen viel het weer stil. Ik was echt op, ik kon ni meer :(
De vrijdag moest ik dan opnieuw binnen en na 12uur was er nog ni veel veranderd, buiten ferme weeën. Het is dan een KS geworden. :rolleyes:

Van mijn part mocht hij dat al gedaan hebben op woensdag, want 'k was het meer dan beu toen. :o

joke
2 June 2010, 13:59
Ik ben ingeleid geweest op 39 weken. Had het zelf gevraagd omdat ik gewoon zot werd van mijn zwjeuk! Gynae was direct akkoord... :)

mama-van-Juno
7 June 2010, 22:33
Ik ben een absoluut tegenstander van inleiden als er geen dringende medische reden is. Ik weet dat ik daar sommige mensen mee op hun tenen trap en ik wil zeker niet mensen van mijn visie overtuigen, t is gewoon mijn mening...

Ik ben zelf 9 dagen overtijd gegaan. Mijn gyn wou me op 41w4d inleiden maar dan zou ik gewoon niet binnen gegaan zijn. Ik ben thuis bevallen onder leiding van 2 bekwame vroedvrouwen en die lieten me tot 42w overtijd gaan.
Ik ben een voorstander van tot 42w te wachten omdat je met 40w technisch gezien nog niet overtijd bent. Een natuurlijke bevalling kan tussen 37w en 42w, dus mijn mening is dat je je baby de kans moet geven te beslissen wanneer hij/zij het tijd vindt.

T is natuurlijk een heel ander verhaal als er medische complicaties zijn. Maar als je baby het goed heeft zie ik niet in waarom je niet 2 weken zou kunnen wachten. Die zijn zo voorbij...
T is voor je baby en jezelf nog altijd beter dat de bevalling natuurlijk kan starten.

ka80
9 June 2010, 09:14
Ik ben het hier absoluut mee eens. Mij wilden ze na 2 dagen !! na de uitgerekende datum al inleiden. Ik zou niet zijn binnengegaan. Gelukkig ben ik 4 dagen voor de datum bevallen. Ik snap niet waarom ze willen inleiden als er geen medische noodzaak is. Als je het zelf vraagt ok, maar in mijn geval wilden ze zowieso inleiden terwijl ik me nog kiplekker voelde (ongeveer toch). Het rare is dat het van land tot land verschilt. In Frankrijk 2 dagen na de datum, in Nederland tot 3 weken.

Kimm
9 June 2010, 12:49
Ik moest na 2 dagen overtijd terug langs bij de gynae. Ik vroeg haar of ik moest blijven en zij vroeg mij of ik mss wou blijven om het in gang te zetten. Nou, daar moest ik geen 2 keer over nadenken. Het heeft wel van 10u tot ong 20u geduurd eer ik kon bevallen, maar het is een super vlotte bevaling geweest en die dag zijn mijn man en ik heel relaxed doorgekomen. Om 10u het eerste pilletje slikken en dan zo om het uur nog eentje tot ik er vier binnen had. Ondertussen werden mijn vliezen ook gebroken. Tegen 15u30 flinke weeën, ruim een uur nadien epidurale (dan heb ik terug wat kunnen uitrusten) en enige tijd later is alles heel vlug gegaan. Baby zakte goed, baarmoederhals volledig verstreken en dan tegen 20u15 naar de verloskamer en om 20u57 is ons Marthe geboren.

lotjen
9 June 2010, 13:15
Bij mij gingen ze inleiden op 40w4d maar gelukkig is het vanzelf op gang gekomen,tis toch beter als je baby zelf kan beslissen wanneer hij/zij klaar is om geboren te worden. En voor de mama is het ook minder zwaar é,inleiden vraagt veel van je lichaam é. Maar mocht ik het uitgehouden hebben tot die datum zou ik wel binnen zijn gegaan,met nog een kleine peuter in huis is hoogzwanger zijn geen pretje é!

babs
10 June 2010, 09:17
ik ben voor 4 aug uitgerekend en heb daarna nog twee afspraken staan op 5 en 12 aug. Ik denk als ik overtijd zou gaan, helemaal gek ga worden. Een kennis van ons is op 36 weken ingeleid omdat ze een zwangerschapsvergiftiging had opgelopen, en de kleine woog 3000gr, dus alles was bij haar in orde

babs

Twinkel
10 June 2010, 17:33
Mijn gyne laat max 10 dagen over tijd gaan en dan laat ze het inleiden. Tenzij natuurlijk er met het kleintje iets is, dan laat ze het rapper komen.
Sowieso is ze er niet voor om vroeger dan je datum te laten inleiden.
De bevalling zou dan een pak zwaarder zijn...

Dapske
13 June 2010, 13:59
Ik ben ingeleid op 40 weken, maar dit kwam omdat bij de laatste bloedcontroles bleek dat mijn aantal bloedplaatjes zakten, en toen ik de laatste keer naar de gynae ging, zag die in de resultaten dat die weer gezakt waren. Daarom moest ik dezelfde avond nog binnen gaan in het ziekenhuis. Ik weet nog steeds niet wat dat wou zeggen dat mijn bloedplaatjes zakten, maar tijdens mijn (23 uur durende bevalling) hebben ze nog regelmatig bloed getrokken en gecontroleerd. Vanaf dat ik bevallen was, stegen het aantal bloedplaatjes terug zeer goed.

cocelinetje
13 June 2010, 14:46
Hé Dapske, dat van die bloedplaatjes komt me heel bekend voor :) Toen ik in het ziekenhuis lag, kon ik geen epidurale krijgen omdat het aantal bloedplaatjes dat ik had, veel te weinig was. Ze hebben dan speciaal bloedplaatjes moeten laten overkomen van een ander ziekenhuis en pas daarna kreeg ik mijn epidurale. Ik ben ook binnengegaan 's avonds om 18u en Lander is geboren 's morgens om 7u, dus ik kan ervan meespreken ;)

mini
13 June 2010, 15:26
Aaah vandaar da ze dus bloed nemen als ge binnengaat. *weer iets bijgeleerd :)*
Ik ben om 5u binnengegaan, tabletje opgestoken, na 2 uur voelden ze da tabletje nog steeds zitten. Ze bleven die opwekker maar opdrijven... :rolleyes:
Uiteindelijk m'n vliezen gebroken. Weeënstorm gekregen, kon amper recupereren. :o
Gyné raadde me epidurale aan, want het kon wel eens een KS worden, aangezien ik nog steeds geen extra opening had tegen de middag.
Zo gezegd, zo gedaan... tegen 16u werd dan beslist om een KS te doen, omdat ik nog steeds op 4cm zat.
Deze week dan email gehad ter bevestiging hoe of wat en vooral waarom het een KS is geworden.
Fien wou niet indalen, doordat ze gedraaid zat met haar hoofdje, geen indaling betekent geen druk op de baarmoedermond, dus ook geen ontsluiting.
En bij een volgende bevalling zou ik natuurlijk kunnen bevallen :D Als de baby indaalt natuurlijk en na een standaard bekkenmeting.

snoezel
17 June 2010, 15:16
ik ging anders vandaag ingeleid worden :)