Volledige versie bekijken : Nieuw hier
Stemar
28 October 2008, 15:43
Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Marianne, ben 42 jaar, in verwachting van een 4e kindje, uitgerekend voor 21 april 2009. Mijn eerste 3 kinderen zijn een jongen van 15, een meisje van 12 en een jongen van 10.
Daar ik niet meer van de jongste ben, had mijn gyneacoloog mij aangeraden om de vlokkentest te laten uitvoeren, om erfelijke ziekten, zoals het syndroom van Down te kunnen uitsluiten.
Die test heb ik 3 weken geleden ondergaan, en ik moet zeggen dat ik het maar akelig vond . Gelukkig mocht mijn partner erbij zijn en had ik veel steun aan hem. Een week nadien hadden we de uitslag al en gelukkig was die goed. Doch een kleine week na de test begon ik bruinverlies te krijgen, dat nu (welliswaar gelukkig al veel minder) nog steeds aanhoudt. Ik maak met toch wat zorgen en moet wekelijks op controle bij de gyn., morgen mag ik weer :)
Fijn dat er nu zoiets bestaat als dit forum, 11 jaar geleden kon dat namelijk nog niet.
groetjes,
Marianne
Kimmy
28 October 2008, 16:03
dag Marianne!
Amai, al drie kindjes... die zullen goed kunnen babysitten op hun jongste zusje of broertje :).
Het lijkt mij inderdaad erg akelig, het is natuurlijk wel goed dat de uitslag positief was!
Hopelijk kunnen ze je morgen geruststellen... Misschien was het bruinverlies enkel een gevolg van die test? Ik duim met je mee in elk geval dat je een gezond vierde kindje ter wereld mag brengen.
Door jouw ervaring zal je ons vast goed kunnen helpen met onze vragen en angsten over bevallen ;).
Succes ermee, hoor!!
groetjes,
Kimmy
snoezel
28 October 2008, 16:28
hey stemar,
wauw zeg,
in verwachting van een vierde kindje!
ik heb een jonger broertje, hij is 11 jaar jonger, en ik heb dat altijd zo leuk gevonden!
je drie oudste gaan echt een levende pop in huis hebben.
mijn broer heeft dus ook erg afgezien ;)
hopelijk ben je snel van dat bruinverlies af en is alles pico bello in orde met je kindje!
groetjes
snoezel
lies
28 October 2008, 17:07
Dag Stemar,
welkom op het forum en gefeliciteerd met je zwangerschap. Hopelijk ben je morgen een beetje gerustgesteld bij de gynae. Ik duim alvast.
groetjes
lies
Stemar
29 October 2008, 08:35
Hoi,
dankjulliewel voor de leuke welkommetjes :)
Het bruinverlies is nagenoeg over, gelukkig!!
Strakjes naar de Gynae. , blij dat ik ukje weer ga zien :D
isabelga
29 October 2008, 09:51
Hey Stemar! Proficiat met de zwangerschap van het vierde kindje!
Hoe reageren de oudere broers en zus erop? Doordat ze wat groter zijn kunnen ze alles meebeleven! Super!
Stemar
29 October 2008, 11:15
Ha Isabelga, die zijn echt wel superenthousiast en ik denk dat ik het nog moeilijk zal krijgen om zelf voor de baby te zorgen hihi.
Ze komen dagelijks vragen of ze eens op mijn buik mogen luisteren, echt vertederend is dat :D
isabelga
29 October 2008, 16:38
het is leuk dat de ouders broers en zus zo meeleven!
Mijn vriend verschilt 15 jaar met zijn zus. Hij vertelde me dat ze hem uit school zijn komen halen als zijn mama moest bevallen en dat iedereen aan het juichen was.
Hij is veel meer dan 'de grote broer' voor zijn zus.
Geniet van de zwangerschap!
snoezel
29 October 2008, 18:38
ik zie de meester van het vijfde leerjaar nog binnenkomen.
ja, je mama heeft juist een kindje gekregen. en wat denk je dat het is geworden?
we wisten het al van in het begin maar ik stond toen met mijn mond vol tanden en wist het helemaal niet meer.
toen zijn we mogen vertrekken en stond ons pa ons op te wachten om naar het moederhuis te vertrekken!
echt heel leuk!
L@yla
29 October 2008, 21:10
hoi stemar,
ook van mij welkom en proficiat! je bent er eentje met ervaring,heel leuk natuurlijk zoals kimmy zegt als we raad nodig hebben:)
ikzelf heb ook een klein zusje en het is zo mijn schatje... leuk als oudere broer of zus,altijd leven in huis!
gr
layla
Stemar
30 October 2008, 06:55
hoi Layla, dankjewel, ik zal mijn best doen om jullie met raad bij te staan, doch ben jammer genoeg geen deskundige ;) .
Wat ik van sommigen hier uit mijn omgeving vervelend vind is dat ze commentaar geven zoals "ughhh, een vierde kind en al 42 jaar!!"
Dat doet pijn, zo'n opmerkingen, weet je. En hoewel de zwangerschap niet gepland was, is de baby meer dan welkom :)
En ja, ik denk dat het echt wel leuk is voor mijn 3 kinderen, om dat zo bewust mee te kunnen maken. Zo krijgen ze ook een beetje een beeld hoe het later bij hunzelf kan verlopen :)
Groetjes,
Marianne
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.