PDA

Volledige versie bekijken : gyné-bezoek!

Kimmy
28 October 2008, 11:50
Dag allemaal,

Ik had vandaag mijn eerste gynébezoekje en het is erg goed geweest!

Alles zag er prima uit volgens mijn (ongelooflijk lieve) gynaecoloog. Een schat van een man die je veel uitleg geeft en op je gemak stelt en zo.

Het hartje zo hard zien kloppen doet toch wel wat met je, ik zat met traantjes en ook mijn man moest effe slikken :).

Wij zijn dus gerustgesteld en kijken uit naar de volgende keer, ook al duurt het maar 20 minuutjes!

xxx
Kimmy

Anneke
28 October 2008, 13:11
Hey Kimmy,

Super nieuws!
Ik zie dat we samen kunnen aftellen naar ons volgende gynébezoek, want ik moet ook op 25 november, om half negen 's avonds!

x
Anneke

Kimmy
28 October 2008, 13:24
ik om half tien 's morgens :)
is dus nog een maand maar het zal vast wel weer voorbij vliegen, é!
x

Wende
28 October 2008, 13:24
Good for you, Kimmy

snoezel
28 October 2008, 15:59
dat vond ik dus de mooiste echo!
die eerste keer dat hartje zien kloppen is een gevoel dat je nooit meer vergeet!
die van 12 weken is ook fijn omdat je ze dan volledig op het scherm kan zien en je zult zien hoe hard dat je kleine meisje/jongetje al veranderd is...
dan is het echt een mensje.
daarna worden ze spijtig genoeg altijd maar groter en groter voor de echo en die zijn dan minder om te zien maar het blijft speciaal hoor!

Mrs O.
28 October 2008, 16:36
eeej kimmy

woehoeee ben blij vr u.. Super he als ge het hartje ziet kloppen :)

Blij dat je nu een beetje gerustgesteld bent

xxx

veerle
28 October 2008, 21:07
hi dames,

als ik dat zo lees hier moeten die echos echt
geweldig zijn!!!
kan er jammer genoeg niet van meepraten!!

xxx
xx
x

Laurence
28 October 2008, 21:09
Leuk hé zo een echo. Ik kijk er al naar uit voor de volgende zwangerschap. Het was steeds leuk om je babytje te kunnen zien, ook al is het maar op een schermpje.

lady bug
28 October 2008, 21:44
elke echo is zalig om te zien en geeft ook steeds weer die geruststelling dat alles inorde is. ik kijk al weer uit naar volgende maandag.

Kimmy
25 November 2008, 13:06
en vandaag was eindelijk mijn tweede gynébezoek!
amai, dat was leuk :)
alles zag er prima uit volgens de gynaecoloog dus we zijn gerustgesteld... De nekplooimeting gaf 1,28 en de baby was al flink gegroeid naar 5,5 cm (met beentjes erbij!).
zaaaalig om het geluid van het kloppend hartje te horen.
ik ben ietwat gerust gesteld, moet alleen nog wachten op de uitslag van de bloedtest!

was leuker om op de buik die echo te doen dan inwendig trouwens!

liefs
Kimmy

Anneke
25 November 2008, 13:20
Hey Kimmy,
Super hé, die echo op 12 weken! Zo al een echt mini-mensje dan.
Bij mij is het deze avond ook weer zo ver.
En nog grappiger, mijn volgende gyne-bezoek valt weer op dezelfde dag als het jouwe, 23 december!
Gr,
Anneke

Kimmy
25 November 2008, 15:08
dag Anneke!

We kunnen dus samen aftellen :).

Maar jij moet eerst nog je "genotmomentje" hebben, want dat is het toch, é, die paar minuten dat je je kleintje ziet... Ik vergeet op dat moment alles rond mij, ik veronderstel dat dat voor jou niet anders is en dat je dat nog veel meer nodig hebt dan ik!

Hopelijk alles in orde met je vriend en hopelijk kan hij mee met je vanavond?

Geniet ervan straks, é.

Liefs
Kimmy

Anneke
25 November 2008, 16:01
idd, Kimmy, het blijft elke keer speciaal he, dat zo een garnaaltje in een paar maanden tijd uitgroeit naar een mensje met alles erop en eraan.

Mijn vriend kan mee hoor vanavond. Gelukkig maar, want ik ben van 't weekend gevallen en loop momenteel met krukken. Ik kan zelf dus niet met de auto rijden momenteel.

Om half negen moet ik gaan. Ik laat morgen wel weten hoe het geweest is!

x
Anneke

snoezel
25 November 2008, 16:48
op twaalf weken kan je ze nog helemaal op het scherm zien hé! dat vond ik echt super.
vanaf 20 weken werd het een stuk moeilijker om alles goed te zien vond ik, het blijft natuurlijk speciaal hé!

kijk er toch naar uit om dat nog eens mee te maken hoor!

Nes
25 November 2008, 23:21
Ja, ik zou ook zo graag een foto hebben nu met alles erop, maar dat gaat idd niet meer. Spijtig.

En ik ben der dus nu vrijwel zeker van dat ik het voel. Zeker 's avonds. 'K moet wel geduld hebben en het is nog heel lichtjes. Daarjuist iets gaan drinken en toen moest ik wel zeggen van: ja, 'k heb nen schot gekregen. Zo zalig.

Mrs O.
26 November 2008, 10:36
hey kimmy,

keigoed dat alles in orde was... is super he die echo op 12 weken !!
ik moet den 22ste teruggaan, dus één dagje vroeger, mr ge zijt mij aan het inhalen he :) , volgende keer gt gij vr mij gn hihi...

ik had nog inwendige echo :(, mr bij mij wast wel mr op 11w 3d, mss daarom? of hangt da af van gyné tot gyné?

xxx

mini
26 November 2008, 10:54
hangt af van gyné tot gyné :)
Die van mij ging al een gewone echo genomen hebben. Maar dan moest'k wel met een bijna volle blaas gaan.

Nes
26 November 2008, 22:14
Hangt ook wa van de baby af hoor, bij mij hebben ze nog maak een keer een gewone echo genomen.

Surprise
27 November 2008, 08:33
Leuk voor je Kimmy dat alles ok was , geniet er nog van.

Anneke
27 November 2008, 11:26
Hallo iedereen!

K moest dus dinsdagavond ook naar de gyné. Het ziet er naar uit da we een serieus boeleke gaan krijgen. Ze is al 35 cm en 1kg200. Das 10 cm gegroeid op 4 weken!

Voor de rest was alles in orde. Ze ligt wel nog in stuit, maar voorlopig heeft ze nog plaats genoeg om te draaien. Ik kan echt zien waar haar hoofdje ligt, das wel grappig, aan ene kant is mijn buik dikker dan aan de andere kant!

x
Anneke

taschkevdv
27 November 2008, 11:36
hey anneke

aah amai ja das veel he op 4 weken :)

ooh das wel tof dat je dat zo kan zien seg :) zien er naar uit dat bij ook zover is :).maar eerst hopen dat alles oké is.gisteren had ik rugpijn van men kan nimmer en vandaag heb ik precies niks :|

Kimmy
27 November 2008, 18:35
dag Anneke,

grappig, zo'n onevenwichtige buik :)

fijn dat alles goed verloopt!

x

Anneke
28 November 2008, 15:12
Hey taschke, heb nog niet de kans gehad om je proficiat te wensen, dus bij deze... DIKKE PROFICIAT!
Die kwaaltjes, dat betert wel hoor, hoewel, eigenlijk veranderen ze gewoon. In het begin was ik dikwijls heel moe en af en toe misselijk, nu is dat beter, maar heb ik last van mijn bekken. Maar ja, dat nemen we er met plezier bij he!
Je moet wel nog even wachten voor je naar de gyné kan zie ik, maar je geduld zal beloond worden, neem dat maar van mij aan.

Is inderdaad grappig, die buik, Kimmy. Rechts naast mijn navel staat er zo echt een bult op en is hij kei-hard, links is hij precies leeg...
Ik blijf het verwonderlijk vinden hoe je iets dat nog niet geboren is al zo graag kan zien!

x
Anneke

ka80
28 November 2008, 15:25
Ja, 't is een grote meid!! 35 cm al!!! Ik denk dat die van mij nog maar 22 cm of zoiets is, zal het je maandag weten te zeggen en dan weten we ook of het een meisje of jongen wordt! zo spannend allemaal he!!

dikke kussen allemaal

Anneke
28 November 2008, 15:58
Hey ka80,
Laat maandag zeker weten hoe het geweest is! Ben wel eens benieuwd hoe groot jouw kindje nu is. Bij mijn vorige gyne-bezoek was ik 20w 5dagen en toen was ze al 25cm (en 450gr). Zou dus wel eens willen vergelijken.
En ga je het geslacht geheim houden, of mogen we het allemaal weten.
gr,
Anneke

Nes
29 November 2008, 13:36
Oei, groeit dat zo vlug? Ik geloof dat dat van mij vorige week rond de 20 cm was. Ik vergeet dat gewoon als alles goed gaat. :(

taschkevdv
29 November 2008, 13:53
hey anneke

mercikes he! :) ja het duurt idd nog even voor ik mag gaan maar ja het is ook nog pril he...zie er toch naar uit naar de eerst echo hoor :) allemaal zo spannend!

groetjes

Mientje
15 December 2008, 22:51
Hey dames,

Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad. Dit was toch speciaal hoor. We hebben het hartje heel even horen kloppen. Alles was in orde. Alleen ben ik minder ver dan gedacht. Ik dacht dat ik 9 w was (en volgens de berekening is dit ook) maar volgens de echo ben ik nog maar 6w en 5d (uitgerekend voor 05/08). Op zich maakt het niet zo veel uit. Alles was ok en dat is het voornaamste. Ons boeleke was reeds 8 mm groot. Fantastisch toch hé!

Groetjes,

Mientje

PS: nu moet ik wel zien mijn ticker aan te passen.

Nes
15 December 2008, 23:05
Tof he die eerst echo!!! Nu kan je al uitzien naar de volgende. Ik vind het soms moeilijk te geloven allemaal. Echt een wonder.

Kimmy
16 December 2008, 10:38
hu? 2 weken verschil, da's wel veel, é... Natuurlijk, als je overtuigd bent van wanneer je je eisprong had, ga je best verder op je eigen berekening en niet op die van de gyné, é!

Wende
16 December 2008, 14:32
Hee Kimmy

Geweldig he?! die Echo! Heb je de foto's ook meegekregen???
Wij mogen as donderdag weer heen voor onze 2e echo, dan krijgen we te zien wat het wordt, qua geslacht. En das hier ehct nodig aangezien ze hier in de VS alleen maar blajuwe of rose kleertjes hebben....

WE zien er naar uit...

Liefs
wende

Kimmy
16 December 2008, 15:19
grappig, klinkt zo typisch VS eigenlijk :)
jij bent dus ook al aan het aftellen naar het volgende gynébezoekje!
geniet ervan ;)

wij krijgen de echo altijd mee, jullie niet?

groetjes
Kimmy

Kimmy
23 December 2008, 11:17
hé, Mrs. O., hoe was je gynébezoek gisteren??

ik zit af te tellen, nog een uur en een kwart en ik mag ook gaan... ik hoop zo hard dat ik het geslacht ga kennen (en nee, ik vertel het zelfs niet aan jullie :))! er wordt ook de 3D en zelfs 4D gemaakt!!!

spannend!!!!!

x

mini
23 December 2008, 11:31
ik hoop zo hard dat ik het geslacht ga kennen (en nee, ik vertel het zelfs niet aan jullie :))! er wordt ook de 3D en zelfs 4D gemaakt!!!

spannend!!!!!

x
Da's gemeen! :o
Nee serieus, geniet er maar van ;) En hopelijk kan je het geslacht zien ;)

Laurence
23 December 2008, 11:37
Tis te hopen voor jou dat je babytje het wil laten zien.
Ik gok op een jongetje :)

Kimmy
23 December 2008, 12:10
zoooo grappig dat je dat zegt Laurence...
iedereen in mijn omgeving (maar echt IEDEREEN) zei me onafhankelijk van elkaar te denken dat het een jongetje wordt! alleen één van mijn zussen gokt op een meisje

nog eventjes en ik weet het :)

Kimmy
23 December 2008, 14:53
amai, zaaaalig, we weten het geslacht!!

we zagen de baby zichzelf omdraaien, dat was raar om te zien, het deed het op identiek dezelfde wijze als ik dat doe in mijn bed: zo met op het laatste nog eens het poepke goed leggen :)

fantastisch om de ruggegraat, ribbetjes, ... te zien

ik ben in de wolken!!

voor een 3D was het te vroeg omdat de placenta nog teveel ervoor lag, da's voor 20 januari, opnieuw aftellen geblazen :)

liefs
Kimmy

snoezel
23 December 2008, 15:42
en ga je ons in spanning houden?
leuk om horen dat het zo fantastisch was!!!

Kimmy
23 December 2008, 17:04
jip, ik hou jullie in spanning, ik wil dit echt voor Tim en mij houden
(of tenminste proberen)

ik vond het deze morgen het mooiste moment tot nu toe, nog specialer dan het hartje te zien/horen kloppen vond ik het zien van de beweging... het gevoel dat er werkelijk een mensje in mij leeft was allesovertreffend!!

ik ben echt gelukkig!!

ik wens iedereen dit gevoel toe, het is met niets te vergelijken...

liefs
Kimmy

Mrs O.
23 December 2008, 18:03
oh kimmy

keileuk da jullie het geslacht weten... Ik denk dat het een jongen is , mr ja, bevestigen gaat ge toch ni he...:)

Mijn gyné heeft zelfs ni gekeken nr het geslacht. Toen ik ernaar vroeg zei hij: te vroeg, ik ga nu niks knn zien, mss volgende keer... ok dan eh :). Was wel beetje ontgoocheld da hij zelfs ni probeerde, ma ja hij is de expert...

Dus vr mij was gisteren beetje ontgoochelend, kan ni goe uitleggen waarom... geslacht ni weten was het op zich ni, mr twas echt zo rap rap zonder echt veel uitleg... Alles is wel ok, das het voornaamste he, da weet ik ook wel :)

ben blij vr u kimmy ;) xxx geniet ervan zo net vr kerst, wat een mooi kadootje

Nes
23 December 2008, 19:23
Ja, kimmy, ik hou het ook lekker voor mezelf. :)

Mijn tranen bollen altijd over mijn wangen als ik dat spruitje zie. Die emotie die loskomt is echt enorm. En ik kan het niet tegenhouden, eentje moet er bollen. :)

Anneke
24 December 2008, 10:27
Goeiemorgen dames,

Ook ik moest gisteren naar de gyne. Alles was weer prima in orde. Maar t zou wel eens een zware bevalling kunnen worden. Onze dochter is al 42cm en 1kg900. Zo'n 3 weken voor op schema!

Prettige feesten iedereen!
Anneke

Nes
24 December 2008, 10:39
Oei, Anneke. Misschien stopt ze wel met groeien op het einde. Sommige doen dat vooraf en andere achteraf he. Nog niet teveel zorgen maken. Mijn kindje weegt al iets meer of het zou mogen maar het is niet erg.

Anneke
24 December 2008, 11:20
Hoi Nes,
De gyne zei wel dat als ze tegen dit tempo verder blijft groeien, ik vroeger ingeleid zal worden.
Vorige maand stond ik 2 weken voor op schema en toen dacht ze dat dit een groeispurt was en dit zich wel zou stabiliseren, maar voorlopig gaat ze op dezelfde curve verder (nog wat sneller zelfs...)
Maar ja, we zien wel he, ze is gezond en dat is voor ons het allerbelangrijkste!

Nes
24 December 2008, 12:49
Ik dacht dat eigenlijk wel Anneke. Zolang ze gezond is. Let wel op dat je je congé op tijd neemt he of je bent een week kwijt.

ka80
24 December 2008, 17:49
WAUW!!! Bijna 2 kg! Ongelofelijk seg! Ik denk dat wij een mini-tje gaan krijgen want toen ik in week 23 zat woog die maar 500gr en een beetje en was iets kleiner dan het gemiddelde maar de gyne heeft daar niet op gereageerd = goed maw. Zou kunnen dat hij nu ook aan een inhaalmanoeuver bezig is natuurlijk. In ieder geval, zo lang ze gezond is is het goed he!! Heeft de gyne gezegd wanneer dat zou kunnen zijn? Wachten ze een bepaalde lengte en gewicht af vooraleer in te leiden?

snoezel
25 December 2008, 08:28
hey anneke,

beter dat ze wat reserve hebben hé.
als ze dan wat vroeger komen...
onze kobe stond ook altijd een drie weken voor op schema en die is twee weken een half te vroeg geboren.
was toen 50cm en 3kg370! in het begin vallen ze ook nog een beetje af!

Nijntje
25 December 2008, 15:21
Hallo allemaal!!! :D

Gisteren onze eerste echo laten maken! Wat is dat geweldig!
Het kindje was al supergoed zichtbaar, met hersenhelften, armpjes, handjes, benen en voetjes.. Echt al een klein mensje. Het hartje klopte ook goed en hij/zij was al goed aan het bewegen! :)
Dat was echt super!!
Jammer genoeg had niemand ons vertelt dat we een dvdtje moesten meenemen voor de beeldjes daarop te branden. Gelukkig hadden we ons fototoestel meegenomen en konden we een klein filmpje opnemen.
De volgende keer staat dat als nummer 1 op t lijstje om mee te nemen!

Gisteravond de eerst ouders en broertjes en zusjes op de hoogte gebracht. N klein beginnend cadeautje wat we op t laatst nog hadden 'gevonden'.
De verrassing was GROOT! Met de nodige traantjes en verwonderingen - want absoluut niet verwacht voor de meeste... hihihihi :D

Maakte de avond dus helemaal af!

Groetjes aan iedereen en nog gezellige dagen toegewenst!

Nijntje en ...

snoezel
25 December 2008, 17:28
oh super zeg!!!
ja op 12 weken is het echt het mooiste!!!!

super leuk om zo'n kerstverrassing te hebben!
grt
snoezel

Kimmy
26 December 2008, 11:04
hoi hoi,

Tim en ik hadden het al lastig rond de verschillende kersttafels om ons niet te verspreken :). We spreken nu altijd over "de baby", "babybeer" en "het"!

Snoezel, ik vond onze laatste echo nog mooier dan de eerste echo: ik vond het zien van de beweging nog intenser dan het zien kloppen van het hartje... raar misschien, maar ja, da was mijn gevoel!

x

ka80
26 December 2008, 16:16
Ik vond de tweede echo ook mooier (rond week 23 denk ik dat dat was) misschien omdat mijn man er toen bij was en ik ondertussen een band had met de baby door de stampjes. Bij de eerste echo kon mijn man niet blijven (1 uur vertraging in wachtzaal) en heb dus de echo alleen moeten doen. Ik was een beetje kwaad op de dokter toen en heb er dus minder van genoten.

ZALIG KERSTFEEST IEDEREEN (het sneeuwt hier in Zuid-Frankrijk,... ongelofelijk, het blijft wel niet liggen)

Nes
26 December 2008, 19:07
Ik vond de eerste echo heel emotioneel en die vanaf nu vind ik ook heel tof! Maar ik hoop dat die 3D eens lukt want tot hiertoe heb ik nog geen change gehad.

Kimmy
20 January 2009, 11:50
opnieuw gynébezoek achter de rug!

zaaaalig, het gaat allemaal prima met babybeer: intussen is hij/zij al gegroeid naar 23 cm, weegt hij/zij 350 gram en zijn alle orgaantjes en zo in orde...

de dokter kon geen 3D nemen omdat mijn placenta in de weg zat, misschien de volgende keer zei hij!

ook met mij is het goed: gewichtstoename is blijkbaar normaal (toch al + 7 kg...)

hij trok ook mijn bloed omdat ik klaagde van vermoeidheid, hij denkt dat er niets aan de hand is maar wil toch effe checken of ik bv geen bloedarmoede heb

ik smolt terug bij het zien van het minimensje én de beweging...

ik kreeg een mooie echo mee, misschien zaag ik vanavond bij mijn ventje om hem nog te posten

ik stuur jullie allen mijn liefste groetjes,
Kim

snoezel
20 January 2009, 14:59
tof hé omdat kleintje zo op het scherm te zien!
geniet er maar van...
goed dat hij je bloed even controleert. beter eens teveel dan eens te weinig!

Kimmy
21 January 2009, 11:13
anneke,

hoe zit het met jouw kleintje?
En hoe stelt je man het?

x

Mrs O.
21 January 2009, 11:14
hey kimmy

blij dat alles in orde is met babybeer, heb gisteren aan je dacht hoor :)

Ik moet nog aftellen tot volgende week maandag... en begin stilletjes aan nerveus te worden... Sinds dit weekend (druk verhuisd) voel ik toto amper... kan dat zijn door al dat heen en weer geloop??? Als ik op kantoor zit voel ik toto echt regelmatig, mr nu niet meer... Gisteren kalme dag gehad, en hoopte van terug meer te voelen, mr niks... hopelijk vandaag op kantoor weer de geruststellende plopjes...

Tzal wel niks zijn, en zal er teveel op focussen... maar laat die tijd vooruitgaan !!! Ik wil MAANDAG !!!!!

Anneke
21 January 2009, 11:24
Goeiemorgen iedereen.

Ik lees nog wel regelmatig mee hoor, maar heb niet altijd de tijd om zelf te antwoorden.
Vanavond ga ik naar de gyné. Ben superbenieuwd hoe groot ze al is! Ook komen ze vandaag de meubeltjes van de kinderkamer leveren en monteren. Het wordt ineens zo echt he.
Met mijn man gaat het redelijk goed Kimmy. De chemo zit erop en half februari starten ze met de radiologie. Maar het ziet ernaar uit dat alles in orde komt.
Ben blij dat het met jullie beebjes ook goed gaat! Mrs O, zal wel door de drukte komen dat je hem/haar wat minder voelt.
Groetjes aan iedereen!
Anneke

Mrs O.
21 January 2009, 11:29
Hoi Anneke,

Jij mag idd beginnen aftellen he stillkes aan :)
Das goed nieuws dat alles goed gaat met je man en dat alles er goed uitziet voor jullie...

Groetjes

Nes
21 January 2009, 11:34
Hey Anneke ik ben ook blij te horen dat alles goed gaat met jullie!!!

En Mrs O. dat zal idd wel komen door de stress. Eens je normale leven weer zal je toto wel weer voelen.

Anneke
21 January 2009, 12:49
K ben idd al serieus aan t aftellen! Nog 7 weekjes te gaan (of mss nog minder).
Tot hiertoe vind ik dat het nog redelijk vooruit is gegaan, al denk ik wel dat dit de langste weken zullen worden.

snoezel
21 January 2009, 13:00
nu weet je dat het echt niet meer lang gaat duren hé!
vond dat ook lang duren maar ben uiteindelijk op 37w en 2d bevallen...
dus wie weet!

Kimmy
21 January 2009, 13:14
dag mrs. O., dat komt zeker en vast doordat je minder stilzat én omdat je baby eigenlijk nog wel plaats genoeg heeft in de baarmoeder en dus niet bij elke beweging tegen de baarmoeder zit. Op de echo zagen we babybeer bewegen maar ik kon d'er niets van voelen!! normaal dus maar even normaal dat we erover een beetje flippen ;).

En Anneke, ik ben heel blij te horen dat jullie het goed stellen en dat het met je man de goede richting uitgaat!! Dan gaan jullie toch van jullie meisje kunnen genieten met minimale extra zorgen, é...

xxx

Mrs O.
21 January 2009, 14:45
hey kimmy, ik lees net je berichtje en tezelfdertijd kwam toto ff 'ploppen' om toch mr effe te bevestigen dat ik mij geen zorgen moest maken :) lief hé...

Kimmy
21 January 2009, 16:25
wat een attent baby'tje heb jij ;)

ik tel met je mee af naar maandag!!!

liefs
Kimmy

ka80
21 January 2009, 20:30
Hey Anneke, lees dit nu pas, terwijl ik al op een ander topîc gevraagd heb hoe het met je ging. Hier heb ik dus mijn antwoord,...
Ben blij dat alles de goede richting uitgaat! Hou ons op de hoogte he? Nog maar een kleine 7 weken!! Spannend! Heb je last van je dikke buik of kan je nog veel doen? Daar heb ik wel wat schrik van. groetjes

Tacha1977
22 January 2009, 12:20
Deze namiddag om 14u moet ik naar de gyneacoloog, omdat ik vanmorgen roze tot roodgekleurde afscheiding verlies. Ook heb ik soms last van pijn, net menstruatiepijn. Ik ben wat bang en hopelijk is het niet al te erg. Normaal moest ik morgen gaan op controle, maar 't is nu één dag eerder.

Grts Tacha.

Nes
22 January 2009, 12:57
Hey Tacha, laat iets weten he!! Ik duim voor jou en ik snap dat je bang bent. In het begin van m'n zwangerschap verloor ik ook regelmatig eens wat bloed, gelukkig was het bij mij niets. Ik hoop bij jou ook niet.

Anneke
22 January 2009, 13:48
Veel succes straks Tacha, zal voor je duimen.
Ik moest gisteren naar de gyne. Ons meisje is nu 45cm en 2kg500. Ze staat nu nog een 2-tal weekjes voor. Voor de rest was alles in orde.
Van mijn dikke buik heb ik niet zo veel last ka80, eerder van mijn bekken en rug. En van mijn ribben.
Vorig weekend heb ik nog 2 dagen op de trapladder gestaan om te behangen in de kinderkamer, en dit lukte nog behoorlijk.

Kimmy
22 January 2009, 15:02
hey anneke,

fijn dat alles goed is met jullie meisje!
da's precies wel al erg groot, niet, maar te klein is vast veel erger
ik veronderstel dat jij het wel geen 40 weken uithoudt? :)

x

Anneke
22 January 2009, 16:25
Ik zou het niet zo erg vinden als ze één of twee weekjes vroeger komt hoor Kimmy. Ik heb nu soms al het gevoel dat er niet veel plaats meer overblijft in mijn buik.
Mijn vriend is bijna 2 meter en ik ben 1m75 dus ik had me wel aan een grote baby verwacht.

mammiii
22 January 2009, 16:50
Ik moet nu de 27ste naar de gyne, Spannend! Het positieve is, hij ligt constant naar beneden. dus misschien ga ik wel chance hebben op de dag van de bevalling;Is het eigenlijk beter om al paar daagjes voordien binnen te gaan of gewoon weg door doen tot het water breekt? ,want ik ga eigenlijk doorwerken tot eind April. En 15 mei is normaal gezien de eindddatum. Heb toch een zittende job.Kmoet niet constant heen en weer gaan. Enige informatie? :)

Nes
22 January 2009, 17:17
Ik zou gewoon thuis wacht tot de weeën beginnen of eventueel het water breekt. De kliniek is niet leuk om af te wachten he en thuis kan je je iets meer ontspannen. Ik ga toch thuis afwachten (als ik die kans krijg) maar ik ga wel vragen aan m'n ventje om de laatste 2 dagen verlof te nemen zodat ik niet alleen zit als het begint.
Ik zou je ook aanraden om te werken tot de laatste dag die mag als je dat kan. Zo heb je meer verlof samen met je kleintje. En mits je toch zittend werk hebt.
Alé, das mijn mening he.

mammiii
22 January 2009, 17:26
Ja maar zowieso heb ik dus 16 dagen die ik voor de bevalling krijg, en nadien kan ik er 15 weken hebben. Alles is al geregelt enzo met agency etc.. Maar ik wou ook verder doen tot, maar blijkbaar is het niet al te prettig om zo op je werk of winkel dat te moeten tegen komen dat het water breekt. Ik spreek nog niet uit ervaring :) .

Nes
22 January 2009, 17:28
Als je daarna toch nog je 15 weken krijgt zou ik thuisblijven en ervan profiteren om de laatste puntjes op de i te zetten.

Tacha1977
22 January 2009, 17:51
Mijn zwangerschap is ten einde. Het vruchtje was te klein volgens het aantal weken en 't zou gestorven aan 9 weken.

Nes
22 January 2009, 17:53
Oei Tacha, das slecht nieuws!!! Ik vind het echt spijtig voor jou. Het niet opkroppen he meid! Erover praten he en stort je hart hier maar uit als je dat nodig hebt. Ik denk aan jou.

Nala'tje
22 January 2009, 18:02
hey tacha,

wat erg!!

ik hoop dat je het snel een plaatje kan geven en dat je goed met je man kan praten.

stort hier je hart maar uit!!

veel liefs, nala

mammiii
22 January 2009, 18:05
:S sterkte!

X Nicky

Mrs O.
22 January 2009, 18:15
Oh sorry tasha... wat een opdoffer !! Veel sterkte en je kan altijd bij ons terecht als je je hart wil luchten...

lotjen
22 January 2009, 20:04
O neen,sorry tasha...
Dat is echt wel een klop dat je krijgt! Veel sterkte meisje

Kelly
22 January 2009, 20:11
Veel sterkte Tacha!

taschkevdv
22 January 2009, 20:36
hey tacha

wat erg! ooh vind het echt jammer voor je.zeker niet opkroppen, ik heb dit wel een beetje gedaan en het men klopje vandaag gekregen.ik wens je veel sterkte toe meid!!

lies
23 January 2009, 00:20
hey tascha, veel sterkte

Tacha1977
23 January 2009, 01:45
Bedankt voor jullie steun. Via pilletjes in de vagina, had ik deze avond erge buikpijn, net mentruatiepijn, maar net ietsje feller. Ook heb ik al enkele bloedklonters verloren en da's waarschijnlijk het vruchtje. Ik hou me sterk en mijn vriend ook. Gelukkig is ie morgen ook thuis en kunnen we elkaar steunen. Ook hebben we het al verteld aan mijn zoon.

Grts Tacha.

snoezel
23 January 2009, 08:25
pfff... krijg het altijd zo benauwd als ik zo'n berichtjes lees hé!
veel sterkte hoor tasha...

mini
23 January 2009, 10:25
Véél sterkte tasha

Trinity
23 January 2009, 10:36
Ik wens je heel veel moed en sterkte Tacha!

Nes
23 January 2009, 10:52
Ik krijg kippevel als ik zo berichtjes lees!!! 'K zou zo kunnen beginnen wenen.

Kimmy
23 January 2009, 11:40
oh nee, Tacha, ook van mij mijn medeleven!
liefs
Kimmy

ka80
23 January 2009, 14:37
Vind het ook heel erg voor je Tacha,...
Nes, niet wenen he, je voelt je al depri genoeg!!

Nes
23 January 2009, 17:13
Zal proberen, maar ik ben overgevoelig de laatste tijd. Is er iets ergs ween ik en als ik denk dat ik mama ga worden dan ween ik van blijdschap. M'n man snapt er echt niets meer van :)

Tacha1977
24 January 2009, 09:56
Eerst en vooral bedankt voor jullie steun.

Gisteren in de vooravond terug naar de gyneacoloog geweest voor controle en inderdaad, het vruchtje is verdwenen. Ik hou mij zo sterk mogelijk en soms laat ik een traantje.

Grts Tacha.

Fieke
24 January 2009, 21:25
Veel sterkte in deze moeilijke periode!

Laurence
25 January 2009, 13:46
Veel sterke toegewenst :)
Dikke knuffel

Nes
25 January 2009, 16:24
Hou je sterk he meid. En ween maar als je daar zin in hebt.

mammiii
28 January 2009, 12:13
Hi iedereen!

Gisteren naar Gyne geweest, Amaaii zeg. :-O 750 gram ,32 cm groot! en ik ben nu ja op deze ticker zal je wel zien hoever ik ben.
Ik heb ook moeten op de weegschaal staan,, amai kben dr nog niet goed van. 87kg! 8kg in maandhalf tijd.
Maarja heb enorm veel last van vochtophoping en etc..
Dus met het kindje is alles in orde, behalve dat de niertjes wat opgezwollen staan.Maar nu moest ik me nog geen zorgen maken,enkel als het geboren is wordt het eens goed nagekeken. Het ligt nu nog een beetje dwars, met het hoofdje in de rechterzij.Binnen drie weken terug, en dan weeral bloedtest. Want blijkbaar moet ge dat veel doen voor die toxo. En mijn suikerdiabetes. Ze hebben dan mijn buik gemeten, ongeveer 28cm,in de lengte dan he.En nadien heb ik een hele mooie echografie laten doen, is geen normale maar zo'n 3d achtig. Het hoofdje kon ik niet zien alleen zijne poep :p (lacht) .

Liefss!

Nes
28 January 2009, 15:45
Tof alé mammiii, hoeveel ben jij in totaal al bijgekomen? Ik zit nu aan 9 kilo. Ik ben echt blij dat alles goed gaat met jou en je baby;

mammiii
28 January 2009, 18:14
Tof alé mammiii, hoeveel ben jij in totaal al bijgekomen? Ik zit nu aan 9 kilo. Ik ben echt blij dat alles goed gaat met jou en je baby;
Kdurf het haast niet te zeggen mr toch een 15 kg :( .. vocht erbij eh.Overal zit het .. Hopelijk is da rap weg als ik bevallen ben, maarja te rap kan ook niet hebk onlangs gehoord als je te rap vermagert en je geeft borstmelk dan ja ,is het ook niet gezond.Normaal gezien neem ik natuurlijke pilletjes voor mijn vocht, en dan kan ik veel naar het toilet, maar nu kan ik dat niet nemen. Veel water drinken helpt bij mij ook niet, max 3 of 4 kr per dag moest ik naar het toilet. Nuja met de zwangerschap is dat meer.

Nes
28 January 2009, 18:39
Hey mammiii, niet vrezen hoor!!!! Een collega van mij was in totaal 30 kilo bijgekomen, ook door het probleem vocht. Direct na de bevalling was er al 25 kilo af, dus ze moest maar 5 kilo wegwerken. Dus nog niet wanhopen he!!! Maar goed smeren he!!! Ik zal ook nog veel bijkomen maar ik zal ze deraf moeten werken, het is geen vocht. Maarja soit. En met thuis te zitten heb ik meer zin in zoetigheid. De laatste dagen ook cola en appelsap.

mammiii
28 January 2009, 18:56
Hey mammiii, niet vrezen hoor!!!! Een collega van mij was in totaal 30 kilo bijgekomen, ook door het probleem vocht. Direct na de bevalling was er al 25 kilo af, dus ze moest maar 5 kilo wegwerken. Dus nog niet wanhopen he!!! Maar goed smeren he!!! Ik zal ook nog veel bijkomen maar ik zal ze deraf moeten werken, het is geen vocht. Maarja soit. En met thuis te zitten heb ik meer zin in zoetigheid. De laatste dagen ook cola en appelsap.
Ik gebruik die creme van Zwitsal =D ,, balsem voor de buik. Ma ksmeer da overal ze. Ruikt lekker maar ik kan er niet veel van gebruiken,anders krijg ik jeuk. Ik drink elke dag fruitsap met die kaneel in.Lekkr! Kzal jet zowieso laten weten of ik er direct wa af ben gegaan bij de bevalling, mr keb wel een vraagje, hoe ziet je buik er eigenlijk uit als je net bevallen bent? Kbeeld bij in dat da wa blubbie blubbie is LoL , :D.x

Nes
28 January 2009, 20:24
Wel naar het schijnt zou je magerder zijn met vel dat hangt te wiebelen. Snap je, rare omschrijving maar ik kan het niet anders uitleggen. Dat vel zou dan weer krimpen na een tijdje en je buik zou dan normaal worden. Zoals die honden met vel teveel :lol:

mammiii
29 January 2009, 11:22
Tis een grappig gedacht =D , ma ambetante is wel,ik heb zo van da slakke vel. ( huid die rap kan uitrekken mr dan ook nimer trg gaat)- sporten dus. Maar ik ga zo band aanvragen e, na de bevalling zijn er sommige die dat dragen. Me To! Voor je buik weer wat rapper te doen aanspannen, mr tzal ni alleen da zijn dak ga mogen laten aanspannen ,(lacht) =D

snoezel
29 January 2009, 11:28
mijn buik is zo wat slapper als vroeger maar ik heb nooit een strakke buik gehad :)
mijn borsten daar en tegen, dat is wat anders :s
pfff... begin er bijna complexen van te krijgen. de ene is ineens een stuk kleiner als de andere en daar zit precies niks meer in...
twee slappe dingskes
zou trouwens niets met borstvoeding te maken hebben maar door de zwangerschap komen :((((
vind het absoluut niet leuk. als dat bij de volgende zwangerschappen ook zo is dan heb ik echt niks meer

mammiii
29 January 2009, 11:33
Mja ik begin er ook complexen over te krijgen want, khad voordien kleine borsten ( a 85) en nu hebk C 85... aleja. Khad ook altijd kleine tepels,maar nu amai.. kan er ne cd op legge. (bij wijze van)=). En veel striempjes rond, khoop dat da verdwijnt!! .(de striemkes eh).

Kelly
29 January 2009, 11:34
Ja ik het net hetzelfde gehoord... Heeft niks met borstvoeding te maken, maar met de zwangerschap. Dus twijfelen over wel of niet borstvoeding om de borsten te redden, is overbodig.

Nes
29 January 2009, 13:02
Die buik daar zit ik niet zo mee in, ik denk wel dat ik die terug goed ga krijgen. Hoop ik toch alé. Ik ben juist enorm bang voor m'n borsten. Ik heb altijd al complexen gehad rond m'n borsten. Ik vond ze te klein. Ik had een A, nu zit ik aan een B. Als ze terug naar een A gaan daar zou ik nog mee kunnen leven maar ik hoop niet dat ze nog kleiner worden of beginnen hangen ofzo. Nu ik gehoord heb dat het niets met borstvoeding te maken heeft ga ik borstvoeding geven. Vroeger twijfelde ik daaraan, juist voor m'n borsten te sparen.

mammiii
29 January 2009, 13:05
Die buik daar zit ik niet zo mee in, ik denk wel dat ik die terug goed ga krijgen. Hoop ik toch alé. Ik ben juist enorm bang voor m'n borsten. Ik heb altijd al complexen gehad rond m'n borsten. Ik vond ze te klein. Ik had een A, nu zit ik aan een B. Als ze terug naar een A gaan daar zou ik nog mee kunnen leven maar ik hoop niet dat ze nog kleiner worden of beginnen hangen ofzo. Nu ik gehoord heb dat het niets met borstvoeding te maken heeft ga ik borstvoeding geven. Vroeger twijfelde ik daaraan, juist voor m'n borsten te sparen.
ja maar je tepels worden toch harder? Aleja kweet ni juist, maar dacht toch dat het zo was. Nu thuis loop ik zonder BH, omdat de tepelpuntjes harder moeten worden.tegen het kindje er is.

Nes
29 January 2009, 13:09
Ja, thuis loop ik ook zonder BH rond, is gemakkelijker. Harder zijn mijn tepels nog niet, wel begint het kleur te veranderen, naar de bruine kant op.

Mrs O.
29 January 2009, 14:22
mijn tepels zijn iets groter geworden, en héél donker van kleur nu, echt donkerbruin... best wel raar...
Voor de rest is er nog niks aan mijn borsten veranderd, ze zijn 'ietske' groter, mr kan nog altijd (net) in mijn gewone bh's...
ik heb al jaren een B90, ik mag verdikken, vermageren, ze blijven exact hetzelfde... ben benieuwd voor na de bevalling :)

mammiii
29 January 2009, 14:33
Kdenk als ik trg mijn lijntje ga hebben, dat weeral muggebeetjes zullen worden.:lol:
Maar wat ik me nog afvraag is, verbrederen de bekken ook ?

Nes
29 January 2009, 14:46
Amai, Mrs O. wat een geluk eigenlijk, ik heb al ander bh's moeten kopen. Gelukkig heb ik niet te dure gevonden die gemakkelijk zitten.
En mammiii, ik denk ook dat mijn muggebeetjes zullen terugkomen!!! :lol: Kunnen we niet gans ons leven borstvoeding geven of afkloven? Dan zouden ze toch groot moeten blijven? Ja, m'n verbeelding slaat weer op hol.
Het bekken, ik denk dat wel, ik weet het niet zeker maar als je der eens aan denkt dat er een baby moet doorkomen. Eigenlijk wel een goede vraag.

Kimmy
29 January 2009, 16:33
opnieuw info verkregen in babylessen :):

na de zwangerschap zijn er veel vrouwen die veranderen van Bh-maat, niet door de cup maar door de omtrek!! door de vergroting van de baarmoeder, gaat je ribbekas een beetje uitzetten en in vele gevallen zal dit niet meer volledig terug worden zoals ervoor maar blijven de ribben een beetje hoger (of hoe moet ik het noemen) staan, waardoor jouw B90 wel eens een B95 of zo zou kunnen worden mrs. O.

ivm bekken: die moeten soepeler worden om te kunnen uitzetten, je lichaam kan evenwel niet ervoor zorgen dat enkel die beenderen soepeler worden dus over je hele lijfje worden alle beenderen wee-er, bv. ook alle beentjes in je voeten, daarom dat het kan zijn dat het tijdens je zwangerschap lijkt of je grotere voeten hebt, dat klopt evenwel niet en het is om deze reden erg belangrijk om goed schoeisel te dragen. Volgens mijn kiné (ik moet er naartoe voor mijn bekken en rug) moet je zelf in huis steeds zorgen voor een stevige schoen en loop je beter niet op blote voeten rond!!

interessante weetjes, é :)

mammiii
29 January 2009, 16:38
Zowieso schuift de schedel van het kindje klein beetje in elkaar eh, daarom ook dat het hoofdje er psies geperst uit ziet hehe.=D
Bij mij moeste ze dr ne sjoepappe op zetten, kgeraakte er ni uit hihi. (zuignapsysteem)Hoe het noemt da weet ik niet.
Maar 't geluk was, kwas er al uit na een uurke. Mijn moeder haar bekken zijn wel wat verbrederd ze. We zullen zien eh ;)

Nes
29 January 2009, 16:42
Die schoenen dat heb ik al ondervonden. Ik draag nu een paar heel oude sloefen die erg versleten zijn maar die supper confortabel zijn en kwa zool is er niets mis mee. Ze hebben veel gekost maar ik loop er supper in. Wel geen zicht maarja, foert.
Omdat ik al geen makkelijk zwangerschap heb heeft m'n gyne me een soort lessen voorgeschreven. De man zou ook meemoeten (da word wa anders). Informatie over de bevalling en ook lessen om je te leren ontspannen, het aanleren van kine aan de man,... Ik zie het wel zitten, hopelijk m'n ventje ook. Ze heeft me 9 lessen voorgeschreven maar met 4 à 5 zou het genoeg zijn volgens haar.

Mrs O.
29 January 2009, 16:47
in vilvoorde geven ze ih AZ ook cyclussen met infoavonden voor zwangeren: van zwangerschap tot rondleiding op materniteit to lessen over fles-en borstvoeding, sociale documenten en k&g. 5 keer in totaal
Wilde me ervoor inschrijven, mr ze zijn enkel op dinsdag HRMPF, da is de dag dat ik nr Naailes ga...

Ik ga wel preantale kiné doen denk ik, er is er ene bij ons in de straat dus best handig...
schrijft gyné da voor?

Nes
29 January 2009, 16:52
Ja de gyné schrijft da voor Mrs O. Ge moet da zeker aan je gyne vragen want dan krijg je 9 lessen terugbetaald door de ziekenbond!!! Anders is het uit je eigen zak.
Ja hier doen ze dat ook in de kliniek, 'k wou me daar ook voor inschrijven maar 'k mag niet van de gyne. Das te vermoeiend in groep voor mij. Ik moet privé lessen krijgen.

snoezel
29 January 2009, 16:59
:) mijn tepels zien er nog steeds hetzelfde uit hoor :)

nu mijn voeten zijn echt wel groter geworden. vroeger paste ik in een 41 en nu in geen enkele meer!
lekker handig als ze in de meeste schoenwinkels tot 41 gaan dus :s

nes: dat zijn prenatale lessen. daar leer je puffen en zo
wij zijn ook naar een rondleiding op de materniteit gegaan en vond dat wel leuk
had ik tenminste een gedacht waar ik terecht ging komen

Nes
29 January 2009, 17:29
Ge gaat me nu toch niet vertellen dat ik mijn schoenen niet meer ga kunnen dragen na de zwangerschap. O nee, laat het niet waar zijn!!!! Ik heb er zoveel als ik die moet vervangen. O my god. :o

'k hoop dat die lessen wat meevallen en leerrijk zijn.? Heb jij ze gevolgd snoezel?
Ja, een rondleiding op de materniteit heb ik niet meer nodig, 'k heb daar al gelegen met die hospitalisatie. En ik ken de verpleegsters der nu al dus da vind ik een groot voordeel! :)

mammiii
29 January 2009, 17:44
Kheb ik wel ne 43...plezant. En dan nog es platvoeten.:/ ...
MAAR tis handig voor in bad! :lol: 'k glets ni makkelijk uit.
Enigste wat ik veel draag nu zijn moccasins. HANDIG.. mr koop gene van geox wnt krijg er de Grrtss van. De naden snijden als het geregent heeft. Nja en in andere kan ik niet meer.. door vocht. Kloop altijd op me blote voeten thuis, na het werk doe ik dat.Da verkoelt , en ook mij voeten zijn dan nimeer zo verhit.

snoezel
29 January 2009, 18:30
voordeel van in de zomer zwanger te zijn:
lang leven mijn birckenstocks :)

nes: ik heb eigenlijk niks aan die lessen gehad.
had echt geen zin om te puffen als ik weeën had
dat hielp bij mij echt niet!
gewoon rustig ademen ging stukken beter...
en het persen: ze kunnen je daar tijdens die lessen wel zeggen dat dat net hetzelfde is als naar de grote toilet gaan maar daar geloofde ik niks van
tot ik op de bevallingstafel lag :D

de vroedvrouwen helpen je goed hoor!

mammiii
29 January 2009, 18:34
voordeel van in de zomer zwanger te zijn:
lang leven mijn birckenstocks :)

nes: ik heb eigenlijk niks aan die lessen gehad.
had echt geen zin om te puffen als ik weeën had
dat hielp bij mij echt niet!
gewoon rustig ademen ging stukken beter...
en het persen: ze kunnen je daar tijdens die lessen wel zeggen dat dat net hetzelfde is als naar de grote toilet gaan maar daar geloofde ik niks van
tot ik op de bevallingstafel lag :D

de vroedvrouwen helpen je goed hoor!
kheb ook zo'n sandaalkes. Maar ik kan ze niet dragen, ze snijden tussen me tenen.Keb pertangs de goeie maat.

Nes
29 January 2009, 19:06
Ja, 'k zal eens gaan kijken he en anders stop ik na een les of twee. Mijn gyne zei me dat ze me allersinds niet mochten laten persen. Als dat zo ontspannende massages zijn kan ik daar wel van genieten maar dat puffen zoals je zegt, dat wil ik niet. Ik weet hoe een wee voelt (ik heb soms eentje) en ik weet ook hoe ik daarmee moet omgaan.
Misschien raar maar ik voel me opeens niet goed. Zweetaanval en ongemakkelijk. Raar. Ga me leggen nu.

snoezel
29 January 2009, 20:16
bij mij had er mij ene een massage beloofd en was hij toch wel niet ziek die dag zeker!
heb wel altijd zo'n lekker modderbadje gekregen :)

Mrs O.
30 January 2009, 11:06
hihi snoezel

ik heb mijn birkenstocks al klaarstaan (zo met enkel één gesp vanvoor) tegen dak dikke voeten heb in april en mei... want kheb er nu al beetje van dus da zal nog plezant worden...
vorig jaar heeft vriendin van mij die hoogzwanger was ze ook geleend haar laatste weken, want die geraakte nergens meer in...
dus deze zomer kunnen ze nog is dienst doen !!! kga mij wss 2de paar nog bestellen op internet... (veel goekoper)

mammiii
30 January 2009, 14:49
Is idd goedkoper, Maar kvertrouw da nooit ni. Met die visa en dergelijke.. naja. Wat dat ik nu wel veel heb is als ik ne zwangerschapsbroek koop of dergelijke in die aard. Dan spannen die nog altijd, kneem wel de juiste maat ma kmoe ook geen broek kopen da los zit aan mijn achterwerk eh =) . De gyne zei dat geen kwaad kon, enkel als je wa ongemakkelijk voelt ist beste om die uit te doen. Naja ik dacht alweer dat het kon stikken of iets anders.. Wa dage u toch allemaal ni inbeeld eh als ge zwanger zijt,kdenk dat gwn uit bescherming is.

Mrs O.
30 January 2009, 15:17
ik heb nog nooit problemen gehad met dingen die ik koop in internetwinkels (ik heb het dan niet over 2dehands kinderwagens , das een ander verhaal :D )

Ik koop altijd mijn boeken en dvd's via amazon.uk, mijn birks in duitsland, net rasta babykleertjes (te cute) uit amerika laten overkomen,... alles snel, mooi en zonder problemen geleverd... koop ook soms in ebaywinkels... Al die betalingen gaan via paypal en zijn beveligd... en ik moet er ni vr buitenkomen :)

nu, ik koop wel enkel dingen over internet die ik niet gewoon id winkel direct kan kopen hé... of gewoon alst vele goekoper is. Toen dollar zo laag stond kocht ik massa's boeken vanuit VS, echt vr spotprijs..

Trinity
30 January 2009, 17:34
Moet je extra belastingen betalen in België op pakjes van buiten Europa? Hier dus wel, met gevolg dat het soms zelfs duurder uit komt dan het hier in de winkel te kopen........de rotzakken haha.

Kimmy
19 February 2009, 18:16
deze morgen nieuw heeeerlijk onderzoek gehad, amai, ons kindje is nu al 750 à 800 g
jammergenoeg ligt mijn placenta voor het gezichtje zodat we opnieuw geen 3D-foto's konden nemen terwijl deze nu het mooiste waren geweest...
we hebben wel alles op dvd gezet van de echo en zo!!!
heerlijk vind ik die bezoekjes
alleen... nu is het weer nog het langst voor we terug mogen ;)

Mrs O.
20 February 2009, 10:51
hey kimmy !!!! amaaaaaaai das al nen dikke paté aant worden he :)...
blij dat alles in orde is :)
spijtig dat je geen 3D foto's kon nemen van jullie kleine jongen (tudiedoeeeeee, ik blijf proberen...) :D

Wij mogen maandag teruggaan (joepieeee), ik ben benieuwd hoeveel toto nu weegt... en of alles nog steeds in orde is... Hij/zij is weer aant dansen op mijn blaas vandaag, tis daar plezant vanbinnen !!!

hoe groot was babybeer nu? en wanneer mag je teruggaan?

Kimmy
20 February 2009, 15:48
hoe groot babybeer was weet ik niet, heeft de dokter niet gezegd en ben ik vergeten te vragen, ik was ondersteboven van het gegeven dat het al aan 800 gram zat :)

ik mag terug op 19 maart, zijnde weer precies vier weken later, opnieuw aan het aftellen dus, alhoewel dat ik deze periode wel fijn vindt: nog niet te dik om er hinder van te hebben maar wel fijne schopjes, geen hoofdpijn, draaierigheid, ... zaaaaalig!

Doortje
20 February 2009, 19:03
Hoi allemaal, ik ben nu bijna 5 weken maar moet pas naar gynaecoloog als ik 12 weken ver ben, is dat wel normaal want het duurt nog zo lang. Ze zei dat als ik eerder zou komen ze toch niks kunnen zien en ik
daardoor toch zeer terug moet komen.
Maar ik maak me toch een beetje ongerust want het is nog zo lang ( moet 6 april pas gaan) en ik wil
gewoon gerust gesteld zijn dat alles goed is.
lieve groetjes Doortje

Trinity
20 February 2009, 19:21
Hej Doortje,

Ik moet ook pas rond week 10 of 12 gaan. Ze kunnen wel al vrij snel iets zien, rond week 7 kan je denk ik de hartslag al waarnemen. Sommige dokters zetten de eerste echo pas op week 12 omdat ze dan ineens down-syndroom kunnen nagaan. Maar vele ouders kiezen ervoor om vroeger ook al te gaan, maar ja, veel hangt van gyne af he.

kletsmadam
20 February 2009, 20:55
Doortje das echt lang he tot 12 weken. Maar je kan ook eerder gaan hoor.
Gewoon aandringen op een afspraak als je die echt wil.
Als ik me niet vergis, worden er wel maar 3 echo's terugbetaald. Vandaar dat de gyné ze op strategische momenten wil plaatsen.

BTW: proficiat met je zwangerschap!!!!

Cillian
23 February 2009, 10:42
Hey Doortje, bij mij is dat ook zo. Toen ik de bloedproef deed om te kijken of ik zwanger was, was ik 5 weken. Mijn dokter zei me dat ik best een afspraak maak rond de 12 weken want dat voor alle echo ervoor je toch niet teveel ziet en ze eigenlijk niet echt nut hebben. Ook zei ze wel dat indien wij echt vroeger wilden gaan, we dat ook mogen doen hé. Nu wij hebben gekozen om te wachten, normaal aan 12 weken zie je al een klein mensje en denk wel dat het het wachten waard is ook kan er dan normaal niet meer zoveel gebeuren.

Nu ik weet hoe het voelt is echt lang, ik neem iedere zaterdag een zwangerschapstest om zeker te zijn. Ik weet wel als je een miskraam gekregen hebt dat die testen ook nog positief zijn maar gewoon beetje om gerust te stellen, had er toch nog liggen. Ook ga ik vrijdag nog een bloedproef doen om helemaal zeker te zijn, dan is het nog een kleine 2 weken tot aan de eerste echo dus dan lukt het ons wel nog!

Nu iedere persoon is anders en als je je teveel zorgen maakt, zou ik een echo vroeger laten maken. Nu ondertussen ben ik vanmorgen wel erg misselijk geweest op de trein en altijd honger en vieze goesten dus dan weet je eigenlijk dat je nog zwanger bent hoor. SUCCES!!!