Volledige versie bekijken : ook in het groepje terecht gekomen...
ben vandaag dus ook naar gynea geweest...
van endo was er opt eerste zicht totaal geen sprake, maar ze vond men baarmoederslijmvlies wel veel te dun, dus moet ik met clomid en pregnyl beginnen en komen we dus in de medische mallemolen terecht...
men man moet ook zen zwemmerkes laten testen en alles wordt nu zo wat gepland maar ja...
lady bug
26 May 2010, 23:30
kwist dat er vandaag iets was, maar kwas totaal vergeten wat. gij dus dat naarde gyne moest.
langs de ene kant slecht nieuws, maar langs de andere kant krijg je al wat extra hulp, dus hopelijk snel een vriendje of vriendinnetje voor onze Matthias
ja idd ze sprak eerst van een laparascopie, maar we hebben dan gezamelijk beslist dat we het eerst zo gaan proberen voor 3 maanden, als dat niet lukt, dan moet ik wel die kijkoperatie laten doen...
want ze zag of voelde niet direct iets van endo, maar ze kon het natuurlijk niet uitsluiten.
we zullen wel zien waar het naartoe gaat he...
charythepooh
27 May 2010, 09:53
hey maya.
hou goei hoop...
clomid en pregnyl is niet zo erg hoor! een klein beetje hulp met de natuur...
ik was zwanger de eerste keer met clomid, nam toen zelfs nog geen pregnyl...
en ik was in januari terug zwanger met clomid en pregnyl.
U can DO it!! :D
alvast welkom in het groepje ;)
en van die laprosopie, dat vind ik er nu toch wel net iets over, ik heb ook alles wat jij hebt, en bij mij hebben ze er nooit over gesproken, maar ja anderzijds heb ik die wel gehad bij mijn bbz, ze hebben eerst een lapro gedaan om te kijken of het effectief wel verkeerd zat, en dan hebben ze de grote sneden gemaakt :o
maar ik vind het heel goed dat je eerst gezegd hebt om zo met clomid en pregnyl een paar maanden te werken!
i wish u all the luck!
Prutske5
27 May 2010, 18:46
oei Maya, das wel effe schrikken, maar eigenlijk wel goed dat je het weet en dat ze direct in gang willen schieten.
k hoop dan ook voor je dat het nu met clomid & pregnyl binnen de 3 maand raak zal zijn!
wow meiden, jullie zijn zoooo lief he!!!
doet me echt supergoed, want had vandaag toch wat een rotdagje...
heb alleen wat schrik op hoe ik op die hormonen ga reageren... ben nu soms al zo een bitch, hihi...
chary meid, idd is een duwtje in de rug voor moeder natuur he :) mr nu klonk het ineens zo echt vondek...
heb wel moeten lachten, gynea vroeg aan men man om een staaltje binnen te brengen en hij zo, helemaal uit de lucht gevallen en erg verbaast, moet da nu?! hihi hebben we toch ff moeten lachen se! :)
nog een vraagje, hoe zit het met die kosten voor clomid enzo? heb daar totaal geen idee van eigenlijk...
clomid is eigenlijk best goedkoop, tzijn al die visites voor de echo die het duur maken.
Het valt allemaal wel mee, eens je erin zit, dan vergeet je waar je mee bezig bent!
hey maya,
clomid is niet zo gek duur +- 7e voor een doosje de pregnyl weet ik niet meer maar is ook niet zo duur!alles is er om de natuur een handje te helpen!! bij ons was ook niks mis en toch via ivf moeten gaan... en in die mallemolen wou ik ook niet terecht komen maar stap voor stap ga je er toch in en levert het wss iets op!
veel succes meid!!
ja idd men slijmvlies moet toch dikker worden, zal niet vanzelf gaan he...
oh ok, want de gynea zei dat de clomid in spuitvorm niet wordt terugbetaald als je niet eerst 3mnd de pilversie neemt... zou nieuwe regeling zijn naart schijnt...
charythepooh
27 May 2010, 19:36
wa? 7€? veerle, amai meid, ge betaalt veel meer dan ik!
ik betaal welgeteld 1,70€ met sis-kaart...
en de pregnyl is rond de 5€ dacht ik...
ik heb nog nooit de spuitvorm gehad, steeds de pillen
en voor een foliekelmeting betaal ik 46€ waarvan ik bijna 36€ terug krijg...
dus niet zo duur he! ;)
mmmm das leuk nieuws seg!!! :)
ben wel blij dak ni tot 12 maand heb gewacht nu om naar de gynea te gaan se...
je voelt dat als er iets niet ok is he... hoewel ik dit niet in gedachten had, maar toch he...
maya, je krijgt de clomid ook terug betaald zoals chary zegt! :-)
pregnyl weet ik echt nie meer!
Wij hebben wel een jaar gewacht om naar gyné te gaan en uiteindelijk nog een jaar moeten proberen met hulp gyné. maar je ziet het wachten loont ;-)
ja idd meid, is fijn om te horen dat een meid van het groepje zwanger is se!
pfff hoor mij hier klagen, erg se, ben nog niet lang bezig ook ni he...
mr nu voelt t nog heel anders aan nu hoor, zo weten dat t toch echt niet zo vanzelf gaat...
kop op maya het gaat mss sneller dan je denkt!! en ik hoop voor je dat het zo is!
vanaf een 6tal maand proberen vond ik ook dat het te lang duurde :-) das normaal denk ik. Alles komt in orde!!! ja tegen mij hebben ze dat ook veel gezegd en ik heb dat nooit willen geloven... zo zie je maar ;-)
lady bug
27 May 2010, 21:22
komt wel goed mie.
btw: mijn ouders vertrekken maandag voor een maand op verlof, dan kunnen jullie nog is afkomen hé. zitten we ten minste op ons gemak en Matthias in zijn eigen bed.
bezemie
28 May 2010, 13:54
@veerle en charythepooh, inderdaad 1.70€.
gisteren was mijn 5de clomid pil nog geen pregnyl, en ik word ook niet gevolgd, ik moest eerst 2 maand zo proberen voor we verdere stappen of onderzoeken doen.
Mijn eitjes groeien gewoon niet genoeg door, en de gyne wil ze gewoon een "duwke" geven.
Geen bijwerkingen ondervonden; oef, was al bang dat er kg's gingen bij komen en dat m'n humeur ging gaan schommelen.
Hoe reageren jullie mannen? de mijne heeft zo iets van dat het allemaal maar kunstmatig is en vrijen op 'komando' omdat dé eisprong er is, wel hij ziet er niet naar uit ...
hij heeft trouwens al knd uit eerste huwelijk, wat hij maar blijkbaar nt wil begrijpen is dat het gewoon bij de ene wat langer duurt ...
klein vraagje, je eerste dag MS + 15 dgn = eisprong (in theorie)?
ah das heel goe lady bug! moeten dan zeker nog is afspreken...
k was net bij den apo, mr toch wel dicht zeker, dan ga ik sebiet maar terug...
heb men ticker weggedaan, want ik weet niet goed hoe t nu gaat lopen, zal wel horen bij men FM wanneer men eisprong juist gaat zijn met dieje Pregnyl...
heb wel net al men afspraken vast gelegd:
morgenvroeg: bloedafname
zondag: start Clomid
maandag: staaltje man binnen doen
maandag erop: FM en bloedafname
ben echt benieuwd hoe alles gaat lopen hoor... fieuw
Het zal allemaal wel meevallen!
Khoop dat je snel goed nieuws kan komen brengen,
maar je ziet de aanhouder wint eh! :)
Fieke Fieke Fiekeeeeeeee!!!!! Ben jij zwanger??? DAT IS SUPER NIEUWS!!!!!! Waaauw ben zo blij voor u! xxxxxxxxxxxxxxxxx
Fieke Fieke Fiekeeeeeeee!!!!! Ben jij zwanger??? DAT IS SUPER NIEUWS!!!!!! Waaauw ben zo blij voor u! xxxxxxxxxxxxxxxxx
Jaja, tis nog heel pril, dus ik moet echt nog wat voorzichtig zijn, maar ik probeer toch een beetje te genieten!
idd fieke, jij brengt goeie hoop he!
ben echt superteblij voor je se!
hopelijk mogen vooral de meiden die al lang bezig zijn, je snel opvolgen he!
en stiekem hoop ik ook wel hihi!
voila se, gisteren men eerste clomid binnen...
vanavond staaltje van men man binnen doen se...
vandaag op FM geweest en er zit 1 eitje van 14mm klaar, moet woensdagmorgen terug gaan en moest dan ook al gelijk pregnyl meenemen... ben benieuwd se...
ben wel vergeten te vragen naar men ventje zen uitslag, zal daar woensdag aan proberen te denken se :)
Hey,
Heb een vraagje voor Fieke: Ik las dat jij geen last had van symptomen voor je NOD. Ben jij imand die ook geen pre-menstruele symptomen vertoont? Ik heb nl nooit pijnlijke borsten, of buikpijn ofzo net voor mijn ms. Zou het typisch zijn voor vrouwen die geen pre-ms symptomen hebben dat ze ook geen zwangerschapssymptomen hebben? Of bestaat er niet echt een verband tussen de 2?
Ik ben stillaan nerveus aan het worden, want NOD is normaalgezien nu woensdag. Ik voel niets...:(, behalve dat ik gisteren een kleine appelflauwte had (had ook wel niet gegeten na de middag). Effe vertellen: ik was plaatsvervangend bijzitter voor de telling van de verkiezingen. De voorzitter vroeg of ik toch nie kon blijven aub... "Allé vooruit 't is goed" (dan maak ik dat ook eens mee:)). Mijn woorden waren er nog maar half uit en ik kreeg het super-warm, en waarschijnlijk werd ik lijkbleek. Dacht dat ze binnen de 5 minuten weer met een bijzitter tekort zouden zitten! Na beetje te rusten, ben ik op zoek gegaan naar een cola en toen was het ok. Ik moet soms lachen met mezelf, ik kom altijd zo van die toestanden tegen.:D
Verder misschien wat steekjes, maar ben niet zeker wat het juist is dat ik voel.
Ik hoop het zo! Je hoort wel vaker dat iemand na endometriose operatie heel snel zwanger raakt. Alleen is het bij ons zo dat mijn vriend zijn zwemmers ook zwak zijn. Volgende cyclus starten we (na ongeveer 12 rondes) aan 1e ronde KI.
Beetje wisselvallig humeur vandaag... Wijst ook eerder op ms dan op ...
Groetjes,
Ruby
vandaag op FM geweest en er zit 1 eitje van 14mm klaar, moet woensdagmorgen terug gaan en moest dan ook al gelijk pregnyl meenemen... ben benieuwd se...
ben wel vergeten te vragen naar men ventje zen uitslag, zal daar woensdag aan proberen te denken se :)
14mm das al behoorlijk goed eh!
Ik moest altijd rond de 20mm zitten, dus dan ben je al over de helft!
De uitslag zal wel goed zijn, anders hadden ze er wel al wat van gezegd denk ik!
Veel succes eh meid!
Hey,
Heb een vraagje voor Fieke: Ik las dat jij geen last had van symptomen voor je NOD. Ben jij imand die ook geen pre-menstruele symptomen vertoont? Ik heb nl nooit pijnlijke borsten, of buikpijn ofzo net voor mijn ms. Zou het typisch zijn voor vrouwen die geen pre-ms symptomen hebben dat ze ook geen zwangerschapssymptomen hebben? Of bestaat er niet echt een verband tussen de 2?
Ik ben stillaan nerveus aan het worden, want NOD is normaalgezien nu woensdag. Ik voel niets...:(, behalve dat ik gisteren een kleine appelflauwte had (had ook wel niet gegeten na de middag). Effe vertellen: ik was plaatsvervangend bijzitter voor de telling van de verkiezingen. De voorzitter vroeg of ik toch nie kon blijven aub... "Allé vooruit 't is goed" (dan maak ik dat ook eens mee:)). Mijn woorden waren er nog maar half uit en ik kreeg het super-warm, en waarschijnlijk werd ik lijkbleek. Dacht dat ze binnen de 5 minuten weer met een bijzitter tekort zouden zitten! Na beetje te rusten, ben ik op zoek gegaan naar een cola en toen was het ok. Ik moet soms lachen met mezelf, ik kom altijd zo van die toestanden tegen.:D
Verder misschien wat steekjes, maar ben niet zeker wat het juist is dat ik voel.
Ik hoop het zo! Je hoort wel vaker dat iemand na endometriose operatie heel snel zwanger raakt. Alleen is het bij ons zo dat mijn vriend zijn zwemmers ook zwak zijn. Volgende cyclus starten we (na ongeveer 12 rondes) aan 1e ronde KI.
Beetje wisselvallig humeur vandaag... Wijst ook eerder op ms dan op ...
Groetjes,
Ruby
Ik heb normaal niet echt premenstruatie symptomen! Maar natuurlijk is dat verwaarloosbaar door al die medicatie die ik heb moeten slikken!
Als je ivf volgt dan gebeurd er zoveel met je lichaam, dat het soms zelfs niet meer weet wat het moet doen!
Het wachten kan heel lang duren, maar helaas zit er niks anders op!
Veel succes! De moed niet opgeven, dan komt alles goed!
14mm das al behoorlijk goed eh!
Ik moest altijd rond de 20mm zitten, dus dan ben je al over de helft!
De uitslag zal wel goed zijn, anders hadden ze er wel al wat van gezegd denk ik!
Veel succes eh meid!
ze zei da t tussen 17 en 20mm moest zijn, dus is idd ni slecht he, maar vraagje, zo 1 eitje is da normaal? heb daar geen idee van...
want k vindet toch zoooo raar dak clomid moet nemen, want k heb eitjes en eisprong enzo... en clomid zou juist slecht zijn bij dun baarmoederslijmvlies.... weet t ff ni meer goe...
veerle
14 June 2010, 17:14
hoi dames,
ik ben terug van weggeweest na de 2e ivf was het raak maar vandaag na 8 weken is het uitgedraaid op een mk. er is geen hartje meer te zien... woensdag zal de curretage plaatsvinden weet niet wat te verwachten...
had t daarstraks gelezen meid... het spijt me echt voor je hoor!
het was je zooooo gegund!
veel sterkte he meid!
dikke knuff hoor!
hoi dames,
ik ben terug van weggeweest na de 2e ivf was het raak maar vandaag na 8 weken is het uitgedraaid op een mk. er is geen hartje meer te zien... woensdag zal de curretage plaatsvinden weet niet wat te verwachten...
Oh nee Veerle!
Meisje ik wens je heel veel sterkte toe!
ze zei da t tussen 17 en 20mm moest zijn, dus is idd ni slecht he, maar vraagje, zo 1 eitje is da normaal? heb daar geen idee van...
want k vindet toch zoooo raar dak clomid moet nemen, want k heb eitjes en eisprong enzo... en clomid zou juist slecht zijn bij dun baarmoederslijmvlies.... weet t ff ni meer goe...
Ik heb ook clomid moeten nemen, en dat zorgt ervoor dat de eitjes goed rijpen! Maar wat het juist doet met baarmoederslijmvlies dat weet ik niet echt!
Ik zou dat toch eens vragen aan de gyn, tis toch belangrijk dat je goed weet waar je aan toe bent eh!
ja idd woensdag ga ik t toch vragen se...
want ik lees overal dat dit er slecht voor zou zijn, dus zou niet echt logisch zijn he...
voila se, terug van kliniek...
eitje is nu 16.6 en slijmvlies 5.5, dus moet vrijdag nog is terug....
maar het resultaat van men ventje zen zwemmerkes was supergoed! hij heeft topkwaliteit (wat hij natuurlijk zelf al wist :) ) en hij heeft 200 000 000 zwemmertjes, waarvan 55% superbeweeglijk!
wijle content en nu aftellen naar vrijdag!
ivm clomid, ik moet dit 3 mnd nemen omdat ze anders men medicatie niet terugbetalen... ook al heeft dieje clomid eigenlijk niet zoveel zin voor mij... maar anders zou medicatie voor men slijmvlies 20€ per spuit kosten en per maand zou da dan 200€ kosten, dus eerst wel 3mnd clomid se...
Prutske5
16 June 2010, 11:21
Ah maar dat is goed, zo is er voor alles nen uitleg he :D
maar ik hoop toch dat het nu dan al een vruchtbaar weekend mag worden!! :p
proficiat met de zwemmertjes!!
hihi dank je meid!!!!
hopelijk hebben we geluk he...
Maar slijmvlies van 5.5mm is toch niet zo slecht eh!
Het mijne schommelde altijd rond 8mm, dus das niet zoveel verschil eh!
Ik duim mee voor een goed resultaat!
ja ze zei da t min 6mm moet zijn, dus hopelijk kweek ik nog wa bij tegen vrijdag :)
als ik nu is wist wat ik daaraan kon doen he, maar ja... zullen t moeten afwachten he...
Wheelee
16 June 2010, 18:31
@Veerle
Ik lees net je verdrietige berichtje. Hoe gaat het met je? Ik ken je verdriet. Ik heb wel ervaren dat je best mag huilen. Het lucht op. Alle lieve woorden van anderen helpen je er misschien ook een beetje doorheen. Ik had het je zo gegund meid!!!!! pffff woorden schieten tekort. Hou je haaks
liefs Wheelee
het net men pregnyl gehad se...
eitje was 21.4 en slijmvlies 6.2, dat mocht wat meer zijn, maar ze vond het nog acceptabel...
nu ist aftellen begonnen se, maar eerst nog ons huiswerk maken he!
Ale dan weet je wat doen dit weekend :devil:
Kzal heel hard duimen dat het mag lukken!
Veel succes, en vooral veel plezier :)
Prutske5
18 June 2010, 21:16
Ik duim hier ook keihard mee se meiske
zo'n schoon eike en zo'n goei zwemmerkes, hihi :p
dank je wel lieve meiden!!!! :)
Veel succes he Maya, ik duim ook hoor meid!!
dank je wel dames!!!!! :)
veerle
21 June 2010, 14:49
good luck maya!!! xxx
Véééééééééééééééél succes!!!
jullie ook bedankt meiden!
nu duren die 2 weken toch nog eens zo lang se... hihi, maar k hoop er toch ni teveel op se...
Ja die twee wacht weken das de hel! Daar ken ik alles van!
Maar helaas, er zit niks anders op dan afwachten!
Ik duim mee!
thxkes!
heb vannacht gedroomd dat het zo ver was...
was met men moeder naar babywinkel geweest en ze was superenthousiast... blijven dromen dus, want als ik het haar ga vertellen, zal het heeeeel anders zijn... maar ik wou zooooo hard dat men droom kon waar worden he... pffff waarom ziet zij een kleinkind nu toch ni zitten?!
lady bug
22 June 2010, 09:36
thxkes!
heb vannacht gedroomd dat het zo ver was...
was met men moeder naar babywinkel geweest en ze was superenthousiast... blijven dromen dus, want als ik het haar ga vertellen, zal het heeeeel anders zijn... maar ik wou zooooo hard dat men droom kon waar worden he... pffff waarom ziet zij een kleinkind nu toch ni zitten?!
pas op, eenmaal dat het zover is veranderen ze wel hoor. ik hoor het mijn "allerliefste" schoonma nog zeggen. voor kinderen moet ge zelf zorgen en ni continu naar de grootouders doen. nu zou ze alle dagen bellen met de vraag om hem toch nog is te brengen.
ik ken je ma en hoop echt da ze reageert zoals die van mij, maar in haar geval twijfel ik toch ook wat
ja he... tis da... k blijf ergens hopen, maar toch ook niet...
maar den droom was wel zalig hahaha :)
off to work now!
annabel
7 July 2010, 13:18
Hallo meiden,
Ik ben even op zoek naar mensen die in het zelfde schuitje zitten als wij...iedereen lijkt maar op de natuurlijke manier zwanger te worden (en dan nog heel snel) en wij zijn nu al 20maanden bezig en soms voel ik me zo alleen...
Iedereen steunt ons wel maar toch beseffen ze niet goed wat het inhoud als je kinderwens iedere maand weer de kop wordt ingedrukt door die stomme :devil:
Ik ben deze morgen naar de gynecoloog geweest en we gaan dus starten met 2tabletten clomid 's morgens in te nemen. Ik heb altijd een heel regelmatige cyclus en iedere maand een eisprong dus hopelijk doet de clomid zijn werk( ik zou heel graag een tweeling hebben ;-) maar eentje zou ook al fantastisch zijn voor ons hoor)
Ik moet ook pregnyl nemen maar omdat we volgende week een weekje gaan uitblazen in La douce France gaan we het deze maand enkel met clomid doen en starten we pas met de pregnyl volgende maand. Hopelijk is dat dan niet meer nodig :)
Veel succes aan iedereen en een geluk dat dit forum bestaat! Bedankt daarvoor! :)
Groetjes
hey meid, veel succes met je clomid en pregnyl!
ik ben juist van gisteren gestart met men 2e ronde met clomid en pregnyl...
ik duim voor je dat alles goed mag gaan en dat je snel goed nieuws kan brengen!
lady bug
7 July 2010, 13:38
hey Annabel,
welkom in ieder geval.
ikzelf was bij de gelukkige die snel zwanger was. Maar ik begrijp wel dat het alles behalve leuk moet zijn om maar niet zwanger te geraken. maar we leven hier allemaal op hoop.
Fieke is na een hele tijd proberen (lees ook jaren) eindelijk zwanger geraakt en verwacht in Februari haar wondertje. dus zeker de hoop niet opgeven.
annabel
7 July 2010, 16:56
Bedankt allemaal! :angel:
Ik hoop ook dat de clomid en pregnyl vlug zijn werk zal doen... :)
Ik hou jullie op de hoogte! Ook voor jullie veel succes met de kuur, dat we allemaal heel vruchtbaar mogen worden :D
Groetjes
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.