PDA

Volledige versie bekijken : extra hormonen als je zwanger bent??

konijntje
20 May 2010, 07:19
Toen wij vorige week bij fertiliteit waren zei die arts dat als ik terug zwanger zou geraken, ik hem meteen moest bellen.
dan ging hij van in het begin opvolgen waar het misloopt ( vond dit niet zo een fijne uitdrukking) en mij hormonen bijgeven om te proberen te voorkomen dat het misloopt...

heeft iemand hier ervaring mee, met die extra hormonen? zijn daar risico's aan verbonden?
mijn tante heeft namelijk momenteel kanker door een hormonenkuur dus ben daar beetje angstig voor.

Bo
20 May 2010, 09:51
Ik denk dat hij Utrogestan bedoelt.
Dat zijn progesteron pillen die je vaginaal moet opsteken. Progesteron is een lichaamseigen vrouwelijk hormoon en dit bevordert de innesteling. Sinds mijn bloedingen van vorige week heb ik deze ook gekregen en ik moet ze nu nog een week opsteken.
Het is niet dat ze een mk voorkomen, maar het kan wel positief inwerken op de innesteling zelf.

Omdat het een lichaamseigen hormoon is, kan het geen kwaad. Je bent er alleen wat sneller en meer moe van.

Bibi84
20 May 2010, 11:07
Ik ken ook iemand die drie mk heeft gehad en een BBZ. toen zij voor de vijfde keer zwanger was heeft zij ook van in het begin hormonen bijgekregen en alles is goed gegaan bij haar.
Ergens hoop ik nu dat ze mij dat ook gaan geven. Dus ik denk eerlijk gezegd niet dat dit kwaad kan.

xxxx

ruth
20 May 2010, 11:48
hey,

Als het over Utrogestan gaat kan ik je zeker geruststellen dat dit geen kwaad kan. Ik neem dit inmiddels al meer dan een jaar (elke keer van dag 16 tot 28) aangezien mijn baarmoederslijmvlies niet dik genoeg is. Ik neem de orale pillen en die hebben idd als bijwerking dat je er wat moe van wordt maar uiteindelijk valt dat ook wel mee hoor.

Veel succes!