PDA

Volledige versie bekijken : uitblijven maandstonden en niet zwanger

bibi1
12 May 2010, 10:23
Hoihoi

Ik ben helemaal nieuw hier, maar ik zit met een vraagje.

We zijn 14 februari gestopt met de pil. Vroeger voor mijn pil (12 jaar geleden al), had ik heel onregelmatige cyclussen. Dan 16 dagen, dan eens 42 dagen, dan weer 24 dagen. Kop noch staart aan te krijgen. De gynae zei dat dat heel normaal was voor een puber.
Nu heb ik ondertussen al 2 regelmatige cyclussen gehad na mijn pilstop om te ontpillen, en nu krijg ik geen ms meer. Ik weet zeker dat ik niet zwanger ben, want aan de klusvoorwaarde is deze maand niet voldaan :(...
Ik voel ook niet wanneer ik een eisprong heb of niet, dus daar kan ik ook niet van op aan.
Als je een maand geen eisprong hebt, krijg je je ms dan niet door of hoe zit dat?

Kan iemand mij hieromtrent helpen?

Kathy
12 May 2010, 10:25
Hey Bibi,

Hoelang is het geleden dat je je MS nog gehad hebt?

charythepooh
12 May 2010, 10:33
ik zou zeggen toch testen die handel.
ik was in januari zwanger en ik had 3 dagen voor mijn eisprong geklust, en was toch zwanger... mirakels kunnen gebeuren he!

hoelang ben je dan nu zo ongeveer overtijd??

vasoramasa
12 May 2010, 11:29
ja idd testen, het is al meermaals gebeurd dat vrouwen zwanger zijn en toch nog hun ms de eerste maand doorkrijgen.
ze zijn zwanger maar weten het dan nog niet.

bibi1
12 May 2010, 12:12
ben een test gaan halen en ben niet zwanger. zit nu op 44 dagen sinds begin laatste ms.

konijntje
12 May 2010, 12:19
even naar HA of gyn bellen en vragen wat zij adviseren?

vasoramasa
12 May 2010, 12:29
misschien geen eisprong gehad?
denk ook wel dat je het beste naar de HA gaat, wij kunnen je wel wat advies geven uit eigen ervaringen maar dokters zijn we niet ;)

bibi1
12 May 2010, 12:48
maja, als ik niet zwanger ben, dan kunnen die ms toch niet uitblijven hé? of start je sowieso een andere cyclus op, ook al als je je ms niet gehad hebt de vorige cyclus?

cien
18 May 2010, 17:03
als je ms niet doorkomen op het geplande tijdstip en je bent ni zwnager, dan wil da zeggen daje eisprong later dan gepland id gekomen of zelfs nog helemaal niet....

als je een eisprong hebt gehad en je ms uitblijven, ben je 100% zeker weten zwanger....dus als ze uitblijven en de test is negatief wil dit zeggen daj je eisprong later is (of je kan wel al zwanger zijn maar nog niet lang genoeg om op een test te zien)

als je nu langs de ha of de gyn gaat zullen die eerst zeggen dat je lichaam ongeveer een half jaar moet ontpillen, zelfs als je daarvoor al onregelmatige cyclussen hebt gehad.

als je na een half jaar nog niet regelmatig bent kunnen de doketsr 2 dingen zeggen; och madam ge moet ni zo ongeduldig zijn, ge moet eerst maar is een jaar proberen ( de passieve dokters) of ze gaan onderzoeken waarom je cyclussen onregelmatig zijn en je eventueel medicatie geven (de actieve dokters)

jammer genoeg laten de meeste artsen je (onnodig soms) wachten tot je 'lang genoeg bezig bent' om dan te zien; ajaa der is iets mis, daar gaan we is iets aan moeten doen

bij mij heeft een een jaar geduurd eer ik een dokter vond die naar me wou luisteren...heb net mn tweede ronde clomid genomen se

dus...nog even wachten en neem actie als het na een half jaar proberen niet betert

Cindy1987
18 May 2010, 20:56
ik raad je wel aan om als je na een maand nog altijd geen ms hebt om toch eens naar de gyné te gaan.

ik zit namellijk nu ook al aan dag 36 en ik weet dat er nog dagen gaan bijkomen!

ik ben in oktober gestopt met de pil en hebt toen 1x mijn ms gehad net na mijn pilstop en sindsdien was ik overtijd bedoel in november nix meer en had afspraak in januari bij gyné dus was toen ook nog overtijd! toen heb ik duphaston gekregen om mijn ms te krijgen anders had ik een cyclus langer dan 90 dagen.

doordat clomid bij mij ni echt hielp heeft hij me doorgestuurd naar een fertiliteitscentrum. ik vroeg hem, wat als ik weer overtijd ben en toen kreeg ik het antwoord dat ik terug duphaston moest nemen om mijn ms te krijgen. dat ik telang overtijd bleef was niet goed voor mijn hormonen, dus denk dat dit bij iedereen toch zo is!

je kan altijd op controle gaan e! een nee heb je, een ja kun je krijgen...

ik hoop voor je da je toch nog een positieve test krijgt!!!!!!!!!

ka80
18 May 2010, 21:22
Ik heb cycli van rond de 50 dagen en mijn eieren springen toch hoor. Bibi, ik hoop dat je een reactieve dokter hebt die je eventueel de medicatie geeft om je ms door te krijgen, moest de test echt negatief blijven. Veel succes! (PS ik heb pas positief getest na de 50ste dag hoor, daarvoor was het ook negatief, het kan dus wel)

bibi1
20 May 2010, 09:21
Dank jullie wel allemaal voor jullie berichtjes! Ik had voor mezelf uitgemaakt dat als ik mijn ms niet had gehad na het Pinksterweekend dat ik dan naar de HA zou gaan, ... maar ik heb ze op de 50ste dag gehad! Hoop nu niet dat ik altijd zo'n lange cyclussen ga krijgen! Pff
Ik dacht dat je een maand of 3 moest ontpillen. Ik ben eens benieuwd wat het in de toekomst gaat geven!

Liesje_x
20 May 2010, 11:37
Hoi bibi1,

Ik had ook eerst 2 mooie cycli van 28 dagen na het stoppen met de nuvaring. Daarna 35, 37, 51, ... dus toen begon het ook te schommelen..heel frustrerend.. Maar ik zou met nog niet teveel zorgen maken, geef je lichaam nog even de tijd om die rommel uit je lijf te krijgen. ;)
Ik gebruikte de temperatuursmethode om te weten of m'n eisprong al voorbij was of niet.. anders is het wel heel moeilijk om te bepalen wanneer je effectief overtijd bent.. (en verspil je heel wat geld aan zw-testjes :) )

Groetjes en véél succes!

Vanessa V
22 May 2010, 19:13
Hey bibi 1,
Ook hier hetzelfde probleem hoor met die lange cyclussen. Gestopt van eind augustus en nog altijd een cyclus van rond de 50dagen! Kan u zeggen dat het ferm op de zenuwen werkt! Khoop dat jij sneller terug normale cyclussen hebt hoor!
Veel succes!

Dapske
23 May 2010, 15:47
Ik heb heel lange cycli gehad. Na mijn pilstop had ik een cyclus van 24 dagen, de keer nadien was het er één van 78 dagen (dit was 25 juni), en daarna heb ik mijn ms niet meer gehad, en in oktober bleek ik 7 weken zwanger te zijn.