PDA

Volledige versie bekijken : Veel te veel

Wende
25 October 2008, 02:41
Hallo,

Ik ben 10 kg gegroeid in ca 10 weken tijd! What the heck is going on? Ik dacht dat je max 15 kg mag groeien totaal! Ik haal het zo in!

Wie weet wat dat kan zijn?

Ik kan niet iets op het internet vinden...

taschkevdv
25 October 2008, 10:52
ja ik dacht ook dat dat maar 15 kilo was in totaal!ik ken nu wel mensen die 22kilo en 30 kilo waren bijgekomen in totaal.maar dat je al op 10 weken zoveel gegroeid bent weet ik niet wat dat kan zijn...dacht dat je de eerste weken niet echt bijkwam.....

rienemieke
25 October 2008, 11:21
idd dat is raar
ik ben de eerste 15 weken bijna niets bijgekomen!
nu zit ik ook al aan 15 kg hoor, maar er begint wat vocht bij te komen :( dus da is ook gewicht é!
ik hoop dat de borstvoeding goed lukt want dan verlies je snel je kilo's en er mogen er ook wat oude af! :)

snoezel
25 October 2008, 13:42
bij mij viel het heel goed mee...
was een 11 kilo bij en die waren er direct terug af.
er zijn er zelf nog drie meer af gegaan :)

Mrs O.
25 October 2008, 15:14
Omdat ik al met overgewicht zit moet ik de eerste maanden fameus oppassen dat ik niet teveel bijkom zegt de gyné... anders ga ik op het eind te veel afzien...

Meeste van mijn vriendinnen zijn tijdens hun zwangerschap tss 15 en 28 !! kilo bijgekomen...
Eentje mr 8, da was het minste, en dat is waar ik ook nr streef... :) (wishfull thinking he)

Die dat 28 kilo verdikt was, heeft de eerste maanden wel fameus gegeten (hielp als ze misselijk was) en opt einde hield ze massa's water op... billen, knieën, enkels (welke enkels??), alles was even dik... Echt pijnlijk volgens mij...

Wende
26 October 2008, 02:46
OK allemaal geweldig maare wat moet ik nou?

snoezel
26 October 2008, 07:39
denk niet dat je er veel aan kan doen hoor...
de ene komt heel veel bij, de andere juist niet.
probeer er op te letten dat je geen "viese goestingskes" toelaat
en eet gezond. meer kan je niet doen
je mag niet op dieet tijdens je zwangerschap dus...

Mrs O.
26 October 2008, 13:42
idd niet diëten maar gewoon gezond eten en de 'goestingskes' zoveel mogelijk proberen te laten... veel fruit en groenten eten, melkproducten, brood en aardappelen, veel water drinken, beperk frisdrank en cafeďnehoudende produkten...
Snoep en vetrijk voedsel mag af en toe, mr beperkt, omdat zijn snelle energieboosten geven, mr snel weer uitwerken.. en zorgen dat je sneller moe wordt. + je kan ervan verdikken :)

Ik heb grondige research gedaan, en probeer me er zo goed mogelijk aan te houden - is ni altijd simpel pfffff, want anders gt m'n gewicht zéér snel de hoogte in gaan..;)

Nes
26 October 2008, 14:34
Hey, Wende, 10 kg is wel enorm he. Ik zou der eens over praten met je gyne. Ik ben tot nu toe maar 700 gram bijgekomen en ik moet zeggen dat ik niet echt let op wat ik eet. Ik eet waar ik zin in heb. Hopelijk blijft dat zo.
Mijn gyne wil dat ik in totaal maar tussen de 8 en 12 kilo. Ik hoop dat dit me dan ook lukt.

Grts Nes.

Kimmy
27 October 2008, 11:42
hey wende,

het is een fabeltje dat je "moet eten voor 2", juister is dat je "2 keer zo gezond moet eten", zoals Mrs. O. dus ook al zei.

ga zelf eens na of je effectief teveel hebt gegeten of niet en als dat niet het geval is, is het abnormaal en raadpleeg je mss best een arts of gyné?

Of ben je ook gestopt met roken voor de zwangerschap, daar kan het ook mee te maken hebben??

groetjes,
Kimmy

Wende
27 October 2008, 13:29
Kimmy,
voordat ik het vergeet, veel succes bij de gyn morgen :-)

wende

Kimmy
27 October 2008, 13:42
bedankt wende, ik kijk er aan de ene kant naar uit maar aan de andere kant ook gigantisch tegenop omdat ik allerlei doemscenario's voor ogen heb... ik heb echt ongelooooflijk veel pijn aan mijn buik tegen de avond en ben dus nogal bang voor buitenbaarmoederlijke maar ja, ik zal het pas morgen, 9u45, weten, é!

jullie horen het wel nadien...

groetjes,
Kimmy