Volledige versie bekijken : 1 + 1 = 3
mini
24 October 2008, 20:03
Ni gedacht dat'k hier zo snel een bericht mocht plaatsen. :D :o
Maar kon me gisterenavond echt ni meer beheersen. :rolleyes: Net voor ik ging douchen heb'k testje gedaan. Toen ik uit de douche kwam zag ik een tweede streep :o
Ik kon het dus ni geloven. En m'n ventje nog minder. :D
Dus heb'k deze ochtend nog een testje gedaan, die testte nog duidelijker!!!! :o
Heb tot deze avond moeten wachten om naar de dokter te gaan. :(
Bloed afgenomen, bloeddruk gemeten, gewogen... Nodige vragen gesteld, vooral ivm griepvaccin die ik vorige week kreeg. Volgens de dokter moet'k me geen zorgen maken. :)
Morgenochtend heb ik méér zekerheid... maar de dokter zei ook zoiets van: twee keer positief testen, 'k denk ni dat die testen liegen.
Dusss... ik ben zwanger?! :D:D:D
En volgens de eerste berekening van de dokter zou het voor 1 juli zijn. ;)
lies
24 October 2008, 20:09
Super! Proficiat mini!
xxx
taschkevdv
24 October 2008, 20:38
amai kei goed nieuws seg!
is altijd tof om te horen(lezen bij deze he :) ).
dikke proficiat!!!
groetjes
mini
24 October 2008, 20:59
Dank u! :)
@ taschkevdv zie dat je normaal gezien ook mag testen, heb je al testje gedaan? :)
katrientje
24 October 2008, 23:17
Proficiat
rienemieke
24 October 2008, 23:36
dikke proficiat!
Wende
25 October 2008, 00:27
Van Harte Gefeliciteerd, Mini~~~
taschkevdv
25 October 2008, 10:54
hey mini
ja had gisteren testje gedaan en was negatief en vandaag is het helemaal bevestigd.de duiveltjes zijn erdoor gekomen.ach ja vogende keer beter he het was nog maar ronde 1 dus ja.
groetjes
lotjen
25 October 2008, 13:30
woehoew,
een dikke proficiat!!!
1 juli is een super mooie datum,ook voor je baby'tje,buiten de examens,in de zomer!
Mrs O.
25 October 2008, 15:16
wauw mini !!! bij u wast ook snel raak he :) DIKKE PROFICIAT en geniet ervan...
L@yla
25 October 2008, 18:48
proficiat mini! geniet ervan!
layla
mini
25 October 2008, 20:15
Dank u wel!
@ Mrs. O ja idd :o en we hebben ni echt iets uitgerekend of ervoor gedaan ;)
Had er eigenlijk weinig hoop op deze maand :D
M'n ventje is al de hele tijd stoer bezig, da em de beste is :rolleyes:
@ l@yla: ik hoop dat je ook binnenkort positief mag testen :)
Volgens nieuwe berekening (naar aanleiding van m'n vorige cyclus) wordt de bevallingsdatum 4 juli :)
Laurence
26 October 2008, 09:45
Dikke dikke proficiat mini.
Nes
26 October 2008, 14:30
Proficiat mini!!!!!!!
Ben echt blij voor jou.
Profiteer ervan.
mini
26 October 2008, 18:14
dank u!
'k zal zeker proberen te genieten!
helaas ben ik de afgelopen dagen enorm misselijk :(
krijg amper een hap door m'n keel. En 's nachts ben ik tegen 3u weer wakker.
Vooral omdat dan de misselijkheid opkomt.
Maar hey! 't is voor het goede doel é :D
snoezel
26 October 2008, 18:28
proficiat mini!
geniet er echt van (ondanks de misselijkheid :) )
t is echt zo snel voorbij...
maar wat je krijgt hé :D
veerle
26 October 2008, 21:33
hoi mini,
nen hele dikke proficiat !!!
geniet ervan!!!
XXX
XX
X
lady bug
27 October 2008, 10:44
hey mini,
een dikke proficiat. ik ben echt blij voor je. en die misselijkheid, da vergeet je snel als je de eerste echo ziet. het is toch voor een goed doel hé ;)
isabelga
27 October 2008, 11:15
proficiat mini! Geniet ervan!
Kimmy
27 October 2008, 11:33
proficiat Mini!!
hopelijk gaat misselijkheid wat over... :)
Succes ook
liefs,
kimmy
mini
27 October 2008, 11:40
Dank u! allemaal :D
Doet echt véél plezier om jullie gelukwensen hier te lezen :)
Vandaag eerste dag dat'k honger heb. Amaai, maar zal beke opletten dat'k me ni overdoe ;)
En idd, 'k denk dat'k die misselijkheid snel zal vergeten na eerste echo :)
Nes
27 October 2008, 19:18
Ik zou zeggen probeer te profiteren van die misselijkheid, klinkt een beetje raar, maar het hoort erbij he.
Geniet ervan.
mini
27 October 2008, 19:59
Idd :)
Ik snap wel wat ge bedoelt Nes :D
Ik heb hier een overbezorgd ventje in huis, amaai :D
Maandag is hier kuisdag... en toeval wilt dat hij ziek thuis is. 'k Mocht echt niets doen of hij kwam me helpen :D
Nes
27 October 2008, 21:45
Oei mini, profiteer er maar van!!! Heb jij geluk zeg.
Den mijnen ging me ook helpen in het begin maar dat heeft niet lang geduurd :lol: mannen he.
Wel mag ik geen zware dingen meer van hem nemen en kan hij het niet af als ik laat bezig ben met werken.
Ik probeer elke dag een klein beetje huishouden te doen, zo valt het nooit allemaal samen. En den vrijdag doe ik den overschot daar ik dan meestal niet werk.
mini
27 October 2008, 22:34
Heb anders eigenlijk verre van klagen. Helpt me anders ook zoveel hij kan. Maar nu is't meer uit bezorgdheid, ni omda em 'moet'. :)
mini
16 November 2008, 13:05
Hier geen goed nieuws!
Gisterenmiddag had'k bloedverlies, 'k ben onmiddellijk naar't spoed gereden (was toen 12u30)
In Kortrijk moet je het ene ziekenhuis binnen voor't spoed, het andere voor blijkbaar verdere onderzoeken. :/
Een uur later kwamen we aan op de materniteit, daar werd de gyné van wacht gebeld. Die zou te vroegsten om 15u kunnen komen. :o
Ondtss ben ik nog enkele keren naar't toilet geweest, soms had'k wat bloed soms ook ni. De vroedvrouw van dienst dacht dat het mss oud bloed kon zijn. Dat ik me mss had geforceerd. In tussentijd moest ik rusten op een bed. De tijd tikte langzaam voorbij. M'n ventje en ik probeerden nog wat positief te denken, maar ergens diep vanbinnen wist ik dat het niet ok was :/
Pas om 16u30 kwam de gyné bij me. Een bruut van een man, deed me enorm veel pijn :(
Hij nam een inwendige echo en heeft nog geen moeite gedaan om even in te zoomen. Of verder te kijken. Was direct van: zeven weken zwanger, geen hartslag, mja... ge moogt naar huis, mss komt het zelf op gang. Ga naar uw eigen gyné maandag en die zal u doorsturen voor een curretage. (na nog geen 2 min was hij uit de kamer)
Ik was helemaal van slag, ik had duizend vragen, maar kon geen enkel over m'n lippen brengen, integendeel, de tranen liepen maar langs m'n wangen.
En dan zegt die zo doodleuk: ni wenen, 1/3 zwangerschappen loopt zo EN ge zijt nog jong.
Ja dat waren nu eens echt troostende woorden voor me.
De vroedvrouw is nog eventje bij me gebleven, troostende woorden, een schouder, het deed deugd.
Thuisgekomen werd het bloeden erger. Dusja... helemaal geen hoop, we zien wel wat de gyné morgen zegt. Want deze ochtend had'k geen bloedverlies meer :/
snoezel
16 November 2008, 13:50
mini,
wat erg voor je :(
ik hoop dat je het allemaal een plaatsje kan geven.
nu niet voor het een of ander, ik zou echt klacht indienen tegen die gyne hoor!
dat die zo bruut en onvriendelijk is! daar kan mijn verstand gewoon niet bij.
je hebt juist een kindje verloren en dan wil je geen cijfers horen! en zeker niet dat je nog jong bent! precies of dat leventje in je buik was niks waard... daar kan ik zo boos van worden hé!
ik had het je ook zo gegund... pfff... hopelijk mogen jullie snel terug een beebje verwachten hoor!!!
heel veel knuffels
snoezel
mini
16 November 2008, 14:23
Dank u Snoezel.
Maar zoals je zelf zegt; we willen het eerst een plaatsje geven.
Morgen moet'k sowieso langs bij m'n eigen gyné. 'k Zal hem mijn verhaal doen. Wie weet onderneemt hij geen stappen. Voorlopig heb'k even de kracht niet om opnieuw te beginnen. Maar dat kan nog snel keren hé.
In ieder geval, 'k denk dat me een curretage te wachten staat. :/
Heb in ieder geval m'n werk afgebeld. Heb er echt geen zin in.
Laurence
16 November 2008, 15:10
Ai mini, ik vind het zo erg voor jou.
Wat een bruut zeg, er zijn wel andere manieren om zo'n nieuws te brengen.
Laat morgen iets weten als je bij de gyné geweest bent.
Vind het echt heel jammer. Kheb er geen woorden voor
ka80
16 November 2008, 15:47
Liefste mini, ik vind het zo erg voor je,... spijtig genoeg lopen er veel gyne's rond die zo doen en zo denken, hij is echt geen uitzondering, voor hem is het een "routine" job geworden en kijkt niet meer naar de gevoelens van een vrouw die net haar foetusje heeft verloren. Spreek er maar over tegen je gyne morgen, die zal je wel persoonlijker opvolgen. Ik vind het echt heel erg voor jullie. Hopelijk moet je geen curetage ondergaan en heb je snel terug een normale cyclus. Jouw verhaal heb ik al meerdere keren gehoord bij vriendinnen van mij, erg dat mensen zo kunnen reageren.
Veel moed mini,...
taschkevdv
16 November 2008, 16:49
hey mini
vind het heel erg voor jou!dat van de gyne vind ik echt niet door de beugel kunnen maar ja wie zijn wij he! zou idd je zegje is doen morgen tegen je eigen gyne!sjonge sjonge.het is allemaal nog niet erg genoeg zo en dan zal meneer er nog is een schepje boven opdoen.
Mrs O.
16 November 2008, 17:52
hoi mini... ik vind het zoooo erg om dit te lezen... Veel sterkte en hopelijk blijf je gespaard van een curretage...
Het gedrag van die dokter is echt wel erg, amai... Ofdat het zo al niet erg genoeg is...
Veel sterkte mini xxx
lotjen
16 November 2008, 20:04
Hey mini,
zo vreselijk zeg,en dan heb ik het nog niet over die dokter,dat kan je er op zo'n moment toch niet bijnemen!
veel sterkte meisje!
Veel liefs Lotte
Fieke
16 November 2008, 22:42
Hey mini,
ik vind het ook zeer erg voor je!
Als je er graag eens over wil praten, ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt! Dan laat je het maar weten eh!
L@yla
16 November 2008, 22:57
hoi mini
wat erg voor je, ik hoop ook dat je het een plaatsje kan geven! het is heel erg zoiets veel sterkte en erg dat je op zo een moment geen lieve gyne had om je op te vangen,dat zou niet mogen,het gaat hier wel over je kindje!
veel moed
en dikke troost knuffels
layla
mini
17 November 2008, 10:42
Bedankt allemaal voor de lieve woorden, doet me echt deugd.
'k Ben net trg van m'n dokter, had een ziektebriefje nodig voor op m'n werk :/
In de wachtzaal kwam ik nog eens twee schoolvriendinnen tegen. De één 27 weken zwanger, de ander 16 weken. :'(
Heb me sterk moeten houden, want één van hen vroeg: En wnnr beginnen jullie aan kindjes? :'( :'( :'(
Ik moest echt op m'n tanden bijten. Eens de dokter me kwam halen, barstte ik in tranen uit. Echt véél uitleg moest'k dus al ni doen. :rolleyes:
Heb drie dagen "ziekteverlof" gekregen.
Maar 'k moet vooral afwachten wat m'n eigen gyné zegt. Ik zie het echt ni zitten, zeker ni als't een curretage wordt :( Want sedert zaterdagavond heb'k geen bloedverlies meer.
M'n ventje is superlief, heb echt véél steun aan hem. 'k Ben er zeker van dat we hier sterker uitkomen. Hij is nu werken. Alhoewel ik al 10-tallen berichtjes heb gekregen deze ochtend dat ook hij het moeilijk begint te krijgen.
Hij was de afgelopen twee weken al begonnen aan de kinderkamer. :/ Ook al had hij altijd hoog bij laag beweerd dat hij daar niet te vroeg mee zou beginnen. Maar 'k liet hem doen, zo was ook hij er meer bij betrokken. :(
Heb hem zaterdagavond 'betrapt' op de kinderkamer. Hij had rode ogen en had z'n lip helemaal kapot gebeten van verdriet. Mijn sterke stoere beer heeft een gouden hartje. Samen komen we er sterker uit!!
Kimmy
17 November 2008, 10:52
dag Mini,
ik heb traantjes in mijn ogen bij het lezen van deze post...
zooooo enorm spijtig voor je!
die gynaecoloog is een onmens, hoe kan hij na al die jaren gewoonweg uit het oog zijn verloren waar het om draait? dat het voor jou niet enkel een vruchtje van 7 weken was maar iets waar al een hele toekomst rond was ingebeeld...
ik hoop dat jullie hier samen door komen.
sterkte!
liefs
Kimmy
isabelga
17 November 2008, 11:01
Hey Mini,
veel moed aan jou en je ventje
mini
17 November 2008, 18:02
dank u
Ben net trg van m'n eigen gyné, heeft toch een hele boel vragen kunnen beantwoorden en was ni te spreken over de gyné die me zaterdag heeft 'behandeld'
In ieder geval, 'k moet morgen binnen voor curretage. En 'k heb schrik om eerlijk te zijn :(
Schrik van de verdoving. :(
Nala'tje
17 November 2008, 18:08
hey mini,
ik wens jullie veel moed en sterkte toe!
wat vreselijk dat die gyn zo deed! snap ik echt niet!!!
hoop dat jullie veel steun aan elkaar hebben!
liefs, nala
Nes
17 November 2008, 18:27
Hey mini, wat erg voor je!!! Ik zou zoals Snoezel zegt ook klacht neerleggen. Je kan dat dan zowel in het ziekenhuis als bij de politie doen. Die moet eens een lesje krijgen. En misschien helpt het wel want erover praten helpt echt wel goed hoor, niet opkroppen want dan kan je het niet verwerken.
Veel moed meid. Grts.
Kimmy
18 November 2008, 11:40
mini, succes vandaag... hopelijk loopt alles vlot en kan men je wat kalmeren!
liefs
Kimmy
Laurence
18 November 2008, 19:59
Veel succes, al is het een beetje laat.
Hoe is het geweest meid?
mini
18 November 2008, 20:37
Hey!
Cava, ben terug sedert een uur 15.
'k Heb een volledige verdoving gehad :/
Toen ik bijkwam had'k felle buikpijn, maar die is gelukkig snel geminderd.
Heb bijna geen bloedverlies meer.
Moeten nu 2 maand wachten om opnieuw te starten. Allez volgens m'n gyné. Maar als'k dan zo andere verhalen lees, dan moeten die maar een maand wachten :/
In ieder geval, binnen 14 dagen moet'k trg op controle (hebben stukske weefsel afgenomen om te onderzoeken)
Ga het toch nog eens vragen. Want nja, twee maand lijkt me zolang, maar anderzijds ook ni :/
Nijntje
18 November 2008, 22:14
Hey mini,
Misschien een beetje laat, maar wil je toch nog veel sterkte wensen om deze gebeurtenis te verwerken.
Ik hoop ook dat je snel opknapt!
Veel sterkte samen!
Sweetdreams1987
18 November 2008, 23:07
Als ik dit allemaal lees komen de tranen in mijn ogen...
Hier zijn echt geen woorden voor!
Niemand zou dit mogen meemaken...
Ik wens je echt heel veel sterkte ...
Voor jou en je ventje
L@yla
19 November 2008, 00:16
ook van mij heel veel sterkte gewenst,het is iets wat je niemand toewenst maar ik hoop voor jullie dat je terug geluk mag hebben,probeer het te verwerken op je eigen manier en neem er zeker de tijd voor laat je niet vertellen dat het allemaal niet zo erg is want er zijn zo van die mensen die dat zeggen...
veel sterkte
layla
mini
19 November 2008, 11:40
Bedankt iedereen!
Doet me deugd om al die lieve woorden hier te lezen. :)
Vooral omdat ze eigenlijk van mensen komen die ik uiteindelijk ni ken irl. *bloos*
M'n eigen ouders en schoonouders, proberen me ook wel te steunen, maar om eerlijk te zijn die zeggen precies alleen maar de foutste dingen in m'n ogen. Ook al bedoelen ze het goed.
Gisteren dus curretage gehad, was onder volledige verdoving. Brrrrrr, bloedhekel aan.
Vandaag loop'k dus nog doodmoe, heb de afgelopen dagen nog niets, maar ook niets gedaan in het huishouden. Pffff.
En 'k schaam me er wel wa voor, want 't begint hier beke de spuigaten uit te lopen. Zal me eens herpakken ;)
Te beginnen met een warme douche. En dan begin ik aan't eten: hutsepot!
Deze namiddag ga ik al wa verder opruimen in huis en tegen deze avond lig ik uitgeteld in mijne zetel. Gelukkig heb'k een begripvolle man, die me in alles helpt.
Alleen heb'k schrik, bij een volgende zwangerschap, dat deze nog meer overbezorgd zal zijn en ik helemaal niets meer ga mogen :/ (was nu al zo erg :/)
Sedert gisterenavond is hij in z'n kop beginnen steken dat hij mss de oorzaak is van mijn miskraam
hij zei: Mss is er bij mij iets fout, iets fout met m'n zwemmerkes, 'k zou me beter laten onderzoeken, want 'k wil het u geen tweede keer laten meemaken. :/
Hoe probeer ik hem nu bij z'n verstand te brengen dat hij hier geen schuld aan heeft?!! :/
lotjen
19 November 2008, 13:52
Hey mini,
ik denk dat je ventje ook gewoon wat tijd nodig heeft om dit te verwerken. Voor een man moet dit ook echt iets moeilijk zijn.
Ik denk dat tijd dit zal verzachten,jullie klinken als een sterk koppel,en zullen zeker veel steun bij elkaar vinden!
Veel succes om je vandaag te herpakken,ik hoop dat je snel je draai terug vind,en een plaatsje vind voor wat er gebeurd is!
Maar neem vooral je tijd!
Veel liefs Lotte
Kimmy
19 November 2008, 16:13
hey Mini,
ik vind dat Lotjen gelijk heeft waar ze zegt dat je je tijd moet nemen!
Je moet het kunnen verwerken, een plaatsje geven, vooraleer je er "weer invliegt". Laat de boel een dag de boel, een beetje rommel voor heel even kan heus niet kwaad...
ik denk dat ik weet wat de mensen rondop je zeggen om je te troosten, mensen zijn daar keihard in behalve als ze zelf in de situatie zijn, ze bedoelen het goed maar je zou ze hun nek kunnen omwringen!
ik wens je zoveel sterkte als je nodig hebt...
liefs
Kimmy
mini
19 November 2008, 16:31
Je moet het kunnen verwerken, een plaatsje geven, vooraleer je er "weer invliegt". Laat de boel een dag de boel, een beetje rommel voor heel even kan heus niet kwaad...
Ik weet het wel Kimmy, maar 'k moet me er zo overzetten, want als'k blijf 'piekeren' dan betert het gewoon niet. Ik ben iemand die zo z'n gedacht moet verzetten, door erin te vliegen, het huishouden doen en dergelijke. Maar toch bedankt voor de steun :)
lies
19 November 2008, 17:09
Dag Mini
ik lees dit net nu nog maar, omdat ik niet elke dag op dit deel van het forum kom.
Ik wens je veel sterkte en kracht. Trust me, ik weet dat het niet gemakkelijk is.
Als je er ooit over wilt praten of vragen hebt, mag je me altijd mailen. ik heb zelf eind augustus hetzelfde meegemaakt, inclusief de curretage. Het is niet gemakkelijk, het slijt een beetje, maar soms word je onverwacht teruggeslingerd naar die emoties van toen het pas gebeurd was, zoals ik dit weekend zelfs nog had. Heel verwarrend allemaal.
ik ken ook je gevoel dat al dat verwerken en plaats geven niet aan mij besteed zijn. ik ben zelf onmiddelijk beginnen werken. Zelfs in het ziekenhuis, na het ontwaken...hoewel dat wel wat overdreven was denk ik.
Ik ben niet zo goed in verwerking, vrees ik." Neem tijd om te verwerken", zeggen de mensen dan . "Zorg dat je het zelf een plaats kan geven". Wat is er om een plaats aan te geven denk ik automatisch? Wat is er om te verwerken? De natuur heeft ons een serieuze kick-in-the-butt gegeven en er is absoluut niks dat we daaraan kunnen doen.
Een plaats geven? Bullshit, ik wil dit geen plaats geven, namelijk. Ik weiger namelijk om dit een deel van mijn leven te laten zijn. Want het is niet iets dat ik in mijn leven wil toelaten.
Miskraam, mislukking. Het ligt semantisch dicht bij elkaar. En zo voelt het ook, zeker in het begin. ik ben echter niet zo goed in stilstaan bij mislukkingen. Eerder het karakter van doordoen en niet te veel zeveren.
Iedereen heeft zijn eigen manier om hiermee om te gaan. ik heb gemerkt dat het nuchtere, realistische en niet te emotionele de enige manier is die voor mij werkt. Als ik de tijd had genomen om te pierepeuteren in mijn eigen ziel over mijn gevoelens, dan was ik waarschijnlijk in een depressie gesukkeld. Want mijn gevoelens waren wel degelijk zeer ingrijpend. Mislukking. En onzekerheid of het ooit wel zal lukken. En jaloezie op alle zwangere vrouwen. En jaloezie op mijn man, die wel zeker is dat alles goed werkt bij hem. En onzekerheid over mijn relatie: wat voor vrouw ben ik, als ik nog niet eens zwanger kan blijven? En welke man wil nu bij zo'n vrouw blijven?
Allemaal dingen die -- de ene dag meer dan de andere -- door mijn hoofd hebben gespookt. En waar ik me heel bewust niet in heb laten meeslepen.
Mijn raad: blijf praten met je man. En zoek u een vriendin die hetzelfde heeft meegemaakt en gebruik haar als klankbord. Want hoe graag ge uw ventje ook ziet: het blijft iets anders voor een man dan voor een vrouw.
sterkte en je weet waar me te vinden
Lies.
Kimmy
19 November 2008, 17:42
wow, Lies, ik ben er stil van...
ik geloof dat je het écht alleen kan begrijpen als je het zelf meemaakte... en dat alle andere mensen eigenlijk alleen het verkeerde zeggen...
daarom enkel: voor jullie beiden een hartje onder de riem
liefs
Kimmy
mini
19 November 2008, 18:42
Ik heb momenteel last van stemmingswissels :/
De ene moment zou ik huilen, 5 min erna ben ik kwaad voor iets stoms en half uur derna kan ik lachen mee iets onbenulligs. 'k Voel me zo... ambetant zal ik ma zeggen
Kimmy
19 November 2008, 18:57
denk dat het niet meer dan normaal is dan dat je je met jezelf geen blijf weet...
heb je iemand in je omgeving die hetzelfde meemaakte en met wie je kan praten zoals Lies voorstelde?
liefs,
Kimmy
lies
20 November 2008, 08:21
je hebt ook last van je hormonen op dit moment, mini. Je was zwanger, en dat zorgt voor een heleboel hormonen. En nu met de curretage gaan die bijna meteen weg. de overgang is groot, daarom dat je een beetje labiel kunt zijn. En een beetje is een understatement, in deze :)
mini
20 November 2008, 10:59
Hey Lies en Kimmy,
Bedankt voor de steun.
Ik heb er nog ni echt in m'n omgeving over gesproken dat'k zwanger was. Er zijn maar bitter weinig mensen die weten da we aan kindjes begonnen zijn. En om eerlijk te zijn ik laat het liever zo. Aan de ene kant wil ik ni zo betutteld worden/medelijden krijgen van de mensen. :/
Maar aan de andere kant... wil ik ook ni dat dit zomaar vergeten wordt.
'k Heb wel een kennis in m'n omgeving, die een miskraam heeft gehad, maar die had geen curretage nodig. En zij hebben ook geen twee cyclussen moeten wachten om er trg aan te beginnen. En 'k vind da, op dees moment het ergste van al. :/
Ook heeft mijn man al laten verstaan, dat hij in die periode geen seks wilt. Hij weigert een condoom te gebruiken en ik mag er ni aandenken om trg aan m'n pil te beginnen.
Ni dat'k op dees moment nood heb aan seks; maar 'k voel me zo misbegrepen door hem.
Laat het wel duidelijk zijn, anders vind'k alle steun bij hem. :)
Kimmy
20 November 2008, 12:37
dag mini,
je moet het idd niet aan zomaar iedereen zeggen, want je zou wel eens meer medelijden dan een steunende schouder kunnen krijgen, é...
maar ik vermoed dat gewoon één iemand in vertrouwen nemen naast je man bij wie je je hart kan luchten geen kwaad kan?
je man is er blijkbaar ook ondersteboven van...
ik hoop maar dat het geluk jullie opnieuw heel snel toelacht
liefs
Kimmy
lies
20 November 2008, 17:10
Ik vond dat heel verwarrend, dat ik voor het eerst niet met al mijn verdriet bij mijn man terecht kon. Ik probeerde hem vooral te sparen, denk ik: hij had ook verdriet en ik wilde vooral flink zijn. Maar ik had dus een paar vriendinnen bij wie ik niet flink hoefde te zijn, en die heel dikwijls naar hetzelfde hebben geluisterd.
ik vertel ook over wat er gebeurd is tegen zowat iedereen, als het ter sprake komt. Wij gaan ervan uit dat een miskraam iets is waar nog teveel taboe omhangt. Wij hebben zelf een heel open vriendenkring, en ik ken veel mensen die hetzelfde hebben meegemaakt, en dat is een geluk geweest: als dit gebeurt en je denkt dat je de enige bent, dan zit je je nog meer af te vragen wat er in godsnaam fout met je is.
ik ben er trouwens van geschrokken hoeveel mensen "ik ook" antwoorden als je vertelt over een miskraam.
Maar wat ik bedoel mini: je bent zeker niet alleen en zorg ervoor dat je je verhaal ergens kwijtkan. Desnoods hier é. Je mag best tien keer hetzelfde vertellen hier, ook binnen maanden nog. Niemand zal daar raar over kijken of doen.
oh. en praktisch: ik moest één keer mijn regels afwachten, daarna mochten we weer. Als uw lichaam niet klaar is, dan nestelt het eitje niet. Wel een beetje opletten als je dan niet ongesteld wordt: tot 8 weken nadien test je nog positief van de vorige zwangerschap, dus dat kan verwarrend zijn. Misschien dat de gynae daarom aanraadt om 2 maand te wachten?
Kimmy
21 November 2008, 15:27
Dag Mini!
hoe is het met je?
zo'n fleurige bedoening onder je berichtjes :-), ik vind het super dat je nu als banner je huwelijksdatum gebruikt!
liefs
Kimmy
mini
21 November 2008, 15:52
Ja, ene moment beter dan de andere hé. :)
We doen ons best ;)
Ja, 'k moet ni echt ne cyclus-banner zetten want 'k weet ni eens hoe m'n cyclus eruit ziet. *surprise*
En ergens hou ik me nu vast, dat we binnen 6 maand, drie jaar getrouwd zijn en hopelijk heb'k dan een fijn cadeau'ke voor m'n ventje ;)
Nes
21 November 2008, 15:59
Mini, ik denk dat ventje ook ondersteboven is en gewoon tijd nodig heeft om het te verwerken. Hij heeft het moeilijk met zichzelf en kan daarom weinig aandacht aan jou besteden. Geef hem gewoon wat tijd. En neem jij ook de tijd om alles te verwerken. En daarna komt alles wel weer goed. Maar het zal natuurlijk tijd nodig hebben. Sterkte.
lady bug
21 November 2008, 16:31
hey mini, nog niet direct de tijd gehad om je sterkte te wensen.
het komt wel allemaal goed. en idd er zeker met je ventje over blijven praten. het is niemands fout.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.