PDA

Volledige versie bekijken : zwangerschapslijn

Kimmy
23 October 2008, 12:36
hallo,

ik krijg iedere week de nieuwsbrief van Kind & Gezin. Deze week (week 8) staat er dat je een zwangerschapslijn krijgt maar eum... ik zie niets :(. Is het te vroeg misschien? Of krijgt niet iedereen dat?

Jip, ik maak me zorgen voor elk symptoom dat er niet is en er wel zou moeten zijn en elk symptoom dat er is en ook kan wijzen op miskraam enz. :)

liefs,
Kimmy

Laurence
23 October 2008, 12:38
Niet iedereen krijgt een zwangerschapslijn. Ik heb het niet gehad. Dat hangt af van vrouw tot vrouw.
Maak je niet te veel zorgen als je iets leest over kwaaltjes of dergelijke die jij niet hebt of krijgt.
Dat is allemaal heel algemeen, maar niet iedereen is zo "algemeen" hé.

Anneke
23 October 2008, 12:46
Hallo Kimmy,

Ik heb wel een zwangerschapslijn, maar op 8 weken had ik ze nog niet!
Ik denk dat ze rond week 12 heel lichtjes zichtbaar werd.
En zoals Laurence zegt, niet iedereen krijgt dit.

Mrs O.
23 October 2008, 12:47
Hey kimmy

Same here... ben ook in panische toestand vr enkele seconden als ik iets voel of juist niet voel... hopelijk kalmeer ik snel weer een beetje :)

Ik kan echt ni wachten tot ik de 12 weken voorbij ben he, dan ga ik toch iets geruster zijn...
Mr pas helemaal gerust als ik de klein(e) in mijn armen heb in juni....

Kimmy
23 October 2008, 13:05
wat is dit forum toch een zaaaalige manier om jezelf terug gerust te stellen, é :)
hoewel ik dit allemaal wel al dacht, doet het goed om het te lezen... ik wacht dus af en maak me geen zorgen!
ik ben wel benieuwd: hoe ziet dat eruit: zo'n lijn? Is precies iets raar? Ik heb eigenlijk nog geen zwangere vrouwen rond mij geweten die ik goed genoeg kende om hun blote buik te hebben gezien :)

rienemieke
23 October 2008, 14:48
ik heb deze ook maar heel lichtjes op de foto's zie je ze eigenlijk niet!
bij mij is deze pas gekomen toen ik 25 weken ver was dus gene paniek!
en als ze niet komt ni erg é

lotjen
23 October 2008, 14:58
wat is een zwangerschapslijn,ik stel me nu vanalles voor in mn hoofd,en het ziet er niet lief uit!

lies
23 October 2008, 15:30
wat is een zwangerschapslijn,ik stel me nu vanalles voor in mn hoofd,en het ziet er niet lief uit!
ik heb het ook moeten opzoeken :) blijkbaar een verkleurde streep op je vel, van navel tot schaambeen.

Anneke
23 October 2008, 15:43
Heb hier een link met foto'tje:

http://en.wikipedia.org/wiki/Linea_nigra

Nes
23 October 2008, 23:27
Oei, ik heb dat nog niet en ik hoop dat ik dat ook niet moet krijgen.

Gaat dat weg na de zwangerschap?

rienemieke
23 October 2008, 23:41
ja normaal verdwijnt het na de zwangerschap!

Kimmy
24 October 2008, 12:01
moh, ik heb dat ook als ik niet zwanger ben: van mijn kousebroeken :)

ziet er mij redelijk onschuldig uit hoewel de naam (linea nigra - zwarte lijn) erger deed vermoeden ;)

ka80
24 October 2008, 18:59
Haha, das een goei!! van de kousebroeken!!! Linea nigra klinkt inderdaad grelliger dan wat het is op de foto. Ik heb dat nog niet, heb wel een beetje meer haar op dezelfde lijn gekregen (gelukkig is het blond dus het valt niet op, maar hoop wel dat dat ook verdwijnt na de zwangerschap)

saluti

lies
24 October 2008, 20:11
Haha, das een goei!! van de kousebroeken!!! Linea nigra klinkt inderdaad grelliger dan wat het is op de foto. Ik heb dat nog niet, heb wel een beetje meer haar op dezelfde lijn gekregen (gelukkig is het blond dus het valt niet op, maar hoop wel dat dat ook verdwijnt na de zwangerschap)

saluti
een suivez-moi, noemen ze dat hier.

snoezel
25 October 2008, 20:51
ik heb dat dus ook niet gehad!

mini
25 October 2008, 23:06
ik heb da dus al altijd gehad, wel ni zo donker, ma toch lichtjes :)

En ja... 't is m'n eerste zwangerschap! :P